Bezpečnost
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeDotykové obrazovky v autech by měly projít bezpečnostními testy, navrhují experti
68 komentářů
Arese
...kde by nějaká rozumná regulace byla velice prospěšná. Ideální by bylo taxativně stanovit, které základní ovládací funkce vozu nesmí mít dotykové ovládání§ Slyšíš, EU? 😄
žádná regulace
prostý návrat k vyzkoušenému a osvědčenému řešení
prostý návrat k vyzkoušenému a osvědčenému řešení
Jenže ta ***ská kompletní tabletizace vyjde automobilky levněji než poctivé ovladače a tlačítka. Proto se jim případný návrat ke komfortnějšímu a hlavně bezpečnějšímu řešení bude muset nařídit. Je to velmi smutné, ale bohužel je to tak. 😒
Tiež si myslím, že display je lacnejšie riešenie. Vyrobí sa niekde v číne a softwarovo sa tam dá dať všetko. Naproti tomu na výrobu každého tlačidla je potrebná forma, vývoj, je potrebné ho namontovať... Takže ak sa niekomu zdá, aký luxus sú tie displaye - v podstate človeka automobilka okradla, lebo si za to vzala ešte viac ako za "klasiku" :-!.
Zase TAK laciné ty displeje nejsou. Není to jen displej jako v tabletu od Čonga za trojku. Tyhle musí být mnohem odolnější, hlavně na extrémní teploty a vibrace. Opakovaně a po celou životnost auta. A hlavně, spolu s tabletem máš i funkce, které pod tlačítky třeba ani nikdy nebyly (můžeme se jen přít o jejich užitečnosti, jak píšu níže). A ty taky někdo musel vytvořit a naprogramovat.
U tlačítek máš 80 % z jedné formy, stejný tvar. Montáž zase tak složitá není, dělá ji automat.
U tlačítek máš 80 % z jedné formy, stejný tvar. Montáž zase tak složitá není, dělá ji automat.
Keď už existuje display, tak sa predpokladám montuje rovnaký do čo najviac modelov. Výhodou displaya môže byť, že po čase sa môže spraviť nejaká aktualizácia a môže sa niečo pridať, zmeniť... Tlačidlá sú "večné" - ale ani po rokoch sa nepokazia.
Nevýhoda displaya s kumulovanými funkciami môže byť aj napr situácia, keď sa pokazí na povedzme 12 ročnom aute. Auto je síce OK, ale väčšina funkcii je neovládateľná. Povedzme, že nový display by stál cca rovnako ako celé auto.
Aby sa nepovedalo, že som úplne proti displayom...
V aute mám 7 palcový display a nedal by som ho. Viacmenej ho používam na výber hudby a na cúvacu kameru... Je to maximálne pohodlné 😊. Nemám tam okrem nejakých málo nastavení nič podstatné.
Sú veci, ktoré mám v živote rád zložitejšie, ale autá mám rád pomerne jednoduché (samozrejme nie ako Thalia v základe 😄 ). Hlavne aby auto poskytovalo nejakú radosť pri šoférovaní.
Nevýhoda displaya s kumulovanými funkciami môže byť aj napr situácia, keď sa pokazí na povedzme 12 ročnom aute. Auto je síce OK, ale väčšina funkcii je neovládateľná. Povedzme, že nový display by stál cca rovnako ako celé auto.
Aby sa nepovedalo, že som úplne proti displayom...
V aute mám 7 palcový display a nedal by som ho. Viacmenej ho používam na výber hudby a na cúvacu kameru... Je to maximálne pohodlné 😊. Nemám tam okrem nejakých málo nastavení nič podstatné.
Sú veci, ktoré mám v živote rád zložitejšie, ale autá mám rád pomerne jednoduché (samozrejme nie ako Thalia v základe 😄 ). Hlavne aby auto poskytovalo nejakú radosť pri šoférovaní.
Není to tak snadné. Většina výrobců má více dodavatelů pro takové komponenty, protože výpadky v dodávkách jsou celkem snadné. Vyhoří jedna fabrika a stojí ti celá výroba, protože nemáš náhradu. A že by tlačítka byla věčná? Jej, kolik já už zažil v autech vymačkaných a nefunkčních tlačítek...
S displejem ve starém autě to bude stejně jako se vším ve starém autě. Buď chceš originál a zaplatíš si ho, nebo obcházíš vrakáče a doufáš, že najdeš funkční kus. Netřeba tvořit revoluci, když už systém dávno máme. Na 206 jsem taky nekupoval novou zadní nápravu, když se vysypala ložiska, sehnal jsem repas z vyřazeného auta za třetinu ceny nové.
S displejem ve starém autě to bude stejně jako se vším ve starém autě. Buď chceš originál a zaplatíš si ho, nebo obcházíš vrakáče a doufáš, že najdeš funkční kus. Netřeba tvořit revoluci, když už systém dávno máme. Na 206 jsem taky nekupoval novou zadní nápravu, když se vysypala ložiska, sehnal jsem repas z vyřazeného auta za třetinu ceny nové.
Blue Sun
vcelku k ničemu. Nastavení přehrávání písničky ze Spotify... a proč ji přehrávat takhle nesmyslně? Ne, že by to s tlačítkovým ovladačem šlo líp, co?
Vůbec všechny tyhle dlouhé a složitě ovládané funkce jsou důsledkem nikoli přítomnosti dotykového displeje, ale přítomnosti samotné té funkce. Proč má infosystém umět nějaké přehrávání obrázků, videa nebo jakéhokoli vizuálního obsahu? Všechny ty dlouhé časy jsou jen důsledkem toho, že ty systémy prostě umí více, než pravěké tlačítkové zbytečnosti. Mně se třeba při poslechu dlouhých skladeb hodí přeskočit jedním dotykem nějakou část, kterou zrovna nemusím nebo se do auta nehodí. U tlačítkového ovladače šlo přeskočit jen na další skladbu nebo zpět. Neděkuji, vypadněte.
A že ovládání AndroidAuto zabere více času? Kupodivu, když toho systém umí tolik a lidi mají takovou potřebu si s ním hrát. Nebezpečný není systém, nebezpečný je řidič, který má potřebu se v tom vrtat!!! A to je fakt, který nikdo nemůže zpochybnit, protože nemá jak!
Vůbec všechny tyhle dlouhé a složitě ovládané funkce jsou důsledkem nikoli přítomnosti dotykového displeje, ale přítomnosti samotné té funkce. Proč má infosystém umět nějaké přehrávání obrázků, videa nebo jakéhokoli vizuálního obsahu? Všechny ty dlouhé časy jsou jen důsledkem toho, že ty systémy prostě umí více, než pravěké tlačítkové zbytečnosti. Mně se třeba při poslechu dlouhých skladeb hodí přeskočit jedním dotykem nějakou část, kterou zrovna nemusím nebo se do auta nehodí. U tlačítkového ovladače šlo přeskočit jen na další skladbu nebo zpět. Neděkuji, vypadněte.
A že ovládání AndroidAuto zabere více času? Kupodivu, když toho systém umí tolik a lidi mají takovou potřebu si s ním hrát. Nebezpečný není systém, nebezpečný je řidič, který má potřebu se v tom vrtat!!! A to je fakt, který nikdo nemůže zpochybnit, protože nemá jak!
Futurista
Hele, nemyslím to zle, ale schválně, pojďte sem napsat, která funkce je tak strašně důležitá, že řidič jí řidič MUSÍ ovládat za jízdy aniž by musel chvíli vydržet a NEMĚLA by bejt ovládaná přes tablet. Beru to tak, že na tohle pak stejně jakýkoliv testování dojede a obhajovat se budou automobilky tím, že řidič má řídit. A jak psal nahoře Blue Sun, u Oplu těch tlačítek bylo tolik, že přecházely oči, takže stejně bylo nutný se podívat. Takže mne napadá jen😒br />
Vnitřní cirkulace vzduchu
Ofuk čelního skla
Vyhřívání zadního, popř. předního skla.
A co dál?
Ofuk čelního skla
Vyhřívání zadního, popř. předního skla.
A co dál?
Vyhrievanie sedadiel
To si teda zapínám vždy než vyrazím a to na to mám i čudlík. Největší zima mi je vždy když vyrážím 😊.
Nutně to potřebuješ ovládat za jízdy??? Zapnu při startu, vypnu až budu moct. K jízdě nepotřebný. Tohle nikdo nebude brát vážně jako strašnej problém.
No, nemusel bych zrovna tohle lovit někde v menu, když mi bude hořet zadek. 😁
Tak třeba mi to sníží intenzitu a já chci zase zapnout nejvyšší. Fakt nevím, proč takovou jednoduchou funkci lovit v menu.
Vypinanie S/S
Netřeba, to stačí udělat jednou na začátku jízdy. Já na tlačítko S/S sáhl asi dvakrát za půl roku, jinak to nechávám zapnuté.
Můžu vypnout na začátku než vyjedu. Osobně nechávám zapnuté trvale. Auto si to uřídí samo.
Upřímnou soustrast tvému motoru! 😒 :no:
A proč? Dnes už je to tak vychytané, že ani rozpálený, ani studený motor to nevypne. Dokonce jsem koukal, že při nízké vnější teplotě se systém sám deaktivuje, natolik je chytrý. Tak proč se starat o tlačítko?
Protože ho ***ské limity CO2 stanovené ekoteroristickou EU automobilkám vnutily! Nebo myslíš, že si tuto absurdní a drahou k. o. k. o. t.. i. n. u. vyžádali zákazníci?! 😲
Co má tenhle tvůj výblitek společného s předchozím příspěvkem? Aha, nic, jako obvykle jen zvracíš svou zapšklou nenávist.
Vypnu při nastartování, nebo to nechám. A pokud třeba dojedu do města, dá se to vypnou na první křižovatce, když auto chcípne a člověk si to uvědomí...
Tempomat. Ten zatím naštěstí má vlastní ovládání na volantu/pod volantem, ale ten si opravdu nedovedu představit v tabletu. A to ani adaptivní.
Přijetí a ukončení hovoru, určitě na tlačítko na volantu.
Základní ovládání audia (vpřed-zpět, zdroj, hlasitost).
Samozřejmě základní provozní funkce jako blinkry, světla, stěrače.
Přijetí a ukončení hovoru, určitě na tlačítko na volantu.
Základní ovládání audia (vpřed-zpět, zdroj, hlasitost).
Samozřejmě základní provozní funkce jako blinkry, světla, stěrače.
No to jooo, ale to je snad ještě furt na tlačítkách nebo volantu. Pravda je že já audio za 7 let, co mám auto, neovládal jinak, než z volantu. A vlastně i dotekem na display, ale to jen, když jsem se nudil a na někoho čekal.
Ale je fakt, že do budoucna bych se nedivil, kdyby auto samo začlo blikat při otočením volantu. Pro blbí už je toho v nových autech i tak dost. 😄
Ale je fakt, že do budoucna bych se nedivil, kdyby auto samo začlo blikat při otočením volantu. Pro blbí už je toho v nových autech i tak dost. 😄
Ptal ses obecně na funkce, tak jsem tam přihodil i ty totální základy.
Jinak jak jsem psal, na displeji u audia jen přeskakuju části skladeb. Třeba u The Great Escape mám kousek, který si rád pustím vícekrát dokola, samotná skladba má přitom 30 minut.
Jinak jak jsem psal, na displeji u audia jen přeskakuju části skladeb. Třeba u The Great Escape mám kousek, který si rád pustím vícekrát dokola, samotná skladba má přitom 30 minut.
Vyhřívání nebo ventilace sedaček, resp. vyhrivani čehokoliv, klimatizace/topení. Zobecnil bych to na vyhrivani a ventilaci čehokoliv. Dalsi veci dokážou počkat.
Za mě jsou značka Ideál aktuální baworáky - na přístrojovce vše důležité pro komfort (klima, větrání, vyhřívání a rádio) a kolem řadičky vše pro rychlou volbu jízdního režimu😒br />
http😐/www.autocar.co.nz/_Reviews/Cars/2019-BMW-3-Series-G20/Gallery/BMW%203%20Series-central%20screen_www.jpg
http😐/www.autocar.co.nz/_Reviews/Cars/2019-BMW-3-Series-G20/Gallery/BMW%203%20Series-shifter_www.jpg
http😐/www.autocar.co.nz/_Reviews/Cars/2019-BMW-3-Series-G20/Gallery/BMW%203%20Series-central%20screen_www.jpg
http😐/www.autocar.co.nz/_Reviews/Cars/2019-BMW-3-Series-G20/Gallery/BMW%203%20Series-shifter_www.jpg
IPace
zajimave, za cca posledni 2 roky jsem za jizdy na display sahnul mozna tak 5x 😒] lidi co na tom display jako hledate a mate potrebu nastavovat?
ale vlastne v dobe kdy ma i "nejlevnejsi" auto na trhu ma HF prez BT a i v autech za miliony clovek vidi ridice s telefonem u ucha se vlastne nedivim, bude to spise o tom ze lidi si koupi auto kde asi ani netusi co maji za vybavu a tak ji ani nepouzivaj "woe jako mam karu za 4 mice, a neumim ani rozsvitit svetla, protoze tam zapomeli dat cudlik jako, no uplny degeni v ty automobilce"
ale vlastne v dobe kdy ma i "nejlevnejsi" auto na trhu ma HF prez BT a i v autech za miliony clovek vidi ridice s telefonem u ucha se vlastne nedivim, bude to spise o tom ze lidi si koupi auto kde asi ani netusi co maji za vybavu a tak ji ani nepouzivaj "woe jako mam karu za 4 mice, a neumim ani rozsvitit svetla, protoze tam zapomeli dat cudlik jako, no uplny degeni v ty automobilce"
Jaros71
Vše dotykem na tabletu atd je blbost :no:
Jsem pro zásadná věci nechat na tlačítka , hlasitost rádia , přepínání menu , klimu atd..
Třeba nový Golf je ergonomická katastrofa ! :no: :no:
Jsem pro zásadná věci nechat na tlačítka , hlasitost rádia , přepínání menu , klimu atd..
Třeba nový Golf je ergonomická katastrofa ! :no: :no:
Marně přemejšlim, co by bylo tak nutný nastavovat během jízdy a nepočkalo by to na první křižovatku, kde bude svítit červená, nebo na nějaký volný místo k zastavení. Tohle nemůžou automobilky prohrát, tohle prohraje pouze ten, kdo si takový auto i přes odpor k dotykáčům koupí. Perlou byla věta: "například jen volba skladby v aplikaci Spotify trvala řidičům okolo 20 sekund." No, přijde někomu normální valit po městě a do toho se hrabat na Spotify???
Celé to testovanie má zrejme jeden otáznik - Kto tie autá testuje? Ináč ovláda dané auto človek, ktorý ním spravil za nejaký čas napr 10 000 km (alebo ho vlastní pár mesiacov a aktívne funkcie využíva) a ináč nejaký tester, ktorý sedí v aute 2 - 3 hodiny. Okrem toho, aj keby testovali majiteľov jednotlivých áut, tak nie každý je rovnako rýchly a niektorí nerozumejú moderným technológiam vôbec.
Práve posledná skupina má čím ďalej menší výber áut.
Sú ľudia, ktorí svoje auto nevedia poriadne ovládať ani po rokoch. Už spárovať mobil s autom cez bluetooth je pre strašne veľa ľudí nadľudský úkon.
Keby ma posadili práve teraz do napr novej Octavie a dali mi úlohu ako - "například jen volba skladby v aplikaci Spotify"... Určite by mi to nejaký čas trvalo. Na druhej strane, ak by ma posadili do môjho auta, tak o ovládam bez problému 😄.
Prehnané displaye s kumulovanými funkciami nejako neuznávam - mne sa páči prístup Mazdy - nedotykový display za jazdy.
Samozrejme nastaviť navigáciu cez dotykový display je podľa mňa ľahšie.