Po setkání s třemi zájemci o koupi britských automobilek Jaguar a Land Rover šéfové odborů prohlásili, že budou v případě prodeje podporovat nabídku indické automobilky Tata Motors.
Už jsem to tu několikrát říkal a rád zopakuji, já jsem jednoznačně pro Tátu. Pro mě je důležitý fakt, aby aspoň část výroby zůstala v Británii a aby to nedostali američani, protože jejich schopnost vedení, jak to předvedl Ford, zřejmě nebyl to pravé. Tata má blízko ke strojírenství a má dlouholeté zázemí v metalurgii. Vzhledem k tomu, že spotřeba kovů je neustálá, tak vpodstatě je Jaguar "neživí". Ani o LR bych strach neměl.
No jo, ale ten haldex není výsledkem technologického pokroku,ale spíše snížení nákladů. Na modelech pro Evropu se pracovalo, ale prodávaly by se stejně pod značkou Fiat. Již dnes se prodávají některé terénní Taty v jižžní Americe pod značkou Fiat. Jinak samozřejmě Tata neprodává v současné době extra technologie...ale to je dané tím an jaké trhy je zaměřená. Ale je připravená na to změnit
Ten Siemens jsem dal jen jako příklad, že ne každý gigant má vhodné technologie, nevím nic o spolupráci Fiatu s Tatou, což je samozřejmě moje neznalost, ale pokud jde o Tatu samotnou tak tam si troufám odhadnout, že žádný evropsky konkurenceschopný automobilový produkt nenabízí a nemá tedy kromě peněz co Land roveru nabídnout. Pokud jde o Land rover jako vývojové centrum pro SUV tak s tím bych souhlasil jen zčásti, třeba pohon všech kol nového Freelanderu zajistil Ford prostřednictvím Volva u Haldexu, stejnou koncepci má mít i nový malý Landy a dají se najít i jiné příklady na jejichž vývoj Land rover sám nestačí - tady jsem právě viděl největší přínos Fordu. No za chvíli uvidíme jak to půjde dál.
A jak souvisí Siemens s Tatou? Tata je co se automobilového průmyslu týká napojená na Fiat (ano sám by na to TATA neměl)..., takže to pro Jaguar naopak může znamenat přísun nových technologií. A co se týká LR, tak ten sám osobě musí být vývojovým centem pro SUV.. a tam už je to jen o penězích a lidech. Plést do toho SIEMENS je opravdu mimoděložní.
MYslím, že jak Jaguar tak LR čeká světlá budoucnost... na rozdíl od MG a spol.
No nevím, ale to jestli je někdo gigant ještě nic neřeší. Siemens je přece taky strojírenský gigant, ale technologiemi vhodnými pro Land rover zřejmě nedisponuje. Každopádně pokud se pletu tak budu jedině rád :-)
tata je gigant.. nebal by som sa ani otechnologie ano o financie. Financne su prepojen na oceliarske a strojarske korporacie.. Financne swu na tom lepsie ako vacsina "beznych" automobiliek.
Nedivim se odborářům, že chtějí, aby obě automobilky zůstaly u Fordu, žádný z potenciálních kupců totiž nenabízí ani z části tak dobré technické zázemí a s tím související image. Kdo si bude chtít v Evropě koupit další generaci Land roveru s pokrokovou indickou technologií. Land rover je natolik malý výrobce, že k přežití potřebuje být součástí koncernu jako je Ford. Vývoj všeho sám nezvládne. Jasně, pokud Indové dodají peníze, může technologie nakupovat, ale tyhle automobilové skládačky podle mého názoru dlouhodobě šanci nemají. No jako fanda Land roveru to zatím moc optimisticky nevidím...
Ja bych byl pro Tata. Velmi pravdepodobne by si Indove nechali Jaguar a Landrover by mohl skoncit v rukach Fiatu, se kterym Tata uzce spolupracuje. Vydelali by na tom obe automobilky (technologie, image, distribuční síť v USA...) a bez uhony by prezily take obe znacky. V kazdem jinem pripade dle me realne hrozi zanik Jaggeru, coz by byla velka skoda.