Mazdu 6 už pořídíte výhradně s benzinovými motory. Jsou tu ale limitované edice
Mazda 6 je aktuálně dostupná výhradně se dvěma benzinovými čtyřválci tří různých výkonů. V nabídce už není ani čtyřkolka.
Mazda se na evropských trzích postupně zbavuje vznětových motorů. Již loni vyškrtla turbodiesely z nabídky kompaktního modelu 3 a SUV CX-30 a avizovala, že v tomto trendu bude pokračovat. Dopředu očekávaný krok se již potvrdil, turbodiesel vypadl i z nabídky Mazdy 6. A vznětový agregát už aktuálně nenabízí ani SUV Mazda CX-5.
Markéta Kuklová z českého zastoupení Mazdy loni vysvětlovala, že je tento krok motivován nízkým zájmem zákazníků značky o tento typ pohonu. „Jediným vozem, kde je o naftový motor zvýšený zájem, je model CX-5. U menších aut se bavíme o jednotkách procent,“ říkala loni.
České statistiky prodejů tato slova potvrzují. Z 208 loni registrovaných kusů Mazdy 6 u nás mělo turbodiesel pod kapotou podle statistik SDA jen 19 z nich. U Mazdy CX-5 přitom počet registrovaných dieselových kusů na českém trhu byl loni ještě nižší. Bylo jich jen 16 z celkových 429. Nízký zájem zákazníků nicméně může být dán také nevalnou pověstí nafťáků od Mazdy...
Mazdu 6 tak aktuálně pořídíte výhradně s benzinovými čtyřválci. Základem je 2.0 Skyactiv-G145 (107 kW) dostupný výhradně s manuálním šestikvaltem, který doplňuje silnější 2.0 Skyactiv-G165 se 121 kW, nabízející výběr mezi šestistupňovým manuálem a automatem. Na vrcholu pak stojí 2.5 Skyactiv-G194 se 143 kW, výhradně dostupný s automatickou převodovkou. Konec turbodieselu 2.2 Skyactiv-D184 (135 kW) pak znamená i konec pohonu všech kol. Všechny aktuálně dostupné Mazdy 6 jsou dvoukolky.
Lákadlem jsou však hned dvě limitované edice. Jako vrchol slouží Edition 100 slavící sté výročí založení automobilky, která se ve svých počátcích zabývala výrobou náhražky korku. Pořídíte ji výhradně s 2.5 Skyactiv-G194, a to za 1.056.800 korun. Cenovka je přitom shodná pro obě karosářské varianty, stejně jako u ostatních stupňů výbavy.
Výbava vychází z verze Takumi Plus, což znamená diodové osvětlení interiéru, dřevěné lišty ve dveřích, prémiové kožené čalounění, bezrámečkové vnitřní zpětné zrcátko nebo třeba vyhřívaná i ventilovaná přední sedadla s elektrickým ovládáním a pamětí.
Specialitou je hlavně vzhled. Edition 100 kombinuje bílou perleť s interiérem využívajícím vínově červenou s bílou barvou. Nechybí ani loga 100th Anniversary, a to třeba na hlavových opěrkách, středech kol nebo přívěsku k dálkovému ovládání. Majitelé navíc k autu dostanou i unikátní fotobook a miniaturu modelu Mazda R360, prvního osobního automobilu značky. Výbavu pak rozšiřuje elektricky ovládané střešní okno.
Pro koho by to bylo už moc, je tu ještě limitovaná série Homura. Ta vychází z výbavy Revolution Top a pořídíte ji také se základním 2.0 Skyactiv-G145, a to za 939.900 korun. Také ta sází na exkluzivní vzhled s 19" litými koly, prémiovým čalouněním Nappa v červené barvě nebo černými dekorativními doplňky.
Mazda 6 Wagon (2021) – ceny na českém trhu | |||
Motor | 2.0 Skyactiv-G145 | 2.0 Skyactiv-G165 | 2.5 Skyactiv-G194 |
Zdvihový objem [cm3] | 1998 | 1998 | 2488 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min] | 107/6000 | 121/6000 | 143/6000 |
Točivý moment [N.m/min] | 210/4000 | 210/4000 | 258/4000 |
Převodovka | 6M | 6M (6A) | 6A |
Max. rychlost [km/h] | 206 | 214 (205) | 223 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 10,0 | 9,4 (10,6) | 8,1 |
Komb. spotřeba dle WLTP [l/100 km] | 6,8 | 6,8 (7,2) | 7,6 |
Cena Attraction [Kč] | 816.900 | 819.900 (869.900) | - |
Cena Revolution [Kč] | - | 866.900 (-) | 922.900 |
Cena Revolution Top [Kč] | - | - | 970.900 |
Cena Homura [Kč] | 939.900 | - | 995.900 |
Cena Takumi Plus [Kč] | - | - | 990.900 |
Cena Edition 100 [Kč] | - | - | 1.056.800 |