Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Brit chtěl dokázat, že si diesely nezaslouží smrt. S BMW 730Ld na jednu nádrž ujel 1450 km

Jan Zajíc
Diskuze (138)

Vznětové motory jsou možná na ústupu, neznamená to ale, že by už měly být definitivně odepsané.

Dokládá to i zajímavý pokus Brita jménem Joe Achilles, který srozumitelným a jednoduchým způsobem ukázal, co moderní dieselové motory dovedou.

Achilles jednoho rána dotankoval svoje BMW 730Ld s třílitrovým řadovým šestiválcem o výkonu 210 kW a vyrazil na cestu, aby zjistil, jak daleko se na jednu nádrž dostane. Do nádrže mimochodem při tankování dostal 78 litrů nafty.

Původně Achilles chtěl na jedno natankování dojet z Londýna do Barcelony, současná omezení kvůli pandemii koronaviru mu to ovšem neumožnila. Proto se vydal na cestu jen po Velké Británii.

Snažil se přitom svou luxusně vybavenou sedmičku s prodlouženým rozvorem držet v rychlostech, které motoru z pohledu efektivity vyhovují nejvíc. Rozhodně se ale necoural.

Výsledek? Na jednu nádrž Achilles urazil 900,8 mil, tedy skoro 1450 kilometrů. Velice zajímavě tak vychází průměrná spotřeba: jen 5,4 l/100 km při průměrné rychlosti 101 km/h. Taková spotřeba by měla zhruba odpovídat 140 až 150 gramům CO2 na kilometr.

To není vůbec špatné, ne? Zvlášť když si uvědomíme, že Achilles řídil velký a těžký sedan s šestiválcovým motorem. A že jako šofér v luxusní a komfortní sedmičce také určitě netrpěl... BMW mimochodem u 730Ld oficiálně udává kombinovanou spotřebu 4,8 l/100 km.

Jan Zajíc
Diskuze (138)

Doporučujeme

Avatar - JirkaVejrazka
15. 1. 2021 09:26
Re: Co je na té spotřebě tak úžasného?
"Průměr by to byl, kdybys ten tempomat nastavil a celých těch cca sto km na něj nesáhl, to se ti opravdu podařilo?!"

Musis si dostudovat, co znamena slovo "prumer" ;-)

Ne, nepodarilo. Jel jsem to sice pozde v noci, kdy bylo na D11 jen par kamionu a testovacich skodovek, ale i tak jsem dvakrat nebo trikrat zpomalit a pak "dohnat ztratu". Tech 130GPS jsem ale jel cca 95-98% casu.

Jinak jet s novym Priusem (tj. 4. generace) dlouhodobe za 7 litru je dost spatne. Bud jezdi znamy brzda-plyn (coz je na dalnici divne), nebo ma silne podhustene pneu. Jinak si to neumim vysvetlit. Alespon nekam k sesti by se dostat mel.
Avatar - JirkaVejrazka
15. 1. 2021 09:18
Re: Co je na té spotřebě tak úžasného?
Mne tedy ve 140 Prius pet litru na sto nezere. A neznam zadne bezne prodavane benzinove auto, ktere by to dokazalo.
15. 1. 2021 08:48
Re: Co je na té spotřebě tak úžasného?
Supr je ty blbečku, že ty nevěříš ani odborníkovi z ČVUT na energetiku ani jadernýmu fyzikovi, ale ty se obrazně řečeno půjdeš radši zeptat přírodovědce a myslíš si že ten tomu rozumí víc než lidi co to studovali jako obor. Co takový servis auta? Řešíš s automechanikem nebo jezdíš radši ke kadeřníkovi, který ti řekne to co chceš slyšet :D

Furt nechápeš, že máme na výběr buď uhlí, plyn a nebo jádro? Jiná varianta tvrdého zdroje energie bohužel zatím neexistuje? Furt ti to ještě nedošlo?
Avatar - Hammunasakra
15. 1. 2021 07:39
Re: Co je na té spotřebě tak úžasného?
Víš že většinu urážek = píšeš furt jen sám o sobě TY něco nechápeš (vyspělý) svět to nedělá po tvým = je to špatně

CO tvůj mozek chápe zeleně na extrémní ekonomický neefektivnosti? Kombinovaný s technologickou zaostalostí? Než skončí Vvýběrové řízení budou zřejmě v provozu modulární reaktory s dramaticky lepší ekonomickou efektivitou + nižšími nároky na přenosovou síť když už si dal ten odkaz

Jestli vyjde výroba rohlíku, auta, kWh na 3-4 násobek NÁSOBKY (říkal si na 80 let?) je možná jedno tobě = nám ostatním FAKT NE

Už si vyřešil ten jaderný odpad? Je ho z technologie kterou urputně p!rosazuješ 10 nebo 50 nebo 95%? A co říkáš na ANO Havlíčkem navrhovanou daň na zaplacení Dukovan? Už chápeš KDO platí ty milionY barelů denně navíc? Už si viděl ten dokument? Furt svoje chápání a zpracování informací a znalosti = radíš NAD moje a držitele 30ti doktorátů? Protože my jsme ve shodě
15. 1. 2021 05:59
Re: Co je na té spotřebě tak úžasného?
Mikesus má výkonnejšie hybridy, takže aj na diaľnici sa môže spalovák držať v oblasti vyššej účinnosti. 1,8 v Priuse už pri 140 má čo robiť.