Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Suzuki Across vstupuje do českého prodeje. Zatím jen pro pár vyvolených

David Bureš David Bureš 1. 12. 2020 • 17:21
31
54
Zobrazit náhledy (31)
Suzuki Across Suzuki Across Suzuki Across Suzuki Across Suzuki Across Suzuki Across Suzuki Across Suzuki Across Suzuki Across Suzuki Across Suzuki Across Suzuki Across Suzuki Across Suzuki Across Suzuki Across Suzuki Across Suzuki Across Suzuki Across Suzuki Across Suzuki Across Suzuki Across Suzuki Across Suzuki Across Suzuki Across Suzuki Across Suzuki Across

Across je dosud největší a nejvýkonnější model v historii Suzuki. Odpovídá tomu i cenovka tohoto SUV se základem v Toyotě RAV4.

Suzuki uvádí na český trh očekávanou novinku, SUV Across, které je jeho prvním modelem s plug-in hybridním pohonem. Automobil už odhalil svoji první českou cenu, která v tuto chvíli činí 1.399.900 korun. Aktuálně dostupná totiž bude jen nejvyšší specifikace Exclusive.

Předprodej pro Suzuki neobvyklého automobilu přitom značka pojala netradičně. K dispozici bude prozatím exkluzivně jen 13 exemplářů. Klasický prodej bude spuštěn až nejdříve v druhé polovině roku 2021, kdy se nabídka zároveň patrně rozšíří o další výbavové varianty.

Jak už automobilka dopředu avizovala, Across je ve skutečnosti jen přeznačkovaná Toyota RAV4 s upravenou přídí. Se znaky Suzuki se však bude prodávat výhradně plug-in hybrid, jehož cílem je snížit flotilové emise značky. Ostatně ty normované podle metodiky WLTP činí 22 gramů CO2 na kilometr.

S plug-in hybridní RAV4 se shoduje také pohonné ústrojí Acrossu. V útrobách 4.635 mm dlouhého SUV pracuje kombinace zážehového atmosférického čtyřválce o objemu 2,5 litru a hned dvou elektromotorů o systémovém výkonu 226 kW.

Samotný čtyřválec je naladěn na 136 kW a 227 N.m, zatímco v případě elektrických motorů hovoříme o 134 kW a 270 N.m v případě toho předního, respektive 40 kW a 121 N.m v případě toho zadního. Umožňují pohon všech kol, přičemž kapacita baterií 18,1 kWh zajistí dojezd čistě na elektřinu až 75 kilometrů bez nutnosti dobíjet.  

Aktuálně dostupná specifikace je pak už bohatě vybavena. Stupeň Exclusive nabízí i takové prvky jako vyhřívání předních i zadních sedadel a volantu, elektricky nastavitelná sedadla s koženým čalouněním, parkovací senzory vzadu i vpředu, doplněné o parkovací kameru, LED světlomety, tempomat s funkcí stop & go nebo sledování mrtvých úhlů.

Suzuki Across vzniklo v rámci rozsáhlé spolupráce automobilky s Toyotou. Jeho prostřednictvím chce Suzuki rozšířit svoji nabídku o dosud nenabízený model a především snížit své flotilové emise, což se mu díky plug-in hybridnímu pohonu daří. Nepůjde přitom o jedinou takovou výměnu modelů, v roce 2021 se začne prodávat také kombi Suzuki Swace, alias převlečená Toyota Corolla Touring Sports. Třeba v Indii ale míří technika opačným směrem, když třeba Toyota Urban Cruiser je přeznačkované Suzuki Vitara Brezza a Toyota Glanza zase Suzuki Baleno.

Související články

Témata
Avatar - Mikesus
3. 12. 2020 07:50
Re: Kritika
Nevím kde u poslední gen THS všichni berou to vití. Ano, kdyz dam plnej, tak se tam hodi max otáčky, ale pri tom výkonu to je na par vteřin a je to rovnatwlne jako u jiných převodovek, které si podradi do max otáček a drží nejnižší mozny prevod. Hodne znát to je ted sorvnani minuly a aktuální yaris. O minulém klidne řeknu, že vije, stejne tak jako kdysi auris, ale to už je dávno pryč. Kdo to tvrdí o nove ravce, corolle nebo camry, tak bud s nimi nejel, nebo není schopen jezdit plynule a porad drží plyn na podlaze.
Obzvlast tenhle PHEV nebude potřebovat tolik výkonu takze se bude držet ještě niz s otáčkami.
2. 12. 2020 11:46
Re: Kritika
No bezkonkurencni jsem nenapsal presne. Bylo mysleno predevsim s ohledem na Mercedes a evropskou konkurenci.

Ano Honda a Mitsubushi na tom muzou byt jeste o neco (ale rekl bych uz pri dnesnim vyladeni THS zanedbatelne...) lip, co se tyce komfortu. Na druhou stranu jim pri rozjezdu nepomaha spalovak.

Ja kdyz jezdil RAV, tak mne uskakana neprisla. A zase tak vyrazny rozdil oproti CR-V jsem nezaznamenal.

To "vyti" mne nevadilo vubec, mozna je to dany mym stylem jizdy.
Myslim, ze je to hodne o zvyku.
Premyslim, jestli to nevadi zkusenejsim ridicum a neevokuje jim to prokluzovani automatu nebo spojky. Muzou z toho mit spatny dojem?
V ty Honde bez mechanicky vazby je to jeste zvlastnejsi... :-)
Mne se libi, ze ty systemy dokazou byt maximalne efektivni.
Avatar - Barry Lyndon
2. 12. 2020 11:20
Re: Kritika
To vytí eCVT se koná i při marginální zátěži ve městě, netřeba maximální.
Bezkonkurenční plynulost a komfort to taky nemá. V tomto je zase o level lepší Honda CRV se svým systémem (ala Slovenská strela).
Podvozek je to, co dělá auto autem, tedy to jak výrobce dokáže sladit komfort a jízdní vlastnosti a celé to patřičně odhlučnit. Mimochodem RAV4 propadla v každém losím testu (na rozdíl od měkčeji naladěné Hondy).
Právě, že jsem novou RAV4 HEV několikrát jel, jinak bych to samozřejmě nepsal.
2. 12. 2020 10:51
Re: Kritika
O kterém aktuálním modelu teď píšeš? Odhlučnění by mohlo být lepší, interiéry mívají některé detaily slabší (hlavně infotainment), celek bych špatně neviděl - obojí vnímám jak píšeš aby byl prostor pro Lexus - ale zbytek je za mě nad standardem mainstreamu a Toyotu právě vnímám jako takový japonský VW.

Má to sice některé japonské podivnosti (hlavně v interiéru) a bohužel i motoricky to má specifika v EU, že je to moc orientované na hybridy. Ale kdybych měl zhodnotit celkovou kvalitu, určitě je to víc než Renault, Opel, Hyundai, Kia, Citroen atd. Neznám aktuální Peugeoty, tak tam si nejsem jistý jak se posunuli. Předchozí generace byli podle mě příšerné... Fordí interiéry jsou taky slabota.

Nechci teď přehnaně hájit Toyotu, ale podle mě jsi těmi argumenty mimo. Stejně tak ta spolehlivost. Není to jen o motorech. Mně osobně se dříve v interiéru rozvrzal nový Passat než Toyota atd.

Jako podprůměr, který popisuješ, vnímám třeba zrovna to Suzuki, které si "koupilo" RAV4. Vitara a další mají některé výhody a jsou jednoduché, ale celkově je to podprůměr.
2. 12. 2020 08:16
Re: Kritika
O vytí se nedá moc mluvit už ani u HEV RAV-4.

Jak často bude motor pod maximální zátěží při výkonu 225kW???

OK HEV by byl samozřejmě za 1,6M mimo.
Ale tvý argumenty neotesané, hlučné a drncavé?? :-)

Tohle se pise i v porovnani id.3 a Tesly...
No ja pak sednu do Oktavky (min gen) ktera je komfortem mnohem horsi nez RAV-4...
Tak nevim. S tim Golfem. :-)
Prijde mi, ze kdyz neni autu co vytknout, tak se napise, ze drnca...

https://www.auto-motor-und-sport.de/…o-tesla-model-3/
Der Tesla fährt klasse, nimmt es aber mit dem Federn und der Verarbeitungsqualität nicht so genau. :-O
A kvuli tomu prohraje test. :D :D :D
Tam, kde Octavia vyhrava jako na bezicim pasu...

Jel jsi vubec novou RAV-4 HEV?

PS Pohon HEV Toyoty mozna nema uplne sportovni charakter, ale nejak se nemluvi o tom, ze ma zcela bezkonkurencni plynulost a komfort! Coz stoji za zminku, kdyz se bavime o srovnani s Daimlerem (ktery takoveho komfortu u hybridu nikdy nedosahne - az u EV).

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku