Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: V Česku je na prodej vzácný SsangYong Chairman. Jde o korejský Mercedes, doslova

Automobilka SsangYong je známa hlavně jako producent terénních vozů a SUV. Bylo však i období, kdy vyráběla a prodávala velký luxusní sedan. A hodně zajímavý.
Zpět na článek
25. 12. 2020 06:46
Re: po tej
Včera jsem hledal číslo podílu kombíků z prodaných všech (osobních) aut, protože když jsem koukal na krásky typu stará Oktávka kombík nebo MB1000 kombík, tak jsem přemýšlel, kde se ta obliba vzala. Chápu Ozzyho, kvůli kytarám a teď i rodině, ale u nás na venkově přetrvává mánie kombíků u našich mladíků, i když největší hit je aktuálně Amarok. Na Slovensku tak oblíbené kombíky podle mého nejsou, ne ? V Rumunsku v tom jezdí jen chudší řemeslníci nebo gastarbeitři (jako jsem byl já). Myslím, že to bude mít původ také v našich spořivých podnikatelích, protože do roku 2009 muselo na odpočet DPH být auto vybaveno přepážkou na oddělení nákladového prostoru. Já tuhle dobu přežil na MPV a následně SUV služebákama, ale pro osobní potřebu jsem měl vždycky sedan nebo hatchback.
24. 12. 2020 22:35
Ssangyong
Jojo byl postaven na W 124 komplet i když velikosti je to mamut.Málokdo ví že třeba Kyron nebo rexton rok třeba 2010 sou ryzi offroady a žádná SUV.Maji žebřinovéj rám, předek se řadí natvrdo bez mezinapravy .A přední náprava je Dana 30 a zadní je těžká náprava Dana 44 z Wranglera poslední generace takže na ssangyonga se dá koupit asi 1000 druhů stoprocentních uzávěrek v Americe.Jo pro neznalé Dana jsou tradiční americké nápravy které využívá v Americe většina plně terénních aut a pick-upů.Do SUV se nedavaji jen do offroadu.
Avatar - JirkaV8
25. 12. 2020 10:49
Lež a vrak
Ne auto vůbec není vzácné ani jakkoliv cené. Je urážlivé a vulgární označovat tuhle slátaninu za Mercedes. Mohli si licenčně udělat pouze část motoru. Jinak je to pařát, zdrab a vrak. Podvodný prodejce ho také cpe mezi Mercedesy, když jím tento SankJong vůbec není. O tom, že konktétní kus je v cipatém stavu nemluvě. Je to na úrovni Béčkové Omegy, nic víc, nic míň. :no: :no: :no:
Avatar - 3_diamanty
24. 12. 2020 20:44
po tej
obrovitej kvadrovitej S klade sa v tom case "opicil" nielen chairman ale tusim aj prvy lexus LS ... proste v tom case S klada udavala ton..... aj vizualne..... je to nieco podobne ako ked dnes pre zmenu kazdy terenak chce na predok vyzerat ako land rover/ range rover.... ;-) ....

byvaly sused kamarat podnikatel mal kedysi leganzu.... tusim tam mal dvojliter okolo 100kw cize vcelku nic moc na takuto jachtu .... a ked som sa ho opytal preco si miesto toho nekupil radsej camry tak mi povedal ze v cene camry ma hned dve leganzy :D ... podnikatel sa hned pozna 8-s ...
26. 12. 2020 19:19
Re: Ssangyong
Některé modely SSangyong se v určitých zemích jako mercedesy oficialně prodavaly.
25. 12. 2020 16:49
Re: po tej
To je blbost v roce 1997 jsem se o ni zajimal a Leganza zacinala v zakladu na 700 000 Kc. Vypada lepe zvenku i uvnitr nez Camry a mohla mit vybavu o ,které se camry ani nesnilo. např. adaptivni tlumice..
25. 12. 2020 14:23
Rákosky
Jedno auto této značky odkoupil i jeden autobazar.Potom měl docela problém udělat na autě STK.A nebylo to kvůli technickému stavu.
25. 12. 2020 14:13
Re: po tej
Němci určitě, ti jsou rekordmani v počtu kombíků z celkového počtu OA. U Poláků a zejména u Slováků si nejsem až tak jistý, proto jsem se Petera ptal. Kutilové a chataři to dříve řešili spíše přívěsnýma vozíkama, ale je je možné, že tvoje generace už je spíše kombíková. Co mě fakt překvapuje je, že lehce olítanej Mercedes C z Německa je za stejné peníze jako stejně olítaná Oktávka kombík, ale naše místní mládež vyměnila Passaty 6. generace za trojkové Oktávky.
Avatar - Ozzman
25. 12. 2020 13:56
Re: po tej
Spíš v tom vidím prapuvod v tom, že jsme národ kutilů a chataru a pořád něco někam stěhujeme. Kombíky máme rádi my, Slováci, poláci a Němci co tak pozoruji. Je v tom jistá dávka "co když to budu potřebovat" a "přeci nebudu platit dovoz, když si to nalozim sám", přes tebou zmíněné podnikatele a odpocty DPH u N1 přestavěn po to, že trh je u nás kombíky presycen a u ojetin pak je větší výběr. Západ přepravu věci řeší službami, na východě je to asi spíš jak říkáš ten status. Olitaje BMW sedan je v hierarchii výš, než nová Fabie kombi, byť stalo 1/10 její ceny :D
24. 12. 2020 21:46
Raritný, ale nie vzácny
Keď je niečo vzácne, má to nejakú hodnotu, Chairman žiaľ tento prípad nie je, ale rozhodne je to zaujímavý kus automobilovej histórie. V Bratislave som kedysi odfotil tieto dva, verzia Long myslím dosť raritka. Ten čierny som prekvapivo stretol tento rok. Už nie je v takom peknom stave a má tuším iné špz, ale jazdí (alebo je to nejaký ďalší ešte, neviem). Tie pôvodné naznačujú, že auto bolo kúpené zrejme ako nové na Slovensku.

http://galerie.autorevue.cz/…564/DSC01253.JPG
http://galerie.autorevue.cz/…564/DSC00482.JPG
24. 12. 2020 20:45
Zaijomave
Ja si práve pamätám, že najprv toto auto bolo v predaji práve ako sangyongu a až neskôr ako daewoo..