Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Vybrali jsme top 10 automobilových technologií, které za poslední roky změnily svět automobilů

97 komentářů

Petriso
Místo aby se dále vyvíjely skoro dokonalé úsporné naftové motory tak je EU zničila a nahrazují se benzíny které mají velkou spotřebu a jsou podle mne horší. Elektro auta jsou vzhledem k nedostatku elektřiny a problémům po nehodách slepá větev. Kdyby byla podporována auta na vodík a přešlo se na ně až bude vhodný čas tak je to lepší..
Avatar - Anonym
Anonym
1860: Rozhovor dvou neznámých pánů v cylindru: Chápou vašnosto, proč se začíná s těmi nesmyslnými benzínovými motory, když dnes máme skoro dokonalé trojčinné parní stroje?
traveldrive
Popravde v tomto prípade tie palce dolu nechápem, prímer si vybral veľmi vhodne. :yes:
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
To přirovnání je hloupé, protože benzínové motory nikdo nevnutil a elektromobil není významně mladší technologie.
Avatar - Anonym
Anonym
Snažil jsem se upozornit na nesmyslnost tvrzení o skoro dokonalých dieslových motorech. Nikdy neexistovala a nikdy nebude existovat "skoro dokonalá" technologie ničeho. To si může myslet jen člověk zabedněný nebo příliš mladý. V mládí jsem měl skoro dokonalý kazetový magnetofon, chápeš? Svítili jsme tehdy skoro dokonalými zářivkami. Dívali jsme se na skoro dokonalou barevnou televizi. Teď bych mohl říct, že má skoro dokonalý hybrid. Nic z toho není pravda, co se týká tvrzení o "skoro dokonalosti".
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Já spíš reagoval na to, jak je tohle přirovnání používáno jako argumentační faul, než konkrétně na tvůj příspěvek.
DonVito
No ja z tebe mel do tedka dojem, ze tvuj hybrid je skoro dokonaly. 😄

Kazdopadne za tyhle prispevky. :yes:
Horčica
Čo to pletieš? Benzín prišiel až po elektrickom pohone a presadili ho finančníci z dôvodu vysokých výnosov ropného priemyslu, ktorý práve štartoval. O nejakej ekológii vtedy nikto neuvažoval a bola im ukradnutá, kdežto dnes je to priorita. Benzín presadili peniaze. V obchode nič také ako prirodzený vývoj neexistuje..
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
A na tom se právě asi neshodneme, že benzín se prosadil spiknutím ropných iluminátů a ne tím, že byl prostě praktičtější. Respektive že "peníze" něco prosazují. Peníze jsou prostředek směny.
Horčica
To je omyl. Peniaze sú prostriedok moci. Keď to pochopíš, uvidíš ďalej ako teraz.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Peníze byly vymyšleny jako prostředek směny. V témže okamžiku se z nich stal prostředek moci a vlivu. Ale chápu, to ty nepřiznáš, tvá teorie by se ti zhroutila.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Klidně si namlouvejte, že jsme sto let mohli mít elektromobilitu a nikoho nenapadlo na ní vydělat místo nabízení dalšího horšího produktu. To je váš boj.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Ale o elektromobilitě tu nikdo nepsal, tak co ji sem tlačíš? Řeč byla úplně o něčem jiném.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Přečti si vlákno, na které reaguješ.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
To vlákno není o elektromobilitě, ale chápu, nenávist nepustí...
Avatar - lyon667
lyon667
Benzín se prosadil, protože byl mnohem praktičtější. Elektřina byla dlouho dostupná jen ve městech a na vesnicích, kde byla důležitá nastupující mechanizace zemědělství, bylo jednodušší nahradit parní stroje spalovacími. Dokonce i náš vynálezce Křižík přešel při stavbě svých prototypů "elektromobilů" z baterií na benzinový generátor. Tehdy o tom rozhodoval trh, ne dotace a politika, jako dneska.
Horčica
Obchod a politika sú jednovaječné dvojčatá. Jedno bez druhého neexistuje. Obchod je politická nástroj a politika je obchodným nástrojom. Zmier sa s tým.
Kižík prešiel na benzín, keby neprešiel, nepresadil by sa. neviem, prečo ho sem pletieš. Prispôsobil sa okolnostiam, nemal na ne žiadny vplyv rovnako ako nemáš žiadny vplyv ty.
Arese
Vrchol demagogie! Nebo tehdy, koncem 19. a začátkem 20. století, vlády evropských zemí zákazníkům pořízení benzínových aut dotovaly a naopak zatěžovaly používání koní a provozů brutálními speciálními daněmi?!!
P.S. Měl by sis nastudovat., kdy byl vynalezen ben]zínový motor a kdy pak začínal nahrazovat parní vozidla. A to zcela přirozeným způsobem, protože byl mnohem výkonnější, lehčí a praktičtější.
😄 :yes:
traveldrive
Čo to motáš chlape? Však on píše o niečom úplne inom...
Arese
Motám nemotám, ten příspěvek nepřímo naznačuje, že nedůvěra uživatelů parního stroje vůči nastupujícímu spalovacímu motoru byla stejně zabedněná, jako je dnes odpor uživatelů spalovacích motorů vůči elektrodebilitě. A to zcela lživé srovnání, protože elektromotor v autě přináší proti spalovacímu motoru gigantické zhoršení jeho praktičnosti, hmotnosti i ceny (nemluvě o požitku z jízdy). 😒 :no:
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tak zrovna elektromotor je lehčí než spalovací, je efektivnější a praktičtější ( snadněji se řídí výstupní síly). Nevýhody jsou jen na straně spalovaku. Ovšem problém EV neni v elektromotoru, ale v energii pro něj. Tam to je ještě na delší dobu, aby to bylo na úrovni spalovaku. A to je ten hlavni kamen úrazu elektromobilů.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Snad PŘESNĚ OBRÁCENĚ ne?!?

Naftový motor je ve všem horší = včetně VÝRAZNĚ VĚTŠÍ spotřeby ropy!

EDIT má ten co v okamžiku dal za FAKT :no: koule? Že by napsal vysvětlení jak to myslel? 😄
traveldrive
Počuj ty drbko, a došlo ti niekedy, že nafta je de facto odpadom po výrobe benzínu? Počas spracovania ropy sa z nej uvolňujú ľahké frakcie, teda o.i. benzín. Až z toho, čo ostane, sa ďalej vyčlenia stredne ťažké frakcie, teda medziiným aj nafta. Nakoniec ostanú ťažké frakcie ako vykurovacie oleje alebo asfalt. To znamená že rope nerovná sa benzín alebo nafta, ale benzín AJ nafta. Nafta sa môže vyrábať presne z tej istej suroviny ako benzín. To čo píšeš, je zavádzajúce a vytrhnuté z kontextu.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Fakt se nafta taky vyrábí z ropy? 😲

Drbko NIC NENÍ VYTRŽENÝ = prostě to že jezdíme na naftu znamená ŽE spotřebuje mě několik milionů barelů ropy DENNĚ NAVÍC

Otázka je PROČ si měl potřebu tuhle smutnou ZNÁMOU realitu komentovat. Plus NAVÍC MUSÍŠ naftu vůči benzínu i cenově zvýhodňovat = u vás asi 4-5 Kč každej litr. Někde i 9 kč litr = šííílený žejo :-!

Nafta v osobnich autech je naprosto NEkonkurenceschopná
traveldrive
Čo si ty za vola...
Kvôli nafte sa žiadna ropa naviac nespotrebuje ty somár. Z nafty sa vyrába x rôznych produktov, nafta je len jedným z nich. Výroba sa delí podľa dopytu. Objem spracovanej ropy sa rozhodne nemení podľa dopytu po nafte. Nejaká nadspotreba ropy kvôli nafte je len tvoj dementný výmysel.
Keby si nevedel, nafta sa nepoužíva len ako palivo do osobných áut. jazdia na ňu nákladiaky a kamióny, poľnohospodárske, lesné, stavebné stroje, autobusy, atď, atď., tiež ako zdroj tepla.
Cenu nafty NEMUSÍŠ zvýhodňovať, to zas jeden tvoj výmysel. Má len nižšie zdanenie, ktoré sa zaviedlo na podporu dopravcov a poľnohospodárov, a v konečnom dôsledku má významný vplyv na cenu produktov a chod hospodárstva. Zaviedlo sa to v čase, keď na naftu jazdilo minimum osobných áut.
Tak netrep somariny. Stokrát už ti bolo vysvetlené a dokázané, že si vymýšľaš, tak konečne zapni tie dve mozgové bunky, ktoré používaš a pochop to.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Nafta je odpadni produkt benzinu, a proto se v rafinerkach vyrábí vetsi množství nafty než benzinu? Ne, odpadní produkt to není, ale vedlejší. Pomer se da nastavit, ovšem jen do urcite míry. A na litr nafty je opravdu potřeba vic ropy nez na litr benzinu.
traveldrive
Ja som nenapísal, že je to odpadný produkt benzínu, len že je to de facto odpad, teda niečo, čo ostane po výrobe iného produktu. Keby si tú ropu ďalej nespracovával, bol by to odpad. Ale máš pravdu, termín "vedľajší produkt" je určite presnejší.
Že sa vyrába viac nafty ako benzínu je fakt, ale to neznamená, že kvôli nafte sa míňa viac nafty, to je blbosť. Len pri prvom spracovaní ropy tvorí benzín menší podiel produkcie ako pri sekundárnom nafta. Mám Slovnaft rovno pod nosom a hŕba ľudí z okolia tam pracuje - objem spracovávanej ropy sa mení zriedka, obvykle ide o stabilný proces - mení sa pomer selektovaných frakcií. Čiže to, že kvôli nafte sa spotebovávajú milióny barelov ropy naviac, je jeho vykonštruovaný výmysel a už mi tie jeho drísty o škodlivej dotovanej nafte lezú krkom. Odkedy sem chodí, prakticky nič iné nepíše, kedykoľvek sa objaví.

A mimochodom, z barelu ropy sa vyrobí cca 70 litrov benzínu a 35 l ropy. Ale to hlavne v Amerike, v Európe je ten pomer opačný, vyrobí sa viac nafty ako benzínu, môže to byť až v pomere 1:2, čiže dvojnásobok nafty ako benzínu. Je to dané hlavne tým, že v USA sa spracováva zväčša ľahký typ ropy, v Európe ťažký a pomer jednotlivých frakcií sa značne líši. Toľko k tej nadspotrebe ropy skrz naftu.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tak to by se dalo napsat o dalších. nafta, manuální prevodovka, rucni brzda, motorka atd.
traveldrive
Ehm, na čo konkrétne teraz nadväzuješ...?
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ze pise porad tu samou vec. Tehc lidi je tu mnohem vic. Sry, napsal jsem to moc zjednodusene.
traveldrive
Aha, dík, hneď ma to nenapadlo. Bral som to ako poznámku na okraj.
Áno, je tu viac jednostranne zameraných jedincov, ale zatiaľ čo Arese alebo Win napíšu riadok-dva, tento moták sem toho hnoja naváľa celé kopy a niekedy väčšinu diskusie tvoria jeho dementne príspevky so zapnutým CapsLockom, s "=" a s "viz. já"...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jako FAKT? 😲 😁

Tohle není ani vtipný = jen (mega) trapný FAKT myslíš že (zrovna já) tohle nevím??? 😉
Ale asi si chtěl NAPSAT z ROPY se vyrábí. . 😉

Tak znova = jízdou v OS na naftu místo benzínu ZBYTEČNĚ spotrebováváme o miliony barelů ropy DENNĚ NAVÍC

Zkus to promyslet! 😄
traveldrive
Neviem čo vieš alebo nevieš, ale donemoty píšeš chujoviny. Mojím jedným omylom tie tony nezmyslov, čo tu produkuješ, nevyvážiš.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Chujovina je = to co TY NECHÁPEŠ? Nojo no 😐

Tak naposled = nafta v OA je (bez vícestupňového) DOTOVÁNÍ nebo-li ZVÝHODNĚNÍ zcela NEkonkurenceschopná

Používáním nafty spotřebujeme MILIONY BARELŮ ROPY DENNĚ NAVÍC = zbytečně

Tak co POCHOPIL = už konečně? 😄
traveldrive
Pochopil som. Si ešte väčší somár, jak som si myslel.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
CO z toho nechápeš somáre? Co??? 😁

Používání nafty v osobnich autech je extrémně NEekonomické plus NEekologické = myslel jsem že to dneska ví a chápe = I běžný somár jako ty. No asi ne 😄

Jsou milionY barelů denně NAVÍC = a dohromady MILIARDY Kč navíc = totálně šílený 😲
žejo

Tak CO z toho (konkrétně) nechápeš?
traveldrive
Ty si fakt na hlavu... Nechápem len jedno - jak môže žiť niekto bez mozgu.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Hochu, ty jsi fakt magor.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Že se to snažím (marně) vysvětlovat? To jo

Nebo jak si to myslel 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
Říká ti něco metoda norimberských trychtýřů?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Myslím že ses mě na to (kdysi) už ptal 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
A už si to zjistil? 😁 Protože přesně to tady předvádíš s tou naftou 😉

Ještě bych na tebe měl jednu otázku, mohu?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jo = vím

Můžeš = jestli odpovím nevím 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ty příspěvky o naftě, které recykluješ dokola, máš to někde uložené a jen kopíruješ, nebo se s tím vždy vypisuješ znovu? Pokud to druhé, tak to si zaslouží i přes to, jak je to pro mne "zvláštní" respekt za vytrvalost 😁

A prosím, nemyslím to ve zlém, odpověz 😊
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Díky za tvůj respekt :-!

Je to od prvopočátku JEN reakce na to když někdo napíše blbost = kdysi poprvé WinDiesel a dotování (ale ne nafty ale podle něj EV) a tady = no viz úvod diskuze

Mám (bohužel) nutkavou potřebu (když nekdo řekne napíše blbost) uvádět věci na pravou míru = profesionální deformace 😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
No, a píšeš to pořád znovu, nebo ti máš někde uložené? 😊
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Že jsi naprosto mimo a vůbec nevíš, o čem plácáš. Svoje teorie si cucáš z prstu. A tlačíš je sem neustále pořád dokola, ačkoli to už nikoho ani trochu nezajímá.
traveldrive
1. Spaľovací motor ostane spaľovacím a bez ohľadu na jeho dokonalosť sú to stále tisíce a tisíce ton emisií vo vzduchu. Obmedziť naftu je prvý krok, obmedziť benzín druhý. S tým nič nespravíš, tým, čo o tom rozhodujú, je jedno čo si myslí a chce bežný spotrebiteľ, majú svoje priority.
2. Ten nedostatok elektriny si raz nejaký debil vymyslel a odvtedy to po ňom všetci opakujete jak papagáje. Už to tu bolo mnohokrát vyvrátené a podložené, a aj tak ste podaktorí jak dementi a meliete si svoje.
3. Vodík - tiež sa o ňom popísalo dosť a je viac ako jasné, že z dôvodu vysokých výrobných nákladov, problematického uskladnenia, distribúcie, tankovania aj uloženia v samotných autách je v širšom meradle nevýhodný, neperspektívny a nakoniec aj neekologický, pretože väčšina by sa aj tak vyrábala z fosílnych zdrojov.
Takže ten takzvaný ekoteror evidentne najviac sterorizoval tvoje myslenie. Prehoď výhybku a začni uvažovať.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Kdybych si myslel, že s tím nic neudělám, tak můžu rovnou přestat volit, neřešit politiku a smířit se s tím, že budu čekat, co pro mě vrchnost vymyslí. Nicméně bych si rád myslel, že jsme se za posledních 500 let posunuli k trochu lepšímu systému.
Avatar - Anonym
Anonym
Ty s tím ale opravdu nic neuděláš. Sledováním politiky a účastí na volbách určitě ne. Muselo by vás být víc, zdá se, že zatím politicky prohráváte(me). Ano, do 40 let věku jsem měl celkem podobný názor na svět. Ono to pak většinou přejde.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Top? Pokročilé asistenční systémy? Hlídání řidiče? Automatické parkování? Digitální přístroje? Velké obrazovky? To jsou TOP doje*ebavky totálně degradující auta. Kamera super, vidím jestli za mnou není dítě, nebo nějaké zvíře. Připojení a dobíjení telefonu ok, nic proti ničemu, stejně tak HUD. Jízdní režimy jsou zbytečnost, když auto funguje dobře jako celek, není potřeba to v průběhu jízdy měnit.
traveldrive
NIkdy by som nepovedal, že budem s Tebou na 100% súhlasiť, ale práve sa stalo. :yes:
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Waze dokáže ušetřit spoustu peněz za usekové měření a volání je pohodlné. Já bych chtěl technologii, aby to žralo málo při zrychlování.
Avatar - Ozzman
Ozzman
😒] 😒] 😒] A nebo tankování za jízdy, to mne vždy vytáčí, když musím na benzínku
Avatar - lyon667
lyon667
U baterkáče jedině pantograf :-!
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ne, když je to na baterku, je to zadarmo, viz níže ! 😁
Avatar - Anonym
Anonym
Aby to málo žralo při zrychlování, to je dobrý požadavek. To by chtěl prakticky každý. Proto jsem si taky pořídil auto, které to tak má. Často dokonce při zrychlování nežere nic.
Avatar - lyon667
lyon667
Opravdu jste si pořídil perpetum mobile? 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Chtěl jsem, ale zrovna došly.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ne, hybrid při plném plynu žere ještě víc, než diesel, já s takovou Toyotou jezdil za 9-10, když jsem ji trochu prohnal... peretuum mobile neexistuje... tohle platí jen pro akcelerace po městě, než vybije baterku, kterou pak musí zase někde dobít...
Avatar - lyon667
lyon667
Však na to jsem taky narážel 😊 Jízda na baterku neznamená, že nežere nic. To prostě fyzikálně nejde.
Avatar - Ozzman
Ozzman
A navíc ve vyšších ryhclstech a při prudsi akceleraci to stejne žere benzínu dost..
Horčica
Myslel to asi tak, že akcelerácia nemusí nutne zvyšovať spotrebu, ak máš dosť elektriny uloženej počas jazdy z kopca alebo pri brzdení. A v tom má pravdu. Nepísal o celkovej alebo priemernej spotrebe, písal o zrýchľovaní, aj to nie vždy. Neviem, nad čím polemizujete.
Avatar - Anonym
Anonym
Ano, přesně tak jsem to myslel a děkuji za důkaz, že to šlo správně pochopit.
Avatar - Anonym
Anonym
Omlouvám se, napsal jsem, že to auto nežere při zrychlování nic. Myslel jsem to samozřejmě tak, že právě v tom okamžiku nežere žádný benzín. A šlo to pochopit tak, že nežere vůbec nic. Ano, měl jsem to napsat přesněji.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Hybrid = zrychluje na elektřinu, kterou si natankoval zadarmo = při brzděních a jízdou z kopce

Buď se brzděním vyrábí teplo a prach a vypouští se to do vzduchu NEBO energie která se uloží a když se hodí použije
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ne, to je lež, zrychluje jen někdy na elektřinu, pokud budeš zrychlovat i v jiných rychlostech, než ve městě, bude ti to žrát jako benzinové auto... a ty víš, že ja si to odzkoušel..
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Lež??? 😲

CO je lež v tom co sem napsal?? 😐

ElektřIna pomáhá (téměř) VŽDY = tos nevěděl? Dnešní hybridy umí až do dálničních rychlosti dokonce JEN na elektřinu
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ano, ale pomáhat spalovak, který žere benzín není jet zadarmo..
Máš přeci spotřebu kolem 4 na sto, takže někde si to výjezdit musel..


A umí, ale ne vždy
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Tak zadarmo taky ne, protože jsi prvně musel získat tu energii, kterou rekuperuješ do baterie.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No a tu získáš ZADARMO = místo toho tepla a prachu (co vyrobí a vypustí běžné auto). Všechno je jen energie BUĎ vypuštěna ve formě tepla do prostoru NEBO ve formě elektřiny uložena do baterie

K tomu teplu NAVÍC do prostoru posíláš i (mnohem) víc prachu = co je efektivnější je jasný. No bylo to jasný už před 40 lety když začal vývoj a 30 ti když vyjel první model a 24 mi kdy přišel první světový model = přesto zda se je nutné stále vysvětlovat 😄
Avatar - Mikesus
Mikesus
Zadarmo bych neřekl, ale nevyhodíš ji oknem pryč jako u běžného auta, ale uložíš na později, kdy bude potřeba.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Zadarmo akceleruje třeba služební auto 😁 tedy pro mne zadarmo 😁


Jinak souhlas...
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jo. Takze to platíme my všichni z našich daní. 😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
:yes:
maca02
Mluvím o Golfu ...
VW vyvinul pro G7 "úžasný" systém sledování únavy řidiče. Výsledkem je, že to každý vypíná, protože to nefunguje a počet false postiive hlášení přesahuje únosnou míru. Když pak usnete za volantem opravdu, tak to téměř jistě budete mít vypnuté. VW od G6 přešel od fyzických tlačítek k dotykovým obrazovkám u G7, vždyť je to přece tak cool! Ne, není, jen to chtějí Číňani, kterým nejen VW leze do pozadí. U G8 trend pokračuje, kdy nejen že fyzická tlačítka už nejsou u infotainmentu, oni nejsou už ani u klimatizace a ani u ovládání světel!! Takže když pak vjedu do mlhy, tak se musím za jízdy podívat, kam šahám! Jak skvělé řešení!
Když už vymysleli ten debiní a nedodělaný systém s hlasovým asistentem, mohl by tento umět zapínat aspoň světla, což dosti pochybuju, že to umí - viděl jsem někde soupis témat, který to umí a světla mezi tím nebyly.
Místo toho, aby debilní EU chtěla, aby auta měly noční vidění a headup displeje jako povinnou výbavu, obojí je totiž krajně praktická věc, tak se tam ty ***i zabejvaj akorát kravinama a berou za to nesmyslný peníze. Na jednu stranu je tu snaha udělat auta bezpečnější, na druhou stranu ty ***i dovolujou automobilkám zavádět do výbavy věci, který jsou vyloženě nebezpečný a nebo jejich ovládání činí jízdu nebezpečnou. Vyházet ty ***y na hodinu!
Avatar - Ozzman
Ozzman
Head up mi nepřijde nic extra důležitého, asi bych si zvykl (zkoušel jsem to) , ale nějak mi nedělá potíž občas na pár desetin vteřiny shlédnout trochu dolů, horší to bylo u aut a tachometrem neergonomicky na středovém tunelu, to mne vyrusi daleko více.
maca02
Už jsem to taky u někoho viděl, že ho to nenadchlo. Proti gustu ... Já tvrdím, že je to jeden z největších příspěvků bezpečnosti provozu a nový auto bez toho pokud možno nechci.
Avatar - Mikesus
Mikesus
HUD mam, je to hodne dobre pro lidi, kteří nosi brýle na dalku. Tem to hodně pomůže. Ja bych bez toho dokázal zit, ale je to dobra vec, využívám. Ale jako podmínku vyberu auta bych to nedával, jako výhodu ano. Rozhodne lepší je sledování mrtvého úhlu, couvaci kamera, adaptivní tempomat, noční vidění, vyhřívané celni sklo.
Avatar - Ozzman
Ozzman
JO! Vyhřívané čelní sklo je k nezaplacení, kdo jezdí Fordy, ten to zná léta v základu (Fokusy, Mondea, Kugy), tedy znal, dnes už ani Ford nedává do základu.

Couvací kamera - to se mi líbí, sice bych bez toho auto koupil, ale rozumný příplatek bych za to přihodil, protože když z aut dnes není vidět, je to nadstavba parkovacích asistentů.

Adaptiv - opět, dá se bez toho žít, ale je to fajn

Noční vidění jsem nezkoušel.

Možná bych doplnil😒br />
Bezklíčkové odemykání a startování tlačítkem, ta pohoda nehledat nic po kapsách a mačkat.. v Priusu od 3. generace, v Renaultech od začátku století 😁

Automatická světla - nepřemýšlet, jestli svítím, klidně i nějaká základní.

Automatická převodovka 😁 - mimo aut pro zábavu je to prostě prvek komfortní výbavy, nezlobte se na mě 😁
maca02
Kessy: bez toho bych klidně žít zase dovedl já. Uznávám, že je to naprostá pohoda a návykovka, ale já sedám do auta jednou za týden, možná 2x a vždy na dlouhou cestu, pro mě nemá prakticky význam.

Automat? Samozřejmě, manuál jedině za příplatek! ... aneb už nikdy
h.onzyk
Do základu to nedával snad nikdy, teda u těch "obyčejnějších" aut, já to u Focuse nemám 😒 na druhou stranu, ten příplatek za winter paket je u Fordu docela snesitelný, tuším 15 tis. za výhřev sedadel, volantu a čelního skla, takže v případě nákupu nového auta jasná věc.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Kuga to určitě měla v základu, měli jsme 2014 Trend = základ a měla to, (2008,2015 a 2019 Monda a Kuga titanium taky) myslím, že to měl i Fokus, ale možná až od druhé výbavy. Mondea to měla všechna, dnes se za to myslím připlácí i do Titania.

Vím, že to mívaly už i ty starý MK1 a MK2 Mondea, kamarád je měl.
h.onzyk
Já mám FoFo 2010, výbava Trend Plus, vyhřívané jen sedačky.
Jak tak koukám do aktuálního ceníku tak u Mondea v základu od Titania, u Focuse ve všech výbavách + 15 000 za sadu (př. sedadla, volant, čelní sklo). Připlácí se ve všech výbavách i u Pumy a dokonce u Kugy je winter pack v základu až u Vignale 😲
Avatar - Ozzman
Ozzman
Však říkám, že už to nedávají jen tak 😁
Avatar - Verny_2013
Verny_2013
Většinu z nich jsem měl možnost v Golfovi 7 po 2 roky užívat. Mé zkušenosti jsou následující😒br /> 1) Dotykový infotaiment - fajn, ale vyhovovala mi kombinace s fyzickými tlačítky. G7 byl v tom výborný, G8 je katastrofa
2) Head Up je fajn, ale žít bez toho dovedu. Ale je to 1000x lepší řešení než Pegueotí i-kokpič
3) Digitání přístrojovka za mě je to taková trochu zbytečná hračka
4) Jízdní režim - zbytečnost, stačí jeden který je nastavený dobře. Bohužel takových aut je čím dál tím míň
5) Z "pokročilých" asistenčních systému je nejlepší hlídání mrtvého úhlu. To by opravdu mělo mít každé auto povinně. Mě to párkrát zachránilo plechy. Pak ještě adaptivní tempomat na dálnici. Ostatní nefungují tak jak mají a řidiče naopak otravují.
6+7) Automatické parkování - pro ženský dobrý, mě stačí zrcátka a senzory, popř. kamera
😄 propojení telefonu s infotaimentem jednoznačně ano
9) Bezdrátové nabíjení jsem nikdy neměl, s kabelem jsem neměl problém
10) Sledování řidiče, jsem hned vypínal, jen pouštěl každou hodinu falešné hlášky
Takže to je v kostce můj názor.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
1) Souhlas.
5) S tou kontrolou mrtvého úhlu je to u škodovky takové vtipné, protože nejdřív zrušili asférická zrcátka, aby pak za tučný příplatek nabídli asistenta. Ale souhlas. Mě zase překvapilo, jak dnes i v levném autě dovede fungovat asistent jízdy v pruzích - s tlačítkem na vypnutí by to asi nemuselo být nesnesitelné.
ProchyTom
Benziny s velkou spotrebou? Golf 7 i 8 tsi jezdi za 5-6 litru. Odzkouseno.
traveldrive
No tak je to asi veľa... 😉
ProchyTom
Kdyz jedu do prace a z prace. Mam cestovny od zamestnavatele v cene jizdenky autobusu. Takze 140 korun na cestu do prace a z prace. Mam to 90 km dobromady, takze kdyz jedu okolo 5 litru na sto, tak jsem skoro na svym 😁
traveldrive
Jazdi na bicykli a ešte na tom aj zarobíš. 😉
DonVito
Tesla tomu rika autopilot...

https😐/m.vtm.zive.cz/…cloveka/a-207778

A to je technologie, ktera skutecne zmeni automobilovy svet.
Ne jako vetsina hlouposti v clanku nebo jako "prevratny" dashboard Mercedesu...
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jo, hlavně je převratné jezdit 110 za autobusem na dálnici, abych nevybil baterku 😒] Ale třeba až budou na dálnicích troleje, tak to bude fajn 😁
Avatar - Mikesus
Mikesus
Nene. 85 za kamionem. Ale nesmí být mokro a zima
Avatar - Ozzman
Ozzman
😒] Jsi zlej, víš to? 😁


Tesla je jediný auto, na který jsem si dovoloval na dálnic i s Cliem a v 100 % úspěšně 😁
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Woooow, Tesla umí jet 600 km po dálnici za hezkého počasí. 😲 😲 😲 😲
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Spousta řidičů nedovede ani to.