Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST BMW M340i xDrive – Stojí vysněná trojka za to?

Šestiválcová trojka je pro mnohé fanoušky BMW ta vysněná varianta. Stojí však M340i xDrive opravdu za to? A je něco, co bychom na ní rádi změnili?
Zpět na článek
9. 1. 2021 20:36
9. 1. 2021 21:27
9. 1. 2021 21:51
10. 1. 2021 08:12
10. 1. 2021 08:26
10. 1. 2021 08:33
10. 1. 2021 08:56
10. 1. 2021 11:34
10. 1. 2021 18:31
10. 1. 2021 18:51
10. 1. 2021 08:44
10. 1. 2021 08:49
10. 1. 2021 09:44
10. 1. 2021 09:47
9. 1. 2021 20:39
9. 1. 2021 21:14
9. 1. 2021 21:22
9. 1. 2021 21:31
10. 1. 2021 00:58
10. 1. 2021 08:14
10. 1. 2021 11:02
11. 1. 2021 16:05
11. 1. 2021 18:00
10. 1. 2021 00:46
10. 1. 2021 06:12
10. 1. 2021 23:45
11. 1. 2021 07:58
11. 1. 2021 10:04
9. 1. 2021 20:43
9. 1. 2021 21:00
9. 1. 2021 21:16
9. 1. 2021 22:06
9. 1. 2021 23:05
9. 1. 2021 22:15
10. 1. 2021 09:10
10. 1. 2021 09:20
10. 1. 2021 09:28
10. 1. 2021 09:37
10. 1. 2021 10:16
10. 1. 2021 10:37
10. 1. 2021 10:56
10. 1. 2021 11:00
10. 1. 2021 11:11
10. 1. 2021 11:21
10. 1. 2021 11:53
10. 1. 2021 12:08
10. 1. 2021 12:16
10. 1. 2021 12:55
10. 1. 2021 13:39
10. 1. 2021 13:56
10. 1. 2021 15:51
10. 1. 2021 16:44
10. 1. 2021 17:08
10. 1. 2021 20:51
10. 1. 2021 22:40
11. 1. 2021 00:14
11. 1. 2021 00:30
11. 1. 2021 08:43
11. 1. 2021 09:09
11. 1. 2021 09:33
11. 1. 2021 09:45
11. 1. 2021 09:59
11. 1. 2021 10:04
11. 1. 2021 09:18
11. 1. 2021 10:04
10. 1. 2021 13:09
10. 1. 2021 10:07
10. 1. 2021 13:10
11. 1. 2021 13:07
10. 1. 2021 10:18
10. 1. 2021 10:32
10. 1. 2021 13:18
11. 1. 2021 08:49
11. 1. 2021 10:22
11. 1. 2021 10:44
11. 1. 2021 12:30
11. 1. 2021 12:45
11. 1. 2021 12:57
11. 1. 2021 13:00
11. 1. 2021 13:04
11. 1. 2021 13:25
11. 1. 2021 13:44
11. 1. 2021 18:03
11. 1. 2021 12:46
11. 1. 2021 13:00
11. 1. 2021 12:57
11. 1. 2021 13:03
11. 1. 2021 13:07
11. 1. 2021 13:09
11. 1. 2021 13:10
11. 1. 2021 17:59
11. 1. 2021 18:01
12. 1. 2021 21:01
12. 1. 2021 08:13
13. 1. 2021 07:23
9. 1. 2021 20:36
prevodovka
Vynikající je také spolupráce s převodovkou, kterou je však v Evropě výhradně osmistupňový automat.
Na nejakom inom kontinente majú aj manuál?
Rozbalit vlákno
15
Avatar - VDC
9. 1. 2021 21:27
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
9. 1. 2021 21:51
Re: prevodovka
To vážne v Afrike to majú s manuálom?
Je na to nejaký link?

Ja len viem, že v USA je aj variant bez x-Drive.
https://www.bmwusa.com/…ld-your-own.html#…
10. 1. 2021 08:12
Re: prevodovka
Obavám se, ze v USA umi i bez mild hybridu.
10. 1. 2021 08:26
Re: prevodovka
The 3.0-liter M TwinPower Turbo inline 6-cylinder engine is further enhanced with the new 48V mild hybrid technology, which delivers heightened eBoost power while optimizing efficiency.
10. 1. 2021 08:33
Re: prevodovka
No pěkně :no: pak už jedine M3, RWD, manuál
Avatar - speedfred
10. 1. 2021 08:42
Re: prevodovka
Vitaj v klube :-!
10. 1. 2021 08:56
Re: prevodovka
Si objednal M3? Alebo je to narazka na QV?
Avatar - speedfred
10. 1. 2021 11:32
Re: prevodovka
narážka na manuál + rwd
10. 1. 2021 11:34
Re: prevodovka
Ok, uz som myslel (a tisko zavidel), ze bude upgrade garaze... :-)
Ani mne furt neda pokoj M2 Comp s manualom...
10. 1. 2021 18:31
Re: prevodovka
preco upgrade? niekto moze brat cestu od julci k m3 ako downgrade :D
10. 1. 2021 18:51
Re: prevodovka
To ano, ale vacsinou sa kupe uplnej novinky hovori upgrade.
Ale aj z vlastnej skusenosti (z inej oblasti) viem, ze to niekedy moze byt downgrade. :-)
10. 1. 2021 08:44
Re: prevodovka
Mozno v tej Afrike je aj s manualom a bez mild hybridu.
Len stale cakam na ten link, aby som to overil.
10. 1. 2021 08:49
Re: prevodovka
Nevěřím tomu, bohužel. Ale ze si můžeš vybrat v USA a u nás ne :no:
10. 1. 2021 09:44
Re: prevodovka
Mne by uplne stacilo, keby bola aspon 330i s manualom. To by bolo velke pokusenie.
Nova M3 je uz mimo moj budget.
10. 1. 2021 09:47
Re: prevodovka
Supra. třeba se u ní dočkáme manuálu. Každopádně, nemá baterky a nemá pohon všech kol... nová M3 - s bobrem:(
9. 1. 2021 20:39
Děkuji
Konečně někdo v recenzi M340i zmínil hluk. Hluk od podvozku/kol je jedna z věcí, která mi na tomto autě vadí. Málo která recenze si toho všímá. A proč mi to vadí u takovéhoto auta? Protože jsem si ho koupil jako auto 2 v 1. Jako rodinného kombíka na přesuny celé rodiny, a když je vysadím, můžu se vyblbnout. Toho vyblbnutí pro amatéry jako jsem já je s touto verzí dost. A právě pro ty dlouhé rodinné přesuny hluk vadí. Aspoň mně.

Co se týká výfuku. Koncem roku 2019 byl updatován software. Starší kousky dostaly aktualizaci, která jim výrazně ztlumila agresivitu z výfuku, nové (2020 a dále) mají aktualizaci už z výroby. Regulace EU...
Jak zněl výfuk před aktualizací, je patrné např. z tohoto videa od 20. sekundy:
https://www.youtube.com/watch?…
Rozbalit vlákno
14
9. 1. 2021 21:14
Re: Děkuji
Musíš si koupit pětku, ta je lip odhlucnena.
9. 1. 2021 21:22
Re: Děkuji
.... tak 5-er už z podstaty věci nebude tak dobrá na to vyblbnutí o kterém píše ne? a nebo bude o pěkný ranec dražší při stejných dynamických parametrech.... prostě auto střední třídy (navíc prémiové) by mělo mít hluk od podvozku dostatečně vyřešeno....
9. 1. 2021 21:31
Re: Děkuji
Do trojky jsem presednul z šestky a myslel jsem, ze jedu v aute, které je postavené z krabice od televize:) a pak jsem si zvyknul:)
10. 1. 2021 00:58
Re: Děkuji
Jo jednak 540i s M paketem je cenově dál a taky dynamicky se vyrovná až M550i s osmiválcem, to už je úplně jinde. Ale hlavně jsou to dost odlišná auta. Vůbec bych to nesrovnával a o zábavě nelze moc mluvit. O to větší zklamání, že 3er má problém s hlukem. Protože reálně si až tak nekonkurují a nemá to být argument k upgradu na 5er. Je to jedna z věcí co mě odradila a poslala mimo BMW. Nakonec jsem se oklikou vrátil k 5er, ale je to zbytečný faul.

Kolega testoval M5 (s tou jsem neměl nikdy čest) a sám říkal, že ani ta na zábavu a okruh nebo okresky rozhodně není. Je to dálniční koráb.
10. 1. 2021 08:14
Re: Děkuji
Já to nesrovnavam, pětku nechci, jen konstatuji, ze proste v petce slyšíš aerodynamicky hluk méně a v sedmicce zase méně.
10. 1. 2021 11:02
Re: Děkuji
Jo to jo :) Ale musím říct, že ani 5er v tomto není dokonalá. Na horším povrchu nebo zimních pneu je podle mě slyšet více než MB E nebo třeba i technicky jednodušší Lexus ES. Za mě je to opět něco za co bych nedal plný počet hvězd.
11. 1. 2021 16:05
Re: Děkuji
S tou zábavou je to dost subjektivní, fakt je, že i 5er má limity hodně daleko a vyblbnout se s tím v pohodě dá, sportovní ambice má a zábavná je taky, pokud se tedy nejedná o úplný základ. On ten váhový rozdíl není takový, spíš ta velikost. Naopak třeba taková F10 byla jízdně zajímavější, než F30 a přišlo mi, že i lépe čitelná. Třeba ale taková 7er už žádné takové ambice nemá a výkon se dá použít tak maximálně na předjíždění, či rychlé starty do křižovatek. Takže tu bych opravdu definoval jako dálniční koráb, ale 5er mi přijde ještě stále dost zábavná i na okreskách a pro mě jízdně nejvíce vyhovující.
11. 1. 2021 18:00
Re: Děkuji
F10 vs F30 mohla být zajímavější jen v určité konfiguraci oproti té nejhorší, co se do F30 dala udělat. ;-)
10. 1. 2021 00:46
Re: Děkuji
Naprosto souhlasím s tím hlukem od podvozku. Co nechápu, před týdnem tu byl test M340d a plný počet hvězd, o hluku ani zmínka. Pro mě to bylo při test drivu zklamání. Zajímavé, že technicky zpřízněná X3 tím netrpí, tam zase naopak, a celkem logicky, je aerodynamický hluk nad 160 km/h.
10. 1. 2021 06:12
Re: Děkuji
Přišlo mi, že za to můžou pneumatiky, to není omluva, ale fakt. Nejel jsem ale M340 na suchu, jen mokro, extra mokro a sníh, na něm byly pneumatiky tiché ;-)
Jinak zvuk se mi líbí, po dlouhé době auto, kde je slyšet spíš zvuk motoru než výfuk :yes:
10. 1. 2021 22:52
Re: Děkuji
A máte na tom runflaty? Pokud ano, vyhoďte je a kupte si standardní gumy, je to obrovský rozdíl jak v komfortu, tak právě hluku. A ještě se vyhnete prasklým ráfkům.

Zvuk výfuku se dá zásadně vylepšit pouhým naflashováním. To samé platí o motoru i převodovce. Bohužel BMW po novu detekuje cíleně flashe a mohou být v případě závady motoru problémy se zárukou...
10. 1. 2021 23:45
Re: Děkuji
Mám bez runflatů 18 kola. Tím to není.
Avatar - fOE
11. 1. 2021 07:58
Re: Děkuji
Tahle pasaz me dost prekvapila a tva zkusenost jakbysmet. Ve vetsine recenzi si odhlucneni velice chvali. Ja mam zkusenost jen s 320d, ale to bylo na dohled memu mondeu, coz patri v odhlucneni k tomu nejlepsimu ve tride. Jestli neco tak zrovna hluk bych u nove 3er, na zaklade sve zkusenosti, nijak neodsuzoval, vse mi prislo OK. Tak ze by snad 340i byla jinak odhlucnena (kila dolu?), nebo pak jen pneu, ktere samotne umi udelat rozdil jako den a noc... ?
Avatar - Dinar
11. 1. 2021 10:04
Re: Děkuji
Jel jsem třemi kusy G20 a hlučná mi přišla právě jen 340i, a stejně jako autorovi článku, od kol. Byla na zimákách 19", a docela mi to vadilo, hluk byl na úrovni F30 na kolech stejného rozměru, a F30 je od kol hlučná. Naopak v létě jsem jel 320d před tím na jaře ještě 330i, oboje na letních 18" a tam to bylo ok, právě jsem si říkal, že největší slabinu F30 nová generace odstranila. Ale teď nevím, protože 340i na těch zimákách opravdu tichá nebyla. Logicky by to svádělo k závěru, že je to otázka gum nebo rozměru kol, ale těžko říct, rozhodně mi ale hluk od kol u 340i přišel jako celkem výrazné mínus u jinak prakticky bezchybného auta. ;-)
9. 1. 2021 20:40
Drahy EV, vazne?
Na cene, kde zacina tohle 340ix uz je od Tesly Model 3 Performance s plnou vybavou a o sekundu lepsim zrychlenim a o 11km/h vyssim maximem. :-O

https://www.tesla.com/…inventory/new/m3

Takze ty elektromobily zase tak drahy nejsou.

PS Ekvivalent spotreby Tesla Model 3 Performance je 1.9 l/100km.
A nabijeni az 930km/h. :-O :-O :-O
https://ev-database.org/…ange-Performance
Rozbalit vlákno
118
9. 1. 2021 20:54
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ozzman
9. 1. 2021 20:58
Re: Drahy EV, vazne?
No jo... ale pořád je to jen spotřebič, tohle je BMW ;)
Avatar - Mikesus
9. 1. 2021 21:24
Re: Drahy EV, vazne?
Spotřebič nebo spotřebák, vždyť je to skoro to samé.
10. 1. 2021 08:45
Re: Drahy EV, vazne?
:D :D :yes: tvl to je hlaska. To se ti povedlo.
9. 1. 2021 21:06
Re: Drahy EV, vazne?
hele neblbni, to jsou prostě jiné světy.... kdo chce jezdit z bodu A do bodu B, bez emisí a hluku, s brutálním E-zátahem, proč ne.... ale klasické Bávo je přece něco úplně jiného - zaprvé si užiješ zábavu s podvozkem i motorem, za druhé když budeš chtít valit 200 třeba dvě hodiny v kuse tak tě nic neomezí a nakonec s tím taky můžeš dojet bez nějakého plánování do Alp na dovolenou....

A taky to po 200tkm bude pořád na 100% fungovat, zatímco u EV auta už můžeš řešit baterku atd....
9. 1. 2021 21:08
Re: Drahy EV, vazne?
Po 200 k baterku skutecne neresis...
Prober se.

"Omezená záruka na akumulátor a pohonnou jednotku
8 roky / 192 000 celkem ujetých km"

O tom jestli jsou to jiny svety nebo ne, nic nepisu. Samozrejme, ze ten interier vypada jinak. Psal jsem o porovnani cen a vykonu.
Mne se taky vic libi BMW. Ale Tesle je rychlejsi a levnejsi...
Avatar - Ozzman
9. 1. 2021 21:11
Re: Drahy EV, vazne?
Rychlejší pár minut... to je asi ten problém...
9. 1. 2021 21:14
Re: Drahy EV, vazne?
Jasne, dobit 300km za pul hodiny je samozrejme malo. ;-)
Avatar - Ozzman
9. 1. 2021 21:15
Re: Drahy EV, vazne?
Docela jo, dobíjím za 5 minut 1000 km... :) Když jezdíš denně, prostě to má své výhody :)
9. 1. 2021 21:55
Re: Drahy EV, vazne?
Kdyz jezdis denne min nez treba 300km,tak je EV ve vyhode, tech tvych 5 min usetris!

A kdyz si po 300km, nedas pauzu pul hodiny, neni to zdravy. ;-)
Avatar - Ozzman
9. 1. 2021 22:12
Re: Drahy EV, vazne?
Ale musím to narvat doma na nabíječku, viz můj koment níže... a to mne otravuje. Jezdím tak 50 km denně
Avatar - xxc
9. 1. 2021 22:33
Re: Drahy EV, vazne?
fakt to otravuje? 50 km tesla mozno vydrzi aj na plny vykon :-)
Avatar - twistedTSD
9. 1. 2021 23:30
Re: Drahy EV, vazne?
Pokud ji budeš každý den strkat do zásuvky.
10. 1. 2021 02:05
Re: Drahy EV, vazne?
Ty strkáš nerád?
Avatar - Emel
9. 1. 2021 21:56
Re: Drahy EV, vazne?
Ne, je to moc (těch půl hodiny).
9. 1. 2021 21:58
Re: Drahy EV, vazne?
Jasne... :D

Vsichni honi vteriny.

Obzvlast nejaktivnejsi diskuteri acz jako treba ty nebo Paja.

Pauzu na ceste 5 minut max. Ale na acz hodinu denne. :D :D :D
Avatar - Ozzman
9. 1. 2021 22:13
Re: Drahy EV, vazne?
To je o prioritách :D Radši tady dvě hodiny, než pul hodky tvrdnout na nabíječce :D
Avatar - Emel
9. 1. 2021 22:37
Re: Drahy EV, vazne?
Ty tu řešíš, jak je který auto rychlý... a pak na ujetí 300km strávíš půl hodiny na chargeru. Takže pokud třeba jedeš slušným tempem průměr 150, tak od chargeru odjíždíš s průměrem 120... což se mezitím kolem prožene libovolnej spalovák, kterej ve finále pojede i ve větší pohodě.

Kdybych jezdil víc dlouhý štreky, vzal bych naftu... ani ne tak kvůli penězům jako kvůli dojezdu. Při mým nájezdu jsem ochoten to tolerovat, výměnou za zajímavější jízdní projev... ale ne že by mě to neštvalo. Zase Insi stála půlku... tak holt není bez chyby :-)

Jo, kdyby to muselo bejt, tak bych holt každých 300km pařil hry na chargeru... místo toho, abych tankoval ráno v Praze, odpoledne v Srbsku a večer v Sofii. Nebo s naftou jen v té Sofii. To by tam ovšem nejdřív ten charger musel bejt.
Avatar - Ozzman
9. 1. 2021 22:47
Re: Drahy EV, vazne?
Teď se tu z čista jasna objeví Barik a řekne ti, že Charger tam dojede, protože má v kufru ještě jednu nádrž na LPG :D
10. 1. 2021 00:02
Re: Drahy EV, vazne?
Pro me jsou cestovani a rychla jizda dva ruzne svety.

Snazim se cestovat bezpecne (a relativne pomalu).
Ale obcas se rad svezu.

Rozhodne ale nehodlam zavodit s detma 1000km do Chorvatska.
Avatar - Emel
10. 1. 2021 00:52
Re: Drahy EV, vazne?
Můj názor je, že se s tou Teslou ani moc nesvezeš ve smyslu řidičského zážitku, ani není schopná svižného cestování na větší dálku, a to ani v rámci rychlostních limitů. Ale holt se člověk přizpůsobí... až bude muset
10. 1. 2021 01:00
Re: Drahy EV, vazne?
Já běžně otáčím evropské destinace na otočku nebo max přes noc. S EV bez šance...
10. 1. 2021 06:15
Re: Drahy EV, vazne?
Co to s tím má společného? Tady opět teoreticky plkáš nesmysly a srovnáváš papír. Ty doma nabiješ 300km za 5min? Nebo v práci? Nebo jen na pár místech v ČR?

Proč tohle normální inteligentní člověk dělá? Kde je ten zlom, že musí začít trojit kdykoliv se objeví? Fakt to nechápu a mrzí to.
10. 1. 2021 09:11
Re: Drahy EV, vazne?
Cau Pajo.
Diky za lichotky. :-) Taky si te vazim a vzdy mas u BMW neco k veci. :yes:

Jestli te to skutecne zajima, tak je to napr presne z duvodu jaky pises.
To, za jak dlouho nabijes doma, je NAPROSTO irelevatni. Staci kdyz nabijes pres noc.

A dalsi vec je ryze technicka.
Elektropohon je snad ve vsech objektivnich parametrech (krome mnozstvi zasoby energie a rychlosti tankovani samozrejme) lepsi nez pohon testovanyho auta.

Jak by napsal fostek, kdyby mel motor toho BMW parametry motoru Tesly, tak bys tu strikal. :-)
Elektropohon je srovnatelny tak mozna s F1.
Tvl.

Uz to chapes?

Spalovaci motor nema proti elektrickymu vubec zadnou sanci. To je uplne jina liga.
To je skutecne jako srovnavat ty kone s benzinovym motorem.
Jenze tentokrat benzinovy motor predstavuje toho kone...

Zajima te motorsport. A ja ti garantuju, ze od ted uz budou vladnout napr na Pikes peak jen EV. A kdyby nekdo dokazal nahodou se spalovakem opak, nebude nejmensi problem spalovak s elektropohonem (se ctyrmi motory a malou baterkou...) porazit.
https://youtu.be/kAJaGAMWjHM
10. 1. 2021 10:04
Re: Drahy EV, vazne?
Já nikomu nadšení neberu. Ale porovnávat auta pomocí toho, že vypíchnu závěry některých testerů nebudu.
Píšeš o motosportu.

Tam je srovnání jasné:

F1 a Formule E... To je ten rozdíl, to je to co hledám u auta pro zábavu. Vůbec se nebráním použitelnému EV cesťáku, ale zážitek mám spojený s něčím jiným.
10. 1. 2021 10:28
Re: Drahy EV, vazne?
Motorsport bude driv nebo pozdeji elektricky.

Kdyz bys treba misto tankovani jen vymenil baterku, bude i ta formule E rychlejsi. A ke vsemu nebude palit energii na kotoucich, ale vrati ji do baterky a pouzije pri nasledujicim rozjezdu. ;-)

Spalovak nema zadnou sanci. :-!
10. 1. 2021 10:34
Re: Drahy EV, vazne?
Tak víme, že nám to zakáží. Ne, že by to bylo lepší, zábavnější... Ne, že by nejely dieselagregáty naplno, ale bude to nařízení.

Nejde o absolutní rychlost, jde o zábavu a zážitek z ní. To, kde je EV dnes zcela jasně ukazuje Formule E, nudné, umělé, otřesné. Automobilky utíkají...
10. 1. 2021 10:38
Re: Drahy EV, vazne?
Jaky dieselagregaty??

Me uz nebavi ani F1.

Kdyz uz, tak moto-gp. ;-)

Co rallye, zavody do vrchu, autokros, rallyekros? Znas?
10. 1. 2021 10:49
Re: Drahy EV, vazne?
F1, Endurance, Rally, cokoliv. Jakmile tam vtrhne element EV, atraktivita se sníží natolik, že seriály skončí., První bude WRC a rallycross.

Ano, v závodech do vrchu by EV mohly fungovat.

A opět, není důležité co se líbí tobě nebo mě. Formule E vs F1 ukazuje jasně, co se líbí, baví a co je uměle tlačená trapnost.
10. 1. 2021 11:26
Re: Drahy EV, vazne?
No mozna mas pravdu.

Jizda na koni je taky vetsi adrenalin.

A dostihy zustaly dodnes. :-)
Jen kazdy vi, ze existujou rychlejsi zpusoby dopravy. ;-)
10. 1. 2021 10:50
Re: Drahy EV, vazne?
zakáží? myslím, že se toho nedožiješ. rozhodně ne ve věku, kdy bys ty auta ještě řídil. pokud některé země chtějí zakázat spalovací motory, myslí se tím prodej nových automobilů. stávající zakážou nepochybně taky, ale zase to bude trvat. a mimo veřejné komunikace, to bude zase nepochybně delší časový interval.
F-1 je výkladní skříň a tudíž musí "jít příkladem" myslím...
10. 1. 2021 11:28
Re: Drahy EV, vazne?
Presne.

Ale zavody veteranu urcite budou...
10. 1. 2021 08:48
Re: Drahy EV, vazne?
No ja si radsi koupim ICE bez ohledu na vsechny ostatni parametry, protoze mam rad vuni benzinu a zvuk motoru ;-)
10. 1. 2021 10:53
Re: Drahy EV, vazne?
ze spalovacího motoru bude něco jako cigarety, něco, o čem se ví, že to sice škodí, ale když to uživatel zaplatí, tak ještě přihmouříme očko...
teď jsem koukal na pár drag-race a na pár srovnávacích testů Model 3 Performance a třeba když to v přímce rozseká RS6, nebo na improvizované dráze lehce překoná Giulii QV (lehce ve smyslu o kousek, nicméně ta Guilia je o dost lehčí), už dost nelehko hledám jasné ospravedlnění, proč si to auto nekoupit...
Avatar - _Karel_
10. 1. 2021 10:59
Re: Drahy EV, vazne?
Blbý není, že si to chceš koupit. Blbý je, že si evidentně myslíš, že bychom měli i my.
10. 1. 2021 11:06
Re: Drahy EV, vazne?
Karle! kde jsem to napsal prosím tě? děkuji:)
Avatar - _Karel_
10. 1. 2021 11:14
Re: Drahy EV, vazne?
A) mezi řádky to píšeš všude.
B) Saabik nikdy nepsal, že těch 4,8 se dá normálně jezdit, jen, že to jednou dokázal, a ty skoro taky, tak nevím, co o tom furt mudruješ.
10. 1. 2021 11:33
Re: Drahy EV, vazne?
Protože jsem se při stejné rychlosti na tempomat a především z kopce dostal dejme tomu na 5,5 a on je se stejným motorem ještě o skoro 20% níž? Tak snad existuje nějaká fyzika...

mezi řádky nepíšu nic. naprosto uznávám, že spalovací motor nabízí víc emocí... ale v okamžiku kdy bude stát víc, žrát víc a bude ve všech parametrech pokulhávat za srovnatelným elektromobilem, potom z toho bude zajímavá víkendovka, ale pro běžný denní provoz klidně přesednu...

elektro-cabrio zatím bohužel není:)
p.s. nevnucuji ti nic, nebo ano, když píšu, proč pro mě ano?
Avatar - _Karel_
10. 1. 2021 11:52
Re: Drahy EV, vazne?
Pokud jsem mezi řádky slyšel trávu růst, tak sorry. Jestli je to tvoje volba, proti tomu ani popel.
Avatar - speedfred
10. 1. 2021 11:49
Re: Drahy EV, vazne?
Asi som už fosília aj ja, ale desí ma predstava že prídem niekam na track day alebo preteky. Tam ticho ako na cintoríne, žiadny smrad spáleného benzínu a v boxoch bez vibrácií od prechádzajúcich áut
Avatar - _Karel_
10. 1. 2021 11:53
Re: Drahy EV, vazne?
Je to jak dělat děti ve zkumavce. Účel to taky splní, funguje to, není to "špinavý", ale......
10. 1. 2021 12:10
Re: Drahy EV, vazne?
když budeš mít rakovinu plic, budeš dál kouřit?
v určitém stádiu začneš přemýšlet, co je pro tebe dobré spíš než nad tím, co tě baví...
https://www.novinky.cz/…planetu-40347015

nikdy nebudu tvrdit, že se něco vyrovná intenzitou zážitkům, které přináší spalovací motor, ale musí to být proboha aspoň benzínový víceválec....
Avatar - _Karel_
10. 1. 2021 12:33
Re: Drahy EV, vazne?
Tvoje příměry mi už delší dobu přijdou úplně mimo, sorry.
10. 1. 2021 13:02
Re: Drahy EV, vazne?
Mimo je to v tom, ze rakovinu nemas ty, ale naše planeta...
Avatar - _Karel_
10. 1. 2021 13:06
Re: Drahy EV, vazne?
To nepochybně má. Ale moderní auta jsou ten poslední problém. A Evropa je taky ten poslední problém.
10. 1. 2021 13:28
Re: Drahy EV, vazne?
Přečti, zajímavé, nebudu tvrdit, ze jsem to věděl

https://www.wakestone.cz/…o-je-vetsi-spina
10. 1. 2021 17:09
Re: Drahy EV, vazne?
Presne tak :yes: :D abych pokracoval v tom primeru, tak se EU pokousi lecit rakovinu hermankovym cajem, kdyz jde po spalovacich autech v EU.
10. 1. 2021 20:36
Re: Drahy EV, vazne?
Takže by se mělo ještě přitvrdit? ;-)
11. 1. 2021 11:08
Re: Drahy EV, vazne?
Ne 1. mělo by se soustředit na to jak CO2 z atmosféry zachytávat (technologie existují) a 2. mělo by se soustředit na to kde emise vznikají ve velkém a dá se s tím něco dělat ne šlapat po autech v Evropě. Hlavně Evropa vyprodukuje zanedbatelnou část (celkově ne jen auty) oproti zbytku světa, takže my se tady fakt přetrhnout nemusíme, protože evropský auta fakt klima neovlivní. To je celkem jednoduchá matematika.
Avatar - speedfred
10. 1. 2021 12:42
Re: Drahy EV, vazne?
Nefajčím ale viem ako si to myslel. Sú ale ľudia ktorý budú kľudne umierať s cígom v držke.
Na okruhu nesedím denno-denne, takze toto je ešte môjmu zdraviu prospešné.
10. 1. 2021 13:04
Re: Drahy EV, vazne?
Jak jsem psal vys, spalovací motory tady budou ještě dlouho a mimo veřejné komunikace ještě dyl.
10. 1. 2021 17:06
Re: Drahy EV, vazne?
Tak jestli mas auto kvuli honeni casu na Ringu tak prosim. Pro me je EV nudny priblizovadlo na jezdeni do prace. Tam bych si dovedl predstavit takovy auto mit. Chybi mu totiz zvuk motoru a to je pro me dost zasadni negativum pro auto, ze kteryho mam mit krom uzitku taky radost.
10. 1. 2021 20:34
Re: Drahy EV, vazne?
Tak pro tebe mám špatnou zprávu - neujde tomu nikdo z nás.
11. 1. 2021 11:09
Re: Drahy EV, vazne?
Na dalších 20 let jsem v klidu. V důchodu mi to už bude jedno.
11. 1. 2021 11:56
Re: Drahy EV, vazne?
potom je zbytečné se rozčilovat :yes:
Avatar - white label
9. 1. 2021 22:48
Re: Drahy EV, vazne?
A všude na mě každých 300 km čeká nadržená volná rychlodobíječka...
Avatar - Emel
10. 1. 2021 00:54
Re: Drahy EV, vazne?
Praha - Plovdiv : Došlo k chybě. Zdá se, že se něco nepovedlo. Zkuste to prosím znovu. :)
10. 1. 2021 09:55
Re: Drahy EV, vazne?
Nic neni dokonaly. :-)
Avatar - speedfred
10. 1. 2021 13:08
Re: Drahy EV, vazne?
Tvor PR za Teslu už vôbec nie, skôr otravné.
Žijeme v zlatej dobe, každý si môže vybrať čo sa mu páči.
9. 1. 2021 21:14
Re: Drahy EV, vazne?
.... já EV auta nemám nastudované z pohledu životnosti, nedávno jsem tady na ACZ zakopl o uživatelskou recenzi Leafu kde borec měnil baterku po 120tkm.... OK, jiná značka, jiná technologie, třeba.... jestli po světě jezdí desetitisíce EV které na baterku bez nějaké zásadní degradace najely 300tkm tak prosím.... jen dobře, časem do firmy možná nějaké EV taky koupím....

a porovnání cena/výkon - co jsem četl recenze EV aut tak všichni ten brutální opich oceňují, na druhou stranu většinu lidí s tím stejně nebavilo jezdit sportovně, protože ta auta jsou těžká, nezáživná, atd. Já to EV nevyčítám, pro mě jsou to ekologické krabice a víc od nich nečekám.... jen mi fakt přijde že nikdo kdo má rád auta se na to snad nemůže dívat tak redukovaně že si seřadí káry podle zrychlení na 100 a podle toho to bude hodnotit....
9. 1. 2021 21:16
Re: Drahy EV, vazne?
Tvy informace jsou... neuplny.
Jemne receno. :-)

Vytahovat baterky Leafu je, jako bys bral spolehlivost spalovaku (obecne) podle problemovych TSI....

https://youtu.be/2RZYu4a4N_0
Avatar - Ozzman
9. 1. 2021 21:18
Re: Drahy EV, vazne?
Miromen říkal, že TSI nemá problémy.. ani EA111 :D
9. 1. 2021 21:20
Re: Drahy EV, vazne?
Leaf taky nemusi mit problemy.
Kdyz jezdis pomalu (hlavne ne dalnice v lete) a nepouzivas rychlonabijeni. :D

Resp. Leaf u svatecnich ridicu zadny problem nema.
Avatar - Ozzman
9. 1. 2021 21:22
Re: Drahy EV, vazne?
Jako... nechci rýpat, ale na Teslu na dálnici jsem si dovolil i s Cliem (RIP, dnes odjelo :( ) a vždy jsem uspěl :D
9. 1. 2021 21:25
Re: Drahy EV, vazne?
Myslim, ze se to bude taky menit, az lidi budou tyhle auta fasovat. ;-)

Jinak jeste k degradaci baterie, Tesla ma po 300t km obycejne okolo 90% kapacity. :-O :-O :-O

https://electrek.co/2020/06/12/tesla-data-battery-degradation-limited-mileage-packs-equal/
Avatar - Ozzman
9. 1. 2021 21:31
Re: Drahy EV, vazne?
To je o mentalitě lidí, ja nevim, jak to děláš ty, ale já třeba k benzínce jezdím až když už to fakt musím udělat, vadí mi to, obtěžuje mne to, protože třeba jedu do práce, tak se nechci zdržovat, pak z práce, občas nakoupit a pak ještě tankovat? Opruz. Jedno auto mi při troše odříkání ujede na plnou nádrž asi 1000 km, to na denní jízdu do práce dle stylu jízdy 400-800 km a když už se blíží ten konec, tak třeba radši zvolním, abych k benzínce nemusel.

Pak představa toho elektromobilu, který musím pořád dávat do garáže (otevírat a zavírat vrata namísto "hození auta před panelák" - já ale naštěstí garáž se zásuvkou mám), nebo si hlídat dojezd... to mne prostě štvě... a myslím, že nejsem sám :)
9. 1. 2021 21:36
Re: Drahy EV, vazne?
já hlavně 2x do měsíce jedu služebku kde za den najedu třeba 700km, tak nevím jak bych to řešil kdybych musel 2x nabíjet.... a pak taky 3-4x za rok jedu někam do ciziny, naložený, s rodinou....

jako jo, dojíždění do práce, nebo objíždění klientů v rajónu, s EV v pohodě a vlastně tomu fandím.... ale holt musím mít ve firmě ještě na půjčení Passata TDi pro těch pár delších cest ročně ;-)
9. 1. 2021 22:00
Re: Drahy EV, vazne?
700km neni zadny problem.

Normalni clovek (bez urazky zdejsi polykaci km..) si minimalne dve pauzy da tak jako tak.
https://www.tesla.com/cs_CZ/trips?…
Avatar - Ozzman
9. 1. 2021 23:22
Re: Drahy EV, vazne?
Služebky jezdím výhradně s TDI, kdyby mi dali EV, tak radši vezmu soukromé auto, klidně i to na benzín, co žere 10 na sto :D Pořád by to bylo efektivnější...
Avatar - white label
9. 1. 2021 23:27
Re: Drahy EV, vazne?
A taky jak jsem teď psal, kde na tebe tady dneska čeká, každých 300 km, nadržená volná rychlodobíječka?
Avatar - Mikesus
9. 1. 2021 21:27
Re: Drahy EV, vazne?
V te Tesla si ani nevšiml, že ho někdo nahání. Nejakej červenej komar, kterej si chtěl pohonit ego, ho fakt nezajímal. Jen ukázka rozumného řidiče, ze se do ničeho nepoustel. :-[] :-[]
Avatar - Ozzman
9. 1. 2021 21:31
Re: Drahy EV, vazne?
Jo... a radši ani nedobíjej mobil :D Co kdyby náhodou... :D
Avatar - Mikesus
10. 1. 2021 03:18
Re: Drahy EV, vazne?
To je jasne, topení vypnute, radio radši taky.
Koukam, ze uz 6 lidi nepoznalo ironii :-[]
Staci rict něco o EV a uz 6 pošuků má rudo pred očima :D
10. 1. 2021 08:49
Re: Drahy EV, vazne?
Jen podotykam ze moje "nespolehlive" tsi bude mit za chvili 300 tis ;-)
9. 1. 2021 21:24
Re: Drahy EV, vazne?
OK v pohodě.... až budu EV reálně zvažovat tak se dovzdělám.... jinak jak jsem psal, v principu proti nim nic nemám a dovedu si představit EV místo Golfa.... ale ne EV místo 3-er s šestiválcem.... ;-)
9. 1. 2021 21:29
Re: Drahy EV, vazne?
Jj, vetsina EV je uplne v pohode, na Leaf je treba si dat pozor.

Baterky EV vydrzi mnohem dyl, nez PHEV...
9. 1. 2021 21:32
Re: Drahy EV, vazne?
.... dýl než v PHEV - takhle, samozřejmě že ta baterka v PHEV je malá (já mám v Supovi 13kwh), takže logicky když ztratí z kapacity 20% tak už ten dojezd bude směšný.... ale to je dané velikostí....

nebo degradují i kvůli tomu jinému způsobu použití tím že jsou v PHEV (já to třeba nabíjím z běžné 220V zásuvky)
9. 1. 2021 21:37
Re: Drahy EV, vazne?
Je to kvuli hloubce cyklu.
S Teslou a dennim najezdem 50km si spotrebujes asi osminu cyklu pri smesnym zatizeni baterky a v optimalnim rozsahu, dejme tomu 70%-50%. Takto se ta baterka vubec nenici.

S PHEV si takto za den spotrebujes cely cyklus vybijes ze 100% na 0%.
I kdyz samozrejme 100 je treba 95 a nula je ve skutecnosti treba 5.

Proto mne jsou taky EV mnohem sympatictejsi nez PHEV. M. j. kvuli jednoduchosti a spolehlivosti.
9. 1. 2021 21:48
Re: Drahy EV, vazne?
OK... já tu baterku sosnu defacto denně, tak uvidíme.... někdo to vyzkoušet musí.... ;-)
9. 1. 2021 22:14
Re: Drahy EV, vazne?
No prave.
Takze kdyz bys mel (teoreticky) stejny clanky v PHEV a v EV, tak v PHEV jejich cykly spotrebujes pomerne brzy.
Samozrejme, ze PHEV musi mit pro tak malou kapacitu lepsi (a drazsi baterku), aby vubec neco vydrzela...

EV je lepsi investice. Resp. mnohem mene spatna. :-)

Nehlede na to, ze muzes dobijet z vlastnich solaru a muzes z toho mit uloziste energie...

PS Jestli dojizdis do prace a zpet na jedno nabiti, tak by bylo fajn nabijet v praci a jezdit jen na pulku cyklu. Zivotnost se ti zvetsi (vyrazne) vic jak dvakrat...
Protoze ten pocet cyklu s melcim vybijenim obycejne roste exponencielne.
10. 1. 2021 14:19
Re: Drahy EV, vazne?
Je to pochopitelně kravina. Zrovna Tesla ti umožní klidně vyčerpat z baterie přes 95% její kapacity. Superb PHEV ma 13kWh nominál a využitelnejch je 10. Něco tam zůstává, ale určitě ne na 95% kapacity. Ukázkový je třeba GLE 350 e/de, který má nominál přes 31 a využitelných ani ne 27. Taky to dokáže nabíjet DC do téměř 100% pořád přes 40kW, tzn neumožní ti to šáhnout na celou kapacitu.
Takže nikde není napsaný, že baterka PHEV vydrží míň než u EV.
10. 1. 2021 18:28
Re: Drahy EV, vazne?
No jestli má Superb využitelných 10kWh ze 13kWh, tak je to nevyužitých 23%. :-O :-O :-O

To může klidně znamenat, že 0 odpovídá 13% (reálným) a 100% odpovídá 90% (reálným).
A ke všemu se to může během životnosti měnit, aby se zajistilo co nejdéle těch 10kWh. Tzn. že na konci životnosti bude třeba 0 odpovídat 0 a 100% bude 100%. ;-)

Jinak, než začneš něco zpochybňovat (když pominu to, že těch 5% nahoře i dole byl jen příklad), tak si vem nejprve k ruce kalkulačku.

K tvému GLE: ten může teoreticky se zhruba 10% nevyužitými být poměrně blízko tomu mýmu příkladu...
A zřejmě jsi úplně nepochopil o čem jsem psal.
Já jsem nepsal o zatěžování baterky, ale o jejím cyklování, resp. o depth of discharge...
A o tomhle:
https://images.app.goo.gl/umpxomjkNrq1CnAs6

Z toho obrázku např. vidíš, že když budeš vybíjet baterku místo 100% jen do 50% DoD (Depth of Discharge), budeš mít k dispozici 4x víc cyklů (kompletních!!! - 100%).
Nebo když bys místo 80% DoD jezdil jen na 20% DoD tak budeš mít 6x víc cyklů Jinými slovy, když bys používal baterku s 80% DoD, tak s ní najedeš dejme tomu 100t km, ale když bys jí používal jen s 20% DoD tak vydrží klidně 600t km. :yes: :yes: :yes:
To je výhoda velký baterky (např. Tesla), malých denních nájezdů (pod 100km což odpovídá cca 25% DoD) a denního nabíjení (ideálně jen do SoC 70%).

PS Až bude k dispozici milion-mile-battery, tak tohle nebude tak podstatný. PHEV i díky tomu ztratí smysl. A EV se stane skutečnou investicí. Majitel EV bude obchodovat s energií, levně kupovat a draze prodávat (to už může být realita dnes https://electrek.co/2020/05/19/tesla-bidirectional-charging-ready-game-changing-features/ ) a nebo mu bude vydělávat jako autonomní taxi (uvidíme za jak dlouho...). Baterka každopádně přežije auto tak jako tak...
https://www.autoweek.com/…s-theyre-coming/
9. 1. 2021 21:42
Re: Drahy EV, vazne?
A taky je Tesla hůř zpracovaná, s hnusným interiérem,...
9. 1. 2021 21:45
Re: Drahy EV, vazne?
To je mozny. ;-)
Avatar - speedfred
9. 1. 2021 22:27
Re: Drahy EV, vazne?
Už si konečne kúp to "Téčko" a rád si potom prečítam recenziu.
Zatial iba teoretizuješ.
Kto na to má a chce ju tak už ju kúpil a nemusíš robiť osvetu pod testom auta.
9. 1. 2021 22:49
Re: Drahy EV, vazne?
Pod kazdym testem auta obycejne srovnavam s konkurenci...

A muj koment zacal tim, ze EV je vykonnejsi, rychlejsi a levnejsi...

V testu stoji:
"Dvoukomorové turbodmychadlo s nepřímým chlazením stlačeného vzduchu je pak integrováno do sacího systému, což dělá motor kompaktnějším a snižuje vzdálenost, které musejí urazit výfukové plyny, což spolu se snížením jeho setrvačnosti zlepšuje reakce turbodmychadla."
Pres toto vylepseni :D :D se motor vlastnostmi ani nepriblizi motorum Tesly.
Mimo jine "dela motor kompaktnejsim" zni v kontextu s elektromotorem az komicky.

"Vyspělý motor se zkrátka povedl a funguje přesně tak, jak byste od šestiválce BMW očekávali. Má neskutečnou sílu a úctyhodný odpich a zátah poskytne snad za jakékoliv situace." Zatah Tesly je vyrazne lepsi.

No a uplne nejvic je tohle:
"Vynikající je také spolupráce s převodovkou..."
To snad nemusim komentovat.

A jeste plusy a minusy kde je Tesla objektivne lepsi:

Plusy
Vynikající jízdní vlastnosti
Silný motor - Tesla mnohem lepsi :yes:
Skvěle řadící automat - Tesla dokonala :yes:
Hravý charakter
Tužší, ale pořád poddajný podvozek

Minusy
Přece jen poněkud mdlý zvuk
Průměrné odhlučnění na dálnici
Analogové budíky vypadaly lépe
Vysoká pořizovací cena - Tesla ne :yes:

PS Obdivuju spoustu aut a vetsinu z nich si nekoupim. Driv bylo u me BMW top. Ted je v oblasti pohonu Tesla mnohem dal. Jediny, kdo zatim Tesle konkuruje vykony, je Porsche... Jsem zvedavy, jak bude 3er konkurovat EV z vlastni staje - i4...
Doufam, ze argumenty typu premie, design (i kdyz vertikalni ledvinky se mi hnusi a u EV jsou absurdni...) a interier budou passé.
https://www.auto.cz/…necekejte-136160
Avatar - twistedTSD
9. 1. 2021 23:35
Re: Drahy EV, vazne?
Přes jakékoli vylepšení nebude mít motor Tesly žádný charakter.

"Vysoká pořizovací cena - Tesla ne" určitě jich objednáváš deset a nemůžeš se dočkat, až se za ty peníze budeš rochnit v tom nádherném interiéru.
9. 1. 2021 23:38
Re: Drahy EV, vazne?
Psal jsem, v cem je Tesla objektivne lepsi.
A oznacil jsem jen tri body (nicmene pomerne podstatny).

Tudiz nepopiram, ze v tom ostatnim muze hrat prim BMW. ;-)

Celosvetove se Modelu 3 prodalo pomerne dost a skutecne velka spousta lidi uz se rochni v tom interieru....
I pres zdejsi predsudky. :-)
Avatar - twistedTSD
10. 1. 2021 00:13
Re: Drahy EV, vazne?
A já ti napsal, v čem motor Tesly pro někoho nemusí být lepší.
10. 1. 2021 00:14
Re: Drahy EV, vazne?
A ja to nerozporuju.

Psal jsem jenom, v cem je Tesla OBJEKTIVNE lepsi.
Motor(y) Tesly jsou silnejsi. ;-)
Asi o 100kW! :-O :-O :-O

A jeste k interieru. To je pomerne SUBJEKTIVNI zalezitost. Tady treba vysel interier Tesly lip. :-O
https://www.motor1.com/…el-3-comparison/
The Tesla has a nicer :yes: interior, better tech, and superior safety equipment by way of AutoPilot.

Model 3 doesn't have any leather trim in its cabin. It uses a faux vegan leather instead. But this is a much nicer place to sit than the cabin of the BMW even without real cowhide. The faux black leather feels upscale, and the simple use of it atop the dash – mixed with light wood and some aluminum trim – gives the Model 3's interior a clean, cohesive feel. :yes: :yes: :yes:
10. 1. 2021 05:33
Re: Drahy EV, vazne?
DonVito, ty tady té Tesle děláš reklamu, jako kdybys za to byl placenej... jako já chápu fanouškovství, ale u toho GTI to byla aspoň zábava číst... a teď se snad dozvídám, že ty ji ani nemáš? Tak to je teda síla...
10. 1. 2021 08:37
Re: Drahy EV, vazne?
A mimo jiné, s mild-hybridem tohle auto bude snad ještě tezsi než Tesla model 3, performance.
Jinak tady většina lidí chválí napr GT3 RS 911, bez toho, ze by ji kdokoliv vlastnil...
Avatar - netcar.xx
10. 1. 2021 00:04
Re: Drahy EV, vazne?
My jsme si poridili na sklonku jaro/ leto Taycana Turbo S. Jedno auto muselo z baraku, tak sel E 63s, zustala M3 F80, 911 Sport Classic a par starsich aut. Ze zacatku jsem byl z Taycana unesenej a s mladou jsme se o nej pomalu hadali. Naucil jsem se i planovat cesty kvuli nabijeni na delsich strekach ( zijeme v D ), jinak nabijime doma. Dneska jsem rad, ze je z nej pritelkyne nadsena porad stejne, protoze ja uz tak moc ne. M3 pujde z baraku ( zustava ale v rodine ) a ja pokukuju po nahrade za to E 63s. A i pres to, ze je ten Taycan ve vsech ohledech uplne jina liga nez ten osklivej odlitek od Tesly, tak mi poradnej osmivalec ( ani sestivalec ) nenahradi. U nove S Klasse zatim k dispozici poradna motorizace neni a ja uz pomalu trpim. A z Taycana je mestske auto.
Avatar - white label
10. 1. 2021 00:34
Re: Drahy EV, vazne?
Tu 911 Sport Classic máte od novoty/jako první majitelé?
Avatar - netcar.xx
10. 1. 2021 01:53
Re: Drahy EV, vazne?
Ne, byla tři roky stará, ale prakticky nejetá. Aut jsem měl už spoustu, každé přestane za chvíli bavit, ale ta SC je výjimka. Měl jsem i skoro nejetou E46 M3, ale ta mi nic neříkala, tak šla letos pryč. Místo ní jsem vzal taky prakticky nejetou Integrale Evo2 a ta je za celá ta léta jediné auto, které stojí s tou SC na absolutním vrcholu. Jinak mám ještě pěknou W123 230 CE, jednu 190 2.5 16 (ne EVO) a krásnou Granadu 2.8i absolutně bez koroze, s Recarama, klimou,... To je taky srdcovka, protože ji měla kdysi mamka.
10. 1. 2021 06:06
Re: Drahy EV, vazne?
Moc pěkný! :yes:
Avatar - speedfred
10. 1. 2021 07:46
Re: Drahy EV, vazne?
Pekná garáž. :yes:
10. 1. 2021 00:59
Re: Drahy EV, vazne?
Pekna auta.

Nicmene Taycan neni optimalni na cestovani.
Ma vysokou spotrebu a tim nejen kratsi dojezd, ale taky vice casu u nabijecek (v porovnani s Teslou).
A hlavne Tesla ma NAVIC sit vlastnich superchargeru, to je jiny svet (+ samozrejme muze nabijet na vsech stanicich jako Porsche).

Jinak tohle bude poradny EV - i dojezd i neskutecna rychlost, ale chapu, nelibi se kazdymu, prilis obycejny :-)
https://www.auto.cz/…-na-ringu-136138

PS Presednout z EV zpet do ICE je nezvykle. Tak at te ten novy osmivalec uspokoji. Jinak uz se zacinaji objevovat i luxusnejsi EV...
https://www.auto.cz/…zd-832-km-135974
Tohle vypada hezky. :-)
Avatar - netcar.xx
10. 1. 2021 02:07
Re: Drahy EV, vazne?
Že má Tesla tu elektriku a SW nejlepší je bez diskuze, ale je sterilní jak lednička a potom já jsem puntičkář a to zpracování bych nerozchodil. My jsme původně plánovali na zkoušku Hondu E jako auto na nákupy, ale vyskytl se ten Taycan, svezli jsme se bylo rozhodnuto. Možná to vyznělo tak, že není dobrej, on je naopak úžasnej, ale strašně rychle omrzel. To třeba ten AMG E63s bavil pořád. Takže věřím tomu, že mě bude bavit i nová S s pořádným motorem.
Ten Lucid Air je pěknej, ale mám obavy, že auto od nevýrobce aut bude další Tesla. Asi proto Apple údajně spolupracuje s Hyundai. Hlupák se tomu vysměje, ale smysl to má a navíc Hyundai za chvíli sestřelí z trůnu nejednu rádobyprémiovku.
10. 1. 2021 08:37
Re: Drahy EV, vazne?
Hyundai se dnes zadny insider nesmeje.
Genesis (premiova znacka Hyundai) jsou spickova auta jak kvalitou, tak vlastnostmi typickymi treba pro BMW.
Genesis G70 je udajne lepsi nez 3er.
Takze slovo "sestreli" mohlo byt klidne v minulem case.
https://www.motortrend.com/…comparison-test/

PS Ano, Pajo teoretizuju. Je obtizne porovnat tu treba Genesis. Ale mam prehled o tom, ze je dost dobrej....
Promin, ze pisu teoreticky o jinych autech, zatimco ty jsi mohl misto toho napsat, jak hezky ma BMW prosivany volant a nejvic nejhezci zvuk. :-)
10. 1. 2021 06:08
Re: Drahy EV, vazne?
Tak jsi klasicky zapráskal diskuzi teoretickými srovnáními, taková normální věc už tady... ;-\
10. 1. 2021 08:47
Re: Drahy EV, vazne?
Srovnani to rozhodne nejsou jen teoreticka.
S ZF 8HP jsem najel nekolik tisic km (sice v minule generaci) a komfortem me rozhodne nepresvedcil.
S Teslou je ten komfort uplne jinde. Opet vlastni zkusenost...

Jedine ze by se ten automat u 3er mezigeneracne nejak vyrazne posunul. Coz pochybuju. Ve vsech testech ctu porad stejnou chvalu jako predtim.

Klidne prispej vlastni zkusenosti s Tesla Model 3 Performance (primym konkurentem tohoto kusu).
10. 1. 2021 06:02
Re: Drahy EV, vazne?
Něco k M340i? Kup si co chceš, ale předpokládám, že jista auta nejel a doporučuješ tu zajíce v pytli.
Avatar - iudex
11. 1. 2021 09:24
Re: Drahy EV, vazne?
Porovnávať Teslu 3 s BMW 3er nemá vôbec zmysel. Nikto, kto do tých dvoch áut čo i len sadne o nich nebude uvažovať ako o alternatívach. Špičková kvalita materiálov a vypracovania v BMW versus plastové peklo v Tesle. O nekvalite výroby či materiálov, praskajúcich kaziacich a rozpadávajúcich sa súčiaskach boli už napísané stohy textu a natočené hodiny videí. Proste samotný fakt, že trebárs Renault vyrobí rýchlejšie auto ako BMW neznamená, že to sú konkurenti. A keď poviem, že Tesla je (kvalitou, materiálmi a vypracovaním) na úrovni Renaultu, to Renault môže vnímať ako urážku.
Avatar - speedfred
11. 1. 2021 09:31
Re: Drahy EV, vazne?
:-[] :-[] :-[] za poslednú vetu.
11. 1. 2021 10:58
Re: Drahy EV, vazne?
https://www.motor1.com/…el-3-comparison/

While the BMW is by far the better driver’s car of the two, and slightly better looking in comparison to the Model 3’s egg-like styling, the Tesla has more redeeming qualities. The Tesla has a nicer interior, better tech, and superior safety equipment by way of AutoPilot. Not to mention it comes with virtually all of those features as standard equipment, where BMW charges an arm and a leg for any sort of equivalent.

Nekvalitni zpracocani interieru Tesla Moderl 3?
Nejaky priklad?
Krome toho, ze ten interier je strohy, neni spatny!
Avatar - white label
11. 1. 2021 11:00
Re: Drahy EV, vazne?
Tesly už konečně mají i interiéry?
11. 1. 2021 11:24
Re: Drahy EV, vazne?
BMW zrovna v kvalite interieru, treba 3er doposud (az na aktualni generaci), zrovna nevynikalo.

A vubec mi to nevadilo. ;-)

Do nastupu Tesly byla trojka dlouha leta (z meho pohledu) v dane kategorii to nejlepsi, posledni dobou se jen pridala Alfa a Genesis.
Avatar - iudex
11. 1. 2021 11:47
Re: Drahy EV, vazne?
Súhlasím, že F30 nebola v interiéri úplne prémiová, tam za konkurenciou (A4) materiálovo a celkovým pocitom kvality zaostávala. Každopádne ten interiér bol perfektne funkčný a ergonomický, všetko bolo poruke a ovládalo sa jednoducho a intuitívne (iDrive bol a je asi najlepší systém ovládania infotainmentu). Nová G20 išla kvalitou interiéru výrazne hore a je už hodná prémiového označenia.
Tesla nemá ani jedno: ani kvalitu, ani ergonómiu.
11. 1. 2021 12:18
Re: Drahy EV, vazne?
veru :) spominam si, ako som si prevzal novu 3er a na volante mi ta strieborna ploska tvoriaca stred zvisleho ramena vrzgala ... strasne ma to iritovalo :-) co ale mala uplne top, boli sportove sedacky v kombinacii alcantara + latka. za mna best ever
11. 1. 2021 12:43
Re: Drahy EV, vazne?
V Modelu 3 mne chybi HUD.
A ergonomie je dana ovladanim vseho na displeji...

Jinak je to moderni interier s oblozenim z pravyho dreva.
A kvalita novych modelu uz je na vysoky urovni.

Srovnani s Renaultem (i kdyz ten nemusi byt uplne spatny) nechapu.
Avatar - iudex
11. 1. 2021 11:57
Re: Drahy EV, vazne?
Príklady? Nech sa páči:
Top Gear:
Overall, the build quality and materials are a step behind the established premium European players.
Carmagazine:
Standards are high in this sector and it can't quite live with the exquisitely built cabins of the Audi A4 or BMW 3-series.
What Car:
Build quality is definitely the best we’ve seen yet from the US brand, but it won't worry the likes of Audi or BMW, and it's one area where the Polestar 2 has the Model 3 licked.
Close the doors and you don’t get that soft ‘thud’ that you’d normally associate with the best German rivals, while the faux-leather on the seats and steering wheel lacks a truly premium feel.
Autocar:
There’s still work to be done to truly match the likes of Audi, BMW and Mercedes.
11. 1. 2021 12:12
Re: Drahy EV, vazne?
fuuu... to si nemal :-) :-)
11. 1. 2021 12:49
Re: Drahy EV, vazne?
Snad jen reakce na Top Gear. Skoda, ze jsi nezkopiroval cele souveti:

Overall, the build quality and materials are a step behind the established premium European players, but by keeping things super-simple, it’s never really an issue. :-O

Step behind top neni spatny!
Jak jsem psal, step behind byla i minula generace 3er...

To co pise Top Gear je v rozporu s tim, co pises ty!
Ty Teslu zatracujes. Takovy nazor se nikde nedoctes.
A kdyz si sednes do M3, tak zjistis, ze je interier solidne zpracovanej.
Top gear jen pise, ze je krok za nejlepsimi. ;-)

Takze vlastne diky za potvrzeni toho, co jsem psal.
11. 1. 2021 13:06
Re: Drahy EV, vazne?
Nemá smysl to rozebírat, opravdu tu chceš tvrdit, že má TM3 stejně kvalitní kůži a sedačky jako 3er? Opravdu ti přijde středová LCD vycizelovaná jako infotainment iDrive?
Nebudu se vůbec bavit o detailech...jestli si na obě otázky odpovíš, že ano, pak tu sice můžeš jako každý prezentovat svůj názor, ale jakou bude mít váhu asi usoudíš sám ;-)
11. 1. 2021 13:10
Re: Drahy EV, vazne?
Ne, TM3 je pro vegany. :-)
A pouziva kozenku.
A sedacky maji pekne mekkou penu spis jak francouzsky auta. ;-)

Ja reaguju na neopravneny zatracovani Tesly.

Motor 1 dokonce pise, ze je interier Tesly hezci nez BMW...
No me se interiery BMW vzdy dost libily.
11. 1. 2021 12:11
Re: Drahy EV, vazne?
este stale ho to nepreslo ? :-) svedok elonov prisiel vychvalovat Teslu 3 pod recenziu M340ix ? to vazne "chces" :) nechapem, ci je nozaj taky ... alebo len trolli :-) musim sa ale priznat, ze T3 LR bola jednym z dvoch aut, ktore som zvazoval ako nahradu za moje aktualne. rodinne mame SUV v 6valcovom benzine, takze ako druhe auto by bola LR verzia relativne ok. byvame v dome, takze s daily nabijanim ziadny problem, na vyblaznenie mam pristup k dalsim autam a v lete na dialnici da Tesla cca 300km+. dlhe trate by som robil v benzine. ked som si sadol do testovanej T3 ( kus bol dobre vyrobeny - interier dobre zlepeny, vsetko licovalo, nic neodpadavalo, exterier plechy celkom licovali, majitel si dal ciru foliu kvoli ochrane laku ... prevedenie performance, cela v ciernom ... z vonka pekne auto ). najvacsie vyhrady k interieru, bez porovnavania s G20 : skutocne hnusna kozenka na potahoch sedaciek ( chcelo by to kvalitnu latku, alebo alcantaru ), makke "papuckovske" sedacky bez dobreho vedenia tela, asi najnusnejsi volant aky som mal kedy v ruke, dreveny dekor na palubovke a v neposlednom rade, podla mna, velmi nepodarena a nebezpecna kombinacia "vsetko sa ovlada v strede na tablete" + nemoznost objednat HUD. interier som mal v plane dat precalunit latkou, alebo alcantarou a dreveny dekor nahradit niecim decentejsim. na volat som si planoval "zvyknut". samozrejme, po presadnuti do aktualnej G20 bolo nemozne porovnavat ... ani slepy by nemohol, pretoze aj na dotyk je rozdiel minimalne o dve triedy v prospech BMW . co nakoniec rozhodlo, ze som si Teslu 3 LR neobjednal ? je to velmi jednoduche a paradoxne sa nejadna o auto samotne. rozhodla kombinacia v priemere stale nizkej kvality prevedenia auta ( klient nikdy nevie, ci mu pride dobre vyrobene auto, alebo uplny shit ) + absolutne "protiklientske" riesenie reklamacii + neskutocne nekvalitny a drahy servis. ani moji priatelia, ktori maju X 100D a S 100D v cenach okolo 140k eur ( kupovane nove ) nedostanu nahradne auto ak to svoje odvezu do servisu do viedne a navyse sa k nim spravaju ako k majitelom starej skodovky, ktori prisli do servisu rollsu. vsetci hovoria jedno "dobre si rozmysli, ci chces naozaj reklamovat / servisovat dany problem, pretoze mas 50 % sancu, ze Ti vratia auto s dalsimi problemami, ktore do vtedy nemalo" a to uplne bez srandy.
Avatar - lyon667
9. 1. 2021 20:43
Konfigurace
Analogové budíky lze nakonfigurovat i do M340i. Výrobce začal montovat novou verzi, která už umí iDrive 7 včetně OTA aktualizací navigace a jediné, o co člověk přijde, je větší displej Live Cockpit Professional.

https://i.imgur.com/QfNUjjs.jpg

Ale větrané sesle trojka furt nenabízí.
Rozbalit vlákno
7
9. 1. 2021 20:46
Re: Konfigurace
Větrané sesle nabízí, ale až v M3.
Avatar - lyon667
9. 1. 2021 20:48
Re: Konfigurace
Tak třeba se dočkáme u faceliftu.
9. 1. 2021 21:07
Re: Konfigurace
.... safra všichni by ten analog chtěli a když to vidím tak si připadám jak v roce 2005....
Avatar - _Karel_
9. 1. 2021 21:59
Re: Konfigurace
Moc pěkně nevypadají, to je fakt.
10. 1. 2021 22:56
Re: Konfigurace
Tak hlavně v F30 jsou na denním svícení nepodsvícené a tudíž úplně naprd, HUD je fakticky nutnost.
10. 1. 2021 01:04
Re: Konfigurace
O větraných sedačkách se říkalo, že se do 3er nevleze technika či co, ale 4er je nabízí...tak snad se dočkáme :-[]
10. 1. 2021 08:46
Re: Konfigurace
A je to opravdu analog? Vypada to spise jako display.. Ale pokud to bude, jak pises, tak parada! Do sve G21 330i jsem si dal analag, protoze grafiku digtalu se mi fakt nelibila.. Kdyz ale saabik pod testem M340d napsal, ze analog nedostane update, tak jsem si rikal, ze ten digital budu muset vzit na milost.. :-)
9. 1. 2021 21:00
Klasika :-)
.... o technice, výkonu a jízdě se asi bavit nemusíme.... :yes:

Za sebe musím pochválit vnější vzhled toho auta - pěkná decentní barva, k tomu ladící kola. Fakt se mi líbí tmavomodré brzdiče, opravdu vkusné.... kdybych si mohl moc vymýšlet tak masku a lišty kolem oken bych chtěl v podobném odstínu jako kola, ale i ta černá je OK.... ale jinak fakt krása, na to jak je to nadupané auto tak se ničím nevychloubá a to se mi líbí :yes:

Naopak ten bílo-modrý interiér je naprosto příšerný, ale tak to je jen věc jednoho kliknutí v konfigurátoru..... ;-) a ještě vypadají lacině ta hliníková tlačítka distribuce vzduchu klimy, ale to bych překousnul....

Suma sumáru ale auto až klasických tvarů a koncepce.... ještě si old-school řidič má co koupit.... ;-)

Mimochodem, přemýšlím jestli jsem tady na venkově kde žiju někdy v posledním roce klasické BMW3 této generace viděl.... myslím že ne.... ;-\ za to různých mutantů nepočítaně.... co už....
Rozbalit vlákno
13
Avatar - Emel
9. 1. 2021 21:16
Re: Klasika :-)
Ta bílomodrá uvnitř je ale dost divočina :-)
Avatar - Ozzman
9. 1. 2021 21:19
Re: Klasika :-)
Dobře... tak já budu mlčet, že se mi to líbí ... :D
Avatar - _Karel_
9. 1. 2021 22:00
Re: Klasika :-)
Taky bych ji asi skousl :-)
Avatar - Emel
9. 1. 2021 22:06
Re: Klasika :-)
Tak... já v principu proti divočině nic nemám, možná pamatuješ na tohle
https://www.larevueautomobile.com/…azda_RX8_034.jpg
Ale tohle mi přijde takové... i nesladěné možná, černý dveře bílý sedačky bílá loketka (ta bude vypadat)... jako není to nejhorší, ale asi by to na mě bylo moc.
https://t.cncenter.cz/…igin-6762021.jpg?…
Avatar - Ozzman
9. 1. 2021 22:11
Re: Klasika :-)
Mne se líbí obojí :D Já měl vždy nudně černé interiéry, takže nějaké to osvěžení by mi asi nevadilo :)

Druhá věc je údržba, ta bílá, to musí být peklo :)
Avatar - _Karel_
9. 1. 2021 23:50
Re: Klasika :-)
Bílá žádný peklo není.Žena ji měla v autě 3 roky, já mám taky bílou a jezdím dost často v montérkách. Docela v pohodě.
Avatar - Ozzman
9. 1. 2021 23:53
Re: Klasika :-)
Já mam problém i s tou černou :D Ale třeba někdy... :D
Avatar - white label
9. 1. 2021 23:54
Re: Klasika :-)
Horší, než montérky, jsou džíny, hlavně v létě..., ale tu je to jedno, tady stejně sedíš na modré.
Avatar - _Karel_
9. 1. 2021 23:58
Re: Klasika :-)
Jo, žena jezdí v modrých džínách. Téměř jsme její kůži (nappa) neudržovali, a trocha modré se před prodejem normálně vyčistila. Teď máme oba bílou novou a bude dostávat nějakou péči. Uvidím, ale nebojím se toho.
Avatar - white label
10. 1. 2021 00:00
Re: Klasika :-)
Vyčistit se to dá, ideálně když se to dělá pravidelně...
Avatar - white label
9. 1. 2021 22:53
Re: Klasika :-)
Jo, vypadá to hrozně, jak interiér infantilního fanouška Baníku, už chybí jen kufr plný klubových vlaječek. :no: ;-)
A to barevné prošití, to je pověstná třešnička na dortu..., tady už někdo ztratil soudnost. :-O
Jak balón na plážový volejbal: https://www.betarena.cz/…petr_590x394.jpg
Avatar - Emel
9. 1. 2021 23:05
Re: Klasika :-)
Žlutá tam není :-) ... a Mikasa jsou dobrý balony.
Ty už na to jsi starej... a já jsem na hraně. Něco odvážnějšího za mě klidně, třeba ta modrá na palubce mi nevadí... ale ta bílá už je moc.
Avatar - white label
9. 1. 2021 23:06
Re: Klasika :-)
Právě to prošívání je nějaké žlutooranžové...
Ta modrá + bílá + černá + šedá + to barevného prošívání....
To není primárně o stáří, ale o citu/míře vkusu, třeba můj syn to vidí úplně stejně...
A autor článku taky není starý, a přesto mu to připadá kýčovité.
V interiéru mají být max. dvě barvy, tohle je cirkus...
Němci to asi udělali pro fanoušky Herthy Berlín, a to je ten balón (proti interiéru) ještě barevně decentní...
https://d46-a.sdn.cz/…gV_T/fInnBT.jpeg?…
9. 1. 2021 22:12
po 200tis km už 100 procent v cajku ne
Bejvavalo ze bavo bylo po 200tis ok. Dneska to uz neplati. Driv se auta opravovali, pak se menili dily a ted uz u nespocwt ridicich jednotkach neni co s rim delat jakmile to nekomunikuje. A to nemluvim o sizeni zakladnich veci. S odkazem na cloveka vysoce postaveneho v bmw, bů s námi.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - 3_diamanty
9. 1. 2021 22:15
interier
musim pochvalit tu modrobielu kombinaciu calunenia v kabine... navyse to aj paradne ladi s vonkajsou farbou kasne.... ktora v tejto sivej farbe k tejto kombinacii dokonale pasuje... jedine co mi vadi je ta tmava maska ... opat aj tu by som radsej videl klasicke chromovane ladvinky ... ale chapem... auto ale paradne...
Rozbalit vlákno
4
Avatar - speedfred
9. 1. 2021 22:48
Re: interier
Ja som menil chrómované ľadvinky za karbón. Každému podľa chuti.
Avatar - woody-alien
9. 1. 2021 23:49
Re: interier
Hlavně ty ledvinky vypadaj jako když si přes haubnu přetáhl síťovku... ;-)
Avatar - white label
9. 1. 2021 23:52
Re: interier
Jj. viz titulka, rybář edition..
Vypadá to jako součást úložného programu/paketu. ;-) .
A to, jak ty ledviny nahoře nápadně přesahují kapotu, mi připomíná, jako když si některé ženské chtějí opticky zvětšit horní ret, tak vezmou rtěnku a přemalují si ho, až za jeho horní hranu.
Avatar - 3_diamanty
10. 1. 2021 08:52
Re: interier
..jj .. je fajn ked sa to da zamenit... mne ale nadalej sa najviac pacia chromovane masky... aj tu aj na audine... vsade ...aj vizualne su napadnejsie a pre mna aj luxusnejsie ale samozrejme ... je to uz len detail... kazdopadne ta bavoracka modrobiela na sedackach aj modre calunenie na dverach mi tu krasne pasuje... fakt toto je cool... az mi to pripomina v tomto nejaky kabinou odvaznejsi lexus .... akoze nepotrpim si na HUD ani 15 reprakov ani milion asistentov ci nejake mega dotykace ale taketo stylove a efektne calunenie by som si priplatil ...a rad... aj v tomto je ta ocakavana premiovost aku si predstavujem... no a cena necena... je to bavo.... ked zvazime ze aj nejaky el. prcek honda e stoji defakto melon tak v tomto je potom skoro zadara.... dokonaly kusok :yes:
10. 1. 2021 06:22
Stručně a krátce...
+ úžasný motor s pěkným zvukem
+ Výtečně naladěný podvozek
+ Perfektní řízení
+ řidičsky naladěný xdrive

- hluk od pneumatik
- nemožnost měnit grafiku budíků a větrat sedadla

Mě se auto moc líbí :yes: Nebudu tu komentovat výbavu novinářského auta, ani jeho cenu. Se vším co potřebuješ jsi reálně pořád za max 1,7M s daní, i kdyby jsi u BMW nakupoval poprvé.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - speedfred
10. 1. 2021 07:52
Re: Stručně a krátce...
Túto generáciu 3-er som nejazdil, motor v minulosti áno - fakt paráda.
Keby som som si ale zaBYcharil tak radšej idem do 330d alebo nedávno testovanej 340xd. Obe idú stále ako čert za menej a tým pádom pri rovnakej nádrži väčší dojazd.R6 d je stále parádny motor.
10. 1. 2021 08:56
Re: Stručně a krátce...
Jen k tomu hluku od pneumatik.Evidentne to bude problém jen nekterych konfiguraci. U me 330i toto nepozoruji. Mam tez dvojite zaskleni jako saabik, ale i na zimakach mi to auto i na zimakach prijde vyborne odhlucnene.. Ale je docela dost dobre mozne ze to dela pneu. Mam obyc 17 bez runflatu. A ted do mne proc 17 na takovem aute. :-) Protoze ceske silnice..

Jeste jedna zminka, co by mi na Mkovych variantach vadila a kvuli cemuz jsem si nevzal M paket. Tlusty volant. Mne ten standadrni přijde jako optimální a ten sportovni jako silene tlusty. Pri příští konfigurace se zkusim zeptat, zda by se vzdat sportovniho volantu u M paketu..
10. 1. 2021 09:33
Re: Stručně a krátce...
17" chápu, jel jsem v 320d na 18" a rozhodně to nebylo nějaký extra pohodlný auto.

Šíleně tlustý volant podepíšu, je to už přehnaný a hodně nepříjemný při držení a odfiltrovávající to spojení s autem. Tohle je jeden z nejmizernějších volantů.
10. 1. 2021 10:00
Re: Stručně a krátce...
Ano, Mkový volant je strašně tlustý. Běžný sportovní je mnohem lepší. Mě se kombinace pevnosti a komfortu na M340i moc líbila. To je skoro dokonalost.
10. 1. 2021 12:21
Re: Stručně a krátce...
Jaké máš pneu letní i zimní? Já to tehdy (v létě) když jsem jel 3er nezkoumal (jel jsem 2 konfigurace, oboje 18 kola), na jedné z nich jsem dle fotky dohledal nějaké Good Year. Na 5er mám 19 kola, letní Pirelli P7 Cinturato - ty jsou OK. Zimní Hankook i*cept (nevím z hlavy přesně) spokojený nejsem. Kloužou a hučí, na dálnici už to není ten potichu letící křižník...
10. 1. 2021 13:05
Re: Stručně a krátce...
Letnaky z vyroby jsou Bridgestone Turanza a na zimakach mam Conti TS860, na ktere nedam dopustit. Mam rwd a ani lonskou zimu nebyl jediny problem. Kolikrat u znacky "silnice se v zime neudrzuje" zpocena zadni cast tela, ale vzdy v poho a jeste jsem ostatnim ujizdel.. Ale to uz je spis o vykonu a ridicskych zkusenostech..
10. 1. 2021 13:31
Re: Stručně a krátce...
Jel jsi někdy se sestivalcem ? Za sebe jen tolik, ze 30i je motorizace, se kterou jsem byl velmi spokojen - a do firemního vozu asi investovat nebudeš - ale úprava na 320 koní by te určitě bavila:)
10. 1. 2021 15:18
Re: Stručně a krátce...
No příště budu u aut víc zkoumat co mají za pneu. Věřím, že to tím být může. Navíc máš ještě ten menší rozměr kol...
11. 1. 2021 09:54
Re: Stručně a krátce...
Výtka k odhlučnění mě taky překvapila, zvláště když má auto akustická přední skla z příplatkové výbavy. Mám je též. 18 ky zimáky a v autě je parádní ticho. Zcela srovnatelné i s většími modely konkurenčních prémiových zanček. Na akcelerace videoblogy měřil hlučnost 3er a skončila nějak 3 nejlepší hned za SQ7/8 a porazila daleko dražší auta. Zřejmě záleží na konfiguraci.
10. 1. 2021 09:10
Spotreba
Diky redakci za skutecne udanou spotřebu. Saabik daval minuly tyden pod test jak dal nekde delsi streku za 6 neco. Zkousel jsem vcera eco pro na cca 100 km a skoncil jsem na vice nez sedmi. Zena nadsena z meho stylu jizdu ale pro me teda nuda. :-! U me 330i dlouhodoba spotreba 9,8 tudiz uvadenym 11 litrum u testovaneho vozidla i verim.. Akorat nevim, jak okecam u sefa, proc u pristiho auta potrebuju šestiválec. Jsem mu sliboval ze dvojlitrovy benal bude mit na mych kratkach strekach urcite mensi spotrebu nez dvojlitrovy diesel, ale uspora se zatim nekona.. ;-\

Ještě jeden koment.. V testu M340d se uvadelo, ze auto je vhodne na rozvazeni do skol. Fakt neni! Pro dospelaka to mozna vzadu misto je, ale kdyz mate male deti a merite 181 cm jako ja, tak za Vama zustane malo misto, do ktereho se detska bota vleze jen tezko...Decka sedi v sedackach a tudiz boty nemaji na podlaze.. S kazdou jízdou lituju maleho synatora.. Prestup na petku vylucuju, jak nekdo psal nahoře, to je jiny kočár a neni s tim tolik zabavy..
Rozbalit vlákno
32
10. 1. 2021 09:20
Re: Spotreba
S 330i jsem byl za 8,5 a 335i za 9,5 - aktuálních 10,5 u 440i přičítám 250 kg nadváhy v podobě skládací střechy. Pod deset se musí lehce dostat každý...
Avatar - _Karel_
10. 1. 2021 09:28
Re: Spotreba
Pokud si pamatuji, Saabik psal dokonce pod 5, a Mig zajel tou samou rychlostí pod 6. Já už delší dobu věřím, že spotřeby se umí lišit i kus od kusu u toho samého modelu.
10. 1. 2021 09:37
Re: Spotreba
Spíš je to v lidech - někdo to umí, jiný neumí. Těch 7 l se mi zdá dost a vzhledem k tomu, že má tendence se bavit v autě, tak pochybuju, že i ta ekojízda byla opravdu eko.
10. 1. 2021 10:16
Re: Spotreba
To ale Karle nemělo nic společného s realitou. Prázdná dálnice, tempomat na 86 km, ani brzda, ani plyn, v okamžiku kdy jsem zmáčkl jedno nebo druhé, začalo to stoupat. Třílitrový diesel by to musel dát za 3,5...
10. 1. 2021 10:37
Re: Spotreba
Bylo to 4,8. Ultra klobouk, test jakou nejmenší spotřebu to může mít. 82 kilometrů strašné nudy :D .
Fotka v galerii
https://moje.auto.cz/…ik/brambora.html
10. 1. 2021 10:56
Re: Spotreba
nejmenší spotřebu to může mít, když to pojede na volnoběh.
10. 1. 2021 11:00
Re: Spotreba
Ty víš jak jsem to myslel, ale chápu, že musíš mít poslední nejchytřejší slovo. Odpouštím ti :D .
10. 1. 2021 11:11
Re: Spotreba
Jde o to, že jsem to vyzkoušel, na tempomat rovně a z kopce, ty na dálnici, kdy jsi musel brzdit kamióny - na tuhle věc jsem taky mimochodem přišel, naštěstí ten úsek dálnice Vyškov-Zlín je prakticky tir-free, ale když jsem nějaký potkal, tak to byl klasický souboj tempomatů - jde o to, že když bych tě poslal třeba z Prahy do Českých Budějovic, už bys takovou spotřebu prostě nedokázal, když by se střídaly úseky 50/90 a musel bys zrychlovat a brzdit, šlo by to na sedm nejmíň...
ale ano, už jsem tady mnohokrát napsal, že před deseti lety podobně výkonné auta žraly 13-15 litrů a že nějaký technologický pokrok automobilkám upřít nelze...
10. 1. 2021 11:21
Re: Spotreba
Ty jsi jak hašteřivá nešťastná baba... Saabik napsal výjimečnou, jednou dosaženou spotřebu v novém autě, kterou ty jsi se snažil překonat a jen těsně ji nedosáhla s očipovaným motorem.
Oba máte stejné bílé tričko, ale tvoje musí být bělejší.

Saabik dal protokol o měření výkonu, doložil spotřebu a kromě osočování jsem si nevšiml, že by jsi nán okem přiznal mýlku.

Asi jako Lexus s Torsenem ;-) Přijde mi to zbytečné dohadování.
10. 1. 2021 11:53
Re: Spotreba
očipované motory máme oba dva, pokud se rozumí výkonová úprava zvýšením sériového výkonu, který je u něho ještě navíc vyšší. ale instalovaný výkon nemá mnoho společného se spotřebou. základ jsou vnitřní odpory u určitého obsahu motoru, které má pětilitr větší než třílitr, třecí plochy válců atd. argumentoval bych pohonem všech kol, ale řekl bych, že při ustálené jízdě ten x-drive stejně jede jenom na zadek...

kde jsem ho osočil? řekl jsem, že tomu nevěřím, ne proto, že bych lhal, ale proto, že takové auto je evidentně jenom jedno na světě - nikde jinde takové měření nejsou - a že bych to spíš přičetl chybě měřícího zařízení...

Lexus jsem napsal proto, že na rozdíl od zmršeného quattra pořád používají diferenciál od Torsenu. v některých modelech. doufám, že mi budeš argumentovat tím, že v Česku už se takové auto neprodává. Česko - pupek světa.
10. 1. 2021 12:08
Re: Spotreba
Nemám motor nijak upraven. Je to série.
10. 1. 2021 12:16
Re: Spotreba
Ve kterých Lexusech se používá Torsen?

U ostatního víš sám líp, co jsi napsal a jak máš v malíku ostatní auta na světě. Takže hašteřivá baba? ;-)
10. 1. 2021 12:55
Re: Spotreba
U nehybridnich LX, RX, LS nevím aktuální stav.
Když pojedu dolů z lyžování 50 km z kopce a dosahnu spotřebu 2,5 litru, bude to relevantni?
10. 1. 2021 13:39
Re: Spotreba
RX a LS zcela jistě ne...

Mě tvoje vymyšlené situace neberou, o tom Saabik nepsal.
10. 1. 2021 13:56
Re: Spotreba
U nehybridnich modelu používá stále Torsen.
Lexus. Ne u nás. Audi už nepoužívá Torsen nikde?
10. 1. 2021 23:10
Re: Spotreba
Pravda, ale mají s tím hodně co do činění taky gumy - velikost a model. Rozdíl mezi 225 dokola a 245/275-285 dvourozměr mě docela překvapil :-)
10. 1. 2021 15:51
Re: Spotreba
neviem co presne pise, lebo black list, ale on proste nedokaze prezit, ze nema tu najlepsiu moznu (civilnu) motorizaciu v 3er a je evidentne osypany z toho, ze motoristicka verejnost aj laici ospevuju poslednu generaciu 40i. poznam takychto ludi a ked proste nemaju to, co maju ini a nema top, tak sa bude snazit presvedcit ostatnych ( aj seba ), ze vlastne o nic neprisiel, lebo najlepsie je vlastne aj tak to, co ma on. je to proste chore. jeden Bures a druhy svedok elonov ( tiez neviem presne co pise, lebo black list, ale z odpovedi dedukujem, ze porovnava M340 s Teslou 3 ), ktori budu ostatnych presviedcat o tom, ze oni jedini maju pravdu. je to absurdne, pretoze nikoho to tu vobec nezaujima a nikoho o "svojej pravde" aj tak nepresvedcia.

apropo, na prime testovali novu M440ix s mild hybridom ( auto a motorizaciu redaktor ospevoval ) + videl som par vlogov ... mild hybridnu verziu M440i hodnotia lepsie ako nemild hybridnu v 3er. zda sa, ze dodava autu lepsiu dynamiku.

v recenzii ( na prime ) sa vyjadril aj k spotrebe ... ze uplne v pohode jazdil nieco cez 7l
10. 1. 2021 16:44
Re: Spotreba
Já bych si na experty z Primy dával extra bacha. Když jsem to sledoval, přišlo mi, že jediný čas, který v autě strávili bylo při natáčení. Pak dostali text od dovozce/výrobce a odcitovali.

Tím určitě nechci říct, že by nemohla být 440i lepší než 340i. ;-)
10. 1. 2021 17:08
Re: Spotreba
lepsia asi nebude, uz len preto, lebo je tazsia ako 3er ( nie kvoli mild hybridu, ale kvoli bezramovym dveram ), ale novinari sa tvaria, ze mild hybrid je pre 40i prinosom v dynamike aj spotrebe. 3er s mild hybridom som este testovanu nikde nevidel. ak spravne chapem system bmw, tak oproti nemildhybridu ma auto navyse jednu malu bateriu ( je tusim pod sedackou spolujazdca ) a startergenerator. spolu pridavaju autu navyse 30-35kg ( odznelo v recenzii na M440ix ), takze ziadne tragedia to na rozdiel od buresovych reci :-)
10. 1. 2021 20:51
Re: Spotreba
Loňský test M340ix touring uvádí hmotnost 1770,
o mild-hybridni verzi tady její majitel napsal, ze má
v technickém průkazu 1880 kg. To asi nebude 35 kg. Já jsem hlavně srovnával 330i bez hybridu, protože ji dostane až v létě - a psal jsem o rozdílu 400 kg, což byla chyba - je to cca 330.
10. 1. 2021 22:40
Re: Spotreba
M340i Touring má dle mého TP 1845 kg. Takže těch 35 kg. sedí...
11. 1. 2021 00:14
Re: Spotreba
Tady se uvádí 1845 kg pro mild-hybrid, všude jinde u starších je to 1770 kg

https://www.bmw.com.mt/…ive-touring.html

Nemas náhodou mild-hybrid taky ? Pak by třeba sedel i ten vyšší výkon:)
11. 1. 2021 00:30
Re: Spotreba
sedan 3er je lahsi o 70kg voci touringu, takze ak vychadzam z Tvojho TP, ktory by mal zrejme uvadzat skutocnu hmotnost Tvojho auta a nie nejaku "bulharsku konstantu" tak v Tvojej konfiguracii vazi sedan M340ix mild hybrid cca 1 775 kg. samozrejme, ak si da niekto stresne okno, alebo vacsie disky, tak to moze byt kludne 100kg navyse

este doplnim pre Mig_iho. neviem najst porovnanie G20 30i rwd vs G20 M340ix mild hybrid, ale su dostupne oficialne technicke udaje pre novu 4er coupe, z ktorych sa da lahko vypocitat, aky je rozdiel v hmotnosti medzi tymito dvoma motorizaciami a pohonmi

M440ix mild hybrid vazi 1815 kg
4 er 30i rwd vazi 1620 kg

rozdiel v hmotnosti je 195 kg.
z toho sa da predpokladat, ze medzi 3er 30i rwd a M340ix mild hybrid bude rozdiel v hmotnosti presne taky isty ... 195 kg
Avatar - iudex
11. 1. 2021 08:43
Re: Spotreba
Na nemeckom webe sú takéto údaje pre 3er sedan:
330i RWD: 1580 kg
M340i AWD MHEV: 1810 kg.
Je teda zaujímavé, že ten rozdiel sa líši. Ale pre zjednodušenie sa dá povedať, že je to cca. 200 kg (a nie 400 ako písal náš najmúdrejší). Ťažko povedať, čo z toho pripadá na akú časť ústrojenstva, ale pri xdrive si môžeme pomôcť údajom o 330i xdrive, ktorá váži 1660 kg, teda +80 kg. Teda na R6 a mildhybrid zostáva 115 kg (4er), resp. 150 kg (3er). Ak si zoberieme, že rozdiel medzi 330i a 340i v minulej F30 (kde obe RWD a manuál) bol 92 kg, tak na ten mildhybrid zostáva 58 kg (3er), resp. 23 kg (4er). Ale to sú samozrejme len odhady.
11. 1. 2021 09:09
Re: Spotreba
jj, tazko sa z tych udavanych hmotnosti "vysomarit" :-) myslim ale, ze udaj v technickom preukaze saabika by mal byt najpresnejsi. ma tam 1845kg ( pri verzii touring ) a kedze sedan je lahsi o cca 90kg, tak tych 1775 kg by malo byt realnych :-) ale mozeme ho poslat na colnicu, nech si auto poriadne zvazi :-)
Avatar - speedfred
11. 1. 2021 09:33
Re: Spotreba
Stačí ísť s BMW niekam do kovošrotu. :-! (myslím na váženie,tie tam majú už digitálne)
11. 1. 2021 09:45
Re: Spotreba
vážil jsem tam motorky a měl jsem pocit, že to zaokrouhlovalo po dvaceti kilech...
Avatar - speedfred
11. 1. 2021 09:59
Re: Spotreba
hmmm, to je nejaké divné. tam potrebujú presné váhy až nechcú odrbať seba/zákazníka.
Chcem ísť vážiť aj ja svoje auto ale momentálne je off (kuny zas.rané)
11. 1. 2021 10:04
Re: Spotreba
v Brně na Vídeňské... je velký kovošrot - odrbat zákazníka nechtějí, jen to prostě ve větších množstvím není tak přesné...
Avatar - iudex
11. 1. 2021 09:18
Re: Spotreba
"Hašterivá nešťastná baba" To si vystihol nášho Miga dokonale.
Ak sa pochvalne vyjadríš o niečom inom ako má v garáži, bude proti Tebe bojovať. Ale ak aj náhodou väčšina pochváli jeho vlastnú motorizáciu, zase bude v opozícii, proste už len z princípu. Preto je úplne zbytočné pokúšať sa o rozumný dialóg s ním.
11. 1. 2021 10:04
Re: Spotreba
na to jak tě moje názory vůbec nezajímají a nečteš je musím říct, že se dost orientuješ :yes:
auto nedělá jenom motor, kdyby ano, tak si koupím X7 s tímhle motorem a bude to pořád nejlepší auto na světě...
10. 1. 2021 13:09
Re: Spotreba
Omlouvám se, spatne jsem si to cislo zapamatoval.

Respekt! Na to bych nemel nervy. :-!

Pravdou je, ze ja jezdim kratke cesty do prace a kdyz nekde jedu, tak po dalnici a tam rychlostní limit moc neresim..
10. 1. 2021 10:01
Spotřeba
Tak moje spořeba u nové m340i touring s MH po cca 3000km a klidnějším stylu je 8,8.Při běžném používání počìtám něco přes 9.U F31 335d jsem jezdil za 7,4.Tady jsem se dočetl,že někdo jezdí pruměrně za 8,to se mi nechce ani věřit.Moje nejmenší spotřeba na trase Praha -ČB byla 7,6 při jízdě podle předpisů cca +10km/h.Já osobně jsem přešel na benzín hlavě kvuli velikému rozdilu v kultivovanosti a zvuku motoru.Hmotnost v TP je 1880 kg ,ale auto pusobí lehčeji než 335d,baterie váží navíc 35 kg.Je to tedy provozni hmotnost ,někdy se to zaměnuje za pohotovostní.Tady dostalo bmw 335d i 340d pět hvězdiček,asi jim imponoval zátah versus spotřeba,to chápu,ale za mě lepší benzín,navic naftové motory jsou už neúměrně složité.
Rozbalit vlákno
8
10. 1. 2021 10:07
Re: Spotřeba
Jakékoliv ICE je dnes složité. Nicméně jakákoliv spotřeba pod 10 u auta co umí stovku za něco přes 4s, má veškerou komfortní výbavu a výkon skoro 380HP je skvělá.
10. 1. 2021 13:10
Re: Spotřeba
Vepsat do kamene, amen!
Avatar - iudex
11. 1. 2021 13:07
Re: Spotřeba
Presne. Už pod 340d som písal, že ak benzín nad 300k má spotrebu pod 10, tak je to výborné a nemá zmysel sa nad spotrebou zamýšľať. Ako hovorieva môj kamarát: 9 litrov na trojlitrový turbobenzín sa niekomu zdá veľa? Za toľko som dakedy jazdil so 44kW Favoritom.
10. 1. 2021 10:18
Re: Spotřeba
baterie navíc váží 35 kilo ale ještě je tam elektromotor, ne? dohromady to má určitě víc. 35 kilo navíc by bylo úžasné...
10. 1. 2021 10:32
Re: Spotřeba
Za 8 se s tímto autem dá. Já mám aktuálně průměrnou spotřebu lehce přes 8 litrů.
https://www.spritmonitor.de/…ail/1129354.html?…

Jde o to, jak se auto používá. Pokud s tím jezdíte jako s rodinným autem a výrazně nepřekračujete rychlost a není to neustále brzda - plyn, tak těch 8 v létě se dá.
Pokud s tím někdo krosí okresky, tak je hned na 13 litrech. Smyslem tohoto auta samozřejmě není co nejnižší spotřeba. Ale jak jsem psal pod jiným testem, mně se na motoru líbí, že umí jezdit za málo, a když se chci povozit, přes 20 litrů v Mostě nebyl problém.
Jo a ten rekord byl 4,8l/100km.
10. 1. 2021 13:18
Re: Spotřeba
Mne to hodnoceni moc neprekvapilo, dokonce jsem ho cekal.. I kolegove z Autobildu to mezi Vanocema videli podobne. Viz https://www.autobild.de/…bi-18575789.html

Za mne je to jasne, pokud bude příští rok moznost, zkusim m340i. Na kratke cesty by se déčko trápilo a kdyz clovek nemusi resit spotrebu, tak proc si neuzit benalu. Jen je skoda toho zvuku, venku by to teda mohlo delat vetsi kraval. A klidne pouze ve sport plus. V ostatnich rezimech at je to tiche jak beranek. Ale to uz z toho auta delame jak se rika nemecky Vollmilch Eier Sau.. (prase davajici mliko a vajíčka)
11. 1. 2021 07:24
Re: Spotřeba
Zdravím, s 540xi (čo bude pár 100kg navyše) jazdím priemerne za zhruba 8,3 (https://www.spritmonitor.de/…icht/982026.html), takže s 3er by to zrejme bolo pod 8...
Jazdím mix cca po tretine diaľnica, mesto a okresky, mesto je Viedeň a Bratislava, takže relatívne veľa kolón a poskakovania na semaforoch.
Avatar - iudex
11. 1. 2021 08:49
Re: Spotřeba
Sám píšeš, že jazdíš za 8,8, tak prečo neveríš inému priemer 8? 8 deci je malý rozdiel najmä ak sa prifil trate, štýl jazdy a pod. môžu diametrálne líšiť. Na spritmonitore sú tri 340i s priemerom pod 8. Ja som síce spravil iba jedinú nádrž s priemerom pod 8, ale proste sa to dá. Len je to nuda. ;-)
10. 1. 2021 10:39
Bavorská trojka
Tohle je parádní trojka a parádní je i ta barva. :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Dinar
11. 1. 2021 10:19
To je zas diskuse,
340i je akt jedním z nejlepších malých sedanů se sport flairem a tady debata zamořená teslou, válkou o spotřebách... ;-\

Víc by mě zajímalo srovnání s konkurencí, C43amg je super auto, S4 teď s naftou, nevím, co další, třeba trochu exotika z pohledu evropanů, caddy CT5 nebo genesis G70, na ten jsou taky pochvalné recenze. Má tu někdo zkušenost? Sem s ní. ;-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - iudex
11. 1. 2021 11:43
Re: To je zas diskuse,
Dobrá poznámka. Máme tu stredný športovo ladený sedan s potentným benzínom, ale debata sa zase.ie s elektromobilmi. O najbližšej konkurencii (benzínové prémiové sedany) ani slovo. ;-\
11. 1. 2021 10:22
hmotnosti
Ked prisla na trh M340d tak som si odpisal z BMW SR webu tieto hmotnosti:
330i 1545 kg
330ix 1640 kg
330d 1665 kg
330dx 1735 kg
M340ix 1745 kg este bez 48V
M340ix 1810 kg uz s 48V dnes z BMW DE nárast 65 kg
M340dx 1895 kg s 48V
M340ixT 1845 kg este bez 48V
M340ixT 1880 kg uz s 48V dnes z BMW DE nárast 35 kg
M340dxT 1955 kg s 48V
Tak si mozete analyzovat, co ma aku hmotnost a kolko pribralo...
Rozbalit vlákno
25
11. 1. 2021 10:44
Re: hmotnosti
Nová M3 s manuální převodovkou, bez x-drive - 1705 kg... ne že by to bylo málo:)
A 840i RWD - 1800 kg :yes:
Avatar - Dinar
11. 1. 2021 12:30
Re: hmotnosti
A těch 1805 kg u 840i je už i s tím mild hybridem, není to kdovíjaký zázrak, ale ve světle bobří 440i, která je jen v awd a bude vážit velmi podobně, dává osmička v této verzi docela smysl, akorát je tam milion rozdíl v ceně. :-)
11. 1. 2021 12:45
Re: hmotnosti
Zajímalo by mě, kolik skutečně váží to mild-hybrid zařízení. Kdyby to bylo 35 kilo byl bych neskutečně rád, to by se přežít dalo. Nejspíš by to taky pomohlo úplně vyhladit turbo-lag, ačkoliv i ten je poměrně zanedbatelný.
1805 je gran coupé, 1745 jsem našel coupé... bez x-drive, nechápu, nerozumím, proč si můžou v USA vybrat a v Evropě to nejde...
jediná normální trojka bude M3, ta nestojí o mega navíc...
Avatar - Dinar
11. 1. 2021 12:57
Re: hmotnosti
Je třeba se dívat na váhy podle evropské metodiky, tj. u nás "pohotovostní", tu má 840i kupé v akt. verzi s mild hybridem právě 1805 kg. Váhu 440i xdrive s mild hybridem momentálně nenajdeš (ani na D ani na CZ webu), osobně tipuju kolem těch 1,8 tuny, uvidíme.
Avatar - iudex
11. 1. 2021 13:00
Re: hmotnosti
Ako že nenájdeš? Nemecký web píše pri M440i "mit 48 Volt Mild-Hybrid-Technologie in kW (PS): 8 (11)" a hmotnosť 1815 kg.
Avatar - Dinar
11. 1. 2021 13:04
Re: hmotnosti
Aha, tak už, díval jsem se min. týden, 440i ve výčtu chyběla.
No, a ta váha je, jak jsem si myslel.
11. 1. 2021 13:25
Re: hmotnosti
Ja myslim, ze tych "48V" pridava viac, ako tych 35 kg.
Ale na to by mohli vediet odpovedat v BMW. Mna by to vazne zaujimalo...
Avatar - Dinar
11. 1. 2021 13:44
Re: hmotnosti
Rozdíl ve váze mezi bezhybridní a mildhybridní 340xi je 65 kg, u 540xi je rozdíl 85 kg. Pak, babo raď. Každopádně většina té váhy navíc bude právě v tom mildhybridu, takže je to spíše 65 než 35 kilo.
11. 1. 2021 18:03
Re: hmotnosti
30kg jsou nezbytné fičury spolujezdkyně na třídenní výlet ;-)

Bez legrace, F30 byla lehčí než celohliníkové XE, dnes už by byla kočka i s V6 vychrtlá anorektička :-)
11. 1. 2021 12:46
Re: hmotnosti
dizajn novej 4er mi pride taky lexusovsky ... az prilis azijsky ( bez ohladu na bobra )
Avatar - Dinar
11. 1. 2021 13:00
Re: hmotnosti
Mně se líbí, nebýt bobra. Jak tu chodily ty malůvky aftermarket masek od tunerů, to bych si uměl přestavit. Navíc 440i je prý oproti trojce ještě tužší, stabilnější i agilnější, přitom pořád komfortní. Mně na tom autě vadí jenom ten nešťastný předek...
Avatar - iudex
11. 1. 2021 12:57
Re: hmotnosti
840i mi príde zaujímavá voľbe výlučne pre toho, kto nutne chce RWD kupé so šesťvalcom a neprehryzie masku 4er. Lebo z praktického hľadiska moc prínosu 8er oproti 4er neprináša, najmä nie veľkostne, keď tam ten triedny rozdiel moc vidieť nie je, ani zvonku (dĺžka 4,83 m vs 4,77m), najmä ale nie vnútri, keď je 8er totálne nepoužiteľná vzadu a vpredu je tiež dosť stiesnená, na úrovni Z4. Nepolepším si ani dynamicky, práve naopak, 840i je slabšia (245 vs 275 kW) a pomalšia (5,2s vs 4,5s), ako 440i. A to všetko za cenu o 30t eur vyššiu (96t vs 66t).
Takže ja osobne fakt nevidím jediný zmysel kupovať 840i. Ak chcem stredne veľké kupé, 4er ponúka veľmi obdobné rozmery zvonka a zvnútra, má vyšší výkon a so štvorkolkou aj oveľa lepšie využiteľný. Ak by som ale chcel naozaj auto pre zábavu a teda RWD by bola nevyhnutnosť, tak je tu M4, neporovnateľne výkonnejšia a dynamickejšia ako 840i, ale stále o 12t eur lacnejšia.
Avatar - Dinar
11. 1. 2021 13:03
Re: hmotnosti
S tím souhlas, já bobra nepřekousnu, být k tomu předku alternativa, opravdu nemá o osmičce místo čtyřky smysl uvažovat, leda by, jak říkáš, někdo musel nutně rwd, což je mi u akt. generací bavoráků jedno, protože xdrive je, co do jízdního pocitu, zadokolkový dostatečně.
11. 1. 2021 13:07
Re: hmotnosti
Opravdu je to ta diskuze, kde chceš zacházet do detailů s tvrzením, že bobra nepřekousneš? :-[]
Avatar - Dinar
11. 1. 2021 13:09
Re: hmotnosti
Zrovna jsem si říkal, kdo se na bobra chytne, nezklamals. :D :D :yes:
11. 1. 2021 17:59
Re: hmotnosti
Říkal jsem si, že tu chybí nějaký hříšník, který v záplavě Teslích veganů steak z bobra nenechá uschnout :-! ;-)
Avatar - speedfred
11. 1. 2021 15:45
Re: hmotnosti
8-er je ale voči 4-kupé pop.rdeli krajšia. Tak to je aspoň u mna.
11. 1. 2021 18:01
Re: hmotnosti
Čo pop.deli, hlavně po xichtě.li ;-)
12. 1. 2021 21:01
Re: hmotnosti
WL: kdybych se na to díval těmi parametry, které psal Iudex, tak bych si v životě nemohl koupit trojku, ale daleko větší smysl by dávala dvojka... která je ve všem lepší...
Avatar - white label
13. 1. 2021 00:09
Re: hmotnosti
Ale já přece reagoval na tvoji reakci na speedfreda:
sf: "8-er je ale voči 4-kupé pop.rdeli krajšia. Tak to je aspoň u mna."
Mig: "Stačí je postavit vedle sebe a zeptat se prvního kolemjdoucího, jestli mu to větší dává smysl"
12. 1. 2021 08:13
Re: hmotnosti
Stačí je postavit vedle sebe a zeptat se prvního kolemjdoucího, jestli mu to větší dává smysl ;-)
Avatar - white label
12. 1. 2021 10:07
Re: hmotnosti
Líbit se a dávat smysl jsou dvě různé "věci", na to už bys, za tu dobu co jsi na světě, mohl přijít.
A ptát se jednoho kolemjdoucího na cokoli nemá smysl, si představ, že bys šel kolem třeba zrovna ty... :-O :D
13. 1. 2021 07:23
Re: hmotnosti
Tak naposledy. Iudex tady píše, ze kdo chce středně velké kupé blablabla... osma není středně velké kupé. Kdybych to napsal já, už bys me opravoval. Začal argumentovat jízdními vlastnostmi, dvojka je ve všem lepší. Ale tady je typicky vidět, ze tebe proste bavi rýpat se v těch nejmenších nesmyslech a mas pocit, jak to protistrane strašně “davas”...
Mne nedává smysl jezdit v aute, které se mi nelíbí. A vidíš to - nejsou to dvě rozdílné věci...
a zase tak na tři měsíce sbohem čus
Avatar - white label
13. 1. 2021 17:38
Re: hmotnosti
Ty si nejsi schopen přečíst příspěvek na který reaguješ, nebo nerozumíš česky???
Napsal jsem ti jasně, že jsem reagoval na tvou reakci na speedfreda, navíc jsem ti to ještě polopaticky ocitoval! A ty tu znovu meleš něco o sobě a iudexovi, o 2er...., k čemuž já jsem se vůbec nevyjadřoval a ani jsem to tu nečetl. Logicky reaguji na to, co jsem četl, a nejsem povinen číst tuhle nesmyslně nafouklou diskusi (převážně o ničem) celou.
Prostě speedfred jasně napsal, že se mu 8er líbí nesrovnatelně víc, než 4er.
A ty na to "dementně" (naprosto nelogicky) zareaguješ tím, co tobě dává větší smysl.
Co bude příště, až tu někdo napíše, že se mu líbí třeba nějaký model Ferrari? Taky budeš "argumentovat" tím, že Duster ti dává mnohem větší smyls. Svatá prostoto.
A pak se divíš, že tě někdo přirovnává k Burešovi, který taký mluví jen o tom, o čem chce on sám a otázky, které se mu nelíbí, ignoruje.
Místo toho diskusního fňukání a žalování se raději občas zamysli nad tím, co a jak tu sám píšeš.