Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Citroën C4 jsme srovnali s konkurencí. Lákadlem je nízká cena

David Bureš
Diskuze (138)

Citroën C4 v nové generaci překvapuje nízkou základní cenou. Rozhodli jsme se ji srovnat s dalšími kompakty. Navíc se ukazuje, že je dostupné i odvozené ë-C4, tedy na poměry elektroaut.

Značka Citroën se opět vrací k modelu nazvanému C4. Znovu jde o zástupce kompaktního segmentu, v rámci avantgardní strategie značky však pojal hatchback novým způsobem, když se svým stylem přiblížil dnes tak módním crossoverům. Neotřelý design ale není to jediné, čím nový Citroën C4 zaujal, tím je totiž také třeba cenovka.

Citroën má hrát v rámci koncernu Stellantis roli spíše dostupnější značky, společně s Fiatem, což je na nastavení cenové strategie nové C4 jasně patrné. Se základním tříválcem 1.2 PureTech (75 kW) jeho ceny startují na částce 369.900 korun, což z něj dělá jeden z nejdostupnějších kompaktních hatchbacků na českém trhu. Proto jsme se ho rozhodli srovnat s konkurencí.

Základní cenovku C4 jsme tak porovnali hned se šesti konkurenty z dané kategorie. Z tohoto srovnání tak vyplývá, že moc levnějších kompaktů dnes na českém trhu nenajdeme. Výrazně levnější jsou vlastně jen dva.

Nošovický Hyundai i30 s atmosférickým čtyřválcem 1.5i CVVT (81 kW) startuje na velice nízké částce 329.900 korun. Fiat Tipo pak po modernizaci s nově nabízeným turbotříválcem 1.0 FireFly (74 kW) vyjde minimálně na 349.900 korun. Levnější je pak také Kia Ceed, a to zhruba o pět tisíc. Volí však jinou strategii než technicky spřízněná i30, v základu se totiž spoléhá na přeplňovaný tříválec 1.0 T-GDi (74 kW).

Pokud by vám pak v přehledu chyběl třeba Renault Mégane, vězte, že ten podle aktuálního ceníku pořídíte minimálně za 435.000 korun,  a to se čtyřválcem 1.3 TCe (85 kW). Dnes už moc levný není ani Seat Leon, startující s tříválcem 1.0 TSI (81 kW) na částce 494.900 Kč.

Citroën C4 – srovnání základního motoru s konkurencí
Model Citroën C4 Fiat Tipo Hyundai i30 Kia Ceed Opel Astra Peugeot 308 Škoda Scala
Motor 1.2 PureTech 1.0 FireFly 1.5i CVVT 1.0 T-GDi 1.2 Turbo 1.2 PureTech 1.0 TSI
Zdvihový objem [cm3] 1199 999 1498 998 1199 1199 999
Válce/ventily 3/4 3/4 4/4 3/4 3/4 3/4 3/4
Největší výkon [kW/min] 75/5500 74/5000 81/6000 74/4500-6000 81/4500 81/5500 70/5000-5500
Točivý moment [N.m/min]  205/1750 190/1500 144/3500 172/1500-4000 195/2000-3500 205/1500 175/1600-3500
Převodovka 6M 5M 6M 6M 6M 6M 5M
Max. rychlost [km/h] 184 192 187 183 200 186 190
Zrychlení 0-100 km/h [s] 11,3 11,8 12,3 11,8 10,9 10 11
Komb. spotřeba [l/100 km] ? 5,5 5,4 5,2 5,2 5,5 5,2
Základní cena [Kč] 369.900 349.900 329.990 364.980 419.990 389.000 397.900

A co výbava?

Jenže základní cenovka není všechno, a tak jsme se rozhodli porovnat také základní výbavu C4 a jejích konkurentů.

A to se hned projevila nízká cena Hyundaie i30. Tu totiž vysvětluje chybějící výškově nastavitelné sedadlo řidiče, rádio s monochromatickým displejem a bez bluetooth handsfree nebo zadní okna na kličku. Vůz lze ale dovybavit paketem Plus, který za 10.000 Kč přidá mlhovky, bluetooth, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a dojezdovou rezervu. Podobně se bez elektrického stahování zadních oken musí v základu obejít Fiat Tipo, který rovněž nemá v tomto případě vyhřívání vnějších zpětných zrcátek.

Naopak Citroën C4 tyto prvky má. Na rozdíl od mnohé konkurence pak už v základu obouvá 16" kola, byť pouze ocelová.

Vysvětluje se tím i vyšší základní cena Škody Scala nebo Opelu Astra. Scala s tříválcem 1.0 TSI (70 kW) a pouze pětistupňovým manuálem stojí podle ceníku minimálně 397.900 korun. Má však multimediální systém s 6,5" dotykovým displejem, stejně jako diodové světlomety nebo mlhovky.

Opel Astra pak sice překonává čtyřsettisícovou hranici, s 1.2 Turbo (81 kW) stojí v základu 419.990 korun, zato si nemusíte připlácet za zadní parkovací čidla, ambientní osvětlení, diodové světlomety, litá kola nebo třeba kožený volant.

Slušně vybavený v základu je i Peugeot 308 s 1.2 PureTech (81 kW) za 389.900 korun. Na rozdíl od sledované konkurence má v základu dvouzónovou automatickou klimatizaci.

Citroën C4 – cenové srovnání základní verze s konkurencí
Vůz Citroën C4 Fiat Tipo Hyundai i30 Kia Ceed Opel Astra Peugeot 308 Škoda Scala
Motor 1.2 PureTech 1.0 FireFly 1.5i CVVT 1.0 T-GDi 1.2 Turbo 1.2 PureTech 1.0 TSI
Výkon [kW/min] 75/5500 74/5000 81/6000 74/4500-6000 81/4500 81/5500 70/5000-5500
Převodovka 6M 5M 6M 6M 6M 6M 5M
Výbava Live Tipo Start Comfort Edition Active Ambition
Základní cena [Kč] 369.900 349.900 329.990 364.980 419.990 389.000 397.900
Airbagy 6 6 6 6 6 6 6
Ambientní osvětlení - - - - S - S
Centrální zamykání s dálkovým ovládáním S S S S S S S
Elektricky ovládaná přední/zadní okna S/S S/- S/- S/S S/S S/S S/10.000**
Elektricky ovládaná/vyhřívaná zrcátka S/S S/2.000 S/S S/S S/S S/S S/S
Klimatizace manuální manuální manuální manuální manuální automatická manuální
Kola 16" ocelová 15" ocelová 15" ocelová 15" ocelová 16" litá 16" litá 16" ocelová
Metalický lak 15.000 16.000 16.900 15.000 15.000 14.000 14.400
Multifunkční volant S S S S kožený kožený 10.000**
Palubní počítač S S S S S S S
Parkovací senzory vzadu - - - - S S 9.200
Rádio bluetooth, DAB, 5" černobílý bluetooth, DAB, 6 repro DAB, monochromatický d. bluetooth, DAB, 5" bluetooth, DAB, 7",  6 repro bluetooth, DAB, 9,7", 6 repro bluetooth, DAB, 6,5"
Rezervní kolo - 2.500 10.000* S 3.000 5.500 3.000
Světelný senzor S - S S S S S
Světlomety halogenové halogenové halogenové halogenové LED halogenové LED + mlhovky
Tempomat S 2.500 S S S S S
Výškově nastavitelné sedadlo řidiče S S 10.000* S S S S
*V rámci sady Plus, **V rámci paketu Interiér      

Dostupný i na poměry elektroaut

A jak to vypadá s cenami dalších nabízených motorů? Druhá tabulka ukazuje srovnání s Citroënem C4 se silnější verzí tříválce 1.2 PureTech pod kapotou, o výkonu 96 kW. V takovém případě ceny začínají na částce 439.900 korun. Ukazuje se tak, že lákadlem C4 je spíše základní motorizace. V tomto případě už je základní cenovka ve srovnání s konkurencí vyšší.

Letos odcházející Peugeot 308 s tím samým motorem stojí 426.000 korun. Levnější je též Opel Astra, se stejně výkonným tříválcem téhož objemu (avšak technicky jiného) startuje na částce 426.000 korun. Korejské duo Kia Ceed a Hyundai i30 jsou pak levnější i vlivem motoru, podobně výkonný agregát nenabízí, nejblíže je tříválec 1.0 T-GDi (88 kW). Poté je tu až čtyřválec 1.5 T-GDi (117 kW). Podobná situace je také u Škody Scala, která má buď tříválec 1.0 TSI (81 kW) za základních 417.900 korun, nebo čtyřválec 1.5 TSI (110 kW) za nejméně 457.900 korun.

Citroën C4 – srovnání motoru 1.2 PureTech (96 kW) s konkurencí
Model Citroën C4 Kia Ceed Hyundai i30 Opel Astra Peugeot 308 Škoda Scala
Motor 1.2 PureTech 1.0 T-GDi 1.0 T-GDi 1.2 Turbo 1.2 PureTech 1.0 TSI
Zdvihový objem [cm3] 1199 998 998 1199 1199 999
Válce/ventily 3/4 3/4 3/4 3/4 3/4 3/4
Největší výkon [kW/min] 96/5500 88/6000 88/6000 96/5500 96/5500 81/5500
Točivý moment [N.m/min]  230/1750 172/1500-4000 172/1500-4000 225/2000-3500 230/1750 200/2000-3000
Převodovka 6M 6M 6M 6M 6M 6M
Max. rychlost [km/h] 208 190 196 215 200 198
Zrychlení 0-100 km/h [s] 8,9 11,2 11,2 10,5 9,7 10,3
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,3 5,2 5,4 5,2 5,6 5,7
Základní cena [Kč] 439.900 394.980 349.990 429.990 426.000 417.900

Cena je nicméně lákadlem také v případě elektrického Citroënu ë-C4, jehož ceny startují na částce 799.900 korun. Kompaktní hatchback s elektrickým pohonem je tudíž v základu levnější než malé elektrické SUV Peugeot e-2008 za výchozích 875.000 korun. Výrazně levnější je pak ë-C4 také než přímá konkurence, Nissan Leaf startuje na 859.900 Kč, Volkswagen ID.3 dokonce na 976.900 korun. V jeho případě ale v nejbližší době dorazí dostupnější derivát, zatím s neznámou cenovkou.

Citroën ë-C4 – srovnání elektrické verze s konkurencí
Model Citroën ë-C4 Nissan Leaf Peugeot e-2008 Volkswagen ID.3
Největší výkon [kW] 100 110 100 110
Točivý moment [N.m]  260 320 260 310
Max. rychlost [km/h] 150 144 150 160
Zrychlení 0-100 km/h [s] 9,5 7,9 9,0 8,9
Komb. spotřeba [kWh/100 km] 18,3 17,1 17,7 14,9
Kapacita baterií [kWh] 50 40 50 45
Normovaný dojezd dle WLTP [km] 350 270 310 351
Základní cena [Kč] 799.900 859.900 875.000 976.900
David Bureš
Diskuze (138)

Doporučujeme

9. 2. 2021 15:50
Re: ako konkurent
jak nemoze?
vsade pocujem ze "vysoke nastupovanie"....lebo ludia nie su ochotni sa ohnut
9. 2. 2021 15:47
Re: C 4
minuly rok predaje citronu neboli spatne, ludi si to najde.....
9. 2. 2021 15:34
Re: porovnanie cien..
jtd+hdi :yes:
9. 2. 2021 15:32
Re: porovnanie cien..
:D :D :D :D :D :yes:
Avatar - Emel
9. 2. 2021 10:29
Re: porovnanie cien..
To se nám asi zatím nestalo... ta kamera bez ničeho je docela opruz v tomhle počasí.