Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jaguar a Land Rover: Odboráři podporují nabídku Tata Motors

Dan Vořechovský
Diskuze (10)
Po setkání s třemi zájemci o koupi britských automobilek Jaguar a Land Rover šéfové odborů prohlásili, že budou v případě prodeje podporovat nabídku indické automobilky Tata Motors.

Šéfové odborů sdružujících zaměstnance britských automobilek Jaguar a Land Rover se včera nechali slyšet, že pokud Ford skutečně obě automobilky prodá, budou podporovat prodej do rukou indické automobilky Tata Motors. Nový vlastník by se totiž podle oficiálního prohlášení odborů měl rekrutovat z řad zaběhlých výrobních společností. Podle deníku Wall Street Journal dokonce nejmenovaný představitel odborů prohlásil, že je Tata Motors jedinou společností, která může obě značky úspěšně rozvíjet. Odbory i přes tuto podporu nadále preferují setrvání obou automobilek v koncernu Ford.

O obě britské automobilky se v tuto chvíli ucházejí tři společnosti. Velmi pravděpodobně jde o indické společnosti Tata Motors a Mahindra & Mahindra (spolu s finanční společností Apollo), které doplňuje investiční společnost One Equity Partners z rodiny americké investiční banky JP Morgan Chase. Všichni zájemci se již sešli s odbory, aby s nimi prodiskutovali plán rozvoje automobilek, a to včetně budoucího vývoje pracovních míst ve Velké Británii.

Dan Vořechovský
Diskuze (10)
Avatar - Pekelná Micinka
23. 11. 2007 12:38
Taj Mahal
Už jsem to tu několikrát říkal a rád zopakuji, já jsem jednoznačně pro Tátu. Pro mě je důležitý fakt, aby aspoň část výroby zůstala v Británii a aby to nedostali američani, protože jejich schopnost vedení, jak to předvedl Ford, zřejmě nebyl to pravé. Tata má blízko ke strojírenství a má dlouholeté zázemí v metalurgii. Vzhledem k tomu, že spotřeba kovů je neustálá, tak vpodstatě je Jaguar "neživí". Ani o LR bych strach neměl.
23. 11. 2007 12:21
Re: budoucnost
No jo, ale ten haldex není výsledkem technologického pokroku,ale spíše snížení nákladů. Na modelech pro Evropu se pracovalo, ale prodávaly by se stejně pod značkou Fiat. Již dnes se prodávají některé terénní Taty v jižžní Americe pod značkou Fiat. Jinak samozřejmě Tata neprodává v současné době extra technologie...ale to je dané tím an jaké trhy je zaměřená. Ale je připravená na to změnit
23. 11. 2007 08:57
Re: budoucnost
A jak souvisí Siemens s Tatou? Tata je co se automobilového průmyslu týká napojená na Fiat (ano sám by na to TATA neměl)..., takže to pro Jaguar naopak může znamenat přísun nových technologií. A co se týká LR, tak ten sám osobě musí být vývojovým centem pro SUV.. a tam už je to jen o penězích a lidech. Plést do toho SIEMENS je opravdu mimoděložní.

MYslím, že jak Jaguar tak LR čeká světlá budoucnost... na rozdíl od MG a spol.
23. 11. 2007 08:13
Re: Nato Tata
Přesně tak si myslím, že to dopadne... Tata potřebuje Jagg, ale LR je ji (krom toho, že vydělává) na prd...
Avatar - KANKUNEN
23. 11. 2007 07:28
Anglické stříbro
Lidičky kupujte Jagu a nezanikne. Proč ho nechcete? Už má takovou veteránskou pověst nebo co.