Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Renault Twingo se další generace nedočká, nástupce už se ale rýsuje

Malý městský automobil s bohatou historií se zřejmě stane jednou z mnoha obětí plánované emisní normy Euro 7.
Zpět na článek
30. 1. 2021 12:21
Re: Současné Twingo mi určitě chybět nebude, ...
Bež do hája s legendou.... Vieš, čo to legenda vôbec je? Prvé Twingo bolo vydarené malé autíčko, ale žiaľ, nástupca zdedil len meno. V druhej generácii to bola už len nezaujímavá tuctovka, v tretej síce netuctové, ale rovnako nezaujímavé autíčko, ktoré skrátka neprerazilo. Legenda sa nekoná.
Avatar - Ham.
30. 1. 2021 12:30
Re: Současné Twingo mi určitě chybět nebude, ...
Proč by to měla být ostuda? Meo, Tavares i Diess již před nějakou dobou varovali, že regulace EU (tlak na snižování CO2, tlak na ostatní emise, tlak na zavádění asistentů) zvednou výrobní náklady automobilek na úroveň kdy nebude ekonomicky průchozí nabízet malá auta byť s minimálním ziskem, takže dojde k jejich útlumu. Tohle je jenom naplnění jejich varování. Takže ostuda to možná je, ale určitě ne Renaultu. Klidně si vsaď na to, že současná generace miniaut Renaultu, VW, PSA/FCA je pravděpodobně ta poslední, další prostě nebudou, protože automobilky nejsou zaopatřovací ústavy, ale normální podnikatelské subjekty, které umí počítat a dlouho předem všechny varovaly.
30. 1. 2021 10:58
Re: Současné Twingo mi určitě chybět nebude, ...
Ty si taký múdry, až to dverami trieska.
29. 1. 2021 17:54
Současné Twingo mi určitě chybět nebude, ...
ta koncepce s motorem vzadu je skutečně prospěšná jen a pouze pro velký rejd předních kol, ale jinak je pro to auto obrovskou nevýhodou jak pro jízdní vlastnosti, tak i pro využití prostoru.
Ovšem že Renault zcela vyklízí segment minivozů, je veliká ostuda (a totéž platí pro PSA). Připravovanou elektrickou Pětku samozřejmě nepočítám, ta bude mít stejně omezené prodeje, jako el. Fiat 500, tj. dovolit si ji bude moct jen pár tisíc zbohatlíků, resp. jejich milenek a manželek. Vyklizený prostor ale mile rádi obsadí Asiati - Toyota s novou generací Ayga a Hyundai s velmi povedenou i10... :-O :-O :-O
Avatar - 3_diamanty
29. 1. 2021 18:34
Re: Současné Twingo mi určitě chybět nebude, ...
Suhlas... sucasne twingo je uz len slabym odvarom skutocnej legendy menom twingo.... celkovo ho uz zle koncepcne uchopili hoc v dobrej nadeji za to bude fungovat .... lenze iste veci nejde len tak menit.
Avatar - Blue Sun
30. 1. 2021 11:07
Re: Současné Twingo mi určitě chybět nebude, ...
Ber to z dvou pohledů - za prvé Arese neuznává elektrická auta jako auta (což ale není chyba aut). A za druhé z jeho projevu vidíš, jak mu jde o to, aby vše bylo co nejlevnější i na úkor výbavy či kvality.
Nikdo samozřejmě nic neopouští, tedy kromě faktu, že u něj už hlavu opustil mozek.
30. 1. 2021 11:04
Re: Současné Twingo mi určitě chybět nebude, ...
Ja nejak nechápem tomu povyku okolo "opúšťania pozícií" a "obetí emisných normiem"... Malý Renault proste bude, či už sa bude volať Twingo alebo nejak inak, či bude mať benzínový motor alebo elektrický. Práve u miniáut do mesta dáva elektrina zmysel, a vzhľadom na zvyšujúcu sa dostupnosť bateriek to začína vyzerať reálne.
31. 1. 2021 14:19
Re: Současné Twingo mi určitě chybět nebude, ...
Automobilky sa nikdy nezhodnu vsetky, kym vw vsadil vsetko na elektriku a tym padom urcite za nu lobuje, psa ci fiat boli proti, ale nikto ich nepocuva.

Podla mna sa ale ta pro-elektro strana prepocitala, pretoze mozu prikazat, co sa musi a co nemoze predavat, ale nemozu nikomu prikazat povinne kupit drahe elektroauto, hlavne ked naň nema peniaze. Jedine, zeby cielom bolo vyrazne obmedzit osobnu dopravu, len co by z toho mali automobilky?
31. 1. 2021 12:44
Re: Současné Twingo mi určitě chybět nebude, ...
No ano, přesnější je skutečně říct, že zánik evroského segmentu A je hlavně ostuda rudozelenolevičácké EU! :-O :-( :no:
30. 1. 2021 11:01
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - xxc
29. 1. 2021 20:02
Re: Současné Twingo mi určitě chybět nebude, ...
Ja som to kedysi chcel kupit, ale ked tam dali slaby motor, co este aj vela zral, tak to uz bolo otazne. Elektricke pre istotu ani na trhu nie je, cena prestrelena, baterka mala.
Avatar - Blue Sun
29. 1. 2021 21:17
Re: Současné Twingo mi určitě chybět nebude, ...
Jak dlouho asi ti Asiati vydrží, s ohledem na nové emisní normy? Ano, správně, stejně dlouho jako Renault. A do té doby bude co? Bude Twingo, akorát ne v ČR.
1. 2. 2021 04:17
Re: Současné Twingo mi určitě chybět nebude, ...
Objem predaja klesne, ale prelobujú sa dotácie, takže pokles nebude tak dramatický.
Avatar - Ham.
31. 1. 2021 23:43
Re: Současné Twingo mi určitě chybět nebude, ...
Tím si nejsem vůbec jistý, pointa mého příspěvku byla, že VW vyvíjí a má k dispozici celou škálu ICE. Jestli jí bude potřebovat v EU neví nikdo, protože chování politiků EU je dost šílené a je klidně možné, že to vezmou na sílu a prostě nic jiného zde za nějakých 10 let nebude možné prodávat. Pak je jediná možnost, že se EU rozpadne (kvůli neschopnosti přijímat racionální řešení v celé řadě oblastí od boje s covidem, přes bezzubou mezinárodní politiku až po tyto "pokusy" v oblasti automobilismu ve stylu poručíme větru dešti) a vystoupivší státy si nastaví nějaká přijatelnější pravidla pro ICE (ale když vidím kroky v UK, tak jsem docela skeptický, tam šílenství kolem zákazu EV nabralo po jejich vystoupení z EU ještě větší "švunk" než ve zbytku Evropy). Na druhou stranu rozpad EU by znamenal dost prudký hospodářský pokles v celé Evropě a nová auta by se stejně skoro neprodávala.
31. 1. 2021 23:07
Re: Současné Twingo mi určitě chybět nebude, ...
Nejen mimo EU, ale i v EU!
Avatar - Ham.
31. 1. 2021 22:17
Re: Současné Twingo mi určitě chybět nebude, ...
10 mld. eur jsou drobné, VW dává každý rok do vývoje 16 mld. eur., takže 10 mld. do EV za nějaké 3 nebo 4 roky je pořád o dost méně než dává do ICE.

Pokud vezmeme pouze mainstream VW, tak VW jako značka prodává v Evropě auta s největším objemem motorů jak v benzínu, tak v naftě a v řadě případů i ty nejvýkonnější, konkurence dnes v Evropě většinou končí na čtyřválcových 1.6. Nevidím jediný důvod, proč by VW, které má nejširší nabídku ICE v EU mainstreamu a stále do nich masivně investuje, mělo tyto ICE potlačovat. Na druhou stranu, když politici protlačí EV tím, že ICE regulacemi vytlačí z trhu (což už v podstatě udělali), tak je logické, že si automobilka připraví i variantu EV, jenom blbec by to nedělal. Je ale potřeba nezaměňovat příčinu (tlak zelené politiky v EU) a následek (přizpůsobení se automobilek).

Když není VW celosvětový, tak na kterém trhu chybí? Ano, v USA se mu moc nedaří, ale to samé se dá říci třeba o Toyotě v Evropě.
31. 1. 2021 22:04
Re: Současné Twingo mi určitě chybět nebude, ...
VW investoval cez 10 miliard EUR do elektriny a v EU bude pretlacat elektrinu, aby sa mu tie investicie vratili. Co predava v Brazilii ma nezaujima, ani supersporty. A az taky celosvetovy nie je, vacsinu predava v EU a Cine, celosvetova je toyota ci H/K.
Avatar - Ham.
31. 1. 2021 21:01
Re: Současné Twingo mi určitě chybět nebude, ...
Neřekl bych, že VW vsadil všechno na elektřinu, možná řečmi manažerů, kterým ale věří jenom naivkové. V reálu vyvíjí a hlavně prodává vedle EV nejširší paletu ICE jak v benzínu, tak v naftě, počínaje 16 válcem, přes 12 válce, 10 válce, 8 válce, 6 válce, 5 válce a konče usmrkanci o 3 válcích, protože určitě dobře vědí, že přechod na EV tlačený politiky v EU nebude nijak hladký a ten kdo by se zbavil předčasně ICE, tak by na to jenom doplatil. A navíc VW prodává na všech trzích, zdaleka nejen v EU a mimo EU se bez ICE ještě dlouho neobejde.
31. 1. 2021 14:10
Re: Současné Twingo mi určitě chybět nebude, ...
Do 2025 a novych noriem de facto zakazujucich spalovacie motory vydrzia urcite. Co bude potom? Mozno mala revolucia, nemyslim automobilova...
31. 1. 2021 13:42
Re: Současné Twingo mi určitě chybět nebude, ...
Akurát podla mňa to nie je len varovanie, ale aj zámer. V Bruseli sú tisícky lobistov a neverím, že automobilky sa len nečinne prizerajú. Súčasné pravidlá nahrávajú koncernom so silným zastúpením na EU trhu. Za pár rokov tu z mimo Európskych koncernov zostane len H/K a Toyota. Ubudne konkurencie. Automobily sa budú zbavovať modelov z nízkou maržou. Zostanú na podobných ziskoch ako dnes, ale zbavia sa tretiny zamestnancov. S odbormi sa to uhrá na vyššiu moc(Covid) a pravidlá ktoré obmedzujú lacné autá.