Kuga se prezentuje jako nejvíc elektrifikovaný model v historii Fordu. Nabídku nyní po plug-in hybridu a mildhybridu doplňuje také avizovaný full-hybrid.
Nevidím rozdíl jestli do auta dolévám močovinu, směs do ostřikovačů, benzín nebo naftu a močovina na rozdíl třeba od té kapaliny do ostřikovačů je na stojanu s pistolí. Ani jedno z toho nekonzumuji, takže nevidím problém.
Všechno pěkné, ale vedle EcoBlue 140kW nedává žádný smysl, nižší Vmax, horší zrychlení, vyšší hmotnost, méně utáhne, o půl litru více žere a za stejnou cenu.
Oproti PHEV je o 200tKč levnější, podle fotek snad nebude šoupat břichem o zem (jako PHEV) a dojezd atakující 1000 km je parádní. :yes:
Příjemný interiér a rozumná velikost vozu jsou dalšími kladnými body.
Oproti asijské konkurenci podle stejného receptu (velkoobjemový atkinson v kombinaci s elektřinou) má Kuga velké šance. Váhal bych nad 4x4, ale asi by stačil FWD.
Ne každý může nabíjet. Za 100t dostaneš automat, +30kw a nižší spotřebu (oproti 1,5T).
PHEV je dražší o 200t - téměř ekonomický nesmysl. Lituju, že s HEV nepřišli o něco dřív, možná bych na něj ženu ukecal.
Kdo nechce Kugu na delší štreky a chce jí jako mamacar na převážení děti a jízdy po městě s občasným výletem mimo město, tak jako daleko lepší vidím Kugu PHEV anebo základ s benzínem. Mě tohle smysl nedává v žádném módu používání, ale každopádně je dobře, že Ford dává na výběr, prodeje rozhodnou, kde je pravda.
To ja zas nechápem PHEV bez dotácii. Rozdiel 8000 EUR je úplne mimo reálnu návratnosť a veľká čast tých čo to majú ako mama taxi to ani nemá kde nabíjať. A základný benzín zas nie je možné kombinovať s automatom.
Kdyz si vzpomenu na kamaradovu F150, ktera ma vysouvaci schudek a zabradli, aby se dalo vylezt na korbu, tak jsem skoro rad. Nerad bych to potkaval u nas v centrech mest :)
Kdo potřebuje tahat karavan, koně, atp. tak je logické, že zvolí diesel. Ale jsou i řidiči, kterým nafta "nevoní" z různých důvodů a tebou vyjmenované výhody nafťáku jsou pro ně podružné. Já jsem jedním z nich. Pakliže je spotřeba téměř identická a auto stojí stejné peníze, nevidím důvod proč volit hlučnější, složitější a potenciálně poruchovější pohon.
To je pořád dokola (nafta vs. benzín), ale jedno je jisté, naftových motorizací ubývá a zůstanou jenom tam, kde dávají smysl - ve velkých SUV, kde je V6 diesel adekvátní volba.
Tak ja som vždy trochu skeptický pri výkonoch hybridov, kde dynamika nikdy nezodpovedá tomu papierovému kombinovanému výkonu, ale skôr tomu benzínu bez elektra (neviem, koľko má ten samotný 2,5-liter, 125 kW?). Takže v reále tam nebude oproti 1,5EB plus 30 kW, ale možno polovica.
Na druhej strane súhlasím, že je to nacenené dobre, 100t Kč oproti 1,5EB, v čom je už automat (sám osebe 40t Kč), nie je zlé. Notabene v porovnaní s PHEV, kde za 25 kW navyše zaplatíš až 200t, to nedáva ekonomicky vôbec zmysel (ak teda nenabíjaš každú noc a nechodíš len 50 km trasy čisto na elektrinu).
Osobne by som ale Kugu najradšej bral s výkonnejším benzínom, nejaký 2,0T s 200+ k, k športovému dizajnu a imidžu "Macana pre chudobných" by sa mi hodil najviac, žiaľ nie je. A z existujúcich motorov by som (pri menších nájazdoch) bral ten Ecoboost a ušetril oproti HEV 100t, pri rodinnom použití sa mi zase javí ako vhodnejší dízel so 140 kW, rovnaká cena, nižšia spotreba a dynamika v reále určite lepšia.
Proti gustu...... Soudě podle Mondea, kde se hybridní Mondeo prakticky neprodává (letos v ČR vidím podle SDA nula prodejů) nevidím ani prodeje Kugy s tímto pohonem jako nějaký trhák. A k tomu automatu, ten dostaneš u dieselu, u hybridu dostaneš skučící a vyjící cosi.
Ony nafťáky nezmizely, byly odepsány od zeleného stolu.
To je krapet něco jiného než kdyby se verze s SCR zdražily a přestaly být prodejné.
Místo ruky trhu tady řádila viditelná ruka EK a EP a automobilek, které se nechají drtit.
A vy, příznivci benzínu, jste ještě nepochopili že nad dieselem zbytečně a hloupě křepčíte radostí, protože benzín je na řadě hned za dieselem a už se na tom pracuje.
Benzín půjde do kopru stejně jako diesel, ve stejný moment.
Takže jásej, blázne, jásej !!! Ale nakonec se budou smát jiní.
AdBlue zamrzá, tuším, při teplotách někde mezi -10 až -15°C. S tím souvisí poměrně složitý systém (zpětné odčerpávání do nádrže, vyhřívání a další blbiny) - a to je jedním z hlavních důvodů, proč z aut typu Fabia, Clio atp. nafťáky výrazně zmizely.
Zhruba PŘESNĚ OBRÁCENĚ = od zeleného stolu sou nafťáky celý tvůj život ZVÝHODŇOVÁNY
Stačí PŘESTAT jim zvýhodňovat palivo = vyřešeno
Že půjde benzín i nafta do kopru, ti vysvětlovala už pančitelka na základce. Že nafta byla celý tvůj život dotovaná a PROTO ti přišla zajímavější = si už jako dospělák pobral? Jestli si chodil na nějakou střední = asi víš že z tuny ropy je víc benzínu než nafty = na benzín dojedeš DÁL než na naftu. Všechno je to NAOPAK
Jojo, toho maji zase jini dva kamaradi. Jeden ma Bullit edici nekdy z r. 2007, druhy ma celkem novy petilitr. Bohuzel ho trochu skamaradil se sousedovic garazi pri posledni navsteve. Fotky ukazovat nebudu, jsou dost smutne. Ale uz je opraveny.
Protože pod ní je velmi sofistikovaná zadní náprava. Ono i obyčejné nehybridní Mondeo má tu podlahu docela vysoko z tohoto důvodu, třeba i oproti starší generaci... na druhou stranu pak může hrát podvozkovou první ligu :)
Vzhledem k dosti tristnímu vývoji evropského výrobního programu této značky v posledních letech totiž razím jednoduchou zásadu - když Ford, tak už jedině skvostný Mustang! :-):yes:
Diesel má nesporné přednosti, mě je ale ten hybrid prostě sympatickej - "velký" benzín vs. čtyřválcová nafta.
Záleží samozřejmě na konkrétním využití, já najedu hodně ale většinu mimo dálnice, pro ženu jako druhé auto na cukačky nafta už vůbec ne.
To se tu nevyplatí nabízet https://www.tipcars.com/…-v6-3834380.html těch pár výjímek potvrzujících evropské pravidlo takovéhle motory si tu NEkupujeme = pokryjí tihle dovozci
´´No tak zkus najít protiargumenty, jsou tam obyčejné atmosférické motory a elektromotor s planetovou převodovkou.. stejně jako u Toyoty...´´ k tomuto boli tie ventilove vole... nie k tvojmu dieslu ;-)
Fakt? To je pro mě velká novinka. Vím, že má velkou baterii v kufru a předpokládal jsem, že je nabíjecí. Je pravda, že Mondeo Hybrid bylo na trhu už před emisním terorem a v USA nejsou hybridní sedany zase tak neobvyklé.
Díesel v běžných osobních autech bohužel v reálu naopak nemá téměř žádný přednosti. Je navíc nejporuchovější. Bez vícestupňového zvýhodňování (dotování) paliva = je v tržním prostředí pro běžný provoz doslova BEZ šance
Všechny tyhle závěry o přednostech sou postavený JEN a POUZE na dotování = v rovnejch podmínkách ŠMIDLEC FIDLEC KONEC