Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Závěr dlouhodobého testu Hyundai Kona Electric Power: Vždy dojela. I v zimě

V týmu Světa motorů jsme většinou automobiloví fandové, navíc spíše chudí. O drahých elektromobilech bez zvuku a zápachu píšeme profesionálně, sami však po nich moc netoužíme. Přesto jsme se nachytali, že po Hyundaii Kona se nám stýská.
Zpět na článek
12. 2. 2021 09:24
12. 2. 2021 11:36
12. 2. 2021 12:27
12. 2. 2021 12:35
12. 2. 2021 12:51
12. 2. 2021 12:59
12. 2. 2021 12:52
12. 2. 2021 13:17
13. 2. 2021 23:14
12. 2. 2021 09:28
12. 2. 2021 09:40
12. 2. 2021 10:02
12. 2. 2021 09:55
12. 2. 2021 10:11
12. 2. 2021 10:18
14. 2. 2021 16:18
12. 2. 2021 10:45
12. 2. 2021 10:28
12. 2. 2021 12:00
12. 2. 2021 14:00
12. 2. 2021 14:37
13. 2. 2021 08:22
12. 2. 2021 14:55
12. 2. 2021 15:34
12. 2. 2021 13:49
12. 2. 2021 15:40
12. 2. 2021 21:12
12. 2. 2021 23:14
13. 2. 2021 00:28
13. 2. 2021 00:34
12. 2. 2021 08:27
Čo je to za nezmysly?
Však elektromobilom sa nedá jazdiť. V lete zožerie polovicu bateriek klíma, v zime kúrenie. Aby si niekam došiel, tak nezapínať! Inak skončíš niekde na ceste v poli, cez ktoré predlžovák nenatiahneš... A naviac, kto by sa chcel v aute v lete potoť a v zime mrznúť? K tomu každý rok, alebo aj častejšie, nová sada gúm, lebo ten ťažkotonážnik zničí všetko. Namiesto dnes už prakticky čistých plynov z výfuku budeme dýchať rakovinotvorné čiastočky gumy z pneumatík. Zlatý benzín, alebo ešte lepší diesel. 8-s
Rozbalit vlákno
68
Avatar - elektrikar
12. 2. 2021 08:29
Re: Čo je to za nezmysly?
A žerou malé děti u cesty a nikdo je nechce :-[]
12. 2. 2021 08:34
Re: Čo je to za nezmysly?
Zase jsi fetoval ty svoje prakticky čisté plyny s vykuchaným DPF?
Avatar - Ozzman
12. 2. 2021 10:24
Re: Čo je to za nezmysly?
Speciálně pro tebe jestli chceš, nechám stát přes noc diesel venku a ráno si přijď začuchat studenej start, aspon mě konečně poznáš :D
Avatar - JirkaVejrazka
12. 2. 2021 10:29
Re: Čo je to za nezmysly?
Ono ti to v soucasnych mrazech rano jeste nastartuje? ;-)
Avatar - Ozzman
12. 2. 2021 10:32
Re: Čo je to za nezmysly?
Nevím, týden jsem to nezkoušel, ale vzhledem k tomu, že je uklizen v garáži, kde je tak +5 stupnu, tak předpokládám, že jo :D Jezdím ted benzinákem :D Ale pro Romana to risknu na noc dát ven :D
12. 2. 2021 10:30
Re: Čo je to za nezmysly?
Jakom že by tvůj xicht byl to poslední co v životě uvidím?
Avatar - Ozzman
12. 2. 2021 10:32
Re: Čo je to za nezmysly?
Možná výfuk turbodieslu...
12. 2. 2021 10:36
Re: Čo je to za nezmysly?
Chtělo se mi napsat, že i z toho výfuku na mne můžeš vykouknout, ale uznávám, to už je těžce přes čáru takže prosím ignorovat.
Avatar - Ozzman
12. 2. 2021 10:37
Re: Čo je to za nezmysly?
A stejně si to napsal, ale já nejsem urážlivej ;)
12. 2. 2021 10:40
Re: Čo je to za nezmysly?
Napsal, ale stydím se za to hned jak jsem to napsal.
12. 2. 2021 12:16
Re: Čo je to za nezmysly?
Tak sorry, kámo, na teba som pri písaní tvojho príspevku nemyslel. Nenapadlo ma, že tvoj rozhľad a mozgová kapacita na jeho pochopenie nestačia.
12. 2. 2021 14:01
Re: Čo je to za nezmysly?
Možná si za to můžeš trošku sám, že u tebe člověk nehledá a nepochopí ironii. Přehraj si, kolikrát ses do mne s naprostou vážností navezl a navíc dosti nesmyslně. Pokud toto mám chápat jako ironii, nemám s tím problém.
Podle tvého příspěvku níže jsem nezůstal v tom nepochopení tebe zdaleka osamocen.
12. 2. 2021 20:37
Re: Čo je to za nezmysly?
Tak to je fakt smutné. :-(
12. 2. 2021 09:01
Re: Čo je to za nezmysly?
do prace jezdim 6km do kopce takze motor se ohriva docela rychle (prevyseni 150m), ale aspon trochu znatelne vlaze to zacina foukat az za pulkou cesty. ten co bydli na rovine, se tepla dozije jeste mnohem dyl. cestou nazpatek teplo zadny, protoze jedu skoro porad s kopce.
a sedacku ze by topila sem pri dnesnich -20 nepocejtil vubec.
kdyz v elektromobilu pustis 2kW elektricky kaminka, tak v tech 2m3 bude teplo behem minuty a za tech 6 minut protopis 200Wh. s benzinakem v soucasnejch podminkach tyhle cou*racky jezdim za 12 litru/100km
12. 2. 2021 09:23
Re: Čo je to za nezmysly?
nemyslim si, ze by to bylo tak malo. U myho phev kdyz mam nastavenej nabijeci limit 8A (a auto v zasuvce, tzn prikon tak ty 2Kw) tak to na nezavisly topeni zere i baterku. Myslim, ze to topeni klidne muze mit 4kw. Ale zase je v tom teplo...
12. 2. 2021 10:25
Re: Čo je to za nezmysly?
2kW mam v celym baraku v tehle mrazech
nemas vubec predstavu kolik tepla da 4kW
Avatar - JirkaVejrazka
12. 2. 2021 10:33
Re: Čo je to za nezmysly?
Moje PHEV si regulerne dnes rano spustilo spalovak, protoze tepelne cerpadlo uz to nezvladalo.

Ze mas v baraku 2kW neni vubec podstatne, protoze jenom dotapis aktualni ztraty. Zatimco auto je rano potreba vytopit klidne on nejakych 30 stupnu behem kratke chvile, na to ti 2kW nestaci.
12. 2. 2021 11:19
Re: Čo je to za nezmysly?
2kW - vzduch ohraty o 35C (z -20C na +15C), ktery fouka z trubky o prumeru 10cm rychlosti 5m/s.
to bys mel treba sklo rozmrazeny behem par sekund
12. 2. 2021 10:33
Re: Čo je to za nezmysly?
Není problém. Angličani to tak mají po staletí, jim ta pohoda kolem 11 stupňů celsia doma stačí.
12. 2. 2021 11:15
Re: Čo je to za nezmysly?
rika cech rusakoj, ze dnes rano nameril venku -20. rusak mu rika, ze tolik nameril doma ...
12. 2. 2021 10:49
Re: Čo je to za nezmysly?
:DD
píšeš nesmysly...
Výkon topení v autě je jinde. I superb iV psal na místě podstatně víc jenom na topení (pokud se pamatuju klidně 4-5kW na hodinu při stání).
Ostatně webasto má od 2-5,5kW a je to na předehřátí, na vytopení za jízdy by to možná ani nestačilo.

btw výměník v běžným spalováku má mezi 6-10kW, ale některý uměj i 20...
12. 2. 2021 11:13
Re: Čo je to za nezmysly?
tepelna kapacita vzduchu je pri normalnich teplotach cca 1.3kJ/m3*K.
4kW ti ohrejou 40 litru vzduhu z -20C na +50C za sekundu, ktery fouka z trubky o prumeru 10cm rychlosti 5m/s.
to bys byl ohratej hodne rychle
12. 2. 2021 11:23
Re: Čo je to za nezmysly?
jo akustická izolace má v autě desítky kg, koženou sedačku s pojezdama sotva uneseš. Skleněná střecha o ploše 1m2 určitě nechladne. Končím debatu, podívej se do parametrů webasta a nebo si najdi tepelný výměníky topení a pak uznej, že mám pravdu
12. 2. 2021 11:33
Re: Čo je to za nezmysly?
tepelny odpor neni 0 jak si myslis, tedy predmety se prestupem tepla ohrivaji mnohem pomaleji nez okolni vzduch, tedy ta tvoje sedacka s pojezdama, ktera se ohriva od vzduchu, se bude ohrivat klidne hodinu

webasto ohriva cely chladici okruh motoru vcetne motoru, proto klidne tech 5kW nez se to cely ohreje. pro ohrati interieru ale ohrat motor nepotrebujes, jestlize na to je teda topna soustava konstruovana.

evidentne nechapes jak to funguje, ani nechapes zakladni fyzikalni zakonitosti zacka zakladni skoly
12. 2. 2021 13:26
Re: Čo je to za nezmysly?
V minulosti jsem několikrát rozehříval promrzlý interiér auta teplovzdušným 2kW ventilátorem a musím konstatovat, že mnimálně pět minut nebylo na teplotě uvnitř poznat vůbec nic. Třeba o nějakém rychlém rozmrznutí oken nemůže být ani řeč.
12. 2. 2021 13:46
Re: Čo je to za nezmysly?
takze bud kecas nebo to nebyly 2kW.
ja kdyz prijedu na chalupu, tak nejdriv zatopim v krbu a pak pustim v koupelne fukar a za 5 minut to je sakra znat
12. 2. 2021 13:54
Re: Čo je to za nezmysly?
Nevím jakou máš koupelnu ale zkus to někdy udělat ve zmrzlém autě.
12. 2. 2021 13:59
Re: Čo je to za nezmysly?
prostor koupelny mam vetsi nez je prostor v aute.
a cihlovo-kjamenna zed ma mnohem vetsi tepelnou kapacitu i vodivost nez polstrovani v aute
12. 2. 2021 14:00
Re: Čo je to za nezmysly?
Říkám, zkus si to v autě. Já to dělal několikrát
12. 2. 2021 14:08
Re: Čo je to za nezmysly?
V domě s cca 130m2 plochy a stropama řekněme 2,8m když mám natemperováno na 10 stupňů, tak po 2 hodinách topení 24kW kotlem a dalšíma dvěma kamnama odhadem každé cca 5-7kW tak se dostanu někam k 17 stupňům vzduchu. Zdi jsou studený ještě další den.
12. 2. 2021 14:19
Re: Čo je to za nezmysly?
auto ale nema pulmetrovy tlusty cihlovy zdi, ktery maji docela slusnou tepelnou kapacitu.
ja zatopim v krbu v sednici kde je +5C. za 2 hodiny tam je prijemne a zacnu teplo poustet dal do sine a pustim to do radiatoru.
kdybych prestal topit, za hodinu teplota spadne pod +10C. takze topim celej den a pak uz to chvili vydrzi.
ale zvednout teplotu o 20C umim celkem rychle a bez velkych naroku na energii.
a v aute to je podobny
12. 2. 2021 13:49
Re: Čo je to za nezmysly?
přesně tak, je to hovadina. Ostatně vyzkoušeno, X5 na posilovače, topení a jízdu na neutrál potřebuje v -13 něco jako 6-9kWh na hodinu.
2kW teplovzdušnýho topení nebudou stačit ani náhodou
12. 2. 2021 13:57
Re: Čo je to za nezmysly?
no, tak jestli potrebujes 9kWh na topeni, tak to je vic nez kolik potrebujes na to, aby to auto jelo
12. 2. 2021 14:00
Re: Čo je to za nezmysly?
Pokud vezmeš v úvahu odpory promrzlého auta a třeba valivý odpor na sněhu tak ten výkon pro jízdu bude 2-3x vyšší než těch 9 kW (výkon udávám v kilowattech)
Ale topení ve spalováku běžně dává 10-15 kW když ho pustíš naplno, takže souhlas
12. 2. 2021 14:02
Re: Čo je to za nezmysly?
No přesně tak. Já jezdím dlouhodobě teď kolem 40kWh/100km a ze sítě si to včetně předehřevu bere 50. A kdyť to tu píšu, 2kW příkonu nestačí elektrickýmu topení a musí si brát z baterky.
12. 2. 2021 14:09
Re: Čo je to za nezmysly?
takze podle tebe 9kW na topeni, a 3*9kW na jizdu, tedy 36kW. pri ucinnosti motoru 30% musis spalit bensin s energii 100kWh, tedy nejakych 11 litru za hodinu. pri prumerny rychlosti 50km/h se dostavas na spotrebu 22l/100km..
12. 2. 2021 14:16
Re: Čo je to za nezmysly?
mluvím o reálně naměřených údajích odebrané elektřiny ze sítě (změřeno) a údaji o aktuální a dlouhodobé spotřebě elektřiny (palubák). Nevím k čemu sem taháš benzín. Ale i tak, krátký jízdy v mínus 13 s krabicí vytopenou webastem budou klidně za 20l/100km.
U Superbu jsem protopil klidně půl nádrže měsíčně jenom na webasto.
12. 2. 2021 14:21
Re: Čo je to za nezmysly?
20 litru prumer delam i v lete na prvnim kilometru, pak to jde rychle dolu
12. 2. 2021 14:26
Re: Čo je to za nezmysly?
topten: Tvoje úvaha obsahuje hrubou logickou chybu. Těch 9 kW topení neznamená spotřebu navíc, ale je obsaženo v 70% ztrát motoru. Takže celková spotřeba je jen těch 18-27 kW - možná jsem to přehnal a bude trcohu míň, ale zas při větším výkonu pojedeš rychleji než průměr 50. Takže celková spotřeba promrzlého auta bude třeba kolem 10 litrů a to celkem sedí
12. 2. 2021 14:03
Re: Čo je to za nezmysly?
Kolik kilometrů si na elektřinu už najezdil? Ale spíš si další, co má akorát načtený údaje z netu co...
Avatar - JirkaVejrazka
12. 2. 2021 14:29
Re: Čo je to za nezmysly?
Tyhle teoreticke diskuse mne vzdy bavi. Nekdo vezme z tabulek hodnoty v laboratornich podminkach a zacne je prohlasovat za realne udaje. A nenecha se presvedcit ani temi, co maji realnou zkusenost.
12. 2. 2021 14:39
Re: Čo je to za nezmysly?
A pak se div, že nikdo nebere celou elektromobilitu vážně... Já tím chtěl poznamenat to, že i v mínus 13 jezdí PHEV v naprostým komfortu. Ale taky to, že to vážně není za 10kWh na 100km...
12. 2. 2021 14:00
Re: Čo je to za nezmysly?
Tak ještě jednou, teplovzdušný originálně montovaný topení dodávaný do Transporteru T5 mělo 3,5kW a bylo to určený ke kempování. 1,2kW má výkon elektrická spirála v topení Mercedesu V marco polo a to slouží jenom k příhřevu topení hned po startu.
"
kdyz v elektromobilu pustis 2kW elektricky kaminka, tak v tech 2m3 bude teplo behem minuty a za tech 6 minut protopis 200Wh. s benzinakem v soucasnejch podminkach tyhle cou*racky jezdim za 12 litru/100km
"
Tohle cos napsal je naprostá hovadina a ty 2kW to budou vytápět půl hodiny. Cos měl z fyziky nechápu.
12. 2. 2021 14:12
Re: Čo je to za nezmysly?
ty nechapes jednu zasadni vec.
ze v elektromobilu okrivas jen interier a to co je v nem, bufikem ve spalovaku vytapis cely chladici okruh v cetne motor a k tomu jako bonus interier ...
12. 2. 2021 14:17
Re: Čo je to za nezmysly?
Celou dobu tu píšu o elektrickým topení v Superbu nebo té X5 a to je normální topná spirála ve vzduchovém potrubí, vodu to nezahřívá. Motor je po jízdě na elektřinu a vytopeným autě zmrzlej jako před tím.

Transporter i V může mít jak teplovodní tak horkovzdušný topení, proto jem vytáhl jenom to teplovzdušný. Apropo už passat B5 měl příhřev vzduchu do kabiny i elektricky, aby to po startu aspoň trošku topilo.
12. 2. 2021 14:51
Re: Čo je to za nezmysly?
hosi, rano to v jednom aute nez pojedu do prace vyzkousim. ke spolujezdcoj na podlahu dam fukar 2kW, nasmeruju ho k ridicoj, teplotu budu merit bezdotykovym teplomerem na ruznych mistech. predpokladam, ze zacnu pod -15C.
nejaky navrhy ???
12. 2. 2021 21:06
Re: Čo je to za nezmysly?
Změř třeba za jak dlouho rozmrznou okna. Klidně je trochu posypej sněhem
(a hlavně bacha ať nepřijedeš do práce moc pozdě :-) )
Avatar - xxc
12. 2. 2021 21:45
Re: Čo je to za nezmysly?
Musim potvrdit, ze pravdu nemate. Ked si ja pustim vyhrievanie auta z 220 V s vykonom okolo 2 kW, tak to vyhrieva a rozmrazuje velmi pomaly. Ovela lepsie to je, ked necham auto napojene na wallboxe a vtedy vie vyuzit vykon nejakych 7 kW a ani tak to nie je hned
13. 2. 2021 09:05
Re: Čo je to za nezmysly?
takze vysledek mereni.
normalni O3 kombikova zadni plato vyndany (slouzi jako hnojak pro vozeni psa a bordelu). mereno bezdotykovym teplomerem na nekolika mistech. auto 14 dni stalo na dvore, ne pod pristreskem, tak bylo dostatecne promrzly. fukar 2kW na zadni sedacce smerovano dopredu trochu nahoru. sedel sem ma na miste ridice, dychal, zadni dvere pravy jen privreny kvuli kabelu. papir sem meril az od 15. minuty, skriplej do schranky pred navigatorem, mel by vyjadrovat teplotu vzduchu

cas_min/palubka/l_dvere/p_dvere/sedacka/strop/volant/radio/papir:
00m /-18.8/-18.7/-17.6/-17.1/-15.3/-16.1/-17.0/??.?
02m /-08.7/-07.0/-04.1/-07.9/+06.9/-04.7/-08.5??.?
05m /-05.2/-05.0/-01.4/-05.4/+08.7/-04.3/-07.6/??.?
15m /+00.4/-01.5/+03.3/-03.0/+15.0/+04.1/-03.2/+10.0
30m /+06.1/+02.4/+08.1/+03.6/+19.8/+09.9/+01.9/+15.3
vyp, zbaleni, nove mereni po 10 min bez topeni:
40m /+01.1/-00.8/+00.5/-00.1/+03.1/+06.6/+00.4/+00.5
odjezd do prace, topeni naplno, vetsina cestry do kopce (prevyseni cca 150m)
53m /+07.0/+04.1/+06.0/+04.8/+08.1/+08.0/+04.1/+10.0

zaver:
teplota povrchu a tedy vzduchu behem 2 minut skokove vzroste o cca 10C, pak diky odvodu tepla teplota povrchu moc rychle nahoru nejde. v 15. minute je prijemne i bez rukavic a cepice (teplota vzduchu 10C, vzrust o necelych 30C). pak uz diky odvodu tepla se vzrust teploty povrchu i vzduchu brzdi (po 30 min vzrust teploty vzduchu o cca 33C)
10 min po vypnuti vyrazny pokles teploty.
po nasledne 13 min jizde kdy motor je pod vetsi zatezi (spotreba 13.3/100km) se teplota vzduchu dostane cca na stejnou teplotu, jaka byla po 15min ohrevu fukarem 2kW (zacinalo se ale pri -18C, ted na 0C)
zajimavy, ze teplota levych a pravych dveri se dost lisi, zrejme zpusobeno odlisnym proudenim vzduchu, dale, ze strop hned na zacatku mereni vyrazne teplejsi, zrejme zadychanim behem ty chvilky nez sem zacal merit
13. 2. 2021 09:57
Re: Čo je to za nezmysly?
fajn, takže po půl hodině rozmrazování bylo v autě lehce nad nulou (povrchy)

za jak dlouho se rozmrazily skla ?
Avatar - xxc
13. 2. 2021 11:02
Re: Čo je to za nezmysly?
presne tak nejak, v aute je teplejsie, ale skla este budu zamrznute :-)
13. 2. 2021 12:16
Re: Čo je to za nezmysly?
A to se bavíme o stojícím autě. Kdyby jelo, ty 2 kW ho nerozmrazí nikdy
14. 2. 2021 08:44
Re: Čo je to za nezmysly?
- za 2min teplota stoupla o 10C. to ti zadny topeni v aute ani bufik neudela
- nad nulou bylo po 15min, ne po 30 jak sis vyvodil. teplota vzduchu byla 10C nad nulou, teplota stropu 15C nad nulou
- kdyz nefoukas na okna primo, tak se ti pri tehle mrazech jen tak nerozmrazi
- po 10min stani a po dalsich 13min jizdy, kdy bylo auto predehraty, sem se s teplotou dostal na cca tu samou hodnotu jako po 15min ohrivani 2kW fukarem
- auto, ktery topi elektrikou, ma lepsi tepelnou izolaci
12. 2. 2021 13:00
Re: Čo je to za nezmysly?
Pánové a teď si nalejeme sklenici čisté vody! BEV s přímotopem na první minutu či dvě spotřebovává vskutku i 6kWh, pak ale klesne na ty cca 2kWh. BEV s tepelným čerpadlem a to Kona je, prostě topí těma 2 - 3 kWh a pak klesne na 0,8kWh! To je realita o tom se nemusíte hádet, stačí se čumět na monitor co tahá data z OBDII ;-). Čili pojedete-li 6 minut, tak 5 minut z toho pojedete v teple a spotřebujete přímotopem nějakých 150Wh, čili cca 1km dojezdu! ;-). Ale OK, kdyby jste jel celou dobu na 6kWh, tak protopíte za 6 minut jízdy nějakých 600Wh. To je hrůza co? Upřímně za tu pohodu to stojí, Jezdíval jsem benzínem taky štreku 5km do práce (po rovince) a to auto fakt ani topit nazačalo :-(.
12. 2. 2021 13:21
Re: Čo je to za nezmysly?
Pokud si máme nalít čistého vína (nebo vody ?) tak zatím všechny elektromobily které jsem kdy potkal v trochu větší zimě měly zamrzlé okna a řidič pokud vůbec byl vidět seděl v kožichu, s kulichem na hlavě a volant držel v tlustých rukavicích.
Většinou jsem ale dovnitř přes tu námrazu ani neviděl
12. 2. 2021 13:50
Re: Čo je to za nezmysly?
Ano o tom přesně mluvím. Topení má podstatně větší výkon než tu píše topten, kterej o tom ví kulový
edit:špatně zařazeno
12. 2. 2021 14:05
Re: Čo je to za nezmysly?
kdyz ohrejvas auto na volnobeh, tak ho mas za pul hodiny vyhraty. spotreba 0.8 litru benzinu na hodinu, tedy nejakych 7kWh energie, tedy za tu pul hodinu spalis 3.5kWh. vetsina energie ti pritom vylitne vyfukem, dejme tomu 2kWh energie a zbyde ti 1.5kWh. s tim musis ohrat vodu v topne/chladici soustave,. castecne motor a teprve to co ti zbyde zustane na interier ...
12. 2. 2021 14:12
Re: Čo je to za nezmysly?
spotřeba na volnoběh v mrazu po startu rozhodně není 0,8l. Je to bohatý. Krom toho třeba Golf 1,2TSI v mrazech a dlouhým stání v koloně přestával topit, protože na to odpadní teplo motoru nestačilo.
12. 2. 2021 13:52
Re: Čo je to za nezmysly?
pred chvili sem si musel na chvili odskocit.
20km tam a 20km nazpatek.
venku minus 10, takze do auta sem vlez s kulichem a rukavicema. nastartoval, zapnul vyhrejvani sedacky a vyrazil. za 5 minut me uz palila pr*del, tak sem to vypnul. protoze sem prvnich 15km jel s kopce (prevyseni cca 250m), rucicka teplomeru se ani nepohla. teprve po 20km auto zacalo topit. nazpatek to bylo obracene, protoze sem jel do kopce, tak sem topil jako zbesilej, aby me rozmrzly i okynka. uz pujdu zavrit dvere, vzdycky je chvili nechavam otevrene, aby se teply a vlhky sel ven, pak to min namrza ...
Avatar - trapid
13. 2. 2021 22:51
Re: Čo je to za nezmysly?
Pro rychlejší ohřívání motoru a udržení si tepla doporučuji starou známou věc - zakrýt vstupy k chladiči. Je sice fakt, že termostat stejně do chladiče nic nepustí, ale proudění studeného vzduchu motorovým prostorem umí odebrat hodně tepla. Jezdím denně 25 km stejnou trasu do práce a rozdíl v pohybu ručičky teploměru je citelný. Při stejných podmínkách rychleji leze nahoru a klesá (úsporný diesel, cesta z kopce, topení na 22°C) mnohem pomaleji.
Avatar - JirkaVejrazka
12. 2. 2021 14:31
Re: Čo je to za nezmysly?
Tak jsi jeste nepotkal mne, ja jezdim v tricku s kratkym rukavem. Ale je fakt, ze jezdim jen kratke trasy a muzu si auto vyhrat predem.
12. 2. 2021 14:33
Re: Čo je to za nezmysly?
Určitě nepotkal, protože něčeho takového bych si určitě všiml
Byl bys fakt první :-)
12. 2. 2021 14:44
Re: Čo je to za nezmysly?
Já to mám stejně, omezovat se nehodlám. Proto jezdím s X5 za 40kWh na 100km, se Supem iV jsem v mrazech jezdil za řekněme 33 a s TMX tak nějak mezi 30-34 podle stylu jízdy. A to jsou údaje palubáků, odebraná energie ze sítě s předehřevem interiéru z toho dělá zase jiný čísla.
Ale i těch tady šíleně vypadajícíh 50kWh je s nejblbější sazbou na byt řekněme 230kč. Po městě mi auta a to jak Superb 200kw, tak 3,0 TDI touareg a další jezdily přes 10 a tedy 300kc/100km. O V/R6 benzínech, kde to bylo 15-20 ani neluvě.
Avatar - WinDiesel
12. 2. 2021 09:28
Re: Čo je to za nezmysly?
To bylo brutální. :-!
12. 2. 2021 10:07
Re: Čo je to za nezmysly?
Ty ses taky brutalni. Psychopat :-[]
12. 2. 2021 10:49
Re: Čo je to za nezmysly?
Skoro každý problém lze technicky nějakým způsobem vyřešit, či zmírnit. Dojezd lze zvýšit použitím větší baterky, topení pomocí tepelného čerpadla atd. A výsledkem je všestranný elektromobil použitelný pro 99 % lidí. Jenže pak naroste cena tak, že se z toho stane ekonomický nesmysl, viz tato Kia.
Na trhu zatím neexistuje elektromobil, který by za rozumnou cenu měl rozumnou využitelnost. Zatím je zůstává jako produkt pro fanoušky elektromobilů a pro příjemce dotací.
Avatar - twistedTSD
12. 2. 2021 18:57
Re: Čo je to za nezmysly?
Přesně. Nejlevnější EV stojí 700-800 tisíc, ale pak často zjistíš, že za takové elementární věci jako tepelné čerpadlo nebo rychlonabíjení vyžadují třeba ještě 100 tisíc Kč. A to nemluvě o baterii, termomanagementu, a podobně.
12. 2. 2021 12:23
Re: Čo je to za nezmysly?
To je sranda, ja podám ťažkú iróniu a takmer osobnú narážku voči všetkým anti-EV, a oni tie kolosálne hlúposti, čo som tam napasoval, podaktorí fakt vezmú vážne...
Avatar - elektrikar
12. 2. 2021 08:28
Kona electric
Je výborný elektromobil a Hyundai má v elektromobilním světě skvělé jméno. Osvědčená technika se spoustou velmi spokojených majitelů :yes:
Rozbalit vlákno
0
12. 2. 2021 08:38
Jak to bude s ojetinou?
Zatím to vypadá zajímavě, ale co bude za pět a více let? I kdyby baterie téměř za 1,3mil byla časem na půlce, kdo si koupí ojetinu s rizikem tak vysokých investic? Pokud bude pokles pouze procento za rok, mohla by být baterie teoreticky na 30 let, než bude mít 70% minimum. To ale nikdo neví...
Rozbalit vlákno
140
12. 2. 2021 08:43
Re: Jak to bude s ojetinou?
Prý je nová baterka za 1,5 mio. Takže tohle auto bude mít za 7 let nulovou hodnotu. Jen blázen by si koupil něco, z čeho se bliknutím displeje může stát nejízdný a neopravitelný vrak. Pro prvomajitele jsou náklady na vlastnictví to za 13 tisíc za měsíc.
Avatar - elektrikar
12. 2. 2021 08:46
Re: Jak to bude s ojetinou?
Ze to neumis ty opravit, to je tvuj problem :-[] Ja znam lidi, kteri to umi :D
12. 2. 2021 08:48
Re: Jak to bude s ojetinou?
Jsi vůl, škoda. Čekal jsem inteligentější reakci. Asi si myslíš, že to budeš opravovat na kšeft - nebudeš. Protože nikdy neseženeš tolik ND.
Avatar - elektrikar
12. 2. 2021 08:56
Re: Jak to bude s ojetinou?
Já určitě nic opravovat nebudu, pracuju v IT a toto mám jako koníček. :yes: Možná se zkus podívat po ND na Teslu a stavu baterek, doporučuju třeba teslalogger.de a třeba tady je přímo moje křivka degradace u mého auta https://teslalogger.de/…dation_token.php?… :yes:
Avatar - Barrichello
12. 2. 2021 12:08
Re: Jak to bude s ojetinou?
Já znam lidi co umí opravit i 90 let starý auto. Co tam máš dál? :-) :-) :-)
Avatar - twistedTSD
12. 2. 2021 18:59
Re: Jak to bude s ojetinou?
Statistika je hezká věc, ale spousta Tesel už si výměnou baterie prošla. Nemluvě o Leafech.
Avatar - elektrikar
12. 2. 2021 08:58
Re: Jak to bude s ojetinou?
Ale ano, spousta lidí to bude opravovat na kšeft a dost jich to už dělá. I v ČR máme několik specialistů na Teslu, kteří umí v garáži stejné věci jako autorizák (nebo i víc). To myslím jak po stránce výměny čehokoliv, tak totální kontroly operačního systému Tesly.
12. 2. 2021 09:09
Re: Jak to bude s ojetinou?
Nelži. Hacknout Teslu se ještě nikomu na světě nepodařilo. Kdyby jo, tak by o tom byla spousta článků. Dej odkaz.
Umíš číst? Žádal jsem odkaz ne minus.
Avatar - elektrikar
12. 2. 2021 09:28
Re: Jak to bude s ojetinou?
Hackování Tesly je úplně běžná věc, je to Linux s VPN a SSH. Je toho plný internet a umí to kde kdo. Dělá se to tak, že se fyzicky vyčtou privátní klíče pomocí eMMC čtečky z číny za 20 USD. Hledej... Tesla Toolbox už taky nějaký ukrainec cracknul a prodává to. Já ti mínus nedal, to diváci. To hackování co myslíš je bez fyzického přístupu. Jenže s fyzickým přístupem k čipům to je jiná káva (středoškolská náročnost).
12. 2. 2021 09:33
Re: Jak to bude s ojetinou?
Takže kecy bez odkazu.
Avatar - elektrikar
12. 2. 2021 10:17
Re: Jak to bude s ojetinou?
Neumíš hledat, šmudlo? https://youtu.be/jpUF8ZnwNjU
12. 2. 2021 10:26
Re: Jak to bude s ojetinou?
Ale já jsem se neptal na hackování středové konzole s tabletem. Šlo mi o ECU baterie, motoru, rízení (steering), karosérie (body systems).
Avatar - elektrikar
12. 2. 2021 11:02
Re: Jak to bude s ojetinou?
A co si myslis ze dela to MCU? Ma pristup na CANBUS gateway.
12. 2. 2021 11:42
Re: Jak to bude s ojetinou?
Pff, to bych se divil, kdyby tesla toolbox fungoval bez spojeni se servery tesly... a cracknuta kopie se se servery nedomluvi, pokud tam neudelali nejakou katastrofalni chybu v authentifikaci. A Tesla, to je same ajtak, takze bych se fakt divil...

A uz vubec se me nebude chtit verit, ze by automobil akceptoval digitalne nepodepsanou komponentu instalovanou za pomoci neoriginalniho toolboxu.

Kdyz to dokazal John Deere a nikdo mu to za ty roky neprolomil (a spousta farmaru ho za to nenavidi), tak proc by to nezvladla Tesla, ktera zamestnava ty nejlepsi techbros z cely kalifornie, snad hned po Applu...

A vycitani privatnich klicu je uz vubec blbost, vsak k tem klicum dneska uz nema pristup ani samotny ecu, to je ulozeny nekde v eSE a i to eSE ten klic sice dovoli pouzit, ale uz ne vycist a poslat ven... leda by byli v Tesle takovi blazni, ze by to meli ulozeny nekde v necenzurovany flashce jako plain data... a to nemaji.
Avatar - elektrikar
12. 2. 2021 12:37
Re: Jak to bude s ojetinou?
K tomu John Deeru to snad vymysli stejna pakáž ty lock-iny. Jeste ze mame ty kluky sikovne polske a ukrainske.