Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeVybrali jsme top 10 automobilových technologií, které za poslední roky změnily svět automobilů
97 komentářů
kari.laz
Top? Pokročilé asistenční systémy? Hlídání řidiče? Automatické parkování? Digitální přístroje? Velké obrazovky? To jsou TOP doje*ebavky totálně degradující auta. Kamera super, vidím jestli za mnou není dítě, nebo nějaké zvíře. Připojení a dobíjení telefonu ok, nic proti ničemu, stejně tak HUD. Jízdní režimy jsou zbytečnost, když auto funguje dobře jako celek, není potřeba to v průběhu jízdy měnit.
KANKUNEN
Waze dokáže ušetřit spoustu peněz za usekové měření a volání je pohodlné. Já bych chtěl technologii, aby to žralo málo při zrychlování.
😒] 😒] 😒] A nebo tankování za jízdy, to mne vždy vytáčí, když musím na benzínku
Aby to málo žralo při zrychlování, to je dobrý požadavek. To by chtěl prakticky každý. Proto jsem si taky pořídil auto, které to tak má. Často dokonce při zrychlování nežere nic.
Opravdu jste si pořídil perpetum mobile? 😉
Ne, hybrid při plném plynu žere ještě víc, než diesel, já s takovou Toyotou jezdil za 9-10, když jsem ji trochu prohnal... peretuum mobile neexistuje... tohle platí jen pro akcelerace po městě, než vybije baterku, kterou pak musí zase někde dobít...
Však na to jsem taky narážel 😊 Jízda na baterku neznamená, že nežere nic. To prostě fyzikálně nejde.
Myslel to asi tak, že akcelerácia nemusí nutne zvyšovať spotrebu, ak máš dosť elektriny uloženej počas jazdy z kopca alebo pri brzdení. A v tom má pravdu. Nepísal o celkovej alebo priemernej spotrebe, písal o zrýchľovaní, aj to nie vždy. Neviem, nad čím polemizujete.
Omlouvám se, napsal jsem, že to auto nežere při zrychlování nic. Myslel jsem to samozřejmě tak, že právě v tom okamžiku nežere žádný benzín. A šlo to pochopit tak, že nežere vůbec nic. Ano, měl jsem to napsat přesněji.
Hybrid = zrychluje na elektřinu, kterou si natankoval zadarmo = při brzděních a jízdou z kopce
Buď se brzděním vyrábí teplo a prach a vypouští se to do vzduchu NEBO energie která se uloží a když se hodí použije
Buď se brzděním vyrábí teplo a prach a vypouští se to do vzduchu NEBO energie která se uloží a když se hodí použije
Ne, to je lež, zrychluje jen někdy na elektřinu, pokud budeš zrychlovat i v jiných rychlostech, než ve městě, bude ti to žrát jako benzinové auto... a ty víš, že ja si to odzkoušel..
Lež??? 😲
CO je lež v tom co sem napsal?? 😐
ElektřIna pomáhá (téměř) VŽDY = tos nevěděl? Dnešní hybridy umí až do dálničních rychlosti dokonce JEN na elektřinu
CO je lež v tom co sem napsal?? 😐
ElektřIna pomáhá (téměř) VŽDY = tos nevěděl? Dnešní hybridy umí až do dálničních rychlosti dokonce JEN na elektřinu
Ano, ale pomáhat spalovak, který žere benzín není jet zadarmo..
Máš přeci spotřebu kolem 4 na sto, takže někde si to výjezdit musel..
A umí, ale ne vždy
Máš přeci spotřebu kolem 4 na sto, takže někde si to výjezdit musel..
A umí, ale ne vždy
Tak zadarmo taky ne, protože jsi prvně musel získat tu energii, kterou rekuperuješ do baterie.
No a tu získáš ZADARMO = místo toho tepla a prachu (co vyrobí a vypustí běžné auto). Všechno je jen energie BUĎ vypuštěna ve formě tepla do prostoru NEBO ve formě elektřiny uložena do baterie
K tomu teplu NAVÍC do prostoru posíláš i (mnohem) víc prachu = co je efektivnější je jasný. No bylo to jasný už před 40 lety když začal vývoj a 30 ti když vyjel první model a 24 mi kdy přišel první světový model = přesto zda se je nutné stále vysvětlovat 😄
K tomu teplu NAVÍC do prostoru posíláš i (mnohem) víc prachu = co je efektivnější je jasný. No bylo to jasný už před 40 lety když začal vývoj a 30 ti když vyjel první model a 24 mi kdy přišel první světový model = přesto zda se je nutné stále vysvětlovat 😄
maca02
Mluvím o Golfu ...
VW vyvinul pro G7 "úžasný" systém sledování únavy řidiče. Výsledkem je, že to každý vypíná, protože to nefunguje a počet false postiive hlášení přesahuje únosnou míru. Když pak usnete za volantem opravdu, tak to téměř jistě budete mít vypnuté. VW od G6 přešel od fyzických tlačítek k dotykovým obrazovkám u G7, vždyť je to přece tak cool! Ne, není, jen to chtějí Číňani, kterým nejen VW leze do pozadí. U G8 trend pokračuje, kdy nejen že fyzická tlačítka už nejsou u infotainmentu, oni nejsou už ani u klimatizace a ani u ovládání světel!! Takže když pak vjedu do mlhy, tak se musím za jízdy podívat, kam šahám! Jak skvělé řešení!
Když už vymysleli ten debiní a nedodělaný systém s hlasovým asistentem, mohl by tento umět zapínat aspoň světla, což dosti pochybuju, že to umí - viděl jsem někde soupis témat, který to umí a světla mezi tím nebyly.
Místo toho, aby debilní EU chtěla, aby auta měly noční vidění a headup displeje jako povinnou výbavu, obojí je totiž krajně praktická věc, tak se tam ty ***i zabejvaj akorát kravinama a berou za to nesmyslný peníze. Na jednu stranu je tu snaha udělat auta bezpečnější, na druhou stranu ty ***i dovolujou automobilkám zavádět do výbavy věci, který jsou vyloženě nebezpečný a nebo jejich ovládání činí jízdu nebezpečnou. Vyházet ty ***y na hodinu!
VW vyvinul pro G7 "úžasný" systém sledování únavy řidiče. Výsledkem je, že to každý vypíná, protože to nefunguje a počet false postiive hlášení přesahuje únosnou míru. Když pak usnete za volantem opravdu, tak to téměř jistě budete mít vypnuté. VW od G6 přešel od fyzických tlačítek k dotykovým obrazovkám u G7, vždyť je to přece tak cool! Ne, není, jen to chtějí Číňani, kterým nejen VW leze do pozadí. U G8 trend pokračuje, kdy nejen že fyzická tlačítka už nejsou u infotainmentu, oni nejsou už ani u klimatizace a ani u ovládání světel!! Takže když pak vjedu do mlhy, tak se musím za jízdy podívat, kam šahám! Jak skvělé řešení!
Když už vymysleli ten debiní a nedodělaný systém s hlasovým asistentem, mohl by tento umět zapínat aspoň světla, což dosti pochybuju, že to umí - viděl jsem někde soupis témat, který to umí a světla mezi tím nebyly.
Místo toho, aby debilní EU chtěla, aby auta měly noční vidění a headup displeje jako povinnou výbavu, obojí je totiž krajně praktická věc, tak se tam ty ***i zabejvaj akorát kravinama a berou za to nesmyslný peníze. Na jednu stranu je tu snaha udělat auta bezpečnější, na druhou stranu ty ***i dovolujou automobilkám zavádět do výbavy věci, který jsou vyloženě nebezpečný a nebo jejich ovládání činí jízdu nebezpečnou. Vyházet ty ***y na hodinu!
Head up mi nepřijde nic extra důležitého, asi bych si zvykl (zkoušel jsem to) , ale nějak mi nedělá potíž občas na pár desetin vteřiny shlédnout trochu dolů, horší to bylo u aut a tachometrem neergonomicky na středovém tunelu, to mne vyrusi daleko více.
Už jsem to taky u někoho viděl, že ho to nenadchlo. Proti gustu ... Já tvrdím, že je to jeden z největších příspěvků bezpečnosti provozu a nový auto bez toho pokud možno nechci.
HUD mam, je to hodne dobre pro lidi, kteří nosi brýle na dalku. Tem to hodně pomůže. Ja bych bez toho dokázal zit, ale je to dobra vec, využívám. Ale jako podmínku vyberu auta bych to nedával, jako výhodu ano. Rozhodne lepší je sledování mrtvého úhlu, couvaci kamera, adaptivní tempomat, noční vidění, vyhřívané celni sklo.
JO! Vyhřívané čelní sklo je k nezaplacení, kdo jezdí Fordy, ten to zná léta v základu (Fokusy, Mondea, Kugy), tedy znal, dnes už ani Ford nedává do základu.
Couvací kamera - to se mi líbí, sice bych bez toho auto koupil, ale rozumný příplatek bych za to přihodil, protože když z aut dnes není vidět, je to nadstavba parkovacích asistentů.
Adaptiv - opět, dá se bez toho žít, ale je to fajn
Noční vidění jsem nezkoušel.
Možná bych doplnil😒br />
Bezklíčkové odemykání a startování tlačítkem, ta pohoda nehledat nic po kapsách a mačkat.. v Priusu od 3. generace, v Renaultech od začátku století 😁
Automatická světla - nepřemýšlet, jestli svítím, klidně i nějaká základní.
Automatická převodovka 😁 - mimo aut pro zábavu je to prostě prvek komfortní výbavy, nezlobte se na mě 😁
Couvací kamera - to se mi líbí, sice bych bez toho auto koupil, ale rozumný příplatek bych za to přihodil, protože když z aut dnes není vidět, je to nadstavba parkovacích asistentů.
Adaptiv - opět, dá se bez toho žít, ale je to fajn
Noční vidění jsem nezkoušel.
Možná bych doplnil😒br />
Bezklíčkové odemykání a startování tlačítkem, ta pohoda nehledat nic po kapsách a mačkat.. v Priusu od 3. generace, v Renaultech od začátku století 😁
Automatická světla - nepřemýšlet, jestli svítím, klidně i nějaká základní.
Automatická převodovka 😁 - mimo aut pro zábavu je to prostě prvek komfortní výbavy, nezlobte se na mě 😁
Kessy: bez toho bych klidně žít zase dovedl já. Uznávám, že je to naprostá pohoda a návykovka, ale já sedám do auta jednou za týden, možná 2x a vždy na dlouhou cestu, pro mě nemá prakticky význam.
Automat? Samozřejmě, manuál jedině za příplatek! ... aneb už nikdy
Automat? Samozřejmě, manuál jedině za příplatek! ... aneb už nikdy
Do základu to nedával snad nikdy, teda u těch "obyčejnějších" aut, já to u Focuse nemám 😒 na druhou stranu, ten příplatek za winter paket je u Fordu docela snesitelný, tuším 15 tis. za výhřev sedadel, volantu a čelního skla, takže v případě nákupu nového auta jasná věc.
Kuga to určitě měla v základu, měli jsme 2014 Trend = základ a měla to, (2008,2015 a 2019 Monda a Kuga titanium taky) myslím, že to měl i Fokus, ale možná až od druhé výbavy. Mondea to měla všechna, dnes se za to myslím připlácí i do Titania.
Vím, že to mívaly už i ty starý MK1 a MK2 Mondea, kamarád je měl.
Vím, že to mívaly už i ty starý MK1 a MK2 Mondea, kamarád je měl.
Já mám FoFo 2010, výbava Trend Plus, vyhřívané jen sedačky.
Jak tak koukám do aktuálního ceníku tak u Mondea v základu od Titania, u Focuse ve všech výbavách + 15 000 za sadu (př. sedadla, volant, čelní sklo). Připlácí se ve všech výbavách i u Pumy a dokonce u Kugy je winter pack v základu až u Vignale 😲
Jak tak koukám do aktuálního ceníku tak u Mondea v základu od Titania, u Focuse ve všech výbavách + 15 000 za sadu (př. sedadla, volant, čelní sklo). Připlácí se ve všech výbavách i u Pumy a dokonce u Kugy je winter pack v základu až u Vignale 😲
Verny_2013
Většinu z nich jsem měl možnost v Golfovi 7 po 2 roky užívat. Mé zkušenosti jsou následující😒br />
1) Dotykový infotaiment - fajn, ale vyhovovala mi kombinace s fyzickými tlačítky. G7 byl v tom výborný, G8 je katastrofa
2) Head Up je fajn, ale žít bez toho dovedu. Ale je to 1000x lepší řešení než Pegueotí i-kokpič
3) Digitání přístrojovka za mě je to taková trochu zbytečná hračka
4) Jízdní režim - zbytečnost, stačí jeden který je nastavený dobře. Bohužel takových aut je čím dál tím míň
5) Z "pokročilých" asistenčních systému je nejlepší hlídání mrtvého úhlu. To by opravdu mělo mít každé auto povinně. Mě to párkrát zachránilo plechy. Pak ještě adaptivní tempomat na dálnici. Ostatní nefungují tak jak mají a řidiče naopak otravují.
6+7) Automatické parkování - pro ženský dobrý, mě stačí zrcátka a senzory, popř. kamera
😄 propojení telefonu s infotaimentem jednoznačně ano
9) Bezdrátové nabíjení jsem nikdy neměl, s kabelem jsem neměl problém
10) Sledování řidiče, jsem hned vypínal, jen pouštěl každou hodinu falešné hlášky
Takže to je v kostce můj názor.
2) Head Up je fajn, ale žít bez toho dovedu. Ale je to 1000x lepší řešení než Pegueotí i-kokpič
3) Digitání přístrojovka za mě je to taková trochu zbytečná hračka
4) Jízdní režim - zbytečnost, stačí jeden který je nastavený dobře. Bohužel takových aut je čím dál tím míň
5) Z "pokročilých" asistenčních systému je nejlepší hlídání mrtvého úhlu. To by opravdu mělo mít každé auto povinně. Mě to párkrát zachránilo plechy. Pak ještě adaptivní tempomat na dálnici. Ostatní nefungují tak jak mají a řidiče naopak otravují.
6+7) Automatické parkování - pro ženský dobrý, mě stačí zrcátka a senzory, popř. kamera
😄 propojení telefonu s infotaimentem jednoznačně ano
9) Bezdrátové nabíjení jsem nikdy neměl, s kabelem jsem neměl problém
10) Sledování řidiče, jsem hned vypínal, jen pouštěl každou hodinu falešné hlášky
Takže to je v kostce můj názor.
1) Souhlas.
5) S tou kontrolou mrtvého úhlu je to u škodovky takové vtipné, protože nejdřív zrušili asférická zrcátka, aby pak za tučný příplatek nabídli asistenta. Ale souhlas. Mě zase překvapilo, jak dnes i v levném autě dovede fungovat asistent jízdy v pruzích - s tlačítkem na vypnutí by to asi nemuselo být nesnesitelné.
5) S tou kontrolou mrtvého úhlu je to u škodovky takové vtipné, protože nejdřív zrušili asférická zrcátka, aby pak za tučný příplatek nabídli asistenta. Ale souhlas. Mě zase překvapilo, jak dnes i v levném autě dovede fungovat asistent jízdy v pruzích - s tlačítkem na vypnutí by to asi nemuselo být nesnesitelné.
ProchyTom
Benziny s velkou spotrebou? Golf 7 i 8 tsi jezdi za 5-6 litru. Odzkouseno.
ProchyTom
Kdyz jedu do prace a z prace. Mam cestovny od zamestnavatele v cene jizdenky autobusu. Takze 140 korun na cestu do prace a z prace. Mam to 90 km dobromady, takze kdyz jedu okolo 5 litru na sto, tak jsem skoro na svym 😁
DonVito
Tesla tomu rika autopilot...
https😐/m.vtm.zive.cz/…cloveka/a-207778
A to je technologie, ktera skutecne zmeni automobilovy svet.
Ne jako vetsina hlouposti v clanku nebo jako "prevratny" dashboard Mercedesu...
https😐/m.vtm.zive.cz/…cloveka/a-207778
A to je technologie, ktera skutecne zmeni automobilovy svet.
Ne jako vetsina hlouposti v clanku nebo jako "prevratny" dashboard Mercedesu...
Jo, hlavně je převratné jezdit 110 za autobusem na dálnici, abych nevybil baterku 😒] Ale třeba až budou na dálnicích troleje, tak to bude fajn 😁
Kazdopadne za tyhle prispevky. :yes:
Kižík prešiel na benzín, keby neprešiel, nepresadil by sa. neviem, prečo ho sem pletieš. Prispôsobil sa okolnostiam, nemal na ne žiadny vplyv rovnako ako nemáš žiadny vplyv ty.
P.S. Měl by sis nastudovat., kdy byl vynalezen ben]zínový motor a kdy pak začínal nahrazovat parní vozidla. A to zcela přirozeným způsobem, protože byl mnohem výkonnější, lehčí a praktičtější.
😄 :yes:
Naftový motor je ve všem horší = včetně VÝRAZNĚ VĚTŠÍ spotřeby ropy!
EDIT má ten co v okamžiku dal za FAKT :no: koule? Že by napsal vysvětlení jak to myslel? 😄
Drbko NIC NENÍ VYTRŽENÝ = prostě to že jezdíme na naftu znamená ŽE spotřebuje mě několik milionů barelů ropy DENNĚ NAVÍC
Otázka je PROČ si měl potřebu tuhle smutnou ZNÁMOU realitu komentovat. Plus NAVÍC MUSÍŠ naftu vůči benzínu i cenově zvýhodňovat = u vás asi 4-5 Kč každej litr. Někde i 9 kč litr = šííílený žejo :-!
Nafta v osobnich autech je naprosto NEkonkurenceschopná
Kvôli nafte sa žiadna ropa naviac nespotrebuje ty somár. Z nafty sa vyrába x rôznych produktov, nafta je len jedným z nich. Výroba sa delí podľa dopytu. Objem spracovanej ropy sa rozhodne nemení podľa dopytu po nafte. Nejaká nadspotreba ropy kvôli nafte je len tvoj dementný výmysel.
Keby si nevedel, nafta sa nepoužíva len ako palivo do osobných áut. jazdia na ňu nákladiaky a kamióny, poľnohospodárske, lesné, stavebné stroje, autobusy, atď, atď., tiež ako zdroj tepla.
Cenu nafty NEMUSÍŠ zvýhodňovať, to zas jeden tvoj výmysel. Má len nižšie zdanenie, ktoré sa zaviedlo na podporu dopravcov a poľnohospodárov, a v konečnom dôsledku má významný vplyv na cenu produktov a chod hospodárstva. Zaviedlo sa to v čase, keď na naftu jazdilo minimum osobných áut.
Tak netrep somariny. Stokrát už ti bolo vysvetlené a dokázané, že si vymýšľaš, tak konečne zapni tie dve mozgové bunky, ktoré používaš a pochop to.
Že sa vyrába viac nafty ako benzínu je fakt, ale to neznamená, že kvôli nafte sa míňa viac nafty, to je blbosť. Len pri prvom spracovaní ropy tvorí benzín menší podiel produkcie ako pri sekundárnom nafta. Mám Slovnaft rovno pod nosom a hŕba ľudí z okolia tam pracuje - objem spracovávanej ropy sa mení zriedka, obvykle ide o stabilný proces - mení sa pomer selektovaných frakcií. Čiže to, že kvôli nafte sa spotebovávajú milióny barelov ropy naviac, je jeho vykonštruovaný výmysel a už mi tie jeho drísty o škodlivej dotovanej nafte lezú krkom. Odkedy sem chodí, prakticky nič iné nepíše, kedykoľvek sa objaví.
A mimochodom, z barelu ropy sa vyrobí cca 70 litrov benzínu a 35 l ropy. Ale to hlavne v Amerike, v Európe je ten pomer opačný, vyrobí sa viac nafty ako benzínu, môže to byť až v pomere 1:2, čiže dvojnásobok nafty ako benzínu. Je to dané hlavne tým, že v USA sa spracováva zväčša ľahký typ ropy, v Európe ťažký a pomer jednotlivých frakcií sa značne líši. Toľko k tej nadspotrebe ropy skrz naftu.
Áno, je tu viac jednostranne zameraných jedincov, ale zatiaľ čo Arese alebo Win napíšu riadok-dva, tento moták sem toho hnoja naváľa celé kopy a niekedy väčšinu diskusie tvoria jeho dementne príspevky so zapnutým CapsLockom, s "=" a s "viz. já"...
Tohle není ani vtipný = jen (mega) trapný FAKT myslíš že (zrovna já) tohle nevím??? 😉
Ale asi si chtěl NAPSAT z ROPY se vyrábí. . 😉
Tak znova = jízdou v OS na naftu místo benzínu ZBYTEČNĚ spotrebováváme o miliony barelů ropy DENNĚ NAVÍC
Zkus to promyslet! 😄
Tak naposled = nafta v OA je (bez vícestupňového) DOTOVÁNÍ nebo-li ZVÝHODNĚNÍ zcela NEkonkurenceschopná
Používáním nafty spotřebujeme MILIONY BARELŮ ROPY DENNĚ NAVÍC = zbytečně
Tak co POCHOPIL = už konečně? 😄
Používání nafty v osobnich autech je extrémně NEekonomické plus NEekologické = myslel jsem že to dneska ví a chápe = I běžný somár jako ty. No asi ne 😄
Jsou milionY barelů denně NAVÍC = a dohromady MILIARDY Kč navíc = totálně šílený 😲
žejo
Tak CO z toho (konkrétně) nechápeš?
Nebo jak si to myslel 😄
Ještě bych na tebe měl jednu otázku, mohu?
Můžeš = jestli odpovím nevím 😄
A prosím, nemyslím to ve zlém, odpověz 😊
Je to od prvopočátku JEN reakce na to když někdo napíše blbost = kdysi poprvé WinDiesel a dotování (ale ne nafty ale podle něj EV) a tady = no viz úvod diskuze
Mám (bohužel) nutkavou potřebu (když nekdo řekne napíše blbost) uvádět věci na pravou míru = profesionální deformace 😁
2. Ten nedostatok elektriny si raz nejaký debil vymyslel a odvtedy to po ňom všetci opakujete jak papagáje. Už to tu bolo mnohokrát vyvrátené a podložené, a aj tak ste podaktorí jak dementi a meliete si svoje.
3. Vodík - tiež sa o ňom popísalo dosť a je viac ako jasné, že z dôvodu vysokých výrobných nákladov, problematického uskladnenia, distribúcie, tankovania aj uloženia v samotných autách je v širšom meradle nevýhodný, neperspektívny a nakoniec aj neekologický, pretože väčšina by sa aj tak vyrábala z fosílnych zdrojov.
Takže ten takzvaný ekoteror evidentne najviac sterorizoval tvoje myslenie. Prehoď výhybku a začni uvažovať.