Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v listopadu 2020: Pád o 13 %, Golf však opět mezi nejlepšími

David Bureš David Bureš 7. 12. 2020 • 23:24
47
73
Zobrazit náhledy (47)
Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG Volkswagen Golf 2.0 TDI Evo DSG

Letošní rok je z hlediska registrací nových aut na českém trhu turbulentní. I v listopadu se však našly značky, kterým se dařilo. Třeba Volkswagenu, Fordu nebo Toyotě.

Registrace nových automobilů na českém trhu zůstávají silně ovlivněny pandemií koronaviru a jejími důsledky. Platí to i pro listopadové výsledky, které opět byly ve znamení pádu. V listopadu 2020 bylo podle statistik Svazu dovozců automobilů na českém trhu registrováno 17.484 vozů, o 13,3 % méně než před rokem.

I přes meziroční pád však byl listopad nejlepším měsícem od srpna, kdy bylo u nás evidováno 19.770 aut. Od té doby každý měsíc registrace nedosáhly ani na 17.000 kusů. Ve výsledku jde tak o čtvrtý nejlepší letošní měsíc, více aut bylo registrováno jen v červnu (20.771), červenci (19.770) a lednu (19.132).

Nejvýše zůstává nadále Škoda, která však nezažila zrovna povedený měsíc. Výsledných 5.614 registrací je o 27 % méně než před rokem, kvůli čemuž tržní podíl domácí značky klesl na 32,1 %, což je na její poměry spíše méně.

Naopak na druhé místo se vyšvihl Volkswagen s meziročním skokem o 30,8 % na 2.227 registrovaných vozidel. Výrazně tak překonal svého tradičního rivala na českém trhu, Hyundai. Ten se naopak v listopadu meziročně propadl o 25,9 % na 1.379 registrovaných aut, což stačilo na třetí místo.

Mezi nejlepší se pak po delší době dostal celkově čtvrtý Ford, jehož 901 registrací je rovněž meziroční nárůst, a to o 9,6 %. O jedno registrované auto mimochodem překonal Toyotu, která meziročně vyskočila o výrazných 24,3 %. Opět tak potvrdila, že se jí na českém trhu v posledních měsících daří. Mírný nárůst pak najdeme také ve výsledcích šestého Renaultu, zatímco sedmá Kia je na tom samém co před rokem, což znamená 706 registrací.

Slabý měsíc to naopak byl pro Peugeot a Dacii, obě značky se propadly o více než 20 %, a tak jsou tentokrát až v druhé polovině top 10 značek. Silně se ale propadl také desátý Mercedes-Benz (-37,2 %). To však není nic proti celkově devatenácté Mazdě, s meziročním pádem o 68,7 %.

Český trh – registrace nových aut v listopadu 2020 podle značek
Poř. Značka Registrace 11/2020 [ks] Meziroční rozdíl [%] Tržní podíl [%]
1. Škoda 5614 -27,0 32,11
2. Volkswagen 2227 +30,8 12,74
3. Hyundai 1379 -25,9 7,89
4. Ford 901 +9,6 5,15
5. Toyota 900 +24,3 5,15
6. Renault 830 +4,5 3,71
7. Kia 706 0 7,89
8. Peugeot 649 -20,2 3,71
9. Dacia 570 -26,4 3,26
10. Mercedes-Benz 479 -37,2 2,74
11. Seat 452 +1,1 2,59
12. Citroën 422 +0,7 2,41
13. BMW 376 -6,2 2,15
14. Opel 333 -7,5 1,9
15. Suzuki 244 +23,9 1,4
16. Audi 231 +19,7 1,32
17. Volvo 202 -16,5 1,16
18. Fiat 152 +38,2 0,87
19. Mazda 145 -68,7 0,83
20. Mitsubishi 103 -23,7 0,59
- CELKEM 17.484 -13,3 -

Pohled do pořadí nejžádanějších modelů pak vysvětluje výsledky jednotlivých značek. Škodu táhly dolů výsledky Octavie (-27,7 %), Fabie (-38 %) nebo Karoqu (-43,4 %). Naopak Volkswagen Golf meziročně vyskočil o 597 procent, díky čemuž se stal třetím nejžádanějším modelem u nás. Výše byly jen stálice v podobě domácí Octavie a Fabie.

Úspěšný měsíc to byl také pro celkově devátý Renault Clio (+163,5 %), povyrostly také registrace jeho zvýšeného "SUV" bratra, Renault Captur si pomohl o 3,4 %. Meziroční skok o bezmála 113 % hlásí také Toyota Yaris, která těží z kombinace výhodného výprodeje minulé generace a nástupu generace nové.

Český trh – registrace nových aut v listopadu 2020 podle modelů
Poř. Model Registrace v 11/2020 [ks] Meziroční rozdíl [%] Tržní podíl [%]
1. Škoda Octavia 1351 -27,7 7,23
2. Škoda Fabia 1096 -38,0 6,27
3. Volkswagen Golf 1039 +597,3 5,94
4. Hyundai i30 792 -12,3 4,53
5. Škoda Kodiaq 785 +7,1 4,49
6. Škoda Scala 732 -23,5 4,19
7. Škoda Superb 598 -8,1 3,42
8. Škoda Karoq 486 -43,4 2,78
9. Renault Clio 440 +163,5 2,52
10. Hyundai Tucson 426 -31,5 2,44
11. Škoda Kamiq 423 -5,6 2,42
12. Kia Ceed 370 +30,7 2,12
13. Volkswagen Passat 310 +6,5 1,77
14. Dacia Duster 246 -40,0 1,41
15. Volkswagen Tiguan 226 -35,8 1,29
16.-17. Renault Captur 215 +3,4 1,23
16.-17. Toyota Yaris 215 +112,9 1,23
18. Citroën Berlingo 211 +33,5 1,21
19. Volkswagen Touran 204 +9,1 1,17
20. Toyota Corolla 188 -27,4 1,08

Příliš veselý pak není pohled na statistiky za uplynulých 11 měsíců roku 2020. Výsledkem je podle SDA 182.638 registrovaných aut, o 21 % méně než ve stejném období loňského roku.

Padají přitom v podstatě všichni. Nejlepší z top 20 značek v meziročním srovnání je devátý Mercedes-Benz s meziročním poklesem o 0,8 %. Prémiovým značkám se obecně v krizi daří více než mainstreamovým, což dokazují v rámci trhu nižší poklesy u Audi (-7,4 %) či BMW (-8,5 %). V době krize pak boduje také Toyota (-7,0 %).

Naopak silně letos padají celkově desátý Ford (-32,5 %), dvanáctý Citroën (-34 %), třináctý Seat (-41,1 %), patnácté Suzuki (-45,3 %) nebo devatenáctá Mazda (-55,8 %).

Český trh – registrace nových aut v období leden-listopad 2020 podle značek
Poř. Značka Registrace 1-11/2020 [ks] Meziroční rozdíl [%] Tržní podíl [%]
1. Škoda 68363 -14,9 37,43
2. Volkswagen 19221 -23,7 8,03
3. Hyundai 14555 -18,3 7,97
4. Dacia 8675 -26,8 4,75
5. Toyota 8617 -7,0 4,72
6. Peugeot 7688 -26,1 4,21
7. Kia 7624 -14,5 4,17
8. Renault 6602 -27,4 3,61
9. Mercedes-Benz 6479 -0,8 3,55
10. Ford 5785 -32,5 3,17
11. BMW 4592 -8,5 2,51
12. Citroën 4052 -34,0 2,22
13. Seat 3730 -41,1 2,04
14. Opel 3063 -32,5 1,68
15. Suzuki 2210 -45,3 1,21
16. Audi 2168 -7,4 1,2
17. Volvo 1753 -17,7 0,96
18. Mitsubishi 1707 -19,4 0,93
19. Mazda 1629 -55,8 0,89
20. Honda 1246 -30,3 0,68
- CELKEM 182638 -21,0 -

Související články

Témata
Avatar - Barrichello
8. 12. 2020 15:34
Re: Ke statistice - Fostekova analýza mrtvejch lišek
Lada v listopadu 49 ks :-) :-) :-)
Ne každej se propadá :-)
Avatar - Barrichello
8. 12. 2020 15:31
Ruské stroje 11/2020
Lada - 49 ks
GAZ - 4 ks
Ural moto - 3 ks
Avatar - Barrichello
8. 12. 2020 15:30
Ameriky 11/2020
Cadillac - 1
Dodge - 5
Chevrolet - 1
RAM - 8
Tesla - 7
Mustang - 9 ks
Renegade - 9 ks (7x benzín)
Compass - 20 ks (16x benzín)
Cherokee - 1 ks
Wrangler - 16 ks (4x benzín)
Avatar - Mikesus
8. 12. 2020 13:16
Re: minulý měsíc
Opravdu ani hybridy nedokážou plnit, co rika napr. Euro6 nebo Euro5?
Prekracovani emisi NOx třeba? I desetinasobne? Ukaz mi který motor to prekracuje v reálu, aby to nebyl diesel.
Ale jo, určitě se najdou i benziny, které třeba překračují CO. Coz je stejný problém jako u dieselů s NOx a pristupovla bych k nim stejne nekompromisně.
8. 12. 2020 13:08
Re: minulý měsíc
To co na papíře ovšem nedokážou v reálu plnit pořádně ani hybridy. Jediný co je lokálně jakože bez emisní je EV. Ovšem s důrazem na slovo lokálně.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku