Malé MPV Hyundai ix20, jehož technika ještě vychází z původní řady i20, na trhu vydrželo devět let. I přes pokročilý věk šlo stále o obchodně úspěšný vůz, což dnes platí i v případě ojetin.
Loni jsme chtěli pořídit nové auto. Podmínky: pohodlné nastupování a vyšší sezení, benzín atmosféra, žádné displeje. Nakonec vybraná jedna z posledních skladovek iX20. Zatím bez poruch, výtku mám k nedostatečně svítícím světlům, částečně vyřešeno výměnou žárovek. Dlouhodobá spotřeba dle PP 5,9 l. Konstrukční stáří je samozřejmě znát, na běžné ježdění pro starší je ale iX20 ideální.
první ix20: najeto za 8 let 200tkm,jednat drobná závada (přepínání rádia na volantu), vyřešena promptně bez keců po třech letech an záruku. Jinak neodešla ani žárovka, prostě NIC. Druhé ix20, také 1.6, zatím 25000 km a taky OK.
Podívejte se na svolávačky, xi20 má JEDNU za 9 let výroby! Pokud jde o odskakování, v žádném zahraničním testu o to není ani slovo, u nás to rozvířit SM a jistý Franta kutil.....je jasné že toato nneí určeno pro agresivní jízdu, stejně jako třeba Oktávka...no a motor, co dodat 125 hp, na PP mi teď svítí 6.0l /100....SS vypínám.
Špičkové vozidlo vypadá jinak, ix20 je prostě "jen" auto udělané s ohledem na trvanlivost. Jednoduchá řešení, jednoduché provedení, žádné zbytečnosti navíc. Ve své době ideální, dnes mimo realitu.
ix20, spolu s Kia Venga boli spickove vozidla.
Ponuka priestoru je NEUVERITELNA - to auto priestorovo predcilo aj vyssiu triedu SUV.
Nadpriemerna spolahlivost k tomu a mame idealne auto do mesta a primestske oblasti.
Motor 1,4 v pohode stacil na cesty okolo komina, vtedy mu stacilo do 7 litrov benzinu. Na dialnici to uz bolo 8,5 - ale to nie je teritorium tohto modelu.
Odskakovanie sa prejavuje pri agresivnej jazde - znovu to nie je cielove zameranie modelu.
Porucha - problem s palivomerom, opravena v ramci zaruky, viem o dvoch kusoch, ktore mali tento problem.
Inak nic, nic, nic - a to bavime o 6 rokoch prevadzky v meste na trasy do 6 km..
A najlepsi zaver?
Auto predane na inzerat za vybornu cenu. Mensi pokles hodnoty ako Octavia 3!
Neber to na lehkou váhu. On zákal je *** a začíná nenápadně. Třeba tím, že se člověku zdá, že nové auto svítí méně. Já jsem to nikdy tak nepozoroval. Nové svítí víc a to novější zase víc.
Romčo, ty si zajdi k psychiatrovi s těmi svými názory. Když píšu o novém autě a bývalém, tak to asi nebude ani jedno z toho, co píšeš, že? No jo, promiň, ty na to nemáš buňky...
Což o to, ale tento článek není ani o Toyotě natož o Priusu a dokonce ani můj příspěvek se netýkal estetického vnímání zrakem, ale šerosleposti. Tak příště zkus trošku v kontextu prosím.
Jestli by to nechtělo raději k očnímu. Mor je záplava slepých pitomců, kteří ve dne v noci přesvicují všechno okolo. Většinou rovnou dálkovýma plus chybně řešeným denním svícením naráz.
Ještě k těm světlům:hledal jsem kompromis mezi svítivostí a životností. Některé hodně svítivé žárovky maji totiž deklarovanou životnost max. 220 hod. Tak jsem zvolil OSRAM NIGHT BREAKER SILVER. Skutečnost je taková, že tedy podle mne u iX20 asi nedosvítí dál, ale to, co osvítí, je opravdu lépe vidět, odhadoval bych to tak na zlepšení o 20-30%. Životnost by měla být 450h (cca 25tkm), v kamenném obchodě jsem za ně dal kolem 180,- /ks. Dálkové jsem neřešil, svítí dostatečně silně, ale oproti mému dřívějšímu Coltu /také H7/ osvětlují jen silnici, do stran svítí mizerně. Žárovky z výroby jsou také OSRAM, ale asi nějaké základní. Výměna bezproblémová, akorát na levé straně /motor 1.6/ je přístup mizerný.