Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Martin Vaculík se podíval na ojetou Škodu Rapid. Velmi ojetou… Jak dopadla?

V aktuálním vydání časopisu Svět motorů najdeme hlavní téma věnující se současné situaci na trhu s ojetinami. A Martin Vaculík si našel jednu obzvláště atraktivní.
Zpět na článek
27. 1. 2021 19:50
27. 1. 2021 19:55
27. 1. 2021 20:02
27. 1. 2021 20:13
27. 1. 2021 20:05
27. 1. 2021 21:30
28. 1. 2021 17:23
27. 1. 2021 20:08
27. 1. 2021 20:24
30. 1. 2021 23:15
31. 1. 2021 21:25
1. 2. 2021 00:46
27. 1. 2021 20:54
27. 1. 2021 23:46
28. 1. 2021 08:34
28. 1. 2021 08:40
28. 1. 2021 18:51
10. 2. 2021 18:40
28. 1. 2021 14:17
28. 1. 2021 15:41
28. 1. 2021 10:02
28. 1. 2021 10:20
31. 1. 2021 13:52
28. 1. 2021 18:50
29. 1. 2021 15:16
1. 2. 2021 15:21
10. 2. 2021 18:33
29. 1. 2021 23:46
31. 1. 2021 23:34
1. 1. 2022 18:00
Avatar - filko
27. 1. 2021 18:42
Predátor dálnic
Predátor dálnic, skoro 100kW, mazec. :yes:
Rozbalit vlákno
7
Avatar - SKAY
27. 1. 2021 19:03
Re: Predátor dálnic
Ano ,ano atmosferické Mazdy si to dává k snídani :D
Avatar - Wolfsteen
27. 1. 2021 19:43
Re: Predátor dálnic
A pak přijdu zatáčky a Mazda bude ve svém živlu a rapidek v pr... :-)
Avatar - SKAY
27. 1. 2021 19:57
Re: Predátor dálnic
....delce mazdy bo ta netahá vodspod pi..vo.. :D
Avatar - palix
28. 1. 2021 11:26
Re: Predátor dálnic
Predpokladajme, že vodič v Mazde vie, načo má pri pravej ruke tú vec podobnú "vareche"... A zrazu je nevýhoda atmosféry zmazaná = Rapid nestíha ;-).
Kto nevie, nechce.. radiť, kúpi si Mazdu v automate a tam to bude dynamicky podobné s podobne výkonným turbomotorom - predpokladám. Až na častejšie vytáčanie atmosferického motora. Alebo si Mazdu nekúpi vôbec.
U mňa platí - silný motor nerobí z auta skvelo jazdiace auto - typický príklad Rapid. Opačný prípad Mazda :-!. Ak auto nemá dostatočne dobrý podvozok, tak nedokáže využiť potenciál motora. Ak má auto skvelý podvozok a nie super výkonný motor, jazda môže byť oveľa zábavnejšia ako v prvom prípade, navyše vodič zažije menej stresových situácii.

Kedysi testoval Richard Hammond (Top Gear) Mazdu MX5 (tuším s motorom 1,5). Vtedy sa vyjadril, že si to auto perfektne užil, lebo ho mohol využívať naplno. Tiež spomenul, že pri super-športových autách má niekedy pocit, že musí s autom bojovať, aby prežil :-! Pritom Mazda MX5 1,5 Skyactive je z dnešného pohľadu výkonovo úplne podpriemerné auto - taký motor by chcelo len pár zarytých vyznávačov atmosfér ;-). Ibaže MX5 je postavená ako skvelé auto = podvozok, hmotnosť...
3. 2. 2021 11:48
Re: Predátor dálnic
Přesně tak, pamatuju jak byl kamarád ve 103kW Supu překvapenej, proč mu ve stoupání při zrychlení 50-100 ta 66kW Mazda ujíždí...A jestli jede 200? Popravdě nevím, nikdy jsem neměl potřebu to vyzkoušet
Avatar - Ronault.
5. 2. 2021 19:39
Re: Predátor dálnic
Na dálnici že kvůli zatáčkám bude Mazda lepší? Ty jsi dobrý pacient
Avatar - Emel
27. 1. 2021 20:51
Re: Predátor dálnic
Jo, už dávno v prachu :-)
27. 1. 2021 19:12
Není to spíš chipnutý?
Dá se to vůbec poznat?

Kamarád si nedávno koupil ojetinu s 1.5 TSI 92kw a když to dával chipnout, řekli mu že už tam je 122 a ať si to odveze.
Rozbalit vlákno
1
27. 1. 2021 19:44
Re: Není to spíš chipnutý?
Kdo by čipoval služebák? Myslím si, že není. Čipnutý motor by pravděpodobně měl silnější střední pásmo. V některých zemích se podle kW platí různé poplatky, takže pro zákazníka i automobilku je výhodnější uvádět nižší výkon než skutečný.
27. 1. 2021 19:21
drobná nepřesnost
pan Vaculík jako vždy skvělý.

Drobná nepřesnost, modifikované rozvody byly od 3/2012 pro motory 63 kw a od května 12 pro motory 77 kw.
Já mám 63 kw 4/2012 a mám už rovozdy nové.

Co se týče topení. Ano roomster to topení nedostal nikdy, ale řešilo se to jinou vodní pumpou, protože ty staré do 2013 prosakovali. Prvně se u něj měnily pumpy za tzv. x ové, které se běžně kazili, až pak dali pumpu jinou, která už vydrží. Mění se snadno, protože není na rozvodu, ale na klíňáku.
To vím, já mám za těch 8 let už třetí pumpu, než se trefily. Zajímavé je, že ta nejlepší stojí 2500, tak x ová 5 tisíc...to jen tak pro formu.

Jinak skvělé hodnocení pana Vaculíka. Toho piráta dálnic, no to nevím, ale jako tyhle motory jedou, rozhodně nejsou brzda provozu. To se jim upřít nedá.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - twistedTSD
27. 1. 2021 19:37
Re: drobná nepřesnost
Těch modifikací rozvodů bylo víc.
27. 1. 2021 19:30
Re: Takový je plán VW pro příští roky
jdete už s celou škodovkou a vw masáží do zadele
Rozbalit vlákno
5
27. 1. 2021 20:03
Re: Takový je plán VW pro příští roky
Tak proč lezeš na reportáž o Škodovce a nejdeš na nějakou o hnijící Mazdě. Píše a mluví se hlavně o tom, co lidi zajímá. A v této zemi je Mazda na chvostu zájmu. Tak tu prosím hloupě nepruď. :no:
Avatar - das_autos
27. 1. 2021 20:19
Re: Takový je plán VW pro příští roky
Tak hlavně Mazda v Evropě bude končit.
28. 1. 2021 04:14
Re: Takový je plán VW pro příští roky
A od kdy, zítra, v létě, do na zimy?
29. 1. 2021 17:30
Re: Takový je plán VW pro příští roky
ano jenom v zimě kvůli rzy
Avatar - palix
28. 1. 2021 11:53
Re: Takový je plán VW pro příští roky
Počul som, že Mitsubishi končí, Nissan... Ale Mazda?
Avatar - Stejsn
27. 1. 2021 19:50
Reportáž
parádní :yes:
Rozbalit vlákno
0
27. 1. 2021 19:55
Výbava
Dost velký problém starších Rapidů bývá výbava. Většina, včetně tohoto kusu, nemá tempomat, protože Škodovka za něj chtěla i v nejvyšších výbavách vyděračských 12 tisíc. Často chybí bluetooth, multifunkční volant apod. Jinak vcelku nedoceněné auto, které dnes na trhu chybí.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Stejsn
27. 1. 2021 20:02
Re: Výbava
Je to tak, máme to v práci, bílý holobyt v naftě - chtěli jsme dodělat tempomat: nelze. Chtěli jsme repráky dozadu, kde je na ně příprava - jedině vyměnit celé rádio, 12 tisíc. Klimák manuální. Taky to má švihadla vzadu. No a má to start-stop. Ale bluetooth na telefon to kupodivu má.
27. 1. 2021 20:05
Re: Výbava
Nejde? To je divné. Já jsem si u služební O2 1,2TSI 77kW (2011) nechal tempomat dodělat ve značkovém (rozuměj drahém) servisu a stálo to 6 litrů.
Avatar - Stejsn
27. 1. 2021 20:13
Re: Výbava
Nám v autorizovaném servisu Jíša řekli, že to prostě nejde. Je to taky rok 2012, jako auto z reportáže.
Avatar - twistedTSD
27. 1. 2021 20:05
Re: Výbava
Dodělat tempomat by do starších kusů mělo jít, ale pro MR 2017 to Škoda zatrhla.
27. 1. 2021 21:30
Re: Výbava
No jo, oni to právě po roce 2010 začali naschvál začali vyrábět tak, aby některé prvky výbavy nešly snadno dodělat. Ale třeba švihadla vzadu by mi nevadily.
Avatar - Agent  Bureš
28. 1. 2021 14:41
Re: Výbava
Nepřítomnost tempomatu mě odradila od koupě staršího Rapida. Co je mi platné, že motor vydrží půl milionu kilometrů, když nemá jeden z nejkomfortnějších prvků?

Ještě mi vadil úzký interiér vpředu, ale na to by se snad dalo zvyknout.

Netušil jsem, že u některých kusů jde tempomat dodělat dodatečně. Teď už je to jedno, už mám domluvenou i40ku.

Cenově je to zhruba nastejno (Rapid s podobným nájezdem by nebyl o moc levnější).
28. 1. 2021 17:23
Re: Výbava
Já se divím, že do některých kusů dodělat vůbec nejde. Ty starší kusy bývají hodně chudé, u těch novějších už je tak polovina slušně vybavena.
Avatar - twistedTSD
27. 1. 2021 20:08
PTC
Výborná reportáž, jen doplním, že nejpozději od FL benzínové Rapidy PTC nemají.
Rozbalit vlákno
4
27. 1. 2021 20:24
Re: PTC
PTC z benzinů vypadlo s příchodem EA 211 v roce 2015, které mají chlazené výfukové svody a malý okruh mezi hlavou a topením, takže jej už nepotřebují.
30. 1. 2021 23:15
Re: PTC
Pán Vaculík,keď do motora1.4 TSI EA 211 tankujem 100 oktánový benzín,asi na akú dobu zamedzím karbonovaniu ventilov?
Avatar - twistedTSD
31. 1. 2021 21:25
Re: PTC
Podle mě tím čistíš spíš vstřiky.
1. 2. 2021 00:46
Re: PTC
Jeden môj známy mi vravel,že čistí lepšie vstreky ale aj pre ventily je lepší.
27. 1. 2021 20:42
Škoda Octavia 3 Scout
Hezký den, já mám najeto necelých 270 K, rok výroby 2015 (2.0 Nafta 100KW manuál), nechtěl byste se podívat i na moje? :D S STK jsem prošel s 0 závadami. Jsem druhý majitel, interiér je v luxusním stavu, pár nedostatků by se našlo.

Jo a jednou za půl roku mi chcípne motor za jízdy (asi vstřiky).

facebook.com/pesatmichal
Rozbalit vlákno
0
27. 1. 2021 20:54
3 valec
Neviem ako je to pri tychto novsich autach, ale pri tych starsich sa na tretom valci nastavovala vzdy vacsia ventilova vola. Co som cital, tak to bolo kvoli vacsiemu prehrievaniu tretieho valca, co je sposobene tym , ze z obidvoch stran su valce (4 a 2) a sucasne je viacej vzdialenejsi od chladica oproti druhemu valcu. Tam kdesi by mozno mohol byt problem.
btw. som zvedavy aky vplyv z dlhodobeho hladiska bude mat na motor vypinanie valcov.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - cz-marty
27. 1. 2021 22:18
Martin Vaculík - ihned sleduji
Pane Vaculíku,

Vaše recenze jsou skvělé, když někde vidím Vaše jméno ihned rozkliknu a sleduji/čtu.

Díky že se stále věnujete natáčení videí, je vidět, že autům opravdu rozumíte a umíte to hezky podat.

Přeji vše nejlepší do dalších let!
Rozbalit vlákno
1
31. 1. 2021 14:03
Re: Martin Vaculík - ihned sleduji
Přesně tak. Skvělý výklad s hromadou informací, které se člověk mnohdy nikde ani nedočte a nedopátrá. A vždy mě p. Vaculík utvrdí v názoru, že kupovat auta z doby před faceliftem je holý nesmysl.
27. 1. 2021 23:46
Reklama
Ta reklama na Audi Q5 by mohla byt este o trosku hlasnejsia. Nejaka jezibaba v nej skrieka ze ma boner...Mozno aby zinfarktovala polovica vasich citatelov...
Rozbalit vlákno
0
27. 1. 2021 23:53
Taky si to pamatujte?
Já si pamatuju jak pan Vaculík před pár měsíci Rapida se staršími TSI motory nedoporučoval. No a ejhle stačí se s tím projet a už je to jiná písnička.
Rozbalit vlákno
0
28. 1. 2021 02:15
OT Logo Škodovky
Nedávno tu byl článek o údajné změně loga Škodovky. Mohli byste napsat, že to byl fake. Lidi dle diskuse tomu asi fakt uvěřili 🤦‍♂️ Mohu navést na zdroj (není to tak těžké 😂).
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ozzman
28. 1. 2021 07:01
Nejlepší motory
To je zajímavé, každý koncernovy motor má obrovský výkon, TDI i TSI, všechny 1.2 a 1.0 mají ve skutečnosti minimálně 100kw a jen ostatní automobilky to ladí na udávané hodnoty v TP , navíc s tím počítá mnoho diskuteru :*) Škoda , ze v realu skoro všechny jezdí tak, jako by měli ten udávány výkon. Co takhle přeměřit konkurenty ?
Rozbalit vlákno
4
Avatar - SKAY
28. 1. 2021 10:15
Re: Nejlepší motory
když byl sm srovnávak litru tak 1,0tsi naměrili o dost vic než udvaný kw konkurence měla udavaný vykon lehce nad udavaným..... ale každo padně to měli všichni podobné ale skoda to zabíji dlouhými prevody
Avatar - miromen
31. 1. 2021 01:17
Re: Nejlepší motory
Naopak, pravě že 1.0TSI měl ten naměřeny vykon snad s nejmenšim narustem oproti udavanemu vykonu od vyrobce.
Avatar - miromen
31. 1. 2021 01:36
Re: Nejlepší motory
No ja teda nevim jak ty, ale nějake měřeni ruznych turbomotoru jsem viděl a vubec neni vyjimkou, že maji vice než udava vyrobce. A přesně tak ta 1.2TSI jezdi tak jak udava vyrobce tedy, když vezmu v potaz jine motorizace. Rozhodně to neni žadne dalnični žihadlo vuči autum, ktere maji od toho vyrobce udavany vyšši vykon.
Avatar - Ronault.
5. 2. 2021 19:50
Re: Nejlepší motory
Furt nebreč :-[]
28. 1. 2021 08:34
RAPID
S Rapidem mám akorát takovou zkušenost, že když s ním jedu určitou rychlostí po určitém povrchu, podvozek chytne nějakou nešikovnou frekvenci a mě z toho praští v uších, jak kdyby něco na dálnici pootevřel okýnko. Ale je to zkušenost s variantou 63kw z prvních let výroby. Třeba pak něco dělali s podvozkem a už to nedělá. Nevšiml si toho žádný majitel, kterého sem s na to ptal.


Jinak koukám na sauto a za 300-330 tisíc se dá koupit hromada kusů 81kw style plus s tempomatem, navigací, vyhřívanýma sedačkama, digiklimou a na hlínách. Většinou 2019 s nájezdem do 5 tisíc. Takže nějaké předváděčky.

Najděte mi za 3 kila prakticky nový auto této velikosti s takovou výbavou. Mě nic jiného nenapadá.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Ozzman
28. 1. 2021 08:40
Re: RAPID
Jezdil jsem něčím ze začátku výroby a pak s 2018 s 1.0TSI a podvozek byl příšerný u obou stejně, rány tupé, odhlučnění jak u 120tky, takže myslím, že neudělali.

Za 330 radši něco s 30 tisíci najeto, než s pěti a plnohodnotný mainstream

https://www.sauto.cz/…dai/i30/18762593?…
Avatar - twistedTSD
28. 1. 2021 18:51
Re: RAPID
Už jsme se o tom bavili, podvozek prvních a posledních Rapidů NENÍ stejný. Najel jsem tisíce km se dvěma auty a s tím, co píšeš, nesouhlasím.

Ta i30 je holobyt, olej tam určitě nikdo neměnil, zato si jako předváděčka v dieselu užila svoje. Každý už si musí vybrat, co je pro něj prioritnější.
10. 2. 2021 18:40
Re: RAPID
1.0 TSi na 16" kolech, rok výroby 2018.
Hlučnost podvozku je zcela srovnatelná s obdobnými auty. Např Kia Ceed. Upřímně, po přesednutí z naftové octavie bych řekl, že je rapid při jízdě tišší, byť na tom má jistě podíl ten motor, nicméně, zkrátka je tišší.
Podvozek je tvrdý, což dělají zejména kola. Na 15" zimních kolech je to výrazně měkčí / chcete li lepší.
Se škodou 120 jsem jel naposledy.... no takových 15 let to bude... A troufám si tvrdit, že to skutečně není tak zlé ;-)
28. 1. 2021 14:17
Re: RAPID
Měl jsem jednoho z prvních Rapidů a dělal občas podobné rezonance od podvozku. Proběhla pak během roku 2013 úprava, podvozek změkčili a u těch modelů už jsem to nepozoroval.
Avatar - Mikesus
28. 1. 2021 15:41
Re: RAPID
ja jezdil jen z roku 2014, na 16", a rozhodně tak prkennej a hlučnej podvozek, to nebyl ani na starém yarisu.
28. 1. 2021 09:40
50 x Otče Náš = Telep. s *H*. ≈
Propagujte PROSÍM maximální povolenou rychlost 30 km/h a to také na železnici, v opačném případě se nepovažujte PROSÍM za Homo Sapienc Sapienc = Moudrý Erektus ¡¡¡ Ano ?
Rozbalit vlákno
0
Avatar - lordlord
28. 1. 2021 10:02
kup
posuvka ve videu ukazuje 75 mm, ne 7,5 mm
Rozbalit vlákno
0
28. 1. 2021 10:20
Chyba,
chyba vesničani :-O
ROTFLMAO!
Rozbalit vlákno
1
31. 1. 2021 13:52
Re: Chyba,
Nejlepší hláška z videa. :yes: Musel jsem dát pauzu, jak jsem se začal smát :D :D :D :D
Avatar - rohYpnol
28. 1. 2021 18:03
Proč se nekazí?
Celkem jsem se pobavil. Nejdříve zdůvodnění jak předmluva bible o tom jak se 1,2 TSI v Rapid nekazí a pak přeměření ukáže rozvody na výměnu i když to jsou ty nové bezproblémové... :D :yes:

Ale jo, v Rapidu to asi byla opravdu nejméně problematická kombinace s 1,2 TSI. Vždycky říkám - uživatelsky je to motor supr, ale je otázou, co všechno bude muset člověk měnit.

Celkem mě mrzí, že nebyl ukázán stav karoserie a interiéru. Protože Rapidy bohužel reznou (resp. obecně koncern z téhle doby), zkrátka se už šetřilo na antikorozní ochraně. Stejně tak třeba časté zatékání do dveří vozu atp. ...

A celkově - za stejnou cenu člověk může mít oktávku a ta je podle něm pořád výrazně lepší. Takže Rapid není špatný, ale nevidím smysl vyloženě chtít Rapid :-!
Rozbalit vlákno
2
28. 1. 2021 19:45
Re: Proč se nekazí?
Pokud se musí v 250 tisíc km vyměnit řetězové rozvody za 10 tisíc, tak v tom nevidím problém. Vyjde to levněji než pravidelná výměna řemenových rozvodů u některých konkurenčních aut.
Avatar - eLzyx
2. 2. 2021 10:24
Re: Proč se nekazí?
u spousty nových aut s řemenovým rozvodem je ta kilometrová výdrž stejná, stejně jako cena.
Na svém Volvu mám interval 160tkm. Cena je pod 11t Kč včetně vodní pumpy, všech kladek, obou řemenů. V autorizáku.
Avatar - twistedTSD
28. 1. 2021 18:50
Re: RAPID
--. chyba diskuse ---
Rozbalit vlákno
0
29. 1. 2021 15:16
Podvozek
Skvělý video. Ale k rapidu mám jednu zásadní výtku. Podvozek stojí za ho... Moc jsem v něm nenajezdil, ale na dálnici to bylo hrzoný. Stejně jako roomster (protože stejný podvozek) to má mizernou směrovou stabilitu. Pořád se trochu musí korigovat směr. Pro jízdu od 150 kmh výš to je blbý. Soudobý Polo úplně jiná liga.
Rozbalit vlákno
2
1. 2. 2021 15:21
Re: Podvozek
Tak to většinu lidí nemusí trápit, protože se s tímto autem na dálnici ani nepodívají nebo jen dodržují předpisy a jedou 130 km/h.
10. 2. 2021 18:33
Re: Podvozek
Dobrý den,
jezdím s ním podálních 137km/h tachometrových a úplně v pohodě. Ano, ten podvozek je primitivní, ale to jízda 140 rovně také, takže to myslím stačí :-)
Kdo chce/potřebuje jezdit po dálnicích 150+, nekupuje si na to rapida. A pokud ano, tak je to jeho chyba, ne chyba auta. :-)
29. 1. 2021 17:37
spotreba na dalnici?
Ve Fabii má tenhle motor malý katalyzátor a aby se neodparil musí se chladit obohacnim smesy nad 134kmh kde potom žere jako tenkrát htp na dalnici. nikde jsem nenasel jestli i rapid má stejný problem?
Rozbalit vlákno
2
1. 2. 2021 21:59
Re: spotreba na dalnici?
Nevím jak tenkrát žralo HTP, takže nemůžu soudit, ale při 140 tacho je to okolo 7-7.5 litru. Obecně s tím jezdím tak 1/2 dálnice a 1/2 město s dlouhodobou spotřebou 6.8
2. 2. 2021 09:16
Re: spotreba na dalnici?
Mel jsem ten motor ve Fabii II. Mimo mesto klidne i pod 5, ale jak prisla dalnice spechani 150kmh, tak palivomer mizel pred ocima, nepamatuju presne hodnoty spotreby ale pres 10 nebo 15 to jiste muselo byt. 150 normalne nejezdim, ale z principu me to vadilo a mel jsem porad pocit, ze i pri 130 to neni uplne ono. Pootm prisla Fabie 3 a tam uz je to lepsi. Spechani na dalkach neproleze 6,5. Tim jsem proste Rapida zavrhl a musel do mensi Fabie.
Avatar - mrha
29. 1. 2021 23:46
Paradní !!!!
Nejsem odborník , takže občas na mě p. Vaculík mluví španělsky, ale poslouchá se prostě jedna báseň. Moc chválím, že jste si vzali pozitivní feedback k srdci a točíte s ním jedno video za druhým. :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
0
30. 1. 2021 22:58
Podvozok,prevodovka
Na mojej Rapidke negatíva podvozku nevnímam,možno preto lebo mám rezervné koleso a niekde som čítal,že modely s automatom majú zosilnený podvozok kvôli váhe prevodovky.Tá síce zatiaľ funguje dobre,ale ako sa vraví: Čo čaká to neminie.. :-(
Rozbalit vlákno
0
31. 1. 2021 23:34
Super
Klobouk dolů. Musím uznat, že pan Vaculík ví, o čem mluví.
Rozbalit vlákno
0
3. 2. 2021 17:50
Motory...
Dobrý den, s velkým zájmem jsem si poslechnul něco pochvalného na adresu TSI motorů. Jenom nevím, jak to může mít tak nízké kompresní tlaky? Vždyť to má kompresi jako bejk... To nebude jen vadnými rozvody. Tam už pístní kroužky budou mít své za sebou. Ale pokud bych po nějakém novějším voze koukal, pak bych o tom uvažoval. Karbon u přímostřiků je mor, ale pokud nemá EGR, tak snad to jde. Moje Felicie 1.3 MPI měla na každém válci 15 atmosfér tlaku, olej nebrala, ale motor byl neskutečně zakarbonovaný. Hold se to moc hřálo, tak jsem dal spínač větráku na 88 stupňů a olej Shell 10w60. Původní majitel dával 15w40 Castrol a bylo to jako kdyby tam byla M6A. Po výměně těsnění pod hlavou a důkladné dekarbonizaci jsem se syntetiky nebál. To píši jen tak na okraj, že i MPI dokáže být pěkně zakarbonované.
Rozbalit vlákno
0
10. 2. 2021 18:29
dotaz k PTC elektrickému topení
Edit: Už jsem si našel odpověď:
PTC z benzinů vypadlo s příchodem EA 211 v roce 2015, které mají chlazené výfukové svody a malý okruh mezi hlavou a topením, takže jej už nepotřebují.

tak nic, no, škoda :-(

Dobrý den.
Mám dotaz k zmíněnému PTC. Vyskytuje se toto elektrické přitápění i v motorizacích 1.0TSi? A pokud ano, tak jak ho "přinutím" fungovat v kombinaci s automatickou klimatizací nastavenou na 23,5°C? Na odmlžování skla a trochu lepší tepelný komfort by to bylo boží, ale momentálně nemám pocit, že by auto topilo hned po nastartování...
Děkuji za odpověď.
Rozbalit vlákno
0
22. 2. 2021 18:52
Rapid vs toledo
Zdravím, mám možnost koupit seat toledo 1.2 Tsi 77kw, r. V. 2014. Je v něm stejný motor jako v rapid. Nebo tam je ten z Fabie a roomster. Najeto má 90tis, pěkná cena i auto vypadá pěkně. Děkuji.
Rozbalit vlákno
0
1. 1. 2022 18:00
Rapid
V Německu s tím jezdím přes 200 km/hod. úplně v pohodě. To auto se fakt povedlo :yes:
Rozbalit vlákno
0