Původní kuga z let 2008 až 2012 byla ryze evropskou záležitostí. Druhé vydání, vyráběné sedm let, vzniklo v těsné kooperaci mezi evropským a americkým Fordem. Přesto je zdařilejší než předchůdce.
Nemám rád SUV, ale s touto Kugou máme bohaté zkušenosti.
Měli jsme jak předfaceliftovou (r.v. 2014) a nyní pofaceliftovou verzi z konce výroby (r.v.2019). Obojí s FWD a MT a motory viz níže.
Zkousnutelné proto, protože má alespoň karoserii klasického tvaru, hranatý kufr, polohovatelné zadní sedačky, takže i když to není kombík, můžete celkem slušně skládat věci do stropu.
Interiér před faceliftem je nic moc, né, že by byl nekvalitně udělaný, ale středový panel je monstrózní z nehezkých plastů, po faceliftu je to o dost zkousnutelnější i když to asi taky není výstřel poslední módy. S čím nesouhlasím je málo místa na zadních sedačkách, já se tam se svými 188cm posadím pohodlně. Je rozhodně prostornější, než dárce platformy - Fokus 3, hlavně vzdušnější - ale je fakt, že srovnávám spíše s Hatchbackem, kombíky jsem jezdil jen krátce a jen jako řidič.
Jízdně je to nejlepší mainstreamové SUV své doby a i z dnešního pohledu jsem moc lepších SUV z konkurence neřídil.. vždyť se jedná vlastně o rok nevyráběný model, takže některé kusy jsou stále aktuální. V zatáčkách umí povodit nejedno kombi, navíc standartně mají všechny Kugy 2 vektorování točivého momentu, takže do zatáček příjemě zakleká a nabídne (v rámci třídy) zajímavé svezení. Je slušně odhlučněna i ve vyšších rychlostech. Na Německé dálnici pak nad 160 už slyšíte trochu aerodynamického hluku, za což může vyšší stavba karoserie.
Motory - co k tomu říct :D Asi všichni tady ví, že my si vytáhli černého Petra a závada typická pro 1.6EB nás postihla, takže jsme měli 2 tyto motory v jednom autě. Ten motor je jinak jízdně skvělý! Ale nekupujte si to, hlavně né jako ojetinu, výměna stála 180 tisíc, naštěstí na kulanci. Druhá Kuga má pak novější 1.5EB, který zatím nemáme moc zajetý, ale taktéž má síly dostatek i na dynamickou jízdu. Pokud by se někdo bál, že jsou to slabé motory na taková auta, tak nejsou, bezproblémů to jezdí 210, předjíždění není problém a potrápíte nejeden turbodiesel. Ale prosakují informace, že prý i 1.5tky trpí na zapékání pístních kroužků, nevím do jakého r.v., vím o autech z 2017, my máme ten poslední, tak snad přežije... Kupujte radši TDCi :D
AWD - nevíte, jestli je to stejný systém, co používají větší Mondeo/Smax/Galaxie? Jde mi o tu udržbu.
Co jsem cetl na americkych forech, AWD system je v techto autech uplne stejny. Souhlasim, ze Kuga byla spicka, ale pro me teda byla CX-5 jeste lepsi. I kdyz jsem v ni nikdy nejezdil ve vysokych dalnicnich rychlostech.
Tak to je fajn, mám ho v Mondeu a právě vím, že žádnou výměnu oleje ani jinou údržbu Ford nemá v servisním plánu, nicméně to neznamená, že je to v pořádku. Jinak CX jsme taky v roce 2014 poohlizeli, ale nemělo liziny, takže by nešla namontovat zahrádka, kterou jsme měli. Nakonec na Kugu museli koupit stejně jinou, protože nepasovala :D pro druhou Kugu se už šlo bez jakéhokoliv zvazovani konkurence a naši jsou spokojeni.
Mně je furt nejsympatičtější ta první, taková pro mě rozumně velká, dobře jezdící, jenže to už je dneska taky starý auto a nějakou pěknou, nezhuntovanou 4x4 aby člověk pohledal.
Ta první má snad ještě horší interiér, některé kusy se stříbrenkou :D Ale zase si to mohl koupit s tím 2.5t od Volva. Jasně, dnes je to staré auto, já s tím nikdy nejel, ale třeba to není špatný, docela si drží ceny.
Prekvapuje me, ze by mohlo byt technickym zakladem Mondeo, jak zminuji v clanku. Mel jsem za to, ze druha Kuga je na platforme Focusu III. Jinak v USA se to auto myslim celou dobu prodavalo s sestnactistovkou, jezdilo dobre, ale mne zralo jak sestivalec :) A to jsem jezdil ve trech ruznych, pokazde stejna spotreba.
V Americe se prodávaly 1.6 EB a 2.0 EB s tím, že na forech se většinou lidi shodli, že spotřeba obou motorů je prakticky stejná, jízdní projev a výkony zásadně rozdílné. 1.5 EB byl od 2017.
Doma mám dvoulitr AWD s automatem, který si v kombinaci město/krátké cesty vezme okolo 12 litrů, při "normálním" ježdění na delší štreky 9-11 podle podílu dálnice, tzn. zhruba o 2 litry víc než Focus se stejným motorem.
Na SUV parádní podvozek a jízdní vlastnosti. Nevýhodou je pomalý automat, než podřadí, tak je to věčnost, ale pak je to frkot, a to lze těch sériových 243 PS poslat upgradem SW asi na 280 ...
Jinak taky zkušenost s prasknutím pístu (stejně jako u Focusu ST, s rozdílem pouhých 4 dnů), cena opravy asi 100tKč, pokryto naštěstí pojistkou na závady ojetého auta.