Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Závěr dlouhodobého testu Hyundai Kona Electric Power: Vždy dojela. I v zimě

V týmu Světa motorů jsme většinou automobiloví fandové, navíc spíše chudí. O drahých elektromobilech bez zvuku a zápachu píšeme profesionálně, sami však po nich moc netoužíme. Přesto jsme se nachytali, že po Hyundaii Kona se nám stýská.
Zpět na článek
Avatar - elektrikar
12. 2. 2021 08:28
Kona electric
Je výborný elektromobil a Hyundai má v elektromobilním světě skvělé jméno. Osvědčená technika se spoustou velmi spokojených majitelů :yes:
Avatar - elektrikar
12. 2. 2021 08:29
Re: Čo je to za nezmysly?
A žerou malé děti u cesty a nikdo je nechce :-[]
12. 2. 2021 08:27
Čo je to za nezmysly?
Však elektromobilom sa nedá jazdiť. V lete zožerie polovicu bateriek klíma, v zime kúrenie. Aby si niekam došiel, tak nezapínať! Inak skončíš niekde na ceste v poli, cez ktoré predlžovák nenatiahneš... A naviac, kto by sa chcel v aute v lete potoť a v zime mrznúť? K tomu každý rok, alebo aj častejšie, nová sada gúm, lebo ten ťažkotonážnik zničí všetko. Namiesto dnes už prakticky čistých plynov z výfuku budeme dýchať rakovinotvorné čiastočky gumy z pneumatík. Zlatý benzín, alebo ešte lepší diesel. 8-s
12. 2. 2021 08:38
Jak to bude s ojetinou?
Zatím to vypadá zajímavě, ale co bude za pět a více let? I kdyby baterie téměř za 1,3mil byla časem na půlce, kdo si koupí ojetinu s rizikem tak vysokých investic? Pokud bude pokles pouze procento za rok, mohla by být baterie teoreticky na 30 let, než bude mít 70% minimum. To ale nikdo neví...
12. 2. 2021 08:43
Re: Jak to bude s ojetinou?
Prý je nová baterka za 1,5 mio. Takže tohle auto bude mít za 7 let nulovou hodnotu. Jen blázen by si koupil něco, z čeho se bliknutím displeje může stát nejízdný a neopravitelný vrak. Pro prvomajitele jsou náklady na vlastnictví to za 13 tisíc za měsíc.
12. 2. 2021 08:34
Re: Čo je to za nezmysly?
Zase jsi fetoval ty svoje prakticky čisté plyny s vykuchaným DPF?
Avatar - WinDiesel
12. 2. 2021 09:38
Re: Jak to bude s ojetinou?
Jestli on elektrikář není Emanův kluk, ten taky miluje Rusy a Číňany.
O tom že Číňani nic svého vlastního nevymysleli a jen kopírují a potom levně vyrábí, není sporu. Nakonec Japonci to před 70 lety také dělali.
Jen Korejci si jedou opravdu swůj byznys, research and development. :yes:
12. 2. 2021 08:46
Re: Jak to bude s ojetinou?
Je to tvůj koníček a dokážeš si sehnat a udělat. Já taky, ale běžný spotřebitel si chce zaplatit a jezdit a nestarat se.
Avatar - elektrikar
12. 2. 2021 08:48
Re: Jak to bude s ojetinou?
Jinak po 6 letech a 1200 cyklech kapacita 92% a to auto stoji venku a kazdy den na 100% nabiti.
Avatar - elektrikar
12. 2. 2021 08:45
Re: Jak to bude s ojetinou?
To je asi jako kupovat novy motor za 550 000 Kč, kdo to realne dela? Minuly rok jsem koupil baterku do sveho BMW i3 za 82 000 Kč bez DPH - 94Ah, 2018, najeto 20 tis km a vymenil za svoji starou 60Ah s najezdem 120 000km a 2014. Dojezd sel ze 150 km na 220 km a stara baterka jde vyuzit ve fotovoltaice pro napajeni domu (pracuje se na tom) :-)
Avatar - elektrikar
12. 2. 2021 08:58
Re: Jak to bude s ojetinou?
Ale ano, spousta lidí to bude opravovat na kšeft a dost jich to už dělá. I v ČR máme několik specialistů na Teslu, kteří umí v garáži stejné věci jako autorizák (nebo i víc). To myslím jak po stránce výměny čehokoliv, tak totální kontroly operačního systému Tesly.
12. 2. 2021 09:20
Re: Jak to bude s ojetinou?
Jezdím s PD 16 let a nikdy jsem neměnil vstřiky apod. DPF a podobné vychytávky naštěstí nemám, u předchozích TDi taky ne. Největší zásah do motoru byla spojka. Chladič na vodu a klimu má elektro taky, podvozek taky, i v zimě jezdím 800km na nádrž včetně bufíku, já prostě pořád nevidím ty úspory??? Nebo si je musíš nehorázně předplatit, ale pak to nemá význam.
12. 2. 2021 09:09
Re: Jak to bude s ojetinou?
Ta cena tvé baterie není tak drastická, ale vzhledem k pořizovačce i3 a očekávanému levnému provozu mi to všechno nějak nedává finanční smysl. :-O
12. 2. 2021 09:01
Re: Jak to bude s ojetinou?
To měl Outlander PHEV taky a po 7 letech se začaly měnit, ale má roční úbytek přes 4%, což přesně vychází.
12. 2. 2021 09:24
Re: Jak to bude s ojetinou?
Zato ty už cvičíš s krumpáčem na dně Mariánského příkopu.
12. 2. 2021 09:09
Re: Jak to bude s ojetinou?
Nelži. Hacknout Teslu se ještě nikomu na světě nepodařilo. Kdyby jo, tak by o tom byla spousta článků. Dej odkaz.
Umíš číst? Žádal jsem odkaz ne minus.
12. 2. 2021 09:02
Re: Jak to bude s ojetinou?
Speciálně pro tebe búúsunku jsem zkopíroval kus článku z aktuálně CZ tak jak mi namátkově teď přišel pod ruku. Ta si počti ty trubičko.

Když se nedávno jeden Leaf za 275 000 Kč objevil v nabídce bazaru AAA Auto, chtěli jsme mu dát šanci. Bohužel i v našem případě se pověst potvrdila. Exemplář prodaný v roce 2012 ve Francii s najetými 110 000 km ukázal na plné nabití dojezd 107 km, ale při teplotách kolem nuly a zapnutém topení jsme byli "švorc" už po 70 kilometrech. Druhý pokus v kulichu a bez topení sice přinesl výrazný pokles spotřeby z 18 na 13 kWh/100 km, ale dojezd se i tak protáhl jen na 90 km.
12. 2. 2021 09:34
Re: Jak to bude s ojetinou?
Cena auta je o 200tkč vyšší než samotné baterie. Kéž bys měl pravdu, ale v takový pokles nevěřím, navíc dáš toto opravit jen tak někomu, když ti od toho může shořet barák během chvilky?
12. 2. 2021 09:13
Re: Jak to bude s ojetinou?
Jak jsem psal, i kdyby byla za 10 let na půlce, budeš chtít dát do desetiletého auta 600tkč?
12. 2. 2021 08:49
Re: Jak to bude s ojetinou?
Znám tyhle kecy. Bohužel až moc dobře na vlastní kůži.
12. 2. 2021 09:26
Re: Jak to bude s ojetinou?
Viděl jsi video od Vaculíka na Konu??? Momentální cena baterie je 1.279.000Kč, to není realita??? Tak když za 10 let bude poloviční, tak je to kolik? Nebo myslíš, že bude za kilínko? :D
12. 2. 2021 09:07
Re: Jak to bude s ojetinou?
Jasně. Já taky když přijedu pro origo ND s 25 letým autem do autorizáku tak mi ho dají o 90 procent levněji, než kolik stál když to auto bylo nové. Onehdy třeba celý výfuk na P406 mi dali za 4000. V roce 1998 za něj za stejný chtěli 40000. Tak to prostě ve světě origo ND funguje. Bohužel jen v představách tupců.
Avatar - elektrikar
12. 2. 2021 09:02
Re: Jak to bude s ojetinou?
To je pravda, každý pořádný elektromobil má diagnostiku na úroveň jednotlivých článků. Například Teslascanner umí vyčíst vše a stojí 500 Kč + 300 Kč kabel. Na BMW ti stačí youtube a skrytá finta.
12. 2. 2021 08:48
Re: Jak to bude s ojetinou?
Proto bude po 8 letech hodnota 0.
12. 2. 2021 08:48
Re: Jak to bude s ojetinou?
Jsi vůl, škoda. Čekal jsem inteligentější reakci. Asi si myslíš, že to budeš opravovat na kšeft - nebudeš. Protože nikdy neseženeš tolik ND.
Avatar - elektrikar
12. 2. 2021 08:47
Re: Jak to bude s ojetinou?
Proto je tam zaruka 8 let. :yes:
Avatar - elektrikar
12. 2. 2021 08:56
Re: Jak to bude s ojetinou?
Já určitě nic opravovat nebudu, pracuju v IT a toto mám jako koníček. :yes: Možná se zkus podívat po ND na Teslu a stavu baterek, doporučuju třeba teslalogger.de a třeba tady je přímo moje křivka degradace u mého auta https://teslalogger.de/…dation_token.php?… :yes:
Avatar - Emel
12. 2. 2021 09:55
Kona
Auto hezký, odladěný... technická úroveň typu chlazení baterek :yes:
Cena pořád šílená. Je hezký to srovnávat s nabušeným Karoqem, nicméně to je klasický "faul" EV testů - Kona je o kousek menší než Kamiq, má papírově o 70l menší kufr (oproti Karoqu o 190l - opět papírově).
Cena náhradní baterie je úlet a možná ukazuje i to, že cena auta je po započtení emisního bonusu za prodané auto a proto výrobce samotné baterie prodávat nechce. Ale je fakt, že ceny dílů jsou občas úlet i normálně, viz nedávné ceny DPF filtrů třeba (dneska už se to docela srovnalo).
12. 2. 2021 09:51
Nic vlastního nevymysleli ....
Akupunktura, bankovky, bomby, bubny, čaj, tuš, domino, drak, fukar, go, hedvábí, karty, chomout, kalendářní rok, kamenný most, kardan, kartáček na zuby, koks, lak, naviják, nudle, očkování, ohňostroj, raketa, pásový převod, proso, rýže, sója, radlice, porcelán, ocel, dělo, secí stroj, světlice, kormidlo, toaletní papír, tofu, trakař, třmen, ventilátor, veslo, vidlička, visutý most, vrty, vysoká pec, zápalky, zdymadlo, zvon ......
12. 2. 2021 09:44
Re: Jak to bude s ojetinou?
Tuším, že střelný prach nebo rakety, ale to už je mnoho století zpět. Ale nelze jim upřít vynalézavost v tom, jaký veškerý humus se dá sežrat.
12. 2. 2021 09:33
Re: Jak to bude s ojetinou?
Takže kecy bez odkazu.
Avatar - WinDiesel
12. 2. 2021 09:40
Re: Musk
Před Číňany se nedávno připposrral.
12. 2. 2021 09:08
Re: Jak to bude s ojetinou?
Ale jo, zároveň se podívej na údaj 2012 a kde byl v té době svět s EV a druhá věc, odhalit chybu bylo velice snadné, takže prostě takové auto nekoupíš.
Avatar - elektrikar
12. 2. 2021 09:00
Re: Jak to bude s ojetinou?
Nemáš si kupovat šrot. Já už jsem si pořídil 2 elektroauta a jsem maximálně spokojený. To první dokonce značně ojeté.
12. 2. 2021 09:17
Re: Jak to bude s ojetinou?
600kkc za 60kWh aku by bylo 10kkc/kWh, tedy $400/kWh i bez dane. takova cena byla pred 5 lety, dnes je tretinova, za 10 roku bude na $60.
to ze dnes vyrobce aut cenu aku prepaluje mnohonasobne je diky tomu, ze zatim neni velka konkurence.

ses uplne mimo realitu
12. 2. 2021 08:55
Re: Jak to bude s ojetinou?
baterka vydrzi 10 roku a za tu dobu bude za $60/kWh.
tedy 60kWh baterka $3600, tedy i s dani a praci do 100tis kc a mas minimalne dalsich 10 roku klid.
ne jako u chrohtu, kde porad dokola menis vstriky, dpf, scr, vejfuky, rozvody, chladice a nakonec nedostanes technickou, protoze smrdis...
Avatar - elektrikar
12. 2. 2021 08:46
Re: Jak to bude s ojetinou?
Ze to neumis ty opravit, to je tvuj problem :-[] Ja znam lidi, kteri to umi :D
Avatar - Blue Sun
12. 2. 2021 10:19
Re: Smutno je mi - nadpis jak ze 50.let
Vzhledem k tomu, jak se v diskusích šíří "zaručené zvěsti" o tom, že elektromobily v zimě pomalu ani nevyjedou z města, je ten nadpis naopak velmi dobrý.
12. 2. 2021 09:43
Re: Jak to bude s ojetinou?
Jenže to je jeden kus tady, druhej na moje. auto. A moje zkušenost s TMX už ani vytahovat nebudu, každopádně baterka byla na maximálně 66kWh. Zničit se dá cokoliv, ale riskovat to u jetiny by se mi nechtělo. A jetou Teslu bych nevzal ani za 1/3 inzerovaných cen. To už radši Etron, ikdyž nechtělo by se mi ani to. Za mě EV jedině nový.
Avatar - WinDiesel
12. 2. 2021 09:28
Re: Čo je to za nezmysly?
To bylo brutální. :-!
Avatar - elektrikar
12. 2. 2021 11:22
Re: PD 16 let
Třeba protože tráví okolí? Včetně dětí a matek s kočárky? Tyto rakovinomety PD jsou k poblití.
Avatar - JirkaVejrazka
12. 2. 2021 10:29
Re: Čo je to za nezmysly?
Ono ti to v soucasnych mrazech rano jeste nastartuje? ;-)
12. 2. 2021 09:47
Re: Jak to bude s ojetinou?
Nebral bych tu cenu vážně. Tahle politika je u korejců běžná. Náhradní baterie na Passat GTE (10kWh) stojí tuším v autorizáku asi 60 včetně DPH a bez slev. Reálná cena bude jistě menší..
12. 2. 2021 09:39
Re: Jak to bude s ojetinou?
ako to bude s ojazdenou Konou?
No uplne rovnako ako s ojazdenym prvym Ioniqom.
Jazdeny Ioniq stoji viac ako slusne vybaveny Passat.
Pokles ceny zjavne nie je vacsi ako pri spalovacich motoroch. Je dokonca nizsi.
Samozrejme, nie je auto, ako auto.
V pripade EV vsak uz zakaznici vidia, ze EV d Kia/Hyundai su totalnou spickou.
A preto tak ako nekupis lacno jazdenu Teslu, rovnako nekupis lacno jazdeny EV od Hyundai.

Co je pre mna napr skoda, lebo EV by som bral velmi rad, len skratka su este stale velmi drahe.

A nie, ten srot Leaf, EGolf alebo Zoe - to nie su EV vhodne na porovnanie.
12. 2. 2021 09:29
Re: Jak to bude s ojetinou?
nekoukam na videa, je to ztrata casu
aku drazsi nez cele auto?
kolik takovych vyrobce prodal?? :D :D :D
za 10 roku tady bude hromada replikaru, kteri budou kopirovat cenu clanku, ktera bude $60/kwh, takze origo za tvejch $400 nikdo nekoupi

nemuzes na to koukat dnesnim pohledem, kdy je masova elektromobilita v plenkach
Avatar - elektrikar
12. 2. 2021 09:20
Re: Jak to bude s ojetinou?
Musk je geniální v tom, že přišel za japonským Panasonicem a řekl jim "kluci máte tak skvělé články, proč s tím neuděláme něco pořádného?"... A pak to udělal a zdejší diskutéři se váleli smíchy a nyní je nejbohatší člověk na planetě a valí se smíchy on.
Avatar - elektrikar
12. 2. 2021 09:09
Re: Jak to bude s ojetinou?
Vývoj v oblasti elektromobilů spíš směřuje tak, že my budeme obšlehávat Číňany. Zatím technologicky dominují korejské firmy, LG Chem, Samsung SDI a další. My (EU) umíme výborné výkonnové polovodiče (IGBT + Silicon carbide MOSFET) - INFINEON. A to jen díky tradici CNC strojů, tepelných čerpadel apod. V bateriových článcích jsme neandrtálci.
12. 2. 2021 08:59
Re: Jak to bude s ojetinou?
Při koupi ojetého spalovacího auto není riziko, že kupuješ něco co se stane po pár km nepojízdné a oprava vozu přesáhne jeho cenu?
U EV bych spíš viděl výhodu toho, že když načteš diagnostická data baterie není už moc co jiného by se mělo pokazit.
Avatar - Blue Sun
12. 2. 2021 08:56
Re: Jak to bude s ojetinou?
Škoda, že ti to všechny ty dlouhá léta jezdící Tesly a Leafy spolehlivě vyvrací...
12. 2. 2021 13:00
Re: Čo je to za nezmysly?
Pánové a teď si nalejeme sklenici čisté vody! BEV s přímotopem na první minutu či dvě spotřebovává vskutku i 6kWh, pak ale klesne na ty cca 2kWh. BEV s tepelným čerpadlem a to Kona je, prostě topí těma 2 - 3 kWh a pak klesne na 0,8kWh! To je realita o tom se nemusíte hádet, stačí se čumět na monitor co tahá data z OBDII ;-). Čili pojedete-li 6 minut, tak 5 minut z toho pojedete v teple a spotřebujete přímotopem nějakých 150Wh, čili cca 1km dojezdu! ;-). Ale OK, kdyby jste jel celou dobu na 6kWh, tak protopíte za 6 minut jízdy nějakých 600Wh. To je hrůza co? Upřímně za tu pohodu to stojí, Jezdíval jsem benzínem taky štreku 5km do práce (po rovince) a to auto fakt ani topit nazačalo :-(.
12. 2. 2021 12:00
Batéria 12V
Som majiteľom tohto auta s 12V batériou som mal podobný problém. Stačí zle zatvoriť kufor a elektronika batériu spoľahlivo vyšlahá za 4 hodiny. Následne som zistil že je problém s pôvodnými batériami, skokov sa zníži napätie pod 11V a elektronika auta nedokáže pripojiť trakčnú batériu kvôli dobíjaniu. Výmenou batérie za silnejšiu a kvalitnú už tento problém nie je.
Avatar - Ozzman
12. 2. 2021 10:24
Re: Čo je to za nezmysly?
Speciálně pro tebe jestli chceš, nechám stát přes noc diesel venku a ráno si přijď začuchat studenej start, aspon mě konečně poznáš :D
12. 2. 2021 09:54
Re: Jak to bude s ojetinou?
No to je od začátku problém. Celý kouzlo levnýho provozu EV je při koupení auta, který vychází stejně jako obdobnej spalovák (což není zatím možný a nevytahujte TMS vs prémiový luxusní sedany) a pak hlavně nabíjení v noční zasbě za 2,25 Kč. Pro příklad TMX mi spotřebovávala kolem 30-32kWh na 100km (pro porovnání X5 PHEV jezdí totéž tak kolem 36-38 při jízdě na elektřinu). K tomu ztráta nabíjení a Elonův koeficient (všecko co najdeš na palubním počítači a týká se dojezdu nebo spotřeby je podvod) a jsi na nějakých 35-38kWh odebraných ze sítě. Při noční sazbě skoro ekonomickej zázrak(tzn něco jako 80kč/100km). Při běžný sazbě je to už ale něco jako 160kč/100km. A při dálničních 6kč (s tarifem) je to už na dostřel naftě..
12. 2. 2021 09:28
Musk
Přesně tak, on prostě spojuje věci, které nikoho nenapadlo spojit, využívá technologie. Je kruťas šéf, který kope lidi do zadku a kašle na vlády a samosprávy.
12. 2. 2021 15:34
Re: Za 1,4 mega
"Ale nebudu tu srovnávat hrušky a jabka že"
Jen auto od autorizovaného prodejce s poměrně rozsáhlou servisní sítí a nějaký šedivky (300C, Charger), co se u nás ani ofiko neprodávají :-)
Avatar - peprnik
12. 2. 2021 09:58
Smutno je mi - nadpis jak ze 50.let
Tomu se rika pokrok! Aby nadpis a zaver dlouhodobeho testu byl : "Vždy dojela. I v zimě", to je jak testovat auta na kliku a byt spokojen, ze jsem nakonec dojel k babicce na venkov v poradku.
12. 2. 2021 09:24
PD 16 let
Proč bys měl měnit něco co ti funguje? Abys byl "in"?
12. 2. 2021 09:23
Re: Čo je to za nezmysly?
nemyslim si, ze by to bylo tak malo. U myho phev kdyz mam nastavenej nabijeci limit 8A (a auto v zasuvce, tzn prikon tak ty 2Kw) tak to na nezavisly topeni zere i baterku. Myslim, ze to topeni klidne muze mit 4kw. Ale zase je v tom teplo...
Avatar - Barrichello
12. 2. 2021 12:15
Re: PD 16 let
Těžba lithia, niklu, mědi, křemíku, přeprava z afriky, ruska atd do číny na jejich zpracování, výstavba desetitisíců továren na baterky, dobíječky, ev auta atd , výstavba továren na větrníky a fotovoltaiku okolí vůbec netrápí.

Krásná zelená demagogie :-) :-) :-)
12. 2. 2021 09:00
Re: Jak to bude s ojetinou?
Zatím to rozhodně nevypadá zajímavě. Máme tady kartel stávajících producentů aut se spalovacím motorem, kteří byly a jsou zvyklý brát ovečky pořádně u huby - viz cena baterie. Máme tady jednoho výrobce elektrických aut, který ovšem míří k autonomnímu řízení a vůbec nemá zájem vyrábět elektroauta cenově dostupná (za cca 300-350 tisíc). Můžeme jen nakukovat do Číny, kde těch dostupných aut jezdí pár - třeba https://www.youtube.com/watch?… Naše drahé automobilky pak pláčí a volají o pomoc milou EU https://www.novinky.cz/…y-na-eu-40350743 .
12. 2. 2021 09:52
Re: Jak to bude s ojetinou?
Cina je (nejen) v baterkach skutecne na spici. Spolu s Koreou a Japonskem.
Ale rekl bych, ze pristi rok, kdyz prijdou Cinani jako prvni se solid state battery, bude jejich naskok jasny.

Cina kopirovala a bude kopirovat.
Ale ted uz je doba, ze muzeme kopirovat i my od nich.
A nerad bych to spojoval s ideologii atd.
Je to konstatovani faktu.
Cina je velmi silny technologicky rival.
Avatar - elektrikar
12. 2. 2021 09:44
Geniální inženýrství za Teslou
Pro technicky zvídavé zde super video vysvětlující inženýrství skryté za geniální konstrukcí hybridního IPMSynRM motoru použitého na zadní nápravě Tesly Model 3. Tento motor využívá reluktance místo indukování magnetického pole v rotoru a dokáže také elektronicky potlačit Back EMF indukované ve statoru. Zajímavost jsou také lepené magnety.

https://www.youtube.com/watch?…

Wiki https://cs.wikipedia.org/…%8Dn%C3%AD_motor
12. 2. 2021 09:42
Re: Jak to bude s ojetinou?
v clanku pise cena aku 1.585.110, cena auta 1.149.990, takze to neni 200k ale vic jak 2x tolik, a hlavne obracene nez tvrdis.
duvod je ten, ze aku neznizuje flotilove emise, proto je takhle prepalena.
za par let bude situace uplne jina.
proc by kvalitni replika mela horet vic, nez origo??
spousta lidi nedava do starych plecek origo dily a to vcetne takovych komponentu jako brzdy
12. 2. 2021 09:04
Re: Jak to bude s ojetinou?
cinani vsechno obslehnou, takze pak muzou vyrabet levne
a ty tyhle zlodeje jeste obdivujes
Avatar - elektrikar
12. 2. 2021 09:32
Re: Jak to bude s ojetinou?
Vyrábí je tam Samsung pro Teslu. Tesla zahájila výrobu až s 4680, ale ty nejsou v produkci.

18.1.2021 jela teprve reklama na nabírání lidí do výroby https://www.youtube.com/watch?…

Doporučuju pozorně poslouchat hudební doprovod, kde proběhne zaklínadlo milion miles.
Avatar - elektrikar
12. 2. 2021 09:25
Re: Jak to bude s ojetinou?
Lealf I.gen je šrot - nemá chlazení baterie a je to bída, bída, bída. Jedno z nejhorších BEV, spolu s Fiatem 500e.
Avatar - elektrikar
12. 2. 2021 09:22
Re: Jak to bude s ojetinou?
Ne, je to korejská technologie. Napriklad SK Innovation má teď mega průser v USA za kráděž duševního vlastnictví LG v USA a dostali 10 let ban https://insideevs.com/…ned-10-years-us/
Avatar - elektrikar
12. 2. 2021 09:17
Re: Jak to bude s ojetinou?
To je, ale články Panasonic. A moje Tesla 3 LR 2021 má jihokorejské články LG Chem vyrobené v Číně s chemií NMC811 (ano, neskutečné malé množství kobaltu). Pokud si přečteme zprávy, tak análytici v roce 2018 přísahali krví na to, že chemie NMC811 se nedostane do produkčních aut dřív než v 2024 a je 2020 a já to mám v autě. Pak aby člověk něčemu věřil.
12. 2. 2021 09:01
Re: Čo je to za nezmysly?
do prace jezdim 6km do kopce takze motor se ohriva docela rychle (prevyseni 150m), ale aspon trochu znatelne vlaze to zacina foukat az za pulkou cesty. ten co bydli na rovine, se tepla dozije jeste mnohem dyl. cestou nazpatek teplo zadny, protoze jedu skoro porad s kopce.
a sedacku ze by topila sem pri dnesnich -20 nepocejtil vubec.
kdyz v elektromobilu pustis 2kW elektricky kaminka, tak v tech 2m3 bude teplo behem minuty a za tech 6 minut protopis 200Wh. s benzinakem v soucasnejch podminkach tyhle cou*racky jezdim za 12 litru/100km
12. 2. 2021 09:10
Re: Jak to bude s ojetinou?
cena AKU jde dolu.
v roce 2010 stala 1kWh $1000, vloni, o 10 let pozdeni, $130.
za dalsich 10 roku bude na $50-$70
Avatar - elektrikar
12. 2. 2021 09:28
Re: Jak to bude s ojetinou?
Hackování Tesly je úplně běžná věc, je to Linux s VPN a SSH. Je toho plný internet a umí to kde kdo. Dělá se to tak, že se fyzicky vyčtou privátní klíče pomocí eMMC čtečky z číny za 20 USD. Hledej... Tesla Toolbox už taky nějaký ukrainec cracknul a prodává to. Já ti mínus nedal, to diváci. To hackování co myslíš je bez fyzického přístupu. Jenže s fyzickým přístupem k čipům to je jiná káva (středoškolská náročnost).
13. 2. 2021 15:52
Re: Jak to bude s ojetinou?
toto je presne ta otazka ... tak nejak som presvedceny, ze vyrobcovia aut budu preferovat predaj novych EV pred zachranou jazdenych, takze support starych EV so starsou technologiou baterii zrejme nebude prilis velky. jasne, budu asi no-name baterie, ale skutocne si da niekto do auta neznackovu bateriu ? :-) nevieme co bude o rok a uz vobec nie o pat ... moj pohlad na vec je ten, ze dnes vyrabane a predavane BEV budu o par rokov bezcenne a nikto ich nebude chciet. na trhu bude velka konkurencia. ludia s malym budgetom budu kupovat jazdene benzinove auta a zvysok trhu da prednost novym EV pred jazdenymi s vysokym rizikom nutnosti vymeny baterie
12. 2. 2021 20:22
Re: Za 1,4 mega
A vyhraje v čem? Třeba v čem se líp vyspí? Nebo kdo dojede do Košic a zpět předpisovou rychlosti dřív?
Avatar - Emel
12. 2. 2021 14:55
Re: Za 1,4 mega
Moje preference je Giulia.
Je potřeba to brát tak, že pneu a brzdy jsou spotřebka... zbytek auta by to měl v pohodě ustát.
12. 2. 2021 14:33
Re: Jak to bude s ojetinou?
jj diagnostiku ma doma urcite 30% lidi, valej se me tu vsude po zemi, jedna diagnostika vedle druhe, a vsichni co znam to maj uplne stejny :yes:

na ty procenta chodis ke stejny vetskyni jako Babis, nebo mas nejakou "spolehlivejsi" ? to vis echt spolehlive vestkyne se dneska blbe schanej :-!

no za tech cca 40 let co dejcham jsem vetsi blabol s vymyslenym cislem asi fakt necetl, krom lidi kteri se opravama aut zivej neznam nikoho dalsiho z mejch pratel kdo by si dnes sam vymenil treba i svicky, asi znam proste lidi ze spatnych zbylych 70% , nebo ze by 30% lidi byli automechanici, no nevim, tohle me na etu hledat nenapadlo
12. 2. 2021 14:12
Re: Čo je to za nezmysly?
spotřeba na volnoběh v mrazu po startu rozhodně není 0,8l. Je to bohatý. Krom toho třeba Golf 1,2TSI v mrazech a dlouhým stání v koloně přestával topit, protože na to odpadní teplo motoru nestačilo.
12. 2. 2021 13:45
Re: Za 1,4 mega
Tak dáme sraz ju ;-)? Já si půjčím TM3 za 1 486 990 Kč a výkonem 258 kW (370 koní) a Vy dotáhnete ty auto co zmiňujete, schválně kdo vyhraje ;-). (A teď si sesumírujete, že Vy přitáhnete ojetiny a já za ty prachy můžu mít novou káru...)
Avatar - Barrichello
12. 2. 2021 12:42
Re: PD 16 let
Už sou postaveny jakož i veškerá infrastruktura... A to dávno :-)
Avatar - elektrikar
12. 2. 2021 12:40
Re: PD 16 let
Benzin roste na pumpe a ropa se nemusi nevozit z Azerbajdzanu kde sama tryska ze zeme.
12. 2. 2021 12:35
Re: PD 16 let
A že se ropa na palivo vozí stejnou lodí v řádově větším objemu to je v pořádku?
12. 2. 2021 12:26
Re: Jak to bude s ojetinou?
Dnešní auta si sám většinou neopravíš.
12. 2. 2021 11:51
dřív se říkalo
Že válka v lidech probudí to nejhorší. Teď to vypadá, že elektromobil to umí taky.
12. 2. 2021 11:13
srovnavat s Karoq?
Konu bych velikostne spise nez Karoq srovnaval s Kamiq
12. 2. 2021 11:10
Re: Jak to bude s ojetinou?
s ojetinou to snad bude stejne jako s jakoukoliv jinou ojetinou, kazdy normalni kupujici si necha auto proverit v autorizovanem servise, v jakem stavu dane auto je, a tam mu samozrejme vyjedou i aktualni stav baterie v jakem se nachazi

u Hyundai je na trakcni baterie je zaruka 8 let nebo 200 tisic km, a lze ocekavat ze jiz za nejakych 5 let se zacnou i v takovem ***akove jako je CR objevovat firmy zajistujici repas trakcnich baterii pro ruzne znacky s uplne jinyma cenama nez za jake jsou zalistovane nahradni dily u automobilek, automobilka nema zajem prodavat nahradni dil jako je baterie, automobilka ma zajem prodavat nova auta, takze dily ma zalistovane v prvnich letech za nesmyslne ceny, uplne stejny nesmysly byli zpocatku treba u DPF, kdy nektere automobilky to pro nektere modely meli a dokonce dodnes maj zalistovane za ceny ktere taky prekonavaj cenu noveho auta, a zna tady snad nekdo kdo si koupil treba do Hondy nove DPF coby nahradnu dil za 680 tisic? jsou snad ty Hondy s takovym DPF neprodejne jen proto ze automobilka dany dil nabizi za takoveto nesmyslne penize? :-[]
12. 2. 2021 10:45
Re: Smutno je mi
Nic proti inovaci, ale nechme lidem možnost se rozhodnout co chtějí a elektro jako alternativu ke spalováku. Bohužel nátlak je velký a svět vidí budoucnost v elektrice a tím nás nutí min. o tom přemýšlet. Až udělají MPV na elektriku, který bude mít aspoň 150 koní, ujede v létě s karavanem 600km na jedno nabití, bude nabitý bez dlouhé fronty u stojanu za 15 minut a stojany budou jako benzínky a cena srovnatelná se spalovákem, jsem ochoten o tom uvažovat. Jinak to pro mě není alternativa k mým vozidlům.
Avatar - Ozzman
12. 2. 2021 10:32
Re: Čo je to za nezmysly?
Nevím, týden jsem to nezkoušel, ale vzhledem k tomu, že je uklizen v garáži, kde je tak +5 stupnu, tak předpokládám, že jo :D Jezdím ted benzinákem :D Ale pro Romana to risknu na noc dát ven :D
Avatar - elektrikar
12. 2. 2021 10:17
Re: Jak to bude s ojetinou?
Neumíš hledat, šmudlo? https://youtu.be/jpUF8ZnwNjU
13. 2. 2021 16:00
Re: Jak to bude s ojetinou?
toto su proste cisti teoretici, ktori odhaduju buduci vyvoj na zaklade minulosti. uz deti na skolach sa ucia, ze takto uvazovat je velka chyba. logika ... ked bola pred X rokmi priemerna spotreba benzinu 30l o 5 rokov klesla na 25, tak teoretik vyhlasi, ze za dalsich 25 rokov budeme jazdit za 0. toto iste plati pri tvrdeni, ze cena baterii bola 1000 a za par rokov bude neviem ... 50. ludia nechapu, ze kazda jedna "vec" ma svoje limity a len uplny hlupak moze predpokladat nekonecny linearny vyvoj
Avatar - twistedTSD
12. 2. 2021 19:03
Re: Jak to bude s ojetinou?
Vůbec nevíš, kde bude za 10 let cena baterie, tak nespekuluj. Fakt mě baví ty vaše věštby, které se zakládají na nějakém grafu dosavadních cen, tedy z počátku rozvoje elektromobility. Navíc ignorujete, že autorizák vám to za tu cenu neprodá. Ale do toho, běž a kup si to.
Avatar - elektrikar
12. 2. 2021 11:29
Re: Geniální inženýrství za Teslou
Hodně podobné a proto mají spotřebu hodně podobnou o 30% vyšší (hlavně na dálnici) :-[] A ano, základní princip rotačního magneckého pole je vynález Nikoly Tesly. Všechny el. motory maji podobny princip, ale zde je to dotazene k dokonalosti. A jinak proč má Tesla 500 koní a podobný VW 200 koní, kdyz prece ty motory umi kazdy vyrobit stejne :-[]
12. 2. 2021 10:28
Re: Smutno je mi
To nebude nadpisem, prostě asi každý člověk cítí, že se něco mění ;-) . Vezmi si nějaké dobré boty a vyraž do přírody, tak ty s.r.a.č.k.y pustíš (aspoň na chvíli) z hlavy. Nějak bylo nějak bude :yes:
Avatar - elektrikar
12. 2. 2021 12:41
Re: PD 16 let
Myslis tech pár kg lithia? A kolik ze to tun ropy spotrebujes za svoji jezdeckou karieru?
Avatar - Blue Sun
12. 2. 2021 10:14
Re: Jak to bude s ojetinou?
A pořád se na tebe dívám z velké výšky. Ale neboj, pod tebou je ještě pár dalších, i když tedy tempo máš zběsilé...
12. 2. 2021 09:23
Re: Jak to bude s ojetinou?
a nevyrabi v tech svejch gigafactory svoje clanky ??
Avatar - Blue Sun
12. 2. 2021 09:39
Re: Jak to bude s ojetinou?
Číňani jsou ti, kdo dnes táhnou vývoj v oblasti elektroniky a elektrických pohonů. Tvoje ideologická zaslepenost na tom nic nezmění.
12. 2. 2021 09:26
Re: Jak to bude s ojetinou?
a co s tim ma spoleneho china, jakozto ta, od ktere podle tebe budeme oblehavat my (mysleno Zapad) ??
12. 2. 2021 09:19
Re: Jak to bude s ojetinou?
ale to ze se neco vyrabi v chine prece neznamena, ze to je cinskej vyrobek nebo cinska technologie.
12. 2. 2021 09:13
Re: Jak to bude s ojetinou?
nevypada to, ze by svet obslehaval chinany
elektromobilu rozpoutal jeden emerican, resp. jihoafrican.
a porad, aspon pokud jde a hnaci retezec, je na spicce
Avatar - Blue Sun
12. 2. 2021 09:20
Re: Jak to bude s ojetinou?
Romčo, ano, jako obvykle se dá vytáhnout jeden kus... Nic jiného bych od tebe ostatně nečekal, jako vždy projevuješ stále větší kreativitu v tom, jak své dno posunout ještě níže.
12. 2. 2021 22:49
Re: Jak to bude s ojetinou?
takových je ovšem většina a o těch je řeč
12. 2. 2021 20:37
Re: Čo je to za nezmysly?
Tak to je fakt smutné. :-(
Avatar - twistedTSD
12. 2. 2021 18:59
Re: Jak to bude s ojetinou?
Statistika je hezká věc, ale spousta Tesel už si výměnou baterie prošla. Nemluvě o Leafech.
Avatar - twistedTSD
12. 2. 2021 18:57
Re: Čo je to za nezmysly?
Přesně. Nejlevnější EV stojí 700-800 tisíc, ale pak často zjistíš, že za takové elementární věci jako tepelné čerpadlo nebo rychlonabíjení vyžadují třeba ještě 100 tisíc Kč. A to nemluvě o baterii, termomanagementu, a podobně.
Avatar - speedfred
12. 2. 2021 17:34
Re: Smutno je mi - nadpis jak ze 50.let
Záleží čo máš za plečku, ja som v týchto mrazoch (dnes -15) naštartoval všetky dízle.
Avatar - speedfred
12. 2. 2021 17:09
Re: Jak to bude s ojetinou?
nekaz mi radosť, na jednu 500e som sa chcel ísť len tak pozrieť :-(
Avatar - elektrikar
12. 2. 2021 16:27
Re: Geniální inženýrství za Teslou
Je to geniální inženýrství, protože v reálném světe to neskutečně dobře funguje a německá konkurence tomu nešahá ani po kotníky.

Viz. Velký zimní test spotřeby 22 elektromobilů (leden 2021) | Electro Dad https://www.youtube.com/watch?…
Avatar - elektrikar
12. 2. 2021 15:38
Re: Geniální inženýrství za Teslou
Tak jasně, kdyby jsi alespoň obětoval několik minut a podíval se na to video, tak by jsi věděl, že Prius má právě tento motor a Toyota je tam výslovně zmíněna. Kouzlo Tesly je v tom, že ho doladila na vysoký výkon a exkluzivní účinnost při jízdě na dálnici. A malý motůrek v hybridu je opravdu jednodušší optimalizovat, protože jede pořád na vysoký výkon. Horší je to u motoru, který má mít dobrou účinnost při 8% maximálního točivého momentu - tam už je to hodně softwarová záležitost.
Avatar - elektrikar
12. 2. 2021 15:28
Re: Jak to bude s ojetinou?
Potřeboval jsem baterku k fotovoltaice a protože by to byl hřích to za ty peníze nevzít a evropská záruka i3 je omezený na 100k km a já měl 120k km. K tomu to pro mě byla výzva to vyměnit.
12. 2. 2021 14:44
Re: Čo je to za nezmysly?
Já to mám stejně, omezovat se nehodlám. Proto jezdím s X5 za 40kWh na 100km, se Supem iV jsem v mrazech jezdil za řekněme 33 a s TMX tak nějak mezi 30-34 podle stylu jízdy. A to jsou údaje palubáků, odebraná energie ze sítě s předehřevem interiéru z toho dělá zase jiný čísla.
Ale i těch tady šíleně vypadajícíh 50kWh je s nejblbější sazbou na byt řekněme 230kč. Po městě mi auta a to jak Superb 200kw, tak 3,0 TDI touareg a další jezdily přes 10 a tedy 300kc/100km. O V/R6 benzínech, kde to bylo 15-20 ani neluvě.
12. 2. 2021 14:39
Re: Čo je to za nezmysly?
A pak se div, že nikdo nebere celou elektromobilitu vážně... Já tím chtěl poznamenat to, že i v mínus 13 jezdí PHEV v naprostým komfortu. Ale taky to, že to vážně není za 10kWh na 100km...
Avatar - JirkaVejrazka
12. 2. 2021 14:19
Re: Geniální inženýrství za Teslou
Jiste, protoze jedina vec, ktera tohle ovlivnuje, je preci elektromotor, ze? O okamzitem proudu, ktery musi dodat baterka, o invertoru, atd. atp. se bavit nebudeme, ze? ;-)

Ja nezpochybnuju, ze se Tesla po elektricke strance povedla. Ale stavet ji na piedestal neni potreba. Nechci te zklamat, ale moje auto (Prius PHV) modelove rady 2016 ma v EV rezimu lepsi ucinnost, nez nektere modely TM3. A to s sebou taha spalovak. Ano, nema ani zdaleka ten okamzity vykon. Ale spotrebu pri beznem provozu ma stejnou (nektere verze TM3 jsou o neco malo horsi, nektere o neco malo lepsi).
12. 2. 2021 14:03
Re: Čo je to za nezmysly?
Kolik kilometrů si na elektřinu už najezdil? Ale spíš si další, co má akorát načtený údaje z netu co...
12. 2. 2021 13:54
Re: Čo je to za nezmysly?
Nevím jakou máš koupelnu ale zkus to někdy udělat ve zmrzlém autě.
12. 2. 2021 13:26
Re: Čo je to za nezmysly?
V minulosti jsem několikrát rozehříval promrzlý interiér auta teplovzdušným 2kW ventilátorem a musím konstatovat, že mnimálně pět minut nebylo na teplotě uvnitř poznat vůbec nic. Třeba o nějakém rychlém rozmrznutí oken nemůže být ani řeč.
12. 2. 2021 12:51
Re: PD 16 let
Trochu mě děsí, že ty neříkáš vlastní názor. Tohle co píšeš a jak argumentuješ je přesně to co se šíří mediální sférou plnou pokroucených informací, hoaxů, polopravd atd.
Většina informací se dá dohledat na internetu i s podrobným popisem a výpočty včetně ozdrojování. A většina argumentů je vyvrácena.
Lodě jsou toho příkladem - dlouhotrvající hoax který se furt vrací.
Avatar - Barrichello
12. 2. 2021 12:47
Re: Jak to bude s ojetinou?
Úplně v pohodě a mam na to i diagnostiku, Tazer atd :-)
Všechno se dá koupit, kdo nemá levý ruce si udělá 90% věcí stále.

Akorát záleží co je to za auto :-)
Avatar - Barrichello
12. 2. 2021 12:45
Re: PD 16 let
Jasně prát tun, kolik miliard tun zeminy musíš vedle toho vytěžit, aby ses dostal ke vzácným kovům, lithiu, mědi, niklu, křemíků atd.

Co ty tuny betonu na piloty a základy na větrníky, nic? Tuny oceli, jedy z hoření baterií, víš jak se to lithium těží? Chemickou cestou :-)
12. 2. 2021 12:43
Re: Jak to bude s ojetinou?
Ako v čom. Sú oblasti, kde vývoj ťahajú dopredu. A sú oblasti, kde namiesto investícií jednoducho kopírujú, pretože nízka cena na dobrý biznis stačí. Takže kus pravdy určite topten má.
12. 2. 2021 12:27
Re: PD 16 let
A na spalovací auta se továrny nestaví?
12. 2. 2021 12:23
Re: Čo je to za nezmysly?
To je sranda, ja podám ťažkú iróniu a takmer osobnú narážku voči všetkým anti-EV, a oni tie kolosálne hlúposti, čo som tam napasoval, podaktorí fakt vezmú vážne...
12. 2. 2021 12:16
Re: Čo je to za nezmysly?
Tak sorry, kámo, na teba som pri písaní tvojho príspevku nemyslel. Nenapadlo ma, že tvoj rozhľad a mozgová kapacita na jeho pochopenie nestačia.
Avatar - elektrikar
12. 2. 2021 12:10
Re: Jak to bude s ojetinou?
To neni cinska, ta je s LFP CATL. Ja mam jen LG. Ono i to pomalejsi je porad vesmir oproti konkurenci. K tomu LG je technologicka spicka a z hlediska zivotnosti by na tom dokonce mohli byt lepe nez Panasonic. Uvidime co bude az si je Tesla ošahá (FOTA).
Avatar - elektrikar
12. 2. 2021 12:05
Re: PD 16 let
At si koupi benzin atmosferu. Kolik asi usetri na nafte, kdyz jezdi 5km tam a zpet?
Avatar - elektrikar
12. 2. 2021 12:02
Re: Jak to bude s ojetinou?
To neni cipova karta, neni to zabezpecene na fyzicky utok. Takze ano, jde to. A ano, znam lidi co maji i Toolbox. Jen v CR jezdi nekolik desitek cracknutych Tesel s diagnostikou pres SSH.
Avatar - elektrikar
12. 2. 2021 11:02
Re: Jak to bude s ojetinou?
A co si myslis ze dela to MCU? Ma pristup na CANBUS gateway.
Avatar - SKAY
12. 2. 2021 10:45
Re: Kona
Ceny dílu dyt u korejcu stoji katik na 1,4 mpi sto tisíc + motor který vezme sebou.....
Avatar - Ozzman
12. 2. 2021 10:37
Re: Čo je to za nezmysly?
A stejně si to napsal, ale já nejsem urážlivej ;)
Avatar - Ozzman
12. 2. 2021 10:32
Re: Čo je to za nezmysly?
Možná výfuk turbodieslu...
Avatar - elektrikar
12. 2. 2021 10:30
Re: Jak to bude s ojetinou?
Samozrejme panasonic ne samsung.
12. 2. 2021 09:45
Re: Jak to bude s ojetinou?
Počkej ty máš tu Čínskou 3? A co je pravdy na pomalejším DC nabíjení než její sestry z USA?
Avatar - trapid
13. 2. 2021 23:14
Re: PD 16 let
Někdo tráví okolí kolem sebe a druhý tráví okolí Tušimic, Prunéřova, Počerad atd., ale říká tomu čistá ekologie... .
Avatar - elektrikar
13. 2. 2021 00:34
Re: Volty
Chcipa to, protoze malo Ah a napriklad Tesla hlida napeti a pri poklesu sepne contractor a DC-DC menic. A kdyz to udela za noc te baterce 4 cykly, tak co to na pak delat :-[] Jinak na mem BMW i3 2014 mam puvodni baterku a musim zaklepat - drzi.
Avatar - elektrikar
12. 2. 2021 23:14
Re: Volty
Jasně, jako vždy. Zde pro představu parametry BMS v Tesle https://www.youtube.com/watch?… Stejně tak to nabíjení 12 V aku při stání, to je snad samozřejmost.

Balanc konkrétně tu https://youtu.be/Y-IRyLthi_I?t=771
Avatar - elektrikar
12. 2. 2021 15:40
Re: Volty
To je standarní funkce každého BMS - balancuje se při odpojeném kontraktoru a to na napětí nejnižšího článku pomocí připojení malého rezistoru je každému článku u kterého je to potřeba. Ale stejně i po rychlonabíjení a jízdě 1000km je rozdíl do 10 mV.
12. 2. 2021 12:42
Re: PD 16 let
Těmi loděmi se příteli vozí úplně všechno, tak co tu chceš vyřešit? Celá ta bublina okolo CO2 je blbost s jiným pozadím, doprava globálně znečišťuje Zemi cca 3 procenty, z toho je evropský podíl zanedbatelný. Nejvíce z koláče produkují industry na výrobu všech těch blbostí. ;-)
12. 2. 2021 11:13
Re: Čo je to za nezmysly?
tepelna kapacita vzduchu je pri normalnich teplotach cca 1.3kJ/m3*K.
4kW ti ohrejou 40 litru vzduhu z -20C na +50C za sekundu, ktery fouka z trubky o prumeru 10cm rychlosti 5m/s.
to bys byl ohratej hodne rychle
12. 2. 2021 10:33
Re: Jak to bude s ojetinou?
a nakonec se opet ukaze, ze to ukradli podobne, jako technologii na hypersonicky rakety, za ktery je ted pred soudem 200 vedcu a akademiku v GB, kteri jim to (nechtene) prozradili
12. 2. 2021 11:36
Re: PD 16 let
To už lidé tráví posledních 50 let. Pokud někdo jezdí starou oktávku s PD, protože musí do rachoty z nějaké zádele, tak asi moc možností nemá.
12. 2. 2021 10:39
Re: Smutno je mi - nadpis jak ze 50.let
cestou do prace sem potkal u jednoho baraku co sem jel kolem znamyho, a nestastne stal u otevreny kapoty. tak sem zastavil jestli nepotrebuje pomoct. rikal ze ne, ze tam jen leje nejaky aditiva protoze nemuze nastartovatl a rval si vlasy, ze prodal benzinovyho medoura a koupil naftovou plecku. a to pritom bylo jen neco pod -20, tedy standardni unorovy rano, zadnej extrem.
12. 2. 2021 12:32
Re: PD 16 let
A že na baterie do tvého auta vozí lithium lodě z Konga do Číny s EURO 0 spalující mazut je v pořádku? Jaký emisní limity mají letadla? Z motoru přímo ven!!! To je asi zbytečná diskuse. Udržuju si svý fešáky ve výjimečných stavech a doufám, že ještě dlouho pojezdí. :yes: ;-)
12. 2. 2021 10:11
Re: Kona
S baterkama to bude velmi obtížné, chybějí totiž suroviny a nelze je nikde získat.
12. 2. 2021 10:07
Re: Čo je to za nezmysly?
Ty ses taky brutalni. Psychopat :-[]
Avatar - Barrichello
12. 2. 2021 12:12
Re: Jak to bude s ojetinou?
Každý normální auto si umí 30% lidí opravit samo a dlaších 35% jezdí do neofiko servisu, tolik asi realita. Bavíme se o soukromých kárách, ne o služebákách.

DPF si lidi koupí v Polkso za 15 a pak se hodně diví že jim to nefunguje. Chytrý lidi si plečky s DPF nekupují :-)
12. 2. 2021 09:45
Re: Jak to bude s ojetinou?
taky sem v rozpacich z toho, ze v chine postavil fabriku
12. 2. 2021 09:37
Re: Jak to bude s ojetinou?
to je hezky
jen nechapu na co lidi, nevidel jsem tam ani jednoho :-)
14. 2. 2021 21:52
Re: Jak to bude s ojetinou?
takze Ty vies presne, co bude o 8 rokov ... pobavil si ma :-) Tvoje porovnanie s tonermi ale hovori o tom, ze ich moc nepouzivas, alebo ak ano, tak si na kvalitu tlace nepotrpis. rozdiel v kvalite tlace medzi originalnymi tonermi a repasovanymi je doslova priepastny
Avatar - Barrichello
14. 2. 2021 17:22
Re: Jak to bude s ojetinou?
Znam stovky lidí co na to čas maj a hlavně to umí, včetně mě. Když je někdo levej jak turecká šavle, musí říkat že nemá čas.

Zajímalo by mě, co v době covidové děláš, když se nedá nikam chodit a jezdit. Jestli sedíš 7 dní v týdnu v práci tak mi je tě fakt upřímně líto :-) :-) :-)
Avatar - Barrichello
14. 2. 2021 17:20
Re: Za 1,4 mega
V6 Stinger myslím elektrické Kii napráší na oruhu dost sluešně kožich, to samé V8 Camaro :-) :-) :-)
Avatar - Barrichello
14. 2. 2021 17:19
Re: Za 1,4 mega
EHMMMMMMMMMMMMMMMMM když to to milý pane nic nevíte, LASKAVE TO NEKOMENTUJTE!!!


Charger tu jde okoupit jako ofiko dovoz of Tucuaru a United Cars and service, oboje jsou ofiko dovozci s plnou zárukou. A vlastní plnou záruku dává na vozy i United Cars and service,údajně taky ofiko dovozce Dodge a RAM i když to nemam potvrzeno. Ale i kdyby nebyl, záruku dávaj.

Stejná záruka je i na Chevrolet a Cadillac u Tucaru a United Cars...
14. 2. 2021 16:18
Re: Kona
Mozna nekdy v (dlouhem) budoucnu, ale na nejblizsich cca 5 let je dost lithia na ztrojnasobeni celosvethove produkce akumulatoru. Jinak o rope se taky rika, ze do 20 let dojde. Zhruba poslednich 60 let.
14. 2. 2021 16:14
Re: Jak to bude s ojetinou?
Elektronika a termomanagement zustane stejny, akumulator je ve svem jadru hromada standardizovanych Li Ion clanku (18650, 21700 atd.) Takze se to rozebere, clanky se vymeni ("repase"), a strci se to cele zpet. To bude za 8+ let velmi levna vec a navic to prodlouzi dojezd oproti novemu autu, protoze v te dobe budou clanky s vetsi kapacitou. Navic i ta samotna stara baterka bude mit porad hodnotu pro vyuziti mimo EV.

Problem bude spis softwarovy lock-in jako u toneru do laserovych tiskaren, ale to se urcite taky podda, stejne jako neni potreba kupovat originalni tonery.
14. 2. 2021 08:44
Re: Čo je to za nezmysly?
- za 2min teplota stoupla o 10C. to ti zadny topeni v aute ani bufik neudela
- nad nulou bylo po 15min, ne po 30 jak sis vyvodil. teplota vzduchu byla 10C nad nulou, teplota stropu 15C nad nulou
- kdyz nefoukas na okna primo, tak se ti pri tehle mrazech jen tak nerozmrazi
- po 10min stani a po dalsich 13min jizdy, kdy bylo auto predehraty, sem se s teplotou dostal na cca tu samou hodnotu jako po 15min ohrivani 2kW fukarem
- auto, ktery topi elektrikou, ma lepsi tepelnou izolaci
Avatar - trapid
13. 2. 2021 22:51
Re: Čo je to za nezmysly?
Pro rychlejší ohřívání motoru a udržení si tepla doporučuji starou známou věc - zakrýt vstupy k chladiči. Je sice fakt, že termostat stejně do chladiče nic nepustí, ale proudění studeného vzduchu motorovým prostorem umí odebrat hodně tepla. Jezdím denně 25 km stejnou trasu do práce a rozdíl v pohybu ručičky teploměru je citelný. Při stejných podmínkách rychleji leze nahoru a klesá (úsporný diesel, cesta z kopce, topení na 22°C) mnohem pomaleji.
Avatar - Emel
13. 2. 2021 17:41
Re: Jak to bude s ojetinou?
Samotná baterie by problém nebyl. Problém bude ten termomanagement a elektronika... podle mě bude spíš cesta repase baterií... jak to Avacom dělá pro robotické vysavače třeba :-).
13. 2. 2021 12:16
Re: Čo je to za nezmysly?
A to se bavíme o stojícím autě. Kdyby jelo, ty 2 kW ho nerozmrazí nikdy
Avatar - xxc
13. 2. 2021 11:02
Re: Čo je to za nezmysly?
presne tak nejak, v aute je teplejsie, ale skla este budu zamrznute :-)
13. 2. 2021 09:57
Re: Čo je to za nezmysly?
fajn, takže po půl hodině rozmrazování bylo v autě lehce nad nulou (povrchy)

za jak dlouho se rozmrazily skla ?
13. 2. 2021 09:05
Re: Čo je to za nezmysly?
takze vysledek mereni.
normalni O3 kombikova zadni plato vyndany (slouzi jako hnojak pro vozeni psa a bordelu). mereno bezdotykovym teplomerem na nekolika mistech. auto 14 dni stalo na dvore, ne pod pristreskem, tak bylo dostatecne promrzly. fukar 2kW na zadni sedacce smerovano dopredu trochu nahoru. sedel sem ma na miste ridice, dychal, zadni dvere pravy jen privreny kvuli kabelu. papir sem meril az od 15. minuty, skriplej do schranky pred navigatorem, mel by vyjadrovat teplotu vzduchu

cas_min/palubka/l_dvere/p_dvere/sedacka/strop/volant/radio/papir:
00m /-18.8/-18.7/-17.6/-17.1/-15.3/-16.1/-17.0/??.?
02m /-08.7/-07.0/-04.1/-07.9/+06.9/-04.7/-08.5??.?
05m /-05.2/-05.0/-01.4/-05.4/+08.7/-04.3/-07.6/??.?
15m /+00.4/-01.5/+03.3/-03.0/+15.0/+04.1/-03.2/+10.0
30m /+06.1/+02.4/+08.1/+03.6/+19.8/+09.9/+01.9/+15.3
vyp, zbaleni, nove mereni po 10 min bez topeni:
40m /+01.1/-00.8/+00.5/-00.1/+03.1/+06.6/+00.4/+00.5
odjezd do prace, topeni naplno, vetsina cestry do kopce (prevyseni cca 150m)
53m /+07.0/+04.1/+06.0/+04.8/+08.1/+08.0/+04.1/+10.0

zaver:
teplota povrchu a tedy vzduchu behem 2 minut skokove vzroste o cca 10C, pak diky odvodu tepla teplota povrchu moc rychle nahoru nejde. v 15. minute je prijemne i bez rukavic a cepice (teplota vzduchu 10C, vzrust o necelych 30C). pak uz diky odvodu tepla se vzrust teploty povrchu i vzduchu brzdi (po 30 min vzrust teploty vzduchu o cca 33C)
10 min po vypnuti vyrazny pokles teploty.
po nasledne 13 min jizde kdy motor je pod vetsi zatezi (spotreba 13.3/100km) se teplota vzduchu dostane cca na stejnou teplotu, jaka byla po 15min ohrevu fukarem 2kW (zacinalo se ale pri -18C, ted na 0C)
zajimavy, ze teplota levych a pravych dveri se dost lisi, zrejme zpusobeno odlisnym proudenim vzduchu, dale, ze strop hned na zacatku mereni vyrazne teplejsi, zrejme zadychanim behem ty chvilky nez sem zacal merit
Avatar - speedfred
13. 2. 2021 08:58
Re: Za 1,4 mega
Čo si budeme hovoriť, na okruhu dho nevydržia o hodne lepšie autá.
13. 2. 2021 08:22
Re: Za 1,4 mega
ty auta jsou vsechny dobra na cestovani, na okruh je vezme v drtive vetsine tak maximalne par novinaru, ze skutecnych majitelu tech aut mozna nejaka ta promile a to jeste jen z par z tech modelu, ani to Camaro ktere z nich k tomu ma nejbliz se v drtive vetsine na okruh nepodiva

tak jak tak, neni to o cene, je to o urceni, tak jako nema smysl jezdit na okruh s rodinnou Pacificou, stejne tak nema smysl na okruh jezdit s elektrickou Konou nebo treba tahacem od Mercedesu, kazde to auto trebas stoji mezi 1-2 miliony, a presto ma kazde jine urceni a okruh to opravdu neni, a presto si kazde z tech aut najde sve zakazniky kteri ho pravdepodobne alespon obcas vyuziji v tom nejidelanejsim nasazeni ;-)
13. 2. 2021 08:14
Re: Jak to bude s ojetinou?
jo tak to proto se pravidelne zucastnuju veteranskych srazu, a obrok stridame Goodwood a Isle of Man TT, pravda vloni jsme nebyli a letos to asi bude taky nahnuty

ne kazdej kdo se zajima o auta, motorky a jina hejbadla si je opravuje a ma cas na to si je opravovat ;-) a az si prestanes cucat z prstu u nohou ty nesmyslny cisla, a zacnej trosku realne zit, treba ti to taky docvakne
Avatar - twistedTSD
13. 2. 2021 00:28
Re: Volty
Původní Ioniq by bez zapnutého zapalování nabíjet neměl. A je teda zajímavé, že nabíjení 12V aku při stání je samozřejmost, ale ta stejně v EV chcípá snad ještě častěji než ICE s inteligentním dobíjením.
Avatar - elektrikar
12. 2. 2021 23:08
Re: Jak to bude s ojetinou?
Podivej se na mobile.de tam je lepsi vyber i ceny.
Avatar - xxc
12. 2. 2021 21:45
Re: Čo je to za nezmysly?
Musim potvrdit, ze pravdu nemate. Ked si ja pustim vyhrievanie auta z 220 V s vykonom okolo 2 kW, tak to vyhrieva a rozmrazuje velmi pomaly. Ovela lepsie to je, ked necham auto napojene na wallboxe a vtedy vie vyuzit vykon nejakych 7 kW a ani tak to nie je hned
12. 2. 2021 21:06
Re: Čo je to za nezmysly?
Změř třeba za jak dlouho rozmrznou okna. Klidně je trochu posypej sněhem
(a hlavně bacha ať nepřijedeš do práce moc pozdě :-) )
Avatar - Blue Sun
12. 2. 2021 20:42
Re: Jak to bude s ojetinou?
Kousek, ne kus. Oni už nepotřebují kopírovat.
Avatar - twistedTSD
12. 2. 2021 19:36
Re: Batéria 12V
Doufám, že to mění bezplatně, protože ta baterie nebo její dobíjení evidentně nestojí za nic.
Avatar - twistedTSD
12. 2. 2021 19:31
Re: Jak to bude s ojetinou?
No ano, pro mě ty ceny DPF byly jednoznačně důvod se o japonské a korejské diesely nezajímat.
Avatar - twistedTSD
12. 2. 2021 19:19
Re: Jak to bude s ojetinou?
Kdybys aspoň nemlel nesmysly o věcech, o kterých nic nevíš. První Leafy mají klidně stav baterie na dvou třetinách, což se na jejich provozování značně podepíše. Taky odcházejí články, které se samostatně mění.
Avatar - speedfred
12. 2. 2021 17:40
Re: Jak to bude s ojetinou?
Dve i3 som mal požičané v BMW Zlín a mne sa to celkom páčilo na také krátke jazdenie a cukačky.
Vč som pozeral nejaké na sauto a už to nie je tak hrozné ale stále je to nemálo peňazí.
Avatar - zaplosak
12. 2. 2021 17:22
Re: Jak to bude s ojetinou?
Prý si kokt a za sedum let už :D ani to - prý...
Avatar - speedfred
12. 2. 2021 17:16
Re: Jak to bude s ojetinou?
Není bateriový replikár ako replikár. Osobná skúsenosť s batériami v aku náradí.Nakoniec som skončil u origo batériach a po rokoch konečne za normálnejšie ceny.
Avatar - elektrikar
12. 2. 2021 17:11
Re: Jak to bude s ojetinou?
Běž se raději podívat na i3, to je sázka na jistotu a cokoliv ti na tom opraví v nezávislém servisu. Aplikace třeba u Fiatu vůbec nefunguje a u BMW je předplacena na 10 let. K tomu baterky - i3 má špičkové baterky.
Avatar - speedfred
12. 2. 2021 17:06
Re: Jak to bude s ojetinou?
550.000Kč stojí motor do BMW M3 F80 čo som videl faktúru.
Avatar - elektrikar
12. 2. 2021 16:45
Re: Geniální inženýrství za Teslou
Toyota umí také super motory, o tom žádná (naopak to jsou průkopníci a Prius úplný, až se dá říct že Toyota se stala obětí vlastního úspěchu). Prakticky všichni, kromě Němců, umí super motory :-[] Německé vozítka (ID3, i3...) s výkonem do 200 koníků a maximálkou okolo 150 km/h, při spotřebě větší než má 500 hp 4x4 Tesla, tomu říkám prohra.
Avatar - JirkaVejrazka
12. 2. 2021 16:36
Re: Geniální inženýrství za Teslou
Ja ji prece nikde nekritizuju, ani nevyvracim jeji efektivitu. Jenom ty to v mych prispevcich evidentne vidis a mas nutkani branit vlastni garaz.
Avatar - elektrikar
12. 2. 2021 16:34
Re: Geniální inženýrství za Teslou
U BEV to jsou spojené nádoby. Prostě uznejme, že nová Tesla Model 3 je vzhledem k tomu výkonu a velikosti baterie neskutečně efektivní auto. Také maximální rychlost 233 km/h je hodně nadstandardní u elektromobilů.
Avatar - JirkaVejrazka
12. 2. 2021 16:30
Re: Geniální inženýrství za Teslou
Chces porovnavat mou 8,8kWh baterku s tou tvou? :) Na zacatku jsi nemluvil o dojezdu, ale o efektivite...

Ale klidne, porovnani se nebranim. Ale tento vikend nemuzu.
Avatar - elektrikar
12. 2. 2021 16:25
Re: Geniální inženýrství za Teslou
OK, tak otestujeme můj a tvůj dojezd čistě na elektřinu při 130 km/h a mrazu. Jsem k dispozici celý víkend. Chtěl bych ten tvůj octovalve vidět :yes: Hlavně to, jak dokáže na dálnici hodinu topit z baterky zahřáté při superchargingu na 50 stupňů C.
Avatar - elektrikar
12. 2. 2021 15:34
Re: Geniální inženýrství za Teslou
To není jen reluktanční motor, ale také aerodynamika a práce s teplem. Obrovský rozdíl je v účinnosti při velmi malém točivém momentu a středních otáčkách (jízda 90 - 130 km/h) a na to je právě reluktanční motor ideální. Kdo další má třeba toto? https://www.youtube.com/watch?…

Jinak to jsou poznatky z praxe - mám BMW i3 i TM3.
Avatar - elektrikar
12. 2. 2021 15:31
Re: Jak to bude s ojetinou?
To je právě LFP CATL - levné bezkobaltové baterky.
12. 2. 2021 14:51
Re: Čo je to za nezmysly?
hosi, rano to v jednom aute nez pojedu do prace vyzkousim. ke spolujezdcoj na podlahu dam fukar 2kW, nasmeruju ho k ridicoj, teplotu budu merit bezdotykovym teplomerem na ruznych mistech. predpokladam, ze zacnu pod -15C.
nejaky navrhy ???
Avatar - Barrichello
12. 2. 2021 14:47
Re: Za 1,4 mega
Myslím že Stinger, XE, Giulia nebo Camaro maj velmi schopné podvozky a na okruhu by se určitě neztratili :-)
12. 2. 2021 14:37
Re: Za 1,4 mega
vis jak zhuntovane muze bejt auto po 4 hodkach na Mosteckem okruhu, popravde auta co jsem tam takto testoval a vetsinou jen do hodky jezdeni, bych jako svoje pak rozhodne nechtel, natoz po 4 hodinach nejake ostrejsi jizdy :-[] navic vetsina tech aut z tech odkazu je na jizdu na okruhu vyslovene jak stvorena :D
12. 2. 2021 14:33
Re: Čo je to za nezmysly?
Určitě nepotkal, protože něčeho takového bych si určitě všiml
Byl bys fakt první :-)
Avatar - JirkaVejrazka
12. 2. 2021 14:31
Re: Čo je to za nezmysly?
Tak jsi jeste nepotkal mne, ja jezdim v tricku s kratkym rukavem. Ale je fakt, ze jezdim jen kratke trasy a muzu si auto vyhrat predem.
Avatar - JirkaVejrazka
12. 2. 2021 14:29
Re: Čo je to za nezmysly?
Tyhle teoreticke diskuse mne vzdy bavi. Nekdo vezme z tabulek hodnoty v laboratornich podminkach a zacne je prohlasovat za realne udaje. A nenecha se presvedcit ani temi, co maji realnou zkusenost.
12. 2. 2021 14:26
Re: Čo je to za nezmysly?
topten: Tvoje úvaha obsahuje hrubou logickou chybu. Těch 9 kW topení neznamená spotřebu navíc, ale je obsaženo v 70% ztrát motoru. Takže celková spotřeba je jen těch 18-27 kW - možná jsem to přehnal a bude trcohu míň, ale zas při větším výkonu pojedeš rychleji než průměr 50. Takže celková spotřeba promrzlého auta bude třeba kolem 10 litrů a to celkem sedí
12. 2. 2021 14:20
Re: Jak to bude s ojetinou?
někde jsem viděl video v mrazu na superchargeru a ta s malou baterkou (asi 50kWh) si brala tak nějak kolem 50.
12. 2. 2021 14:17
Re: Čo je to za nezmysly?
Celou dobu tu píšu o elektrickým topení v Superbu nebo té X5 a to je normální topná spirála ve vzduchovém potrubí, vodu to nezahřívá. Motor je po jízdě na elektřinu a vytopeným autě zmrzlej jako před tím.

Transporter i V může mít jak teplovodní tak horkovzdušný topení, proto jem vytáhl jenom to teplovzdušný. Apropo už passat B5 měl příhřev vzduchu do kabiny i elektricky, aby to po startu aspoň trošku topilo.
12. 2. 2021 14:16
Re: Čo je to za nezmysly?
mluvím o reálně naměřených údajích odebrané elektřiny ze sítě (změřeno) a údaji o aktuální a dlouhodobé spotřebě elektřiny (palubák). Nevím k čemu sem taháš benzín. Ale i tak, krátký jízdy v mínus 13 s krabicí vytopenou webastem budou klidně za 20l/100km.
U Superbu jsem protopil klidně půl nádrže měsíčně jenom na webasto.
12. 2. 2021 14:12
Re: Čo je to za nezmysly?
ty nechapes jednu zasadni vec.
ze v elektromobilu okrivas jen interier a to co je v nem, bufikem ve spalovaku vytapis cely chladici okruh v cetne motor a k tomu jako bonus interier ...
12. 2. 2021 14:08
Re: Čo je to za nezmysly?
V domě s cca 130m2 plochy a stropama řekněme 2,8m když mám natemperováno na 10 stupňů, tak po 2 hodinách topení 24kW kotlem a dalšíma dvěma kamnama odhadem každé cca 5-7kW tak se dostanu někam k 17 stupňům vzduchu. Zdi jsou studený ještě další den.
12. 2. 2021 14:02
Re: Čo je to za nezmysly?
No přesně tak. Já jezdím dlouhodobě teď kolem 40kWh/100km a ze sítě si to včetně předehřevu bere 50. A kdyť to tu píšu, 2kW příkonu nestačí elektrickýmu topení a musí si brát z baterky.
12. 2. 2021 14:00
Re: Čo je to za nezmysly?
Říkám, zkus si to v autě. Já to dělal několikrát
12. 2. 2021 14:00
Re: Čo je to za nezmysly?
Tak ještě jednou, teplovzdušný originálně montovaný topení dodávaný do Transporteru T5 mělo 3,5kW a bylo to určený ke kempování. 1,2kW má výkon elektrická spirála v topení Mercedesu V marco polo a to slouží jenom k příhřevu topení hned po startu.
"
kdyz v elektromobilu pustis 2kW elektricky kaminka, tak v tech 2m3 bude teplo behem minuty a za tech 6 minut protopis 200Wh. s benzinakem v soucasnejch podminkach tyhle cou*racky jezdim za 12 litru/100km
"
Tohle cos napsal je naprostá hovadina a ty 2kW to budou vytápět půl hodiny. Cos měl z fyziky nechápu.
12. 2. 2021 14:00
Re: Čo je to za nezmysly?
Pokud vezmeš v úvahu odpory promrzlého auta a třeba valivý odpor na sněhu tak ten výkon pro jízdu bude 2-3x vyšší než těch 9 kW (výkon udávám v kilowattech)
Ale topení ve spalováku běžně dává 10-15 kW když ho pustíš naplno, takže souhlas
12. 2. 2021 13:59
Re: Čo je to za nezmysly?
prostor koupelny mam vetsi nez je prostor v aute.
a cihlovo-kjamenna zed ma mnohem vetsi tepelnou kapacitu i vodivost nez polstrovani v aute
12. 2. 2021 13:52
Re: Čo je to za nezmysly?
pred chvili sem si musel na chvili odskocit.
20km tam a 20km nazpatek.
venku minus 10, takze do auta sem vlez s kulichem a rukavicema. nastartoval, zapnul vyhrejvani sedacky a vyrazil. za 5 minut me uz palila pr*del, tak sem to vypnul. protoze sem prvnich 15km jel s kopce (prevyseni cca 250m), rucicka teplomeru se ani nepohla. teprve po 20km auto zacalo topit. nazpatek to bylo obracene, protoze sem jel do kopce, tak sem topil jako zbesilej, aby me rozmrzly i okynka. uz pujdu zavrit dvere, vzdycky je chvili nechavam otevrene, aby se teply a vlhky sel ven, pak to min namrza ...
12. 2. 2021 13:50
Re: Čo je to za nezmysly?
Ano o tom přesně mluvím. Topení má podstatně větší výkon než tu píše topten, kterej o tom ví kulový
edit:špatně zařazeno
12. 2. 2021 13:49
Re: Čo je to za nezmysly?
přesně tak, je to hovadina. Ostatně vyzkoušeno, X5 na posilovače, topení a jízdu na neutrál potřebuje v -13 něco jako 6-9kWh na hodinu.
2kW teplovzdušnýho topení nebudou stačit ani náhodou
12. 2. 2021 13:49
Volty
Ve včerejší diskuzi jsem se ptal jestli to na setiny voltu shodné napětí článků je díky jejich kvalitě, nebo výsledkem prostého elektronického balancování. Dnes se v článku tvrzení o rovnosti napětí zopakovalo, ale k dotazu resp. vysvětlení stavu nic. Škoda ...
12. 2. 2021 13:46
Re: Čo je to za nezmysly?
takze bud kecas nebo to nebyly 2kW.
ja kdyz prijedu na chalupu, tak nejdriv zatopim v krbu a pak pustim v koupelne fukar a za 5 minut to je sakra znat
12. 2. 2021 13:18
Re: PD 16 let
Nemusíš se omlouvat, já jsem to nerozpoutal, toto nejsme schopni vyřešit a že se nám lže ze všech stran není pochyb. Stejně tak nevěřím, že bys do téhle diskuze vnesl nějaký přesvědčivý důkaz, že je to jinak. ;-)
12. 2. 2021 13:16
Re: Jak to bude s ojetinou?
Preco si musel kupovat novu po 6 rokoch ked je tam zaruka 8 rokov? Ci bola nejaka zmena zarucnych podmienok?
12. 2. 2021 13:15
Re: Geniální inženýrství za Teslou
Nepasuje mi to v kontextu s obecným povědomím o účinnosti elektromotorů v rozsahu cca 90-95%. Pokud by Tesla byla díky reluktančnímu motoru o 30% úspornější jak tvrdíš, její účinnost by stoupla ned 100% a vyrobila by tak víc energie než by spotřebovala.

Kde je zakopaný pes ?
12. 2. 2021 12:59
Re: PD 16 let
Od kony je to opravdu daleko a nepatří to sem. Jak jsme psal, tvé názory jsou jako okopírované z různých dost pochybných stránek.
Omlouvám se za Off topic
12. 2. 2021 12:59
Re: PD 16 let
Jinak měl jsem ji před mnoha lety v TDi, skvělý auto. :yes:
12. 2. 2021 12:56
Re: PD 16 let
Neprovádím výzkum v těchto sférách, jen hodně čtu, možná máš své vlastní výsledky z výzkumu. To už jsme od Kony ale hodně daleko. :D :D :D
Avatar - elektrikar
12. 2. 2021 12:44
Re: Ojeté EV
Ojetych i3 je plne Nemecko za par ecek.
12. 2. 2021 12:44
Re: PD 16 let
Sorry, já jsem někde psal že mám Octávku??? O tom nevím...
12. 2. 2021 12:40
Re: Jak to bude s ojetinou?
A čo je to platné? Dnes platí to, čo vieš a čo máš. Nikto sa nepýta, kde si to vzal a kto ťa to naučil.
Avatar - elektrikar
12. 2. 2021 12:39
Re: PD 16 let
Jasně za vochcávkou PD taháš 2 tuny hahaha. Kolik to má na kouli? 1200?
Avatar - elektrikar
12. 2. 2021 12:37
Re: Jak to bude s ojetinou?
K tomu John Deeru to snad vymysli stejna pakáž ty lock-iny. Jeste ze mame ty kluky sikovne polske a ukrainske.
12. 2. 2021 12:35
Re: PD 16 let
Já si kupuju auta k účelu, pro jaký je používám, za jakou atmosférou chceš tahat dvě tuny? To je asi nesmysl, ne? :D
12. 2. 2021 12:28
Re: Jak to bude s ojetinou?
Jenže je otázkou, kdo v budoucnu bude ty "prehistorické" baterie dělat. A hlavně, bude se to muset vyplatit, takže úvahy o ceně za v té době současné velkosériové baterie jsou mimo, ND se prodávají často za úplně jiné ceny už od výrobce do té samé automobilky.

A stejně pořád zůstane u EV dilema, kdy v nějakém čase se bude muset majitel rozhodnout ... dá významnou sumu do staré plečky, aby jí prodloužil život o dalších 8-10 let? V době, kdy tento segment bude zřejmě už úplně jinde?
12. 2. 2021 11:50
Re: srovnavat s Karoq?
Tím se nám rozdíl ještě prohlubuje...
12. 2. 2021 11:47
Re: Jak to bude s ojetinou?
Z pohledu bývalého mechanika je pro mě každý auto jen soubor dílů, kde většinou nevidím 3x větší kvalitu s porovnáním 3x větší ceny. Před 25 lety to vidět bylo, dnes jsou ty auta podobně sterilní. Zřejmě jsem dosáhl maximum očekávání co v autě potřebuji a i když to je za pět mega, já to tam prostě nevidím, tím spíš důvod to chtít. :D
12. 2. 2021 11:23
Re: Čo je to za nezmysly?
jo akustická izolace má v autě desítky kg, koženou sedačku s pojezdama sotva uneseš. Skleněná střecha o ploše 1m2 určitě nechladne. Končím debatu, podívej se do parametrů webasta a nebo si najdi tepelný výměníky topení a pak uznej, že mám pravdu
12. 2. 2021 11:09
Re: Jak to bude s ojetinou?
V týhle kategorii o který mluvíš je to daný, není co řešit. Lámat se to začne někde na EQC za 2-2,5 mil. Kč vs GLE PHEV za 2,250 nebo za totéž 350d (že si vezmu do huby Mercedes). Tam se pořizovací ceny rovnají a je to o preferencích (ikdyž EQC bych nevzal)
12. 2. 2021 10:49
Re: Čo je to za nezmysly?
:DD
píšeš nesmysly...
Výkon topení v autě je jinde. I superb iV psal na místě podstatně víc jenom na topení (pokud se pamatuju klidně 4-5kW na hodinu při stání).
Ostatně webasto má od 2-5,5kW a je to na předehřátí, na vytopení za jízdy by to možná ani nestačilo.

btw výměník v běžným spalováku má mezi 6-10kW, ale některý uměj i 20...
12. 2. 2021 10:40
Re: Jak to bude s ojetinou?
To jsou výrobní náklady, ale za výrobní náklady ti automobilka neprodá ani logo na masku chladiče, natož baterii.
Avatar - JirkaVejrazka
12. 2. 2021 10:39
Re: Geniální inženýrství za Teslou
Stejne nebo hodne podobne motory ma i vetsina dalsich aut s elektrickym pohonem. Neni to vynalez Tesly.
12. 2. 2021 10:33
Re: Čo je to za nezmysly?
Není problém. Angličani to tak mají po staletí, jim ta pohoda kolem 11 stupňů celsia doma stačí.
Avatar - JirkaVejrazka
12. 2. 2021 10:33
Re: Čo je to za nezmysly?
Moje PHEV si regulerne dnes rano spustilo spalovak, protoze tepelne cerpadlo uz to nezvladalo.

Ze mas v baraku 2kW neni vubec podstatne, protoze jenom dotapis aktualni ztraty. Zatimco auto je rano potreba vytopit klidne on nejakych 30 stupnu behem kratke chvile, na to ti 2kW nestaci.
12. 2. 2021 10:19
Re: Jak to bude s ojetinou?
Tady asi kupecký počty nestačí, mám jen maturitu. Ale když si vezmu podobná auta Kona nebo např. Karoq, vidím rozdíl cca 500tkč, i kdyby ta Kona jezdila zadara, návratnost rozdílu ceny je v nekonečnu. Nad hodnotou řekněme 7 leté Kony visí velký otazník. To prostě musíš chtít, nepočítat, že se to vyplatí a říkat si jezdím levně :D
12. 2. 2021 10:02
Ojeté EV
Osobně jsem uvažoval nad Smartem z Protechu - byl okolo 200 tisíc a na konci roku ještě sleva 20 tisíc. Teď mají v nabídce už jen Fiat 500 okolo 400 tisíc a to je mimo mísu. Kdo se být za frajera a inovátora, tak vždycky musí připlatit. V textu to píšou fajn - "Normální auta zdražují, elektromobily zlevňují. Jednou se to protne. Nejásáme, jen konstatujeme". Prostě počkat a nikam se nehnat, nic neuteče.
12. 2. 2021 21:12
Re: Volty
Takže jsem měl pravdu a pan Vaculík je tak paf z naprosto běžné věci ?
Avatar - twistedTSD
12. 2. 2021 19:16
Re: Jak to bude s ojetinou?
Motor při správné údržbě výměnu nepotřebuje, a pokud ano, tak stačí najít na vrakovišti cokoli, co nemá půl mega na krku. Měnit baterii 10letého elektromobilu výměnou za baterii z dalšího stejně starého elektromobilu je nic než loterie. Zkrátka výrobce musí minimálně zajistit, aby bylo možné za rozumnou cenu koupit jednotlivé články, nebo mít program na cenově přijatelnou repasi.
Avatar - JirkaVejrazka
12. 2. 2021 16:00
Re: Geniální inženýrství za Teslou
Ja jsem to video videl, i kdyz je to uz par tydnu. Ale ten hybrid je PHEV, tj. schopen jizdi v ciste elektrickem rezimu. Tj. musi pokryt stejne spektrum oblasti v legalnich rychlostech. A dela to se stejnou ucinnosti (alespon podle americke EPA) jako ta Tesla.

Jak jsem psal - nic proti Tesle, ale psat o tom, ze to je jeji vynalez a "genialni inzenyrstvi" je slabozrake.
Avatar - Barrichello
12. 2. 2021 14:44
Re: Jak to bude s ojetinou?
Asi se kamarádíš s lidimi co jezdí z A do B, ne se skutečnými autičíkáři a petrolheady :-)
12. 2. 2021 14:21
Re: Čo je to za nezmysly?
20 litru prumer delam i v lete na prvnim kilometru, pak to jde rychle dolu
12. 2. 2021 14:19
Re: Čo je to za nezmysly?
auto ale nema pulmetrovy tlusty cihlovy zdi, ktery maji docela slusnou tepelnou kapacitu.
ja zatopim v krbu v sednici kde je +5C. za 2 hodiny tam je prijemne a zacnu teplo poustet dal do sine a pustim to do radiatoru.
kdybych prestal topit, za hodinu teplota spadne pod +10C. takze topim celej den a pak uz to chvili vydrzi.
ale zvednout teplotu o 20C umim celkem rychle a bez velkych naroku na energii.
a v aute to je podobny
12. 2. 2021 14:01
Re: Čo je to za nezmysly?
Možná si za to můžeš trošku sám, že u tebe člověk nehledá a nepochopí ironii. Přehraj si, kolikrát ses do mne s naprostou vážností navezl a navíc dosti nesmyslně. Pokud toto mám chápat jako ironii, nemám s tím problém.
Podle tvého příspěvku níže jsem nezůstal v tom nepochopení tebe zdaleka osamocen.
12. 2. 2021 13:57
Re: Čo je to za nezmysly?
no, tak jestli potrebujes 9kWh na topeni, tak to je vic nez kolik potrebujes na to, aby to auto jelo
12. 2. 2021 11:42
Re: Jak to bude s ojetinou?
Pff, to bych se divil, kdyby tesla toolbox fungoval bez spojeni se servery tesly... a cracknuta kopie se se servery nedomluvi, pokud tam neudelali nejakou katastrofalni chybu v authentifikaci. A Tesla, to je same ajtak, takze bych se fakt divil...

A uz vubec se me nebude chtit verit, ze by automobil akceptoval digitalne nepodepsanou komponentu instalovanou za pomoci neoriginalniho toolboxu.

Kdyz to dokazal John Deere a nikdo mu to za ty roky neprolomil (a spousta farmaru ho za to nenavidi), tak proc by to nezvladla Tesla, ktera zamestnava ty nejlepsi techbros z cely kalifornie, snad hned po Applu...

A vycitani privatnich klicu je uz vubec blbost, vsak k tem klicum dneska uz nema pristup ani samotny ecu, to je ulozeny nekde v eSE a i to eSE ten klic sice dovoli pouzit, ale uz ne vycist a poslat ven... leda by byli v Tesle takovi blazni, ze by to meli ulozeny nekde v necenzurovany flashce jako plain data... a to nemaji.
12. 2. 2021 11:33
Re: Čo je to za nezmysly?
tepelny odpor neni 0 jak si myslis, tedy predmety se prestupem tepla ohrivaji mnohem pomaleji nez okolni vzduch, tedy ta tvoje sedacka s pojezdama, ktera se ohriva od vzduchu, se bude ohrivat klidne hodinu

webasto ohriva cely chladici okruh motoru vcetne motoru, proto klidne tech 5kW nez se to cely ohreje. pro ohrati interieru ale ohrat motor nepotrebujes, jestlize na to je teda topna soustava konstruovana.

evidentne nechapes jak to funguje, ani nechapes zakladni fyzikalni zakonitosti zacka zakladni skoly
12. 2. 2021 11:19
Re: Čo je to za nezmysly?
2kW - vzduch ohraty o 35C (z -20C na +15C), ktery fouka z trubky o prumeru 10cm rychlosti 5m/s.
to bys mel treba sklo rozmrazeny behem par sekund
12. 2. 2021 11:15
Re: Čo je to za nezmysly?
rika cech rusakoj, ze dnes rano nameril venku -20. rusak mu rika, ze tolik nameril doma ...
12. 2. 2021 10:49
Re: Čo je to za nezmysly?
Skoro každý problém lze technicky nějakým způsobem vyřešit, či zmírnit. Dojezd lze zvýšit použitím větší baterky, topení pomocí tepelného čerpadla atd. A výsledkem je všestranný elektromobil použitelný pro 99 % lidí. Jenže pak naroste cena tak, že se z toho stane ekonomický nesmysl, viz tato Kia.
Na trhu zatím neexistuje elektromobil, který by za rozumnou cenu měl rozumnou využitelnost. Zatím je zůstává jako produkt pro fanoušky elektromobilů a pro příjemce dotací.
12. 2. 2021 10:40
Re: Čo je to za nezmysly?
Napsal, ale stydím se za to hned jak jsem to napsal.
12. 2. 2021 10:36
Re: Čo je to za nezmysly?
Chtělo se mi napsat, že i z toho výfuku na mne můžeš vykouknout, ale uznávám, to už je těžce přes čáru takže prosím ignorovat.
12. 2. 2021 10:30
Re: Čo je to za nezmysly?
Jakom že by tvůj xicht byl to poslední co v životě uvidím?
12. 2. 2021 10:26
Re: Jak to bude s ojetinou?
Ale já jsem se neptal na hackování středové konzole s tabletem. Šlo mi o ECU baterie, motoru, rízení (steering), karosérie (body systems).
12. 2. 2021 10:25
Re: Čo je to za nezmysly?
2kW mam v celym baraku v tehle mrazech
nemas vubec predstavu kolik tepla da 4kW
Avatar - JirkaVejrazka
12. 2. 2021 16:04
Re: Geniální inženýrství za Teslou
"Kdo další má třeba toto?" - ma to treba moje auto. Jenom se tomu nerika Octovalve.

Smir se s tim, ze Tesla nevynalezla kolo.
12. 2. 2021 14:09
Re: Čo je to za nezmysly?
takze podle tebe 9kW na topeni, a 3*9kW na jizdu, tedy 36kW. pri ucinnosti motoru 30% musis spalit bensin s energii 100kWh, tedy nejakych 11 litru za hodinu. pri prumerny rychlosti 50km/h se dostavas na spotrebu 22l/100km..
12. 2. 2021 14:05
Re: Čo je to za nezmysly?
kdyz ohrejvas auto na volnobeh, tak ho mas za pul hodiny vyhraty. spotreba 0.8 litru benzinu na hodinu, tedy nejakych 7kWh energie, tedy za tu pul hodinu spalis 3.5kWh. vetsina energie ti pritom vylitne vyfukem, dejme tomu 2kWh energie a zbyde ti 1.5kWh. s tim musis ohrat vodu v topne/chladici soustave,. castecne motor a teprve to co ti zbyde zustane na interier ...
Avatar - Emel
12. 2. 2021 14:00
Re: Za 1,4 mega
Tak jo... třeba Most na 4h?
12. 2. 2021 13:21
Re: Čo je to za nezmysly?
Pokud si máme nalít čistého vína (nebo vody ?) tak zatím všechny elektromobily které jsem kdy potkal v trochu větší zimě měly zamrzlé okna a řidič pokud vůbec byl vidět seděl v kožichu, s kulichem na hlavě a volant držel v tlustých rukavicích.
Většinou jsem ale dovnitř přes tu námrazu ani neviděl
Avatar - Barrichello
12. 2. 2021 12:08
Re: Jak to bude s ojetinou?
Já znam lidi co umí opravit i 90 let starý auto. Co tam máš dál? :-) :-) :-)
12. 2. 2021 10:30
Re: Nic vlastního nevymysleli ....
jj xylo, samy spickovy technologie od 1949, kdy chinu terorizuji komunisti
Avatar - Barrichello
12. 2. 2021 14:45
Re: Za 1,4 mega
Všechny káry z inzercí sou nové káry s téměř nulovým nájezdem. Pokud bych do toho hodil i ojetiny tak za 1,4 mega jde mít i Bentley či Rolls :-) :-)
Ale nebudu tu srovnávat hrušky a jabka že