Autofun
Brit chtěl dokázat, že si diesely nezaslouží smrt. S BMW 730Ld na jednu nádrž ujel 1450 km
138 komentářů
Ta sedmička ve videu je fakt nádherná :yes: Vím, že se to někomu nelíbí, ale ty velké ledvinky mi na 7er pasují a líbí se mi ten facelift víc než před fl, kdy jsem si ji pletl s 5er. Je to majestátní a okázalé a na vrcholnou limuzínu mi to sedí :yes:
Podle me si musis aspon 2x po sobe koupit Mercedes S, abys mel chut udelat zmenu a kooupis si BMW 7, aby ses ujistil, ze tve ctvrte auto bude zase Mercedes S.
...zkratowozům i hybridům! 😒] 😒] 😒]
To je jednoduché. Diesel má větší účinnost než benzín a elektromotor je nad oběma. Taycan zvládne jezdit za korunu na kilometr i v nejvyšší verzi...
Opět NEZNALOST = benzín hybrid má vyšší účinnost než diesel
A nafta bez dotování = je zcela NEkonkurenceschopná = tohle je jen (dráze placený) POCIT že nafta je výhodnější
Stojí nás to krom miliard ZVÝHODNĚNÍ daní taky miliinY barelů ropy DENNĚ NAVÍC!
Fakt je to tak složitý? 😒
EV je ještě úplně jinde = má asi 3x vyšší účinnost než diesel. NejNEefektivnější je v osobním autě nafta = její používání je POSTAVENO na dotování (v tržních podmínkách nedává smysl). Plus její používání stoji každý den pár milionů barelů ropy navíc = slušná de.Bil.ita že? 😉
A nafta bez dotování = je zcela NEkonkurenceschopná = tohle je jen (dráze placený) POCIT že nafta je výhodnější
Stojí nás to krom miliard ZVÝHODNĚNÍ daní taky miliinY barelů ropy DENNĚ NAVÍC!
Fakt je to tak složitý? 😒
EV je ještě úplně jinde = má asi 3x vyšší účinnost než diesel. NejNEefektivnější je v osobním autě nafta = její používání je POSTAVENO na dotování (v tržních podmínkách nedává smysl). Plus její používání stoji každý den pár milionů barelů ropy navíc = slušná de.Bil.ita že? 😉
.... na dlouhé štreky v nějakém středním nebo vyšším tempu je prostě diesel pořád nejlepší, to není žádná novinka.... nechápu to vzrušení, to je celkem zjevný fakt že každé palivo má silné a slabé stránky.....
Otázka je kolik % vozového parku se reálně na dlouhé štreky používá.... řekl bych že tak 80% aut prostě denně dojede do práce a zpátky a to je celé.... takže jo, do obchoďáckých a manažerských aut diesel proč ne, ale většina populace zvolí asi jiné palivo....
Otázka je kolik % vozového parku se reálně na dlouhé štreky používá.... řekl bych že tak 80% aut prostě denně dojede do práce a zpátky a to je celé.... takže jo, do obchoďáckých a manažerských aut diesel proč ne, ale většina populace zvolí asi jiné palivo....
Správně, každý ať si vybere co mu vyhovuje, bez dotací a bez křivení reálných emisí. Dotovat a také pokutovat je akorát cesta do pekel.
Fajn, že to víme. Ví to i někteří podbíziví a "naskrz" zelení politici?
7er je zrovna třída auta, které jsou pro polykání dlouhých cest ideální. Pokud by to měla být minorita (může být), pak nevidím jediný důvod k hysterické prohibici ICE.
7er je zrovna třída auta, které jsou pro polykání dlouhých cest ideální. Pokud by to měla být minorita (může být), pak nevidím jediný důvod k hysterické prohibici ICE.
Prohibícia ICE je preto, aby sa podporil predaj zelených aut ktoré nie sú cenovo konkurencie schopné. Napríklad moja manželka denne najazdí 40-50km. Ideálny kandidát na EV, ale nie som ochotný dať 30 tisíc EUR za auto v B segmente. Hybridný Yaris jej v meste poslúži rovnako dobre a stál ma polovicu.
Ty ten rozdiel v prémiovom segmente toľko necítiš, ale pri lacnejších autách je príplatok za ekológiu brutálny.
Ty ten rozdiel v prémiovom segmente toľko necítiš, ale pri lacnejších autách je príplatok za ekológiu brutálny.
Tomu rozumím a pochopil bych tom, ale nesouhlasím s brutálními pokutami, které se následně možná přetvoří do dotací.
Zvýhodnění by mělo být otázkou provozu a hybridy jsou na podobné účely zatím nejlepší cestou.
Zvýhodnění by mělo být otázkou provozu a hybridy jsou na podobné účely zatím nejlepší cestou.
hele chápu že EV auta jsou drahá, ale dá se i podstatně levněji než za 30t EUR. Tady je jeden nový a použitelný za 24,500.... https😐/www.sauto.cz/…ult/zoe/18698920?…
chápu že to je furt drahé ale pokud bych hledal čistě městské auto tak už by mi to celkem i dávalo smysl....
chápu že to je furt drahé ale pokud bych hledal čistě městské auto tak už by mi to celkem i dávalo smysl....
so zrýchlením na 100 ako majú HH, luxusom na palube čo sa tu mnohým sníva, smiešnou spotrebou a oni budú ešte frfľať.
Ako bonus je priemerná rýchlosť 101km/h a vraj eko rely.🙈 A verím tomu že výfuk má čistejší ako mnoho tunajších benzínov.
Čo už chcete aby dizel za jazdy vyrábal ešte benzín alebo dával elektriku do siete??
Ako bonus je priemerná rýchlosť 101km/h a vraj eko rely.🙈 A verím tomu že výfuk má čistejší ako mnoho tunajších benzínov.
Čo už chcete aby dizel za jazdy vyrábal ešte benzín alebo dával elektriku do siete??
Pre mňa je 100 priemer na prázdnej diaľnici dôkaz jazdy na spotrebu. Zo zvyškom súhlasím.
Musíš vzít v úvahu limit na britských dálnicích a to, že nejel jen a pouze po nich (což je vidět z videa).
Skoro patnáctihodinová cesta v kuse (začal brzo ráno) okolo Anglie po prázdné dálnici? To je vtip, ne?
Já fakt nechápu tu zarputilou snahu za každou cenu ten výkon bagatelizovat. K čemu ti to je?
Já fakt nechápu tu zarputilou snahu za každou cenu ten výkon bagatelizovat. K čemu ti to je?
Išiel dokázať čo najnižšiu spotrebu. Myslíš, že len tak bez prípravy vbehol do prvej kolóny? Ja si myslím, že trasu mal dobre premyslenú, aby cestoval čo najplynulejšie.
"Pre mňa je 100 priemer na prázdnej diaľnici dôkaz jazdy na spotrebu."
Co měl a neměl promyšlené, je nepodstatné, tvrdíš, že jel po prázdné dálnici, já říkám, že jet přes den po Anglii patnáct hodin po prázdné dálnici nejde. Viz. co níže píší tvoji krajané žijící v UK.
Co měl a neměl promyšlené, je nepodstatné, tvrdíš, že jel po prázdné dálnici, já říkám, že jet přes den po Anglii patnáct hodin po prázdné dálnici nejde. Viz. co níže píší tvoji krajané žijící v UK.
Dal som hore odkaz na moju spotrebu a po celom tripe som mal 101km/h. To teda žiadna eko jazda nebola.
moc jich tam není ale
https😐/www.spritmonitor.de/…-BMW/40-7er.html?…
něco mezi 6-7 litry je úplně normání, takže moc nechápu, co je na tom článku zajímavého...
https😐/www.spritmonitor.de/…-BMW/40-7er.html?…
něco mezi 6-7 litry je úplně normání, takže moc nechápu, co je na tom článku zajímavého...
Chcem upozorniť autora článku, že tento pán, nakoľko vlastní cca teraz už skoro ročné BMW 730Ld, má pod kapotou starší motor bez technológie MILD hybrid, teda výkon 195 kW, pri tomto motore BMW udáva spotrebu 5,7-6,5l/100km. Motor 30d s výkonom 210kW, ktorý spomínate v článku, prišiel do BMW radu 7 až v júli roku 2020.
Neviem pan musel okrem dialnice vsade prekracovat povolene rychlosti a tu priemernu rychlost vidim na UK cestach celkom nerealnu kto tu odjazdil par tis mil tak vie... Cesty su posipane kamerami a vcelko sa celkom dodrzuju rychlostne limity ktore su 30 mil v meste par lepsich usekov 40 mil potom 50 , 60 mil a dialnica 70 mil. Musel sa asi premavat hore dole po A3 kde nie su stacionarne kamery a v pohode sa da udrzovat 80 mil aj viac len obcas ho mohla prebliknut BMW 5 so schovanym majakom...V reale tu dosiahnes tak cez 50 mil priemerku aj to potom doma radsej pozres do trenirok :😉
Vidím to podobně, stovka průměr je výkon, ale nahoře v diskusích se můžeš dočíst, že to byla eco rally. 😄
Tak to je ta Eco moda uz davaju po Londyne 20 mil / 32km/h po meste a stlpiky aby oddelili cyklistov , to ked niekto normalny vidi tak kruti hlavou. Chcu uplne vytlacit auta z mesta budeme ako v dobe kamennej Flinstones slapacie auta . Nemam ziadnu chut tu jazdit autom len ked naozaj musim , to je strasne kde to smeruje nech daju dotaciu 30 % na Teslu a mozno kupim to skarede auto aby som bol Ecologicky wtf...
Jj, práve som to napísal vyššie, ľudia sa tu tvária, že priemerka cez 100 kmh je ecorallye, ale je to naopak, dosiahnuť celkový priemer vyše stovky je sakra problém, to znamená byť výlučne na diaľniciach (čo sa dosť dobre ani nedá pri 1450 km) a v prípade, ak do mixu pripadnú aj okresky a nebodaj mesto, tak potom na vykompenzovanie treba na tých diaľniciach letieť ďaleko nad povolený limit.
A teď si porovnejte dojezd a dobu tankování tohoto auta a podobně velkého, luxusního a výkonného elektro auta... haha
To si nemal robiť 😒]
Na tom není nic překvapivého, bohužel pokud se něco (v tomto případě přechod osobní dopravy na EV) dostane až na úroveň ideologie, většinou to pak nebere ohled na realitu, přirozený stav věcí, logiku a podobné podružnosti.
Mně se hodně líbí pohled na věc tohoto pána, docela s ním souzním, nemám problém si představit život s EV, jen jaksi ten postup nevidím tak jasně, bezproblémově a rychle, jak je nám předkládán. To jeho video je zdánlivě o trochu něčem jiném, ale jen zdánlivě, bere to dost komplexně, pro ty, kdo neznají H. Metcalfa, mrkněte na jeho kanál, každopádně tohle video je nutno shlédnout celé.
https😐/www.youtube.com/watch?…
Mně se hodně líbí pohled na věc tohoto pána, docela s ním souzním, nemám problém si představit život s EV, jen jaksi ten postup nevidím tak jasně, bezproblémově a rychle, jak je nám předkládán. To jeho video je zdánlivě o trochu něčem jiném, ale jen zdánlivě, bere to dost komplexně, pro ty, kdo neznají H. Metcalfa, mrkněte na jeho kanál, každopádně tohle video je nutno shlédnout celé.
https😐/www.youtube.com/watch?…
V tomhle rezimu bych i s minulou generací HSD byl na nějakých 4.5. S aktuální kolem 4.2
https😐/www.spritmonitor.de/…1214-LS600h.html?…
https😐/www.spritmonitor.de/…-BMW/40-7er.html?…
https😐/zeperfs.com/…uel3282-6945.htm
A tady 500h vs 3.0 TDI, hybrid opět žere jak prokopnutý a dynamicky zcela selhává.
https😐/www.auto.cz/…zstvi-pro-113573?…
Pak samozřejmě koncernovky, ale to jsou vše PHEV, ne ?
Trochu si sjednoťte noty. 😉
Krom VYŠŠÍ spotřeby potřebuje k používání i NIŽŠÍ daň (zvýhodnění dle země až 9 kč/litr) fakt NENÍ o čem. Jen to někomu v diskuzi = ještě nedošlo (jak MOC pokřivené a dráhy = používání dieslů je)
Ale oni (vy) zjevně dodnes nepochopili KDO ty milionY barelů denně
NAVÍC platí 😁 :-!
Smutný až tragikomický 😒
Liboval si nad nižší spotřebou = která je ve skutečnosti vyšší a dražší
https😐/www.novinky.cz/…ce-zemi-40338414#…
A tady kdo platí ty milionY barelů denně navíc? 😉
Kdyby sis ty platil 3-4x dražrší elektřinu tak ok, ale ty to chceš i po nás! Co vlastně říkáš na Havličkovu jadernou daň = zaplatíš ji za mě?
A to jak si svoje chápání nadřadil nad Sira Attenborougha a MĚ = tos koště FAKT PŘEHNAL 😁
Tak kolik % radioaktivního paliva zůstane a musíš ho skladovat?
a) asi 10%
b) asi 50%j9
c) asi 95%
Proč ses tak upnul na nejNEefektivnější zpusob a končící generaci jádra?
A jak si vymyslel že to nejNEefektivnější je přesný opak? Vaculikovo pravidlo?
Tim odkazem na názor DAVu si chtěl říct co? Už si viděl ten dokument?
https😐/www.novinky.cz/…ektriny-40347491#…
Vaculíkovo pravidlo na tebe platí naprosto přesně. Tupej a myslíš si že všemu rozumíš. 😁
CO tvůj mozek chápe zeleně na extrémní ekonomický neefektivnosti? Kombinovaný s technologickou zaostalostí? Než skončí Vvýběrové řízení budou zřejmě v provozu modulární reaktory s dramaticky lepší ekonomickou efektivitou + nižšími nároky na přenosovou síť když už si dal ten odkaz
Jestli vyjde výroba rohlíku, auta, kWh na 3-4 násobek NÁSOBKY (říkal si na 80 let?) je možná jedno tobě = nám ostatním FAKT NE
Už si vyřešil ten jaderný odpad? Je ho z technologie kterou urputně p!rosazuješ 10 nebo 50 nebo 95%? A co říkáš na ANO Havlíčkem navrhovanou daň na zaplacení Dukovan? Už chápeš KDO platí ty milionY barelů denně navíc? Už si viděl ten dokument? Furt svoje chápání a zpracování informací a znalosti = radíš NAD moje a držitele 30ti doktorátů? Protože my jsme ve shodě
Furt nechápeš, že máme na výběr buď uhlí, plyn a nebo jádro? Jiná varianta tvrdého zdroje energie bohužel zatím neexistuje? Furt ti to ještě nedošlo?
Jedine, co muzu nabidnout, je fotka z Chorvatske dalnice, kde jsem jel cca hodinu na tempomat s minimalnim okolnim provozem, tj. konstantni rychlosti. https😐/moje.auto.cz/?…
Tim se samozrejme nechci srovnavat s 730Ld. Ale ptali jste se na cisla hybridu, tak tady je mate.
Vůbec nechci tvé údaje nijak rozporovat, jen, že nějakou výpovědní hodnotu má průměrná rychlost aspoň po pár stovkách km, je to prostě jiné, než dát tempomat na 130 a jet tak dvacet km na rovné dálnici. Ten průměr je pak v podstatě spotřebou aktuální.
Dívám se na tu fotku z Chorvatska, je tam ujetá trasa, prům spotřeba, ale není průměrná rychlost, tu prius nezobrazuje?
Prumernou rychlost Prius ukazuje, ale na jine obrazovce, nez jsem mel nastavenou na te dalnici. Celou dobu jsem mel stejny tempomat, tj tech 136 tacho, coz je 128-129 GPS.
D11 jsem jel tak, aby byl prumer na 130 GPS (pri foceni na Benzine to spadlo na 129). Tj. nekdy vic, nekdy min.
Chorvatsko bylo na prakticky prazdne dalnici, takze tam to bylo bez zpomalovani. Ale tam zase nevim ten presny prumer. Taky to bylo v lete, prakticky za idealnich podminek.
Jaky Prius ma ten tvuj znamy? Novy, nebo nejaky bazar? Pokud koupil bazarovou druhou generaci s 1,5 atmo, tak se na tech 7 pri 140 tacho muze dostat.
Je to 2019 prius, koupený jako nový.
Musis si dostudovat, co znamena slovo "prumer" 😉
Ne, nepodarilo. Jel jsem to sice pozde v noci, kdy bylo na D11 jen par kamionu a testovacich skodovek, ale i tak jsem dvakrat nebo trikrat zpomalit a pak "dohnat ztratu". Tech 130GPS jsem ale jel cca 95-98% casu.
Jinak jet s novym Priusem (tj. 4. generace) dlouhodobe za 7 litru je dost spatne. Bud jezdi znamy brzda-plyn (coz je na dalnici divne), nebo ma silne podhustene pneu. Jinak si to neumim vysvetlit. Alespon nekam k sesti by se dostat mel.
No a meranie spotreby tu robil Ozz s Mikesus v menších autách a tam bol hybrid konkurencie schopný aj v diaľničnom temne. Podobne je to aj v ADAC ecoteste.
Jedno, co ti při jakém tempu hybrid ukazuje, to je fakt nepodstatné, přece není tak těžké udělat fotku z BC, kde je jízda třeba 500 km, průměr přes 100 km/h, průměrná spotřeba ? litrů. Předpokládám, že mluvíš o lexu LS 600h, ten přece tyto údaje zobrazit umí.
A pokud jde o tu rychlost, jak pořád mluvíš o eco rally, tak být to v rychlostech vyšších, bude to pro hybrida horší, mám s tím B57 motorem odjety naotočkové trasy i kolem 2000 km (většinou cesta do D) s průměrnou rychlostí přes 120 km/h, což jistě uznáš, znamená v reálu kalup, protože dálnice u nás nebo v zemích kolem nás jsou přeplněné. S 530xd není v takovém případě problém jet lehce přes 6 litrů, 6,2 je nejčastější, troufnu si tvrdit, že tohle žádný fullhybrid nesvede.
včulky je bendzín
Uz jsme dlouho nepodiskutovali. 😄
https😐/www.idnes.cz/…403_automoto_nyv
Je to sice svetovy rekord, ale normalni clovek taky nejede 2000km v kuse za 21h. 😉
Jen nechtěj, abych tě pak v diskusích bral vážně. 😉
https😐/www.adac.de/…test/detail.aspx?…
https😐/www.adac.de/…test/detail.aspx?…
2,0 EVO od koncernu je považovanú za veľmi úsporný motor. 5,7 litra nafty je energetický ekvivalent 6,5 litra litra.
Možná proto mě ten výkon Angličana se 7er nijak neudivuje a nemyslím si, že je ho možné dosáhnout s hybridem typu priuse nemluvě o full hybridu v nějakém velikostně a výkonově porovnatelném autě s sedmičkou. 😉
Podľa meraní ADACu jazdí tento Prius diaľnicu za 6,4. To by malo byť pri rýchlosti 130. A v podstate to zodpovedá jeho skúsenosti.
https😐/www.adac.de/…test/detail.aspx?…
V súčasnosti dáva ADAC ecotest asi najlepšiu predstavu a spotrebe aut. Človek by mal vedieť kde bude jazdiť a podľa toho si rozumne vybrať. Neriešiť propagandu.
No bylo to v době špičky 2.vlny korona nouzového stavu. Takze tech kamiónů moc nebylo. Ale par tech zpomalení bylo. Skoro celá trasa bylo na tempomat 130 tacho, pak zúžení tech 16km 80 a pak zase zpět na tempomat. Snad tam pojedu brzy znovu, tak zkusím udělat styl tohoto bmw, nastavit 110 na tempomat a uvidím v průběhu, jak bude pak potreba dohánět.
A až to sem hodíš, pak je potřeba si říct, že diesel tedy umí jezdit se stejnou nebo nižší spotřebou jako hybridy.
Fullhybridy maji největší výhodu pri castecne zatezi. Tedy v těžkých autech moc výhody mít nebudou. Jako nejsmysluplnější mi přijde prave pro lehci auta do města a okolí. Jakmile se to da do velkého auta určeného na polykání kilometrů, jazýček vah se rychle přesune.
Stále se jedná o +5m limuzínu s motorem schopným dát 100 za cca 6s. Mě to přijde velmi příjmemné. Celá story je o tom, co píše Mikesus, vše má své místo a využití. Právě proto nevnímám některé povyky s tvrzením o mrtvých ICE jako smysluplné. 😉
Na město i cukačky kolem něj vždy bude lepší alternativa a samozřejmě uživatelsky příjemnější.
Takže opakujem, priemer vyše 100 km/h znamená naozaj čisto diaľničnú trasu, resp. ak máš na trase aj nejaké mesto, tak nadlimitnú jazdu po diaľnici.
Hovoriť preto o eco-rallye je nehnevaj sa blbosť.