Kona v rámci faceliftu rozšířila svoji nabídku o mildhybridní verze. U turbodieselu 1.6 CRDi je takové řešení standardem, u tříválce 1.0 T-GDI se za něj připlácí 30.000 Kč.
V jedné knize o mezilidských vztazích se píše: Podud v dialogu dojdou argumenty, přijdou na řadu vulgarismy.
Otázkou však je. Vyráběly by se tříválcové a kontrukčně nedokonalé motory v takovém rozsahu, nebýt drastických a mnohdy nelogických nařízeních dnes už důvěru z části postrádající EU? Jsem přesvědčen že nikoliv.
Za podobné peníze není na trhu nic s tak výkoným motorem a kombinací 4x4 s automatem. Možná dokonce ani bez 4x4 a automatu. Tohle je opravdu solidní cenová nabídka.
Ne nezbytně. Když se podíváš na testy MHEV, většinou je přínos citelný spíš za jízdy, kdy vykrývá slabé momenty podtočeného motoru při potřebě zrychlit. Ale při klasice 0-100 není přínos prakticky žádný, naopak se projeví těch pár desítek kilo navíc.
umožňuje jízdu čistě na elektřinu. Ano, když brzdíte a rychlost klesne pod 30 km/h. Takže já bych se styděl napsat něco o jízdě čistě na elektřinu. Těch 48V může při rozumném průřezu kabelů při nějakých 200A dát cca 9kW výkonu. Na to se opravdu nerozjedete. Můžete snad plachtit z mírného kopce. Po rovině už těžko.
Ono nejde tak moc o výkon jako o kapacitu baterie. 9kW na plachtění v nějaké městské rychlosti jistě bohatě stačí a na nějaké popojíždění po parkovišti jistě stačí také včetně toho rozjezdu (u rozjezdu jde o krouťák ne o výkon, takže i elektromotor s malým výkonem, ale velkým kroutícím momentem od nízkých otáček autem dokáže pohnout), spíše jde o to, že při dané kapacitě baterie stačí jenom na několik desítek sekund. Takže ano, psát u hybridů o čisté jízdě na elektřinu je nonsens, protože hlavní práci pořád odvádí ICE a elektromotor s baterkou jsou jenom na vykrytí nějakých hluchých míst spalováku a na velmi krátké úseky, kdy spalovák není potřeba. To, že auto v nějakých podmínkách ujede 2 km na elektřinu není čistá jízda na elektřinu, protože ty 2km dokonale vycucnou baterku a stejně musí nastoupit ICE. Čistou jízdu na elektřinu umí jenom Kona EV.
Jestli ujede 2 km, 0,5 km nebo 4 km je celkem putička. Pořád je zde primárním pohonem ICE a elektromotor i kdyby měl 100kW, tak je jenom v roli pomocného pohonu. Prostě když do toho auta nenaleji ani kapku benzínu, tak je celkem jedno jakou vzdálenost ujede a jestli z kopce nebo do kopce, pořád to bude nepoužitelné.
i20 splni rovnaku funkciu za menej, i30 je lepsia a tiez za menej. Plasty dnu v kone su dost podradne, zrychlenie je podla tabulky dost o nicom, spotreba nebude tiez bohvieco, ta moda SUV/crossover fakt nedava niekedy velmi zmysel...
Malá Kona je za 580.000,- totálně mimo. A je jedno, ze to je za motor 145 kW, protože si ho tady stejně nikdo nekoupí... Bude tu jezdit jen samej trivalec 1.0 88 kW, kterej je proti 1.2 Purtech 96 kW zdechlina. A místo 145 kW si movitejsi zaplatí nejspíš raději za ten mildhybrid, bo taková je doba.
Rozdíl u 1,6 T-GDI mezi 2WD a 4WD 0-100 kmh celých 0,4s ??? Vzhledem k tomu, že 4WD získává výhodu lepší trakce, tak to vidím na to že u Hyundaie se se 4WD opět "pochlapili" a bude to stát za ... :-!
Tyhle ceny kdysi patřily vozům nižší střední. Ty mezitím rozměrově narostly tak, že jsou na úrovni kde kdysi byla střední třída. Cenově se bohužel posouvají se současným zdražením nad jejich úroveň.
Tak se nám to vlastně vrací tam kde jsme již kdysi byli. Auto téhle velikosti za 400+... No, jestli má někdo pocit že se to bude prodávat, hodně štěstí. U nás stěží.
Každopádně je fajn, že Schade nezrušila Fabii Combi, takže nám zůstal budoucí fleetový model. Bohužel bude bez dieselu, ale třeba se Schade ještě zamyslí...
kona ma omnoho blizsie k i20 ako k i30 - i30 je vyrazne sirsie a priestrannejsie ako kona a aj materialy vnutri su uplne niekde inde, v podstate vydvihnut i20 a dat volbu 4x4 a mas inak vyzerajucu konu. Ale dnes je taka doba, ze ludia chcu preudocrossovery, tak preco by to automobilky neponukali...
Přesně tak. To budou jednotky kW v nějakých vybraných jízdních režimech. A s rekuperací to bude v bledě modrém to samé.
Tyhle miíld-hybridy vznikly proto, aby se evropský úředník při pohledu na hodnotu normované spotřeby nažral a pokladna automobilky zůstala celá.
Škoda, že si dnes automobilka už nemůže dovolit v Evropě vyrábět auta, jaká většina lidí skutečně chce - technicky co nejjednodušší a co nejméně zamořená zbytečnou asistenční elektronikou! :-(:no:
Som rad, ze si spomenul tu fabiu - kona bude podla mna rovnako uzka a priestorovo/kufrovo este mensia ako fabia, ktora je jedno z najpraktickejsich malych aut. Proste za 400000 je dnes male uzke auto s akurat oplastovanim, ktore este aj horsie ide a viac zerie ako zvycajne lacnejsie male auta a ludia to zeru... zvlastna to doba nastala...
nema to to UTILITY, daj i20 ine/vyssie pruziny a mas konu... dizajn teraz neriesim, rozdiely co do rozmerov/uzitkovych vlastnosti prakticky ziadne, dokonca ten novy i20 je asi aj podla tabulkovych udajov priestrannejsi/vacsi kufor ako faceliftovana kona.
Ja nemam nic proti kone, dokonca sa mi ten uleteny dizajn paci, len sa skor smejem, ako malo dnes staci, aby bolo nieco plnokrvnym crossoverom...:D
Zaujímavý test Hyundai Kona Diesel,benzin,Hybrid,EV . https://magazin.autobazar.eu/video-special-benzin-diesel-hybrid-alebo-elektro-zivot-s-ktorym-druhom-pohonu-vas-vyjde-najlacnejsie-clanok5475.html
Arese, ty hlupáčku, ale to nemá nic společného s KONSTRUKCÍ motoru. :-D:-D:-D Proto se na to záměrně ptám, jelikož jsem přesně čekal, že tuhle blbost kaa napíše. No, nakonec jsi to napsal ty, ale aspoň jste nezklamali. Jo, to se hned pozná, že se člověk baví se znalci. :-D
nova i20 je fenomenalna.. ale aj tak je to o cislo mensie auto s mensou svetlou vyskou ( uvidime ci opat bude aj ta oplastovana zvysena verzia ) a bez moznosti 4kolky voci kone ....
mne sa tu paci na kone prave ta 4kolkova verzia ... ale inak vizualne sa mi kona nepaci ( ani mi nejak vizualne neladi ten jej dizajn s dalsimi modelmi ako i10, i20, i30 a pod ) ... ale jej uspechu sa necudujem... crossy su dnes v kurze :yes:
Vyráběly by se stejně, limity nelimity. Jen to stále lidi jako ty nedokáží pochopit, že s tím EU nemá nic společného. Jakmile i do těch malých motorů přišlo standardně turbo, není potřeba ani velkých objemů, ani velkého počtu válců.
A že jsem tak smělý, co je na tříválci nedokonalého konstrukčně?
A mimochodem, ten příspěvek jsi poněkud špatně zařadil, s urážkami začal první hlupáček Diesel.
A světe div se, on je rozdíl ve spotřebě 1,4l/100km, měl jsme služební i30 WG 1,4 TGDI a teď mám 1,5 TGDI MHEW, po městě najednou jezdím za 6L, předtím 7,4L. Stejná trasa, stejná jízda. Tak předpokládám že u Kony to bude stejné, navíc by mělo jít o úplně nový motor
Jasne, ze dacie padali predaje:
- hospodarska kriza sa hlasila uz pred covidom, ten ju len zosilnil, no a kupujuci dacie maju vacsinou hlbsie do kapsy, zasiahlo ich to viac ako kupujucich bmw...
- dacia obmenuje cely modelovy rad, kto by kupoval napr. sandero teraz, ked cochvila bude novsie a vyrazne lepsie
Koukám, že se nedokážeš smířit s tím že Tvé názory je jenom demagogie a nechápeš realitu. Neboj se, nebudu Ti pravdu nutit ani vysvětlovat (Ty máš jen tu svou jedinou). Na to nemám čas ani chuť a stejně by jsi to nepochopil.
Hm, Dacia vyrábí levná a jednoduchá auta bez asistenční elektroniky, a i před covidem jí prodeje docela hezky padaly.
Jestli to zase nebude jinak, než plácáš. :-D
No, další "výhoda" je v tom, že po pár letech budeš muset měnit o jednu drahou baterku víc. A v zimě při případné delší odstávce ji chodit pravidelně nabíjet, aby ti nenávratně nezdechla... :-(:no::no::no:
Inu, inflace ve výši 40 % za posledních dvacet let zkrátka něco s cenami provede... Jen za posledních deset let je to 13 %, to už se na cenách dost projeví. U aut jsou ty změny spíše skokové, než plynulé.
Samozřejmě, výbavu a další věci navíc, to asi ignoruješ, že?