Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Kuga rozšiřuje nabídku o hybrid. Pořídíte ho i se čtyřkolkou

David Bureš
Diskuze (48)

Kuga se prezentuje jako nejvíc elektrifikovaný model v historii Fordu. Nabídku nyní po plug-in hybridu a mildhybridu doplňuje také avizovaný full-hybrid.

Ford Kuga se dočkal nově nabízené verze. Jmenuje se Kuga HEV a je to dříve avizovaný full-hybrid. Ceny na českém trhu startují na částce 749.900 korun za sportovně orientovanou verzi ST-Line.

Kuga HEV je další elektrifikovaný derivát tohoto SUV. Turbodiesel 2.0 EcoBlue (110 kW) je mildhybridem, s malým elektromotorem pro možnost jízdy s vypnutým spalovacím motorem při brzdění, vedle něhož je tu ještě Kuga PHEV s možností externího dobíjení ze zásuvky.

Video se připravuje ...

Nově nabídnutá Kuga HEV technicky vychází právě z plug-in hybridu. Také v tomto případě pod kapotou pracuje zážehový atmosférický čtyřválec o objemu 2,5 litru pracující v Atkinsonově cyklu. V tomto případě ho však doplňují menší baterie, s kapacitou 1,1 kWh (plug-in hybrid má 14,4kWh akumulátor).

Ty navíc nelze dobít ze zásuvky. Dobíjejí se jen během jízdy, a to buď rekuperací brzdné energie při jízdě setrvačností, nebo při brzdění, případně prostřednictvím zážehového motoru. Tímto způsobem uložená energie slouží k napájení elektromotoru, který podle potřeby asistuje motoru spalovacímu, nebo pohání vůz sám. Kuga HEV přepíná mezi oběma režimy pohonu samočinně podle aktuálního provozu.

Převodovka navíc umožňuje simulovat řazení rychlostních stupňů. Hnací soustava tudíž reguluje otáčky spalovacího motoru tak, aby omezila „variátorový“ efekt, typický pro některé full-hybridní pohony.

Kuga HEV pak dosahuje kombinovaného výkonu 140 kW, což je méně než u Kugy PHEV. Ta se chlubí kombinovaným výkonem 165 kW. Předností je ale možnost zástavby pohonu všech kol, který plug-in hybrid nenabízí. Připlácí se za něj 50.000 korun. To znamená, že se čtyřkolkou Kuga Hybrid stojí stejně jako Kuga s turbodieselem 2.0 EcoBlue (140 kW) a pohonem všech kol.

Ford ostatně novinku považuje za alternativu ke vznětovým motorizacím. Těm se má blížit nízkou spotřebou, činící v kombinovaném cyklu 5,5 l/100 km podle metodiky WLTP, stejně jako dojezdem. Použití palivové nádrže o objemu 54 litrů totiž znamená, že Kuga Hybrid zvládne dojet asi 1.000 km bez nutnosti tankovat. Celkový dojezd je tudíž asi o 30 % vyšší než u Kugy PHEV.

Vedle ST-Line je možné Kugu HEV u nás pořídit také ve verzi ST-Line X. Ta za příplatek 30.000 korun přidává hudební systém Bang & Olufsen s 10 reproduktory, bezdotykové elektrické ovládání víka zavazadelníku, diodové světlomety nebo akustickou fólii předních oken. Vrcholem je pak Vignale za 829.900 korun s vyhříváním předních i zadních sedadel, volantu a čelního skla, elektricky ovládaným sedadlem řidiče, originálními chromovanými detaily karoserie a dalšími prvky.

Ford Kuga – technická data a české ceny
Motor 1.5 EcoBoost 1.5 EcoBoost 1.5 EcoBlue 2.0 EcoBlue mHEV 2.0 EcoBlue AWD 2.5 EcoBlue HEV 2.5 EcoBlue PHEV
Pohon 4x2 4x2 4x2 4x2 4x4 4x2 (4x4) 4x2
Výkon [kW] 88 110 88 110 140 140 165
Převodovka 6M 6M 6M/8A 6M 8A CVT CVT
Cena Trend [Kč] 569.900 - - - - - -
Cena Titanium [Kč] - 629.900 619.900 (659.900) 669.900 - - -
Cena ST-Line [Kč] - 649.900 639.900 (679.900) 689.900 799.900 749.900 (799.900) 949.900
Cena ST-Line X [Kč] - 679.900 669.900 (709.900) 719.900 829.900 779.900 (829.900) 979.900
Cena Vignale [Kč] - - - - 889.900 829.900 (879.900) 1.029.900
David Bureš
Diskuze (48)

Doporučujeme

Avatar - JirkaVejrazka
25. 11. 2020 11:33
Re: Já takové modely Fordu vůbec neřeším...
Jojo, toho maji zase jini dva kamaradi. Jeden ma Bullit edici nekdy z r. 2007, druhy ma celkem novy petilitr. Bohuzel ho trochu skamaradil se sousedovic garazi pri posledni navsteve. Fotky ukazovat nebudu, jsou dost smutne. Ale uz je opraveny.
25. 11. 2020 11:29
Re: Já takové modely Fordu vůbec neřeším...
Tak to já radši toho Mustoše! ;-)
Avatar - JirkaVejrazka
25. 11. 2020 09:16
Re: Já takové modely Fordu vůbec neřeším...
Kdyz si vzpomenu na kamaradovu F150, ktera ma vysouvaci schudek a zabradli, aby se dalo vylezt na korbu, tak jsem skoro rad. Nerad bych to potkaval u nas v centrech mest :)

Ale do lesu a hor - proc ne...
Avatar - Ozzman
25. 11. 2020 07:51
Re: HEV vypadá zajímavě
Protože pod ní je velmi sofistikovaná zadní náprava. Ono i obyčejné nehybridní Mondeo má tu podlahu docela vysoko z tohoto důvodu, třeba i oproti starší generaci... na druhou stranu pak může hrát podvozkovou první ligu :)
Avatar - Mikesus
25. 11. 2020 07:32
Re: Já takové modely Fordu vůbec neřeším...
Ja bych k mustangu ještě zařadil Ranger nebo Explorer.. pripadne F150, ale ta se tu nenabízí.