vesta je dobre posadena aj velkostne a cenovo pre domaci trh ... aj jej robustnost podvozka na dane domace podmienky je ukazkova... cize skutocne uspech je tu ocakavany a ja som tiez rad ze sa lada vesta takto uchytila... aj u na s vidim sem tam vestu a keby ze to ma logo suzuki tak nikto nic nezisti... v pohode auto podla mna ....
Ladě covid pardoxně pomohl a daří se jí jako nikdy.
Uvádí jednu novou edici za druhou a slaví velké úspěchy.
Smůla pro zdejší rusofobní oddíl, že. Včera sem cestou do práce viděl krásnou vrtnou soupravu na podvozku KAMAZ s českým číslem, ale nikdo to tady nekupuje, takže pšššt.
Co na tom nechápeš?
Zmíněných 37 030 vozů je nejlepší měsíční výsledek ruské značky od roku 2014, kdy dokázala prodat 37 788 aut. Jinými slovy v době, kdy ve většina ostatních automobilek ráda za jakékoli dobré zprávy, trhá Lada prodejní rekordy. Nevíme o jiném tradičním výrobci na celém světě, který by se něčím takovým mohl v době pandemie mohl pochlubit.
Bravo bravo, za 5 rokov boli schopni doplnit nove potahy a iny lak, a predat pri 150 milionovom domacom trhu bez akejkolvej inej domacej konkurencie aj s exportami 100 tisic aut rocne. A toto nazyvat ze lada jede, dovi dopo. Problem s objektivitou smerom k Rusku mas akurat sam.
Fak te je to, že automobilový oprůmysl v Rusku se sice pomalu, ale zato neustále zbavuje zátěže starých marxistických pazvyků. Lada Vesta je toho důkazem, jde o jednoduché auto na úrovni Dacie s postupně se lepšící konstrukcí a solidní technologií a s pžedpoklady pro dlouhou životnost. Vyvíjí se již nový model na bázi nových technologických uzlů, zatím pod pokličkou a bez jakýchkoli informací pro ty, kteří nemají v RF zdroj informací. I tak se moc zatím neví, jen to, že opět půjde o evoluci platformy s variabilitou pro potřeby obrovského ruského trhu a zájemců zejména se zemí BRICS a Euroasijské ekonomické spolupráce. Docela tomuhle držím palce, protože RF si pod sankcemi v klidu buduje vlastní na Západu vcelku nezávislou ekonomiku.
Hasičské lietadlá schopné naberať vodu nevynašiel Berijev, podobné lietajúce člny lietali už pred druhou svetovou. :) A furt čakám odpoveď na otázky položené v iných diskusiách. Kde je najsamlepší tank Armata? Peniaze na výrobnú linku sa vyparili, tak začínajú modernizovať T72 a T90 čo majú svoje najlepšie časy dávno za sebou. Kde je SU 57 najsamlepšia stealth stíhačka na svete? Z dvoch vyrobených sériových kusov prežil po prelete zo závodu jeden, aj to len s dočasným motorom, lebo Ivčenko nevie dovyvinuť ten ktorý dávno sľúbil. A dalo by sa dlho pokračovať.
Myslim ze by si mal vyhladat lekara a robit nieco so svojim nutkanim vsade obhajovat Rusov a tahat napr. rakety do diskusie o autach. Nikto netvrdi ze Rusi nic nevynasli, hej, vytvorili to do coho boli ochotni investovat, ako ktokolvek iny. To nie je o ziadnom extra ume ale o prerozdeleni prostriedkov. Niekomu je prednejsia nosna raketa a inemu zivotna uroven obyvatelov.
Aha, takže keď sa Lada dostane za rok k výrobe a predaju cca 500 tisíc. kusov zo všetkých svojich modelov, tak je to super výsledok. Koľko že vyrábajú a predávajú iné automobilky? Jaaj, Kia v Žiline cca 300 tisíc Ceed a Sportage. Škoda ročne cca 1 milión.
Ruská automobilka se totiž už svými říjnovými prodeji pochlubila a truchlit opravdu nemusí. Za uplynulý měsíc prodala o 22,5 % aut než v říjnu 2019, když do oběhu dostala 37 030 aut, o což se postarala především trojice modelů. Vedoucí Granta má na kontě 12 756 exemplářů, druhá Vesta 11 853 kusů a třetí Largus pak 4 779 vozů. To je v prvním případě posun o 8,9 ve třetím o 2 procent více oproti předcházejícímu měsíci. To ale pořád není to nejlepší.
Druhá Vesta má na kontě dokonce 42,9procentní oproti říjnu loňského roku. Skoro polovinu procent všech registrací pak mají na kontě verze kombi, a to jak základní, tak i provedení Cross, což je velmi překvapivé. Přeci jen Rusové nejsou takovým národem chalupářů jako třeba Češi a spíše než po kombících tak sahají po sedanech, které pro změnu nebodují u nás. Lada tedy s touto karosářskou variantou riskovala, tento tah se ji ale očividně vyplácí.
Možná si říkáte: Dobře, tak měla Lada lepší měsíc, ale tak triviálně to odbýt nelze. Zmíněných 37 030 vozů je nejlepší měsíční výsledek ruské značky od roku 2014, kdy dokázala prodat 37 788 aut. Jinými slovy v době, kdy ve většina ostatních automobilek ráda za jakékoli dobré zprávy, trhá Lada prodejní rekordy. Nevíme o jiném tradičním výrobci na celém světě, který by se něčím takovým mohl v době pandemie mohl pochlubit.
Bariku, většinou s tebou souhlasím, ovšem tvoji fanatickou rusofilii moc nechápu (zejména v souvislosti s poměrně nedávnými tragickými historickými zkušenostmi našeho národa).
Co si pamatuju, tak Ladu Vesta tady většina diskutérů uznává za poměrně povedené a sympatické auto, které by si při odpovídajících cenách a hlavně prodejní a servisní síti jistě našlo své příznivce i u nás. Druhá věc je samozřejmě fakt, že slušná designová, technická i kvalitativní úroveň tohoto auta byla umožněna jedině díky širokému využití západoevropského know-how a technologií... A je fakt, že současné prodejní úspěchy Lady jsou pouze relativní, tedy v souvislosti s celkově slabou kupní silou běžných Rusů a relativně nepříliš silnému ruskému automobilovému trhu (vzhledem k počtu obyvatel).
Pokud tady v diskusích zaznívá oprávněná kritika a neoblíbenost Ruska, tak je to většinou za jeho příšernou historii, dřívější i současnou agresivní zahraniční politiku, dříve diktaturu a nyní jen potěmkinovskou demokracii a tradičním pohrdání lidskými právy a celkovou neúctou k životu člověka jako jedince. Ale tyto věci samozřejmě s automobilovým průmyslem přímo nesouvisí. ;-)
čo to melieš o klzákoch? Lietajúce člny, niektoré chopné čerpať vodu z vodnej plochy za letu a následne hasiť boli vyrábané už pred 2 svetovou. Berijev k tejto koncepcii akurát pridal prúdové motory hore na krídlo. A čo ten zvyšok?
Ano, a přesto Rusko není schopno vyprodukovat prakticky žádné spotřební zboží konkurenceschopné na světových trzích. A kromě zbraní a technologie pro jaderné elektrárny to platí i o oblasti techniky, nemluvě třeba o počítačovém softvéru apod.. Ať se ti to líbí nebo ne, drtivá většina exportních příjmů Rusku stále pochází z vývozu surovin, což je typický rys rozvojových zemí... ;-\
Ty proste nikdy nepripustíš, že síce vedia spraviť nejaký prototyp, ale do praxe sa to buď vôbec nedostane, alebo ak aj náhodou áno tak len vo veľmi obmedzenom množstve a v čase keď je ten stroj nielen morálne zastaraný. Kým oni vyrobia 10 sériových SU57 tak amíci medzitým zahltia trh svojimi F35. Kým možno rozbehnú výrobu Armaty, tak zvyšok sveta bude dávno vyrábať next generation tanky, bvp atď. Aj tú megauspesnu Vestu im musel postaviť Renault, motor do Aurusa Porsche atď. Takže toľko k sile myšlienok a reálnej ekonomickej a technologickej sile Ruska v súčasnosti, keď sankcie údajne nefungujú.
Jen si dovolím tak lehce podotknout, že v oblasti softwaru Rusové poměrně slušně pracují na vlastních operačních systémech a aplikacích pro základní potřebu. Problém je spíš v tom, že jen těžko půjdou na trh, kde je všechno už nějak patentově chráněno, a prorazit s novým systémem je prostě nemožné, to neufinancuje ani Čína, natož Rusko.
Stejně tak Rusko vyvíjí a vyrábí vlastní elektroniku a počítače. Může se nám zdát, že jen na zastaralých technologiích, ale na druhou stranu s dost velkou odolností a životností vůči té supermoderní elektronice u nás.
:D:D:D Jako bych se ocitl na novinkách.cz! :-[]:-[]:-[] Tady ty tebou zmiňované excesy chceš srovnávat třeba se stalinskými vraždami statisíců nevinných lidí?! Nebo další státem systematický organizovaný teror, který třeba miliony nevinných Rusů uvrhl do koncentráků GULAG? Nebo masové státem páchané zneužívání psychiatrických léčeben pro mučení ruských disidentů v éře Brežněva? Proč se tady tak ztrapňuješ, ty bolševicko-rusofilní hnido?
Rusko má ve vývoji několik domácích motorů a ve fázi prototyp/příprava série asi 5 letadel, Dva Iljušiny, Irkutsk, Suchoj a nevím co ještě. Podotýkám dopravních, ve vojenské sféře se dělá na bombardéru PAK-DA a na SU-57 s těmi novými motory Izdělije 30
Všechno s domácími motory, takže sanknce jim hodně pomohly naopak. Samozřejmě nejde to tak rychle, ale maká se na tom.
No pohŕdanie ľudskými právami máš na mysli asi to rakúske oslobodenie teroristu čo znásilnil chlapca, pretože mu nerozumel a jeho nárek pokladal za prejav chtíču. Alebo označenie ďalších teroristických vrahov za nesvojprávnych s mentálnou poruchou len aby statistiky nevykazovali vysokú násilnosť krimigrantov. Alebo vari myslíš šikanu cukrárov, čo odmietnu spraviť buzi figúrky na buzik svadobnú tortu? Alebo muž transformer čo športovo súťaží s rodenými ženami a tie ho samozrejme výkonmi nedorovnajú? Alebo nediskvalifikovanie amerických hormónami dopingovaných športovcov pretože je to súčasť ich "osobnosti" ako napríklad ženy na steroidoch a politické diskvalifikovanie ruských? Alebo odoberanie detí od rodičov pod vymyslenými alebo banálnymi zámienkami po vzore barnevernetu? Či snáď si hovoril o podpore pedofilov a iných úchylákov pretože ľudské práva?
Či vari si myslel NATO vojenské intervencie a zabíjanie civilistov, tak ako zbombardovali školu, svadbu, nemocnicu alebo civilný vlak ako v Juhoslávii? Podpora rôznych teroristických skupín vyvolávajúcich chaos v krajinách s nerastným bohatstvom ako to opisoval Malijčan Ibrahim Maiga a ľudskoprávne bol predvolaný za tieto slová kriminálkou?
Priznanie bývalého US vojaka https://youtu.be/8kPqqfte_7s
Ľudskoprávnosť sama na tom západe :-) Zapuac pámbo
Motor je u Vesty ruský až na jednu 1,6 od Nissanu, podvozková platforma je ruská, roboty sou ZF a páčky z Loganu nedělaj auto....
Musíš uznat, že rusové (sověti) toho na poli techniky dokázali dost a některé originální konstrukce neměl nikdo jiný na světe.
A taková Vesta Sport je auto, který by ti asi nevadilo mít doma.
Mě by zas nevadilo mít doma Čajku nebo ZIL, kdybych na to měl.
Příští týden letí další nová Angara a v Dubnu nový ruský modul Nauka k ISS.
Ale nic tam nedělaj a nic neumí, podle některých no.
Ještě si vynechal jeden detail - musí být mozky co to vymyslí a šikovné ruce co to vyrobí. Oboje evidentně Rusko má.
A nemusíme se bavit o raketách. Co třeba trkatory Kirovec, ty se prodávají nejen u nás ale jezzdí i v Polsku, Německu atd, to samé sklízecí mlátičky Rostelmash. Že to někdo kupuje, to samé Kamaz. V Polsku j mají i hasiči. Ural Next je taky moderní schopný nákladák.
Nebo co třeba hasicí letadla Berijev, co umí tankovat vodu přímo z hladiny.
Je toho dost, stačí mít povědomí. Jo mimochodem Irkutsk MS-21 už prošel skoro všemi certifikacemi. A s domácimi motory PD-14. Kolik zemí na světě umí vyrobit kompletní dopravní letadlo vč motorů
Ukrajinci si mysleli jak Rusko bude trpět bez dodávek Anotnovů a oni se na ně vykašlali a vyrábí svoje modernizované Iljušiny IL-76MD-90A s kompletně novou avionikou, navigačními systémy a řadou vylepšení.
Další co nahradí Antonovy je menší turbovrtulový IL-114-300, který se také pilně testuje.
Suchoj uzavřel novou dodávku na 8 ks letadel SuperJet 100 pro ruské letecké přepravce.
Bombardér Tu-160M se testuje s novými motory NK32 série 2
Ruské Ministerstvo pro mimořádné situace objedná 6 ks nových Berijevů Be-200 a bude je pronajímat zahraničním zájmců pro hašení rozsáhlých požárů. O tyto letadla je celosezonní poptávka, naposledy pomáhala v Turecku.
Ještě jednou = za rok (AUTO) VÍC než za 5 let (neauto)
CHÁPEŠ jakej nesmysl si napsal? Že NEJPRODÁVANĚJŠÍ v reálu prodej ca 100 tisíc ks za rok tuctovýho auta (navíc z tak velký země) je naopak docela velká slabota? https://www.garaz.cz/…octavii-21003497
Vidíš jak OBRÁCENĚ ti funguje hlava? Zkus říkat všechno PŘESNĚ OBRÁCENĚ a budeš asi docela "in" ;-)