To je o mentalitě lidí, ja nevim, jak to děláš ty, ale já třeba k benzínce jezdím až když už to fakt musím udělat, vadí mi to, obtěžuje mne to, protože třeba jedu do práce, tak se nechci zdržovat, pak z práce, občas nakoupit a pak ještě tankovat? Opruz. Jedno auto mi při troše odříkání ujede na plnou nádrž asi 1000 km, to na denní jízdu do práce dle stylu jízdy 400-800 km a když už se blíží ten konec, tak třeba radši zvolním, abych k benzínce nemusel.
Pak představa toho elektromobilu, který musím pořád dávat do garáže (otevírat a zavírat vrata namísto "hození auta před panelák" - já ale naštěstí garáž se zásuvkou mám), nebo si hlídat dojezd... to mne prostě štvě... a myslím, že nejsem sám :)
Konečně někdo v recenzi M340i zmínil hluk. Hluk od podvozku/kol je jedna z věcí, která mi na tomto autě vadí. Málo která recenze si toho všímá. A proč mi to vadí u takovéhoto auta? Protože jsem si ho koupil jako auto 2 v 1. Jako rodinného kombíka na přesuny celé rodiny, a když je vysadím, můžu se vyblbnout. Toho vyblbnutí pro amatéry jako jsem já je s touto verzí dost. A právě pro ty dlouhé rodinné přesuny hluk vadí. Aspoň mně.
Co se týká výfuku. Koncem roku 2019 byl updatován software. Starší kousky dostaly aktualizaci, která jim výrazně ztlumila agresivitu z výfuku, nové (2020 a dále) mají aktualizaci už z výroby. Regulace EU...
Jak zněl výfuk před aktualizací, je patrné např. z tohoto videa od 20. sekundy: https://www.youtube.com/watch?…
Už si konečne kúp to "Téčko" a rád si potom prečítam recenziu.
Zatial iba teoretizuješ.
Kto na to má a chce ju tak už ju kúpil a nemusíš robiť osvetu pod testom auta.
Analogové budíky lze nakonfigurovat i do M340i. Výrobce začal montovat novou verzi, která už umí iDrive 7 včetně OTA aktualizací navigace a jediné, o co člověk přijde, je větší displej Live Cockpit Professional.
hele neblbni, to jsou prostě jiné světy.... kdo chce jezdit z bodu A do bodu B, bez emisí a hluku, s brutálním E-zátahem, proč ne.... ale klasické Bávo je přece něco úplně jiného - zaprvé si užiješ zábavu s podvozkem i motorem, za druhé když budeš chtít valit 200 třeba dvě hodiny v kuse tak tě nic neomezí a nakonec s tím taky můžeš dojet bez nějakého plánování do Alp na dovolenou....
A taky to po 200tkm bude pořád na 100% fungovat, zatímco u EV auta už můžeš řešit baterku atd....
DonVito, ty tady té Tesle děláš reklamu, jako kdybys za to byl placenej... jako já chápu fanouškovství, ale u toho GTI to byla aspoň zábava číst... a teď se snad dozvídám, že ty ji ani nemáš? Tak to je teda síla...
.... já EV auta nemám nastudované z pohledu životnosti, nedávno jsem tady na ACZ zakopl o uživatelskou recenzi Leafu kde borec měnil baterku po 120tkm.... OK, jiná značka, jiná technologie, třeba.... jestli po světě jezdí desetitisíce EV které na baterku bez nějaké zásadní degradace najely 300tkm tak prosím.... jen dobře, časem do firmy možná nějaké EV taky koupím....
a porovnání cena/výkon - co jsem četl recenze EV aut tak všichni ten brutální opich oceňují, na druhou stranu většinu lidí s tím stejně nebavilo jezdit sportovně, protože ta auta jsou těžká, nezáživná, atd. Já to EV nevyčítám, pro mě jsou to ekologické krabice a víc od nich nečekám.... jen mi fakt přijde že nikdo kdo má rád auta se na to snad nemůže dívat tak redukovaně že si seřadí káry podle zrychlení na 100 a podle toho to bude hodnotit....
este stale ho to nepreslo ? :-) svedok elonov prisiel vychvalovat Teslu 3 pod recenziu M340ix ? to vazne "chces" :) nechapem, ci je nozaj taky ... alebo len trolli :-) musim sa ale priznat, ze T3 LR bola jednym z dvoch aut, ktore som zvazoval ako nahradu za moje aktualne. rodinne mame SUV v 6valcovom benzine, takze ako druhe auto by bola LR verzia relativne ok. byvame v dome, takze s daily nabijanim ziadny problem, na vyblaznenie mam pristup k dalsim autam a v lete na dialnici da Tesla cca 300km+. dlhe trate by som robil v benzine. ked som si sadol do testovanej T3 ( kus bol dobre vyrobeny - interier dobre zlepeny, vsetko licovalo, nic neodpadavalo, exterier plechy celkom licovali, majitel si dal ciru foliu kvoli ochrane laku ... prevedenie performance, cela v ciernom ... z vonka pekne auto ). najvacsie vyhrady k interieru, bez porovnavania s G20 : skutocne hnusna kozenka na potahoch sedaciek ( chcelo by to kvalitnu latku, alebo alcantaru ), makke "papuckovske" sedacky bez dobreho vedenia tela, asi najnusnejsi volant aky som mal kedy v ruke, dreveny dekor na palubovke a v neposlednom rade, podla mna, velmi nepodarena a nebezpecna kombinacia "vsetko sa ovlada v strede na tablete" + nemoznost objednat HUD. interier som mal v plane dat precalunit latkou, alebo alcantarou a dreveny dekor nahradit niecim decentejsim. na volat som si planoval "zvyknut". samozrejme, po presadnuti do aktualnej G20 bolo nemozne porovnavat ... ani slepy by nemohol, pretoze aj na dotyk je rozdiel minimalne o dve triedy v prospech BMW . co nakoniec rozhodlo, ze som si Teslu 3 LR neobjednal ? je to velmi jednoduche a paradoxne sa nejadna o auto samotne. rozhodla kombinacia v priemere stale nizkej kvality prevedenia auta ( klient nikdy nevie, ci mu pride dobre vyrobene auto, alebo uplny shit ) + absolutne "protiklientske" riesenie reklamacii + neskutocne nekvalitny a drahy servis. ani moji priatelia, ktori maju X 100D a S 100D v cenach okolo 140k eur ( kupovane nove ) nedostanu nahradne auto ak to svoje odvezu do servisu do viedne a navyse sa k nim spravaju ako k majitelom starej skodovky, ktori prisli do servisu rollsu. vsetci hovoria jedno "dobre si rozmysli, ci chces naozaj reklamovat / servisovat dany problem, pretoze mas 50 % sancu, ze Ti vratia auto s dalsimi problemami, ktore do vtedy nemalo" a to uplne bez srandy.
Že má Tesla tu elektriku a SW nejlepší je bez diskuze, ale je sterilní jak lednička a potom já jsem puntičkář a to zpracování bych nerozchodil. My jsme původně plánovali na zkoušku Hondu E jako auto na nákupy, ale vyskytl se ten Taycan, svezli jsme se bylo rozhodnuto. Možná to vyznělo tak, že není dobrej, on je naopak úžasnej, ale strašně rychle omrzel. To třeba ten AMG E63s bavil pořád. Takže věřím tomu, že mě bude bavit i nová S s pořádným motorem.
Ten Lucid Air je pěknej, ale mám obavy, že auto od nevýrobce aut bude další Tesla. Asi proto Apple údajně spolupracuje s Hyundai. Hlupák se tomu vysměje, ale smysl to má a navíc Hyundai za chvíli sestřelí z trůnu nejednu rádobyprémiovku.
Ne, byla tři roky stará, ale prakticky nejetá. Aut jsem měl už spoustu, každé přestane za chvíli bavit, ale ta SC je výjimka. Měl jsem i skoro nejetou E46 M3, ale ta mi nic neříkala, tak šla letos pryč. Místo ní jsem vzal taky prakticky nejetou Integrale Evo2 a ta je za celá ta léta jediné auto, které stojí s tou SC na absolutním vrcholu. Jinak mám ještě pěknou W123 230 CE, jednu 190 2.5 16 (ne EVO) a krásnou Granadu 2.8i absolutně bez koroze, s Recarama, klimou,... To je taky srdcovka, protože ji měla kdysi mamka.
Ty tu řešíš, jak je který auto rychlý... a pak na ujetí 300km strávíš půl hodiny na chargeru. Takže pokud třeba jedeš slušným tempem průměr 150, tak od chargeru odjíždíš s průměrem 120... což se mezitím kolem prožene libovolnej spalovák, kterej ve finále pojede i ve větší pohodě.
Kdybych jezdil víc dlouhý štreky, vzal bych naftu... ani ne tak kvůli penězům jako kvůli dojezdu. Při mým nájezdu jsem ochoten to tolerovat, výměnou za zajímavější jízdní projev... ale ne že by mě to neštvalo. Zase Insi stála půlku... tak holt není bez chyby :-)
Jo, kdyby to muselo bejt, tak bych holt každých 300km pařil hry na chargeru... místo toho, abych tankoval ráno v Praze, odpoledne v Srbsku a večer v Sofii. Nebo s naftou jen v té Sofii. To by tam ovšem nejdřív ten charger musel bejt.
já hlavně 2x do měsíce jedu služebku kde za den najedu třeba 700km, tak nevím jak bych to řešil kdybych musel 2x nabíjet.... a pak taky 3-4x za rok jedu někam do ciziny, naložený, s rodinou....
jako jo, dojíždění do práce, nebo objíždění klientů v rajónu, s EV v pohodě a vlastně tomu fandím.... ale holt musím mít ve firmě ještě na půjčení Passata TDi pro těch pár delších cest ročně ;-)
.... o technice, výkonu a jízdě se asi bavit nemusíme.... :yes:
Za sebe musím pochválit vnější vzhled toho auta - pěkná decentní barva, k tomu ladící kola. Fakt se mi líbí tmavomodré brzdiče, opravdu vkusné.... kdybych si mohl moc vymýšlet tak masku a lišty kolem oken bych chtěl v podobném odstínu jako kola, ale i ta černá je OK.... ale jinak fakt krása, na to jak je to nadupané auto tak se ničím nevychloubá a to se mi líbí :yes:
Naopak ten bílo-modrý interiér je naprosto příšerný, ale tak to je jen věc jednoho kliknutí v konfigurátoru..... ;-) a ještě vypadají lacině ta hliníková tlačítka distribuce vzduchu klimy, ale to bych překousnul....
Suma sumáru ale auto až klasických tvarů a koncepce.... ještě si old-school řidič má co koupit.... ;-)
Mimochodem, přemýšlím jestli jsem tady na venkově kde žiju někdy v posledním roce klasické BMW3 této generace viděl.... myslím že ne.... ;-\ za to různých mutantů nepočítaně.... co už....
Príklady? Nech sa páči:
Top Gear:
Overall, the build quality and materials are a step behind the established premium European players.
Carmagazine:
Standards are high in this sector and it can't quite live with the exquisitely built cabins of the Audi A4 or BMW 3-series.
What Car:
Build quality is definitely the best we’ve seen yet from the US brand, but it won't worry the likes of Audi or BMW, and it's one area where the Polestar 2 has the Model 3 licked.
Close the doors and you don’t get that soft ‘thud’ that you’d normally associate with the best German rivals, while the faux-leather on the seats and steering wheel lacks a truly premium feel.
Autocar:
There’s still work to be done to truly match the likes of Audi, BMW and Mercedes.
Súhlasím, že F30 nebola v interiéri úplne prémiová, tam za konkurenciou (A4) materiálovo a celkovým pocitom kvality zaostávala. Každopádne ten interiér bol perfektne funkčný a ergonomický, všetko bolo poruke a ovládalo sa jednoducho a intuitívne (iDrive bol a je asi najlepší systém ovládania infotainmentu). Nová G20 išla kvalitou interiéru výrazne hore a je už hodná prémiového označenia.
Tesla nemá ani jedno: ani kvalitu, ani ergonómiu.
Dobrá poznámka. Máme tu stredný športovo ladený sedan s potentným benzínom, ale debata sa zase.ie s elektromobilmi. O najbližšej konkurencii (benzínové prémiové sedany) ani slovo. ;-\
Asi som už fosília aj ja, ale desí ma predstava že prídem niekam na track day alebo preteky. Tam ticho ako na cintoríne, žiadny smrad spáleného benzínu a v boxoch bez vibrácií od prechádzajúcich áut
Tak víme, že nám to zakáží. Ne, že by to bylo lepší, zábavnější... Ne, že by nejely dieselagregáty naplno, ale bude to nařízení.
Nejde o absolutní rychlost, jde o zábavu a zážitek z ní. To, kde je EV dnes zcela jasně ukazuje Formule E, nudné, umělé, otřesné. Automobilky utíkají...
Jakékoliv ICE je dnes složité. Nicméně jakákoliv spotřeba pod 10 u auta co umí stovku za něco přes 4s, má veškerou komfortní výbavu a výkon skoro 380HP je skvělá.
Já nikomu nadšení neberu. Ale porovnávat auta pomocí toho, že vypíchnu závěry některých testerů nebudu.
Píšeš o motosportu.
Tam je srovnání jasné:
F1 a Formule E... To je ten rozdíl, to je to co hledám u auta pro zábavu. Vůbec se nebráním použitelnému EV cesťáku, ale zážitek mám spojený s něčím jiným.
My jsme si poridili na sklonku jaro/ leto Taycana Turbo S. Jedno auto muselo z baraku, tak sel E 63s, zustala M3 F80, 911 Sport Classic a par starsich aut. Ze zacatku jsem byl z Taycana unesenej a s mladou jsme se o nej pomalu hadali. Naucil jsem se i planovat cesty kvuli nabijeni na delsich strekach ( zijeme v D ), jinak nabijime doma. Dneska jsem rad, ze je z nej pritelkyne nadsena porad stejne, protoze ja uz tak moc ne. M3 pujde z baraku ( zustava ale v rodine ) a ja pokukuju po nahrade za to E 63s. A i pres to, ze je ten Taycan ve vsech ohledech uplne jina liga nez ten osklivej odlitek od Tesly, tak mi poradnej osmivalec ( ani sestivalec ) nenahradi. U nove S Klasse zatim k dispozici poradna motorizace neni a ja uz pomalu trpim. A z Taycana je mestske auto.
Služebky jezdím výhradně s TDI, kdyby mi dali EV, tak radši vezmu soukromé auto, klidně i to na benzín, co žere 10 na sto :D Pořád by to bylo efektivnější...
.... tak 5-er už z podstaty věci nebude tak dobrá na to vyblbnutí o kterém píše ne? a nebo bude o pěkný ranec dražší při stejných dynamických parametrech.... prostě auto střední třídy (navíc prémiové) by mělo mít hluk od podvozku dostatečně vyřešeno....
Co to s tím má společného? Tady opět teoreticky plkáš nesmysly a srovnáváš papír. Ty doma nabiješ 300km za 5min? Nebo v práci? Nebo jen na pár místech v ČR?
Proč tohle normální inteligentní člověk dělá? Kde je ten zlom, že musí začít trojit kdykoliv se objeví? Fakt to nechápu a mrzí to.
Můj názor je, že se s tou Teslou ani moc nesvezeš ve smyslu řidičského zážitku, ani není schopná svižného cestování na větší dálku, a to ani v rámci rychlostních limitů. Ale holt se člověk přizpůsobí... až bude muset
"Omezená záruka na akumulátor a pohonnou jednotku
8 roky / 192 000 celkem ujetých km"
O tom jestli jsou to jiny svety nebo ne, nic nepisu. Samozrejme, ze ten interier vypada jinak. Psal jsem o porovnani cen a vykonu.
Mne se taky vic libi BMW. Ale Tesle je rychlejsi a levnejsi...
Nemá smysl to rozebírat, opravdu tu chceš tvrdit, že má TM3 stejně kvalitní kůži a sedačky jako 3er? Opravdu ti přijde středová LCD vycizelovaná jako infotainment iDrive?
Nebudu se vůbec bavit o detailech...jestli si na obě otázky odpovíš, že ano, pak tu sice můžeš jako každý prezentovat svůj názor, ale jakou bude mít váhu asi usoudíš sám ;-)
340i je akt jedním z nejlepších malých sedanů se sport flairem a tady debata zamořená teslou, válkou o spotřebách... ;-\
Víc by mě zajímalo srovnání s konkurencí, C43amg je super auto, S4 teď s naftou, nevím, co další, třeba trochu exotika z pohledu evropanů, caddy CT5 nebo genesis G70, na ten jsou taky pochvalné recenze. Má tu někdo zkušenost? Sem s ní. ;-)
Porovnávať Teslu 3 s BMW 3er nemá vôbec zmysel. Nikto, kto do tých dvoch áut čo i len sadne o nich nebude uvažovať ako o alternatívach. Špičková kvalita materiálov a vypracovania v BMW versus plastové peklo v Tesle. O nekvalite výroby či materiálov, praskajúcich kaziacich a rozpadávajúcich sa súčiaskach boli už napísané stohy textu a natočené hodiny videí. Proste samotný fakt, že trebárs Renault vyrobí rýchlejšie auto ako BMW neznamená, že to sú konkurenti. A keď poviem, že Tesla je (kvalitou, materiálmi a vypracovaním) na úrovni Renaultu, to Renault môže vnímať ako urážku.
"Hašterivá nešťastná baba" To si vystihol nášho Miga dokonale.
Ak sa pochvalne vyjadríš o niečom inom ako má v garáži, bude proti Tebe bojovať. Ale ak aj náhodou väčšina pochváli jeho vlastnú motorizáciu, zase bude v opozícii, proste už len z princípu. Preto je úplne zbytočné pokúšať sa o rozumný dialóg s ním.
neviem co presne pise, lebo black list, ale on proste nedokaze prezit, ze nema tu najlepsiu moznu (civilnu) motorizaciu v 3er a je evidentne osypany z toho, ze motoristicka verejnost aj laici ospevuju poslednu generaciu 40i. poznam takychto ludi a ked proste nemaju to, co maju ini a nema top, tak sa bude snazit presvedcit ostatnych ( aj seba ), ze vlastne o nic neprisiel, lebo najlepsie je vlastne aj tak to, co ma on. je to proste chore. jeden Bures a druhy svedok elonov ( tiez neviem presne co pise, lebo black list, ale z odpovedi dedukujem, ze porovnava M340 s Teslou 3 ), ktori budu ostatnych presviedcat o tom, ze oni jedini maju pravdu. je to absurdne, pretoze nikoho to tu vobec nezaujima a nikoho o "svojej pravde" aj tak nepresvedcia.
apropo, na prime testovali novu M440ix s mild hybridom ( auto a motorizaciu redaktor ospevoval ) + videl som par vlogov ... mild hybridnu verziu M440i hodnotia lepsie ako nemild hybridnu v 3er. zda sa, ze dodava autu lepsiu dynamiku.
v recenzii ( na prime ) sa vyjadril aj k spotrebe ... ze uplne v pohode jazdil nieco cez 7l
Je to pochopitelně kravina. Zrovna Tesla ti umožní klidně vyčerpat z baterie přes 95% její kapacity. Superb PHEV ma 13kWh nominál a využitelnejch je 10. Něco tam zůstává, ale určitě ne na 95% kapacity. Ukázkový je třeba GLE 350 e/de, který má nominál přes 31 a využitelných ani ne 27. Taky to dokáže nabíjet DC do téměř 100% pořád přes 40kW, tzn neumožní ti to šáhnout na celou kapacitu.
Takže nikde není napsaný, že baterka PHEV vydrží míň než u EV.
Letnaky z vyroby jsou Bridgestone Turanza a na zimakach mam Conti TS860, na ktere nedam dopustit. Mam rwd a ani lonskou zimu nebyl jediny problem. Kolikrat u znacky "silnice se v zime neudrzuje" zpocena zadni cast tela, ale vzdy v poho a jeste jsem ostatnim ujizdel.. Ale to uz je spis o vykonu a ridicskych zkusenostech..
Nefajčím ale viem ako si to myslel. Sú ale ľudia ktorý budú kľudne umierať s cígom v držke.
Na okruhu nesedím denno-denne, takze toto je ešte môjmu zdraviu prospešné.
Ty jsi jak hašteřivá nešťastná baba... Saabik napsal výjimečnou, jednou dosaženou spotřebu v novém autě, kterou ty jsi se snažil překonat a jen těsně ji nedosáhla s očipovaným motorem.
Oba máte stejné bílé tričko, ale tvoje musí být bělejší.
Saabik dal protokol o měření výkonu, doložil spotřebu a kromě osočování jsem si nevšiml, že by jsi nán okem přiznal mýlku.
Asi jako Lexus s Torsenem ;-) Přijde mi to zbytečné dohadování.
Bylo to 4,8. Ultra klobouk, test jakou nejmenší spotřebu to může mít. 82 kilometrů strašné nudy :D .
Fotka v galerii https://moje.auto.cz/…ik/brambora.html
..jj .. je fajn ked sa to da zamenit... mne ale nadalej sa najviac pacia chromovane masky... aj tu aj na audine... vsade ...aj vizualne su napadnejsie a pre mna aj luxusnejsie ale samozrejme ... je to uz len detail... kazdopadne ta bavoracka modrobiela na sedackach aj modre calunenie na dverach mi tu krasne pasuje... fakt toto je cool... az mi to pripomina v tomto nejaky kabinou odvaznejsi lexus .... akoze nepotrpim si na HUD ani 15 reprakov ani milion asistentov ci nejake mega dotykace ale taketo stylove a efektne calunenie by som si priplatil ...a rad... aj v tomto je ta ocakavana premiovost aku si predstavujem... no a cena necena... je to bavo.... ked zvazime ze aj nejaky el. prcek honda e stoji defakto melon tak v tomto je potom skoro zadara.... dokonaly kusok :yes:
Túto generáciu 3-er som nejazdil, motor v minulosti áno - fakt paráda.
Keby som som si ale zaBYcharil tak radšej idem do 330d alebo nedávno testovanej 340xd. Obe idú stále ako čert za menej a tým pádom pri rovnakej nádrži väčší dojazd.R6 d je stále parádny motor.
+ úžasný motor s pěkným zvukem
+ Výtečně naladěný podvozek
+ Perfektní řízení
+ řidičsky naladěný xdrive
- hluk od pneumatik
- nemožnost měnit grafiku budíků a větrat sedadla
Mě se auto moc líbí :yes: Nebudu tu komentovat výbavu novinářského auta, ani jeho cenu. Se vším co potřebuješ jsi reálně pořád za max 1,7M s daní, i kdyby jsi u BMW nakupoval poprvé.
musim pochvalit tu modrobielu kombinaciu calunenia v kabine... navyse to aj paradne ladi s vonkajsou farbou kasne.... ktora v tejto sivej farbe k tejto kombinacii dokonale pasuje... jedine co mi vadi je ta tmava maska ... opat aj tu by som radsej videl klasicke chromovane ladvinky ... ale chapem... auto ale paradne...
OK v pohodě.... až budu EV reálně zvažovat tak se dovzdělám.... jinak jak jsem psal, v principu proti nim nic nemám a dovedu si představit EV místo Golfa.... ale ne EV místo 3-er s šestiválcem.... ;-)
Protože jsem se při stejné rychlosti na tempomat a především z kopce dostal dejme tomu na 5,5 a on je se stejným motorem ještě o skoro 20% níž? Tak snad existuje nějaká fyzika...
mezi řádky nepíšu nic. naprosto uznávám, že spalovací motor nabízí víc emocí... ale v okamžiku kdy bude stát víc, žrát víc a bude ve všech parametrech pokulhávat za srovnatelným elektromobilem, potom z toho bude zajímavá víkendovka, ale pro běžný denní provoz klidně přesednu...
elektro-cabrio zatím bohužel není:)
p.s. nevnucuji ti nic, nebo ano, když píšu, proč pro mě ano?
A) mezi řádky to píšeš všude.
B) Saabik nikdy nepsal, že těch 4,8 se dá normálně jezdit, jen, že to jednou dokázal, a ty skoro taky, tak nevím, co o tom furt mudruješ.
Naprosto souhlasím s tím hlukem od podvozku. Co nechápu, před týdnem tu byl test M340d a plný počet hvězd, o hluku ani zmínka. Pro mě to bylo při test drivu zklamání. Zajímavé, že technicky zpřízněná X3 tím netrpí, tam zase naopak, a celkem logicky, je aerodynamický hluk nad 160 km/h.
Kdyz bys treba misto tankovani jen vymenil baterku, bude i ta formule E rychlejsi. A ke vsemu nebude palit energii na kotoucich, ale vrati ji do baterky a pouzije pri nasledujicim rozjezdu. ;-)
Bejvavalo ze bavo bylo po 200tis ok. Dneska to uz neplati. Driv se auta opravovali, pak se menili dily a ted uz u nespocwt ridicich jednotkach neni co s rim delat jakmile to nekomunikuje. A to nemluvim o sizeni zakladnich veci. S odkazem na cloveka vysoce postaveneho v bmw, bů s námi.
Cau Pajo.
Diky za lichotky. :-) Taky si te vazim a vzdy mas u BMW neco k veci. :yes:
Jestli te to skutecne zajima, tak je to napr presne z duvodu jaky pises.
To, za jak dlouho nabijes doma, je NAPROSTO irelevatni. Staci kdyz nabijes pres noc.
A dalsi vec je ryze technicka.
Elektropohon je snad ve vsech objektivnich parametrech (krome mnozstvi zasoby energie a rychlosti tankovani samozrejme) lepsi nez pohon testovanyho auta.
Jak by napsal fostek, kdyby mel motor toho BMW parametry motoru Tesly, tak bys tu strikal. :-)
Elektropohon je srovnatelny tak mozna s F1.
Tvl.
Uz to chapes?
Spalovaci motor nema proti elektrickymu vubec zadnou sanci. To je uplne jina liga.
To je skutecne jako srovnavat ty kone s benzinovym motorem.
Jenze tentokrat benzinovy motor predstavuje toho kone...
Zajima te motorsport. A ja ti garantuju, ze od ted uz budou vladnout napr na Pikes peak jen EV. A kdyby nekdo dokazal nahodou se spalovakem opak, nebude nejmensi problem spalovak s elektropohonem (se ctyrmi motory a malou baterkou...) porazit.
https://youtu.be/kAJaGAMWjHM
Psal jsem jenom, v cem je Tesla OBJEKTIVNE lepsi.
Motor(y) Tesly jsou silnejsi. ;-)
Asi o 100kW! :-O:-O:-O
A jeste k interieru. To je pomerne SUBJEKTIVNI zalezitost. Tady treba vysel interier Tesly lip. :-O https://www.motor1.com/…el-3-comparison/
The Tesla has a nicer :yes: interior, better tech, and superior safety equipment by way of AutoPilot.
Model 3 doesn't have any leather trim in its cabin. It uses a faux vegan leather instead. But this is a much nicer place to sit than the cabin of the BMW even without real cowhide. The faux black leather feels upscale, and the simple use of it atop the dash – mixed with light wood and some aluminum trim – gives the Model 3's interior a clean, cohesive feel. :yes::yes::yes:
Je to kvuli hloubce cyklu.
S Teslou a dennim najezdem 50km si spotrebujes asi osminu cyklu pri smesnym zatizeni baterky a v optimalnim rozsahu, dejme tomu 70%-50%. Takto se ta baterka vubec nenici.
S PHEV si takto za den spotrebujes cely cyklus vybijes ze 100% na 0%.
I kdyz samozrejme 100 je treba 95 a nula je ve skutecnosti treba 5.
Proto mne jsou taky EV mnohem sympatictejsi nez PHEV. M. j. kvuli jednoduchosti a spolehlivosti.
Pod kazdym testem auta obycejne srovnavam s konkurenci...
A muj koment zacal tim, ze EV je vykonnejsi, rychlejsi a levnejsi...
V testu stoji:
"Dvoukomorové turbodmychadlo s nepřímým chlazením stlačeného vzduchu je pak integrováno do sacího systému, což dělá motor kompaktnějším a snižuje vzdálenost, které musejí urazit výfukové plyny, což spolu se snížením jeho setrvačnosti zlepšuje reakce turbodmychadla."
Pres toto vylepseni :D:D se motor vlastnostmi ani nepriblizi motorum Tesly.
Mimo jine "dela motor kompaktnejsim" zni v kontextu s elektromotorem az komicky.
"Vyspělý motor se zkrátka povedl a funguje přesně tak, jak byste od šestiválce BMW očekávali. Má neskutečnou sílu a úctyhodný odpich a zátah poskytne snad za jakékoliv situace." Zatah Tesly je vyrazne lepsi.
No a uplne nejvic je tohle:
"Vynikající je také spolupráce s převodovkou..."
To snad nemusim komentovat.
A jeste plusy a minusy kde je Tesla objektivne lepsi:
Plusy
Vynikající jízdní vlastnosti
Silný motor - Tesla mnohem lepsi :yes:
Skvěle řadící automat - Tesla dokonala :yes:
Hravý charakter
Tužší, ale pořád poddajný podvozek
Minusy
Přece jen poněkud mdlý zvuk
Průměrné odhlučnění na dálnici
Analogové budíky vypadaly lépe
Vysoká pořizovací cena - Tesla ne :yes:
PS Obdivuju spoustu aut a vetsinu z nich si nekoupim. Driv bylo u me BMW top. Ted je v oblasti pohonu Tesla mnohem dal. Jediny, kdo zatim Tesle konkuruje vykony, je Porsche... Jsem zvedavy, jak bude 3er konkurovat EV z vlastni staje - i4...
Doufam, ze argumenty typu premie, design (i kdyz vertikalni ledvinky se mi hnusi a u EV jsou absurdni...) a interier budou passé. https://www.auto.cz/…necekejte-136160
V te Tesla si ani nevšiml, že ho někdo nahání. Nejakej červenej komar, kterej si chtěl pohonit ego, ho fakt nezajímal. Jen ukázka rozumného řidiče, ze se do ničeho nepoustel. :-[]:-[]
Ty si nejsi schopen přečíst příspěvek na který reaguješ, nebo nerozumíš česky???
Napsal jsem ti jasně, že jsem reagoval na tvou reakci na speedfreda, navíc jsem ti to ještě polopaticky ocitoval! A ty tu znovu meleš něco o sobě a iudexovi, o 2er...., k čemuž já jsem se vůbec nevyjadřoval a ani jsem to tu nečetl. Logicky reaguji na to, co jsem četl, a nejsem povinen číst tuhle nesmyslně nafouklou diskusi (převážně o ničem) celou.
Prostě speedfred jasně napsal, že se mu 8er líbí nesrovnatelně víc, než 4er.
A ty na to "dementně" (naprosto nelogicky) zareaguješ tím, co tobě dává větší smysl.
Co bude příště, až tu někdo napíše, že se mu líbí třeba nějaký model Ferrari? Taky budeš "argumentovat" tím, že Duster ti dává mnohem větší smyls. Svatá prostoto.
A pak se divíš, že tě někdo přirovnává k Burešovi, který taký mluví jen o tom, o čem chce on sám a otázky, které se mu nelíbí, ignoruje.
Místo toho diskusního fňukání a žalování se raději občas zamysli nad tím, co a jak tu sám píšeš.
Tak naposledy. Iudex tady píše, ze kdo chce středně velké kupé blablabla... osma není středně velké kupé. Kdybych to napsal já, už bys me opravoval. Začal argumentovat jízdními vlastnostmi, dvojka je ve všem lepší. Ale tady je typicky vidět, ze tebe proste bavi rýpat se v těch nejmenších nesmyslech a mas pocit, jak to protistrane strašně “davas”...
Mne nedává smysl jezdit v aute, které se mi nelíbí. A vidíš to - nejsou to dvě rozdílné věci...
a zase tak na tři měsíce sbohem čus
Ale já přece reagoval na tvoji reakci na speedfreda:
sf: "8-er je ale voči 4-kupé pop.rdeli krajšia. Tak to je aspoň u mna."
Mig: "Stačí je postavit vedle sebe a zeptat se prvního kolemjdoucího, jestli mu to větší dává smysl"
WL: kdybych se na to díval těmi parametry, které psal Iudex, tak bych si v životě nemohl koupit trojku, ale daleko větší smysl by dávala dvojka... která je ve všem lepší...
Líbit se a dávat smysl jsou dvě různé "věci", na to už bys, za tu dobu co jsi na světě, mohl přijít.
A ptát se jednoho kolemjdoucího na cokoli nemá smysl, si představ, že bys šel kolem třeba zrovna ty... :-O:D
S tou zábavou je to dost subjektivní, fakt je, že i 5er má limity hodně daleko a vyblbnout se s tím v pohodě dá, sportovní ambice má a zábavná je taky, pokud se tedy nejedná o úplný základ. On ten váhový rozdíl není takový, spíš ta velikost. Naopak třeba taková F10 byla jízdně zajímavější, než F30 a přišlo mi, že i lépe čitelná. Třeba ale taková 7er už žádné takové ambice nemá a výkon se dá použít tak maximálně na předjíždění, či rychlé starty do křižovatek. Takže tu bych opravdu definoval jako dálniční koráb, ale 5er mi přijde ještě stále dost zábavná i na okreskách a pro mě jízdně nejvíce vyhovující.
Rozdíl ve váze mezi bezhybridní a mildhybridní 340xi je 65 kg, u 540xi je rozdíl 85 kg. Pak, babo raď. Každopádně většina té váhy navíc bude právě v tom mildhybridu, takže je to spíše 65 než 35 kilo.
Presne. Už pod 340d som písal, že ak benzín nad 300k má spotrebu pod 10, tak je to výborné a nemá zmysel sa nad spotrebou zamýšľať. Ako hovorieva môj kamarát: 9 litrov na trojlitrový turbobenzín sa niekomu zdá veľa? Za toľko som dakedy jazdil so 44kW Favoritom.
S tím souhlas, já bobra nepřekousnu, být k tomu předku alternativa, opravdu nemá o osmičce místo čtyřky smysl uvažovat, leda by, jak říkáš, někdo musel nutně rwd, což je mi u akt. generací bavoráků jedno, protože xdrive je, co do jízdního pocitu, zadokolkový dostatečně.
Mně se líbí, nebýt bobra. Jak tu chodily ty malůvky aftermarket masek od tunerů, to bych si uměl přestavit. Navíc 440i je prý oproti trojce ještě tužší, stabilnější i agilnější, přitom pořád komfortní. Mně na tom autě vadí jenom ten nešťastný předek...
840i mi príde zaujímavá voľbe výlučne pre toho, kto nutne chce RWD kupé so šesťvalcom a neprehryzie masku 4er. Lebo z praktického hľadiska moc prínosu 8er oproti 4er neprináša, najmä nie veľkostne, keď tam ten triedny rozdiel moc vidieť nie je, ani zvonku (dĺžka 4,83 m vs 4,77m), najmä ale nie vnútri, keď je 8er totálne nepoužiteľná vzadu a vpredu je tiež dosť stiesnená, na úrovni Z4. Nepolepším si ani dynamicky, práve naopak, 840i je slabšia (245 vs 275 kW) a pomalšia (5,2s vs 4,5s), ako 440i. A to všetko za cenu o 30t eur vyššiu (96t vs 66t).
Takže ja osobne fakt nevidím jediný zmysel kupovať 840i. Ak chcem stredne veľké kupé, 4er ponúka veľmi obdobné rozmery zvonka a zvnútra, má vyšší výkon a so štvorkolkou aj oveľa lepšie využiteľný. Ak by som ale chcel naozaj auto pre zábavu a teda RWD by bola nevyhnutnosť, tak je tu M4, neporovnateľne výkonnejšia a dynamickejšia ako 840i, ale stále o 12t eur lacnejšia.
Je třeba se dívat na váhy podle evropské metodiky, tj. u nás "pohotovostní", tu má 840i kupé v akt. verzi s mild hybridem právě 1805 kg. Váhu 440i xdrive s mild hybridem momentálně nenajdeš (ani na D ani na CZ webu), osobně tipuju kolem těch 1,8 tuny, uvidíme.
Zajímalo by mě, kolik skutečně váží to mild-hybrid zařízení. Kdyby to bylo 35 kilo byl bych neskutečně rád, to by se přežít dalo. Nejspíš by to taky pomohlo úplně vyhladit turbo-lag, ačkoliv i ten je poměrně zanedbatelný.
1805 je gran coupé, 1745 jsem našel coupé... bez x-drive, nechápu, nerozumím, proč si můžou v USA vybrat a v Evropě to nejde...
jediná normální trojka bude M3, ta nestojí o mega navíc...
A těch 1805 kg u 840i je už i s tím mild hybridem, není to kdovíjaký zázrak, ale ve světle bobří 440i, která je jen v awd a bude vážit velmi podobně, dává osmička v této verzi docela smysl, akorát je tam milion rozdíl v ceně. :-)
Ne 1. mělo by se soustředit na to jak CO2 z atmosféry zachytávat (technologie existují) a 2. mělo by se soustředit na to kde emise vznikají ve velkém a dá se s tím něco dělat ne šlapat po autech v Evropě. Hlavně Evropa vyprodukuje zanedbatelnou část (celkově ne jen auty) oproti zbytku světa, takže my se tady fakt přetrhnout nemusíme, protože evropský auta fakt klima neovlivní. To je celkem jednoduchá matematika.
Ked prisla na trh M340d tak som si odpisal z BMW SR webu tieto hmotnosti:
330i 1545 kg
330ix 1640 kg
330d 1665 kg
330dx 1735 kg
M340ix 1745 kg este bez 48V
M340ix 1810 kg uz s 48V dnes z BMW DE nárast 65 kg
M340dx 1895 kg s 48V
M340ixT 1845 kg este bez 48V
M340ixT 1880 kg uz s 48V dnes z BMW DE nárast 35 kg
M340dxT 1955 kg s 48V
Tak si mozete analyzovat, co ma aku hmotnost a kolko pribralo...
Jel jsem třemi kusy G20 a hlučná mi přišla právě jen 340i, a stejně jako autorovi článku, od kol. Byla na zimákách 19", a docela mi to vadilo, hluk byl na úrovni F30 na kolech stejného rozměru, a F30 je od kol hlučná. Naopak v létě jsem jel 320d před tím na jaře ještě 330i, oboje na letních 18" a tam to bylo ok, právě jsem si říkal, že největší slabinu F30 nová generace odstranila. Ale teď nevím, protože 340i na těch zimákách opravdu tichá nebyla. Logicky by to svádělo k závěru, že je to otázka gum nebo rozměru kol, ale těžko říct, rozhodně mi ale hluk od kol u 340i přišel jako celkem výrazné mínus u jinak prakticky bezchybného auta. ;-)
hmmm, to je nejaké divné. tam potrebujú presné váhy až nechcú odrbať seba/zákazníka.
Chcem ísť vážiť aj ja svoje auto ale momentálne je off (kuny zas.rané)
Výtka k odhlučnění mě taky překvapila, zvláště když má auto akustická přední skla z příplatkové výbavy. Mám je též. 18 ky zimáky a v autě je parádní ticho. Zcela srovnatelné i s většími modely konkurenčních prémiových zanček. Na akcelerace videoblogy měřil hlučnost 3er a skončila nějak 3 nejlepší hned za SQ7/8 a porazila daleko dražší auta. Zřejmě záleží na konfiguraci.
jj, tazko sa z tych udavanych hmotnosti "vysomarit" :-) myslim ale, ze udaj v technickom preukaze saabika by mal byt najpresnejsi. ma tam 1845kg ( pri verzii touring ) a kedze sedan je lahsi o cca 90kg, tak tych 1775 kg by malo byt realnych :-) ale mozeme ho poslat na colnicu, nech si auto poriadne zvazi :-)
Sám píšeš, že jazdíš za 8,8, tak prečo neveríš inému priemer 8? 8 deci je malý rozdiel najmä ak sa prifil trate, štýl jazdy a pod. môžu diametrálne líšiť. Na spritmonitore sú tri 340i s priemerom pod 8. Ja som síce spravil iba jedinú nádrž s priemerom pod 8, ale proste sa to dá. Len je to nuda. ;-)
Na nemeckom webe sú takéto údaje pre 3er sedan:
330i RWD: 1580 kg
M340i AWD MHEV: 1810 kg.
Je teda zaujímavé, že ten rozdiel sa líši. Ale pre zjednodušenie sa dá povedať, že je to cca. 200 kg (a nie 400 ako písal náš najmúdrejší). Ťažko povedať, čo z toho pripadá na akú časť ústrojenstva, ale pri xdrive si môžeme pomôcť údajom o 330i xdrive, ktorá váži 1660 kg, teda +80 kg. Teda na R6 a mildhybrid zostáva 115 kg (4er), resp. 150 kg (3er). Ak si zoberieme, že rozdiel medzi 330i a 340i v minulej F30 (kde obe RWD a manuál) bol 92 kg, tak na ten mildhybrid zostáva 58 kg (3er), resp. 23 kg (4er). Ale to sú samozrejme len odhady.
Tahle pasaz me dost prekvapila a tva zkusenost jakbysmet. Ve vetsine recenzi si odhlucneni velice chvali. Ja mam zkusenost jen s 320d, ale to bylo na dohled memu mondeu, coz patri v odhlucneni k tomu nejlepsimu ve tride. Jestli neco tak zrovna hluk bych u nove 3er, na zaklade sve zkusenosti, nijak neodsuzoval, vse mi prislo OK. Tak ze by snad 340i byla jinak odhlucnena (kila dolu?), nebo pak jen pneu, ktere samotne umi udelat rozdil jako den a noc... ?
Zdravím, s 540xi (čo bude pár 100kg navyše) jazdím priemerne za zhruba 8,3 (https://www.spritmonitor.de/…icht/982026.html), takže s 3er by to zrejme bolo pod 8...
Jazdím mix cca po tretine diaľnica, mesto a okresky, mesto je Viedeň a Bratislava, takže relatívne veľa kolón a poskakovania na semaforoch.
sedan 3er je lahsi o 70kg voci touringu, takze ak vychadzam z Tvojho TP, ktory by mal zrejme uvadzat skutocnu hmotnost Tvojho auta a nie nejaku "bulharsku konstantu" tak v Tvojej konfiguracii vazi sedan M340ix mild hybrid cca 1 775 kg. samozrejme, ak si da niekto stresne okno, alebo vacsie disky, tak to moze byt kludne 100kg navyse
este doplnim pre Mig_iho. neviem najst porovnanie G20 30i rwd vs G20 M340ix mild hybrid, ale su dostupne oficialne technicke udaje pre novu 4er coupe, z ktorych sa da lahko vypocitat, aky je rozdiel v hmotnosti medzi tymito dvoma motorizaciami a pohonmi
M440ix mild hybrid vazi 1815 kg
4 er 30i rwd vazi 1620 kg
rozdiel v hmotnosti je 195 kg.
z toho sa da predpokladat, ze medzi 3er 30i rwd a M340ix mild hybrid bude rozdiel v hmotnosti presne taky isty ... 195 kg
A máte na tom runflaty? Pokud ano, vyhoďte je a kupte si standardní gumy, je to obrovský rozdíl jak v komfortu, tak právě hluku. A ještě se vyhnete prasklým ráfkům.
Zvuk výfuku se dá zásadně vylepšit pouhým naflashováním. To samé platí o motoru i převodovce. Bohužel BMW po novu detekuje cíleně flashe a mohou být v případě závady motoru problémy se zárukou...
Loňský test M340ix touring uvádí hmotnost 1770,
o mild-hybridni verzi tady její majitel napsal, ze má
v technickém průkazu 1880 kg. To asi nebude 35 kg. Já jsem hlavně srovnával 330i bez hybridu, protože ji dostane až v létě - a psal jsem o rozdílu 400 kg, což byla chyba - je to cca 330.
lepsia asi nebude, uz len preto, lebo je tazsia ako 3er ( nie kvoli mild hybridu, ale kvoli bezramovym dveram ), ale novinari sa tvaria, ze mild hybrid je pre 40i prinosom v dynamike aj spotrebe. 3er s mild hybridom som este testovanu nikde nevidel. ak spravne chapem system bmw, tak oproti nemildhybridu ma auto navyse jednu malu bateriu ( je tusim pod sedackou spolujazdca ) a startergenerator. spolu pridavaju autu navyse 30-35kg ( odznelo v recenzii na M440ix ), takze ziadne tragedia to na rozdiel od buresovych reci :-)
Tak jestli mas auto kvuli honeni casu na Ringu tak prosim. Pro me je EV nudny priblizovadlo na jezdeni do prace. Tam bych si dovedl predstavit takovy auto mit. Chybi mu totiz zvuk motoru a to je pro me dost zasadni negativum pro auto, ze kteryho mam mit krom uzitku taky radost.
Já bych si na experty z Primy dával extra bacha. Když jsem to sledoval, přišlo mi, že jediný čas, který v autě strávili bylo při natáčení. Pak dostali text od dovozce/výrobce a odcitovali.
Tím určitě nechci říct, že by nemohla být 440i lepší než 340i. ;-)
Jel jsi někdy se sestivalcem ? Za sebe jen tolik, ze 30i je motorizace, se kterou jsem byl velmi spokojen - a do firemního vozu asi investovat nebudeš - ale úprava na 320 koní by te určitě bavila:)
Za mne je to jasne, pokud bude příští rok moznost, zkusim m340i. Na kratke cesty by se déčko trápilo a kdyz clovek nemusi resit spotrebu, tak proc si neuzit benalu. Jen je skoda toho zvuku, venku by to teda mohlo delat vetsi kraval. A klidne pouze ve sport plus. V ostatnich rezimech at je to tiche jak beranek. Ale to uz z toho auta delame jak se rika nemecky Vollmilch Eier Sau.. (prase davajici mliko a vajíčka)
Jaké máš pneu letní i zimní? Já to tehdy (v létě) když jsem jel 3er nezkoumal (jel jsem 2 konfigurace, oboje 18 kola), na jedné z nich jsem dle fotky dohledal nějaké Good Year. Na 5er mám 19 kola, letní Pirelli P7 Cinturato - ty jsou OK. Zimní Hankook i*cept (nevím z hlavy přesně) spokojený nejsem. Kloužou a hučí, na dálnici už to není ten potichu letící křižník...
Jo to jo :) Ale musím říct, že ani 5er v tomto není dokonalá. Na horším povrchu nebo zimních pneu je podle mě slyšet více než MB E nebo třeba i technicky jednodušší Lexus ES. Za mě je to opět něco za co bych nedal plný počet hvězd.
zakáží? myslím, že se toho nedožiješ. rozhodně ne ve věku, kdy bys ty auta ještě řídil. pokud některé země chtějí zakázat spalovací motory, myslí se tím prodej nových automobilů. stávající zakážou nepochybně taky, ale zase to bude trvat. a mimo veřejné komunikace, to bude zase nepochybně delší časový interval.
F-1 je výkladní skříň a tudíž musí "jít příkladem" myslím...
Jde o to, jak se auto používá. Pokud s tím jezdíte jako s rodinným autem a výrazně nepřekračujete rychlost a není to neustále brzda - plyn, tak těch 8 v létě se dá.
Pokud s tím někdo krosí okresky, tak je hned na 13 litrech. Smyslem tohoto auta samozřejmě není co nejnižší spotřeba. Ale jak jsem psal pod jiným testem, mně se na motoru líbí, že umí jezdit za málo, a když se chci povozit, přes 20 litrů v Mostě nebyl problém.
Jo a ten rekord byl 4,8l/100km.
To ale Karle nemělo nic společného s realitou. Prázdná dálnice, tempomat na 86 km, ani brzda, ani plyn, v okamžiku kdy jsem zmáčkl jedno nebo druhé, začalo to stoupat. Třílitrový diesel by to musel dát za 3,5...
Tak moje spořeba u nové m340i touring s MH po cca 3000km a klidnějším stylu je 8,8.Při běžném používání počìtám něco přes 9.U F31 335d jsem jezdil za 7,4.Tady jsem se dočetl,že někdo jezdí pruměrně za 8,to se mi nechce ani věřit.Moje nejmenší spotřeba na trase Praha -ČB byla 7,6 při jízdě podle předpisů cca +10km/h.Já osobně jsem přešel na benzín hlavě kvuli velikému rozdilu v kultivovanosti a zvuku motoru.Hmotnost v TP je 1880 kg ,ale auto pusobí lehčeji než 335d,baterie váží navíc 35 kg.Je to tedy provozni hmotnost ,někdy se to zaměnuje za pohotovostní.Tady dostalo bmw 335d i 340d pět hvězdiček,asi jim imponoval zátah versus spotřeba,to chápu,ale za mě lepší benzín,navic naftové motory jsou už neúměrně složité.
Spíš je to v lidech - někdo to umí, jiný neumí. Těch 7 l se mi zdá dost a vzhledem k tomu, že má tendence se bavit v autě, tak pochybuju, že i ta ekojízda byla opravdu eko.
17" chápu, jel jsem v 320d na 18" a rozhodně to nebylo nějaký extra pohodlný auto.
Šíleně tlustý volant podepíšu, je to už přehnaný a hodně nepříjemný při držení a odfiltrovávající to spojení s autem. Tohle je jeden z nejmizernějších volantů.
Pokud si pamatuji, Saabik psal dokonce pod 5, a Mig zajel tou samou rychlostí pod 6. Já už delší dobu věřím, že spotřeby se umí lišit i kus od kusu u toho samého modelu.
S 330i jsem byl za 8,5 a 335i za 9,5 - aktuálních 10,5 u 440i přičítám 250 kg nadváhy v podobě skládací střechy. Pod deset se musí lehce dostat každý...
Diky redakci za skutecne udanou spotřebu. Saabik daval minuly tyden pod test jak dal nekde delsi streku za 6 neco. Zkousel jsem vcera eco pro na cca 100 km a skoncil jsem na vice nez sedmi. Zena nadsena z meho stylu jizdu ale pro me teda nuda. :-! U me 330i dlouhodoba spotreba 9,8 tudiz uvadenym 11 litrum u testovaneho vozidla i verim.. Akorat nevim, jak okecam u sefa, proc u pristiho auta potrebuju šestiválec. Jsem mu sliboval ze dvojlitrovy benal bude mit na mych kratkach strekach urcite mensi spotrebu nez dvojlitrovy diesel, ale uspora se zatim nekona.. ;-\
Ještě jeden koment.. V testu M340d se uvadelo, ze auto je vhodne na rozvazeni do skol. Fakt neni! Pro dospelaka to mozna vzadu misto je, ale kdyz mate male deti a merite 181 cm jako ja, tak za Vama zustane malo misto, do ktereho se detska bota vleze jen tezko...Decka sedi v sedackach a tudiz boty nemaji na podlaze.. S kazdou jízdou lituju maleho synatora.. Prestup na petku vylucuju, jak nekdo psal nahoře, to je jiny kočár a neni s tim tolik zabavy..
Jen k tomu hluku od pneumatik.Evidentne to bude problém jen nekterych konfiguraci. U me 330i toto nepozoruji. Mam tez dvojite zaskleni jako saabik, ale i na zimakach mi to auto i na zimakach prijde vyborne odhlucnene.. Ale je docela dost dobre mozne ze to dela pneu. Mam obyc 17 bez runflatu. A ted do mne proc 17 na takovem aute. :-) Protoze ceske silnice..
Jeste jedna zminka, co by mi na Mkovych variantach vadila a kvuli cemuz jsem si nevzal M paket. Tlusty volant. Mne ten standadrni přijde jako optimální a ten sportovni jako silene tlusty. Pri příští konfigurace se zkusim zeptat, zda by se vzdat sportovniho volantu u M paketu..
A je to opravdu analog? Vypada to spise jako display.. Ale pokud to bude, jak pises, tak parada! Do sve G21 330i jsem si dal analag, protoze grafiku digtalu se mi fakt nelibila.. Kdyz ale saabik pod testem M340d napsal, ze analog nedostane update, tak jsem si rikal, ze ten digital budu muset vzit na milost.. :-)
A mimo jiné, s mild-hybridem tohle auto bude snad ještě tezsi než Tesla model 3, performance.
Jinak tady většina lidí chválí napr GT3 RS 911, bez toho, ze by ji kdokoliv vlastnil...
The 3.0-liter M TwinPower Turbo inline 6-cylinder engine is further enhanced with the new 48V mild hybrid technology, which delivers heightened eBoost power while optimizing efficiency.
Přišlo mi, že za to můžou pneumatiky, to není omluva, ale fakt. Nejel jsem ale M340 na suchu, jen mokro, extra mokro a sníh, na něm byly pneumatiky tiché ;-)
Jinak zvuk se mi líbí, po dlouhé době auto, kde je slyšet spíš zvuk motoru než výfuk :yes:
Jo jednak 540i s M paketem je cenově dál a taky dynamicky se vyrovná až M550i s osmiválcem, to už je úplně jinde. Ale hlavně jsou to dost odlišná auta. Vůbec bych to nesrovnával a o zábavě nelze moc mluvit. O to větší zklamání, že 3er má problém s hlukem. Protože reálně si až tak nekonkurují a nemá to být argument k upgradu na 5er. Je to jedna z věcí co mě odradila a poslala mimo BMW. Nakonec jsem se oklikou vrátil k 5er, ale je to zbytečný faul.
Kolega testoval M5 (s tou jsem neměl nikdy čest) a sám říkal, že ani ta na zábavu a okruh nebo okresky rozhodně není. Je to dálniční koráb.
Jj. viz titulka, rybář edition..
Vypadá to jako součást úložného programu/paketu. ;-) .
A to, jak ty ledviny nahoře nápadně přesahují kapotu, mi připomíná, jako když si některé ženské chtějí opticky zvětšit horní ret, tak vezmou rtěnku a přemalují si ho, až za jeho horní hranu.
Právě to prošívání je nějaké žlutooranžové...
Ta modrá + bílá + černá + šedá + to barevného prošívání....
To není primárně o stáří, ale o citu/míře vkusu, třeba můj syn to vidí úplně stejně...
A autor článku taky není starý, a přesto mu to připadá kýčovité.
V interiéru mají být max. dvě barvy, tohle je cirkus...
Němci to asi udělali pro fanoušky Herthy Berlín, a to je ten balón (proti interiéru) ještě barevně decentní... https://d46-a.sdn.cz/…gV_T/fInnBT.jpeg?…
Žlutá tam není :-) ... a Mikasa jsou dobrý balony.
Ty už na to jsi starej... a já jsem na hraně. Něco odvážnějšího za mě klidně, třeba ta modrá na palubce mi nevadí... ale ta bílá už je moc.
.... dýl než v PHEV - takhle, samozřejmě že ta baterka v PHEV je malá (já mám v Supovi 13kwh), takže logicky když ztratí z kapacity 20% tak už ten dojezd bude směšný.... ale to je dané velikostí....
nebo degradují i kvůli tomu jinému způsobu použití tím že jsou v PHEV (já to třeba nabíjím z běžné 220V zásuvky)
Snad jen reakce na Top Gear. Skoda, ze jsi nezkopiroval cele souveti:
Overall, the build quality and materials are a step behind the established premium European players, but by keeping things super-simple, it’s never really an issue. :-O
Step behind top neni spatny!
Jak jsem psal, step behind byla i minula generace 3er...
To co pise Top Gear je v rozporu s tim, co pises ty!
Ty Teslu zatracujes. Takovy nazor se nikde nedoctes.
A kdyz si sednes do M3, tak zjistis, ze je interier solidne zpracovanej.
Top gear jen pise, ze je krok za nejlepsimi. ;-)
Takze vlastne diky za potvrzeni toho, co jsem psal.
veru :) spominam si, ako som si prevzal novu 3er a na volante mi ta strieborna ploska tvoriaca stred zvisleho ramena vrzgala ... strasne ma to iritovalo :-) co ale mala uplne top, boli sportove sedacky v kombinacii alcantara + latka. za mna best ever
While the BMW is by far the better driver’s car of the two, and slightly better looking in comparison to the Model 3’s egg-like styling, the Tesla has more redeeming qualities. The Tesla has a nicer interior, better tech, and superior safety equipment by way of AutoPilot. Not to mention it comes with virtually all of those features as standard equipment, where BMW charges an arm and a leg for any sort of equivalent.
Nekvalitni zpracocani interieru Tesla Moderl 3?
Nejaky priklad?
Krome toho, ze ten interier je strohy, neni spatny!
na to jak tě moje názory vůbec nezajímají a nečteš je musím říct, že se dost orientuješ :yes:
auto nedělá jenom motor, kdyby ano, tak si koupím X7 s tímhle motorem a bude to pořád nejlepší auto na světě...
No jestli má Superb využitelných 10kWh ze 13kWh, tak je to nevyužitých 23%. :-O:-O:-O
To může klidně znamenat, že 0 odpovídá 13% (reálným) a 100% odpovídá 90% (reálným).
A ke všemu se to může během životnosti měnit, aby se zajistilo co nejdéle těch 10kWh. Tzn. že na konci životnosti bude třeba 0 odpovídat 0 a 100% bude 100%. ;-)
Jinak, než začneš něco zpochybňovat (když pominu to, že těch 5% nahoře i dole byl jen příklad), tak si vem nejprve k ruce kalkulačku.
K tvému GLE: ten může teoreticky se zhruba 10% nevyužitými být poměrně blízko tomu mýmu příkladu...
A zřejmě jsi úplně nepochopil o čem jsem psal.
Já jsem nepsal o zatěžování baterky, ale o jejím cyklování, resp. o depth of discharge...
A o tomhle:
https://images.app.goo.gl/umpxomjkNrq1CnAs6
Z toho obrázku např. vidíš, že když budeš vybíjet baterku místo 100% jen do 50% DoD (Depth of Discharge), budeš mít k dispozici 4x víc cyklů (kompletních!!! - 100%).
Nebo když bys místo 80% DoD jezdil jen na 20% DoD tak budeš mít 6x víc cyklů Jinými slovy, když bys používal baterku s 80% DoD, tak s ní najedeš dejme tomu 100t km, ale když bys jí používal jen s 20% DoD tak vydrží klidně 600t km. :yes::yes::yes:
To je výhoda velký baterky (např. Tesla), malých denních nájezdů (pod 100km což odpovídá cca 25% DoD) a denního nabíjení (ideálně jen do SoC 70%).
PS Až bude k dispozici milion-mile-battery, tak tohle nebude tak podstatný. PHEV i díky tomu ztratí smysl. A EV se stane skutečnou investicí. Majitel EV bude obchodovat s energií, levně kupovat a draze prodávat (to už může být realita dnes https://electrek.co/2020/05/19/tesla-bidirectional-charging-ready-game-changing-features/ ) a nebo mu bude vydělávat jako autonomní taxi (uvidíme za jak dlouho...). Baterka každopádně přežije auto tak jako tak... https://www.autoweek.com/…s-theyre-coming/
když budeš mít rakovinu plic, budeš dál kouřit?
v určitém stádiu začneš přemýšlet, co je pro tebe dobré spíš než nad tím, co tě baví... https://www.novinky.cz/…planetu-40347015
nikdy nebudu tvrdit, že se něco vyrovná intenzitou zážitkům, které přináší spalovací motor, ale musí to být proboha aspoň benzínový víceválec....
očipované motory máme oba dva, pokud se rozumí výkonová úprava zvýšením sériového výkonu, který je u něho ještě navíc vyšší. ale instalovaný výkon nemá mnoho společného se spotřebou. základ jsou vnitřní odpory u určitého obsahu motoru, které má pětilitr větší než třílitr, třecí plochy válců atd. argumentoval bych pohonem všech kol, ale řekl bych, že při ustálené jízdě ten x-drive stejně jede jenom na zadek...
kde jsem ho osočil? řekl jsem, že tomu nevěřím, ne proto, že bych lhal, ale proto, že takové auto je evidentně jenom jedno na světě - nikde jinde takové měření nejsou - a že bych to spíš přičetl chybě měřícího zařízení...
Lexus jsem napsal proto, že na rozdíl od zmršeného quattra pořád používají diferenciál od Torsenu. v některých modelech. doufám, že mi budeš argumentovat tím, že v Česku už se takové auto neprodává. Česko - pupek světa.
Jde o to, že jsem to vyzkoušel, na tempomat rovně a z kopce, ty na dálnici, kdy jsi musel brzdit kamióny - na tuhle věc jsem taky mimochodem přišel, naštěstí ten úsek dálnice Vyškov-Zlín je prakticky tir-free, ale když jsem nějaký potkal, tak to byl klasický souboj tempomatů - jde o to, že když bych tě poslal třeba z Prahy do Českých Budějovic, už bys takovou spotřebu prostě nedokázal, když by se střídaly úseky 50/90 a musel bys zrychlovat a brzdit, šlo by to na sedm nejmíň...
ale ano, už jsem tady mnohokrát napsal, že před deseti lety podobně výkonné auta žraly 13-15 litrů a že nějaký technologický pokrok automobilkám upřít nelze...
ze spalovacího motoru bude něco jako cigarety, něco, o čem se ví, že to sice škodí, ale když to uživatel zaplatí, tak ještě přihmouříme očko...
teď jsem koukal na pár drag-race a na pár srovnávacích testů Model 3 Performance a třeba když to v přímce rozseká RS6, nebo na improvizované dráze lehce překoná Giulii QV (lehce ve smyslu o kousek, nicméně ta Guilia je o dost lehčí), už dost nelehko hledám jasné ospravedlnění, proč si to auto nekoupit...
Jo, žena jezdí v modrých džínách. Téměř jsme její kůži (nappa) neudržovali, a trocha modré se před prodejem normálně vyčistila. Teď máme oba bílou novou a bude dostávat nějakou péči. Uvidím, ale nebojím se toho.
Jo, vypadá to hrozně, jak interiér infantilního fanouška Baníku, už chybí jen kufr plný klubových vlaječek. :no:;-)
A to barevné prošití, to je pověstná třešnička na dortu..., tady už někdo ztratil soudnost. :-O
Jak balón na plážový volejbal: https://www.betarena.cz/…petr_590x394.jpg
Hyundai se dnes zadny insider nesmeje.
Genesis (premiova znacka Hyundai) jsou spickova auta jak kvalitou, tak vlastnostmi typickymi treba pro BMW.
Genesis G70 je udajne lepsi nez 3er.
Takze slovo "sestreli" mohlo byt klidne v minulem case. https://www.motortrend.com/…comparison-test/
PS Ano, Pajo teoretizuju. Je obtizne porovnat tu treba Genesis. Ale mam prehled o tom, ze je dost dobrej....
Promin, ze pisu teoreticky o jinych autech, zatimco ty jsi mohl misto toho napsat, jak hezky ma BMW prosivany volant a nejvic nejhezci zvuk. :-)
Nicmene Taycan neni optimalni na cestovani.
Ma vysokou spotrebu a tim nejen kratsi dojezd, ale taky vice casu u nabijecek (v porovnani s Teslou).
A hlavne Tesla ma NAVIC sit vlastnich superchargeru, to je jiny svet (+ samozrejme muze nabijet na vsech stanicich jako Porsche).
Jinak tohle bude poradny EV - i dojezd i neskutecna rychlost, ale chapu, nelibi se kazdymu, prilis obycejny :-) https://www.auto.cz/…-na-ringu-136138
PS Presednout z EV zpet do ICE je nezvykle. Tak at te ten novy osmivalec uspokoji. Jinak uz se zacinaji objevovat i luxusnejsi EV... https://www.auto.cz/…zd-832-km-135974
Tohle vypada hezky. :-)
Srovnani to rozhodne nejsou jen teoreticka.
S ZF 8HP jsem najel nekolik tisic km (sice v minule generaci) a komfortem me rozhodne nepresvedcil.
S Teslou je ten komfort uplne jinde. Opet vlastni zkusenost...
Jedine ze by se ten automat u 3er mezigeneracne nejak vyrazne posunul. Coz pochybuju. Ve vsech testech ctu porad stejnou chvalu jako predtim.
Klidne prispej vlastni zkusenosti s Tesla Model 3 Performance (primym konkurentem tohoto kusu).
No prave.
Takze kdyz bys mel (teoreticky) stejny clanky v PHEV a v EV, tak v PHEV jejich cykly spotrebujes pomerne brzy.
Samozrejme, ze PHEV musi mit pro tak malou kapacitu lepsi (a drazsi baterku), aby vubec neco vydrzela...
EV je lepsi investice. Resp. mnohem mene spatna. :-)
Nehlede na to, ze muzes dobijet z vlastnich solaru a muzes z toho mit uloziste energie...
PS Jestli dojizdis do prace a zpet na jedno nabiti, tak by bylo fajn nabijet v praci a jezdit jen na pulku cyklu. Zivotnost se ti zvetsi (vyrazne) vic jak dvakrat...
Protoze ten pocet cyklu s melcim vybijenim obycejne roste exponencielne.