Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Škoda Auto letos nesplní emisní limity EU, i kvůli koronaviru

44 komentářů

ryccardo
Je potřeba to na něco svézt. Hlavní důvod je nesmyslně přísné nastavení emisních limitů ze strany EU.
IPace
duvodem je nesmyslne cachrovani s cisly ohledne prodeju a nesmyslnym predcasnym ukoncenim vyroby Citigoe iV pod planovanym ramcem vyroby, vyroba byla seskrtana o temer 8 tisic kusu jen proto, ze nejaky mudrc s kalkulackou co nikdy neopustil kancelar si dovolil pochybovat o prodejich a vedeni mu uverilo, a to tu ve Skodovce vime vsichni, a jak krasne bylo pred 3 mesici mudrci pridano, tak ted ho ceka predcasny duchod
ryccardo
Hloupé mudrce na vedoucích pozicích bohužel najdeš v každé firmě. To je mor, kterýho se u velkých firem nezbavíš. Nicméně, kdyby EU stanovila ty normy trochu v souladu se zbytkem států na Zeměkouli, tak nemusel být problém. Jenže EU nejde o splnění cílů. Jde o to je nastavit tak, aby mohli dojit z automobilek nějaký peníze.
IPace
fakt si to napsal? zbytek statu na zemekouli veskrze smrskneme na nejdulezitejsi automobilove trhy, a ty jsou z hklediska prodeju presne takto poskladane Cina, USA, Evropa, Japosnsko, UK+Australie (ano Australie prebira emisni normy od UK a to s cca 2 letym spozdenim), a Indie

taka ted poporade😒br /> Cina - prisnejsi emisni limity nez jake jsou v EU, maji i kvoty na prodeje elektrifikovanych modelu a maji v nejvetsich kantonech kazdorocni omezeni na pocet vydanych registraci pro auta s fosilnima motorizacema
USA, cca 70% prodanych aut v USA pripada na staty ktere maji emisni limity prevzate od Californie, a ty jsou prisnejsi v nez jake ma EU
Japonsko, ano to ma mene prisne emisni limity,mimoJaponske automobilky se tam moc nechytaj a spise paberkuji v prodejich, a krome Toyoty maji vesmes nejvetsi problemy s emisema v Evrope prave Japonsti vyrobci, ale ma smysl resit trh kde se proda z evropskych znacek asi tolik aut co treba v CR, podil tam nedosahuje ani na 10%, cely Japosnky trh je pak vesmes velky jako dohromady trhy Nemecka a Francie
UK+Australie, jak jsem psal Australie prejima emisni limity od UK< a UK i nadale prejima emisni limity od EU a hodla v tom i nadale pokracovat, a to ikdys muzou jit jinou cestou tim ze z EU vesmes "odesli", UK jako jedni z prvnich z oficialnich mist prohlasuji ze v 2030 zakazou prodeje fosilnich motorizaci a to i tech kde se jedna o plug-in hybrid
a nakonec Indie, ano ta spinava Indie kde si v nekterych regionech jiz nejen ze neprihlasis novej diesel, ale dokonce nejdou prepsat i ty jiz registrovane a jen preprodane, takze jiz ohlasili z oficialnich mist zakaz prodeje spalovacich motorizaci na 2035

jinak zeme ktere jiz prohlasuji usty svych oficialnich zastupcu zakaz prodeje spalovaku jsou, UK a tedy asi i Australie, Svedsko, Norsko, Dansko, Francie, Irsko, Nemecko, Izrael, Spanelsko, Nizozemi, Cina (ta ac jedina ma kvoty na prodeje elektromobilu, tak to planuje az v roce 2040, zbyle staty co tady jsou vypsane vesmes 2030-2035, teda krom jeste USA), Indie, Thaj-Wan, USA (2040) a posledni treba Kostarika

kde jako chtej automobilky prodavat pak svoje auta pokud nebudou elektricka? v Rusku ? no tam je ten trh fakt velkej, mensi nez treba Nemecky trh 😒] Automobilky delaji presne to co vedi ze bude prave v tom celem svete, tedy pripravuji se na to , ze fosilni auta v pristim desetileti zrejme nebudou mit moc kde prodavat a rozhodne za to nebude moct EU ktera nic o zakazu fosilu nehlasa a jen nastavila a nastavuje limity kde si dal muzes prodavat treba atmosferickej benzinovej 50 valec a jen proste pokud ho prodas, tak za kazdy gram emisi nad limit zaplatis nejaky poplatek oznacovany mediama za pokutu 😉
ryccardo
No nemusel si to psát tak obšírně. Ve zkratce stačilo napsat.

Limity CO2 u nových aut např.😒br />
Čína 117 g/km
Japonsko 105 g/km
USA 121 g/km
EU 95 g/km

Čili pokud by se EU inspirovala v těchto státech stačilo nastavit limit třeba 115 g/km, abychom nebyli nejlepší, ale ani nejhorší a všichni by byli spokojení.
IPace
tak znova a vypis i ty dalsi slozky emisi, ty mnohem podstatnejsi, to se bude prekvapko as zjistis ze v Cine nebo USA by drtiva vetsina zde v EU prodavanych aut nemela sanci projit ac CO2 splnuji 😒]

emise nejsou jen o CO2 ktere se dobre pocita, jsou o celkem 5 merenych slozkach emisi 😉 a az ti to docvakne, tak treba dospejes
Hendly
Díky za přehled. Je to lepší než mnoho článku tady.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Počkat počkat... pokud má Californie přísnější limity než Evropa, tak mi vysvětli, proč v Californii koupím F150 nebo E😜edition. To ses asi nechal unést.
cudzinec11
Ono tie USA limity su asi take, ze su iba pre osobne auta - ale SUV, trucky a pickupy su v inej kategorii😁
Hendly
A tady si ho snad koupit nemůžeš když plní euro 6?
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Ne, opravdu si ho tady koupit nemůžu.
Hendly
A z jakého důvodu si ho tady nemůžeš koupit? Je to emisní důvod. Nebo spíš to, že pro to tady není trh?
IPace
v Eu si ho muzes koupit taky, jen ho Ford neprodava oficialne, v EU jde prodavat jakekakoliv motorizace klidne i ta co neplni zadnou euronormu, jen automobilka musi zajizstit prodejem treba BEv ze prumer bude takovy jaky urcuji emisni limity 😉

a v USA pickupy nespadaji mezi osobaky, podobne to v EU mame s dodavkama, ta maji take jine emisni limity, proto treba Suzuky prodavalo nakonec Jimny jen jako 2 mistne, protoze spadalo do dodavek
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Jistě, v EU "jde" prodat cokoli, akorát teda zaplatíš pokutu nebo na vlastní náklady vyvineš a vnutíš zákazníkům dostatečný počet EV s "nulovými" emisemi. Imho i osobní auta se v Cali prodávají s poněkud jinými motorizacemi než v Evropě. Pokud jsi myslel čistě emise škodlivin, tak to je ale něco jiného.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Kalifornie je velmi zvláštní úkaz.

Nicméně právě v Kalifornii už třeba přišli na to, že EV mobilita je nesmysl a naopak už jsou i zde občas snahy omezit EV, protože naprosto reálně hrozí blackout kvůli přetěžování sítě.
DonVito
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Výroba Citigo iV pořád běží.
andre padre
Běží? Ale objednávky neberou... takže ať běží, či ne, může si za to Škoda sama. Je to Škoda😃
Poptávka po něm je, VW se chlubí, že má aku pod 100USD/kWh, tak kde je problém? Že by v nenažranosti?
Avatar - Anonym
Anonym
proč oni normálně po pravdě neřeknou, že emisní limity splnit nejdou a po zpřísnění už vůbec nepůjdou? Proč tak lžou, proti zájmům svých zisků (o které přijdou), proti zájmům zaměstnanců (ti přijdou o práci) ?
ryccardo
Splnit jdou, ale ne se spalovacím motorem 😁
Freddka
Toyota a Lexus pocitam to splnili v pohode ne?
Ze to nekdo jinej neumi je jejich problem, ono to jde kdyz se chce.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Já třeba nechci, aby automobilky ke všemu výkonnějšímu než 1.2 T nacpaly eCVT.
traveldrive
A kto si, aby si určoval, čo automobilky majú robiť a čo nie?
IPace
emisni limity splnit jdou, a vetsina Evropskych automobilek je splnila a jeste maji nejake navic ktere ted nabizej jinym automoibilkam, samozrejme za finacni odmenu 😉 jen u nas ve Skodovce a v Seatu se proste tak dlouho pocitalo az se jisti lide seredne prepocitali a zastavili vyrobu aut ktere s tim melo pomoci to splnit a vyroba se takto zarizla predcasne ikdys puvodni plan pocital s vyrobou o 3 mesice delsi a s nekolika tisici aut navic, a kdy zbyle vyrobni kapacity smerovali k VW ktere se vyrabi dodnes 😉
ryccardo
Mě teda popravdě není jasný, proč se výroba toho Citigo zařízla, když poptávka byla.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Poptávka byla, baterky nebyly. VW potřeboval "krmit" ID.3, které jim pak stály půl roku na place a čekaly, až budou vůbec provozuschopné. Škoda doufala v dřívější rozjezd ENIACu a dost vsadila na plug-iny. No, nestačilo to.
ryccardo
Děkuji za vysvětlení 😁 :yes:
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Baterky nebyly a bylo tu mnohokrát napsáno že se na každém kusu Sytygou prodělávalo 200 000 :no:
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
To už bylo mnohokrát vyvráceno, a stejně to v hlavičkách prosťáčků stále zůstává.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
"Mnohokrát vyvráceno" = popřel to Schäfer v jednom rozhovoru.
martin.blader
Tak především je to logický nesmysl. Proč by takové auto jinak vůbec prodávali? Minimálně se započtením pokut za CO2 vydělávat muselo, když se kvůli tomu dělalo.
Xylo
Bylo to opakovaně uveřejněno v autoforu s odkazem na zdroj ze Škody Auto a následně opakováno především zaměstnanci a dodavateli stávajících výrobců aut, tak aby se to stalo pravdou. Pak bohužel napadlo (tady často kritizované) redaktora auto.cz se zeptat přímo generálního ředitele Škody Auto a celý domeček nesmyslů se zřítil. Opět chápu hrůzu zaměstnanců, opravářů a dalších lidí, kteří jsou na autech ekonomicky závislí, ale pro každého, kdo má trochu rozum, jsou to chudáčci, kteří potřebují ke spokojenému životu šířit nesmysly. Emise se za letošek neplatí - zdroj šéf Porsche ČR :" letošek prvním rokem, kdy platily limity na emise CO2. My ho pracovně nazýváme „rokem zero“, protože limity už platí, ale ještě za jejich nesplnění nemusejí automobilky platit pokuty" https😐/www.seznamzpravy.cz/…smivalce-133679.
IPace
autoforum zadne oficialni odkazy nedava, a kor ne ty na Skodovku 😒]
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ale znovu - on to ani napřímo nikdy nepopřel!!! 😉 V rozhovoru nepadla otázka na to, zda výroba Citiga iV je či není ztrátová. Naopak od tohoto tématu v rozhovoru utekl stejně rychle jak babiš před odpovědností za tento současný stav.
IPace
v ID jsou jine baterie, jina skladba a jinej rozmer clanku, stahovalo se to na eUP
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Chyběla celkově výrobní kapacita na baterky, proto jako první obětovali Citigo, aby mohli dělat UP. VW je pořád v koncernu důležitější, než nějaká Škoda.
cudzinec11
VW preto, lebo vsadil vsetko na jednu kartu - elektromobilovu - a radsej bude za zakaz spalovakov, nez by obratil
Toyote to v podstate vyhovuje, nie je na EU zavisla a ma hybridy, pracuje na solid state bateriach a vodiku.
Americania uz odisli
Niektori japonci ako Mitsubishi chcu odist
psa a renault sa verejne stazovali, ze ich nikto nechce vypocut
Avatar - Emel
Emel
Jasně jasně... Citigo. Nebyly baterky, auto by bylo bez emisních pokut prodělečné... není potřeba toho nějak moc litovat, to auto mělo jen jednu přednost a to (uměle nízkou) cenu.

Pokud vím, tak s prodejem Enyaqu se letos ještě moc nepočítalo a PHEV Superby byly (jsou) vesměs vyprodané.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
ENIAC měl být dle plánu v prodeji od půlky roku, ID.3 měla jet už od března. A jak to vypadá asi nemusím popisovat...
nikdoxxxx
ENIAC by nikoho nezachránil.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Každý prodaný znamená možnost prodat třeba dva normální Superby... takže by pomohl více než dost.
andre padre
Uměle? VW se chlubí, že má baterky pod 100USD/kWh, takže když si to člověk spočítá, tak ta cena je výdělečná
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Je jasné, že koronavirus bude moct za vše včetně toho, že Škodu založili hoši od bobří řeky Laurin a Klemet právě před 125 lety...

Je vidět, že vedení Škody je prohnilé eurodemencí do morku kosti. Limity CO2 nesplnili letos, nesplní je ani příští rok. Příští rok za to samozřejmě také bud moct koronavirus.

Co bude dál? Jak dlouho vydrží šířit tyhle eurobruselské lži?!?
andre padre
No jo, neumějí počítat... (Citygoe)