Další potvrzení nesmyslnosti EV mobility, emisních limitů a PHEV hybridů.
Doufám, že ČR opět nepřistoupí k realizaci politické sebevraždy eurohujerů a přistpupí k podpoře EV mobility stejně jako k imigrantské politice EU - ať si to milá EU strčí do své zelené řiti!!!
Přesně nemluvě o tom že u LPG musíš mít záhrobní manuální převodovku...
PHEV je sracka nabíjet a tankovat je nesmysl zlatá toyota a její normální hybridy kde se leje jenom benzín...
Ale nakoniec to v Renaulte vyriešili sami - dci sa už objednať ani nedal.. Ale nechápem tej vami nameranej spotrebe LPG. Ja kvôli absencii palubného počítača som sa rozhodol sledovať si spotrebu dotankovaním. A aj keď viem, že pár km som najazdil na benzín (studené štarty), tak momentálne mi vychádza spotreba LPG 6,28 litra na 100 km. Čiže ako keby som na nafte jazdil za cca 3,8 litra na 100 km. A to tankujem relatívne drahý plyn od našej žlto-čiernej značky.. 0,6 EUR za liter.
Začíná to být zajímavé. Právě třeba nedávno zde testovaná motorizace 45e od BMW. Nedosáhne sice na podporu, ale jak Kesumb popisoval, má to do města velký smysl. Slabší 30e už na to dosáhne a taky zvládá i dálnici. Jezdím 540i a ta mi po Praze bere 13+/100 km. A popravdě na poskok pár km po kolonách mi ta Toyota slouží mnohem lépe.
Ja som s dCi najazdil 250 tisíc km bez jedinej poruchy, kým som ho predal. Ty si extra prípad, každý Renault vie, že ho nemáš rád, tak ti to na oplátku dáva vyžrať..
Poskoky městem dieselům vadí. Je rozdíl taxík jezdící nonstop a je rozdíl trasy 2-10 km několikrát za den. Pokud někdo najezdí v tomto režimu 80% cest, tak se ten motor prakticky nikdy nezahřeje na provozní teplotu, DPF apod. taky trpí. Hodně se to zlepšuje - lepší materiály, termomanagement, příhřevy, močovina atd. ale pořád příčina zůstává stejná. Tohle je důvod proč jsem bral Toyotí hybrid, ten je na toto dělaný. Bohužel Toyotí hybridy nejsou už tak fajn mimo město...
to ano, hybrid spotreba v meste je prepadak... dynamika podla mna OK, plne dostacujuca na pouzitie v aute ako Captur... zrychlenie 2.0 dieslaka je pre okrajovku v takomto crossiku
Přitom je to podobná technika jako u Clia, které prý ve městě opravdu funguje a nepotřebuje nabíjet. Začínají mě tyhle emisemi vynucené plug-iny vytáčet.
Já to tak dělám, nejen kvůli pohonu ale i velikosti. Korunu tomu nasazují dotace/podpory, tzn. v Praze parkování. Nefandím dotacím, ale hloupý kdo dává, hloupější kdo nebere... Nehledě na to mám rozdíl ve spotřebě 6-8l/100km mezi autem do města a autem na dálnici :D
To jsou kecy. Diesely ve městech trpěly a trpí. Jo, možná nedojde k nějaká fatální závadě, na druhou stranu se tím lidi naučili vnímat třeba nové turbo jako spotřební materiál...
Špatně jsem to napsal, je tam atmo 1.6. Ok, ale ten plugin to prostě stejně nedává. Dle testu to s vybitou baterkou neumí efektivně jezdit jako hybrid - 7.5l / 100km za špatné dynamiky. To je hodně špatný.
Tak podle článku je tohle jeden z těch PHEV, který se snaží být EV i benzínovým autem bez omezení, ale v obou disciplínách je silně podprůměrný. Tříválec 68kw co táhne plugina, to je průšvih. A ta cena...to je teda zklamání, tohle mi nedává vůbec smysl.
To srovnání s LPG je k pláči. Ač nejsem fanda LPG/CNG, tak to mi za 440k jakž takž smysl dává. Ale co získám za cenu dalšího Clia? Tohle je asi fakt jen auto pro trhy s dotacemi...
... si máš koupit LPG?
kde je diesel, Francie je obrovská ...
Opravdu se dá diesel nahradit PHEV za 800 kolíků?
O diesely byl bezpochyby zájem, opravdu lidi chtějí mít na výběr mezi ošizenými verzemi, LPG, slabým žíznivým benzínem a předraženým PHEV???
Re: Tiež som riešil dilemu 1,5 DCI vs. 1.0 tce lpg
Musím souhlasit. Mám 1.0 tce lpg ještě syrový (3000 km). Hodně jezdím "kolem komína". Spotřeba v tomto režimu podle tankování 6,5 l LPG + necelý 1 l benzínu/100 km. Na 350 km trase benzín prakticky nula + LPG 7,5 l/100 km ve 3 lidech s plným kufrem, pár km dálnice, jinak silnice I. To vše v zimě a tedy na zimácích.
Toyota už před mnoha lety zjistila, že pro hybridní auto velikosti Priusu je optimálním motorem 1.8. Pro zvýšený Captur bude optimum někde kolem 2 litrů. Jenže Reault asi žádný takový motor nemá, tak tam z nouze dal trápicí se 1.6.
A proč ne? Když jsem měl auto na LPG, tak jsem ročně najel 40 tkm. Běžná trasa měla něco přes 50 km. Jedinou nevýhodou bylo, že jsem musel tankovat dvakrát týdně. A když byl nějaká dopravdu dlouhá štreka, tak i dvakrát za den.