Dobrý nedobrý, je přece naprosto jasné, že bez sloučení s dalším velkým partnerem by FCA nemohlo přežít. A aspoň se Italové nedostali do spárů komoušských Číňanů! :-):yes:
... pánové (a dámo) a s tou prokletou elektrodebilitou to prosím pokud možno nepřehánějte!
P. S. To nové Punto opravdu strašně chybí, udělejte s tím prosím něco, včera bylo pozdě!
Záleží třída od třídy. Nicméně většina zákazníků se pravděpodobně chce vyhnout i-cockpitu, takže zvolí raději Citroen / Opel. U Citroenu je velmi povedené Berlingo a teď C4. Ve Fiatu bych si v současnosti nevybral - nabídka modelů a motorizací je tristní. Dobíhající Insignia je super, o Astře už se to napsat nedá.
Preco jednoducho nezoberu brazilske argo a nesupnu tam motory z tipa ci 500X... ja sa priznam ze strategom fiatu nie a nie porozumiet.... pride mi dokonca ako keby znacku naschval brzdili... pritom nejske to punto keby fakt chceli mohlo byt uz davno... minimalne uz 2-3 roky dozadu
5 door 500 už přece dávno mají (model X, u něj by jen stačilo snížit světlou výšku), tady je potřeba přijít s normálním, cenově dostupným, maximálně praktickým a nadprůměrně prostorným 5dv. hatchbackem s typickým italsky šmrncovním designem. Statisíce majitelů Punt II. a III. generací na něj čekají. Pokud takové auto Fiat bleskově nenabídne, svojí fantastickou tradici v tomto segmentu, budovanou již od dob 127ky hodí do kanálu a jeho zákazníci budou chtě nechtě přecházet ke Korejcům! :-O:-(:no:
Problém vidím hlavně ve velkém počtu podobně zaměřených značek. Peugeot, Citroen, Fiat, Opel. Jak si chtějí rozdělit role?Stavět někoho do pozice "něco víc" nemá smysl, když tu mají Alfu. Takže vše bude podobné. Už u VW s tím mají trochu problém, že neustále řeší priority u VW, Škoda a Seat. Co ale když těch značek mají ještě víc? Navíc s čím dál tím větší unifikací pohonu, kdy už ani pořádně není na výběr nemohou ty značky odlišovat ani takto. Předpokládám vše bude na stejných platformách. Bude to hodně zajímavé sledovat.
DS nikomu chybět nebude a klidně to mohou začlenit pod Citroen a nechat to jako nejvyšší výbavový stupeň, ostatně by to tak bylo stejně nejsmysluplnější. Alfu si myslím nedají. V Evropě by pak neměli nic "top" Mase je přecijen trochu "kusovka". Lancia si myslím to má spočítané a nad Mase visí otazník. Buď ho ještě vyzdvihnou výš, než je a bude opravdu rize sportovní a luxusní značka, jinak nevím, kam ho chtějí popasovat.
To jesem tu říkal už před 5 lety že s jejich politikou je čeká krach nebo fůze nebo podprodej značek. Dyt do ničeho neinvestovali posledních 12 let, vyjma Jeepu, Alfy a Maserati, ale tam se to jaksi nepovedlo (Alfa, Maserati)....
Tak fleky si manageri podelili a to je dolezite. Z projektu nemam dobry pocit a kombinacia talianskych a francuzskych inzinierov v historii automobilizmu koncila skoro vzdy katastrofou a bankrotom.
No vidíš, kdybych hledal auto, kde je možné využít až 7 míst, tak bych nejspíš volil prodloužené Berlingo 1.5D 8AT. Na půdorysu současné Octávky nabídne spoustu užitku. A přitom parkovat s tím (475 cm) není takový opruz jako s klasickými 5m dodávkami (V-classe, Talento, atd.).
Moc ne, akorát Jeep , jinak to všechno klesá, i RAMky….rybníček jim vyfouklo Silverado a Sierra, ty měli naopak meziroční nárůst, což v době korony je hoodně slušný.
No a Chrysler a Dodge nemaj v podstatě co prodávat 2 resp. 4 (v některých státech USA jen 3) je hodně velká slabota
15 tisic je ok.... kedze xceed zacina tusim na 18tich a tiez s litrom pod kapotou.... mokka je mensia razvorom aj rozmermi... ale ano c4 by uz mohla byt vazny konkurent a ciskoro tu mame aj renault arkana... bude to este boj o zakaznika... popravde aj novy juke s litrom je za 15 a budme uprimni.... paradny juke alebo cross tipo? Mal by som hned jasno.. napriek tomu cross tipo ma dobre sance aj u nas a fandim mu.
Cross Tipo je fajn, ale malo byť od začiatku, vtedy by malo obrovský potenciál, teraz už neviem...myslím že skanibalizuje 500x. Aby sa to nestalo, dosť blobo myslím to vyriešili motorizáciou, kde dali len 100k FF, kdežto X ko má základ 120 a potom 150k, ktoré do Tipa nepôjdu. Taktiež 5kvalt dať do Tipa??? Veď už Stilo malo 6... tým to tiež odlíšili od X ka.
Ano máž úplnú pravdu, ja som čerpal z IT webov spred dvoch týždňov, tam to bolo ako hotová vec tá 500, mne je to jedno aké bude, len nech nejaké je, ale mám taký pozitívny tušák že pod Stellantisov to bude veľmi skoro, pretože to má byť jeden z prvých modelov pod touto značkou.
Oni dobře vědí, že 99 procent jejich potenciálních zákazníků to nikdy takhle do hloubky řešit nebude. Prostě fifleně se líbí veliké SUV a logo Peugeotu, tak si ho koupí. A tak.
Lancii už mimo Itálii nikdo nezná. Pár nadšenců si vybaví rallyovou Deltu a ti nejlepší Stratos a 037. A to je vše. Mrtvá a nezajímavá značka s jedním modelem. Sice jim to odporné pidiauto stále generuje nějaké malé zisky, jenže je to značka bez budoucnosti a udržovaná naživu jen na přístrojích.
Cakam velky uspech mokky... je dokonale posadena a ponuka mnozstvo verzii aj vybav... a mne sa paci daleko viac ako sablozuby p2008 s tym i cocpitom.... rovnako aj facelift crosslandu na styl mokky sa za mna podaril... zo zdanlivo podivneho kusku je razom celkom zaujimavy cross.... opel ma velke sance sa opat takto dostat na uspesnu cestu.... a mozmo uz ani nepotrva dlho a bude zaujimavejsi ako samotny pezo ci citron ktore ukryvaju stale nejake podivne riesenia ktore nesadnu kazdemi.. vid i cocpit... u pezotu
Za mna maserati prezije kludne sa vsadim... bude to vykladna skrina koncernu... tak to aj sami chcu... alfe ale uz tiez neverim... ta podla mna nema moc sanci uz... a ktore aj mala tak vzdy pre.rala a dost sa bojim ze s tym tonale to nebude opat inak... za mna treba radsej vzkriesit lanciu co by konkurent pre lexus ci DS a s alfou nahanajucou casy na ringu sa uz vobec netrapit....
Uz pred 5 ci 6 rokmi ked lanciu poslali k vode a rozhodli sa pre alfu som tu pisal ze ja by som radsej ponechal lanciu a zbavil sa alfy....to si mozes vyhladat... pamatam si to celkom jasne.... a nakoniec budem mat opat pravdu.... ono totiz o luxus bude zaujem stale.... kdezto casy na ringu uz davno nikoho nevzrusuju....
Současná generace pandy vznikla z předchozí generace pandy, má pořád stejnou techniku sdílenou s Fiatem 500. Brazilskému unu je ta panda nanejvýš podobná tvarem oblé krabice, nic víc. Stačí otevřít obyčejnou Wikipedii a přeložit si z angličtiny jedinou větu (je tam samozřejmě i se zdrojem): Fiat said "the Panda and Uno were born together in design and share the same concept, but have no mechanical parts in common". (https://en.wikipedia.org/…at_Mini_platform)
Argo je pro Evropu nepoužitelné, jeho modifikace nerentabilní. Z pohledu dostupné techniky by tedy nové punto muselo stát na platformě, kterou má 500X, čímž by to punto bylo poměrně drahé (tudíž v současné situaci už od startu špatně prodejné). Po spojení s PSA se konečně nabízí možnost stejně jako u aktuální corsy vzít francouzskou platformu a postavit na ní další derivát segmentu B za rozumné peníze (náklady i cenovku pro kupce).
Italský design a emoce? To se jim do současné tvorby moc převést nepovedlo.
Problém s Alfou by byl v tom, jak ji vůbec zaměřit, aby přímo nekonkurovala BMW. Mít dvě prémiové značky stejného zaměření vedle sebe je neekonomické. A posadit Alfu zase níže než BMW znamená její jistou smrt.
To se právě v kontextu budoucí strategie vůbec nevyplatí. Argo je samostatná platforma, nekompatibilní se zbytkem evropské produkce. A posadit ho jen tak na něco evropského zase nejde, tak či tak by přestavba byla drahá.
Je este Berlingo XL 1.5D 96kW at8 v ponuke? Lebo u Combo, Rifter ani Proace City Verso uz len s 1.2 benzin v automate. Ja som este stihol taku plne vybavenu 7 miestnu Toyotu kupit.
https://www.fiat.sk/…ik_13.1.2021.pdf myslím za 15.200 ešte nelezie X Ceedu do zelí, ale sú tu nová C4 a a MOKKA, a myslím oba sú inde ... tak uvidíme...
Uvidime aka bude u nas realna cenovka cross tipa... aby uz zase nebola blizko xceedu ktory je predsa len sofistikovanejsi a celkovo dotiahnutejsi... ale ako ano tipo cross sa mi pozdava a ano... mohlo prist uz hned.... ked bola aj mensia konkurencia.... ale aspon jemu drzim palce... 100 koni v turbe bude ok.... chcelo by to asi aj nieco silnejaie ale inak myslim ze prave tato motorizacia pre zaujemcov o "nizkonakladovejsie" tipo bude najziadanejsia.... lebo uz v cene 20 litrov a viac s niecim silnym bude popri modernejsej konkurencii na tom so sancami na uspech asi biednejsie
Obcas mam pocit ze tam funguju akymsi random teda nahodnym co by systemom.. ved dajak bolo dajak bude.... lenze vacsinova konkurencia je dnes uz daleko flexibilnejsia.
Aspon to tipo cross ma prijemne prekvapilo... az som prekvapeny kolko vedia vytazit zo zdanlivo nenapadneho tipa pritom ale na megahit tipo sa vyprdnu.... to su presne za mna tie nevysvetlitelne tahy ktore u nich vidim a neviem im prist na pointu.
presne tak, Argo by šlo na dračku...ono Fiat má nejakú stratégiu??? Mne sa zdá že mimovoľne funguje... francúzi ich dajú do laty, dúfam ale mám tušáka že to odserinká Corsa...
Vyplenili? Jako že v Roveru něco cenného bylo, co si odnesli? Technologie? Know-how? Odborníci? Finance?
Naopak, zainvestovali do toho a většinu investic tam nechali. Jediný dobrý Rovery od ukončení licenční výroby Hondy byly postaveny pod BMW.
PRESNE... toto si myslím dávno, že by mali vzkriesiť Lanciu keď Alfina vybuchla... platformy, motory majú, použiť prémiové materiály a dodržať kvalitu, podliezť cenu aj za cenu počatočných strát, povolať profi dizajnéra (pinin :-)), urobiť parádne PR a šlo by to... ale zase DS.... hmmm
Jaký mají v BMW potenciál to manažersky zvládnout nehodnotím, píšu jen tolik, že v otázce sdílení technologií je to nejlepší partnerství.
BMW má zadokolky, skvělé čtyř a šestiválce, umí stavět lehká auta, umí podvozky. Přidej k tomu italský design, emoce, pár vítězství v MS a Alfa může zase vykvést.
Dovedl bych si Alfu dobře představit pod BMW, motory, podvozky, lehkost by sdíleli, Alfa víc design a spartánský interiér, BMW víc options, kůže, displayů. Odskok v ceně u holátek 10%, servis a prodej společný.
Alfy pro mladý kluky, pro holky, Alfa může být v klidu 1,5 litrový spider. BMW pro diamantový kovboje. No, škoda, že to nedopadlo.