Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Seat Leon ST FR 1.4 PHEV – Stylovka do zásuvky

Po krátké zkušenosti s Cuprou Leon ST e-Hybrid dorazil do redakce i její slabší sourozenec, nesoucí klasické označení španělské automobilky.
Zpět na článek
Avatar - KANKUNEN
11. 1. 2021 13:33
Pokrokoví ekozelenáči tě umínusujou,
je to na papíře, tak je to pravda. Nevadí jim, že 50% el. energie je z uhlí, 40% z jádra, pak něco ze zemního plynu, skutečná eko z vody a ta jejich zelená je vlastně jen solární byznys. Elektrárna má účinost 40%, přenosová soustava 92%, nabíječka 95%, baterka 85%. Nakonec je skrz CO2 1,5 horší než moderní a nesmradlavý diesel.
11. 1. 2021 21:00
Najhoršia Cupra
Prakticky to isté auto ale s logom Cupra je jeden z najhorších plug-inov, aký som mal možnosť vyskúšať. Režimy Sport aj Cupra nepoužiteľné kvôli otrasnému zvuku, v Sport ešte ako tak, ale v Cupre to znie ako keby ste jazdili s ohnutým diskom. Je to akože bublanie osemvalca alebo čo. To musel hluchý človek vymyslieť. Takže aby ste sa zbavili tých zvukov z repráku, musíte sa poladiť Individual.
A čo je najblbšie, nie je to nijak športové, lebo 30 kW navyše to nevyrieši. Na stovku za 7 sekúnd a 1,7 tony. A ešte ma na pumpe stihol vysmiať majiteľ predošlého Leonu Cupra. :D
Samotný nový Leon mám rád, je to skvelé auto a jasné, bude aj klasická Cupra, ale tento plug-in mi nedáva zmysel.
11. 1. 2021 15:45
Re: Pokrokoví ekozelenáči tě umínusujou,
... tak třeba i tu atomovou Francii....
Avatar - Ozzman
11. 1. 2021 14:05
Re: Superb iV
Mne by zase trefil šlak, že si tohle musím vůbec v autě regulovat.. chci jezdit a né přemýšlet, jak ušetřím :D
11. 1. 2021 22:18
Re: Najhoršia Cupra
Jj, hybridní Octavia RS je na tom úplně stejně. :-( :no:
Avatar - kari.laz
11. 1. 2021 14:32
Re: Spotřeba benzínu u PHEV
1000km za tři měsíce? Neměl by jsi si chvíli od toho řízení odpočinout? To jsou hrozný dardy :D :D :D
Avatar - Roman Horký
11. 1. 2021 13:24
Spotřeba benzínu u PHEV
je jeden z úplně nejvíc prolhaných údajů. Protože to nelze objektivně vůbec měřit. Vůbec nemám nic proti PHEV, naopak. Je to velmi rozumný mezičlánek mezi ICE a EV. Ale ta spotřeba, ta normovaná spotřeba....
11. 1. 2021 13:46
Superb iV
- stojí jen o trochu víc
- má stejnou techniku
- je větší, prostornější, bezpečnější
- má ve standardu komfortní podvozek, který můžu přes tlačítko hodit do sportu kde se s tím dá aspoň jakžtakž jezdit svižně
- má tlačítkové ovládání všeho podstatného
- může ručně nastavovat, jestli chci rekuperovat, nebo plachtit.... to že si Seat volí intenzitu rekuperace sám stylem "Někomu může tahle nevyzpytatelnost vadit, ale aspoň vás udrží ve střehu." je naprostá katastrofa.... auto které se po sundání nohy z plynu chová pokaždé jinak je šílenost

Jediná výhoda Seatu jsou kompaktnější rozměry do města, jinak ve srovnání se Supem naprosto o ničem.... nechápu za co má 4*
11. 1. 2021 13:43
VYHOZENÉ PENIZE NE ???
ANI TO ELEKTRO KOLO BYCH SI NEKOUPIL §!!§PROTO ŽE ŠETŘÍM PŘÍRODU !!!!!! DOBIJET KOLO S ELEKTŘINY S UHLI JE TRAGEDIE CO VYMYSLELI NIC?Y
Avatar - Mikesus
12. 1. 2021 17:30
Re: Dáme anketu ?
1. Corolla TS 1.8 HSD comfort
2. Focus kombi 1.0EB 114kw titanium (zde s radosti vezmu funkčnost s ohyzdnym designem.
3. Radši se podivam po spolehlive a prostorné ojetine, nez mit nefunkční auto od VAG.
Za par let,az to konečně dodelaji, mohl by být VAG v seznamu.
11. 1. 2021 17:54
Dotykove peklo!
Skoro vsetko na dotykove ovladanie? Tak to je des! Este treba na displej presunut aj ovladanie svetiel a stieracov, a peklo bude dokonale. Takto priblizne to vyzera, ked dizajn a znizovanie nakladov vitazi nad bezpecnostou a zdravym rozumom...
Avatar - Verny_2013
11. 1. 2021 15:47
Tvrdý podvozek
U dvou testů ze tří čtu u podvozku že je zbytečně tvrdý. Že nezvládá příčné nerovnosti. U VW group je to skoro pokaždé. Světlá výjimka je Golf 8. Tak nevím jestli to ty auto mobilky neumí nastavit, nebo to jen neladí s velkými koly. Páni redaktoři co kdyby jste někdy otestovali auto s běžnými koly, třeba 16". Nebo udělali u nějakého modelu srovnávačku vlivu velikosti kol popř. druhů podvozků na komfort jízdy? Velká kola opticky fajn, ale já chci jezdit komfortně a myslím že nejsem sám. Ale díky za test, aspoň vím co si nemám koupit.
11. 1. 2021 15:41
Re: Spotřeba benzínu u PHEV
.... tak 7000 měsíčně je úplně stejný extrém jako 300 měsíčně.... to děláš obchoďáka v nějakém velkém regionu?
11. 1. 2021 14:29
Re: Superb iV
po vic jak roce jezdeni s phev za sebe rikam, ze jsem si na rezim B nezvykl a dotedka mi to leze krkem. Navic sup pri tomhle brzdeni nerozsviti brzdova svetla.. Za sebe rikam, ze ja chci ovladat brzdu brzdou a plyn plynem. Jo a superb reaguje na B taky podle teploty a stavu baterie. Nezvykl jsem si na to ani po 30 tkm
Avatar - Roman Horký
11. 1. 2021 15:35
Omluva
BlueSun, omlouvám se. Nečekal jsem, že to co se jevilo jako dobrý vtip, je výtah z manuálu.
Avatar - Zetti
11. 1. 2021 15:14
Re: Spotřeba benzínu u PHEV
Proto je to v manualu. Tvoje teze o lese, prazdne nadrzi a plne baterce je hodne pritazena za vlasy. To neres, ja si to hlidam, tu nadrz za tri mesice vyjedu a kdyz ne tak pulku urcite. Natankuju 15 litru a na tri mesice mam pokoj.
Avatar - Zetti
11. 1. 2021 14:54
Re: Spotřeba benzínu u PHEV
Vtip to neni, je to reakce na pridavani bioslozek do benzinu. Ten se musi obmenovat. Jsou lidi, kteri by do PHEV netankovali jak je rok dlouhy. Takze presne naopak nez je tema. Muzes za urcitych podminek udelat 80 km denne, po dvojim nabijeni, do mesice 2400 km bez kapky benzinu.
11. 1. 2021 14:52
Zelený fanatismus
No s těma zásuvkama opatrně hoši, všecho moc škodí. Oni ti zelení jsou moc velký fanatici a tak nějak se i ví proč...no co už, i na ně dojde. Chce to hezky od všeho něco, jako pestrá strava a bude dobře.

To je jen začátek...
https://www.idnes.cz/…o-zahranicni_tbr
Avatar - WinDiesel
11. 1. 2021 15:40
Re: Pokrokoví ekozelenáči tě umínusujou,
myslíš tu čistou energii v Norsku?
založenou na exportu šíleného množství ropy a plynu?
to nejvyšší možné eko-pokrytectví?
Avatar - iudex
12. 1. 2021 12:45
Re: Dáme anketu ?
Komapktný kombík do 23000 €/600000 Kč? Moje poradie:
1. Ford Focus kombi 1,5EB 110 kW ST-line: https://www.sauto.cz/…d/focus/18982285?…
2. Hyundai i30 kombi 1,5TGDi 118 kW N-line: https://www.sauto.cz/…dai/i30/18912283?…
3. Seat Leon ST 1,5TSI 110 kW FR: https://www.sauto.cz/…at/leon/18940219?…
Avatar - hugino
12. 1. 2021 08:40
Leon FR
Leon FR je za mňa momentálne najkrajšie auto segmentu C.Pred asi mesiacom bol v akcii s 1.5 tsi 150k za 20 500 Eur /-1500 Eur zľava/ ak by som teraz išiel vyberať auto tak táto výbava a motor s manuálom by bola moja voľba.S týmto 1.4 PHEV mi to nedáva zmysel pretože to auto je drahé,ťažké a pokiaľ nemáš nabité tak nemá ani adekvátny výkon.Nechcem plachtiť alebo rekuperovať ale chcem sa voziť.
Avatar - woody-alien
12. 1. 2021 06:08
Re: To jako fakt?
Nj, Karle, dneska je už "stylovka" všechno, z čeho se hned nepobliješ....a vlastně i ledacos, z čeho se pobliješ. :-[]
11. 1. 2021 22:19
Re: Dotykove peklo!
Vystihl jsi to naprosto dokonale! :-(
11. 1. 2021 19:54
Re: Superb iV
Hele já už asi nějak měl těch koncernovejch pokusů dost. Měl jsem Passata B6 a fakt jsem si VW vážil, na CC R36 pořád vzpomínám jako na super auto. B7 mě taky bavila, ikdyž už míň. Dokonce i první Kodiaq mi přišel ok (ne jako zábavnej, ale jako krabice pro rodinu), ale oni to pořád jenom zhoršují. To není půl roku aby něco neojebali nebo nezničili. A už je toho na můj vkus prostě moc. Takže po těch X letech už mám Volkswagenů (Škodovek a ve výsledku i Audin) dost.
Avatar - Zetti
11. 1. 2021 17:08
Re: Spotřeba benzínu u PHEV
Tvoje starosti...ja uz mam svoje odjezdene...a ted, kdyz se skoro nikam nemuze proste neni kam. Zavreny kramy, kultura, nemuze se s deckama na poradny vylet, je to na h.
Normalka desitku rocne najedu, na to potrebuju auto, z vesnice se jinak nedostanes, ted toho pomalu vic nachodim pesky, mesicne 300 dam, to mi bavi
Avatar - iudex
11. 1. 2021 16:59
Re: To jako fakt?
To asi nie, každopádne zvonku to vyzerá šmrncovne, popravde Leon FR v červenej metle (či už pod značkou Seatu alebo Cupry) považujem za asi najkrajšie kompaktné kombi. Ale ten novokocernový interiér je no-go.
Avatar - iudex
11. 1. 2021 16:54
Re: Tvrdý podvozek
Ja síce rozumiem, ale 16" na dnešných prerastených kompaktoch už pôsobí dosť úboho a zráža celý dojem auta a také auto by som nechcel. Ja chcem, aby kompakt (s výkonnejším motorom) fungoval aj na 18". Riešiť niečo gumami je zúfalé, ak nie je dobre naladený podvozok, nepomôže častokrát ani menší disk. Ja som mal kompakt na letných 18" a podvozok fungoval bez výhrad (aj bez dnes nevyhnutného DCC) a keď som prezul na 17", žiadny rozdiel som necítil (teda naopak ak by podvozok nefungoval na 18kach, ani prezutie na 17" by tomu nepomohlo).
11. 1. 2021 14:16
Re: Superb iV
... u Supa prostě řadičkou přepínáš jestli rekuperace ANO nebo NE (plachtění).... to mi celkem stačí.... každopádně základ je, že to můžu ovlivnit.... a souhlasím s tím že to je návykové, stejně jako EV jízda.... nic proti fosilům, na dlouhou štreku to jinak nejde a nevadí mi to, ale na dojíždění do práce je to EV fakt super :-)
11. 1. 2021 14:14
Re: Pokrokoví ekozelenáči tě umínusujou,
.... tak samozřejmě že v zemi se 100% výroby elektřiny z uhlí nic EV nedává smysl.... ale prostě tohle je auto pro celou Evropu a někde dělají elektřinu čistě a někde ne....
11. 1. 2021 14:12
Re: Superb iV
... klasická snaha udělat auto blbuvzdorné, aby ten řidič nic neovládal, nic nenastavoval a prostě ono se to nějak bude dělat samo.... jenže v tomto případě když se to pokaždé bude chovat jinak, je to děs....
Avatar - Blue Sun
11. 1. 2021 15:22
Re: Spotřeba benzínu u PHEV
Víš, co je mi divné? Kam na tyhle divné myšlenkové pochody chodíš? Já se zeptal, Zetti mi dal odpověď, z tebe udělal k0k0ta (pardon, to není tak těžké), a ty napíšeš tohle...
Avatar - Zetti
11. 1. 2021 14:44
Re: Spotřeba benzínu u PHEV
Bedna si ty, tohle je vytah z manualu. Kazde 3 mesice musis natankovat 15 litru benzinu. Kdyz to neudelas, auto te nenecha jet na elektrinu
Tedy moje auto .
Avatar - Zetti
11. 1. 2021 14:34
Re: Superb iV
Je rozdil jestli musis nebo muzes. Funkce je to super. Neslapes ani na plyn ani na brzdu a setrvacnou rychlost z kopce nebo dojizdeni aut ridis padly. Nepotrebujes rekuperaci, plachtis, potrebujes jet, jen tuknes do plynu. B1 nepoznas od D skoro rozdil, B2 jeste nesviti brzdy, az od B3 rozsvecujes brzdy a brzdeni je citelne ale ne prudke.
Jak rikam, jako u razeni, vubec nad tim nepremyslis.
11. 1. 2021 14:18
Re: Superb iV
... tak u normálního PHEV si můžeš nastavit aby ti to nerekuperovalo a ani to nepoznáš.... bude to tedy plachtit a rekuperaci zapne až když polechtáš brzdu.... dá se s tím v pohodě žít, nevidím žádný zásadní rozdíl oproti brzdění motorem u fosilu (kde občas taky vyřadíš když jedeš z táhlého kopce dolů....)
Avatar - Zetti
11. 1. 2021 13:58
Re: Spotřeba benzínu u PHEV
jj tri mesice.15 litru pak si auto postavi hlavu a nenecha te jet na elektrinu
Avatar - Ozzman
11. 1. 2021 14:24
Re: Superb iV
Brzdení motorem - ano, to jde u manuálu, u automatu jen u některého. Ale je to pořád součást řazení. Mne ta rekuperace vadí, protože většina aut s touto funkcí, co jsem zkoušel, tak nedržela moc rychlost a musel sem pak držet plyn. Představa, že ještě z kopců něco musím cvakat, tak to asi jen při dlouhé a pohodové jízdě, do práce bych na to zapomínal :)

Ale jak říkám, proti gustu..
Avatar - Ozzman
11. 1. 2021 14:14
Re: Superb iV
Obecně jsem měl i problém s klasickou rekuperací, která ti přibrzduje nezvykle auto, ještě řešit tohle... ale jestli to má někdo jako hobby, neupírám mu to :)
Avatar - Zetti
11. 1. 2021 14:13
Re: Superb iV
To neni o setreni, to je o pohode. Na to si clovek hrozne rychle zvykne, padlama davas nahoru nebo dolu B0-B5 a kdyz chces rychle tak saltpakou D - B3 nebo B5 a a zpatky. To ti vleze pod kuzi stejne jako nepremyslis co zaradis. U supa mi dost prekvapilo ze to tam neni jako par dalsich veci.
Ze se vraci energie do baterie je bonus.
Avatar - KANKUNEN
11. 1. 2021 13:37
A já vymyslel ekohybrid
Malý benzínový tříválec s nádrží 5 litrů a k tomu normální dvoulitrová nafta. Napřed to vyjede benzín, pak startne nafta a počítat se bude jen spotřeba nafty a to do flotily 2x. Hurááá, to vynuluje od pokuty další 4 auta.
Avatar - KANKUNEN
11. 1. 2021 13:45
K autu
působí na mě levněji než minulá generace. Posun je jen v displejismu.
12. 1. 2021 14:24
Re: Dáme anketu ?
Ojetý Jaguar přece! :yes:
Avatar - hugino
12. 1. 2021 08:56
Dáme anketu ?
Napíšte poradie Top 3 áut v segmente C ktoré by ste si momentálne kúpili.Rozpočet je do 23 000 Eur.Za mňa.1. Leon 2.Golf VIII 3. Mazda 3. :-)
Avatar - CHerokee
12. 1. 2021 08:36
Tuž to je sYla
Auto nižší střední s obyčejným motorem.... pardon dvěma za cenu přes milion, tuž to je věc. Ale i ty ostatní motorizace jsou 2x dražší než by měly být. Čím to bude... že by naše puritánské ekonormy (a pokuty) a náklady na vývoj podobných zhovadilostí jako je hybrid nebo elektroplečky....děkuju všem zelenohnědým bláznům...o to víc starých smradlavých herek bude jezdit našimi ulicemi.
Avatar - Mikesus
12. 1. 2021 08:14
Re: Superb iV
Tak nekdo zapomíná i na svetla. Takze zapomínat na nastaveni rekuperace je omluvitelné
Avatar - Ozzman
12. 1. 2021 06:55
Re: Superb iV
Jezdil a s hodně hybridy. Já si na rozdíl od tebe auta projíždím
12. 1. 2021 06:53
Re: Superb iV
jo super, však jsme se nedávno pod tím testem toho auta bavili že to vypadá velmi slibně.... samozřejmě je to někde jinde než ten Sup, taky si za to zaplatíš, že.... no tak ať jezdí :yes:
11. 1. 2021 21:29
Re: Superb iV
není na tom nic tajnýho, mám X5 45e.
Ukázkou je, že u X5 máš k dispozici nastavení asistentů individual (to zůstane i po restartu aktivní) a tam jde povypínat vše krom prekolizní brzdy. Pokud chceš i tu, stačí podržet tlačítko na palubní desce. Auto se sice zapne vždy do režimu elektro, ale jde navolit elektro individual, který umožní nastavit vše jak chceš a ten režim si to pamatuje.
Na ESP vypnout (spíš hodně omezit) je tlačítko.

A pak ta elektro část je někde jinde, třeba se to vůbec nevybíjí na dálnici.

A takhle jde pokračovat v kterýmkoli bodě...
Avatar - Verny_2013
11. 1. 2021 18:04
Re: Tvrdý podvozek
V nižší střední jsem dosud jel s jediným autem na 17", o kterém jsem s klidným svědomím prohlásil že je komfortní tj žehlí nerovnosti - Honda Civic poslední generace. Na 18 a 19 si to radši ani nepřestavuju. Třeba taková Octavia 3 byla uskákaná i na 16. a adaptivní podvozek to neřeší, aspoň u mého bývalého Golfa ne. V komfortu byl houpavý, ale na příčných nerovnostech stejně bouchal. Musel jsem tam dát 16". Za mě to je neřešitelný rébus, velká kola versus slušný komfort.
11. 1. 2021 17:30
Re: Tvrdý podvozek
prostě pecka auto, 4* jak vyšité.... chybičky jen v detailech ;-)
11. 1. 2021 17:29
Re: To jako fakt?
mimochodem, z tohodle PHEV bude Cupra jak vyšitá.... to neskutečně posilní identitu nové značky :D :D :D na pěkných 19", aby to drncalo ještě víc.... :-!
Avatar - _Karel_
11. 1. 2021 17:11
Re: To jako fakt?
Jo, umí to být pěkný kombík, přesto mám o pojmu "stylovka" jinou představu. Beatle, Mini. Fiat 500.....
Ne tuctový kompaktní kombík.
Avatar - iudex
11. 1. 2021 16:57
Re: Tvrdý podvozek
Presne, hybrid robený na spotrebu a nie na závodenie má drevený podvozok. Geniálne riešenie. :no:
Leony boli vždy podvozkovo tvrdšie a ja som s tým nemal nejaký problém, povedzme FR 1,8TSI v minulej generácii bol už taký warm-hatch a to bolo OK. Ale hybridný kombík?!!!
11. 1. 2021 16:50
Re: Tvrdý podvozek
... zrovna tady je to myslim jasne - na podvozek nizsi stredni tridy narvali 1650 kg hmotnosti.... tak musi byt tvrdy aby to auto projelo zatacku.... jinak v PHEV aute ktere se z principu kupuje na dojizdeni do prace a hrkani po meste bych tvrdy podvozek fakt chtel, opravdu genialni.... 8-s
11. 1. 2021 15:21
Re: To jako fakt?
... tak zvenku to docela stylový je.... Vnitřek je suchý koncern.... a ta kola.... to je.... hnus.... :-)
11. 1. 2021 15:19
Re: Superb iV
.... myslím že to je věc zvyku.... jak píšu níže, prostě jezdím v režimu "plachtění" a jen když potřebuju tak ťuknu do řadičky a tu rekuperaci si na chvilku zapnu.... (samozřejmě, v hustém provozu nebo ve městě tam tu rekuperaci nechám). Je to to samé jak když u fosilu v automatu můžeš zvolit jestli to má brzdit motorem nebo dávat neutrál.... zas když jedeš kopec serpentýnama dolů a má to 10km a ty neťukneš do brzdy a pak naopak na tu energii ještě 5km po rovině ujedeš, tak to má něco do sebe :-) mě to nevadí.... chápu že někdo to může mít jinak... ;-)
11. 1. 2021 15:16
Re: Superb iV
hele takhle - jezdím na "N" a jen když chci brzdit tak ťuknu do řadičky a dám "B".... ale brzdové světla to musí rozsvěcovat, tomu ještě vyzkouším, protože jinak by to bylo nebezpečné jak sviňa.... :'-(

a ano, pokud je baterka na 100% nebo i za nějakých jiných okolností to občas rekuperuje míň než jak bys čekal.... ale furt bych řekl že drtivou většinu času se to chová konstantně....
Avatar - Zetti
11. 1. 2021 14:36
Re: Superb iV
On ten superb v tomhle ohledu je taky trochu nedodelek, te chapu
11. 1. 2021 14:10
Re: Superb iV
... přesně... totální fail.... však to v tom testu borec píše....
Avatar - Blue Sun
11. 1. 2021 13:50
Re: Spotřeba benzínu u PHEV
Je tam nějaký limit, jak často by se mělo tankovat?
Avatar - Roman Horký
11. 1. 2021 16:05
Re: Spotřeba benzínu u PHEV
Omluvil jsem se níže.
Avatar - Blue Sun
11. 1. 2021 14:36
Re: Spotřeba benzínu u PHEV
No, Romčo, jak vidíš níže, ani šest měsíců nebyla správná odpověď. ;-)
Avatar - Roman Horký
11. 1. 2021 14:23
Re: Superb iV
Mě se rychlost hybridu nejlíp řídí pádly tempomatu pod volantem. Nohy k tomu nakonec většinou ani nepotrebuju, ani pouštět volant nemusím. Ještě přemýšlim, že si dobastlím hlasové rozpoznání Hyje a Prrr a bude to dokonalost.
Avatar - Zetti
11. 1. 2021 14:01
Re: Superb iV
Z toho by mi trefil slak. Ja mam 5 stupnu rekuperace + plachteni a ridim ji padlama na volantu. Parada je to pri delsi jizde z kopce, brzdove kotouce mam i po skoro 36 tis. km jak nove
Avatar - Roman Horký
11. 1. 2021 13:56
Re: Spotřeba benzínu u PHEV
Při běžných podmínkách skladování benzínu lze za strop jeho životnosti považovat dobu šesti měsíců
Avatar - Zetti
11. 1. 2021 13:47
Re: Spotřeba benzínu u PHEV
Ta spotreba je hodne individualni. Ted uz asi budu muset koupit benzin, naposled jsem tankoval na konci listopadu v Presticich na ceste do Domazlic, pak cesta zpatky do Prahy a pak normalni jezdeni kratsi trasy. Nakupy, navstevy atd.. Pozitri asi zase koupim benzin, pocitam ze mi tam vydrzi tak mesic dva, kvuli zavrene kulture mozna i tri. Na tech 40 litru benzinu ujedu tech 1000 i vic s prehledem.
To listopadove tankovani bylo o chlup, 6.12. bych byval mel tri mesice od predchoziho tankovani.
Avatar - Zetti
11. 1. 2021 14:39
Re: Spotřeba benzínu u PHEV
Kam bych tak mel jezdit. To sis nevsim co se kolem deje?
Avatar - Roman Horký
11. 1. 2021 14:39
Re: Spotřeba benzínu u PHEV
Víš co je mi divné? Proč se na to trapně ptáš, když to víš. Problémy s dlouhodobou pamětí je jeden z příznaků, který odlišuje stařeckou demenci od Alzheimra.
11. 1. 2021 18:45
Re: Spotřeba benzínu u PHEV
A co jako, se z toho mam poskladat pod stul?
Kdo si jako myslis, ze ses, ze budes nekomu podle sve prosezene zadeli rikat, jestli si ma nebo nema koupit novy auto, trapaku?
Avatar - Roman Horký
11. 1. 2021 15:05
Re: Spotřeba benzínu u PHEV
Dobře, beru že mne auto může velmi důrazně upozornit a nechat mne potvrdit, že vím co dělám. Ale aby mne nechalo stát uprostřed lesa s prázdnou nádrží a plnou baterkou (vycházím z toho co jsi psal, že odmítne jízdu na elektro) tak to je přes čáru.
Avatar - Roman Horký
11. 1. 2021 14:40
Re: Spotřeba benzínu u PHEV
Takže jsi nepochopil, že si z tebe Zetti dělá srandu. Ty jsi fakt bedna chlape.
Avatar - Roman Horký
11. 1. 2021 14:46
Re: Spotřeba benzínu u PHEV
Tak v tom případě bych takové auto nikdy nechtěl, aby mne takovým způsobem buzerovalo. Připadalo mi to jako dobrý vtip.
19. 1. 2021 10:36
Re: Dáme anketu ?
To my jsme u našeho Fáva 136 L (kterého jsem postupně předělal skoro na LS) měly vyměněný původní nesmyslně dlouhý stálý převod 3,9 na stotřicetpětkový 4,16. A bylo to úplně jiné auto, krásně pružné, citelně živější a zároveň i úspornější, jelikož pětka se konečně stala běžně použitelný kvaltem! :-) Navíc motor při výraznějším přidání plynu konečně přestal klepat. :yes:
19. 1. 2021 10:30
Re: Dáme anketu ?
Jasně, hot-hatch s tříválcem (který 1 válec ještě odpojuje!), to je tedy "terno"! To je opravdový sen petroheada! :-O :-( :no:
Avatar - lamal
16. 1. 2021 17:20
Re: Dáme anketu ?
WL 136ka mmm mala dobry zabeh :D

SF taku skatulu s atmo 1.6kou nema zmysel tunit, kto by sypal prachy do smetí ? .. nema to ziaden potencial, bez turba je kazdy kon navyse drahy a hlucny :-)
Avatar - Typhoon
14. 1. 2021 19:27
Re: Leon FR
Jo-jo, víra i hory přenáší.
Infotainment ok, na nějakou chybu jsem zatím nenarazil a ovládá se kupodivu docela dobře. Zatím sice ještě neumím úplně všechno, ale učím se celkem rychle.
Výhoda je, že display je dost nahoře a tak člověk periferně vnímá i provoz. To se o (dnes adorovaném) tlačítkovém ovládání nedá vždycky říct. Je většinou nízko a člověk sklopí zrak dolů a nevnímá, co děje před autem. Pamatuji si, jak jsem to před lety se služební Octou II málem napral do svodidel, když jsem se hrabal v rádiu. Naštěstí jsem jel pomalu, při odjezdu z parkoviště.
Avatar - Mikesus
14. 1. 2021 03:42
Re: Leon FR
A co chyby infotainmentu? Ten funguje bezchybně?
Mam respekt. Kupovat nové auto a uz na začátku se obávat jaka bude funkčnost. To bych opravdu nedal.
Avatar - hugino
13. 1. 2021 23:36
Re: Leon FR
Gratulujem a prajem vela štastných a spokojných kilometrov.A ešte sa mi páči Cupra Formentor s 1.5 tsi stoji ale už 27 000 Eur ale vyzerá tiež super. :yes:
Avatar - Typhoon
13. 1. 2021 20:02
Re: Leon FR
P.S.: systém na obranu spisovné češtiny mi vyhvězdičkoval slovo. Poníženě se omlouvám, nevěděl jsem, že p"r.d-e:l je sprosté (a zakázané) slovo.
Avatar - Typhoon
13. 1. 2021 19:23
Re: Leon FR
Souhlas, takové auto (RF1,5TSI s manuálem) mám a spokojenost.
Co se týká infotaimentu, měl jsem strach a je to celkem v pohodě. To není Tesla. Problém některých redaktorů, zde p. Máry, je v tom, že neumí plně využít možností ovládání a kritizují. Např. nemusím nutně hlásit Hola hola. Na vyvolání asistentky je přímo čudlík na pravém rameni volantu. Navíc, hlasové ovládání je v pohodě (100x lepší, než u Forda), zvládá i hovorovou řeč. Řeknu třeba: "Je mi zima na ***" a sedačka se začne ohřívat.
Avatar - speedfred
13. 1. 2021 18:57
Re: Dáme anketu ?
Aj keď trochu menšia, ale tá Fiesta ST je aj fajn vyber. Kurňa ale 600tis 🙄
Avatar - speedfred
13. 1. 2021 18:54
Re: Dáme anketu ?
To som aj čučal ako šla ručička tacho hore od 100km/h, až som rozmýšľal či to nemám kapánek zrýchlené. :yes:
Avatar - white label
13. 1. 2021 18:22
Re: Dáme anketu ?
Ale jo.
Jezdil jsem hned po "revoluci" po místy prázdných německých dálnicích s Favoritem 136 LS a poměrně často jsem "přetáčel" tachometr za hodnotu 180, ale určitě to nejelo 190, i když to tak podle tachometru vypadalo. Ale i tak některé pohledy Němců stály za to. :-)
Avatar - lamal
13. 1. 2021 12:21
Re: Dáme anketu ?
hhh, typek si smakuje na kazdom aute... pokial to nebol downhill co asi moc nie tak nechapem jak to išlo... viem ze ta 1.6 navzdory miestnym hejtom ide dobre a prazdne asx ma tak 1200kg, ale aj tak... zrychlenie 100-150 bolo velmi dobre...
Avatar - Mikesus
13. 1. 2021 11:56
Re: Dáme anketu ?
Na i30 jsem zapomněl. Tu bych tam taky zařadil.
Avatar - Mikesus
13. 1. 2021 11:55
Re: Dáme anketu ?
Vejde se. 1.5 EB naopak je o nějakých 70tis nad limitem. Bral jsem podle aktuálních ceníků. Ale pravda, na slovenské jsem nekoukal.
13. 1. 2021 11:39
Re: Spotřeba benzínu u PHEV
Držím EÚ palce pri realizácii a som zvedavý na výsledky. Nech sa ukáže pravda nakoľko tá dodatočná 150 kg baterka skutočne pomáha ekológii, alebo naopak.
Avatar - iudex
13. 1. 2021 11:20
Re: Dáme anketu ?
Corolla hybrid do badžetu nevojde. Focus s litrom nie je dôvod brať, keď sa dá 1,5EB.
Avatar - iudex
13. 1. 2021 11:18
Re: Dáme anketu ?
Jj, keď si nemyslel, kombíky, máš zhruba 1000 € na výbavu či motorizáciu, plus pribudnú autá, ktoré kombík nemajú (Ma3). Ale aj tak by som do finále dal Focus (jazdné vlastnosti, motor, dizajn) aj i30 (value for money, motor, výbava). V širšom rozsahu Mazdu 3 2,0G, ale tá do badžetu vojde len so slabším 90 kW dvojlitrom, čo je dosť rozdiel oproti 110 či 118 kW konkurenciou za danú cenu. Detto Civic (len trojvalec).
Zaujímavá je Fiesta ST, o triedu menšia, ale hotheč s 200k: https://www.sauto.cz/…/fiesta/18785583?…
Avatar - SKAY
13. 1. 2021 09:04
Re: Tvrdý podvozek
starší volvo V60 ma k 1,8T s 1,6D a jezdí rasně pohodlně na 16....
Avatar - Mikesus
13. 1. 2021 06:38
Re: Dáme anketu ?
Pokud jsi nemyslel kombiky, k muzes uz kazdeho zvýšit výbavu trochu treba. A možná ještě pridat Civic na seznam
Avatar - hugino
12. 1. 2021 23:31
Re: Dáme anketu ?
Nemyslel som len kombíky.Ale vcelku dobré výbery Focus ST line vyzerá o dosť lepšie ako bežné verzie a takisto súčasná Corolla vyzerá super /konečne/ len škoda že nemá trošku silnejší turbo benzinový motor.Ďakujem za spoluprácu,nabudúce dáme anketu segment D do 40 000 Eur. :yes:
Avatar - white label
12. 1. 2021 19:42
Re: Dáme anketu ?
:D
Ty rukavice, hodinky, to hlazení volantu..., ta je topper né? ;-)
Na konci už ten tachometr proměřuje klidně o 20 km/h.
Avatar - wakantanka
12. 1. 2021 12:23
Re: Tvrdý podvozek
tvrdé to byť nemusí, len by sa to viac nakláňalo v zákrutách, alebo to môže byť zámer aby si si k väčším kolesám prikúpil aj nastavovací podvozok.
Avatar - wakantanka
12. 1. 2021 12:21
Re: To jako fakt?
ahaaa, takže SY Actyon bol stylovka, len to ľudia nepochopili :D
Avatar - white label
12. 1. 2021 10:22
Re: Dáme anketu ?
Ale Ma3 asi není v kombíku, pod kterým tu píšeme.
12. 1. 2021 08:16
Re: Superb iV
tak sup ma jednu zasadni vyhodu a to je cena. Ve vysledku krom koncernovejch sourozencu, ktery ale fakticky stojej stejne, je nejlevnejsi phev na trhu. Kdyby to po strance softu aspon trosku doladili. Ale update na aplikaci, coz je jedina cesta jak zapnout nezavislou klimu (u bmw je programovatelny tlacitko na klicku...) trvalo nekdy od cervna do vanoc. Pul roku to hlasilo chybu...
11. 1. 2021 21:42
Re: Re: To jako fakt?
Az na ten zadok, ten sa teda vobec nepodaril a kazi celu siluetu auta. Odchazdajuca verzia je podla mna krajsia
11. 1. 2021 21:11
Re: Superb iV
No jo, je otázka jestli to dělá jen VW nebo jestli je to trend napříč značkami.... Já koncern tak neznám, jediné čeho jsem si všimnul ve vlastní garáži je že O3 CNG byla fakt super spotřební auto, její FL ji zhoršíl a O4 v CNG je už pro mě zcela o ničem.... tak jestli to takhle dělají u všeho.... tak.... :-[]

No nic, měj se a pak se pochlub až budeš mít něco nového :yes:
Avatar - xxc
11. 1. 2021 21:08
Re: Superb iV
Lebo s tym nikdy nejazdil, alebo len velmi kratko a teoretizuje. Ja si tiez rekuperaciu nastavujem.
11. 1. 2021 18:50
Re: Superb iV
Poslal jsi ho dal? Kvuli nespokojenosti nebo proste jen chces dalsi auto?
11. 1. 2021 18:47
Re: Tvrdý podvozek
.... hele Octa 3 CNG je prekvapive velmi komfortni.... viceprvek vzadu, zadni naprava zatizena nadrzemi takze neposkakuje.... naopak predek lehky takze do der nepada.... na 16" kolech velmi prijemne auto.... a treba vzpominam i na Focuse 2.gen na 16", ten mi fungoval taky pekne.... jinak nevim, moc tech aut v teto tride projetych nemam....

Jinak vidim ze jsi psal o 17", tak to uz nevim, tohle na nizsi stredni nepouzivam.... :-)
Avatar - Mikesus
11. 1. 2021 18:41
Re: Základ za 852 000, testované za 1 040 000
A jaké menší Toyoty se prodávají v této cenovce?
11. 1. 2021 16:46
Re: Spotřeba benzínu u PHEV
To taky nekdy najedu, ale ne 2x za tyden po cely rok....
11. 1. 2021 16:17
Re: VYHOZENÉ PENIZE NE ???
Nauč sa konečne používať Caps Lock.
Avatar - speedfred
11. 1. 2021 16:01
Re: Spotřeba benzínu u PHEV
Tak mne sa podarilo za včera a dnes 1000km
11. 1. 2021 14:05
Základ za 852 000, testované za 1 040 000
Ale proč ne, když se tak úspěšně prodávají menší Toyoty.
11. 1. 2021 13:58
Re: Spotřeba benzínu u PHEV
Rekl bych, ze pokud pravidelne jezdis, tak i obycejny benzin pancovany ruznymi bioslozkami vydrzi dlouho, protoze ho i pri jizde na eletriku promichas a nebude takovy problem s usazeninami? :) A pokud hodlas jezdit skutecne hlavne na elektriku, tak te asi nezruinuje ani priplatek za nejaky premiovy vysokooktanovy benzin bez primesi. Kdyz jsem mival auto na CNG, tak jsem tankoval jenom vervu 100... jednou za ctvrt roku tech 15 litru krat 5 korun priplatek me nevytrhlo :)
Avatar - woody-alien
12. 1. 2021 06:29
Re: Re: To jako fakt?
Je to přesně naopak než u Golfa. Včera jsem zřejmě poprvé (nebo jsem si toho dřív nevšiml) předjížděl novýho Golfa za tmy a zezadu hezký, zepředu cirkus. No a tady je ten cirkus zezadu. ;-)
11. 1. 2021 18:46
Re: To jako fakt?
Seat se tak snazi profilovat, ale sednes dovnitr a je to.. Seat :-)
Avatar - Blue Sun
11. 1. 2021 18:12
Re: Spotřeba benzínu u PHEV
Zdechni, hloupé zvíře.
Avatar - speedfred
12. 1. 2021 10:44
Re: Dáme anketu ?
ASX a ešte mi ostaanú drobné aby som to odhlučnil.
Avatar - WinDiesel
11. 1. 2021 15:42
Re: A já vymyslel ekohybrid
super

a to ještě nevíš ž společnost Delphi vymyslela krakovací katalyzátor, který naftu krakuje na menší částice a vodík.
Byl to vlastně hybridně diesel-vodíkový systém :-! :-! :-!
Avatar - Blue Sun
11. 1. 2021 14:38
Re: Spotřeba benzínu u PHEV
Docela šikanózní, ale zase chápu, že je to ochrana před zanesením palivové soustavy.
Avatar - Roman Horký
11. 1. 2021 13:53
Re: Superb iV
Cože? Ono to rekuperuje pokaždé jinak? To musí být hrozně nebezpečné. Jednou když jsem měl Prius krátce tak jsem zkusil jak jede na N. Pak jsem málem navštívil kufr auta před sebou. Od té doby mne už N nikdy nenapadlo zařadit.
Avatar - WinDiesel
11. 1. 2021 15:31
Re: Spotřeba benzínu u PHEV
Kököta udělal z tebe modráku.
Avatar - WinDiesel
11. 1. 2021 15:34
Re: Spotřeba benzínu u PHEV
Já mám za 3 měsíce najeto přesně 20 000 km,
proč si vlastně kupuješ auto?