Hlavne pre potencionálneho majiteľa, ktorý potrebuje v aute hernú konzolu by som nejako posilnil hromadnú dopravu - veď je to už potom jedno. Ak sa človek v aute chce hrať = nezaujíma ho šoférovanie (dokonca to môže považovať za otravnú činnosť). Načo mu potom bude auto? To už radšej nejaký systém zdieľaných autonómnych áut.
Tesla montuje do áut veci, ktoré tam vôbec nepatria.
Jen se řiď dál kecama intelektuálů žijících mimo realitu za země, kde je policajt zloduch a zfetovaný recidivista hrdinou, protože je černoch a rabování je protest proti rasismu. Země kde je nyní prezident dědeček, mladší George Bush byl prezidentem už před 20ti lety a policajt byl ještě nedotknutelná persona. Čti raději Pietra Tiedera, abys měl přehled o kompetentnosti EU.
Je to tak, nekdo natankuje za 5 minut i s kafem a pak jede za rodinou nebo konickama a nekdo sedi v aute na superchargeru a hraje hry..
Skoda, ze se misto hovadin nesoustredej treba na svetla nebo treba nevratej zpet onboard 22kw nabijecku...
Len mi nejde do hlavy, ako si to autor napadu predstavuje, dlhe hodiny mastit zaklinaca a pozerat sa vpredu sikmo, resp. Vzadu sikmo dole na obrazovku, krajne neprijemne a zatazujuce chrbticu. Minimalne ten predny displey by sa tym padom mal dat posuvat. Ale hlavna vec ze sme nieco vymysleli, sice je to v konecnom dosledku na h...o, ale to nas nemusi zaujimat.
Chválím tě, že nejsi levičák, jen mě mrzí, že ti nedochází, že padáme tam kde jsme byli. Politický odpad, který nemá šanci uspět ve vlastní zemi končí v evropském parlamentu, ochotni prodat budoucnost našich dětí, po levicově a po socialisticku rozhazují peníze bez jakékoliv reálné vize. Babiš je jen produkt politické špíny našich posledních čtyřech premiérů.
V době, kdy se auta budou řídit sama, bude zábava klíčová
Je to potřeba vidět v kontexu a číst článek do konce, kde citují E.Muska. Už na konci roku 2020 (na youtube jsou videa s jeho rozhovorem z Axel Springer Award 2020) Musk oznámil, že už v letošním roce začne Tesla do svých aut dávat systém umožňující plněautonomní řízení. Pak samozřejmě se řeší, co bude vezený člověk v autě dělat a kdo trochu něco o Muskovi ví zná jeho slabost pro PC hry. Stačí si trochu něco přečíst o aktuální situaci okolo akcií firmy GameStop (třeba tady https://www.lidovky.cz/…ana-machacka_rkj).
electro-positive propagandu zdejšího hard-core týmu ... a furt tak nějak přemejšlí, odkud že se u nich bere ta ideologická zaťatost...
Ve výchově mládeže soudruh Stalin přikládá velký význam
marxisticko-leninské výchově a politickému zocelení mladých kádrů.
Soudruh Stalin nás učí, že kdybychom dovedli mladé kádry vyškolit
ideologicky a politicky zocelit a učinit z nich vyspělé marxisty-leninovce, mohli bychom pokládat všechny naše otázky už z devíti desetin za vyřešené.
Ne vazne, az budou auta jezdit zcela sama a nebudu muset vubec davat pozor, tak potom mozna.... ale to se asi brzo nestane, uz kvuli pravnimu systemu kdy za auto zodpovida ridic ne?
Jinak casem se z nas fakt stanou digitalni zavislaci a vymatlanci.... svym detem ctu knizky, chci je pred tou debilizaci ochranit jak to jen pujde....
Nejvíc obráceně to máš ve svém příspěvku ty, rudý noku! Můžeš mi napsat jednu jedinou ČS PHM, jejíž výstavbu DOTOVAL stát či před programy EU Brusel?? A pokud něco stát potažmo EU dotuje tak je jasné, že někomu ty peníze musí vzít, aby druhý mohl tvořit zisk, to ti přijde normální??? To je socík jako před 30 rokama! Akorát tehdy zisk šel do pasy státu, nyní soukromým majitelům!
Ještě novější doba, vládnout má nedělající třída. Ale hochu, ropy dost, Norsko potřebuje prachy na dotace. A energie bude dost, stačí dořešit slučování jader a můžeme pak jezdit na ten tvůj vodík. A komu z nás to myslí je jasné každému, teda skoro každému. Má čeština X tvoje po Kylie okopčená opičárna. A jestli chceš odporovat , tak stačí prohledat starší diskuze, jakým stylem píše Kylča třeba o tom, že Grip control je jak quatro od Audi.
Ty hulis nejakej hodne vostrej matros. Logicnost tvych odpovedi a navaznost na to co pisu ja je teda hodne mimo moje chapani. Ja o integrovany herni konzoli v Tesle ty odpovis clankem o cerpani penez z EU :D
Ja se od Tesly popravde netesim na nic, protoze si to stejne kupovat nehodlam. Ty jo? ;-)
Re: V době, kdy se auta budou řídit sama, bude zábava klíčov
Toto už sme v minulosti počuli toľkokrát - že počítač nebude nikdy lepší v tom alebo onom a nakoniec to vždy dopadlo rovnako - počítač bol po určitom čase oveľa lepší ako človek vo všetkom a o spoľahlivosti ani nemá cenu hovoriť. Takže bude to presne naopak. Po vyhodnotení štatistík nehodovosti poisťovne budú autá s autonómnou jazdou poisťovať lacnejšie a neskôr vlády asi šoférovanie ľuďmi úplne zakážu, resp. odkážu šoférovanie ľuďmi len na okruhy a pod. Bude to síce smutné, ale čo by vlády sveta nespravili za záchranu cca. 2 mil. ľudí (+ oveľa viac zranených), ktorí ročne zomrú na cestách?
Re: V době, kdy se auta budou řídit sama, bude zábava klíčov
Ja našťastie nebývam vo veľkomeste ako je Praha, navyše do práce chodím skôr ako začne dopravná špička. Ak hlavne poobede nejakú kolónu zastihnem, tak si pustím dobrú hudbu a užívam si - aj tak rýchlejšie nedorazím, nač osa znervózňovať ;-).
Uvidíme, aký spôsob dopravy nám prinesie budúcnosť. Ideálne by bolo spraviť nejaký teleport, ktorý by zároveň pri každom teleportovaní poskladal naše telo do dokonalého stavu :-). Potom by už neboli potrební ani doktori a nemocnice :-!
Ja keď so mal 8 tak sme ešte o veciach ako playstation ani netušili. zato sme s kamošmi behali po sídlisku, bicyklovali sa, chodili na výlety... Nádherné detstvo v porovnaní s tým čo má dnes veľa detí. Vlastne čím som starší, tým menej potrebujem moderné výdobytky k svojmu šťastiu. Práve opak mi dáva určitú radosť - jednoduchosť, príroda, sloboda...
Ak by sme ohradili cesty pre autá a zakázali na ne vstup ľuďom, výrazne by sa obmedzilo množstvo "nevypočítateľných" parametrov... Nástup autonómnych áut tiež neočakávam v blízkej budúcnosti.
Re: V době, kdy se auta budou řídit sama, bude zábava klíčov
Záleží, aký vodič šoféruje auto. Pre mňa je často aj cesta cieľom - cesty na dovolenku plánujem tak, aby boli aspoň z časti aj zaujímavé. Potom sa lepšie šoféruje. Na motorke napr plánujem naschvál zapadnuté cesty v peknom prostredí s nízkou hustotou dopravy a často zlou kvalitou ciest, kde presne sedí "cesta je cieľ". Ja sa ale rád kochám krásami prírody ;-).
Autonómne auto s PC hrou by ma absolútne nebavilo. Som individum, ktoré radšej prejde polovicu EU autom akoby tam mal letieť. Užívam si cestu, výhľady, jazdu...
Také auto s hernou konzolou by sa páčilo môjmu 14 ročnému synovi. Ja radšej realitu. Ak nechcem šoférovať, idem iným typom dopravy.
Re: V době, kdy se auta budou řídit sama, bude zábava klíčov
V teoretické rovině je plně autonomní řízení sice hezká myšlenka, která ovšem v praxi "poněkud" pokulhává a naráží na problém odpovědnosti za vznik škody.
Ten starej svět (u nás eště o něco víc zastaralej = socialismus) prostě ani přes všechny (úspěšné) snahy eSTéBáka co vlastní stát https://www.novinky.cz/…dvakrat-40349544 nezná a ZAŘÍDIL (další) zpoždění (KDYBY JEN v dobíjecí infrastruktuře kde jsme předPOSLEDNÍ v Evropě = že by nějaké jeho soukromé zájmy v miliardách prodávat naftu, adBlue a benzín? :-)
Tak ten starej svět = fakt KONČÍ
Alel furt tu je pro zájemce KLDR a Kuba :*)
Re: V době, kdy se auta budou řídit sama, bude zábava klíčov
Když si kliknete na můj nick, tak zjistíte že je mi 52, pak to asi bude dávat větší smysl. :D Ekonomka byla pro doplnění mých pracovních zkušeností a dneska je výborné, že můžete studovat kdekoliv a cokoliv.
Re: V době, kdy se auta budou řídit sama, bude zábava klíčov
Koukám, že ve tvém vidění světa jsou jen extrémy. Buď samořídící auta nebo koně? A pro nic mezitím tam místo není, jo? Takže já za volantem benzínové R6 už jako nebude?
Takže ty si to představuješ, jakože si "objednáš" auto od příslušného provozovatele, "ono" pro tebe přijede, ty nasedneš a "ono" tě odveze, takže nejsi řidič a tím nemáš odpovědnost, jo?
Re: V době, kdy se auta budou řídit sama, bude zábava klíčov
Čekal jsem, kdy přesně někdo tohle vytáhne. Takže podle tebe je silniční provoz se svou komplexností, nutností se rychle a správně rozhodovat, nepředvídatelností a nekonečnou variabilností podmínek srovnatelný se šachama, kde se pohybuješ v uzavřeném, nerizikovém a kontrolovaném prostředí s předem definovanými podmínkami a pro počítač známými tahy, kde se nikdo nemusí rychle rozhodovat a nemusí reagovat na lidské jednání? Horší příklad bys tam neměl?
Nebavím se o tom, že tempomat dokáže držet rychlost nebo senzory udrží auto v jízdním pruhu. Bavím se o džungli velkoměstského provozu nebo o úzké okresce bez vodorovovného dopravního značení, kde potkáš auto v protisměru nebo cyklistu na krajnici. Všechnu tu plejádu nečekaného, na kterou potřebuješ zkušenosti, abys na ně uměl reagovat. Schopnost předvídat a schopnost vžít se do pozice druhých a z toho plynoucí uvědomění o tom, co asi udělá a jak na to musíš reagovat. Počítač nic takového neumí. Neumí se učit ze zkušeností, protože žádné zkušenosti v lidském slova smyslu nemá. Nemůže předvídat, protože nemá žádnou empatii. Je to prostě jen "hloupej" stroj.
Tahat figurkama na šachovnici líp může, protože na to žádné zkušenosti a empatii nepotřebuje a zná všechny "pozice" dopředu, ostatně jako v každé počítačové hře. Stejně umí rychleji něco spočítat. Takové dovednosti jsou mu ale v silničním provozu k ničemu.
Re: V době, kdy se auta budou řídit sama, bude zábava klíčov
Nemusí se cestovat jen s pomocí nějakých pomůcek. Strašně rád chodím a jezdím na kole. Samozřejmě jsem se nejdříve musel přestěhovat z města na venkov, abych nemusel utíkat autem do přírody, ale mohl si jí užívat pořád. Jsem doma rád, ale asi to bude tím, že doma žádnou ženu/přítelkyni/manželku nemám :-!
Re: V době, kdy se auta budou řídit sama, bude zábava klíčov
A mohl bys dát konkrétní praktický příklad, kdy počítač dokáže nebo už dokázal na s člověkem srovnatelné úrovni vykonávat tak komplexní činnost, jako je řízení auta v provozu? Opakovat nějakou stereotypní činnost, když se nic moc neděje, jistě dokáže lépe, ale tady se bavíme o komplexní činnosti s nekonečným množstvím proměnných.
Pošli ho do hustého provozu nějakého evropského velkoměsta a ukaž mi, jak to dá lépe než člověk. Pfff, vlhké sny! V lepším případě zůstane jen bezradně stát.
tak do temy zeny sa nepustajme, poznam jednu co si do cdromky davala kelimok s kavou.
fascinuje ma napchat vsetko do vsetkeho a predavat to ako super napad. minule sa tu skodovka vytesovala s nejakym online pocasim, ked kazdy ma vo vrecku mobil s pocasim, v radiu hlasia pocasie kazdu chvilu, ako keby to bol dajdolezitejsi udaj dna. Z auta sa robi herna konzola, ako keby ludia uz teraz nevenovali pozornost inym veciam ako cestnej premavke.
Re: V době, kdy se auta budou řídit sama, bude zábava klíčov
Tak to si dovolím dost nesouhlasit.
1. Ona nějaká pojišťovna pojistí riziko počítače, který může kdykoliv udělat chybu? Tak to pojistný nechci vidět. Ale budiž, třeba někdo něco takového nabídne a někdo jiný bude ochoten tu raketu zaplatit. Já být pojišťovnou bych to pojišťovat nechtěl a když, tak za ceny, které nebude chtít nikdo zaplatit. Člověk je v tomto ohledu mnohem spolehlivější (protože lepší řidič) a tudíž pro pojišťovnu méně rizikový než počítač.
2. Trestní odpovědnost si nikde nepojistíš. Když se nebudeš věnovat řízení a auto to někam napálí, tak se u soudu argumentem "vono samo" neobhájíš - ty jsi řidič, ty máš odpovědnost. A trestní odpovědnost na nikoho nijak přenést nelze. Ergo, řidič se trestní odpovědnosti za způsobené následky na zdraví nebo životu nezbaví a kdo by byl takovej blázen, aby svůj pobyt v teplákách svěřil počítači?
3. Etické aspekty jsou dávno vyřešené. Trestně-právní judikatura se k otázce krajní nouze (a o tu v daném případě jde) vyslovila mnohokrát, takže tohle je ten nejmenší problém. Ostatně ten problém není etický, ale právní v úrovni "koho můžu sestřelit, když mi jde o život, abych za to sám nešel sedět".
Ergonónia ako "vyšitá". Nie žeby v tejto disciplíne práve Tesla nejako vyčnievala z davu svojou nadpriemernosťou :-! Kedysi som mal pár kolegýň, ktoré mali monitor položený niekde úplne mimo - na mieste kde pri pozeraní museli vytáčať hlavy. Tento trend našťastie ustupuje :-). Zaujímavé je, že muži to nerobili :-!
Možno sa dá na auto pripojiť virtuálna realita ;-).
Čo sa týka tuningu Tesly... Minule som niekde čítal, že do jednej zamontovali motor V8. Vraj to má celkom ohlasy :-). Na druhej strane - Tesla s V8 - to auto potom stratí všetkú svoju jedinečnosť... Ako provokácia pre Teslu je to OK :-)
Re: V době, kdy se auta budou řídit sama, bude zábava klíčov
Na youtube je plno videí s autonómnou jazdou napr: https://www.youtube.com/watch?…
Zlepšuje sa to doslova z týždňa na týždeň s každým novým update. Už sa jednému podarilo z LA do S.Francisca bez zásahu do riadenia.
Re: V době, kdy se auta budou řídit sama, bude zábava klíčov
Naprosto ti rozumím. Motorka pro mě byl vždycky nástroj zábavy nikoliv pro cestování. Prostě jsem se jen projet a užíval jsem si jízdu. Bohužel dneska (už jsme to tady řešili mockrát) se z cestování stává poněkud nepříjemná činnost. Když se po Praze ráno plazíš do práce, tak to fakt není nic o užívání, naopak je člověk podrážděný. Přesně pro tyhle účely by se měl autopilot dle Muska používat - když se někde ploužíš v zácpě. Další stupeň by mělo být něco takového jako je https://zoox.com/, kde už žádné řídící prvky nejsou a jedeš jako v metru (jen v malém vagónku). Člověk si musí uvědomit, co je předpokládaným benefitem plně autonomního provozu:
1. 90% snížení obětí dopravních nehod
2. 60% snížení emisí z provozu automobilů
3. 100% eliminace dopravních zácp
4. 10% úspora energie pro provoz automobilů
5. 5x větší počet automobilů může používat stávající silnice a dálnice
6. 40% zkrácení času potřebného k dosažení cíle
7. Snížení nákladů na parkování, pojištění a další
No, tak já tedy nevím, jak je na tom nějaký počítač v Tesle, ale až se tam budou moci dát nějaké pořádné počítače a ne to, co oni nabízí, tak pak možná to pro mne bude nějak zvlášť relevantní téma... To já jsem si právě nedávno na této stránce zde - https://www.tera.cz/…ky_c1357566.html pořizoval repasovaný počítač a je to takové dělo, že tomu do teď nevěřím... A to, kdyby se dalo do té Tesly nandat, tak věřím, že to bude velice zajímavé auto... Vlastně je docela dost velikou otázkou, proč v tak drahých autech nejsou lepší počítače... Víte někdo?
Ne novej ale JINEJ = jsou to 2 souběžně vyráběné v technickém základu stejné modely = ale s docela dost odlišným = právě chováním.. Ten Jirkův je něco jako Prius "se zátěží" = je to tak moc že na něm musí být i jiná kola
Jak sem napsal (cenově to je už trochu jedno) Camry je v komplexním hodnocení nejlepší (s novou generací 2,5 litru přišel vyšší výkon a menší spotřeba = fakt paráda), mikesusova 2litrová Corolla je fakt paráda a taky stojí za zvážení ten nárůst výkonu tam je extrémně snadno poznat. ALE paradoxně je slabší v nižších otáčkách v rozjezdech = v tom co v reálu používám NEJČASTĚJI
Takže když opoustim OBECNÝ univerzální hodnocení a dám k tomu KDE jezdím já = vychází to spíš na ten Prius
NE ten Jirkův s obří baterkou (i když i to do sebe něco má ale to asi až budu starší :) zatím jen běžný Prius = viz rozdíl v ceně = je to to co mám KROK NAHORU
Je to zajímavý jakej ROZDÍL je HEV a PHEV = v jízdních vlastnostech nebo spíš chování auta. Dost jsem to srovnával a pozná to i tuctovej řidič. Zatimco hybrid udělá jasný PLUS (prostě lepší těžiště a lepší rozložení hmotnsoti) tak plug-in hybrid je zdá se docela problém. Tak obří baterka PLUS normální motor, která sama o sobě sice dál sníží těžiště = už jakoby neví neumí jak to odladit. Je to o to divnější že losí testy apod čistě elektrických aut s JEŠTĚ VĚTŠÍMA baterkama = ty už jsou naopak dál opět ještě lepší.
Jirkův Prius PHEV by na MOJE ježdění sice dával smysl = ale je fakt je s ním (výrazně) míň zábavy. Tak možná pak někdy přííště :-)
I když pak někdy dál = to už bude asi elektrický auto (s tím že JÁ bych velmi rád zkusil https://www.autorevue.cz/…-a-dojezd-850-km pěkný video mimochodem :*)
Ano jel jsem Jirkovym PHEV ale to auto je teda takovy dost liny. Novej Prius ma snad silnejsi motor a vyssi vykon? Mineno spalovak nebo elektro? Teziste je sice fajn, ale to se vyplati v aute, ktery trochu jede. Osobne bych v Priusu asi za chvili produpnul nohu skrz podlahu. Dat skoro milion za neco co nejede no nevim covece. To snad radsi vezmi to Camry nebo Corolu v ty silny motorizaci. To bych videl jako dustojnej upgrade. Ne letargickyho Priuse.
Jo eště jeden rozdíl (byť růst cen tu je a řešili jsme ho, tak takovýhle fakt ne) = tak Golf (už víš co to je za kategorii) Auris hybrid v plný palbě stál 600 t. kč Prius v plný stojí 950.000 kč (je to dospělejší komplexnější víc AUTO = ne že by Golf nebyl a nedávno to v Evropě byla nejrozšířenější KATEGORIE aut). Je to dospělejší ale ne ještě tak velký jako Camry = která mi jinak vyhovuje úplně maximálně a MĚ se s ní jezdí skvěle
Jirkův plug-in je trochu něco jinýho (a ještě dražšího) a popravdě s trochu horší dynamikou = proti hatchbacku to už JE znát. Když vypustím dynamiku HLAVNĚ v chování auta = ty blbiny co můžeš dělat s HEV hatchbackem tam už nejdou. Tady se pár Neználků vysmálo nižšímu těžišti a lepšímu rozložení hmotnosti mezi nápravy a lepšímu zavěšení kol = což je TO CO DĚLÁ AUTA JAK SE CHOVÁ ale zajímavý že většina výrobců má problém když dáš dolu VELKOU baterku = jako tam má Jirka. U toho Priuse to řeší menšími koly a pro běžný ježdění no problem = ale pro zatáčky bude platit to co sem psal o Oktě vs hybridní hatchback
Jo Camry je celkově asi nejlepší poměr velikosti a výkonu a ceny a reálný spotřeby
No já bych teda ze silnějšího Aurise do Priuse, který vyloženě nejede, teda nebyl ochotný přesednout. Dospělejšího jsem na tom autě nic nenašel. Prostorem uspokojí ale nenadchne - stejně jako ten Auris, dynamikou to je fakt pro hodně klidnýho řidiče. To je ten Auris asi lepší a spotřebu máš příjemnou i s hybridním Aurisem, takže nad Priusem bych neuvažoval mít Auris hybrid ani náhodou. To Camry má aspoň dospělej motor a solidní výkon.
Viz teď (o víkendu) diskuze na tohle téma s mikesusem (dlouhodobějš se zajímáme a máme i praxi) tak ne = je to krok NAHORU
Ostatně nejen našimi závěry ale i dle Toyoty (Corolla hybrid začíná aktuálně na 597.500 Prius na 750.900
Ty myslíš přidanou hodnotou asi hlavně výkon = tak to samozřejmě ne (platforma i pohonný systém Priusu a Corolly jsou stejný)
Po rozsahu zkušeností jak reaguješ na mé vysvětlení nemám potřebu dalších vulgarit. Ani odkazy nepomáhají = takže asi nejlepší bude když se zeptáš (majitele Priusu) JirkyV
No zkusím to: Přidaná hodnota i pro mě je dnešní verze 2.0 135kW (stojí od 757.900 takže stejně jako Prius) ale ne až tak na to kde jezdím = má (O DOST) lepší hořejšek ale trošku slabší spodek záběru. Plně bych to využil (zjednodušeně) 2x denně při vjezdu na kousek dálnice = veškerý zbylý čas je (nej)lepší Prius. Celkový OPTIMUM mezi výkonem velikostí auta a spotřebou je ta Camry = ale na českejch okreskách to neni to pravý ořechový.
Ale nemáme rozhodnuto = potřebujeme TŘI auta = a jak to "rozdělíme" to jsme se ještě nedohodli. Teď na občasný dálkový trasy používáme RAVku a nová HEV 222 koní případně kdyby kolega chtěl PHEV 306 by mu asi dál vyhovovaly = a nejezdí se v tom špatně, byť na tu dálkovou cestu je ta Camry (ještě) lepší
No mě celkově vychází zatim nejlíp Prius = trochu dospělejší (než Golf abych to řekl po tvým = to že je menší než Felicia už jsme uzavřeli?) a stejnou dynamikou bude mít eště o něco nižší spotřebu
Stejná dynaika + dospělejší auto + nižší spotřeba = tak proto
Re: V době, kdy se auta budou řídit sama, bude zábava klíčov
I kdyby, nemám zájem. Já se o svoje věci starám rád sám, což platí i pro řízení auta. Nepotřebuju, aby za mne řídil počítač. Ještě pořád je pro mně řízení radost a potěšení. Moje příští auto určitě nebude samořídící se pixla na baterky s tabletem na hraní her, ale benzínová V8. ;-)
Re: V době, kdy se auta budou řídit sama, bude zábava klíčov
To ste v najlepšom veku... ;-) Nemať dnes diplom je niečo podobné, ako nemať v ešte nedávnej minulosti maturitu :-! Takže minimálne dokazuje, že je človek tak nejako schopný v určitých oblastiach.
Čo ďalej - to akosi príde samo... byť v podobnom veku ešte raz, užíval by som si život, pracoval, cestoval... a ak by som stretol zaujímavý objekt opačného pohlavia, 3x by som si rozmyslel či je to naozaj tá, ktorá stojí za to :-!
Re: V době, kdy se auta budou řídit sama, bude zábava klíčov
Mám doma maminku a tatínka, to mi stačí ;-) . Nejdelší vztah (cca rok) jsem měl v Rumunsku, tam jsou výborné holky a letí na cizince :-! Mám rád svůj klid a dělám si, co chci. Nějak teď nevím co dál, ale to asi hodně lidí. V listopadu jsem dostal diplom z ekonomky, ale bude asi dobrý jen jako dekorace na zeď :D
Re: V době, kdy se auta budou řídit sama, bude zábava klíčov
Samozřejmě lidská budoucnost má miliardy možností dalšího vývoje. Jen se snažím vysvětlit, proč nová Tesla S má volant z KITTA a proč má zabudovaný PC na hraní her. Mně osobně je to úplně jedno, protože nejsem nijak citově navázán na auta (jako jsem byl dříve). Jenom o tom poměrně hodně čtu a pak se snažím vysvětlovat o co budoucím výrobcům a provozovatelům jde. Myslím, že je všeobecně známo, že se ve vývoji autonomních vozidel angažují nejbohatší firmy světa (Amazom, Apple, Google), zatímco stávající výrobci aut (s vyjímkou Tesly) se spíše snaží s těmito giganty navázat jakousi formu spolupráce - viz Hyundai Apple a dnes tady publikovaná spolupráce Ford a Google (na zavedení Androidu). Předpoklad zřejmě je, že autonomní vozidla budou pro většinu lidí drahá, ale ty si jedno určitě budeš moci dovolit ;-)
Re: V době, kdy se auta budou řídit sama, bude zábava klíčov
V neďalekej vzdialenosti mám celkom dosť peknej prírody - bývam v menšom meste, tak do okolia nie je ďaleko. Tiež rád chodím, bicyklujem... Prípadne by som poriešil nejaký elektrobicykel, aby sa človek dostal ďalej a rýchlejšie (nie žeby som nevládal, ale časovo som celkom obmedzený - nežijem sám).
Čisto teoreticky - vyskúšal ste už niekedy spoločnosť ženy v domácnosti? :-! Samozrejme mamy a sestry sú väčšinou skvelé. Manželky sa často časom zmenia :-!
Byť tak sám... asi by som spravil rovnakú vec ako pred časom - našiel si ženu :-! Ako zvykneme hovoriť slobodným kolegom "Ožeň sa, aby sme ti nemuseli závidieť" ;-)
Re: V době, kdy se auta budou řídit sama, bude zábava klíčov
V Tesle S ještě jakýsi půlvolant je, ale třeba v Zooxu už není (viz třeba https://www.theverge.com/…cle-ride-hailing). Řidič u auta s plně automatizovaným řízením prostě nebude, stejně jako volant nebo pedály. Přesně tak, ty zadáš cíl cesty, ale auto pojede optimální rychlostí a trasou, aby se minimalizovaly náklady na energii. Tohle je samozřejmě jedna z možností pro naši budoucnost, druhá je, že se vrátíme k přírodě a budeme chodit pěšky nebo ti majetnější na koni :-)
Re: V době, kdy se auta budou řídit sama, bude zábava klíčov
Necestovať? Ja hovorievam, že som sa narodil s krídlami - takého človeka ťažko udržať doma. Neide pritom o cestovanie do ďalekých krajín - je to skôr pohyb všeobecne :-)
Keď pozriem na môjho syna, tak jemu by stačila virtuálna realita a možnosť pohybovať sa v nej. Je to tak trochu moja chyba, že som si kedysi slabo presadzoval moje predstavy a nechal veľký priestor manželke a svokre :no:.
Predstavy žien o manželstve sú často skreslené - myslia si, že muža musia "vychovať" na svoj obraz. To sa podarí málokedy (skôr sa všetko pokazí) :-! Šťastný to muž, ktorý je aj po rokoch manželstva je spokojný so svojou "polovičkou".
Na "manželské svazky" mám tiež riešenie ;-). Povinné by malo byť do doby, kedy deti dosiahnú dospelosť a potom by sa človek mohol beztrestne rozhodnúť čo ďalej - možno by sme prežili krajšie životy :-!. Povedzme si, že dnešný 50-ník je mladý človek a dnešné 50-ky sú často nádherné ženy :yes:
Re: V době, kdy se auta budou řídit sama, bude zábava klíčov
Když se dohodnou, tak se dohodnou. Já chtěl jen zdůraznit, že ve stávajícím provozu je a vždy bude člověk lepší řidič, takže pro pojišťovnu méně rizikový. Ale jak říkám, když to pojistné někdo zaplatí, proč ne.
Trestní odpovědnost ale budeš muset řešit, když sedíš za volantem. Za řízení auta je a vždy bude odpovědný řidič (nikdo jiný tu není), takže když auto nebudeš řídit a spolehneš se na počítač a ten to někam pošle, jsou vzniklé následky tvojí odpovědností. Nebo jak si představuješ, že se této odpovědnosti jako řidič zprostíš?
Nechápu, co myslíš slovy:"poskytovatel služby se musí snažit umenšit možné následky nehody". Jak jako, když za volantem sedíš ty a ten poskytovatel nemá žádnou možnost, jak ovlivnit tvoje jednání za volantem? Nebo naznačuješ, že si to auto bude dělat, co chce a ty to nebudeš moct ovlivnit? Že budeš jen pasažér a auto nebudeš moct ovládat? Že nebudeš vůbec řidič ala metro bez strojvedoucího?
Re: V době, kdy se auta budou řídit sama, bude zábava klíčov
To je moc pěkná představa. Alternativou může být, že nikam se cestovat nebude, akorát že se potom budou muset nějak uspořádat manželské svazky tak, aby se muži cítili doma v pohodě :D
Re: V době, kdy se auta budou řídit sama, bude zábava klíčov
Myslím si, že je potřeba se na to podívat jako poskytování služby nikoliv individuální vlastnění dopravního prostředku. Prostě si představ, že skoro všechny auta jsou vlastněny třeba 4 společnostmi (a ty se asi s pojišťovnami dohodnou). Člověk je spolehlivější - to se právě vůbec nepředpokládá, viz můj další komentář pro Palixe. Trestní zodpovědnost je právě vůbec neřeší, řeší se ta etika - na kolik procent chránit přepravované osoby a na kolik ostatní osoby. Tady opravdu jde o pohled, který není zaměřen 100% na přepravované osoby, tedy nejde o krajní nouzi, protože poskytovatel služby se musí snažit umenšit možné následky nehody. I když by počet zabitých při dopravních nehodách měl klesnout o 90 %, pořád se smrťáky budou stávat.
Aby sa nepovedalo - tie moje kolegyne boli okrem toho, že robili niektoré veci ináč veľmi príjemnou spoločnosťou. Aj my muži robíme nezmyselné veci, ktoré nechápu ženy :-)
toto je jednym z favoritov na "zbytocnost roka". btw ... sledujes carrow ... vsimol si si poslednu recenziu TM3 Performance 2021 ? konecne pekna Tesla 3 ako z exterieru, tak aj z vnutra a pritom staci tak malo - pouzitie alcantary ( tuningovou spolocnostu ) a prepracovany stredovy panel. este by to chcelo zamenit volant a hnusnu kozenku na sedackach za latku, alebo alcantaru a auto by vyzeralo velmi dobre.
PS : disky su pekne, ale ich prevedenie je fakt fail :-) to je take klasicke teslacke ... uplny opak je napriklad Apple, ktory mal premyslene a prepracovane aj taketo najmensie detaily.
Re: V době, kdy se auta budou řídit sama, bude zábava klíčov
V oblasti odpovědnosti za škody podle mého názoru problém není. Bude se to řešit pojištěním, protože odpovědnost si rozdělí výrobce a provozovatel. Výrobce sepíše manuál kdy a jak výrobek používat a na provozovateli bude zodpovědnost návod k použití používat a zajistit předepsaný servis. Co se nyní hodně řeší je oblast etiky - jestli když nastane nějaká situace tak spíše zachraňovat pasažéry nebo chodce, atd. Vím o tom, že se tahle oblast spoluřeší i například na Teologické fakultě JU.
Nemám zájem o quattro ani Citroen = zvažuju jestli příští auto Camry (která se mi líbí víc) nebo Prius (kterej dává smysl víc). A obecný nadšení z 4x4 = vim že je kravina https://autofun.auto.cz/video-q7-8130/
Takže co TY a vzdělání? Začíná to už na základní škole = pochopil sem správně že (už to) máš v hlavě OBRÁCENĚ?
Jestli jo = rozvedeš to v čem atd. se všichni mýlí?
Nikoliv = šlo o 2 samostatné účty dvě IP adresy. Když se přesunula do Rakouska a přestala psát tak po čase ACZ napsalo co já na SLOUČENÍ účtů. Napsal sem ok klidně = tak se počet příspěvků sloučil a účet kylie ZMIZEL
Vtipné je že loni po LÉÉÉTECH jak předělali tyhle stránky se ZNOVA OBJEVIL = přímo ACZ zrušený účet. Ale nemá tam žádné (počet) příspěvky = všechny zůstaly na mém
Tak KOLIK ti je = že věci ze základy se ti už vypařily a i ty říkáš OBRÁCENĚ a NAOPAK = fakt to máš celý nějak NARUBY :D
Vládnout nemá NIKDO = neparafrázuj ty komunistický ŽVÁSTY. SPRAVOVAT věci = maj ti inteligentnější NE ti blbější bez vzdělání = takhle je to JEDNODUCHÝ
Na vodík bude (na hodně procent) fungovat vše = ty auta jsou budou jen doplněk (a nemyslím teď doplněk k EV i když to tak ;-)
Grip control docela fungovalo = to si PAMATUJU. Quattro od Audi je zase často jen haldex = to si taky pamatuju :-O nejhorší je že TO JE PRAVDA :D
A to že Neználci mají velké tendence 4x4 obecně přeceňovat = to je taky pravda :-)
Takže pochopil se TĚ správně = co se učí ve škole = je BLBOST
To až neuvěřitelně funguje = když Zeman a podobní slušní rovina lidé (po komunisticku) vysvětlují že ti inteligentní vzdělaní = jsou vlastně BLBÍ. To se asi LÍBÍ = tomu by asi hodně lidí CHTĚLO věřit
No není to tak = je to hoax levárna prasárna atp. jak (moc) KŘIVÁ tak (bohužel) ÚČINNÁ :-!
To že MÁ (místo vzdělanějších) VLÁDNOUT dělnická třída že to bude LEPŠÍ = to už tu bylo :-)