Mazda uvedla na trh svůj první elektromobil a zase jednou si věci udělala po svém. Je to dobře? To si povíme v připravovaném testu. Mezitím vám ukážeme pár zajímavých detailů.
Vypadá to na dost povedený model. Luxusní nastupování dozadu i parádně přístupný ovládací displej důmyslně schovaný za voličem. Možná bude trochu rušit ten nevypínatelný kravál ale Mazda vše vynahrazuje neobyčejně dlouhým dojezdem. Pecka !
je mi celkem špatně. Dojezd 174km to by mě mrazilo kdekoli jinde než 20 metrů od baráku. Spotřeba 26kWh na 100 km to je něco jako 12 litrů benzínu na 100 km, pokud by to bylo spalovací auto (čmoud). Souhlasím s ironickým popisem ovladačů předřečníka. Opravdu humus, neumím to fakt říct jinak.
Jako druhé auto do rodiny na dojíždění do práce proč ne. Ten dojezd by stačil. Místa vzadu je sice málo, ale pro dva a děti ok. Jenže za cca milion ani náhodou. Za ty prachy je MX-5ka s neskutečnou porcí zábavy. Myslím, že tohle auto demonstruje, jak stupidní je současná ekoteroristická doba.
Ty seš fakt kolovrátek. Zadej si výraz Sebevražedné dveře do Googlu a zjistíš, že je to od 50. let naprosto běžně používaný termín pro dveře otvírané proti směru jízdy.
Někomu se líbí jinému nemusí. Ale totálně to zabili tím dojezdem. Co jsem měl možnost někde číst, tak prý zjišťovali kolik jejich zákazník průměrně ujede km a proto ten dojezd 200 km. Prostě Japonci.
to je vtip? auto inak mohlo byt aj docela peckove keby to ponali kusok inak dverami aj dojazdom... takto ale je to docela nerentabilna splacanina .. v tomto zlate elektricke niro ... e kona a pod...
To sice mohl (dát do uvozovek), ale jinak je ten termín myslím obecně známý. https://www.garaz.cz/…ak-rika-21000777
Takže pokud ho Prochy nezná, stačilo se jednou zeptat a nedělat z toho komedie.
Sebevražda (latinsky suicidium) je čin, kterým člověk úmyslně zapříčiní vlastní smrt. „Z psychologického hlediska je sebevražda agresí obrácenou proti sobě. Lze si však představit i jiné psychologické mechanismy včetně projevu zoufalství, existenciální tísně a neschopnosti dál žít.“[1] Příčinou může být deprese, bipolární porucha, schizofrenie, alkoholismus, narkomanie aj.[2] Svou roli nezřídka hrají i stresové faktory, jako například finanční potíže nebo problémy s mezilidskými vztahy. Snaha zabránit sebevraždám se odráží v omezení přístupu ke střelným zbraním, v léčbě duševních nemocí, v psychoterapii, v terapii při zneužívání návykových látek i zlepšování ekonomického rozvoje.
Kolik kdo najezdí v průměru denně je celkem jedno. I kdyby to bylo jen 10 km denně, tak každý, kdo si kupuje auto, tak jednou za čas potřebuje jet delší štreku i když není zrovna obchodní cestující. Na dušičky, na dovolenou, na vánoční trhy do Mnichova. A na tyto účely je tato Mazda zcela nepoužitelná, v testu na dálnici při tacho 140 km/h měli problém ujet 100 km. K tomu pomalé nabíjení pouze 50 kW a taková cesta do toho Mnichova a zpět by byla doslova očistec. A kupovat si auto skoro za milion, které musí být uvázané na šňůře a jezdit jenom po městě kolem zásuvky je trochu úlet. Do Pola sedne a když si usmyslí, tak může místo 10 km po městě klidně vyrazit přes půl Evropy a stačí mít kreditku v kapse, ani se slušnými EV to není tak jednoduché, ale možné to je, nicméně tohle je technicky vzato absolutní propadák.
Koľko v priemere denne najazdíš s tým svojím Polom? Pri elektromobiloch máš v podstate dve možnosti:
1. Budeš nabíjať doma na dvore alebo v podzemnom parkovisku pod bytovkou z wallboxu pomalým spôsobom s AC prúdom a potrvá to nejakých 6 hodín, čiže ideálne v noci.
2. Budeš nabíjať na rýchlonabíjačkách s DC prúdom, kde to trvá asi 1h 20min na 100 perc., ale teda to sa veľmi neodporúča. Túto možnosť logicky volia tí, čo nemajú možnosť doma nabíjať, čo z dlhodobého hľadiska nie je šťastné riešenie, ale ak niekto mení auto každých 5 rokov, tak budiž.
Tieto dve možnosti zároveň nie je niečo, čo by si mal robiť každý deň pokiaľ nie si kuriér alebo taxikár. Zrátaj si teda koľko denne najazdíš ak akurát nejdeš na tie svoje výlety do prírody a tipujem, že to nebude viac ako 40 km. Pri nejakých 30 km denne ti aj táto Mazda vydrží na jedno nabitie celý pracovný týždeň.
Mne teda príde rozumnejšie nevoziť všade so sebou ťažké batérie. Pokiaľ potrebuješ jazdiť často veľké vzdialenosti, kúpiš si diesel a hotovo. Podľa mňa je MX-30 celkom podarené auto, lebo je aj vďaka tým sebevražedným dverám (haluz, koľko ľudí sa tu nad tým termínom pozastavuje) a príjemnému interiéru z kvalitných materiálov niečím iná a to nejak tak od elektromobilu očakávam.
Okrem toho za cenu Zoe alebo Mini SE už dostaneš slušne veľký crossover. Skôr ma mrzí, že jazdiť s touto elektrickou Mazda nie je nijak zábavné. Zrýchlenie aj všetko taká nuda.
To je samozřejmě pitomost. Prcek jako Mazda, s bídnými evropskými prodeji, nebude pro Evropu vyvíjet EV, jehož předem jasné bídné prodeje stejně flotilové emise nezachrání.
Väčšie baterky neponúknu, ale zrejme bude možný wankel - generátor ;-). V každom prípade mať v elektro-aute malý motorček "pre istotu" nie je zlý nápad.
Čisto teoreticky, ak táto Mazda niečo demonštruje, tak ju tak zrejme spravili Japonci úmyselne. Všeobecne je známe, že minimálne najväčšie japonské značky sa do elektromobility nejako extrémne neponáhľajú. Zrejme majú celkom dobre podchytený svetový trh, kde o elektro autá zatiaľ nie je záujem, prípadne tomu neveria.
To až tak jednoduše nejde, MX-30 postavená na platformě pro CX-30, tedy na platformě pro spalováky (v Japonsku se má MX-30 prodávat i ve variantě s benzínovým motorem), takže prostor pro baterky je omezený.
Já to taky tak vidím. Tohle auto existuje jen proto, aby se snížily flotilové emise. Proto jsem psal, že to auto demonstruje současnou stupidní eko politiku.
SUV mě neberou ani když sou elektrický jako v tvým odkazu. Bavíme se o dojezdu = tvůj model Y má 508 km
Tolik k tvému odkazu kterej asi ani podle tebe nijak nesouvisí
Viz Lucid Air nebo Tesla S dojezdy 800 km už sou velmi slušný. Viz to Chorvatsko s jednou pauzou u McDonald problém není ani Tesla 3. Čínskou verzi co se teď vozí sem než bude Berlin už klidně :yes:
Sem zvědavej na tu berlínský 3ku s nově uloženýma novýma baterkama = nižší těžiště + lepší baterie = pokud kvalita podobná čínský továrně Tesly = to by mohlo bejt už hodně zajímavý