Trochu nechápu tu hysterii okolo dieselů od Mazdy. Z vlastní zkušenosti / Mazda 6, 2,2 L, 129 kW, AT, 130k km / přes 5 let bez jediného problému. Skvělá dynamika, příjemný chod, spotřeba do 6 L, trochu otravná regenerace filtru jednou za 250 km. A nemyslím si, že jsem výjimka.
Buď rád, možná máš štěstí, možná ji správně používáš (jezdíš dálky). Už od minulé generace jsou diesely Mazdy problémové. Olej se ředí naftou, v této generaci se zadíraly vahadla. To není hysterie.
Dokonce i u CX-5, kde dává nafta největší smysl, kupuje nejvíc zákazníků raději 2,5i (podle brněnského prodejce).
No ale Touareg je bez debaty prémiový model. Je to prémiový model od jinak neprémiové automobilky, protože převážná většina všech ostatních modelů je mainstream a převážné zaměření VW je tedy na mainstream. Analogicky když Mazda postaví model střední třídy s podélně uloženými víceválci a s ostatní technikou na úrovni prémie, tak to bude bezpochyby prémiový model a stejně tak Mazda zůstane mainstreamovou automobilkou, protože vše ostatní a tedy většina produkce zůstane mainstreamem. Ty věci se nijak nevylučují, prostě jedna vlaštovka jaro nedělá, ale prémiový model může postavit teoreticky i Dacia. Jiná věc je, jestli publikum ten prémiový model od mainstreamového výrobce přijme a bude úspěšný, u Touaregu se to VW podařilo, u Phaetonu nikoliv. Stejná zkouška čeká tedy i na Mazdu (určitou zkušenost má z minula s Xedosem).
Nebuď si tak jistý. 10 let jsem jezdil v GLK, teď jezdím v CX-5 a vůbec nic mi nechybí, dobře se řídí, všechno až na velikost nádrže perfektní.
BMW mi poslalo dopis který jsem zahodil, nemají mi co nabídnout.
V dubnu přijedou inovované motory pro CX-5, už ji vyhlížíme.
Na konci roku 2021 přijedou 6-válce se zadním náhonem a to je, nezlob se, velký krok směrem k prémii.
Můžeš prskat jak chceš ale toto je prostě strategie Mazdy. Uvidíme jestli je to správná strategie, nemá cenu předjímat.
Zreje ako vino suhlas... toto je este pekna mazda z cias vrcholneho kodo stylu.... len skoda ze straca s dizlom aj 4kolku.... ktoru by som si vedel predstavit okrem ineho kludne aj v tom najsilnejsom benzinovom motore...
Ale palix v zásadě nic nekorektního nenapsal. M 6 se RWD pohonem prémii přiblíží a podobně se interiérem, stylem a cenami prémii do určité míry přiblížila M 3, ačkoli je tam pořád rozdíl. Samozřejmě BMW z ní nebude nikdy.
Vybírat mezi dieslovou mzdou a vw, beru radši vw. Ale obecne rozhodovat mezi mazdou a vw, tak radši tu Mazdu. A to především ze spatne zkusenosti s kvalitou a spolehlivosti u modelů VAG minulých i současných.
Jj, šestihrnek RWD Stinger Style.
Lidi sbouraj mazdí dealerství!
To bude jízda!
...ale všichni víme, že BYkupci vždycky zklamou.
I když...Camry se docela chytla. Mazdu mám rád. Třeba se to taky stane. Půjde o cenu. Kam má jít třeba takovej sirotek po Mondeu?
Chtělo by to super ceny a velkou paletu motorů a pohonů. A kombi.
Máme ve firmě 2 Mazdy 6 a jedna CX-5, vše v dieselu. Všechno v pohodě. Všechny 4x4.
Nechápu strategii Mazdy, oni udělali všechno proto aby se diesely neprodávaly a potom prohlašují že o diesely není zájem.
On by byl, ale pokud dealeři nechtějí diesely prodávat tak se to zabije.
Vůbec se nedivím že má Mazda brutální propad prodejů. Nejsou diesely, není 4x4, spotřeba a výkon benzínových motorů nic moc.
Příště budeme muset jít jinam.
Nechápu vývoj/výrobu/propagaci nových dieselů 6-válců, když realita je úplně jiná.
Preto že majú častejšie problémy sú jazdené dieslové Mazdy vždy lacnejšia ako benzínové. Nie je medzi nimi problém nájsť autá (pomerne nové) po GO motora. Samozrejme, nepokazia sa všetky Mazdy, ale oproti bezproblémovým benzínom sú diesle od Mazdy jednoducho horšie.
Japonci zistili to čo sa hovorí už dávno - "keď Japonec, tak benzín" ;-)
Myslím si, že benzínová 2,5 l Mazda nebude mať o toľko vyššiu spotrebu, aby to finančne prekročilo prípadný problém diesla.
Samozrejme, kto má na diesel vhodný jazdný režim, tak je to OK. To napr môjho kolegu tlak okolia presvedčil na kúpu dieslovej Škody a teraz kúpu veeľmi ľutuje. Hovorí mi "Mal som kúpiť benzínového Japonca ako si mi hovoril" :-!.
(Pozn - kolega jazdí aj krátke trasy, síce auto ide, ale stále regeneruje DPF, niekedy ide autobusom do práce aby šetril auto... = hovorí, že načo mu také auto?)
Třeba. A někomu se to nelíbí (viz palečky) :-[]:-[]:-[] Já bych si každopádně na tu 2.5 říct dal, zvenku i uvnitř pěkný auto abych tak řekl klasického střihu. To mě bere daleko víc než šišatej volant a budíky jen pro někoho. ;-)
nevím jak to myslíš, ale takhle... po mojí velice dobrý zkušenosti s mazdou bych si vW prostě nikdy nekoupil a že má vw máma tak mužu srovnat. Možná jsem měl štěstí na kus, jak tu někdo psal... prostě zatím nejspolehlivější auto co jsem měl a že už jsem nějaký měl. Pravda je taková, že čím jsem starší, tak si můžu dovolit lepši auta, takže moje další pravděpodobně mazda už nebude. Ale prostě vw (škoda, seat) mám zařazeno pod mazdou. Někdo to má třeba jinak ...
Mne zrovna u te šestky mega nijak neuráží. Sice to zrovna není extra prostorné auto, ale je s benzínem aspon spolehlivá. Narozdil od zbylých modelů, které tu cenu maji oproti konkurenci nasazenou dost.
Věřím ti. Těch příkladů je celá řada. Sedmimístnou cenovkou se dneska "pyšní" kdejaká hujda. Nářky nad cenou Ma6 nejsou při srovnání s konkurencí na místě. A nakonec ani ta Mazda se nekupuje úplně za ceník. ;-)
Ok, ironii jsem pochopil. S tím P-GTI se mi to ale stejně moc nezdá. Za prvé to není typický příklad toho, co dnes stojí auta o dvě třídy níž, a za druhé v rámci své kategorie není ta cena nijak šokantní. Přitom zrovna u VW se jako krásný příklad navoněné bídy za nehorázný prachy nabízí tohle: https://www.auto.cz/…98-703-kc-137106
Měl jsem dvě benzínový 626 a pak dvě dieselový 6... maximální spokojenosti a každý auto najelo přes 300 tis, jedna 626 dokonce 419 tis... Z dnešní nabídky Mazdy si ale nevyberu :-(. Chtěl jsem SUV a protože se už nevyrábí CX7 a CX5 mi připadá malá a spíš v ní jezdí ženský, musel jsem ke "koncernu". Mám roční nájezd cca 50 tis a proto potřebuju diesel.
Na jakoukoli Mazdu se rád podívám, fandím Mazdě... ale momentální nabídka v porovnání cena/výkon, je opravdu už jen pro velký fanoušky.
Mitsu a Nissan nemaju okrem SUV co predavat a u tych SUV vyrastla brutalna konkurencia. Navyse mali uz skor vnutorne problemy.
Mazda nemala ani vnutorne problemy a ma najsirsie portfolio modelov, sposobila si to sama premiestnenim do vyssich sfer, akurat klienti zostali pri zemi.
Honda to v EU asi sponzoruje, dlhodobo minimalne predaje.
"GeekStar" - som na tom rovnako, ale s Mazdou 3. Za 3,5 roka ma to auto vôbec neomrzelo, prípadne mi nezovšednelo.
Následujúca Mazda 6 môže byť naozaj super, ale Mazda ju chce priblížiť viac prémii = ceny zrejme budú ešte vyššie ako dnes.
Zrovna teraz na fore mazdaklan-u jeden nestastnik riesi svoju sestku v nafte: zacalo to akymsi klepanim, a po par dnoch sa mu motor doslova rozsypal: vacka zodrata, k tomu prasknuta kluka a zohnute ventily. Motor na odpis po necelych 100 tisic km, a to sa pritom on dobre staral. A nie je sam. Ked si to forum prejdes, zistis ze takych pripadov je viac...
To příští auto RWD jestli to bude šstka a podívá se do EU bude BYkupecká střela.
Mazda vyrábí fajn auta ale tak nějak dělá všechno pro to, aby je neprodala.
Blíží se konec.
Napřed Mitsu. Předpověděl jsem Hnisan (ten odchází - neodchází - ale odchází) a další bude Mazda. Nebo Honda.
Tak to mate štestí ,znám jednoho a pro něj to bylo nejhorší auto co kdy vlastnil /cx-5 diesel/ motor převodovka zadní poloosy světla - neochotný servis. Vrátil se k vw.
Tak to mate zarazeno spatne, protoze Mazda je samozrejme poziciovana hluboko pod koncernem. Kdyz si srovnate vlajkovou lod Mazdy coz je Mazda 6 2.5 Takumi a porovnate ji treba s VW Arteon, tak vybavou, nabidkou motoru je ten Arteon uplne nekde jinde, coz je samozrejme reflektovano i vyrazne vyssi cenou nemeckeho konkurenta. A to ten Volkswagen ma nad Arteonem jeste Touareg, coz je plnohodnotna premiovka zcela srovnatelna treba s Mercedesem GLE ci BMW X5 a cenove vyjde na dvoj az trinasobek ceny te nejvybavenejsi Mazdy.
S tím Talismanem jsi mě pobavil. Dobrý výstřel do tmy. V základu 965 tisíc s motorem Blue dCi 160 EDC 118kW. Talisman v úplném základu na ceně Mazdy 6 v top výbavě s benzínovou atmosférou 2,5i 143kW. Zajeď se podívat, jak ta Mazda vypadá a pak se stav v Renaultu a možná pochopíš, že Mazda je pořád levná.
Tak já netvrdím, že víceválec dělá prémii. Tehdy to byl standard. Mohli bychom se hádat hodiny třeba o tom, co dělalo prémií Volvo S40 nebo Alfu 158, stejně neexistuje žádná definice a asi se nedobereme jasného výsledku. Jediné, co jsem chtěl říct, je, že příští M 6 bude asi víc Giulia než Passat. A že trojka je dnes víc M-B A než i30.
Lol. Diesel nad 3tis ani nejede, natož ho tam udržovat, to by každému praskla hlava ( vlastni a možná i motoru)
Pokus o troleni dobrej, ale evidentne uz ti dochází nápady, jak svůj archaismus obhájit :-[]
Veď to. Síce sa mi Vitara veľmi nepáči, ale oproti CX-3 je to podstatne praktickejšie auto. S tou cenou to trochu prestrelili už od začiatku. Chceli za to toľko, čo za trojku :-|
tuto skusku uz mazda nezvladla u trojky, co je podla nej tiez premiove auto. U sestky to asi nezvladne tiez, tam pojde priamo proti autam ako A6 ci A5/A7 - podla mna narazi hlavou o stenu...
Ved prave, ked vitara je za 18500 s 1.4 stvorvalcom s mild-hybridom, adapt.temp, LKA, mrtvy uhol, autom. klima atd. Alebo juke od 15000, co je tiez vacsie auto od CX-3.
Podozrievam Mazdu, že oni ani nerobia autá pre fanúšikov, ale hlavne "chytajú" zákazníkov na super dizajn. Ak u niekoho rozhoduje hlavne dizajn (napr ženy), tak Mazda bude na prvých priečkach výberu. Pri automatickej prevodovke je veľkej časti zákazníkov absolútne jedno, aký je pod kapotou motor (turbo, atmosféra).
Ak človek hodnotí auto podľa nejakých úžitkových kritérii, tak skončí asi niekde inde.
Ináč kto jazdí v Mazde tak trochu sledujem... V každom type jazdia rôzni ľudia. Od mladších mužov, žien, až po ľudí v dôchodkovom veku. Teda okrem Mazdy 2 - tých veľa nevídam a ak už, tak väčšinou šoféruje žena.
Nieeee "GeekStar" - skôr som sa nevyjadril 100% presne a uviedol som niektorých ľudí do "omylu" ;-), nemyslím si, že Mazda je prémia. Len som niekde počul / čítal o ich úmysle byť prémiovou značkou. Pre mňa by to bola len škoda, lebo potom si auto od nich už nikdy nekúpim. To už radšej "ľudovú" Toyotu :-). Jednoducho nie som ochotný kupovať si drahé auto.
Nenešťastie ceny všetkých áut idú hore a do 20 000€ už o chvíľu nebude žiadne auto nižšej strednej triedy.
V každom prípade som s mojou 3-kou veľmi spokojný. Nie je to žiadna prémia, možno nie je lepšia ako "Golf", oproti Octavii má malý kufor..., ale jednoducho za tie peniaze, ktoré som za ňu dal je to pre mňa skvelé auto - sadne mi ergonomicky, dizajnom aj jazdou. To auto Mazda spravila presne pre ľudí ako ja.
Až taký obrovský fanúšik Mazdy nie som :-). Kedysi sa mi dokonca páčili aj Škody, VW... a aj dnes sa obzriem za rôznymi značkami.
Dnes by som kľudne kúpil aj Hondu, Toyotu... :-). O Japoncoch som ale presvedčený, že práve pre moje potreby (benzín / hybrid) robia najlepšie autá.
To máte dobré autá vo firme - u nás samý koncern VW :-|.
S dieslami je to ťažké. Európa zrejme nie je pre Mazdu hlavným trhom. Celkovo tu nepredajú až toľko áut a svoju produkciu zrejme dokážu predať aj inde.
Ja mám moju Mazdu 3 veľmi v obľube - aj napriek výkonnu "len" 88 kW (pri 4000 ot) mi to celkom stačí. Ale novú Mazdu by som dnes zrejme pri tých cenách nekúpil.
Keby ale takto vyzerala nová 6-ka: https://www.autoforum.cz/…statni-skoncili/
tak by to podľa mňa mohlo byť minimálne vzhľadom neskutočne luxusné auto :)
Predpokladám ale, že pri svojej veľkosti by zrejme neponúklo obrovský priestor pre posádku.
Dobrá, PGTI nechám stranou. Bylo příliš levné. Na českých stránkách Polo aktuálně chybí, použil jsem slovenský konfigurátor, voilá, 30tE za 1,5TSI (odkaz tu dělá hroznou prasečinu, tak mi jen věř - nejsou ani zaklikané všechny položky)
Vedle v testu je Golf 1,5T za milion, a o Passatu ani nemluvě. Vedle toho je pak Mazda 6 za milion v plné rozhodně slušná nabídka.
Proč omyl? Ukázka, co dnes stojí auto o dvě třídy níž. Byť má silnější motor, určitě nemá srovnatelnou výbavu, a nejspíš to ani není ceníková cena. Nemůžu tam přece dát Passata za 1,4M. Byla to ironie, ale to jsi určitě poznal. ;-)
Touto logikou bychom tam mohli zahrnout daleko více vozidel.
Touareg - víceválcové motory, vzduchové podvozky, technika asi prémiová, přitom je to VW, stejně jako Passat-Arteon (tam je zase ten interiér a ceny) a kdyby tu někdo napsal, že VW je prémie, vsadím se, že za to by si ho už někdo dohledal a fyzicky inzultoval :D
Ford má Mustanga RWD, víceválec, Explorer - taky to není prémie
Kia Stinger / Genesis - RWD, V6 a taky minimálně o Kie to nikdo neprohlásí..
JDe o to, že prémie je asi vnímána i trochu něčím jiným, protože tak cca před 15ti lety si mohl koupit takové motorizace i v mainstreamu ( Ford, Opel, Peugeot, Renault)...
Já bych o jednom autě, které je ještě méně pohodlnné, než starší Jimny věděl..... Má ve znaku 3 diamanty a název na tři písmena, první je A a poslední je X :D
Diesel nezájem. 4x4... jako jo, ve střední třídě je to fajn, ale ne úplně must have... a benzín 4x4 nikdy nebyl.
Kdybych si mohl prosit, tak 2.5... s turbem místo automatu :-)
Mazda nema premiove ceny, ma premiovu prirazku. A s tym, ze je premia prisla sama...
2, cx3 ci 3 su modely, ktore by sa vo svojich triedach dobre predavali, sice tiez s poklesom, lebo Covid, ale isli by, keby boli cca. 2000 EUR nizsie. CX30 je diskutabilne, napr. Quashqai, SX4 S-Cross su o 5000 EUR lacnejsi a v tej istej triede, novy Tuscon je o triedu vyssie a tiez lacnejsi, sestka je v mrtvom segmente. Jednoducho okrem CX5 a ciastocne CX30 nemaju v EU velmi co predavat.
P.S.
Paradoxne prave tie CX5 a 6 su v danom segmente najdostupnejsie od mazdy v porovnani s konkurenciou, bohuzial to je uz v sferach, ktore si bezny clovek nemoze dovolit. Ale aj to je iba do casu, nove generacie 2022/2023 budu uz na tom cenovo ako premia - opat dalsi vyrazny cenovy skok, ktori sucasni klienti CX5/6 asi nerozchodia a novi budu iba vtedy, ak dojdu z tych BMW/benzov...
Jo, ty nepoužitelný loketky jsou zrovna aktuálním majstrštykem Mazdy.
Nebo v ceně kamery dokola auta - super věc. Ale udělají to tak, že jediný možný zobrazení je - půlka displaye ptačí pohled, půlka zadní kamera. Takže obraz zadní kamery malinkej, a navíc s mizerným rozlišením. Trága.
No jo.
Za ty prachy v pohodě.
Ale - je to jen věc/cena. To by bylo na dýl.
Za ty prachy bych ho koupil zase. Nebo o kilo víc. Nejde to ale.
Nikdo jinej než japonec nedokáže kožený sedadlo v elektrice s výhřevem...bez možnosti byť dokoupit bederku.
Nikdo jonej nedovede loketku - na kterou nejde dát loket, pokud chceš zůstat sedět na sedadle. Polofunkční autoklima, senzory deště, světel. Nedotažený. I velkej mechanickej fail - naštěstí na záruku.
Spousta fórovejch věcí co jsou na upadnutí.
Tohle je ale pod rozlišovací schopnosti většiny kupců.
Asi je to furt jen o ceně. Proto ASX, proto SStar.
OK. To jsem nevěděl.
Já koupil na delší dobu jediného japonce - teď půjde pryč. Víceméně po 150tkm musím říct, že jediným argumentem byla tehdy cena. Velikánskej rozdíl. A nic jinýho, proč to koupit jsem po čtyřech letech nenašel.
Teď mi teda utekl ten HiLux, což mě se re.
Palix a ještě kdosi tu pořád plácají, že Mazda MÁ skoro prémiové ceny. I ve svém příspěvku píše, jak je drahá, pokud umíš číst.Až tu bude nějaká nová s šestiválcem, můžeme se o ní bavit.
Máme taky novou CX-5 a s Kodiaqem jsem byl daleko spokojenější, věř nebo ne. Do prémie má pořád sakra daleko. Stejně, jako má do prémie daleko její cena.
Přesně! Mega za mazdu 6. Přitom veškerá konkurence včetně třeba Renaultu Talisman stojí v plné výbavě maximálně 700tis. Kromě Talismanu mě napadá z konkurentů třeba ještě VW: https://www.sauto.cz/…en/polo/18731356?…
A to jsou ty věci, kterejma mě japonci se rou. Ty auta nejsou vymakaný. Vtomhle snad už i korejci pochopili víc.
Je to levný zboží a je sekta lidí, kteří je nekriticky oslavujou. twl Mazda 6 prémie? Jen u jejího jezdce v hubě. Stojí to jak Arteon...tam ale dostaneš kilo PB na čelo mezi dveřma.
Nutno ale dodat, že evropští konkurenti to dělají asiatům čím dál tím lehčí.
Problém dieselu je jediný: jmenuje se řidič. Dnešní idioti si po zkušenosti z autoškoly myslí, že diesel je třeba udržovat v otáčkách okolo 3500RPM a při předjíždění až do 6000...