Srovnávací testy
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeTEST Audi A3 Sportback 35 TFSI & Audi A3 Limuzína 35 TDI – Obhájí si prémiovou cenu?
65 komentářů
Anonym
...bych fakt zešílel z těch označení motorizací.
To podělali.
To podělali.
To je vidět ten bordel v uvažování.
Dyť je to jasné, jsou v tom třipůllitrové šestiválce s turbem ! Akorát nepoznám jestli do vé nebo řadové :-)
Je to audi = to je ta D3 anomálie = jak už to u reklam docela často bývá v reklamě tvrdící PŘESNÝ OPAK skutečnosti "Vorsprung durch Technik" takže poznáš = Vždy V
Market
Na naší certifikované rovince jsem vyzkoušel tradiční srovnání při zrychlení z 60 km/h na 100 km/h při čtvrtém rychlostním stupni a zrychlení z 80 na 120 km/h při pátém rychlostním stupni.
Podľa mňa porovnávať zrýchlenie diesel vs benzín a na rovnakom prevodovom stupni je síce zaujímavé, ale nie celkom korektné...
Výsledok by mohol byť lepší pre benzín, ak by mal zaradený nižší prevodový stupeň ako dízel.
Podľa mňa porovnávať zrýchlenie diesel vs benzín a na rovnakom prevodovom stupni je síce zaujímavé, ale nie celkom korektné...
Výsledok by mohol byť lepší pre benzín, ak by mal zaradený nižší prevodový stupeň ako dízel.
Obecně porovnávat pružné zrychlení na jakýkoli stupeň je blbost. Pokud budu chtít co nejrychleji zrychlit u manuálu, dám tam ten nejvhodnější kvalt dle rychlosti a automat si to podkope sám, proč se při snaze o pružné zrychlení o to mám snažit na nějaký stupeň. Navíc v porovnání to vůbec nic neříká, je to ještě větší nesmysl. Často se porovnává úplně odlišná převodovka, koncepce a podobně. Některý automat má 6 stupňů a Některý 10. Stejně tak manuál často má 5 a nebo 6. Porovnávat pak diesel a benzín je při této metodice taky blbost. Jediná vypovídající hodnota o schopnosti auta zrychlit je, pokusit se zrychlení dosáhnout za co nejkratší čas a ne při daném zařazeném rychlostním stupni. Pak to vypadá, že jedno auto je líné a přitom by stačilo se nařídit touto nesmyslnou metodou měření a výsledek by mohl být obrácený.
Už jednou mne oslovil tuším Standa Kolman, nebo někdo z redakce, když jsme vytýkali toto zrychlení. Když jsme dělali sraz, také jsme měřili zrychlení, ale to maximální = s automatem i manuálem, prostě dotáhni to auto z určité rychlosti na jinou určenou rychlost, co nejrychleji to dovedeš ( k tomu slouží Racelogic, který mají k dispozici). Pak má smysl porovnávat, jak jsou ta auta dynamická.
Reálně, když jedu 50,60, 100.. to je fuk, tak přeci nebudu podtáčet motor, když mohu podřadit a chci akcelerovat naplno a k tomu je tato metodika naprosto k ničemu, jen ukáže rozdílné pohony a zpřevodování. Chci z auta dostat maximum, tak podle toho řadím, nebo v případě automatu dupnu na plyn. Bylo mi řečeno, že takto redakce začne testovat, no.. tak asi ne, škoda :)
Reálně, když jedu 50,60, 100.. to je fuk, tak přeci nebudu podtáčet motor, když mohu podřadit a chci akcelerovat naplno a k tomu je tato metodika naprosto k ničemu, jen ukáže rozdílné pohony a zpřevodování. Chci z auta dostat maximum, tak podle toho řadím, nebo v případě automatu dupnu na plyn. Bylo mi řečeno, že takto redakce začne testovat, no.. tak asi ne, škoda :)
Chcel by som si prečítať logické argumenty ľudí, čo dali palec dole na tieto príspevky...
S čím vlastne nesúhlasia?
S čím vlastne nesúhlasia?
presne... chytrejsie, alebo ako ich nazvat redakcie robia tieto testy v ponati meximalnej akceleracie retazca medzi intervalmi rychlosti... akoze, je fajn zmerat 60-100 na 4ke to ma vypovednu hodnotu dobru, pretoze to uzivas v praxi casto tj zrychlenie z obci na okresky a rozne pripajacie pruhy... ale 80-120 na 5/6 je tragicke...
ProchyTom
Clovek by si myslel ze kdyz ma jako daily car 140kw ze potrebuje vic. Ale tady 85-110 a jeste mit v nazvu 35... asi uz sem fakt starej na takovyhle picoviny. Myslim ze hra Cyberpunk 2077 me bude bavit, presne tam smerujeme 😁
Můj hybridní hatchback má 100kW + lepší zavěšení kol (beze srandy) = tolik k ceně milion + 291 tisíc 700 kč = kterou si vůz slovy testu OBHÁJÍ
Za míň je na maximum vybavená Camry 160kW včetně všeho doplňkovýho příslušenství = nic proti prémiovým hrátkám ale jako vocamcaď pocamcaď = alespoň vzdálený kontakt s realitOOOOu by nemohl zůstat zachován?
Za míň je na maximum vybavená Camry 160kW včetně všeho doplňkovýho příslušenství = nic proti prémiovým hrátkám ale jako vocamcaď pocamcaď = alespoň vzdálený kontakt s realitOOOOu by nemohl zůstat zachován?
Jenže tvůj hatchback se 100kw je na dálnici mrtvola, tam dochází dech elektromotru :D
To je = prostě se rozjedu na 130-140 km/h = a víc nejezdím ;-)
Pro příště zvážím posun nahoru = na 110kW za 1.300.000 kč :*)
Nebo radši ne = fakt spíš tu CAMRY 160kW = větší auto, lepší podvozek, větší výkonnější motor atd. = s kompletním nabídkou příslušenství a vykouřením zdarma od docele hezkejch holek na recepci při každý návštěvě včetně výměny pneu = LEVNĚJŠÍ :-O :-!
Pro příště zvážím posun nahoru = na 110kW za 1.300.000 kč :*)
Nebo radši ne = fakt spíš tu CAMRY 160kW = větší auto, lepší podvozek, větší výkonnější motor atd. = s kompletním nabídkou příslušenství a vykouřením zdarma od docele hezkejch holek na recepci při každý návštěvě včetně výměny pneu = LEVNĚJŠÍ :-O :-!
Camry už je v pohodě, ale i ten nájezd na dálnici v tom 1.8Hybridu moc neodpovídá třeba 100kw turbobenzínu, sorryjako ;)
Proč sorry = to je pravda. Ale kolikrát vjíždíš na dálnici = kolik km ročně ujedeš nájezdem na dálnici a kolik "jinak" = a tam je to naopak. I když už za rok a fous končí záruka = furt nevím co lepšího sem tehdy mohl koupit. Dneska bych asi vzal Prius = ten se tu zrovna v tu chvíli neprodával. Jen PHEV a ten byl o hodně dražší
A nic proti prémii ale motůrky 85-110kW za tyhle ceny = to už je moc. To už musíš bejt SAKRA fanda místo něčeho jako Camry v nejvyšší výbavě se vším a to neplatí samozřejmě jen pro Camry = si vzít tyhle prémiový hrátky s motorem = co by při nájezdu na dálnici byl v tom Aurisu lepší = jinak ale NE
Tohle neni auto co si obhájí cenu přes 1 a čtvrt milionu = co by pak autor musel napsal to tý Camry 160kW a Insignii 169kW atd. atp.? Ostatně levnější je i https://www.tipcars.com/…-v6-3834380.html nebo Lexus IS atd. Někdo rád FORDy tak https://www.tipcars.com/…ck-10407919.html:-)
A nic proti prémii ale motůrky 85-110kW za tyhle ceny = to už je moc. To už musíš bejt SAKRA fanda místo něčeho jako Camry v nejvyšší výbavě se vším a to neplatí samozřejmě jen pro Camry = si vzít tyhle prémiový hrátky s motorem = co by při nájezdu na dálnici byl v tom Aurisu lepší = jinak ale NE
Tohle neni auto co si obhájí cenu přes 1 a čtvrt milionu = co by pak autor musel napsal to tý Camry 160kW a Insignii 169kW atd. atp.? Ostatně levnější je i https://www.tipcars.com/…-v6-3834380.html nebo Lexus IS atd. Někdo rád FORDy tak https://www.tipcars.com/…ck-10407919.html:-)
Pro tvuj provoz po městě asi nic moc jinyho, možná by stačil Yaris, ale to je asi fuk, stjeně máš modré zony free.
Ceny prémie jsou vysoké, ale zase co jsem měl možnost vyzkoušet A3 minulé generace, tak to je jediné auto, kde není tak otravně slyšet 2.0TDI :D Takže něco navíc tam bude :D
A nemůžeš srovnávat co by si měl za tu cenu, protože někdo zkrátka nechce co největší auto :)
Ceny prémie jsou vysoké, ale zase co jsem měl možnost vyzkoušet A3 minulé generace, tak to je jediné auto, kde není tak otravně slyšet 2.0TDI :D Takže něco navíc tam bude :D
A nemůžeš srovnávat co by si měl za tu cenu, protože někdo zkrátka nechce co největší auto :)
No MŮŽU žejo = když hodně peněz za menší rozměry furt tu máme https://www.youtube.com/watch?… nebo https://autobible.euro.cz/…ezim-driftovani/
310kW vs 110kW a ne až tak rozdílná cena. Prostě JÁ vnímám cenu mibl 300 tisíc za motůrek = jak fakt ujetou. Za ty peníze je viz odkaz nejen větší auto ale i V6 3,5 litr = to už je prostě moc
Přesně OPAČNĚ než Mára jako zcela neobhajitelně vysokou, opak než píše autor testu v závěru
To HRANÍ na prémii má něco do sebe, ale poslední roky mám pocit že to výrobcům trochu ujíždí. Speciálně u těch motůrků co jsou maximálně tak do toho Aurisu
Prostě volba hodně ušetřit a mít např. ten Type R nebo přihodit cenu Fabie a mít tohle?
310kW vs 110kW a ne až tak rozdílná cena. Prostě JÁ vnímám cenu mibl 300 tisíc za motůrek = jak fakt ujetou. Za ty peníze je viz odkaz nejen větší auto ale i V6 3,5 litr = to už je prostě moc
Přesně OPAČNĚ než Mára jako zcela neobhajitelně vysokou, opak než píše autor testu v závěru
To HRANÍ na prémii má něco do sebe, ale poslední roky mám pocit že to výrobcům trochu ujíždí. Speciálně u těch motůrků co jsou maximálně tak do toho Aurisu
Prostě volba hodně ušetřit a mít např. ten Type R nebo přihodit cenu Fabie a mít tohle?
Nebudu ti lhát, ale prémie s motory typu 1.0TSI mi taky neláká za ty ceny :) To je asi pravda...
Je to moc = za vyšší cenu tyhle motůrky než třeba ten 2litr Hondy nebo V6
Jestli má platit závěr testu že "audi svoji cenu obhájilo" musí ten interiér a materiály být fakt BOŽÍ ;-)
Jestli má platit závěr testu že "audi svoji cenu obhájilo" musí ten interiér a materiály být fakt BOŽÍ ;-)
Camry je trhák.
Letos se jich už prodalo 13.
A 15 z roku 2020 se inzeruje. Tj všechny plus nějaký dovozy.
Je to trhač Passatu a Superbů, dokonce i vší německé prémie.
Vypadá to na vrcholné číslo kvičícího stáda BYupců. Nedokázali koupit jediný vůz.
Camry je horší propadák, než Supra.
Ne, tohle se nepovedlo.
Letos se jich už prodalo 13.
A 15 z roku 2020 se inzeruje. Tj všechny plus nějaký dovozy.
Je to trhač Passatu a Superbů, dokonce i vší německé prémie.
Vypadá to na vrcholné číslo kvičícího stáda BYupců. Nedokázali koupit jediný vůz.
Camry je horší propadák, než Supra.
Ne, tohle se nepovedlo.
fostek nemocný být? Hodně nemocný? Ty fakt nevědět = že Camry je nejprodávanější sedan na planetě? Že je to auto z TOP10 na planetě?
Jo Pašík a Sup = samozřejmě totálně trhá
Jo Pašík a Sup = samozřejmě totálně trhá
Všimol som si na sauto, je ich tam ako maku. Ale zase treba povedať, že tá cena nie je zlá, aj keď odhliadneme od toho, že je to hybrid, proste 160 kW sedan strednej triedy s peknou výbavou za cca. 900t, to je silne konkurencieschopná ponuka, na úrovni Passatu s 1,5 či Mazdy 6 so 143 kW.
https://www.sauto.cz/…a/camry/18893140?…
https://www.sauto.cz/…/passat/18816449?…
https://www.sauto.cz/…a/camry/18893140?…
https://www.sauto.cz/…/passat/18816449?…
Já jsem tedy od Camry prodejní trhák v Evropě neočekával. Hlavně kvůli karoserii. Z mého okolí několik lidí bralo passat jen s odůvodněním, že Camry není kombík.
A nemá naftu... to je zase pro mne problém :D :-[]
Zaznamenal si že ve včerejší NEJŠÍLENĚJŠÍ NOCI NAŠICH EKONOMICKÝCH DĚJIN https://www.seznamzpravy.cz/…sko-unese-130437 (nechápu CO to andrej vymyslel = mě z toho vychází snad jen PO MĚ POTOPA) ti (no SI) přidal další korunu (plus DPH) zvýhodnění nafty proti benzínu? :D
Jestli to nebude tím, že tuhle třídu si lidi soukromě moc nekupují a firmy jsou zajetý. Protože pokud by ses projel, už bys nikdy nechtěl ten uškubanej automat v koncernu.
xxc
nie je to to auto, co vcera na km77 preslo losim testom maximalne 72 km/h?
_Karel_
VRCHOLNÉ motorizace 110kw? A ještě v případě benzínu z patnáctistovky...
Politika příplatků už je k zblití. Červená nit za 12t :-O Snad si ten test přečtou místní komici tvrdící, že Mazda má prémiové ceny.
Pobavilo mě :"nejprémiovější kompakt koncernového čtyřlístku" To jako že je prémiovější než Golf, Leon, Oktávka? Fakt? To jsem netušil.
A dále pak "aby byl tenhle interiér jedním z nejlepších v moderních kompaktních automobilech" - nedočetl bych se totéž pod konkurenty z řad BMW a MB?
Je smutné, že se dnes oslavuje už jen to, že Audi interiér nezku.ví.
Politika příplatků už je k zblití. Červená nit za 12t :-O Snad si ten test přečtou místní komici tvrdící, že Mazda má prémiové ceny.
Pobavilo mě :"nejprémiovější kompakt koncernového čtyřlístku" To jako že je prémiovější než Golf, Leon, Oktávka? Fakt? To jsem netušil.
A dále pak "aby byl tenhle interiér jedním z nejlepších v moderních kompaktních automobilech" - nedočetl bych se totéž pod konkurenty z řad BMW a MB?
Je smutné, že se dnes oslavuje už jen to, že Audi interiér nezku.ví.
Problém je že za nižší cenu s vyšším výkonem je i https://www.auto.cz/…-interier-134832
Možná proto, že nad tímhle je ještě S3... No jo, to by se zase nehodilo do hejtu.
A samozřejmě, jak jsi taky odignoroval, A3 PHEV se 150 kW...
A samozřejmě, jak jsi taky odignoroval, A3 PHEV se 150 kW...
Audi si moze na isty cas dovolit radit svoje produkty do premie cenovkou... Myslim, ze z celkoveho pohladu ta value for money kolisa u kazdej masovo priemovej znacky, su obdobia a modely kde to osudia a potom to dozenu. Nepochybujem ze sa im to oplati viac, umozni im to zotrvacnost ich mena a teda zakaznici, why not...
wakantanka
Topper už dávno vyhlásil, že A3 sedan je prémia a teda tak to proste je ! Nabudúce mu napíšte a ušetríte čas. :-)
Ten rozdíl tam je, i když ne úplně na první pohled. Mám starší A3 (8V facelift, 2018) a oproti Golfu VII to znát je. Nepochybuju o tom, že u nový generace to bude taky tak.
Jestli ten rozdíl stojí za čtvrt mega navíc, to už si musí zvážit každý sám...
Každopádně kdybych teď vybíral v týhle kategorii, tak jdu bez přemýšlení do aktuálního CLA...
Jestli ten rozdíl stojí za čtvrt mega navíc, to už si musí zvážit každý sám...
Každopádně kdybych teď vybíral v týhle kategorii, tak jdu bez přemýšlení do aktuálního CLA...
3_diamanty
zrovna ten sedan .... parada ... tu nie je o com... kto dnes da krajsi kusok v segmente ... elegantne auto... samozrejme v zalohe v garazi to chce aj nejaku aspon Q3ku kvoli kufru .. ale inak audi jede neskutocne od A1 po Q8 :yes:
×
Sdílení komentáře
×
Veľmi vidieť, ako sa na novej A3 šetrilo, možno preto, aby z radu koncernových kompaktov ostali peniaze na ID.3, inak si to neviem vysvetliť. Chýbajú všetky zaujímavé riešenia z nového Leonu, Octavie, či Golfu, poteší snáď len prítomnosť panelu klimatizácie, ktorú netreba ovládať cez obrazovku. Paleta motorov zatiaľ tiež o ničom. Kde nechali ten "Náskok vďaka technike?" Aha, okej, jedna smiešna fíčura by sa našla a to ovládanie audia pomocou dotykového kolieska. A to je všetko.
Golf sa opäť posunul dopredu, A3 prešľapuje na mieste, takže teraz už je to naozaj len o štyroch kruhoch. Za tie peniaze radšej triedu A.
VW hraje vabank a všechno pere do elekromobility. 2 biliony EUR do vývoje EV v příštích letech.
Zaplatí se to musí - jak jinak než z prodeje spalováků a jejich šizením.
Může je to v dlouhodobém horizontu nakopnout...nebo to může být konec.
Je to 2 biliony na koruny - v příštích 5ti letech.
Nicméně VW nám asi díky tomu pěkně zkomplikuje život = bude TLAČIT https://www.autoforum.cz/…-vane-z-nemecka/
nastavení podvozku - komfort a komfort /schválně jestli tušíš proč 2x/
Interiér - design a ovládání
míra individualizace
Mimochdoem o tom že mrecedes spolupracuje s renaultem jsi ještě neslyšel? Podívej se na testy A třídy, dostává od golfu na (_|_), ty prémie.
Zkusil Mercedes.
Ale vybral si Audi co je to vlastne Golf.
Ahahaha hahahahah ahahah heeh eehehe hehe he hehe.
https://www.youtube.com/watch?…
Zase pobavilo.
Pomocky:
Renault ...
Ale zase otázky, ktoré si kladieš, teda k prémiovosti Audi a náskoku pred ostatnými súrodencami Ti jasne odpovedal test, kde sa autor dosť jasne vyjadroval, že ten náskok tam cítiť. Fakt to vyzerá, že hneď reaguješ a nečítaš. ;-\
Osobitne kriticky vnímam S3, ktorá stratila svoj doterajší aspoň symbolický náskok pred Golfom R. Nový Golf R tak S3ku preskočil nielen výkonovo (320 vs. 310k), ale aj technikou, keď má sofistikovanejší pohon 4x4, kdežto S3 zostala pri klasickom Haldexe. Takto z hľadiska techniky/motorov jediný zjavný náskok A3 bude päťvalec v RS3 (keď príde).
Ja sa tu nesnažím reagovať len tak od stola, to čo píšem vyššie je po mojich skúsenostiach s novým Golfom aj A3. Ak by ten Golf mal nejaký biedny podvozok, okej, lenže nemá a jazdí to tiež dosť slušne.
Dostali sme sa do doby, kedy už ani samotné Audi si nedá tú námahu obhájiť si svoje kvality a iné technické riešenia v porovnaní s Golfom (fakt ma zaujímajú a verím, že tam sú). Miesto toho ti len naservírujú, že je to Audi, je to cool, odporúča ti ho mladý rapper Pil C a je to pre mladých ľudí, ktorí majú na to, aby sa v tom vozili za vyše 400 eur mesačne.
Na druhej strane sa nedá poprieť to, čo píšu v teste, teda že naladenie (nielen podvozka, ale aj ovládacích prvkov) je lepšie, o infotainmente nehovoriac, tiež materiály sú hodnotnejšie ako v Golfe (ktorý išiel materiálovo dole oproti G7), proste to auto nie je len o kvantifikovateľných ukazovateľoch, ale o naladení, čo sa dá len vnímať, nie zhrnúť do tabuľky. Druhá vec je, že podľa mňa takto mal byť naladený už Golf a teda to, čo je tu nadstavbou, malo byť z môjho pohľadu už základom. Teda rozdiel tu stále je, aj keď je to skôr tým, že sa Golf a spol. neposunuli, resp. sa v niečom zhoršili oproti minulosti.
Každopádne A3 by som si osobne nekúpil, nevidím tam hodnotu za tie peniaze.
To, že infotainment nemôžem už ovládať bezdotykovo, je podľa mňa mínus, hlavne v čase, keď s tým nemá problém už ani Mazda a ešte ma zarazilo, že sa mi občas pri cúvaní sekala kamera.
https://www.autocar.co.uk/car-news/features/high-end-hatches-audi-a3-vs-bmw-1-series-vs-mercedes-class
https://www.auto-motor-und-sport.de/…mercedes-a-200d/
A rozdíl proti Golfu je stejný jako v minulé generaci (RS3, lepší materiály, individualizace) a nebo se naopak v některých bodech odstup od G8 zvětšil (u G8 ošizený interiér proti G7, chybějící plynové vzpěry, horší infotaiment než v G7 etc.). Takže A3 je ve všem o kousek lepší, jediná otázka je, zda to ospravedlní vyšší cenu. U někoho ne, u někoho ano, stejná story jako v minulé generaci.