Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Mercedes-Benz B 250 e – Myšlenka ideální, praxe složitější

Na papíře se MPV s hybridním pohonem do zásuvky jeví jako ideální kombinace pro rodinné auto. Praktická zkušenost s Mercedesem B 250 e ale ukazuje, že myšlenka může mít jisté mezery.
Zpět na článek
Avatar - Ham.
30. 11. 2020 16:27
Re: diky za test
Toyotí PHEV znám jenom jeden v Priusu, vyjící a kvílící líná lemra, kterou by si Mercedes nedovolil dát ani do dětského autíčka.
Podezřívat Mercedes, že neumí postavit hybrid, když dokáže stavět nejrychlejší a nespolehlivější hybridní jednotky v F1 na které konkurence jenom tupě zírá a nevzmůže se ani na minimální odpor, což je technologicky asi tak o 15 roků před jakoukoli sériovou produkcí, je celkem směšné.
30. 11. 2020 17:44
ehm....
.... nevím co si mám myslet o novináři, který napíše tohle: "Převodovka mě nemile překvapila i na dálnici, při tachometrových 140 km/h ve stoupáních často podřazuje na sedmý stupeň, což vytočí motor z 2000 otáček na 2500 otáček. Motor by přitom takovou jízdu zvládl i na vyšší stupeň, sil má na to dostatek."

To auto váží prázdné 1720kg a má motor 1.3T.... to má vážně jezdit dálniční kopce na nejvyšší rychlostní stupeň, ještě navíc když má 8st. převodovku? a 2500 otáček je moc? pro malý benzínový motor? :D

Jinak koncept auta se mi líbí, baterka je relativně veliká takže v létě to asi dá klidně 70km což je fajn.... a ještě k cenovce - přijde mi že jakékoliv PHEV auto stojí prostě milión a je úplně jedno jestli je to Superb, tenhle Mercedes nebo nějaký Japonec nebo Opel.... Různé velikosti, třídy, značky, prostě za mega a hotovo....

3,5* v kontextu testu přijdou docela přísné, ani malou nádrž bych tak nehrotil - pokud to v kombinaci s prázdnou baterkou pojede za 6, furt na ni v pohodě dáte 500km což na střední MPV které není primárně polykač kilometrů je zcela dostačující.....
Avatar - Ozzman
30. 11. 2020 14:45
Re: Jak pise ProchyTom,
To si taky trochu s křížkem po funuse ne? Navigaci u kolem míval staré Passaty... A to už bude skoro 20 let. Chápu, že tvuj obstarozni prius má prisernou navigaci, ale naštěstí jsou i jiná auta :)
1. 12. 2020 07:03
Re: Jediný skutečný důvod vzniku
... jo to se může stát.... a je to samozřejmě špatně.... ale já celou dobu píšu že za tohle auto prostě nemůže..... Mimochodem, i ty fleety ty auta jednou prodají pak se tahle auta snad konečně dostanou k těm, kteří je budou používat tak jak se má.....

Mimochodem, nevidím důvod aby dotace nebyla podmíněna tím, že prokážeš, že zaměstnanci mohou v práci nabíjet.....
30. 11. 2020 13:13
diky za test
Tohle vypada na auto pro duchodce, ktery chteji sedet vis, zavazadelnik jen pro nakup a vse ostatni ohledne auta maji v řiti. Jenom ale u nas tech lidi co jsou na stary kolena za vodou je malo nez na zapade.
Avatar - Ozzman
1. 12. 2020 07:37
Re: Jak pise ProchyTom,
Nezdálo jo? V té době měl samozřejmě navigaci i Passat, já ji měl třeba v Laguně z roku 2002 a hezký v dci, to byla paráda ty emise a ten zátah a jezdilo to víc, než 180 :)
1. 12. 2020 06:53
Re: Jediný skutečný důvod vzniku
Poznám človeka čo má spotrebu polovičnú oproti tebe. On presne vedel prečo si to kúpil a ako ho plánuje prevádzkovať. Problém sú nákupy do firiem. Napríklad si viem predstaviť, že v Prahe firmy kúpia ako služobáky PHEV len kvôli parkovaniu. Ak si k tomu pridáš štedré dotácie v niektorých krajinách, tak výsledok môže byť ten, že polovica aut bude zbytočne voziť 200 kg batérii.
30. 11. 2020 21:09
Re: Jediný skutečný důvod vzniku
.... tak pokud jsou lidi idioti a nebudou to nabíjet tak to není chyba auta..... Já jezdím se Supem iV dlouhodobě za 3 litry.....
30. 11. 2020 21:01
Jediný skutečný důvod vzniku
tohoto vozidla je papírová spotřeba 1,4 l/100km, skutečná potom bude 6l/100km.
Tristní to výsledek myšlení evropských papalášů. A to ještě nutno vzít v úvahu, že spoustu lidí dobíjení brzy omrzí, (pokud vůbec budou mít kde) zvlášť když se jedná o lidi, kteří nemají hluboko do kapsy.
Zkušenost se služebáky plug-in taková je, že se na to kašle.
Ale nevadí, Mercedes vykáže 1,4 l/100, spokojený bruselský úředník to dvakrát opíše a založí.
30. 11. 2020 20:57
Re: diky za test
trefna poznamka ... som sa dobre zasmial :-)
Avatar - Ham.
30. 11. 2020 14:47
Re: diky za test
Právě protože u Mercedesu přemýšlí, tak dobře vědí, že patenty Toyoty jsou jim platné jak mrtvému zimník. Mercedes prodává řadu modelů s emisemi CO2 vysoko nad 100 i nad 200 g/km a kdyby k tomu přidali běžný hybrid alá Toyota, který by v Bčku měl emise řekněme cca 100 g/km, tak by jim flotilový průměr vycházel jako kráva a k požadovaným 95 g/km by se nikdy nedostali. Takže musí do PHEV a do EV, které skutečně průměr srážejí, HEV je jim zcela na nic. Ani Toyota, která v EU velkých a výkonných motorů prodává absolutní minimum s HEV dlouho nevydrží a bude muset rychle do PHEV i EV, další razantní snížení CO2 někam na 40 g/km s HEV totiž nedokáže splnit ani u Yarise.
30. 11. 2020 14:06
Re: diky za test
Ano, ty co se dělají dnes, budou za 5 let zastaralé, ale to kupodivu asi všechny auta.
30. 11. 2020 21:33
Re: Jediný skutečný důvod vzniku
.... jako že úředníci někde zakázali tohle auto prodávat v naftě/benzínu a je dostupné jen jako PHEV? a nebo to nakoupil deb*lní fleet manažer a nezajistil ve firmě možnost nabíjení? Pořád nevidím problém na straně auta samotného....

a mimochodem, i bez nabíjení to patrně v dlouhodobé kombinaci bude jezdit za míň než čistá nafta/benzín.... Pokud si teda někdo nekoupí tohle MPV jako dálniční stíhačku.... ale to už jsme zase u těch idi*tů....
30. 11. 2020 21:22
Re: Jediný skutečný důvod vzniku
Proč my měli být idioti? Nestáli o to, třeba ani nemají kde. A není to chyba vozidla, ale úředníka, který jeho vznik vynutil. Nechtěl bych jezdit s 1800kg bednou 1,3 turbo po dálnici, ještě ke všemu s pidinádrží. Ale nakonec budeme muset.
Avatar - Roman Horký
30. 11. 2020 13:44
Re: diky za test
Někde jsem četl, že Toyota poskytuje svoje patenty technologií svých hybridů zdarma, aby se hybridy rozšířily. Tak proč dopr. soudruzi si tu patentovou dokumentaci aspoň nepřečtete, když to sami neumíte?? Je mi vážně jedno, kolik těch svých cirkusových medvědů prodáte, ale kdybyste trošku přemýšleli...

Edit: Omlouvám se, toto neměla být reakce na tvůj příspěvek, ale samostatný příspěvek.
Avatar - pradeda777
1. 12. 2020 11:47
Re: Jediný skutečný důvod vzniku
Mimochodem, já zase nevidím důvod k tomu, abych někomu ze svých daní dotovat jeho mercedes.... :-[]
1. 12. 2020 11:08
Re: Re: Re: diky za test
Aha a co kdyz ten dotyčný píše pouze svůj názor. To přeci neznamená že ho vychvaluje nad ostatní.
Avatar - Ozzman
1. 12. 2020 09:45
Re: Jak pise ProchyTom,
No, výše mluví o navigaci, že to stočil na HUD, to je jiné :D HUD se dá koupit na aliexpresu :D

Už jsem si dal kafe a vidím, že on vám hybridistům dělá akorát tak ostudu :)
1. 12. 2020 07:39
Re: Re: diky za test
Že se nepochlubíš ty čím jezdíš.
Avatar - Ozzman
1. 12. 2020 07:38
Re: Jak pise ProchyTom,
Neviděl... Od toho měl tu kameru ne? :D
Avatar - Ozzman
1. 12. 2020 07:38
Re: Jak pise ProchyTom,
Možná proto, že jezdíš tím, čím jezdíš, ale některé navigace od jiných výrobců fungují dobře..
1. 12. 2020 07:22
Re: Jak pise ProchyTom,
Zrovna MBUX s navigací a hlasovým ovládáním je jedna z nejlepších voleb, kterou jsem kdy zažil. Naprosto perfektně pracuje s dopravními informacemi, zadání stylem "navigovat do..." je triviálně jednoduchá, křižovatky přes kameru v přední části s jasnými šipkami. To je zcela jiná liga.

A už vůbec se nebudu vyjadřovat k tomu, jakým způsobem si někteří lepí navigaci na čelní sklo, včera jsem předjížděl chlapa, který to měl přímo před sebou, vedle toho kameru. Nechápu jak mohl něco vidět.
30. 11. 2020 20:56
Re: ehm....
... hele tak kromě motoru naopak všechno chválí - podvozek, akustika, vnitřní prostor.... a kritika motoru (nejel jsem v tom) mi přijde scestná.... viz to co píšu výše.... Nevím co čekal když má 1.3T v autě vážícím 1720kg.... to je snad jasné že takový motůrek bude muset výkon dolovat otáčkama, to fakt není dvoulitr.....

ale jako jo, PHEV s malým benzínovým motorem bude vždycky působit trošku utrápeně, protože jsou to těžká auta.... na druhou stranu je třeba chápat že to jsou prostě ekologická auta která si snad nikdo příčetný nekoupí s očekáváním velkých zážitků (zdravíme Octu RS iV).... A zrovna u středního MPV si myslím že s tím nemůže být problém....
1. 12. 2020 11:09
Re: Re: Re: Re: diky za test
A ano o svém autě radši nic nepíšeš vid? Ale na ostatní když víš co mají za auto tak děláš ramena co?
Avatar - netcar.xx
30. 11. 2020 15:00
Re: Jak pise ProchyTom,
Pisu o modernich autech jako je soucasna E-Klasse, A6 apod. A nepisu o navigaci v mobilu, ale o navigacnich pristrojich s nekolik let starym SW, protoze spousta lidi ( nejen ti duchodci ) s tou vestavenou neumi pracovat.
Avatar - Blue Sun
1. 12. 2020 10:43
Re: diky za test
Řekněmě, že jsem se tím chvilku živil...
Avatar - Blue Sun
30. 11. 2020 17:02
Re: diky za test
Jenže Toyota nemá nic, co by nabízelo právě ten potenciál pro další vývoj. A normy jaksi na ně nečekají...
Avatar - netcar.xx
30. 11. 2020 14:15
Jak pise ProchyTom,
tak v Nemecku ( a ostatnich vyspelych zemich ) je 90% uzivatelu B-Klasse bud v pozdnim duchodovem veku, nebo jsou hur pohyblivi. Zbyvajich 10% ma to auto momentalne od babicky pujcene. Cim vic displeju a konektivity v tom aute bude, tim vic ztrati zakazniku. Tachometr jak ve starem Brouku, drzak na hul a ergonomicky umistena prihradka na bryle a inhalator by tam byly vhodnejsi. A TomTom ci Medion navigaci z Lidlu ma na oliznute gumove prisavce na prednim okne vice nez polovina duchodcu ( a nekdy i mladsich ) i u aut s tou nejsofistikovanejsi navigaci zabudovanou.Mozna i proto jezdi v Nemecku stale vic treba takovych Mitsubishi ASX, protoze maji vsechny vyhody jako ta B-Klasse, ale jsou podstatne jednodussi na ovladani.
Avatar - Roman Horký
30. 11. 2020 15:12
Re: Jak pise ProchyTom,
Tak já už jsem ve věku, kdy je mi bližší důchodce než student. Ale jsem natolik při smyslech, abych poznal, že když chci špičkovou navigaci tak jediné co z té vestavěné použiju je mirroring mého mobilu. A když je utopená někde - jak se to slušně píše? - tak si stejně raději přicucnu ten tablet na sklo. Nebo ještě lépe položím mobil pod sklo a zapnu HUD režim.
Avatar - Roman Horký
30. 11. 2020 15:00
Re: Jak pise ProchyTom,
ty myslis tu obstarozni navigaci na tom obstaroznim HUD ktery prius mel uz v dobe kdy se nemcum o nem jeste ani nezdalo?
Avatar - Blue Sun
30. 11. 2020 14:03
Re: diky za test
Protože hybridy Toyoty jsou dobré dnes, ale za pět let budou nedostatečné. A evropské značky jdou zkrátka cestou, která nabízí potenciál do budoucna.
1. 12. 2020 22:13
Re: Jediný skutečný důvod vzniku
.... pokud mi dáš odkaz na nějakou slušnou studii co je příčinou znečištění vzduchu ve městech tak si ji rád přečtu.... Samozřejmě jinak to je v Ostravě, jinak v Praze.... ale zrovna v Praze, Paříži, Berlíně atd. si myslím že auta hrají dost zásadní roli.... V Ostravě je to asi jedno ;-)
1. 12. 2020 19:42
Re: Jediný skutečný důvod vzniku
Velký, veliký omyl, myslet si, že automobily jsou zásadní pro znečištění ve městech. Ale dokola omílané lži fungují, jak vidno. Navíc se řeší hlavně zdraví zcela neškodný CO2.
Avatar - wakantanka
1. 12. 2020 16:48
Re: Re: diky za test
No ja ti neviem, tú MB-Renault 1,33 som vyskúšal v A sedan a žeby bol hlučný vo vyšších otáčkach som si nevšimol. Osobne veľmi neverím, že B bude horšie odhlučnené, takže nerozumiem kritike v teste.
Avatar - Mikesus
1. 12. 2020 15:51
Re: Jak pise ProchyTom,
Navigace se na Ali taky dá koupit
Avatar - Ham.
1. 12. 2020 12:38
Re: diky za test
F1 je technologicky daleko před mainstreamovou sériovou produkcí prakticky ve všem. To co bylo v F1 se za mnoho let postupně dostává do sériové produkce, třeba materiály a konstrukce turbodmychadla nejvýkonnějšího dvoulitru v A45s jsou někde na úrovni toho co dělal Mercedes v F1 v roce 2005. Nejblíž F1 jsou samozřejmě ta nejdražší sériová auta, Mercedes Project One je někde na úrovni F1 z roku 2015.
Avatar - Blue Sun
1. 12. 2020 10:46
Re: Jak pise ProchyTom,
Nejednou už jsem potkal exoty, kteří na navigaci rovnou použijí velký tablet. Co kdyby na to náhodou neviděli, že? Specialisty na tohle jsou Holanďani.
Avatar - Ozzman
1. 12. 2020 09:53
Re: Jak pise ProchyTom,
Tak mne ta v Laguně taky fungovala dobře, to byla ještě jedna z těch prvních barevných, na rozdíl od těch přilepených na skle se pořád neztrácela a nehledala signál. Stáhl jsem CD s aktualizací a už se jelo :D Před dvěma týdny jsem měl na 48 hodin koupeného Megana 3 s original TomTom navigací a ta fungovala na rok výroby opravdu výborně, až jsem koukal.

Dále mám zkušenost s navigacemi v Superbu 2 a Octavii 3fl (ta větší verze) a nic moc, ta v O3 2018 se zasekávala jak blázen a ztrácela se, když jsem s tím jel do Francie, třeba mne omylem stáhla z dálnice, pak se zasekla, nebo místo ubývajícího dojezdu hodiny přibývaly, jako kdybych jel někam do Portugalska :D Ale grafika pěkná, to se musí nechat.

Pak Fordí SYNC 2 a 3 - Sync 2 pomalejší s horší grafikou, ale 100 % fuknční po celé Evropě, Sync 3 ve všem lepší a taky fuknční... i když není nejkrásnější, je to fajn to mít v autě.
1. 12. 2020 08:43
Re: Jak pise ProchyTom,
Ja som mal v Renaulte Kangoo zabudovanú navigáciu TomTom, veľmi dlho fungovala dobre, až sa raz zbláznila, a keď som šiel na sever Slovenska a do Poľska, tak ukazovala, že jazdím po južnom SLovensku a mierim do Maďarska... Spravila to až aktualizácia za 75,-€.
Avatar - JirkaVejrazka
1. 12. 2020 08:40
Re: Jak pise ProchyTom,
On se nepta na navigaci, ale na HUD. Dej si ranni kafe ;-)
1. 12. 2020 08:23
Re: Jak pise ProchyTom,
Leda, že by si natáčel, jaký je exot!
1. 12. 2020 08:17
Re: Jak pise ProchyTom,
On to byl extrémní exot. Na suché dálnici se rozhodl předjíždět rychlostí 100kph 5 kamionů s velkými rozestupy.
1. 12. 2020 07:41
Re: Jak pise ProchyTom,
tohle miluju.... :D jedeš za někým a nevidíš přes jeho auto dopředu, protože půlku čelního skla zabírá velká navi nebo mobil, nalepený doprostřed skla.... někdy jsou fakt lidi neskuteční.... :-[]
1. 12. 2020 11:55
Re: Jediný skutečný důvod vzniku
.... idea je taková že pak ve městě nebudeš dýchat tolik sra*ek a to je pro tvoje dobro.... ;-) jestli to neřešíš, tak holt musíš volit jiné politiky.... ze svých peněz si platíš i všechny ty katalyzátory a DPF, které dělají život ve městech snesitelnější....
1. 12. 2020 08:39
Re: diky za test
Ty si odborník na hybridné technológie? Že sa tak vyznáš?
Avatar - Blue Sun
30. 11. 2020 21:51
Re: ehm....
Já tedy té kritiky vidím více... Kromě pohonu také ovládání.
Hlavně spíš ale nechápu tu potřebu tolik rozebírat věc, která je prostě technicky daná, a která se obvyklému uživateli takového auta zkrátka nestane.
1. 12. 2020 06:43
Re: diky za test
Hybrid v F1 nie je pred sériovou produkciou, ale úplne mimo. Po toľkých rokoch tam nie je ani snaha dostať niektoré zaujímave prvky do bežných aut. A to neplatí len pre Mercedes.
No hlučný a často vytočený motor sa spomína aj v tomto teste.
Avatar - Blue Sun
30. 11. 2020 19:27
Re: ehm....
Mně naopak tři a půl hvězdy přijdou, s ohledem na plivání jedu ze všech stran, jako obrovský úspěch. Vždyť podle Bureše to auto je naprosto nepovedené... Sice to není chyba auta, jako spíš řidiče, ale prostě ne. Kdo jiný, než člověk s předsudky, dovede popsat tolik textu o chování auta s vybitou baterkou, když se k němu zároveň chová jako prase?
Avatar - netcar.xx
30. 11. 2020 14:16
Re: diky za test
Jenom ty budes v te dobe o pet let mladsi.
Avatar - Blue Sun
1. 12. 2020 10:44
Re: Re: diky za test
Kupodivu autem... a občas taky na kole.
O svém autě tu nic nepíšu, nevychvaluju ho tady, a nestavím nad ostatní. Takže do toho ostatním není vůbec nic.
Avatar - Roman Horký
30. 11. 2020 14:24
Re: diky za test
Proto Mercedes dělá takové, které jsou zastaralé už teď. To je super myšlenka.
Avatar - Blue Sun
30. 11. 2020 17:04
Re: diky za test
Ano, já vím, Románku, koupil sis Toyotu...
Avatar - Roman Horký
30. 11. 2020 14:26
Re: Jak pise ProchyTom,
Jestli ono to nebude tím, že ty navigace v mobilech jsou vždy o 3 generace vepředu před tou vestavěnou. A taky že ta vestavěná mí displej utopený někde pod koleny, zatímco ten mobil na přísavce je krásně v zorném poli.
Avatar - Roman Horký
30. 11. 2020 14:57
Re: diky za test
vzdyt toyoti phev je identicky s jejich hev. Vse funguje stejne (dobre) akorat ma vetsi baterku kterou muzes dobit zvenku. Takze bych nerekl ze jim to je platne jak mrtvemu kabat