Citroën C4 v nové generaci překvapuje nízkou základní cenou. Rozhodli jsme se ji srovnat s dalšími kompakty. Navíc se ukazuje, že je dostupné i odvozené ë-C4, tedy na poměry elektroaut.
...že si prečítam niečo o priestore, ergonómii, materiáloch, jazdných vlastnostiach, ako sú na tom konkurenčné autá voči sebe navzájom, kto je v čom lepší a kto horší. A ono je to len porovnávanie číslic, ktoré si pri kúpe auta beztak robí každý sám. Titulok je zavádzajúci. :no:
Jinými slovy - je to jen předsudek a vlastně ses na to auto ani nepodíval.
308 vs. 406 - sotva to mohlo být víc jiné. Jestli je to změna k lepšímu je jiná diskuse, ale jestli ti to přijde jako "žádná změna", tak to je fakt ve tvé hlavě.
Nevšední auto s vyšší světlostí, ucházející dynamika už v základu + šestikvalt. Hlavně nemá nic jako i-cockpit. Kdybych měl firmu se zaměstnanci, kteří by moc nenajeli po dálnici, klidně bych C4 koupil jako služebáky. Těch 40% Škodovek na silnicích už je nuda, dealeři menších značek (z pohledu prodejů) si zákazníků víc váží, rozumně se na něčem domluvit v servisu VW / Škody bývá dost složitý...
Vsadím se s tebou o co chceš, že ten Peugeot ty 4 litry zvládne za určitých okolností, stejně jako bych já s tvým Priusem uměl jet za dvojnásobek... i s tou 406 by se dalo jet za 15-16 (vlastní zkušenost), takže na jednu stranu chápu, co tím myslíš, ale 4 na sto bude spotřeba udávaná mimo město, ne ? Co to bylo za motor ?
nejvíce mě teda zaráží jedna věc. Já mít k něčemu takový odpor, určitě si to nepřechovávám doma. Kort auto, kterým musím jezdit... To je nějaká forma masochismu? Za druhý, nechápu, v čem ti přijde 406 stejný jako nová 308 - třeba v tom velkém displeyi a pbsenci čudlíků? V budíkách, kde jedny jsou bíle, podsvícené, a druhé s otočeným otáčkoměrem a celé černé? V tom že sedačka v 406 je jak křeslo z babiččiny chaty a v 308 už je normální sedačka? Nebo je to něco jiného? :D:-!:no:
jinak, ty 4 litry to vážně umí, samozřejmě se musíš soustředit jet jen na ně, ale dá se to. Plus jak ti tu někdo psal, je to NEDC, ne WLTP - přečti si ten, a tam jseš úplně v pohodě. Takže ta automobilka ti nelže, jen ti říká dva údaje. Už je jen na tvé mozkové kapacitě, jestli s tím dokážeš pracovat.
Já jsem dostal 5 let záruku zdarma jako bonus při koupi. Před tím jsem měl 4 auta od PSA a nikdy žádné zásadní problémy o kterých pořád slyším. A to jsem C5 prodával, když měla 330t ....
Přesně. C4 je hatch, který je trochu zvýšený, aby ukojil potřeby těch, kteří si kupují SUV jen pro to, že se do toho lépe nastupuje. Přitom všechno ostatní (jízdní vlastnosti, hmotnost) je horší. Tohle by IMHO mohlo prodejně fungovat. Design je evolucí toho stavajícího a zároveň odkazem na minulost - Citroen GS.
Citroen jako jeden z mála odolává trhu a nabízí klasické MPV - C4 Spacetourer (dříve Picasso). SUV má C3 Aircross a C5 Aircross. Nově má být v brzké době (snad březen) představena nová C5. Navíc je potřeba brát to z pohledu celého koncernu, nyní dvakrá takového. Ve Wolsburgu taky nejsou zrovna šťastní ze vzájemné kanibalizace modelů koncernu.
Srovnání s Peugeotem taky moc nesedí - 3008 není zvýšená 308, ale samostatný SUV model. KaroQ taky není jen zvýšená Scala......
vlastne do je hatchback tvariaci sa na SUV/crossover? Pre mna je to zaujimava koncepcia, pretoze SUV ma svoje nevyhody. A za to tvarenie sa na crossover si nepyta ziadny mastny priplatok ako je zial u konkurencie zvykom.
nechápu, protože ono to, co má podle tebe 4, tak má na tom papíru právě i těch 5,5 za kterých jezdí. Nevím co na tom nechápeš. Otevři si ceník 308 a najdi mi tam u 1,2 PT 4 litry. Nejsou tam, to že si někde viděl prospekt s NEDC, a porovnáváš to s hodnotou WLTP je opravdu o tvé mozkové kapacitě. řeknu ti to jinak - tj jako kdybys koukal na maximální rychlosti, ale u jednoho auta měl jednotky v mílích, a u druhého v km, a stěžoval by sis, že to co ji má v km, tak na tvém tachometru v mílích tu rychlost nedosáhne. Prostě musíš porovnávat porovnatelné.
Jo, s tím 1.2Pure je to sympatická nabídka, je to zase něco jiného.
Na budget rodinné auto tomu asi chybí kombík... aspoň tedy v tom česko-německém pojetí.
preco by tento pseudocross nemohol nahradit klasicky hatch? Stoji rovnako, ale zaujem on je nasobne vacsi, a vlastne to je aj taky extravagantny hatchopseudocross. Podla mna sa bude predavat lepsie ako C4, vela ludi chce nieco, co posobi ako SUV, ale jazdi ako hatch a stoji ako hatch.
tiez mam rad jednoduche a prakticke auta... len skoda ze z roka na rok uz miznu .... a do popredia sa v autach uz dostavaju veci ktore si tam viem odpustit a nechybaju mi tam vobec...
za mna ta faceliftovana i30 s tou 1,5tkou je este nadalej jednoduche auto ktore bude aj ako jazdenka o dalsich 5-6 rokov iste velmi ziadane prave u ludi ktori v zaplave novych pretechnizovanych aut budu chciet nadalej nieco jednoduche a dostupne
Očividně je problém opravdu v tvé mozkové kapacitě, WLTP2, tedy test v provozu, udává u 1,2 PT, 81 kw, s man6, například u porovnatelného vozu 308, spotřebu 5,5 litrů...
Je to jednoduché, NEDC vs. WLTP2. Porovnej tyhle dva údaje, a zjistiš, že japonec s bateriemi je třeba o dva litry níže, tzn při 6l vs 4l, je to 33% méně, je to dost polopatické?
Jen kdyby ta i30 po faceliftu nebyla tak zoufale ošklivá. :-( A přední maska, to je nejhorší. Ty obří díry v mřížce jen odkrývají velký prázdný prostor mezi ní a chladičem. Vypadá to fakt blbě (a dost lacině).
myslíš ty žabožrouti, kteří pro Ford vyrábějí naftové motory? Jsou výrazně spolehlivější, než slavné EcoBoosty... jako opravdu bych za poslední dekádu nedával Ford před PSA - automaty na ***, benzíny na ***, a funkční jen diesely, ty od PSA...
Ja som si konfiguroval Scalu - nič moc, Ambiente, 1,0TSI/81 kW, manuálna prevodovka, pár drobností naviac, a bol som tiež na dvacke. Myslíš, že taký neslaný-nemastný lowend za tie peniaze stojí?
Já mám 308 , ještě se starším 1.6 HDi bez močoviny z roku 2015 , kdy už se přecházelo na BlueHDI ... teď v zimě spotřeba kolem 5l , ale to jezdím často dálnici do práce ... Když jsem jel po okresce z Jihlavy do Brna a zpět, měl jsem 3,9l teď v zimě ... V létě na kvalitních gumách bych se dostal určitě ještě o nějakou tu desetinku níž ...
novy LANE ASSIST je u hyundaiu paradny - ak chces, udrziava auto v strede a soferuje sam, ak nechces, nastavis si iny rezim fungovania alebo ho vypnes.
Kamen urazu pre takych "bezpecnych" ako teba a mna je, ze adapt. tempomat je u H/K len v najvyssej vybave s automatom a najsilnejsim motorom.
To uz je casto bud cez rozpocet, alebo niekto nechce automat, alebo jednoducho doplacat kopu az zbytocnosti co nechces za co ja viem 5000 EUR len kvoli adapt. tempomatu clovek nechce a naopak pri aute od urcitej ceny uz mnohi ten adapt. tempomat chcu, uz aj z pohladu opatovneho predaja je to zaujimave, lebo vela veci, co niekedy boli sci-fi, su dnes standard...
jj,mam naprosto stejny dojem..Za mřížkou vypadajici jak trun z Games of Thrones je metrova prazdna dira,az pak chladic. A zakladni výbava je proste tragedie.. Ale Háčko je tady poslední dobu modla, tak se mu toleruje vše, i to,ze po FL je vážně hnusný a v interiéru laciný jak FoFo.
Čtyři litry byla udávaná spotřeba podle NEDC, což taky jde dosáhnout. Akorát stylem NEDC nejezdíš ani na sněhu, natož za předpisových dvaceti stupňů. Podle WLTP mají benziny 5,5-6 litru a diesely 4,6-4,8, což je bez problémů dosažitelná spotřeba.
Medzicasom co som napisal prispevok som videl dva nazivo - tmavo cerveny a bezovy/pieskovy? Clovek by neveril, co spravi ina farba metalyzy...
Ano, je to ulet, pre mna osobne - mal som C4 - je to po rokoch prvy citroen, co ma fakt zaujal, ta koncepcia na styl X4/X6 ma cosi do seba, v kazdom pripade to vyzera, ze captur ci puma su oproti tomuto priestorovo len take hrackarske auticka... A pritom to ani nie je prerastene auto, fakt kompaktne SUV, trieda C, uz to vidim ako obrovsky predajny argument...
Mám celoročky na Pajeru i Lanceru. Jezdím minimálně (do 200 km měsíčně) a pokud je venku hnusně nic mě nenutí vyjet. Na Lanceru mám dva roky tyhle protektory od Vraníku - https://www.pneuvranik.cz/…t-4s-_ms_-vranik - a jsem maximálně spokojen. Myslím že kus stál okolo 850 Kč. Před tím jsem používal GoodYear Vector 4 seasons a ty stály necelých 9 tisíc všechny čtyři (to jsem jezdil víc a najel jsem na nic přes 60 tisíc km).
ved ono ludom sa to bude pacit ... len mne tato koncepcia moc nesedi a aj samotny dizajn mi tu tiez moc neladi.... inak urcite to bude uspesne auto to je jasne.... :yes:
Mne to skôr pripadá ako taký modernejší Cactus ale o dosť kvalitnejší.Najviac sa mi páči prístrojovka zo zadu ako C-HR spredu trochu komplikované ale ako priestorovo velmi slušné podla Karpata.Priplácať si aj vo vyšších výbavách za lakované klučky a liatiny je dosť divné a samozrejme len s trojvalcom.No neviem keď som si ho konfiguroval tak cena bola okolo 20 000 Eur a to je na Citróna dosť.Možno si to pár kupcov nájde.
To máš samozřejmě pravdu. Slováci jsou trošku jiní než třeba spořiví doudlebáci, protože více dbají na svou sebeprezentaci. Moje preference - atmosféra benzín (jednoduchý), 5-kvalt (na moje pojížďky stačí), Carplay nevím co je, LED ne ani xenony - žárovka H7 stojí stovku a výměna je otázka 5 minut (u normálního auta), kamery, senzory, automatika jsou pro mě zbytné prkotiny.
Citroën má přeci taky alternativy, SUV variantou k C4 je C5 Aircross. A navíc ještě MPV.
Když Citroënu nechyběl klasický hatchback doteď, opravdu nemá s novou C4 co ztratit, ta může jen získávat.
by mohol byt este aj renault arkana... aj ked samozrejme na ten si este musime kusok pockat.... inak neviem si to v reale dost dobre predstavit ze sa zakaznik rozhoduje medzi C4 a scalou.... ked uz tak kamiq ma podla mna k C4 blizsie ako scala.... ale ok... za mna je C4 zaujimave auto ale ten jeho dizajn sa mi proste nepaci a to inak pritom C5 aircross som vizualne chvalil.. ale toto fakt ne... nejake mi to pride divne... ale ano uspech to urcite mat bude... snaha odlisit sa dnes je jasna a toto auto to bude zvladat v pohode.. suma sumarum... celkovo dost divna konkurencia je v tabulke ale to je len dokaz toho ze citroenu nadalej chyba klasicky hatch v C segmente... a tento pseudocross ho nahradit fakt nemoze....
mne skor nesedi celkove ponatie toho auta ako takeho.. nie je to normalny hatch ale ani ako normalny cross ci SUV mi to nepride... je to vizualne proste taky kockopes a k tomu este aj dost neelegantny... pritom napr C5 aircross je pekne SUV ... ale tato C4 za mna vizualne fakt moc nefunguje a posobi celkovo divne a akoby citron uz nevedel jak vizualne dalej ... napriek tomu ale ok... uspech zrejme mat bude... je to ine a neokukane a ludia toto zeru ... ale inak fakt .. za dane prachy sa iste najdu aj zaujimavejsie vozy .... a ked uz zoberieme vyssie vybavy a cenovky tak skutocne tu uz sa da kupit cokolvek ine ako tento nemastny neslany citron .... ved za 20 tisic je uz skutocne z coho vyberat presne tak... ale ako zaklad v cene od to moze byt zaujimava volba pre niekoho kto sa chce zaroven aj kusok odlisit to ano :yes:
U nás je za 437 silnější TSI s 6MT... s 16" liťákama a LED světlama... tempomat, zadní senzory, 6 bagů, vyhřívaný sedačky. K tomu vzít bezdrátový SmartLink s větší obrazovkou za 12 a jsi na 450 ceník za důstojně vybavený i motorizovaný auto. Což je asi adekvátní... není to žádná cenová bomba, ale vzhledem k dnešním cenám...
Ten snížený výkon je myslím pro tento modelový rok. Ještě v loňském roce měla facelftovaná verze 80 koní, teď píšou 72 jako měl dříve litr. Jedno je jasné, že to už nebude jako před rokem, ale to nemusí být úplně špatně ;-)
zaujimave, ved preco nie, nizsia stredna je nizsia stredna, ci s vybavou, ci bez:D
P.S.
u hyundaiu sa vsak priplatky oplatia, napr. comfort + 1100 EUR = family a navyse:
automaticka klima
cuvacia kamera
otvor na lyze
výškovo nast. sedadlo spolujazdca + el. bedrova opierka vodica
predná laktova opierka je posuvna
a mnoho dalsieho
U inych znaciek by za tu cenu bola len klima a nejaka prkotina...
No así tak, moje preference je spíš ten úspornější diesel, Carplay určitě ano, Led světla určitě ano, pokud možno full led, matrix ajá nevím co všechno, prostě co nejlepší jsou k dispozici, senzory/kamera - asi by stačilo jedno z toho, zkusil jsem jak kombinaci obojího tak jen senzory a bohatě stačí, ve svém autě nemám nic a nějak mi to nechybi, lane assist může být, ale jen takovým ketrý si zapnu jen když já chci, čti párkrát při jízdě na dálnici, ne abych ho musel po každém startování vypínat, tempomat určitě ano, adaptivní může být, nutnost to není, mrtvý úhel a senzor vyparkování jo, praktické věci.
A ještě bych prosil vyhřívání sedadel, volantu a čelního skla.
Tomu SS při faceliftu pěkně ořezali výkon. Každopádně bych neřekl, že se vrací normálně naceněná auta. Mitsu končí, Tipo skončí, příští i30 určitě zdraží. C4 nestojí moc, ale uvidíš, že cena poroste. Už kvůli pokutě.
Jestli jsem s něčím měl u kamery problém, pak s tím, že se snadno zašpiní a pak ten výhled je jako z mlhy. Ale že by nestačilo rozlišení nebo rychlost vykreslování? To opravdu ne.
Tak si stáhneš trasu offline, jak ti píše brzda... osobně už bych s podporou AA/ACP neutrácel za vestavěnou navi ani korunu. Jezdím s Waze pořád a až na jednu trapnou historku (Waze zavedla novou funkci dálničních kuponů během mé dovolené a já si pak projel část Maďarska po okreskách) bez problémů... jo, dřív se stávalo, že verze v telefonu zastarala a bylo potřeba to přeinstalovat, což vzhledem k chybějící oficiální podpoře pro CZ byl trošku opruz, stahování balíčku a tak... ale nově by mělo být AA už normálně na Google store.
Já jsem PSA positive, ale zrovna ta kamera je fakt fail. Dynamické naváděcí pruhy sice má, ale rozlišení je tak 5 let zpět. Pohled shora se jen načítá tou zpětnou kamerou, jiné automobilky mají horní pohled okamžitý z bočních kamer (což je teda ale zase výrazně dražší řešení). Každopádně rozlišení parkovací kamery je u vozidel PSA kritizováno dost často, měli by s tím něco udělat......
V android auto používám Google maps nebo Waze a oboje umí stáhnout naplánovanou trasu pro použití offline. Popisované problémy ksem zatím nezaznamenal, spíš mě extrémně s.re že něco funguje s asistentem česky a něco ne. Ještě to není asi úplně dotažené. Vestavěná navi je pohodlnější, ale někdy nemá aktuální dopravní info (zažil jsem osobně v Polsku).
Dealeři PSA jsou obecně známí cenovou kreativitou, Škodovku neznám (mám jen služební), každopádně se nedá tvrdit, že vybavené německé auto bude levnější. Souhlasím ale s tím, že mají proti PSA lépe vyřešenou personalizaci výbav.....
tak pardon, ono je to tak nešťastně, že jsem si nevšiml, mea culpa. Ok, omlouvám se. Apple Carplay/android auto nestačí, jelikož když jedeš ven, není všude takové pokrytí daty jako máme například v ČR - a pak je ti to prdu, a tu navigaci používám většinou právě jen venku. Mimo to, moje zkušenost s vícero telefony i auty je taková, že pokud třeba někde během hodiny několikrát zastavíš/vypneš motor, má android auto/ apple car play problém se spojit - obrazovka je jen černá, a několikrát jsem ho takto už nerozjel vůbec (třeba do doby než se motor vypnul alespoň na hodinu). Jako já nechci hájit C4, ale když vemu sebe, jako specifického klienta, Scala opravdu levnější není (ceníkově) ale přiznávám, otázka je co ti vymyslí na pobočce.
Ano, krom grafickeho znazorněni prodlouženi vozidla byvaji ne vždy i dynamicke natačeci pruhy, ktere reaguji na otačeni volantu a dle kterych se da přesněji orientovat při couvani.
No a jestli se bavime o tom samem provedeni couvaci kamery a pro tebe je to dostačujici tak pro mě rozhodně ne a považuji to za minimalně diskutabilni z hlediska užitečnosti a použitelnosti.
Celoroční pneu leda tak na offroadu. Včera jsem porovnával různé pneu, zimní i letní guma lehce nad 2000,- celoroční okolo 3500,- takže co člověk ušetří na přezouvání, to zaplatí na dražších pneu. Jasně, přezouvání zabere nějaký čas, ale vlastnosti těch gum jsou dost jinde.
Na léto mi nejlíp vycházejí Nokian Wetproof (radši měkčí pneu než sportovní tuhé), za rozumný peníze fakt guma se super výsledky, akorát možná méně vydrží, ale to mě netrápí, pokud budu jezdit ostře, stejně sjedu každou pneu do 10tkm...
Nerozumím... jak Ambition nelze s hliníkovejma diskama?
Pragmatická volba jsou lité 16" Orion za 16t v paketu Exteriér s led zadníma světlama, tmavejma sklama a senzorama... a nebo klasicky výběr z nabídky (2x16", 4x17"). Jenom pro 18" musíš mít Style... ale to bych stejně nikomu neradil.
Totéž navi pro ten akční model... paket Navi za 40t, je v tom teda povinně bezdrátové nabíjení a virtuální kokpit... ale když už nutně navi chceš a nestačí ti AndroidAuto, tak se koupit dá.
PS: ne že bych chtěl nějak lobovat za Scalu...
Vesměs jako celek. Už je to nějaky rok zpět, ale celkově a ne jen naběh samotne kamery, jeji pomalost, značne zkresleni a obrazovy vystup se srazil a teď nevim zda z 8 či 7" na cca 5". Navic si, už napamatuji zda vubec měla dynamicke navaděci pruhy.
A když zmiňuješ 208, kterou sice osobně neznam, ale na YT jsem viděl recenzi, ale netušim zda šlo o klasickou či uživatelskou tak v ni byla pravě ukazka a popis realně špatne využitelnosti zpětne kamery. Piši o předchozi generaci ne o te součastne.
Hele nevím, zkusil jsem si sestavit C4 podle toho co by mělo případné moje auto mít, vyšlo to na 589 900. Zkusil jsem to se Scalou, vzal akční model, jsem na 560, ale bez Kessy, navigace a polokoženýho interiéru. Takže jsme zkusil vzít Ambition, a ejhle, nelze s hliníkovejma diskama, takže začínám Stylem a jsem rázem na 530...a stejne vybavene auto je pak za 630, takze cca 40 rozdil, otazka je co pak nabidne dealer... ale vylozene pro Scalu to nehovori (pocital jsem motor 1,0 TSI 81 kw a 1,2 PT 96kw)
Family - druha najvyssia vybava - je najpredavanejsia verzia.
Ten zaklad ma zostatkovu hodnotu 0, pretoze existuje len na papieri, nikto ho nevidel ani nekupi a teda ani nepreda ako jazdenku.
Prave hyundai ma velmi dobru strategiu - nalaka ta na minimalnu cenu a ked dojdes a pozries co ponukaju a za kolko, tak vacsina si rada doplati trochu vyssiu vybavu za mierne vyssiu cenu, ale stale v dobrom pomere cena/hodnota.
ti co si to koupí také věří, že je to parádní, až to za pět let budou chtít prodat, a dostanou pár drobných, protože už dnes je černobílé rádio zastaralé, natož za 5 let, tak se budou teprve divit... to bude nadávek na Hyundai, jak jim tvrdili, že kupují kvalitní české auto, jak se to dobře prodává a drží si to cenu... jó, komu není rady, tomu není pomoci
Áno, Scala v slušnej výbave je brutálne dráha. Ani sa nečudujem, že predaje pokrivkávajú..
C4 je podobný koncept.
Male auto, natiahnuté a draho predávané.
Rozdiel je v tom, že Scala ma aj lacnejšie verzie a C4 je v základe slabšie vybavený ako Scala - ktorá aj v základe vyzerá použitelne.
Ale to zase ne, i když spotřebu sraži žena, ktera take občas s autem jezdi.
Ja spotřebu moc nesleduji, ale těch 9l to asi bude pokud vemu v potaz čistě mnou najete km. Ale samozřjemně se nejedna jen o středni či delši přesuny. Na plyn však šlapu statečně to zase jo.
No, tak záleží co je to za auto, tohle konkrétní má koncepci, která je užraná. Za 10 s tím Fokusem co máš - to nedám ani se stejným motorem ve větší Kuze, to už je docela šlapání na plyn, abych se dostal na 10.
Koukam taky tu spotřebu nemaš zrovna nejnižši...ja to mam tak, že pokud je spotřeba při normalnějši jizdě na středně dlouhe trase do 10l tak je to na pohodu. Navic pokud se ročně najede nějaky kilometrovy pruměr, ktery je někde k 15t tak jsou naklady na palivo da se řict marginalni.
Tak jsem teď v rychlosti naklikal Scalu a C4 - do výbavy jsem vložil téměř vše (tak, aby to bylo v podstatě totožné) a pohon je Scala - 110kW 7DSG, C4 - 96kW 8Aisin. (Chtěl jsem zvolit diesel, ale u Scaly mi ho konfigurátor nenabízí, u C4 je možnost 1.5 HDi). Výsledná cena: Scala - 705900,- C4 - 661100,-
jj,mam naprosto stejny dojem..Za mřížkou vypadajici jak trun z Games of Thrones je metrova prazdna dira,az pak chladic. A zakladni výbava je proste tragedie.. Ale Háčko je tady poslední dobu modla, tak se mu toleruje vše, i to,ze po FL je vážně hnusný a v interiéru laciný jak FoFo.
V tomhle případě si nemyslím (určitě máš pravdu se Scenikem), protože 215/65/16 je poměrně běžný rozměr pneumatik u starších offroudů.
Edit: Tak asi máš pravdu. Prošel jsem katalog z roku 2003 a tenhle rozměr tam má jen Pajero Pinin. Zajímavé je, že hodně Audi (A4 a A6 s šestiválcema) a pár Mercedesů v té době používaly rozměr 215/55/16.
To auto má zaujímavé rozmery pneumatík. V základe 215/65/16. Vo vyšších výbavach 195/60/18 resp. 215/60/17. Dosť atypické rozmery, ale to sa stáva v posledných rokoch u Francúzov normálnym, vid posledný Scenic.
To neni jen o rozlišeni. Ja mam u focuse rozlišeni z doby franty klacka, ale funkče je ta kamera vyrazně někde jinde než to co jsem zažil v 308. A když jsem viděl kritiku u 208 tak jsem se tomu ani nedivil, protože to vypadalo snad stejně jako v te 308 což samo po HW strance nemuselo byt.
Dynamické naváděcí pruhy - to myslíš ty čáry, které se stáčí podle toho, jak moc otočíš volantem? To mají všechny Peugeoty. Navíc ta kamera kromě pohledu vzad umí i pohled "shora", který se zobrazuje hned vedle. Jinak s rychlostí či náběhem kamery jsem tedy vůbec neměl problém, naskakovala prakticky okamžitě.
Viděl jsem jak úplný základ (náhradní vůz prodejce), tak nějakou vyšší verzi, a vypadá to stejně blbě. Navíc ta obří díra změnou barvy nebo provedení nezmizí a skrz mřížku je zkrátka vidět. Ne, nelíbí se mi to v žádném provedení.
16'' kolesá sú len pri základnej výbave Live, už pri výbave Feel sú pneumatiky 18'' 195/60 na plechačoch. Pozeral som, že ich vyrábajú len Michelin, Goodyear a Continental. Takže dosť obmedzený výber a vyššie ceny.
rovnako ako nemozes plnohodnotne nahradit MPV nejakymi SUVEckami tak rovnako nejde za mna nahradit plnohodnotne hatch takymto zvysenym akoby crossoverom .... nejaka ta klasicka C4 v podobe klasickeho hatchu za mna bude citroenu nadalej chybat... pritom napr peugeot ma aj klasicku 308 a popritom zvysenu 3008... a takychto pripadov je viac... vid megane a arkana.... ci povedzme corolla a C-HR ... len citoren sa uz na klasicky hatch v triede golfa akosi vykaslal ... a tie pocty mu potom mozu chybat
A tak to ja bych si zase i připlatil za to, abych v autě neměl parkovaci čidla a ruzne asistenty typu, lane, side, travel atd. Z parkovacich pomocniku jedině kameru, ale takovou, ktera by byla nejen funkči, ale i opravdu pomocna a použitelna. Protože po zkušenosti s kamerou v 308, ktera byla zadarmo draha vim, že neni kamera jako kamera.
Kapacita nekapacita. Mám dvě auta, jedno má na papíru 3,9 a jezdí za 3,8. Druhé má na papíru 4, ačkoli by tam mělo mít 6,5. A jezdí za 6,5. Chápeš co mě na tom sere?
Kdybychom se pohybovali jen na teoretické bázi laboratorních měření, tak to dává smysl. Ale trošku proti nám mluví ta realita, jako že těm Japoncům to za tu papírovou spotřebu jezdí. Nikdy, opakuji nikdy, jsem neviděl nikoho s benzínovým ICE jet za 4 litry. Myslím tím benzínový ICE s výkonem 100kW.
Zdravím zdejší slavný diskusní systém, nebyl náhodou vyvinut původně jako infotainment do P406?
Ten motor fakt přesně nevím, nějaká 1,2ka to byla, benzín. Určitě ne nafta, to vylučuju, to bych nemohl být při smyslech.
Neřeším, jak velká ta spotřeba je, ale rozpor mezi tím, co oni tvrdí a tím, kolik to ve skutečnosti vezme. Kdyby tam napsali 10l/100 a v reálu to jezdílo za 9,99 tak neřeknu ani slovo proti. Víš, že v zimě jezdím Peugeotem za 13. Jenže on má v papírech 12,7 takže to neřeším. Tenkrát se ještě nemuselo lhát.
že to má volič převodovky na tlačítka. Řeknu vám, není to příliš pohodlné. V mém autě je na tlačíko jen to P a stejně mám vždycky problém se na něj prstem trefit. Není to ono. Každá páčka je lepší, než tlačítko, když se jedná o volič převodovky.
Pravda, je tam takové hejblátko. Zajímal by mne co to udělá, když se do toho za jízdy špatně drbne. Třeba ve 100ce na R. Přechody mezi B a D asi taky nebudou nic moc.
Pořád mi při mé mozkové kapacitě vrtá hlavou, proč Japonci cpou do auta drahé baterie a elektromotory, aby dosáhli stejné spotřeby jako to umí Francouzi s obyčejným spalovákem. Zkus mi to nějak polopaticky vysvětlit, abych to pochopil.
Nemůžu - ale nemůžu si pomoct, ne a a ne, nejde to.
Byl jsem nedávno v Peugeotu, já vůl jsem tam přijel Toyotou. Jo, vždycky to popletu a do Peugeotu jedu Toyotou a do Toyoty pak zase Peugeotem. A v tom Peugeotu jsem se zajímal o novou 306ku (co to melu, 308ku). Tak mi pan prodejce vyjel z počítače papír, kde byla konfigurace, cena, spotřeba a tak. No a mě se strašně nelíbilo, že tam bylo napsáno 4,0 l/100, když vím, že ta Toyota před saloonem má v papírech 3,9 (a umí tak jet). Tak jsem si řekl, tady někdo trošku lže. Proč by v Toyotě dělali takové cavyky s baterkama a tak, když stačí i bez nich a spotřeba je stejná... Pak jsem se do toho posadil a najednou koukám - vždyť mám takový úplně stejný krám už jeden doma a zadarmo (tedy nemusím vyvalit dalších 370 tisíc). A bylo vymalováno, nasedli jsme do Toyoty a jeli domů.