The 3.0-liter M TwinPower Turbo inline 6-cylinder engine is further enhanced with the new 48V mild hybrid technology, which delivers heightened eBoost power while optimizing efficiency.
Konečně někdo v recenzi M340i zmínil hluk. Hluk od podvozku/kol je jedna z věcí, která mi na tomto autě vadí. Málo která recenze si toho všímá. A proč mi to vadí u takovéhoto auta? Protože jsem si ho koupil jako auto 2 v 1. Jako rodinného kombíka na přesuny celé rodiny, a když je vysadím, můžu se vyblbnout. Toho vyblbnutí pro amatéry jako jsem já je s touto verzí dost. A právě pro ty dlouhé rodinné přesuny hluk vadí. Aspoň mně.
Co se týká výfuku. Koncem roku 2019 byl updatován software. Starší kousky dostaly aktualizaci, která jim výrazně ztlumila agresivitu z výfuku, nové (2020 a dále) mají aktualizaci už z výroby. Regulace EU...
Jak zněl výfuk před aktualizací, je patrné např. z tohoto videa od 20. sekundy: https://www.youtube.com/watch?…
.... tak 5-er už z podstaty věci nebude tak dobrá na to vyblbnutí o kterém píše ne? a nebo bude o pěkný ranec dražší při stejných dynamických parametrech.... prostě auto střední třídy (navíc prémiové) by mělo mít hluk od podvozku dostatečně vyřešeno....
Jo jednak 540i s M paketem je cenově dál a taky dynamicky se vyrovná až M550i s osmiválcem, to už je úplně jinde. Ale hlavně jsou to dost odlišná auta. Vůbec bych to nesrovnával a o zábavě nelze moc mluvit. O to větší zklamání, že 3er má problém s hlukem. Protože reálně si až tak nekonkurují a nemá to být argument k upgradu na 5er. Je to jedna z věcí co mě odradila a poslala mimo BMW. Nakonec jsem se oklikou vrátil k 5er, ale je to zbytečný faul.
Kolega testoval M5 (s tou jsem neměl nikdy čest) a sám říkal, že ani ta na zábavu a okruh nebo okresky rozhodně není. Je to dálniční koráb.
Jo to jo :) Ale musím říct, že ani 5er v tomto není dokonalá. Na horším povrchu nebo zimních pneu je podle mě slyšet více než MB E nebo třeba i technicky jednodušší Lexus ES. Za mě je to opět něco za co bych nedal plný počet hvězd.
S tou zábavou je to dost subjektivní, fakt je, že i 5er má limity hodně daleko a vyblbnout se s tím v pohodě dá, sportovní ambice má a zábavná je taky, pokud se tedy nejedná o úplný základ. On ten váhový rozdíl není takový, spíš ta velikost. Naopak třeba taková F10 byla jízdně zajímavější, než F30 a přišlo mi, že i lépe čitelná. Třeba ale taková 7er už žádné takové ambice nemá a výkon se dá použít tak maximálně na předjíždění, či rychlé starty do křižovatek. Takže tu bych opravdu definoval jako dálniční koráb, ale 5er mi přijde ještě stále dost zábavná i na okreskách a pro mě jízdně nejvíce vyhovující.
Naprosto souhlasím s tím hlukem od podvozku. Co nechápu, před týdnem tu byl test M340d a plný počet hvězd, o hluku ani zmínka. Pro mě to bylo při test drivu zklamání. Zajímavé, že technicky zpřízněná X3 tím netrpí, tam zase naopak, a celkem logicky, je aerodynamický hluk nad 160 km/h.
Přišlo mi, že za to můžou pneumatiky, to není omluva, ale fakt. Nejel jsem ale M340 na suchu, jen mokro, extra mokro a sníh, na něm byly pneumatiky tiché ;-)
Jinak zvuk se mi líbí, po dlouhé době auto, kde je slyšet spíš zvuk motoru než výfuk :yes:
A máte na tom runflaty? Pokud ano, vyhoďte je a kupte si standardní gumy, je to obrovský rozdíl jak v komfortu, tak právě hluku. A ještě se vyhnete prasklým ráfkům.
Zvuk výfuku se dá zásadně vylepšit pouhým naflashováním. To samé platí o motoru i převodovce. Bohužel BMW po novu detekuje cíleně flashe a mohou být v případě závady motoru problémy se zárukou...
Tahle pasaz me dost prekvapila a tva zkusenost jakbysmet. Ve vetsine recenzi si odhlucneni velice chvali. Ja mam zkusenost jen s 320d, ale to bylo na dohled memu mondeu, coz patri v odhlucneni k tomu nejlepsimu ve tride. Jestli neco tak zrovna hluk bych u nove 3er, na zaklade sve zkusenosti, nijak neodsuzoval, vse mi prislo OK. Tak ze by snad 340i byla jinak odhlucnena (kila dolu?), nebo pak jen pneu, ktere samotne umi udelat rozdil jako den a noc... ?
Jel jsem třemi kusy G20 a hlučná mi přišla právě jen 340i, a stejně jako autorovi článku, od kol. Byla na zimákách 19", a docela mi to vadilo, hluk byl na úrovni F30 na kolech stejného rozměru, a F30 je od kol hlučná. Naopak v létě jsem jel 320d před tím na jaře ještě 330i, oboje na letních 18" a tam to bylo ok, právě jsem si říkal, že největší slabinu F30 nová generace odstranila. Ale teď nevím, protože 340i na těch zimákách opravdu tichá nebyla. Logicky by to svádělo k závěru, že je to otázka gum nebo rozměru kol, ale těžko říct, rozhodně mi ale hluk od kol u 340i přišel jako celkem výrazné mínus u jinak prakticky bezchybného auta. ;-)
Praha je klinika... v Praze to žije a proto se pije... u lavice dítě stálo, dalo si do žíly, bylo to párno...
Děkujeme probijejte,hořte a těžte vzácné zdroje matky Země... drancujte a planetu oteplujte svými myšlenkovými přeskoky nefunkčních synapsí... VASE MILA EU PARIS CLIMATIC DOCTRINE
hele neblbni, to jsou prostě jiné světy.... kdo chce jezdit z bodu A do bodu B, bez emisí a hluku, s brutálním E-zátahem, proč ne.... ale klasické Bávo je přece něco úplně jiného - zaprvé si užiješ zábavu s podvozkem i motorem, za druhé když budeš chtít valit 200 třeba dvě hodiny v kuse tak tě nic neomezí a nakonec s tím taky můžeš dojet bez nějakého plánování do Alp na dovolenou....
A taky to po 200tkm bude pořád na 100% fungovat, zatímco u EV auta už můžeš řešit baterku atd....
"Omezená záruka na akumulátor a pohonnou jednotku
8 roky / 192 000 celkem ujetých km"
O tom jestli jsou to jiny svety nebo ne, nic nepisu. Samozrejme, ze ten interier vypada jinak. Psal jsem o porovnani cen a vykonu.
Mne se taky vic libi BMW. Ale Tesle je rychlejsi a levnejsi...
Ty tu řešíš, jak je který auto rychlý... a pak na ujetí 300km strávíš půl hodiny na chargeru. Takže pokud třeba jedeš slušným tempem průměr 150, tak od chargeru odjíždíš s průměrem 120... což se mezitím kolem prožene libovolnej spalovák, kterej ve finále pojede i ve větší pohodě.
Kdybych jezdil víc dlouhý štreky, vzal bych naftu... ani ne tak kvůli penězům jako kvůli dojezdu. Při mým nájezdu jsem ochoten to tolerovat, výměnou za zajímavější jízdní projev... ale ne že by mě to neštvalo. Zase Insi stála půlku... tak holt není bez chyby :-)
Jo, kdyby to muselo bejt, tak bych holt každých 300km pařil hry na chargeru... místo toho, abych tankoval ráno v Praze, odpoledne v Srbsku a večer v Sofii. Nebo s naftou jen v té Sofii. To by tam ovšem nejdřív ten charger musel bejt.
Můj názor je, že se s tou Teslou ani moc nesvezeš ve smyslu řidičského zážitku, ani není schopná svižného cestování na větší dálku, a to ani v rámci rychlostních limitů. Ale holt se člověk přizpůsobí... až bude muset
Co to s tím má společného? Tady opět teoreticky plkáš nesmysly a srovnáváš papír. Ty doma nabiješ 300km za 5min? Nebo v práci? Nebo jen na pár místech v ČR?
Proč tohle normální inteligentní člověk dělá? Kde je ten zlom, že musí začít trojit kdykoliv se objeví? Fakt to nechápu a mrzí to.
Cau Pajo.
Diky za lichotky. :-) Taky si te vazim a vzdy mas u BMW neco k veci. :yes:
Jestli te to skutecne zajima, tak je to napr presne z duvodu jaky pises.
To, za jak dlouho nabijes doma, je NAPROSTO irelevatni. Staci kdyz nabijes pres noc.
A dalsi vec je ryze technicka.
Elektropohon je snad ve vsech objektivnich parametrech (krome mnozstvi zasoby energie a rychlosti tankovani samozrejme) lepsi nez pohon testovanyho auta.
Jak by napsal fostek, kdyby mel motor toho BMW parametry motoru Tesly, tak bys tu strikal. :-)
Elektropohon je srovnatelny tak mozna s F1.
Tvl.
Uz to chapes?
Spalovaci motor nema proti elektrickymu vubec zadnou sanci. To je uplne jina liga.
To je skutecne jako srovnavat ty kone s benzinovym motorem.
Jenze tentokrat benzinovy motor predstavuje toho kone...
Zajima te motorsport. A ja ti garantuju, ze od ted uz budou vladnout napr na Pikes peak jen EV. A kdyby nekdo dokazal nahodou se spalovakem opak, nebude nejmensi problem spalovak s elektropohonem (se ctyrmi motory a malou baterkou...) porazit.
https://youtu.be/kAJaGAMWjHM
Já nikomu nadšení neberu. Ale porovnávat auta pomocí toho, že vypíchnu závěry některých testerů nebudu.
Píšeš o motosportu.
Tam je srovnání jasné:
F1 a Formule E... To je ten rozdíl, to je to co hledám u auta pro zábavu. Vůbec se nebráním použitelnému EV cesťáku, ale zážitek mám spojený s něčím jiným.
Kdyz bys treba misto tankovani jen vymenil baterku, bude i ta formule E rychlejsi. A ke vsemu nebude palit energii na kotoucich, ale vrati ji do baterky a pouzije pri nasledujicim rozjezdu. ;-)
Tak víme, že nám to zakáží. Ne, že by to bylo lepší, zábavnější... Ne, že by nejely dieselagregáty naplno, ale bude to nařízení.
Nejde o absolutní rychlost, jde o zábavu a zážitek z ní. To, kde je EV dnes zcela jasně ukazuje Formule E, nudné, umělé, otřesné. Automobilky utíkají...
zakáží? myslím, že se toho nedožiješ. rozhodně ne ve věku, kdy bys ty auta ještě řídil. pokud některé země chtějí zakázat spalovací motory, myslí se tím prodej nových automobilů. stávající zakážou nepochybně taky, ale zase to bude trvat. a mimo veřejné komunikace, to bude zase nepochybně delší časový interval.
F-1 je výkladní skříň a tudíž musí "jít příkladem" myslím...
ze spalovacího motoru bude něco jako cigarety, něco, o čem se ví, že to sice škodí, ale když to uživatel zaplatí, tak ještě přihmouříme očko...
teď jsem koukal na pár drag-race a na pár srovnávacích testů Model 3 Performance a třeba když to v přímce rozseká RS6, nebo na improvizované dráze lehce překoná Giulii QV (lehce ve smyslu o kousek, nicméně ta Guilia je o dost lehčí), už dost nelehko hledám jasné ospravedlnění, proč si to auto nekoupit...
A) mezi řádky to píšeš všude.
B) Saabik nikdy nepsal, že těch 4,8 se dá normálně jezdit, jen, že to jednou dokázal, a ty skoro taky, tak nevím, co o tom furt mudruješ.
Protože jsem se při stejné rychlosti na tempomat a především z kopce dostal dejme tomu na 5,5 a on je se stejným motorem ještě o skoro 20% níž? Tak snad existuje nějaká fyzika...
mezi řádky nepíšu nic. naprosto uznávám, že spalovací motor nabízí víc emocí... ale v okamžiku kdy bude stát víc, žrát víc a bude ve všech parametrech pokulhávat za srovnatelným elektromobilem, potom z toho bude zajímavá víkendovka, ale pro běžný denní provoz klidně přesednu...
elektro-cabrio zatím bohužel není:)
p.s. nevnucuji ti nic, nebo ano, když píšu, proč pro mě ano?
Asi som už fosília aj ja, ale desí ma predstava že prídem niekam na track day alebo preteky. Tam ticho ako na cintoríne, žiadny smrad spáleného benzínu a v boxoch bez vibrácií od prechádzajúcich áut
když budeš mít rakovinu plic, budeš dál kouřit?
v určitém stádiu začneš přemýšlet, co je pro tebe dobré spíš než nad tím, co tě baví... https://www.novinky.cz/…planetu-40347015
nikdy nebudu tvrdit, že se něco vyrovná intenzitou zážitkům, které přináší spalovací motor, ale musí to být proboha aspoň benzínový víceválec....
Ne 1. mělo by se soustředit na to jak CO2 z atmosféry zachytávat (technologie existují) a 2. mělo by se soustředit na to kde emise vznikají ve velkém a dá se s tím něco dělat ne šlapat po autech v Evropě. Hlavně Evropa vyprodukuje zanedbatelnou část (celkově ne jen auty) oproti zbytku světa, takže my se tady fakt přetrhnout nemusíme, protože evropský auta fakt klima neovlivní. To je celkem jednoduchá matematika.
Nefajčím ale viem ako si to myslel. Sú ale ľudia ktorý budú kľudne umierať s cígom v držke.
Na okruhu nesedím denno-denne, takze toto je ešte môjmu zdraviu prospešné.
Tak jestli mas auto kvuli honeni casu na Ringu tak prosim. Pro me je EV nudny priblizovadlo na jezdeni do prace. Tam bych si dovedl predstavit takovy auto mit. Chybi mu totiz zvuk motoru a to je pro me dost zasadni negativum pro auto, ze kteryho mam mit krom uzitku taky radost.