Letošní rok je z hlediska registrací nových aut na českém trhu turbulentní. I v listopadu se však našly značky, kterým se dařilo. Třeba Volkswagenu, Fordu nebo Toyotě.
Leon skaredsi, drahsi s horsim ovladanim, bude to mat seat tazke. Inac ja som zatial tohto roku videl iba jeden novy golf mimo dilera niekde pri dortmunde na dialnici.
No vzhledem k nehorázným cenám nové Octavie (která je navíc zprzněná nebezpečným a poruchovým dotykovým ovládáním) se ani není čemu divit. A Scala a Karoq jsou taky dost předražené...
Přesně tak. Emise současných aut jsou na naprosto uspokojivý úrovni a netřeba je dál násilně omezovat. Zaměřil bych se teď na něco jiného co způsobuje znečištění ovzduší. Auta už fakt problém nejsou. Bože úplně vidím jak zase přileze ten ču-rák hamunů a začne blábolit o tom jak popíráme celý vědní obory.
Mé proroctví je ještě horší, v autě budeš muset mít baterku nebo platit pokutu, cena stoupne a tím se sníží ještě více poptávka. Na nových autech se viditelně šetří, takže máš horší auto nacpané elektronikou, kterou nechceš, to ještě více sníží poptávku a lidi si podrží starší auta. To co teď leze z výfuku nových aut bych už tak nechal na deset let a mohli bychom se zaměřit na něco důležitého.
Nějak sem to nečetl, ale v rádiu to komentovali (tak nevím jestli je to v článku), ale soukromé prodeje škodovky padly na nějakých 700! ks a jsou na úrovni Hyundai. To je totální kolaps té značky na českém trhu a drží to jen fleetové prodeje. A ty jak se to jeví padnou od ledna na nulu (protože teď dojíždí firemní nákupy). Prodejní výsledky jednotlivých modelů jsou totálka a jede to níž a níž.
No takže krize tu je v plné parádě a už teď je horší než ta předešlá (i s ohledem na okolnosti).
Zbožné přání otcem mělké myšlenky. Totální kolaps Škodovky, která proti minulému roku zvýšila tržní podíl z 34,5% na 37,5%, tak takové kolapsy bych chtěl ve firmě zažívat pořád. A to, že její prodeje drží fleetové prodeje je naopak dobře, soukromé prodeje totiž letos zkolabovaly více než ty firemní a protože firemní jsou čtyřkrát vyšší než ty soukromé a navíc do fleetu se prodávají dražší auta, tak se Škodovka obchodně drží té "správné" části trhu. A říkat, že je zde krize je asi stejně objevné jako že zítra vyjde slunce.
Ne neříkej to. Protože jsi to řekl rok po fostekovi.
Jinak: jj škodovka narazila na cenový strop. Už přetáhla strunu.
Je to vysokou kvalitou aut proti mainstreamové konkurenci (nekvičte - to je objektivní fakt (Opel, Seat)) a dále ekopokutami a ekoserepetičkami.
Tak dlouho vyhrožovali zvýšením cen, až to zkusili a tady v ČR to tedy opravdu nefunguje.
Zase budou plné televize reklam s akčním i slevami "až 150 000".
Jejich politika "zdražíme fosily ať se vydělá na ztrátové elektromobily" nebude fungovat a nefunguje.
V zahraničí si toho také všimli a začínají zvažovat jiné vozy ke koupi než Škody.
A pokud jde spolu se zdražováním pokles kvality, šetření na nesprávných místech .... tak ať s těmi minus 30% počítají natrvalo.
Re: Ke statistice - Fostekova analýza mrtvejch lišek
veru, velke prekvapenia sa nekonaju:
DACIA - ma najchudobnejsich zakaznikov a navyse cakaju na generacnu obmenu sandera, loganu...
NISSAN - okrem SUV nic nema, za tie roky je u SUV uplne ina konkurencia ako kedysi, pomaly padal uz dlhsie, plus ta afera okolo zatykania vlastneho sefa a s tym spojeny chaos, riadia to od piatich k deviatim
MAZDA - dvojku prakticky zlikvidovala zdrazenim o 100000, trojka detto, sestka je v slabom segmente, ako-tak ju drzia iba SUV, pricom cx3 uz nie je velmi zaujimava pri porovnani s lacnejsou konkurenciou, v podstate to stoji na CX30 a CX50. Z fleetu sa stiahli sami, lebo nizke marze, sukromnici nechcu, resp. chcu, ale nekupuju, bud na to nemaju alebo neakceptuju cenu - ako je pisane vyssie so skodou, tiez "pretiahli" strunu a struna praskla...
Re: Ke statistice - Fostekova analýza mrtvejch lišek
Ježiš děkuju za laskavou pomoc, ty analytiku.
Já ale teď nic neinterpretuju a neanalyzuju.
Já se o to ani nepokoušel. Já napsal čísla.
A podle těch čísel jsou na tom tyto značky nejhůře.
Až budu chtít napsat proč, dovedu to sám.
Ale to je JEDNO. Stejně jako ty kecy výše o prodeji škodovky soukromníkům - to je JEDNO. Radši prodáš 5 superbů na fleet než 5 uprdědejch Fábek active starejm dědkům.
Věř mi, že když ti to chcípá, je ti jedno, komu (ne)prodáváš.
Je to jen neschoplnost těch importů reagovat na situaci a prodávat firmám.
Naivní představa, že soukromá osoba je lepší zákazník než velká firma mě dost zaráží.
Nemyslím že by to robil iba motor SkyX. 6ka ho nemá, CX5 ho nemá a to sú ťahúne značky. Problém bude skôr v tom, čo sa spomína vyššie pri Škode, teda že na krízu a obmedzenia citlivejšie reagujú súkromní zákazníci, ktorí obmedzujú spotrebu, resp. viac zvažujú drahé nákupy. No a Mazda je známa tým, že má vysoký podiel súkromných kupujúcich a naopak slabé predaje do fleetov.
Re: Ke statistice - Fostekova analýza mrtvejch lišek
Až takové překvapení to není. Už loni se říkalo, že díky korekci emisního limitu na normovanou váhu mohou mít právě levná malá auta největší problém, což se přesně týká Dacie a Suzuki, které navíc nemají žádné PHEV a EV, které by jim s tím pomohly.
Krom toho tu může být efekt lockdownů dopadající víc na privát (a tedy opět Dacia a Suzuki, ale třebas i Mazda, která loni měla 51,44% soukromých kupců a teď má jen 32,41%, tj. ten propad Mazdy se týká mnohem víc soukromých kupců než firemních).
V tom případě by ovšem prodeje nových aut měly být v meziročním srovnání v posledních 4 měsících o nějakých 25 vyšší než v roce 2019. Kde se ta auta prodávají, když byly pozavírané autosalony? Celý to nedává smysl. Oficiální čísla dle ACEA udávají propady prodejů automobilek v řádek 20-40% a dílů do aut se vyrábí o 20-30% víc než minulý rok. To je rozdíl mezi výrobou a prodejem 40-50%. Ta auta se musí někde hromadit. Výroba jede skutečně naplno.
Re: Ke statistice - Fostekova analýza mrtvejch lišek
Ale ano, vysmíval si se japoncům, takže to jsi analyzoval a špatně :)
Já nikde netvrdím, že je soukromý kupec lepší, než firma, pro automobilku je lepší ta firma, koupí si toho pravděpodobněji více a častěji, ale nemusí to být měřítko kvality auta. Taky je očividné, že když soukromníci vypadnou z trhu, očividně se to projeví na výrobcích, které preferovali. Smát se není komu ani čemu, je smutné ,že se toto děje a prodeje padají.
Z řadu modelů vyškrtli diesely, třeba z fleetových Mazd6, a lidem jen benzíny prostě nestačí.
Ale není toi jen dieselem, Sky-X není přesvědčivý a je stejně drahý jako diesel v nejvyšší výbavě, tedy pokud šel ještě koupit.
Mazda rozjela velkou kampaň o Sky-X ale realita je prostě jiná.
CX-30 má slabý diesel, slaboučký
CX-5 snad bude mít lepší diesel od února
Mazda6 se dieselů vzdala což znamená konec modelu. Možná model uživí při životě sdílení exportu s USA ...
Neboj, až budou v lednu fleetové prodeje na nule, vzpomeneme si na tvá prorocká slova :-)
Škodovka je ze svých nadstandardních 38% trhu zpátky na dříve běžných 32%, výsledkem je 37%+ za celý rok... uvidíme, je to jen jeden měsíc, z toho asi nemá smysl dělat nějaké závěry.
PS: celý trh se v listopadu přehoupl přes 80% firemních provozovatelů... možná se tu už promítá lockdown z listopadu, který možná dopadá víc na privátní kupce.
Hu... dal jsem reagovat, ale je to mimo strom... už jsem vocas jak Prochy :-O
Já tedy s hlučností svého auta nemám žádný problém, při dálničním limitu 130 km/h na šestku je v autě příjemné ticho a při konverzaci nemusíme nijak zvedat hlas.
Žádné auta na sklad pro Škodovku neexistují. Vyrábí pouze to, co si objedná dealer/ importér, takže asi stále mají ty auta komu prodat, když výroba jede naplno.
Celkom masaker, keby som bol aj neviem aký fanusik tak necakam a beriem skladovku (ak sú) alebo idem inde.
Ako sa písalo vyššie, ktovie ci za tým nie sú tie emisné pokuty.
Kdyby nebylo dodání na drtivou většunu modelů tak dlouhé, byly by čísla výrazně lepší. Drtivá většina klientských objednávek ze srpna a dále se ukáže až v příštím roce... To co bylo registrováno v listopadu se objednávalo na konci jara...
Ostatně doby dodání při objednání dnes:
Fabie - za 7 měsíců
Fabie Combi - za 8,5 měsíců
Scala - za 5,5 měsíců
Kamiq - za 7,5 měsíců
Octavia - za 4 měsíce (liftback 3 měsíce)
Karoq - za 6,5 měsíců (Sportline 12 (!) měsíců)
Kodiaq - za 6,5 měsíců
Superb - za 5 měsíců (liftback za 3 měsíce)
Hustý jsou čísla 1-11/2020
Dvě značky jsou na odstřel:
Mazda -56% meziročně
Nissan -62%
Japano-Bykupci opět zklamali.
Z dalších větších značek hóóódně padla na hubu překvapivě Dacia. A taky Suzuki.
Takže nějaké povědomí mám a zatím sem se vždy trefil (ač někdy nerad). To, že to fleet drží dýl nad vodou než soukromá klientela je dáno něčím úplně jiným (rozhodně to není tím, že by se firmy měly povšechně líp než lidi)...
V Lednu... V Lednu si to povíme..., ale tak nějak tuším, kde ty fleetové nákupy budou. Ale proč bych to psal. Už za dva měsíce to i ty uvidíš.
A poslední poznámka... Právě na tom sešupu těch dražší aut je vidět, jak už teď se ten fleet začal chovat ;-) Není náhoda, že škdoovka poslala zpátky do hry Fabii kombi.
Re: Ke statistice - Fostekova analýza mrtvejch lišek
Z toho výčtu "propadlíků" jde vidět, že se propadají ty značky, které prodávají především jednotlivá auta soukromým osobám. Lidi prostě přestali kupovat a spoustu měsíců vlastně ani nic koupit nemohli. Škodovka a spol. mají jistotu fleetových prodejů, kde ani není potřeba mít otevřené showroomy. Je docela možné, že leasingovky mají nasmlouvaná kvanta aut dopředu.
Možná měl na mysli jiné hluky ... aerodynamický, od pneumatik, z podběhů při dešti. V tom má Leon jisté rezervy. Když jsem s ním jel poprvé v dešti, tak jsem myslel, že mám někde pootevřené dveře :D
Já tedy nevím, ale onehdá jsme skočili na houby někde kolem Máchova jezera a co jsme nenašli?
Vysokou zeď s výstražnými nápisy a za ní ............... obrovská betonová plocha obsazená novými fkodofkami.
V tom rozsáhlém borovém lese je to dobře schováno.
No s tím totálním kolapsem Škody na českém trhu jsi netrefil ani vrata od stodoly, čísla neokecáš. A ano, v lednu si povíme, že Škoda skončí letošní rok s nejvyšším tržním podílem za posledních několik let. Jestli má někdo kolaps prodejů v letošním roce, tak je to Dacia, Mazda, Opel, Honda, Nissan a další. Naopak Škodovka, D3, Hyundai, Kia, Toyota nebo Volvo na českém trhu jdou nahoru.
Nevím, jestli zázračného, ale naše verze 1.4 TSI rozhodně netrpí vysokou hlučností. Naopak nám dělá radost skvělou spotřebou a tím, že zatím neměla sebemenší závadu (nyní máme najeto 60 000 km).
Opravdu ani hybridy nedokážou plnit, co rika napr. Euro6 nebo Euro5?
Prekracovani emisi NOx třeba? I desetinasobne? Ukaz mi který motor to prekracuje v reálu, aby to nebyl diesel.
Ale jo, určitě se najdou i benziny, které třeba překračují CO. Coz je stejný problém jako u dieselů s NOx a pristupovla bych k nim stejne nekompromisně.
Take si myslim, ze dnešní emise jsou ok, bohužel to samé se tvrdilo u euro5 a výsledek byl takovej, ze ty emise po par letech, u některých uz z výroby, byly/jsou řádově někde jinde. Pokud dokaze daný motor plnit v reálu, nejen na papíře, i po par letech, je to naprosto v pořádku a nikam bych to dal nehnal.
Zimánky, které jsem si koupil sám,mírně hučí na hrubozrném asfaltu, zatímco leťnáky, které tam namontoval výrobce, mírně hučí na hladkém dálničním betonu.
Přesně tak. Soukromí kupující omezí nákupy velmi rychle. Fleet a leasingovky mají často předem nastavenou obměnu aut, ale pokud by krize trvala méně, možná se prodlouží cyklus výměny i ve fleetu a pak půjdou strmě dolů i prodeje Škodovek a spol. Jistotu, že se krizi vyhnou, mají jen Ferrari a podobné značky.
Jo, nafta byla minoritní a dál klesala... z nějaké 1/3 v roce 2016 na nějakých 11% za 2019... tu třetinu by ještě byla škoda zahodit, těch 10% už je asi nakonec zbytných.
Problém je, že výroba jede naplno, ale nejsou lidi a díly, takže na plno= reálně na 90% maximální kapacity.
Zadruhé většina automobilek se předzásobuje díly, které je možné snadno skladovat, kdyby přišel další lockdown.
Auta se nikde nehromadí, maximálně jsou zaparkované z důvodu čekání na uvolnění softwaru, což se teď děje, protože nabíhají nové varianty motorů a převodovek, ale Škodovka opravdu nikde nemá desetitisíce aut schovaných v lese, pro které nemá odbyt.
Čekací doby na Karoq, Kodiaq, Kamiq, Fabia Combi, Octavia RS jsou pořád hodně dlouhé, takže by to ani nedávalo smysl. Jak jsem psal, žádné auto na sklad bez účelu nebo zákazníka Škodovka nevyrábí.
Ano, gratuluju k procitnutí z doby minulé. Dneska opravdu můžeš mít skladové auto hned, proto taky na trhu existují. Copak před coronou byl počet skladovek 0?
Zkus si poptat Kamiqa (7-8měsíců) do výroby, a pak to zkus se Superbem
(2-3měsíce). Ty doby se diametrálně liší.