Dakar 2021
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazdu 6 už pořídíte výhradně s benzinovými motory. Jsou tu ale limitované edice

David Bureš David Bureš 8. 1. 2021 • 08:25
16
83
Zobrazit náhledy (16)
Mazda 6 "100th Anniversary" Mazda 6 "100th Anniversary" Mazda 6 "100th Anniversary" Mazda 6 "100th Anniversary" Mazda 6 "100th Anniversary" Mazda 6 "100th Anniversary" Mazda 6 "100th Anniversary" Mazda 6 "100th Anniversary" Mazda 6 "100th Anniversary" Mazda 6 "100th Anniversary" Mazda 6 "100th Anniversary"

Mazda 6 je aktuálně dostupná výhradně se dvěma benzinovými čtyřválci tří různých výkonů. V nabídce už není ani čtyřkolka.

Mazda se na evropských trzích postupně zbavuje vznětových motorů. Již loni vyškrtla turbodiesely z nabídky kompaktního modelu 3 a SUV CX-30 a avizovala, že v tomto trendu bude pokračovat. Dopředu očekávaný krok se již potvrdil, turbodiesel vypadl i z nabídky Mazdy 6. A vznětový agregát už aktuálně nenabízí ani SUV Mazda CX-5.

Markéta Kuklová z českého zastoupení Mazdy loni vysvětlovala, že je tento krok motivován nízkým zájmem zákazníků značky o tento typ pohonu„Jediným vozem, kde je o naftový motor zvýšený zájem, je model CX-5. U menších aut se bavíme o jednotkách procent,“ říkala loni.

České statistiky prodejů tato slova potvrzují. Z 208 loni registrovaných kusů Mazdy 6 u nás mělo turbodiesel pod kapotou podle statistik SDA jen 19 z nich. U Mazdy CX-5 přitom počet registrovaných dieselových kusů na českém trhu byl loni ještě nižší. Bylo jich jen 16 z celkových 429. Nízký zájem zákazníků nicméně může být dán také nevalnou pověstí nafťáků od Mazdy...

Mazdu 6 tak aktuálně pořídíte výhradně s benzinovými čtyřválci. Základem je 2.0 Skyactiv-G145 (107 kW) dostupný výhradně s manuálním šestikvaltem, který doplňuje silnější 2.0 Skyactiv-G165 se 121 kW, nabízející výběr mezi šestistupňovým manuálem a automatem. Na vrcholu pak stojí 2.5 Skyactiv-G194 se 143 kW, výhradně dostupný s automatickou převodovkou. Konec turbodieselu 2.2 Skyactiv-D184 (135 kW) pak znamená i konec pohonu všech kol. Všechny aktuálně dostupné Mazdy 6 jsou dvoukolky.

Lákadlem jsou však hned dvě limitované edice. Jako vrchol slouží Edition 100 slavící sté výročí založení automobilky, která se ve svých počátcích zabývala výrobou náhražky korku. Pořídíte ji výhradně s 2.5 Skyactiv-G194, a to za 1.056.800 korun. Cenovka je přitom shodná pro obě karosářské varianty, stejně jako u ostatních stupňů výbavy.

Výbava vychází z verze Takumi Plus, což znamená diodové osvětlení interiéru, dřevěné lišty ve dveřích, prémiové kožené čalounění, bezrámečkové vnitřní zpětné zrcátko nebo třeba vyhřívaná i ventilovaná přední sedadla s elektrickým ovládáním a pamětí.

Specialitou je hlavně vzhled. Edition 100 kombinuje bílou perleť s interiérem využívajícím vínově červenou s bílou barvou. Nechybí ani loga 100th Anniversary, a to třeba na hlavových opěrkách, středech kol nebo přívěsku k dálkovému ovládání. Majitelé navíc k autu dostanou i unikátní fotobook a miniaturu modelu Mazda R360, prvního osobního automobilu značky. Výbavu pak rozšiřuje elektricky ovládané střešní okno.

Pro koho by to bylo už moc, je tu ještě limitovaná série Homura. Ta vychází z výbavy Revolution Top a pořídíte ji také se základním 2.0 Skyactiv-G145, a to za 939.900 korun. Také ta sází na exkluzivní vzhled s 19" litými koly, prémiovým čalouněním Nappa v červené barvě nebo černými dekorativními doplňky.

Mazda 6 Wagon (2021) – ceny na českém trhu
Motor 2.0 Skyactiv-G145 2.0 Skyactiv-G165 2.5 Skyactiv-G194
Zdvihový objem [cm3] 1998 1998 2488
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 107/6000 121/6000 143/6000
Točivý moment [N.m/min]  210/4000 210/4000 258/4000
Převodovka 6M 6M (6A) 6A
Max. rychlost [km/h] 206 214 (205) 223
Zrychlení 0-100 km/h [s] 10,0 9,4 (10,6) 8,1
Komb. spotřeba dle WLTP [l/100 km] 6,8 6,8 (7,2) 7,6
Cena Attraction [Kč] 816.900 819.900 (869.900) -
Cena Revolution [Kč] - 866.900 (-) 922.900
Cena Revolution Top [Kč] - - 970.900
Cena Homura [Kč] 939.900 - 995.900
Cena Takumi Plus [Kč] - - 990.900
Cena Edition 100 [Kč] - - 1.056.800

Související články

Témata
11. 1. 2021 11:18
Mazdu už ani zadarmo
Až příběhy majitelů ukazují, jaké dopady má fiasko kvůli zadírajícím se vačkám a následném ředění oleje naftou.

Mazdu už ani zadarmo.

Vítejte v nové době. Žumpě EU. V Německu by jim to neprošlo, tak to nacpali do ČR.
PRODEJ MAZD PO ČESKU se státním souhlasem a dohledem, Ing. Alexejem Kiriakovským, (gruzíncem?) ředitelem importu Mazda CZ +SK, BYZNYS ZA HRANOU.

Natahal do cz+sk auta, která měla jít do šrotu.
1. Nefunguji jim brzdy. První svolavacka kvůli brzdam uz v 15.000 km, zanesena vakuová pumpa pilinami.
2. Motor zralý na výměnu, GO po ujeti 20.000 km. Poškozen pilinami, písty, kroužky, válce, turbo, vše kam se ten olej s pilinami dostal.
3. A navíc to vypadá i na pěkný pojistný podvod u CarGarantie, která jim dala výpověď.

Když člověk narazí na šmejdy tak nemá jistotu ani u nového auta!!!
Odhaduji to tak na cca 4.000 podvedených!!! To vyvolalo ale další lavinu podvodů. Většina těch podvedených se v tichosti aut zbavila prostřednictvím autobazaru nebo je poskytla jako protiúčet prodejci a ten je pochopitelně prodal dal ale už bez poskytnutí záruky!

Udělal jsem VELKOU chybu. Koupil jsem si novou Mazdu. Uvítám pomoc advokáta, novináře.
PRODEJ AUT PO ČESKU. BYZNYS ZA HRANOU.
Děkuji za SDÍLENÍ.
https://www.poradte.cz/…ni-praktiky.html#1

https://forum.autoforum.cz/viewtopic.php?…
CHOVÁNÍ SMEJDU NEZNÁ HRANIC.
https://forum.autoforum.cz/viewtopic.php?…

andrewx: Pánové, rád pomohu, ale jestli to porušuje autorský práva, tak to admin stejně smázne: SM 14/2017, autor Marek Oborník Odlehčení, optimalizace, snížené tření – termíny užívané zpravidla u věcí, které brzy vyhazujeme. Pokud je často skloňuje značka známá spíše spolehlivostí pohonu než kvalitou karoserie a levnými díly, člověk zákonitě znervózní. Jak funguje nejstarší nositel skyaktivních technologií, čerstvě minulá Mazda CX-5? U Mazdy CX-5 začneme z horšího konce. Přetrvává špatná prognóza u dieselů 2.2 Skyactiv-D. Není to kvůli zadírajícím se vačkám, jejichž rychle připravené odolnější provedení (nasazováno od 11/2013) jen zalepilo nejbolestnější následek, ale kvůli problému samotnému: ředění motorového oleje velmi častými regeneracemi částicového filtru. Ty zde neustanou, dokud motor setrvá u současné kapacity filtru DPF a koncepce vymítání oxidů dusíku již v samotném zdroji enormním objemem recirkulovaných výfukových plynů. Problém s ředěním oleje výrobce maskuje už delší dobu, jak dokazovala mimo jiné instalace měrek s výše posazenou kritickou ryskou „X“. Výfukové vačky takzvaného dlouhého zdvihu, které nestlačují vahadlo rolnou, ale kluzákem, doplatily na mazání znehodnoceným olejem jako první. Informace o prosté výrobní vadě od počátku kulhaly na obě nohy. Úplně nejdříve totiž začaly vačky houfně odcházet na motorech s vůbec nejnižšími průměrnými nájezdy, zatímco kusům, které odjezdily na šestku po dálnici čtvrt milionu kilometrů, nebylo nic. Bez ohledu na ročník a prodělanou či neprodělanou výměnu vačkové hřídele zůstává prevence problémů společná: maximální eliminace krátkých jízd, výměna oleje ve zkráceném intervalu, pravidelné fyzické sledování hladiny oleje měrkou – při zjištění nadměrného vzestupu jej neprodleně měnit. Symptomy už rozjetého problému s vačkami, který pak umějí dále rozkvést až do kovovými pilinami zničených turbodmychadel (jsou tu dvě a v kompletu stojí 85 000 Kč) i podtlakového okruhu, jsou tyto: hlášení nízkého tlaku oleje, kolísání tahu, vadnutí brzdového posilovače a diagnostikou načtené nízké hodnoty podtlaku. Není úplně pravda, že zatím zákazník opravu neplatil – stoprocentně kryti byli jen majitelé aut v záruce (standardně tří-, ve většině případů však příplatkové pětileté) a bez výraznějších děr v servisní docházce (na to pozor!). V pozáručních podmínkách jsou v sázce částky od 25 000 Kč výše, u nejpokročilejších stádií lze počítat až s pětinásobkem. Vzhledem k tomu, že odolnější vačky problém pouze lépe ukryly, i do stavu opravených motorů mohou promluvit kovové piliny roznesené do všech jeho zákoutí, už dnes existují nálezy zakarbonovaného sání a opravy časem běžných dieselových závad (například vstřikovače, EGR) tu hrozí vysokými částkami (viz tabulka cen dílů), rozhodně udělá lépe ten, kdo zvolí benzinovou verzi.

Více na: https://www.mazdaclub.cz/…acek-cx-5-138528?…
10. 1. 2021 16:45
Re: Diesely
Tak to mate zarazeno spatne, protoze Mazda je samozrejme poziciovana hluboko pod koncernem. Kdyz si srovnate vlajkovou lod Mazdy coz je Mazda 6 2.5 Takumi a porovnate ji treba s VW Arteon, tak vybavou, nabidkou motoru je ten Arteon uplne nekde jinde, coz je samozrejme reflektovano i vyrazne vyssi cenou nemeckeho konkurenta. A to ten Volkswagen ma nad Arteonem jeste Touareg, coz je plnohodnotna premiovka zcela srovnatelna treba s Mercedesem GLE ci BMW X5 a cenove vyjde na dvoj az trinasobek ceny te nejvybavenejsi Mazdy.
10. 1. 2021 10:19
Re: Cena
S tím Talismanem jsi mě pobavil. Dobrý výstřel do tmy. V základu 965 tisíc s motorem Blue dCi 160 EDC 118kW. Talisman v úplném základu na ceně Mazdy 6 v top výbavě s benzínovou atmosférou 2,5i 143kW. Zajeď se podívat, jak ta Mazda vypadá a pak se stav v Renaultu a možná pochopíš, že Mazda je pořád levná.
Avatar - twistedTSD
9. 1. 2021 22:41
Re: Šestka
Tak já netvrdím, že víceválec dělá prémii. Tehdy to byl standard. Mohli bychom se hádat hodiny třeba o tom, co dělalo prémií Volvo S40 nebo Alfu 158, stejně neexistuje žádná definice a asi se nedobereme jasného výsledku. Jediné, co jsem chtěl říct, je, že příští M 6 bude asi víc Giulia než Passat. A že trojka je dnes víc M-B A než i30.
Avatar - speedfred
9. 1. 2021 22:18
Re: Šestka
Omega mala chvíľu mám pocit aj V8 5.7l

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku