Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Citroën C4
Citroën C4
Citroën C4
Citroën C4
91
Fotogalerie

Nový Citroën C4 jsme srovnali s konkurencí. Lákadlem je nízká cena

Citroën C4 v nové generaci překvapuje nízkou základní cenou. Rozhodli jsme se ji srovnat s dalšími kompakty. Navíc se ukazuje, že je dostupné i odvozené ë-C4, tedy na poměry elektroaut.

Značka Citroën se opět vrací k modelu nazvanému C4. Znovu jde o zástupce kompaktního segmentu, v rámci avantgardní strategie značky však pojal hatchback novým způsobem, když se svým stylem přiblížil dnes tak módním crossoverům. Neotřelý design ale není to jediné, čím nový Citroën C4 zaujal, tím je totiž také třeba cenovka.

Citroën má hrát v rámci koncernu Stellantis roli spíše dostupnější značky, společně s Fiatem, což je na nastavení cenové strategie nové C4 jasně patrné. Se základním tříválcem 1.2 PureTech (75 kW) jeho ceny startují na částce 369.900 korun, což z něj dělá jeden z nejdostupnějších kompaktních hatchbacků na českém trhu. Proto jsme se ho rozhodli srovnat s konkurencí.

Základní cenovku C4 jsme tak porovnali hned se šesti konkurenty z dané kategorie. Z tohoto srovnání tak vyplývá, že moc levnějších kompaktů dnes na českém trhu nenajdeme. Výrazně levnější jsou vlastně jen dva.

Nošovický Hyundai i30 s atmosférickým čtyřválcem 1.5i CVVT (81 kW) startuje na velice nízké částce 329.900 korun. Fiat Tipo pak po modernizaci s nově nabízeným turbotříválcem 1.0 FireFly (74 kW) vyjde minimálně na 349.900 korun. Levnější je pak také Kia Ceed, a to zhruba o pět tisíc. Volí však jinou strategii než technicky spřízněná i30, v základu se totiž spoléhá na přeplňovaný tříválec 1.0 T-GDi (74 kW).

Pokud by vám pak v přehledu chyběl třeba Renault Mégane, vězte, že ten podle aktuálního ceníku pořídíte minimálně za 435.000 korun,  a to se čtyřválcem 1.3 TCe (85 kW). Dnes už moc levný není ani Seat Leon, startující s tříválcem 1.0 TSI (81 kW) na částce 494.900 Kč.

Citroën C4 – srovnání základního motoru s konkurencí
ModelCitroën C4Fiat TipoHyundai i30Kia CeedOpel AstraPeugeot 308Škoda Scala
Motor1.2 PureTech1.0 FireFly1.5i CVVT1.0 T-GDi1.2 Turbo1.2 PureTech1.0 TSI
Zdvihový objem [cm3]1199999149899811991199999
Válce/ventily3/43/44/43/43/43/43/4
Největší výkon [kW/min]75/550074/500081/600074/4500-600081/450081/550070/5000-5500
Točivý moment [N.m/min] 205/1750190/1500144/3500172/1500-4000195/2000-3500205/1500175/1600-3500
Převodovka6M5M6M6M6M6M5M
Max. rychlost [km/h]184192187183200186190
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,311,812,311,810,91011
Komb. spotřeba [l/100 km]?5,55,45,25,25,55,2
Základní cena [Kč]369.900349.900329.990364.980419.990389.000397.900

A co výbava?

Jenže základní cenovka není všechno, a tak jsme se rozhodli porovnat také základní výbavu C4 a jejích konkurentů.

A to se hned projevila nízká cena Hyundaie i30. Tu totiž vysvětluje chybějící výškově nastavitelné sedadlo řidiče, rádio s monochromatickým displejem a bez bluetooth handsfree nebo zadní okna na kličku. Vůz lze ale dovybavit paketem Plus, který za 10.000 Kč přidá mlhovky, bluetooth, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a dojezdovou rezervu. Podobně se bez elektrického stahování zadních oken musí v základu obejít Fiat Tipo, který rovněž nemá v tomto případě vyhřívání vnějších zpětných zrcátek.

Naopak Citroën C4 tyto prvky má. Na rozdíl od mnohé konkurence pak už v základu obouvá 16" kola, byť pouze ocelová.

Vysvětluje se tím i vyšší základní cena Škody Scala nebo Opelu Astra. Scala s tříválcem 1.0 TSI (70 kW) a pouze pětistupňovým manuálem stojí podle ceníku minimálně 397.900 korun. Má však multimediální systém s 6,5" dotykovým displejem, stejně jako diodové světlomety nebo mlhovky.

Opel Astra pak sice překonává čtyřsettisícovou hranici, s 1.2 Turbo (81 kW) stojí v základu 419.990 korun, zato si nemusíte připlácet za zadní parkovací čidla, ambientní osvětlení, diodové světlomety, litá kola nebo třeba kožený volant.

Slušně vybavený v základu je i Peugeot 308 s 1.2 PureTech (81 kW) za 389.900 korun. Na rozdíl od sledované konkurence má v základu dvouzónovou automatickou klimatizaci.

Citroën C4 – cenové srovnání základní verze s konkurencí
VůzCitroën C4Fiat TipoHyundai i30Kia CeedOpel AstraPeugeot 308Škoda Scala
Motor1.2 PureTech1.0 FireFly1.5i CVVT1.0 T-GDi1.2 Turbo1.2 PureTech1.0 TSI
Výkon [kW/min]75/550074/500081/600074/4500-600081/450081/550070/5000-5500
Převodovka6M5M6M6M6M6M5M
VýbavaLiveTipoStartComfortEditionActiveAmbition
Základní cena [Kč]369.900349.900329.990364.980419.990389.000397.900
Airbagy6666666
Ambientní osvětlení----S-S
Centrální zamykání s dálkovým ovládánímSSSSSSS
Elektricky ovládaná přední/zadní oknaS/SS/-S/-S/SS/SS/SS/10.000**
Elektricky ovládaná/vyhřívaná zrcátkaS/SS/2.000S/SS/SS/SS/SS/S
Klimatizacemanuálnímanuálnímanuálnímanuálnímanuálníautomatickámanuální
Kola16" ocelová15" ocelová15" ocelová15" ocelová16" litá16" litá16" ocelová
Metalický lak15.00016.00016.90015.00015.00014.00014.400
Multifunkční volantSSSSkoženýkožený10.000**
Palubní počítačSSSSSSS
Parkovací senzory vzadu----SS9.200
Rádiobluetooth, DAB, 5" černobílýbluetooth, DAB, 6 reproDAB, monochromatický d.bluetooth, DAB, 5"bluetooth, DAB, 7",  6 reprobluetooth, DAB, 9,7", 6 reprobluetooth, DAB, 6,5"
Rezervní kolo-2.50010.000*S3.0005.5003.000
Světelný senzorS-SSSSS
SvětlometyhalogenovéhalogenovéhalogenovéhalogenovéLEDhalogenovéLED + mlhovky
TempomatS2.500SSSSS
Výškově nastavitelné sedadlo řidičeSS10.000*SSSS
*V rámci sady Plus, **V rámci paketu Interiér   

Dostupný i na poměry elektroaut

A jak to vypadá s cenami dalších nabízených motorů? Druhá tabulka ukazuje srovnání s Citroënem C4 se silnější verzí tříválce 1.2 PureTech pod kapotou, o výkonu 96 kW. V takovém případě ceny začínají na částce 439.900 korun. Ukazuje se tak, že lákadlem C4 je spíše základní motorizace. V tomto případě už je základní cenovka ve srovnání s konkurencí vyšší.

Letos odcházející Peugeot 308 s tím samým motorem stojí 426.000 korun. Levnější je též Opel Astra, se stejně výkonným tříválcem téhož objemu (avšak technicky jiného) startuje na částce 426.000 korun. Korejské duo Kia Ceed a Hyundai i30 jsou pak levnější i vlivem motoru, podobně výkonný agregát nenabízí, nejblíže je tříválec 1.0 T-GDi (88 kW). Poté je tu až čtyřválec 1.5 T-GDi (117 kW). Podobná situace je také u Škody Scala, která má buď tříválec 1.0 TSI (81 kW) za základních 417.900 korun, nebo čtyřválec 1.5 TSI (110 kW) za nejméně 457.900 korun.

Citroën C4 – srovnání motoru 1.2 PureTech (96 kW) s konkurencí
ModelCitroën C4Kia CeedHyundai i30Opel AstraPeugeot 308Škoda Scala
Motor1.2 PureTech1.0 T-GDi1.0 T-GDi1.2 Turbo1.2 PureTech1.0 TSI
Zdvihový objem [cm3]119999899811991199999
Válce/ventily3/43/43/43/43/43/4
Největší výkon [kW/min]96/550088/600088/600096/550096/550081/5500
Točivý moment [N.m/min] 230/1750172/1500-4000172/1500-4000225/2000-3500230/1750200/2000-3000
Převodovka6M6M6M6M6M6M
Max. rychlost [km/h]208190196215200198
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,911,211,210,59,710,3
Komb. spotřeba [l/100 km]5,35,25,45,25,65,7
Základní cena [Kč]439.900394.980349.990429.990426.000417.900

Cena je nicméně lákadlem také v případě elektrického Citroënu ë-C4, jehož ceny startují na částce 799.900 korun. Kompaktní hatchback s elektrickým pohonem je tudíž v základu levnější než malé elektrické SUV Peugeot e-2008 za výchozích 875.000 korun. Výrazně levnější je pak ë-C4 také než přímá konkurence, Nissan Leaf startuje na 859.900 Kč, Volkswagen ID.3 dokonce na 976.900 korun. V jeho případě ale v nejbližší době dorazí dostupnější derivát, zatím s neznámou cenovkou.

Citroën ë-C4 – srovnání elektrické verze s konkurencí
ModelCitroën ë-C4Nissan LeafPeugeot e-2008Volkswagen ID.3
Největší výkon [kW]100110100110
Točivý moment [N.m] 260320260310
Max. rychlost [km/h]150144150160
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,57,99,08,9
Komb. spotřeba [kWh/100 km]18,317,117,714,9
Kapacita baterií [kWh]50405045
Normovaný dojezd dle WLTP [km]350270310351
Základní cena [Kč]799.900859.900875.000976.900