Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Suzuki Across vstupuje do českého prodeje. Zatím jen pro pár vyvolených

Across je dosud největší a nejvýkonnější model v historii Suzuki. Odpovídá tomu i cenovka tohoto SUV se základem v Toyotě RAV4.
Zpět na článek
1. 12. 2020 12:29
Re: Suzuki
Vždy musí dať niekto prvý príspevok z mobilu, aby sa sem diskutéri od PC dostali, super. :D

Pokiaľ viem, plug-in hybridnú RAV4 si zatiaľ nekúpiš, takže Across má zatiaľ šancu.
Avatar - Barry Lyndon
2. 12. 2020 11:20
Re: Kritika
To vytí eCVT se koná i při marginální zátěži ve městě, netřeba maximální.
Bezkonkurenční plynulost a komfort to taky nemá. V tomto je zase o level lepší Honda CRV se svým systémem (ala Slovenská strela).
Podvozek je to, co dělá auto autem, tedy to jak výrobce dokáže sladit komfort a jízdní vlastnosti a celé to patřičně odhlučnit. Mimochodem RAV4 propadla v každém losím testu (na rozdíl od měkčeji naladěné Hondy).
Právě, že jsem novou RAV4 HEV několikrát jel, jinak bych to samozřejmě nepsal.
Avatar - Barry Lyndon
2. 12. 2020 00:45
Re: Plasťák
jenomže v době, kdy se naceňoval Prius a Prius Prime, stály baterie asi tak desetkrát tolik, co dneska. Se mi zdá, že Toyota tak nějak zaspala dobu. 18 kWh baterie už v dnešní době nemůže být nějak významná nákladová položka, aby to dávalo opodstatnění tak brutálnímu zdražení.
Avatar - Barry Lyndon
2. 12. 2020 00:39
Re: Kritika
Toyota je postavená tak, aby dával smysl o x set tisíc dražší Lexus se stejnou základní technikou. Kvalita jízdy dosahuje sotva standardu mainstreamových aut nižší střední třídy (třeba Golf). Všechno je takové neotesané, hlučné, drncavé, no prostě to působí levně. Řada jinde běžných položek výbavy chybí. Do toho ta vyjící eCVT. Jako v RAV4 se slevou 20% za nějakých 850 tis včetně DPH se to asi dá snést, ale kdyby tak mělo jezdit auto za 1.6 milionu, tak to je prostě špatně i kdyby mělo 500 koní.

Jinak spolehlivost Toyoty vychází právě ze zmíněného zjednodušení pohonu až na dřeň, žádné turbo, "žádná" převodovka, žádný kardan, mezinápravový diferenciál a pod. Jako jednoduché a tím asi i spolehlivé to je. Ale nese to právě ta jízdní negativa. Ta cena prostě neodpovídá....
Avatar - woody-alien
1. 12. 2020 19:55
Dealeři budou nadšení
že si místo naprosto neprodejného Jimnyho mohou na salón objednat tuhle hitovku. :yes:
Avatar - _Karel_
1. 12. 2020 17:52
Re: Plasťák
Jo, GLC je překvapivě "levné", třeba proti Q5.
Ale jsem si jistej, že je zase o něco menší, než RAVka.
Já bych za ni víc než třeba 1,2M taky nedal.A to by musela mít lepší výbavu, než tahle Suzuki.
Na druhou stranu, má to 300koní a je to plugin, tak to milion stát nemůže.
Avatar - Barry Lyndon
1. 12. 2020 17:31
Re: Může mi někdo od Suzuki vysvětlit...
1. je o cca 100 000 Kč levnější
2. je to výbava RAV4 PHEV Selection, ale na rozdíl od Toyoty má střechu v barvě karoserie (ne černou jako Toyota)

Víc mě toho nenapadá. :-)
Avatar - _Karel_
1. 12. 2020 17:30
Re: Plasťák
Napsal samozřejmě pitomost, ale na druhou stranu jsem zkouknul výbavu, a nic extra. Holobyt to samozřejmě není, ale luxus taky ne.
Avatar - Mikesus
1. 12. 2020 15:45
Re: Plasťák
X5 nebo GLE v základu a s lepší výbavou? Viděl jsi jak vypadá u BMW nebo MB základní výbava?
1. 12. 2020 12:25
Re: Suzuki
Suzuki - není to náhodou nějaká eko optimalizace na snížení CO2? Ta cena a počet kusů vypadá, že asi nechtějí aby to někdo koupil. Hodně nechápu...

Diskuse - bohužel mám to stejně, server vrací nějakou chybu...
Avatar - Emel
1. 12. 2020 12:11
Suzuki
No nevím... když chci Toyotu, koupím si Toyotu, tady nevidím žádnou přidanou hodnotu.

PS: opět můžu přidat první příspěvek do diskuse jen z mobilu, z PC to nejde... máte to taky?
Avatar - Barry Lyndon
1. 12. 2020 17:34
Re: Plasťák
Tak porovnával bych s GLC PHEV a tam je rozdíl cenový rozdíl překvapivě malý. RAV4 PHEV Selection VIP je za 1 600 000 Kč. To už fakt radši ten Mercedes, protože ta RAVka za 1 600 000 Kč je pořád ta stejná Ravka jako za 800 000 Kč.
Avatar - Beefcake
1. 12. 2020 23:21
Re: Ta cena ?
To ano.
Ale 1.4M v prepocte - tolko u nas stoji zakladny Touareg, cize 3.0 V6, aj s nejakym paketom. Co uz je trochu ine auto a aj v zaklade ma toho dost. A to je uz po zdrazeni novej generacie.
A bolo by mi jedno, ze su tam u Japonca naviac nejake nepodstatne kolotocarske pozlatka (ak vobec, nechce s ami to porovnavat do detailu)
Osobne by som dal prednost autu a nie vybave.
A to nie som zrovna dechtofil :)
Avatar - Barry Lyndon
1. 12. 2020 23:10
Re: Kritika
To je všechno pěkné, ale ne za 1 600 000 Kč. Za 1 200 000 Kč už by to smysl dávat mohlo, ale pochybuju, že se u toho firma dobere slevy 25% (nevěřím ani na 20% jako dávají na běžné RAVky).

Jinak je to možná výborný hybrid, ale zároveň dost mizerné auto (tak jako je Tesla dobrý elektromobil, ale mizerné auto). A upřímně neznám nikoho, kdo by za skoro stejné peníze dal přednost Toyotě před Mercedesem (stejné velikosti a výkonu, což GLC PHEV splňuje)
Avatar - Barry Lyndon
1. 12. 2020 23:04
Re: Mizerný článek o dobrém autě
Příspěvku nerozumím. RAV4 HEV za 1 000 000 Kč je zisková, zatímco RAV4 PHEV za 1 600 000 Kč má být ztrátová? A to jako proč? Vždyť celé ústrojí pohonu je stejné, platforma je na větší baterii v podlaze připravená. Takže akorát vyměnili NiMH 1,6 kW za Lion 18 kWh, což by měl být rozdíl několika málo tisíc dolarů, doplnili větší měniče a tepelné čerpadlo. Ještě bych pochopil příplatek 400tis a více tisíc oproti obyčejnému autu, ale oproti hybridu, který je z velké části stejný to fakt nechápu. Podle mě je to nacenění takové, aby se ta auta neprodávala. Co tím sledují, tak tomu nerozumím... Asi teda dotace, ale pak je otázka, proč to vůbec uvádět na český trh, vždyť se tu tomu každý akorát zasměje.Teoreticky to teda může podpořit prodej běžných HEV, jako že si zákazník řekne "ušetřil jsem 600tis", ale to je teda dost absurdní způsob marketingu.
Avatar - Beefcake
1. 12. 2020 23:03
Ta cena ?
To riadne prehnali. Zatali riadne vysoko.
Ak clovek nechce tolko elektriky, ma na vyber kopec klasik.
Avatar - woody-alien
1. 12. 2020 20:05
Re: Dealeři budou nadšení
No vidíš, a já myslel, že už se akce "Čekání na Favorita" nikdy v historii opakovat nebude. :-[]
Avatar - Emel
1. 12. 2020 20:00
Re: Dealeři budou nadšení
No jen aby... dostupných je pouze 13 exklusivních kousků, takže se očekává, že dealeři budou před výhradním zastoupením bivakovat několik dní, aby na ně aspoň jedno auto zbylo.
Avatar - Barry Lyndon
1. 12. 2020 19:00
Re: Plasťák
Jinak čekalo se, že PHEV RAV4 bude tak o 200tis dražší než HEV (on mezi těmi auty zase takový rozdíl není). Nakonec je dražší o víc než 400tis, což je prostě absurdní. Vždyť za 400tis je celé elektrické CitiGO :-) .
Avatar - Barry Lyndon
1. 12. 2020 18:55
Re: Plasťák
GLC není menší než RAV4, je dokonce trochu větší (teda zvenku, uvnitř to bude díky koncepci asi horší)). A GLC PHEV má taky 300 koní, navíc klasické AWD a klasický automat. Kvalita jízdy je jinde. Byť teda plnou výbavu za 1,6M samozřejmě nemá, ale výbavu jako ta Toyota celkem i jo (v něčem pak i výrazně lepší (třeba světla, která u Toyoty nejsou kdoví co), záleží, co si člověk vybere, jen se musí při zaklikávání příplatkových položek trochu krotit).
Avatar - Mikesus
1. 12. 2020 18:05
Re: Plasťák
To netvrdím, ale zrovna bych to s top výbavou u suzuki nesrovnával.
Avatar - Barry Lyndon
1. 12. 2020 17:37
Re: Suzuki
I toto je drahé jako blázen, ale stejná RAV4 je ještě o 100 000 Kč dražší.
Avatar - _Karel_
1. 12. 2020 17:28
Re: Plasťák
Anton Fischer?
Snad leda Anton Špelec ostrosřelec. GLE PHEV podobných parametrů začíná na 1,8M, X5 začíná na 1,75M se čtyřválcovou naftou.
Avatar - _Karel_
1. 12. 2020 15:25
Re: Může mi někdo od Suzuki vysvětlit...
Podobně jako Mazdu u Fiata, jako Audi u Seatu..
Avatar - _Karel_
1. 12. 2020 15:24
Re: Suzuki
Jo, to jsem psal už pod oktávkou - první příspěvek leda z mobilu, ani chrome ani mozzila.
Ta technická úroveň je to čím dál horší. Tragédie. A reakce redakce nula.
Avatar - Emel
1. 12. 2020 14:44
Re: Suzuki
Jako dočasné řešení bude jeden diskutér placen, aby do každé diskuse vložil první příspěvek z mobilu, obsahující zajímavé informace o trhu s dotovanými palivy.

PS: jde to i z PC po přepnutí do mobilní verze, dle očekávání.
1. 12. 2020 14:18
Re: Může mi někdo od Suzuki vysvětlit...
No, mně se třeba ta Suzuki líbí více, než originál. Kdybych tedy vůbec někdy toužil po RAVce, tak si pro ni klidně zajdu k Suzuki. Pokud by tedy nebyla dražší.
Avatar - W.O. PRSCLEY
1. 12. 2020 18:12
Re: Kizashi
Zjevně si výrobci automobilů myslí že zákazníci mají kapsy plné peněz.
U nás tedy fakt ne ale na západě pořád mají peněz na nákup automobilů výrazně víc, a tak mohou kupovat i nesmysly.
A když se k tomu přidají obří dotace na EV a PHEV, částečně i na HEV, tak na to asi myslí Suzuki.
Avatar - wakantanka
1. 12. 2020 17:57
Kizashi
byť sebelepšia technika v celkom slušivom kabáte sa v Európe predávalo slabo. Dôvodov je iste viac, ale zrejme si veľa ľudí povedalo, toľko peňazí za Suzuki? A táto Suyota zrejme dopadne rovnako. Bohužiaľ Suzuki nemá v Európe také meno, aby si mohlo vypýtať toľké peniaze, ale rád by som sa mýlil.
1. 12. 2020 15:28
Plasťák
Je to katastrofa a dopredu odsudena na neuspech. Suzuki za 1,4mio?? Za tu cenu si uz kazdy radsej kupiu premiovku a nie plasťák s umelou kožou. Za tu cenu si uz kupi v zakladu X5 alebo Mercedes GLE a bude stale lepsie vybavene, ako tato replika. Nehovoriac uz o uplne inej kategorii co sa tyka velkosti.
12. 2. 2021 10:58
Cenovka
Dobry den,nechci byt neurvaly ani bez pokory ale cenovka me velmi prekvapila.Zajimalo by me,kolik lidi si tohle auto koupi napriklad u nas nebo koupilo. Za me vic jak 800.000 Kc vcetne DPH - covid vsem automobilkam jeste ukaze smer cenovkam.Vzpamatujte se vyrobci aut..
Avatar - Mikesus
3. 12. 2020 07:50
Re: Kritika
Nevím kde u poslední gen THS všichni berou to vití. Ano, kdyz dam plnej, tak se tam hodi max otáčky, ale pri tom výkonu to je na par vteřin a je to rovnatwlne jako u jiných převodovek, které si podradi do max otáček a drží nejnižší mozny prevod. Hodne znát to je ted sorvnani minuly a aktuální yaris. O minulém klidne řeknu, že vije, stejne tak jako kdysi auris, ale to už je dávno pryč. Kdo to tvrdí o nove ravce, corolle nebo camry, tak bud s nimi nejel, nebo není schopen jezdit plynule a porad drží plyn na podlaze.
Obzvlast tenhle PHEV nebude potřebovat tolik výkonu takze se bude držet ještě niz s otáčkami.
2. 12. 2020 11:46
Re: Kritika
No bezkonkurencni jsem nenapsal presne. Bylo mysleno predevsim s ohledem na Mercedes a evropskou konkurenci.

Ano Honda a Mitsubushi na tom muzou byt jeste o neco (ale rekl bych uz pri dnesnim vyladeni THS zanedbatelne...) lip, co se tyce komfortu. Na druhou stranu jim pri rozjezdu nepomaha spalovak.

Ja kdyz jezdil RAV, tak mne uskakana neprisla. A zase tak vyrazny rozdil oproti CR-V jsem nezaznamenal.

To "vyti" mne nevadilo vubec, mozna je to dany mym stylem jizdy.
Myslim, ze je to hodne o zvyku.
Premyslim, jestli to nevadi zkusenejsim ridicum a neevokuje jim to prokluzovani automatu nebo spojky. Muzou z toho mit spatny dojem?
V ty Honde bez mechanicky vazby je to jeste zvlastnejsi... :-)
Mne se libi, ze ty systemy dokazou byt maximalne efektivni.
2. 12. 2020 10:51
Re: Kritika
O kterém aktuálním modelu teď píšeš? Odhlučnění by mohlo být lepší, interiéry mívají některé detaily slabší (hlavně infotainment), celek bych špatně neviděl - obojí vnímám jak píšeš aby byl prostor pro Lexus - ale zbytek je za mě nad standardem mainstreamu a Toyotu právě vnímám jako takový japonský VW.

Má to sice některé japonské podivnosti (hlavně v interiéru) a bohužel i motoricky to má specifika v EU, že je to moc orientované na hybridy. Ale kdybych měl zhodnotit celkovou kvalitu, určitě je to víc než Renault, Opel, Hyundai, Kia, Citroen atd. Neznám aktuální Peugeoty, tak tam si nejsem jistý jak se posunuli. Předchozí generace byli podle mě příšerné... Fordí interiéry jsou taky slabota.

Nechci teď přehnaně hájit Toyotu, ale podle mě jsi těmi argumenty mimo. Stejně tak ta spolehlivost. Není to jen o motorech. Mně osobně se dříve v interiéru rozvrzal nový Passat než Toyota atd.

Jako podprůměr, který popisuješ, vnímám třeba zrovna to Suzuki, které si "koupilo" RAV4. Vitara a další mají některé výhody a jsou jednoduché, ale celkově je to podprůměr.
2. 12. 2020 08:16
Re: Kritika
O vytí se nedá moc mluvit už ani u HEV RAV-4.

Jak často bude motor pod maximální zátěží při výkonu 225kW???

OK HEV by byl samozřejmě za 1,6M mimo.
Ale tvý argumenty neotesané, hlučné a drncavé?? :-)

Tohle se pise i v porovnani id.3 a Tesly...
No ja pak sednu do Oktavky (min gen) ktera je komfortem mnohem horsi nez RAV-4...
Tak nevim. S tim Golfem. :-)
Prijde mi, ze kdyz neni autu co vytknout, tak se napise, ze drnca...

https://www.auto-motor-und-sport.de/…o-tesla-model-3/
Der Tesla fährt klasse, nimmt es aber mit dem Federn und der Verarbeitungsqualität nicht so genau. :-O
A kvuli tomu prohraje test. :D :D :D
Tam, kde Octavia vyhrava jako na bezicim pasu...

Jel jsi vubec novou RAV-4 HEV?

PS Pohon HEV Toyoty mozna nema uplne sportovni charakter, ale nejak se nemluvi o tom, ze ma zcela bezkonkurencni plynulost a komfort! Coz stoji za zminku, kdyz se bavime o srovnani s Daimlerem (ktery takoveho komfortu u hybridu nikdy nedosahne - az u EV).
2. 12. 2020 07:43
Re: Mizerný článek o dobrém autě
Asi jsem to nenapsal úplně srozumitelně, ale myslel jsem to jinak. Ta cena okolo 1,5 mil. určitě prodělečná není. Ale taky to asi není cena, za kterou by se to nějak slavně prodávalo, ať už jako Toyota nebo Suzuki.

Ale já si myslím, že ceny aut budou v příštích letech tak trošku "plovoucí". Tedy budou se hýbat nahoru nebo naopak dolů podle toho, jak se budou vyvíjet v daném období flotilové emise.

A tenhle plugin je zásadní snižovač flotilových emisí. Takže pokud se ve druhé polovině roku ukáže, že by Suzuki muselo platit emsiní pokutu ve výši X €, pak podle mě raději prodají více pluginů, byť za nižší cenu, než aby ty peníze vrazili unii. Možná i lehce ztrátově. Takže auto, které je teď ceníkově za 1,4 mil., může ze rok být třeba za 999 tisíc.
2. 12. 2020 07:32
Re: Plasťák
Cenová politika u oboch značiek bola nastavená iným spôsobom. Viem, že ma to ako zákazníka v princípe nemusí trápiť. Ale ide o to, že Toyota ešte nepotrebuje predávať PHEV a asi ho skúšajú predávať so slušnou maržou. Mnohé iné značky potrebujú predávať PHEV a tak ich ponúkajú za cenu podobne výkonnej nafty. Obom nám je asi jasné, že výrobné náklady nie sú rovnaké. A tento spôsob cenotvorby nemôže vydržať dlho.
U prémiových značiek si vieš priplatiť svetelnú techniku na ktorú si v Toyote nešahneš, ale základné LED svetla v GLC aj RAV4 sú tragédia.
https://www.iihs.org/…-4-door-suv/2020#…
https://www.iihs.org/…-4-door-suv/2020#…
Ale v tej cene máš už v RAV4 to najlepšie s dobrým hodnotením.
1. 12. 2020 23:19
Re: Kritika
V cem je to auto "mizerne"???

O cene byla prvni veta meho prispevku.

Jinak Mercedes ma dojezd 45km vs Toyota 75km elektricky...
O kvalite hybridni techniky Toyota se snad nemusim rozepisovat.

Ano laik (co ho zajima jen hvezda na kapote) si koupi radeji Mercedes.
Koho zajima kvalita a technika, ten oceni Toyotu.

Technika Mercedesu je naprosto nesmyslna.
Toyota vyuziva hybrid ke zjednoduseni pohonu - nahradou vicestupnove prevodovky planetovou. :yes: A diky tomu m. j. funguje mnohem lip jako hybrid.
Mercedes jen pridava k prevodovce elektromotor a dalsi spojku.
To je z principu vyrazne horsi nez Toyota.
1. 12. 2020 23:14
Re: Mizerný článek o dobrém autě
Uplne to tak neni.

https://global.toyota/en/newsroom/toyota/32758042.html

The front motor and inverter achieve more powerful ;-) output than the RAV4 hybrid system, and the combination with the new model, high-capacity, high-output lithium-ion battery achieves maximum system output of 225 kW, facilitating sporty, powerful driving.

PHEV ma 225kW vs 160/163kW v HEV.
To je pomerne podstatny rozdil, ktery posouva auto dynamicky trochu jinam.
1. 12. 2020 21:39
Kritika
Across (RAV-4 plug-in..) je za vysokou cenu.

Na druhou stranu je to z mnoha uhlu pohledu optimalni auto:
Vetsinu cest normalniho (prumerneho) cloveka pokryje s dojezdem 75km ciste elektricky.
Dojezd je neomezeny z duvodu rychleho dotankovani na cestach.
Spotreba i v hybridnim modu bude velmi prijatelna.
A dynamika je uzasna - nejrychlejsi Toyota i Suzuki...
Absolutni plynulost jizdy jak v elektrickem, tak hybridnim modu (narozdil od mistnich iV).
Popularni a prostorna karoserie SUV.
Spolehlivost Toyoty.
:yes:

Neznam lepsi hybrid.
Avatar - Emel
1. 12. 2020 19:58
Re: Plasťák
Jo, jo... pár připomínek:
CitiGo už není.
PHEV má 300k a HEV 220k, to je celkem rozdíl.
Rozdíl mezi Prius a Prime byl taky velkej... a to tam pokud vím nebyl ani moc rozdíl v dynamice.
Avatar - Blue Sun
1. 12. 2020 18:18
Re: Může mi někdo od Suzuki vysvětlit...
3. oproti RAV4 je designově hezčí.
Avatar - W.O. PRSCLEY
1. 12. 2020 18:08
Re: Suzuki
Já myslel že se RAV4 PHEV prodává.
Pokud tedy ne, tak může být Suzuki takový prodejní testík pro Toyotu.
Avatar - Ozzman
1. 12. 2020 17:08
Re: Suzuki
Nikdo nečekal, že používáš tak historickou vec, jako počítač :D
Avatar - SKAY
1. 12. 2020 16:48
Re: Plasťák
Nekoupi ne všichni chtějí nej vychytávky a nákladnější servis....ale každého volba.
1. 12. 2020 15:00
Re: Suzuki
To je ten "mobile first" web dizajn, chapes nie? :-)
Avatar - SKAY
1. 12. 2020 14:59
Re: Může mi někdo od Suzuki vysvětlit...
Asi proty, kteří mají v garáži i GSX R a Sfift a :yes: :D
Avatar - wakantanka
1. 12. 2020 14:15
Re: Suzuki
Mno z aplikácie mi šlo pridať aj prvý príspevok na pohodu, z kompu neviem. Vyskúšam a dám report. :-)
EDIT : takže z kompu začať diskusiu sa nedá ani mne, navyše ma to hneď odhlási. Good job itčkári auto.cz ! Deti na základke by to naprogramovali lepšie !
1. 12. 2020 12:57
Re: Suzuki
Já nemůžu přidat první příspěvek ani ze stolního PC. A to trvá už několik dní! :-O :-( :-( :no:
Avatar - Emel
1. 12. 2020 12:33
Re: Suzuki
Jako že úplně první příspěvek do diskuse, ve které ještě žádný příspěvek není?
Avatar - wakantanka
1. 12. 2020 12:29
Re: Suzuki
Mne to ide na pohodu aj z PC aj z mobilu. V mobile aplikácia, v kompe Chrome.
K autu - to sme v zhode, načo mi je také Suzuki v takej cene, keď to isté dostanem u Toyoty?
Jedine, že tú RAVku chcem hneď a u Suzuki spravia dobrú cenu na skladovku a v Toyote by nebola.
Avatar - Ozzman
1. 12. 2020 12:26
Re: Suzuki
Já už měl bohužel tu čest asi 14 dní nazpět, je to nevzhledná kopie :/ Za mne radši Ravku.

Díky, že si otevřel diskuzi, zkoušel jsem sem napsat už před jakou dobou a nešlo to...
1. 12. 2020 23:05
Re: Ta cena ?
Ale kdyz chce, tak tohle je top.
1. 12. 2020 12:59
Může mi někdo od Suzuki vysvětlit...
... proč bych si měl Toyotu RAV kupovat u jejich dealera, navíc trapně opatřenou logy Suzuki? :-O :-( :no:
1. 12. 2020 21:13
Mizerný článek o dobrém autě
Že Toyota umí hybridy, to se ví už dlouho. Teď se ukázalo, že umí i plugin hybrid. WLTP dojezd 75km? To už by mohlo dávat smysl. 225kW systémový výkon a 0-100 za 6 sekund - dost dobré. Nádrž 55 litrů, kufr 520 litrů a bržděný přívěs 1,5t už jsou jenom takové třešničky na dortu.

Neméně důležité je ovšem i to, že to auto má dostatečně výkonný samotný elektrický pohon. 134kW vepředu + 40kW vzadu. Srovnej si to třeba s 85kW ve trojspojkové parodii na hybrid v Superbu. Tady už se bude dát smyluplně jezdit i čistě jen na elektřinu.

Cena je taková jaká je, RAV4 je v rozmezí 1,4 až 1,6 mil. U Suzuki se celkem slušně vypořádali s podmínkou nemít nižší cenu než RAVka a přitom být levnější. Za cenu 1,4 mil, což je cena základní RAVky, nabídne výbavu bližší spíše výbavě Selection za 1,5 mil. u Toyoty.

Jinak ta cena je samozřejmě z pohledu zákazníka nesmyslná. Je nastavena tak nějak daňově/dotačně. To, že v ČR momentálně žádné dotace ani daňové úlevy nejsou a zřejmě ani brzy nebudou je jiná věc. Když vezmu Toyotu, tak klasický hybrid 4x4 v plné palbě je v akčním ceníku za cca 1,15 mil. Kč. Tomu odpovídá verze za 1,6 mil. Kč u plugin verze. Jasně, vyšší výkon . . . Ale ekonomicky to smysl nedává. I kdyby to šetřilo 2Kč na km, tak je návratnost přes 200 tis. km. A to ty 2Kč/km jsou IMHO hooodně optimistické . . .

Mám takovou teorii, proč zatím jen 13 kusů a více až v polovině roku. To auto nebylo postaveno, aby uspokojilo potřeby zákazníků. Je tady kvůli flotilovým emisím. V polovině roku už bude mít automobilka výhled prodeje na celý rok a dokáže kvalifikovaně odhadnout výši výpalného, pardon emisní pokuty. No a když bude výše výpalného X, tak co je lepší? Zaplatit X peněz unii nebo prodat určité množství pluginů se ztrátou rovnou X? Finančne to vyjde nastejno, ale prodaná auta budou potřebovat servis, časem nějaké naáhrandí díly, takže na tom něco málo půjde vydělat. Peníze zaplacené unii zmizí v černé díře. Takže je možné, že časem a současně dočasně bude cena výrazně nižší.

A teď k článku. Pisálek nám tady přetisknul tiskovou zprávu Suzuki. Kdyby si dal alespoň tu práci a otevřel si ceník na webu Suzuki, tak by zjistil, že se prodává výbava Elegance a ne Exclusive, jak se nám snaží namluvit. Že by třeba udělal srovnání s RAVkou, jejíž ceník je od dnešního dopoledne na webu Toyoty, to už bychom asi chtěli moc, že?