je jeden z úplně nejvíc prolhaných údajů. Protože to nelze objektivně vůbec měřit. Vůbec nemám nic proti PHEV, naopak. Je to velmi rozumný mezičlánek mezi ICE a EV. Ale ta spotřeba, ta normovaná spotřeba....
Ta spotreba je hodne individualni. Ted uz asi budu muset koupit benzin, naposled jsem tankoval na konci listopadu v Presticich na ceste do Domazlic, pak cesta zpatky do Prahy a pak normalni jezdeni kratsi trasy. Nakupy, navstevy atd.. Pozitri asi zase koupim benzin, pocitam ze mi tam vydrzi tak mesic dva, kvuli zavrene kulture mozna i tri. Na tech 40 litru benzinu ujedu tech 1000 i vic s prehledem.
To listopadove tankovani bylo o chlup, 6.12. bych byval mel tri mesice od predchoziho tankovani.
Víš co je mi divné? Proč se na to trapně ptáš, když to víš. Problémy s dlouhodobou pamětí je jeden z příznaků, který odlišuje stařeckou demenci od Alzheimra.
Víš, co je mi divné? Kam na tyhle divné myšlenkové pochody chodíš? Já se zeptal, Zetti mi dal odpověď, z tebe udělal k0k0ta (pardon, to není tak těžké), a ty napíšeš tohle...
Rekl bych, ze pokud pravidelne jezdis, tak i obycejny benzin pancovany ruznymi bioslozkami vydrzi dlouho, protoze ho i pri jizde na eletriku promichas a nebude takovy problem s usazeninami? :) A pokud hodlas jezdit skutecne hlavne na elektriku, tak te asi nezruinuje ani priplatek za nejaky premiovy vysokooktanovy benzin bez primesi. Kdyz jsem mival auto na CNG, tak jsem tankoval jenom vervu 100... jednou za ctvrt roku tech 15 litru krat 5 korun priplatek me nevytrhlo :)
Bedna si ty, tohle je vytah z manualu. Kazde 3 mesice musis natankovat 15 litru benzinu. Kdyz to neudelas, auto te nenecha jet na elektrinu
Tedy moje auto .
Vtip to neni, je to reakce na pridavani bioslozek do benzinu. Ten se musi obmenovat. Jsou lidi, kteri by do PHEV netankovali jak je rok dlouhy. Takze presne naopak nez je tema. Muzes za urcitych podminek udelat 80 km denne, po dvojim nabijeni, do mesice 2400 km bez kapky benzinu.
Dobře, beru že mne auto může velmi důrazně upozornit a nechat mne potvrdit, že vím co dělám. Ale aby mne nechalo stát uprostřed lesa s prázdnou nádrží a plnou baterkou (vycházím z toho co jsi psal, že odmítne jízdu na elektro) tak to je přes čáru.
Proto je to v manualu. Tvoje teze o lese, prazdne nadrzi a plne baterce je hodne pritazena za vlasy. To neres, ja si to hlidam, tu nadrz za tri mesice vyjedu a kdyz ne tak pulku urcite. Natankuju 15 litru a na tri mesice mam pokoj.
Tvoje starosti...ja uz mam svoje odjezdene...a ted, kdyz se skoro nikam nemuze proste neni kam. Zavreny kramy, kultura, nemuze se s deckama na poradny vylet, je to na h.
Normalka desitku rocne najedu, na to potrebuju auto, z vesnice se jinak nedostanes, ted toho pomalu vic nachodim pesky, mesicne 300 dam, to mi bavi
A co jako, se z toho mam poskladat pod stul?
Kdo si jako myslis, ze ses, ze budes nekomu podle sve prosezene zadeli rikat, jestli si ma nebo nema koupit novy auto, trapaku?
Držím EÚ palce pri realizácii a som zvedavý na výsledky. Nech sa ukáže pravda nakoľko tá dodatočná 150 kg baterka skutočne pomáha ekológii, alebo naopak.
je to na papíře, tak je to pravda. Nevadí jim, že 50% el. energie je z uhlí, 40% z jádra, pak něco ze zemního plynu, skutečná eko z vody a ta jejich zelená je vlastně jen solární byznys. Elektrárna má účinost 40%, přenosová soustava 92%, nabíječka 95%, baterka 85%. Nakonec je skrz CO2 1,5 horší než moderní a nesmradlavý diesel.
.... tak samozřejmě že v zemi se 100% výroby elektřiny z uhlí nic EV nedává smysl.... ale prostě tohle je auto pro celou Evropu a někde dělají elektřinu čistě a někde ne....
Malý benzínový tříválec s nádrží 5 litrů a k tomu normální dvoulitrová nafta. Napřed to vyjede benzín, pak startne nafta a počítat se bude jen spotřeba nafty a to do flotily 2x. Hurááá, to vynuluje od pokuty další 4 auta.
a to ještě nevíš ž společnost Delphi vymyslela krakovací katalyzátor, který naftu krakuje na menší částice a vodík.
Byl to vlastně hybridně diesel-vodíkový systém :-!:-!:-!
- stojí jen o trochu víc
- má stejnou techniku
- je větší, prostornější, bezpečnější
- má ve standardu komfortní podvozek, který můžu přes tlačítko hodit do sportu kde se s tím dá aspoň jakžtakž jezdit svižně
- má tlačítkové ovládání všeho podstatného
- může ručně nastavovat, jestli chci rekuperovat, nebo plachtit.... to že si Seat volí intenzitu rekuperace sám stylem "Někomu může tahle nevyzpytatelnost vadit, ale aspoň vás udrží ve střehu." je naprostá katastrofa.... auto které se po sundání nohy z plynu chová pokaždé jinak je šílenost
Jediná výhoda Seatu jsou kompaktnější rozměry do města, jinak ve srovnání se Supem naprosto o ničem.... nechápu za co má 4*
Cože? Ono to rekuperuje pokaždé jinak? To musí být hrozně nebezpečné. Jednou když jsem měl Prius krátce tak jsem zkusil jak jede na N. Pak jsem málem navštívil kufr auta před sebou. Od té doby mne už N nikdy nenapadlo zařadit.
Z toho by mi trefil slak. Ja mam 5 stupnu rekuperace + plachteni a ridim ji padlama na volantu. Parada je to pri delsi jizde z kopce, brzdove kotouce mam i po skoro 36 tis. km jak nove
To neni o setreni, to je o pohode. Na to si clovek hrozne rychle zvykne, padlama davas nahoru nebo dolu B0-B5 a kdyz chces rychle tak saltpakou D - B3 nebo B5 a a zpatky. To ti vleze pod kuzi stejne jako nepremyslis co zaradis. U supa mi dost prekvapilo ze to tam neni jako par dalsich veci.
Ze se vraci energie do baterie je bonus.
Obecně jsem měl i problém s klasickou rekuperací, která ti přibrzduje nezvykle auto, ještě řešit tohle... ale jestli to má někdo jako hobby, neupírám mu to :)
... tak u normálního PHEV si můžeš nastavit aby ti to nerekuperovalo a ani to nepoznáš.... bude to tedy plachtit a rekuperaci zapne až když polechtáš brzdu.... dá se s tím v pohodě žít, nevidím žádný zásadní rozdíl oproti brzdění motorem u fosilu (kde občas taky vyřadíš když jedeš z táhlého kopce dolů....)
Brzdení motorem - ano, to jde u manuálu, u automatu jen u některého. Ale je to pořád součást řazení. Mne ta rekuperace vadí, protože většina aut s touto funkcí, co jsem zkoušel, tak nedržela moc rychlost a musel sem pak držet plyn. Představa, že ještě z kopců něco musím cvakat, tak to asi jen při dlouhé a pohodové jízdě, do práce bych na to zapomínal :)
Je rozdil jestli musis nebo muzes. Funkce je to super. Neslapes ani na plyn ani na brzdu a setrvacnou rychlost z kopce nebo dojizdeni aut ridis padly. Nepotrebujes rekuperaci, plachtis, potrebujes jet, jen tuknes do plynu. B1 nepoznas od D skoro rozdil, B2 jeste nesviti brzdy, az od B3 rozsvecujes brzdy a brzdeni je citelne ale ne prudke.
Jak rikam, jako u razeni, vubec nad tim nepremyslis.
.... myslím že to je věc zvyku.... jak píšu níže, prostě jezdím v režimu "plachtění" a jen když potřebuju tak ťuknu do řadičky a tu rekuperaci si na chvilku zapnu.... (samozřejmě, v hustém provozu nebo ve městě tam tu rekuperaci nechám). Je to to samé jak když u fosilu v automatu můžeš zvolit jestli to má brzdit motorem nebo dávat neutrál.... zas když jedeš kopec serpentýnama dolů a má to 10km a ty neťukneš do brzdy a pak naopak na tu energii ještě 5km po rovině ujedeš, tak to má něco do sebe :-) mě to nevadí.... chápu že někdo to může mít jinak... ;-)
... u Supa prostě řadičkou přepínáš jestli rekuperace ANO nebo NE (plachtění).... to mi celkem stačí.... každopádně základ je, že to můžu ovlivnit.... a souhlasím s tím že to je návykové, stejně jako EV jízda.... nic proti fosilům, na dlouhou štreku to jinak nejde a nevadí mi to, ale na dojíždění do práce je to EV fakt super :-)
Mě se rychlost hybridu nejlíp řídí pádly tempomatu pod volantem. Nohy k tomu nakonec většinou ani nepotrebuju, ani pouštět volant nemusím. Ještě přemýšlim, že si dobastlím hlasové rozpoznání Hyje a Prrr a bude to dokonalost.
... klasická snaha udělat auto blbuvzdorné, aby ten řidič nic neovládal, nic nenastavoval a prostě ono se to nějak bude dělat samo.... jenže v tomto případě když se to pokaždé bude chovat jinak, je to děs....
po vic jak roce jezdeni s phev za sebe rikam, ze jsem si na rezim B nezvykl a dotedka mi to leze krkem. Navic sup pri tomhle brzdeni nerozsviti brzdova svetla.. Za sebe rikam, ze ja chci ovladat brzdu brzdou a plyn plynem. Jo a superb reaguje na B taky podle teploty a stavu baterie. Nezvykl jsem si na to ani po 30 tkm
Hele já už asi nějak měl těch koncernovejch pokusů dost. Měl jsem Passata B6 a fakt jsem si VW vážil, na CC R36 pořád vzpomínám jako na super auto. B7 mě taky bavila, ikdyž už míň. Dokonce i první Kodiaq mi přišel ok (ne jako zábavnej, ale jako krabice pro rodinu), ale oni to pořád jenom zhoršují. To není půl roku aby něco neojebali nebo nezničili. A už je toho na můj vkus prostě moc. Takže po těch X letech už mám Volkswagenů (Škodovek a ve výsledku i Audin) dost.
No jo, je otázka jestli to dělá jen VW nebo jestli je to trend napříč značkami.... Já koncern tak neznám, jediné čeho jsem si všimnul ve vlastní garáži je že O3 CNG byla fakt super spotřební auto, její FL ji zhoršíl a O4 v CNG je už pro mě zcela o ničem.... tak jestli to takhle dělají u všeho.... tak.... :-[]
No nic, měj se a pak se pochlub až budeš mít něco nového :yes:
není na tom nic tajnýho, mám X5 45e.
Ukázkou je, že u X5 máš k dispozici nastavení asistentů individual (to zůstane i po restartu aktivní) a tam jde povypínat vše krom prekolizní brzdy. Pokud chceš i tu, stačí podržet tlačítko na palubní desce. Auto se sice zapne vždy do režimu elektro, ale jde navolit elektro individual, který umožní nastavit vše jak chceš a ten režim si to pamatuje.
Na ESP vypnout (spíš hodně omezit) je tlačítko.
A pak ta elektro část je někde jinde, třeba se to vůbec nevybíjí na dálnici.
jo super, však jsme se nedávno pod tím testem toho auta bavili že to vypadá velmi slibně.... samozřejmě je to někde jinde než ten Sup, taky si za to zaplatíš, že.... no tak ať jezdí :yes:
tak sup ma jednu zasadni vyhodu a to je cena. Ve vysledku krom koncernovejch sourozencu, ktery ale fakticky stojej stejne, je nejlevnejsi phev na trhu. Kdyby to po strance softu aspon trosku doladili. Ale update na aplikaci, coz je jedina cesta jak zapnout nezavislou klimu (u bmw je programovatelny tlacitko na klicku...) trvalo nekdy od cervna do vanoc. Pul roku to hlasilo chybu...
hele takhle - jezdím na "N" a jen když chci brzdit tak ťuknu do řadičky a dám "B".... ale brzdové světla to musí rozsvěcovat, tomu ještě vyzkouším, protože jinak by to bylo nebezpečné jak sviňa.... :'-(
a ano, pokud je baterka na 100% nebo i za nějakých jiných okolností to občas rekuperuje míň než jak bys čekal.... ale furt bych řekl že drtivou většinu času se to chová konstantně....
No s těma zásuvkama opatrně hoši, všecho moc škodí. Oni ti zelení jsou moc velký fanatici a tak nějak se i ví proč...no co už, i na ně dojde. Chce to hezky od všeho něco, jako pestrá strava a bude dobře.
To asi nie, každopádne zvonku to vyzerá šmrncovne, popravde Leon FR v červenej metle (či už pod značkou Seatu alebo Cupry) považujem za asi najkrajšie kompaktné kombi. Ale ten novokocernový interiér je no-go.
mimochodem, z tohodle PHEV bude Cupra jak vyšitá.... to neskutečně posilní identitu nové značky :D:D:D na pěkných 19", aby to drncalo ještě víc.... :-!
Je to přesně naopak než u Golfa. Včera jsem zřejmě poprvé (nebo jsem si toho dřív nevšiml) předjížděl novýho Golfa za tmy a zezadu hezký, zepředu cirkus. No a tady je ten cirkus zezadu. ;-)
U dvou testů ze tří čtu u podvozku že je zbytečně tvrdý. Že nezvládá příčné nerovnosti. U VW group je to skoro pokaždé. Světlá výjimka je Golf 8. Tak nevím jestli to ty auto mobilky neumí nastavit, nebo to jen neladí s velkými koly. Páni redaktoři co kdyby jste někdy otestovali auto s běžnými koly, třeba 16". Nebo udělali u nějakého modelu srovnávačku vlivu velikosti kol popř. druhů podvozků na komfort jízdy? Velká kola opticky fajn, ale já chci jezdit komfortně a myslím že nejsem sám. Ale díky za test, aspoň vím co si nemám koupit.
... zrovna tady je to myslim jasne - na podvozek nizsi stredni tridy narvali 1650 kg hmotnosti.... tak musi byt tvrdy aby to auto projelo zatacku.... jinak v PHEV aute ktere se z principu kupuje na dojizdeni do prace a hrkani po meste bych tvrdy podvozek fakt chtel, opravdu genialni.... 8-s
Presne, hybrid robený na spotrebu a nie na závodenie má drevený podvozok. Geniálne riešenie. :no:
Leony boli vždy podvozkovo tvrdšie a ja som s tým nemal nejaký problém, povedzme FR 1,8TSI v minulej generácii bol už taký warm-hatch a to bolo OK. Ale hybridný kombík?!!!
Ja síce rozumiem, ale 16" na dnešných prerastených kompaktoch už pôsobí dosť úboho a zráža celý dojem auta a také auto by som nechcel. Ja chcem, aby kompakt (s výkonnejším motorom) fungoval aj na 18". Riešiť niečo gumami je zúfalé, ak nie je dobre naladený podvozok, nepomôže častokrát ani menší disk. Ja som mal kompakt na letných 18" a podvozok fungoval bez výhrad (aj bez dnes nevyhnutného DCC) a keď som prezul na 17", žiadny rozdiel som necítil (teda naopak ak by podvozok nefungoval na 18kach, ani prezutie na 17" by tomu nepomohlo).
V nižší střední jsem dosud jel s jediným autem na 17", o kterém jsem s klidným svědomím prohlásil že je komfortní tj žehlí nerovnosti - Honda Civic poslední generace. Na 18 a 19 si to radši ani nepřestavuju. Třeba taková Octavia 3 byla uskákaná i na 16. a adaptivní podvozek to neřeší, aspoň u mého bývalého Golfa ne. V komfortu byl houpavý, ale na příčných nerovnostech stejně bouchal. Musel jsem tam dát 16". Za mě to je neřešitelný rébus, velká kola versus slušný komfort.
.... hele Octa 3 CNG je prekvapive velmi komfortni.... viceprvek vzadu, zadni naprava zatizena nadrzemi takze neposkakuje.... naopak predek lehky takze do der nepada.... na 16" kolech velmi prijemne auto.... a treba vzpominam i na Focuse 2.gen na 16", ten mi fungoval taky pekne.... jinak nevim, moc tech aut v teto tride projetych nemam....
Jinak vidim ze jsi psal o 17", tak to uz nevim, tohle na nizsi stredni nepouzivam.... :-)
Skoro vsetko na dotykove ovladanie? Tak to je des! Este treba na displej presunut aj ovladanie svetiel a stieracov, a peklo bude dokonale. Takto priblizne to vyzera, ked dizajn a znizovanie nakladov vitazi nad bezpecnostou a zdravym rozumom...
Prakticky to isté auto ale s logom Cupra je jeden z najhorších plug-inov, aký som mal možnosť vyskúšať. Režimy Sport aj Cupra nepoužiteľné kvôli otrasnému zvuku, v Sport ešte ako tak, ale v Cupre to znie ako keby ste jazdili s ohnutým diskom. Je to akože bublanie osemvalca alebo čo. To musel hluchý človek vymyslieť. Takže aby ste sa zbavili tých zvukov z repráku, musíte sa poladiť Individual.
A čo je najblbšie, nie je to nijak športové, lebo 30 kW navyše to nevyrieši. Na stovku za 7 sekúnd a 1,7 tony. A ešte ma na pumpe stihol vysmiať majiteľ predošlého Leonu Cupra. :D
Samotný nový Leon mám rád, je to skvelé auto a jasné, bude aj klasická Cupra, ale tento plug-in mi nedáva zmysel.
Auto nižší střední s obyčejným motorem.... pardon dvěma za cenu přes milion, tuž to je věc. Ale i ty ostatní motorizace jsou 2x dražší než by měly být. Čím to bude... že by naše puritánské ekonormy (a pokuty) a náklady na vývoj podobných zhovadilostí jako je hybrid nebo elektroplečky....děkuju všem zelenohnědým bláznům...o to víc starých smradlavých herek bude jezdit našimi ulicemi.
Leon FR je za mňa momentálne najkrajšie auto segmentu C.Pred asi mesiacom bol v akcii s 1.5 tsi 150k za 20 500 Eur /-1500 Eur zľava/ ak by som teraz išiel vyberať auto tak táto výbava a motor s manuálom by bola moja voľba.S týmto 1.4 PHEV mi to nedáva zmysel pretože to auto je drahé,ťažké a pokiaľ nemáš nabité tak nemá ani adekvátny výkon.Nechcem plachtiť alebo rekuperovať ale chcem sa voziť.
Souhlas, takové auto (RF1,5TSI s manuálem) mám a spokojenost.
Co se týká infotaimentu, měl jsem strach a je to celkem v pohodě. To není Tesla. Problém některých redaktorů, zde p. Máry, je v tom, že neumí plně využít možností ovládání a kritizují. Např. nemusím nutně hlásit Hola hola. Na vyvolání asistentky je přímo čudlík na pravém rameni volantu. Navíc, hlasové ovládání je v pohodě (100x lepší, než u Forda), zvládá i hovorovou řeč. Řeknu třeba: "Je mi zima na ***" a sedačka se začne ohřívat.
Jo-jo, víra i hory přenáší.
Infotainment ok, na nějakou chybu jsem zatím nenarazil a ovládá se kupodivu docela dobře. Zatím sice ještě neumím úplně všechno, ale učím se celkem rychle.
Výhoda je, že display je dost nahoře a tak člověk periferně vnímá i provoz. To se o (dnes adorovaném) tlačítkovém ovládání nedá vždycky říct. Je většinou nízko a člověk sklopí zrak dolů a nevnímá, co děje před autem. Pamatuji si, jak jsem to před lety se služební Octou II málem napral do svodidel, když jsem se hrabal v rádiu. Naštěstí jsem jel pomalu, při odjezdu z parkoviště.
Gratulujem a prajem vela štastných a spokojných kilometrov.A ešte sa mi páči Cupra Formentor s 1.5 tsi stoji ale už 27 000 Eur ale vyzerá tiež super. :yes:
hhh, typek si smakuje na kazdom aute... pokial to nebol downhill co asi moc nie tak nechapem jak to išlo... viem ze ta 1.6 navzdory miestnym hejtom ide dobre a prazdne asx ma tak 1200kg, ale aj tak... zrychlenie 100-150 bolo velmi dobre...
Ale jo.
Jezdil jsem hned po "revoluci" po místy prázdných německých dálnicích s Favoritem 136 LS a poměrně často jsem "přetáčel" tachometr za hodnotu 180, ale určitě to nejelo 190, i když to tak podle tachometru vypadalo. Ale i tak některé pohledy Němců stály za to. :-)
SF taku skatulu s atmo 1.6kou nema zmysel tunit, kto by sypal prachy do smetí ? .. nema to ziaden potencial, bez turba je kazdy kon navyse drahy a hlucny :-)
To my jsme u našeho Fáva 136 L (kterého jsem postupně předělal skoro na LS) měly vyměněný původní nesmyslně dlouhý stálý převod 3,9 na stotřicetpětkový 4,16. A bylo to úplně jiné auto, krásně pružné, citelně živější a zároveň i úspornější, jelikož pětka se konečně stala běžně použitelný kvaltem! :-) Navíc motor při výraznějším přidání plynu konečně přestal klepat. :yes:
1. Corolla TS 1.8 HSD comfort
2. Focus kombi 1.0EB 114kw titanium (zde s radosti vezmu funkčnost s ohyzdnym designem.
3. Radši se podivam po spolehlive a prostorné ojetine, nez mit nefunkční auto od VAG.
Za par let,az to konečně dodelaji, mohl by být VAG v seznamu.