Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Dacia Sandero 1.0 SCe vs. Škoda Fabia 1.0 MPI – Nová pravidla hry

Dacia byla vždy ta laciná, Škoda zase ta dražší a hodnotnější. Zcela nové sandero se základním motorem a solidní výbavou dnes ale stojí na chlup stejných 279.900 Kč jako nejlevnější fabia končící generace. Vyplatí se vsadit na novinku, nebo letitou jistotu?
Zpět na článek
19. 2. 2021 09:12
Re: Srovnání je nemilosrdné
To ale nie je problém redakcie. Doteraz to v podstate tak bolo, že aj keď Sandero prišlo na trh, vychádzalo zo staršieho Clia. Čiže až taká samozrejmosť to nie je, ale bod pre Daciu, teda Renault.
Avatar - Ozzman
19. 2. 2021 08:13
Renault válí
Je to sice srovnání odcházející generace s novou, ale vlastně proč ne, lowend vs mainstream. Je vidět, že Renault udělal perfektní práci s Cliem 5 (sám jsem ho zkoušel a pro mne pořád jedno z nejlepších Bčkových aut) a Sandero z něj vychází, čehož si nelze nevšimnout.

Možná bych hnidopišsky rýpl do těch motorů, protože Fabii s tímto novým "HTP" není moc vidět, fakt to někdo kupuje ? Ale chápu srovnání srovnatelných motorizací. Renault s Dacií nakonec udělal smysluplnnou značku za kterou se její majitel nemusí stydět a za to :yes:
19. 2. 2021 08:47
Idem buchnúť šampus
Neverím, že som sa dožil dňa, keď na Auto.cz Dacia poráža Škodu. :D Dojmy zo základného Sandera by boli možno trochu horšie, minimálne z pocitu v kabíne a výbavy, ale inak podarený test.
Zo Sandera som úprimne nadšený, lebo po vyskúšaní je to pre mňa prvá Dacia, ktorú by som si vedel predstaviť mať doma.

Veľmi príjemne sa s ňou jazdí, hoci teda hovorím o 1,0 TCe s turbom. Do týchto základných atmosfér by som už v dnešnej dobe nešiel, ale verím, že kto málo jazdí alebo len "okolo komína", tak to môže stačiť, ale ja by som s tým už veru trpel.

Celkom ma prekvapilo, že sa pri dobrom odhlučnení Sandera nespomína z môjho pohľadu asi jediné výraznejšie mínus a to nezakryté podbehy. Kamienky od kolies dosť počuť, ale jasné, je to Dacia, Stepway to má tuším zakryté.
Avatar - Ozzman
19. 2. 2021 08:20
Re: Srovnání je nemilosrdné
Srovnává se auto konstrukčně 6 let staré (nebo jak dlouho je tu Fabia 3) a uplně nové, je jasné, že se obgeneračně udělal pokrok i v lowendu.
19. 2. 2021 09:53
Re: Dacia Sandero
Chápem tvoju frustráciu, ale to sa stáva aj lepším. A podstatne lepším.
Avatar - twistedTSD
19. 2. 2021 14:18
Re: Na Sandero budou pořadníky
To zní dobře, až na tu podezřelou délku záruky. I když je to u ostatních výrobců asi spíš gambling s tím, že drtivá většina aut o tu záruku přijde v prvních letech.
19. 2. 2021 10:28
Re: Dacia Sandero
Audi Q5 3,0TDI , tesne po záruke pokazená prevodovka , oprava 8000€ - cca 200 000 Kč !!!
19. 2. 2021 08:39
Re: Renault válí
Myslel jsem škodovácké MPI vs. přímovstřikové TSI. U Renaultu potažmo Dacie by to mělo být asi jedno, navíc má turbomotor šestikvalt a cenový rozdíl není oproti základu velký.
19. 2. 2021 08:26
Re: Renault válí
Na krátké jízdy nebo všeobecně městské pojíždění bude asi základní empéíčko spolehlivější volbou. Test sám je zajímavý, je vidět, že až na tupé řízení nedělá Sandero skoro nic špatně. A spotřeba je nižší o třídu. Navíc má v záloze ještě litrové turbo bez přímého vstřiku a LPG variantu, vše za rozumné peníze.
19. 2. 2021 09:31
Solidní auto
Nemít jako druhý vůz v garáži Thalii v perfektním stavu (kterou se mi absolutně nevyplatí prodat), tak už bych měl Stepway s LPG objednaný. Za pár let už podobné normální a celkem jednoduché auto pro pohrkávání půjde koupit jen ojeté. Hodit to hned po koupi na kvalitní nástřik podvozku a dutin, při nízkém ročním nájezdu a garážování by bylo na dvacet let vystaráno.
19. 2. 2021 08:32
Porovnání
Uznávám že Sandero je na fotkách hezčí, ale dát na Fabii jinou barvu a mlhovky, tak vypadá taky dobře. Co by mě odradilo od koupi Sandera jsou ty odkryté plechy v kufru a pak ty černé parkovací senzory. To si snad někdo dělá srandu. Je to jak kdyby si to důchodce dodělal v garáži...
Avatar - VDC
19. 2. 2021 10:29
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
19. 2. 2021 14:09
Re: Na Sandero budou pořadníky
Majú to na webe. Všimol som si že minimálne nové Sandero má podbehy a podvozok nastriekané nejakou čiernou gumou. Asi kvôli tomu štrku primárne. Posledné hnilé Dacie som videl pri prvých Loganoch, sedan aj MCV.

1. krok: Všetky vonkajšie časti karosérie a niektoré prvky konštrukcie skeletu sú lisované z obojstranne pozinkovaných plechov.

2. krok: Zvarený skelet karosérie prejde odmasťovaním, sušením a kataforéznym kúpeľom.

3. krok: Do podvozkovej časti skeletu a dverí je aplikovaný vosk, tmelom sú utesnené vonkajšie spoje. Mechanické diely podvozku sú dodatočne ošetrené voskom. Podvozok, blatníky a prahy majú zosilnenú ochranu proti odlietavajúcemu štrku.

Vďaka prevereným výrobným postupom a starostlivej antikoróznej ochrane vám Dacia pre všetky svoje vozidlá ponúka zmluvnú záruku proti korózii karosérie po dobu 6 rokov.
Avatar - Emel
19. 2. 2021 12:55
Re: Renault válí
Tak nevíš kde to Tesco je a jak to u nich vypadá... třeba je to tam Felicia, Favorit, Favorit, F500x, Felicia.
19. 2. 2021 11:54
Francúzske kladivo z Románie uderilo..
Nová Fabia bude zas kúsok inde, ale ak tam dajú ešte tento istý motor, budú parametre +/- rovnaké. Vek to neospravedlní, motor dostane max. nejaké kozmetické vylepšenia, aby mal na papieri o 5 koní viac, ale v reáli to bude to isté. Ak bude základ s lepším motorom, bude zas podstatne drahší ako základná Dacia a budú sa porovnávať celkom iné verzie, takže tú Daciu v niektorých ohľadoch Fabia aj tak možno nedotiahne.
Avatar - lamal
19. 2. 2021 11:51
Re: ...
casom prides na to, ze niektore prispevky nesmies brat vazne, mozu byt agresivne, nenavistne, hlupe, zmanipulovane, chore ... ani sa nad tym nezamyslat, internetova gramotnost je bohuzial nutnost na tomto fore
19. 2. 2021 11:48
Re: Fabie s novým HTP
Já s prvním HTP jezdím doteď a pro mé účely bez dálniční známky to bohatě stačí. Občas s tím musím předjíždět i mnohem silnější auta (protože napadl milimetr sněhu a 4x4 SUV musí zpomalit na třicítku). Jediný problém je, že si na mě někteří honí ego - prostě někdo v Oktávce vidí Fabii HTP, tak musí za každou cenu riskantně předjet, i když je v zákazu a za 50m stejně odbočuje na dálnici. S novějším autem jezdím stejně rychle a tohle se mi nestává.
19. 2. 2021 11:44
Re: Kedy bude článok bez chybičky?
Že mi to píše zrovna taký pacient... :-!
19. 2. 2021 11:36
Re: ...
... možná nejsi hloupý ale píšeš hlouposti...
Avatar - Ozzman
19. 2. 2021 10:18
Re: Fabie s novým HTP
Ale nenapsal si to podstatné - překonali jste ty předsudky? :D

Já s tím nikdy nejel, ale znám asi 3 verze HTP od té nejstarší 47kw, to bylo mé první auto až po 51kw ve Fabii 2 a fakt to nebylo tak strašné, pružná dynamika byla tristní, ale nakonec se to rozhýbalo a umělo letět i na Autobahnu 160... do té doby, než ti tam někdo vjel :D
19. 2. 2021 09:23
Re: Srovnání je nemilosrdné
Mně se Fabia po faceliftu nelíbí.
19. 2. 2021 09:10
Kedy bude článok bez chybičky?
"S délkou karoserie 4088 mm, šířkou 1484 mm, výškou 1499 mm a rozvorem 2604 mm je jasně největším vozem segmentu a uvnitř to poznáte." - tá šírka 1484 mm je fakt dobre? To už aj Škoda 100 bola širšia.
19. 2. 2021 09:07
Re: Renault válí
Pamätám si, ako tu niektorí diskutéri pred pár rokmi písali, že Dacia postupne stratí zmysel, lebo cena pôjde hore. Áno, išla hore, ale pri mainstreame tiež a hádam ešte výraznejšie, takže v čase krízy sa ľudia budú trhať o Sandero (aspoň teda tí, ktorí sa ešte nevybodli na kúpu nového auta v B segmente). Keďže dnes môže byť kvantita už skôr na príťaž, bude zaujímavé sledovať, ako to Dacia bude schopná vyvažovať elektrickým Springom, aby splnila emisné kvóty.
Avatar - Ozzman
19. 2. 2021 08:32
Re: Renault válí
Proč by mělo být spolehlivější? Oba motory jsou atmosférické tříválce s nepřímým vstřikem.

U toho TCe vs TSI už to bude spíš ve prospěch TCe ne ? TSI je přímovstřik pokud vím?
Avatar - Emel
19. 2. 2021 08:31
Re: Renault válí
Nevím jak ty, ale já takhle na ulici nepoznám, jestli je pod kapotou MPI nebo TSI. Ale osobně si myslím, že máš pravdu a drtivá většina je TSI.
Fabka je z venku docela šik, zevnitř je ta Active verze hodně cítit... rádio s displejem velikosti hodinek, gumová řadička, šedošedé sedačky... tohle by mi asi vadilo víc, než o nějaké desetinky vyšší spotřeba (pokud to beru jako auto do města, jakmile by to mělo jezdit i dál, tak MPI není dobrá volba)... a to se mi jinak architektura vnitřku líbí u Fabie víc.
19. 2. 2021 09:54
Re: Solidní auto
Hodit to hned po koupi na kvalitní nástřik podvozku a dutin ????
nevieš čo hovoríš
moja prvá dacia logan van mala pri najazdených 613,000km za 9 rokov
podvozok v perfektnom stave
mal som x škodoviek aj iných áut
dacia zatial najlepšia
a za tých 6,000€ bez DPH neskutočné auto
Avatar - Ozzman
19. 2. 2021 17:56
Re: Dacia Sandero
Prej ne, prej nová 308 je stejná jako jeho 406 :D
Avatar - twistedTSD
19. 2. 2021 17:22
Re: Na Sandero budou pořadníky
Nechápu. Co u Rapidu rezne zevnitř?
Avatar - Emel
19. 2. 2021 17:14
Re: Renault válí
Říkal jeden můj známý šachista... já nehraju abych vyhrál, já hraju pro zábavu... ale když nevyhrávám, tak mě to nebaví.
19. 2. 2021 17:01
Re: A co to zkusit z druhé strany,
A nic konkrétního nemáš? Asi NE :no:
Avatar - hugino
19. 2. 2021 15:47
Re: Renault válí
Sorpresa čiže prekvapenie.Fiat bol pecka v osemdesiatych rokoch/Tipo,Croma/ ale dnes je to skôr značka ktorá pomaly ale isto stráca dych.500 x je imidžovka ale skôr pre baby takže chváliť sa Fiatom s litrovým motorom je trochu divné.Ale je to tvoj názor tak isto ako Tipo je lepšie ako Sandero.Lenže Tipo ako staršie Sandero možno je lepšie ale ako toto nové už asi ťažko lebo Tipo je na trhu min.štyri roky a vek nezastavíš.Porovnaj cenu Tipa po fl 2021 a nového Sandera a tam už bude cena Tipa o dosť vyššia.Nové Sandero vyzerá dobre a podľa mňa bude mať naďalej predajný úspech.A keď sme pri imidžovke v kategórii okolo 17 000 Eur tak je tu skôr Peugeot 2008 alebo Captur.V tej 500 x je pre mňa všetko také oblé,gulaté jednoducho zženštilé.
Avatar - lamal
19. 2. 2021 13:56
Re: Renault válí
Neberiem ti nazor, ale podla toho co a ako pises, ti na moj vkus nejak moc zalezi na tom, aby tvoje auto bolo najlepsie z pomedzi ostatnich... co je total utopia.

´´Keď stojím pred Tescom, nič zaujímavejšie tam nie je´´
´´ja mám imidžové´´

image je na nič

PS: Ja s Toppikom obcas suhlasim a do konca si ho aj zastanem.. a este radsej ho šponujem
Avatar - twistedTSD
19. 2. 2021 13:28
Re: Renault válí
To zase ne. Autoklima, navi, kamera, keyless, Android Auto bezdrátově, to rozhodně není standard, a pořád jsi na cca 330 tisících.
Avatar - Emel
19. 2. 2021 12:03
Re: Francúzske kladivo z Románie uderilo..
Celkem není problém naladit litrové MPI na 50kW třeba... otázka je, jestli o to někdo stojí. Já myslím, že ani Škodovka nějak netouží prodávat Fabie v základu... když už, tak v nějaké prostřední výbavě s TSI.
Z toho pohledu... u Fabie je tohle verze pro někoho, kdo opravdu nevytáhne paty z města a je mu fuk, jestli to má 44 nebo 50... stejně tak jestli to na dálniční trase (to jsou nápady) žere 4,9 nebo 5,3.
19. 2. 2021 11:55
Re: Kedy bude článok bez chybičky?
1784 mm je správně
Avatar - Emel
19. 2. 2021 11:41
Re: Re: Renault válí
Jo... já nepochybuju, že má Dacia budoucnost, respektive že po takových vozech (jednoduchých a levných) bude poptávka... jen bude složitý na tom vydělávat.
Avatar - Erik
19. 2. 2021 11:08
Re: Dacia Sandero
Která automobilka má podle tebe levnější servis, než Dacia?
Řekl bych, že žádná.
19. 2. 2021 10:25
Re: Dacia Sandero
Všeobecne Dacia nemá nejaký lacný servis na to, že je to low-cost. Potom sa nečudujem tým, čo to kúpia, zoderú a berú zas nové (taxikári, rozvozy), len aby to nemuseli servisovať.
Avatar - Emel
19. 2. 2021 09:32
Re: Re: Renault válí
Děkuji ti dobrá vílo :-)
Takže Sandero za "podváhu" 270kg schytá dalších 9 trestných g... což je ekvivalent cca. 22t. Takže z prodeje jednoho Sandera za 200 bez daně jde nějakých 80-85 na pokutu...
PS: a samozřejmě lehčí Fabia s větší spotřebou na tom bude ještě hůř... ta ale nemá základ za 200 bez daně aspoň.
Avatar - Emel
19. 2. 2021 08:56
Re: Renault válí
Active má lakovaná zrcátka.
A měla by mít i 6,5" rádio Swing a dvouramenný volant... tohle vypadá jako nějaký starší model.
Je třeba možný, že důchodci kupujou MPI a pak ji neprodávaj, zatímco firmy berou TSI a točí je po pár letech... což může zkreslovat ty ojetiny. Ale určitě je TSI víc, to jen tak přemýšlím nahlas.
Avatar - Ozzman
19. 2. 2021 08:52
Re: Ještě vyzkoušet
Tohle je Active verze, tam není moc co by zamrzlo :D
Avatar - Ozzman
19. 2. 2021 08:51
Re: Renault válí
Vycházím třeba z nabídky ojetin a skladovek na sauto, Fabií s MPI je pár nižších desítek kusů, s TSI stovky a i příplatek za TSI není kdovíjak veliký, takže si to prostě myslím :D

Hele, tohle je Active na fotkách? Vidím, že v tabulkách figuruje, ale má lakovaná zrcátka :D I když ten intriér asi jo, máš pravdu.
Avatar - Ozzman
19. 2. 2021 08:49
Re: Renault válí
Jo, tak to jo :) Už chápu.
19. 2. 2021 17:59
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Blue Sun
19. 2. 2021 12:04
Re: Idem buchnúť šampus
Něco, co zaslepenec nedokáže vidět.
Avatar - lamal
19. 2. 2021 11:39
Kladivo z Románie uderilo..
Podivuhodne ako dopriali Dacii v koncerne, platforma, dizajn, materialy... to je fér.
Takze, Sandero je lacnejsie nez Fabia, lepsie, kvalitnejsie a lepsie táhne + ma nizsiu spotrebu a emisie. V tom pruznom zrychleni je to vyrazne.

Fabia je uz stara, takze sa tomu nedivim ani ja. Nevyzera zle, ale nikdy sa mi ani nelubila, tak ako 1 generacia v HB/Combi. V peknej montecarlo, alebo kombik v decentnej farbe je pohladny, ale v top vymaznanych speckach to tak byva.

Vypada to, ze Sandero este zatopí vela autam a Skodovka ma teraz plne ruky prace s konfiguraciami novej Fábie.
19. 2. 2021 11:34
Re: Solidní auto
Ty píšeš o 9 letech, já o 20. Věř tomu, že vím o čem píšu.... Těch aut co už jsem měl a musel jsem se jich zbavit právě a jen kvůli korozi...
Avatar - Blue Sun
19. 2. 2021 10:23
Re: Srovnání je nemilosrdné
Mně připadá Sandero z bočního pohledu vyváženější. Fabia je taková nemotorně osekaná, ty ostré hrany jí dnes spíš škodí.
19. 2. 2021 11:53
Re: Idem buchnúť šampus
Kvalita u Fábie? To je co proboha?
Avatar - Roman Horký
19. 2. 2021 10:58
Re: Dacia Sandero
Za tolik já kupuju "nové" auto (ojetinu), ve které pak dalších 20 let jezdím :-)
Avatar - rohYpnol
19. 2. 2021 13:29
Na Sandero budou pořadníky
Jelikož Evropská komise poslala na zákaldě emisních norem evropský autoprůmysl na popravčí místo a covid už napřáhl sekeru, tak se Sandero stává v podstatě jedním z posledních opravdu lidových a relativně dostupných vozů.

A nejen že nedělá Dacia nic vyloženě špatně. Ona dokonce dělá téměř vše o něco líp než mainstream, který je stále ve výrobním cyklu! Dacia tím neudělala pokrok o generaci. Dacia tím doslova vynulovala náskok konkurence. Jasně, dorovnala jak kvalitami, tak v podstatě i cenou. Jenže všichni víme, jak to dopadne s ceníkem nové Fabie... Tam to bude 300 základ jen to fikne.

Sandero přitom sbírá zásadní body:
- lepší prostornost
- citelně lepší spotřeba
- lepší dynamika
- nižší emise

Je přitom zvláštní, že Sandero byť je o něco těžší, tak i přesto je citelně úspornější a s nižšími emisemi a lepší dynamikou. Potvrzuje to jediné - Renault prostě motory opravdu umí.

Jediná otázka je, jak to bude u Sandera s pozinkem... Nicméně Dacie stejně nějak nerezly ani dosud i když pozink neměly. Jediné body, které u mě sbírá Fabia, je stále kvalita zpracování a dotaženější detaily. Třeba tenhle pohled na Sanderu opravdu zamrzí https://www.auto.cz/…ova-pravidla-hry?… Těch pár plastů za kilo by jim opravdu ruce neutrhlo... Koneckonců MCV tohle zakrýt umělo... Ale ok, nikdo není dokonalý.

Za mě je Sandero nyní nejracionálnější volbou ve třídě. Clio třídní TOP, Sandero třídní racio. Renault si to s Dacií pojistil přímo excelentně :yes: :yes:
20. 2. 2021 08:50
Re: Idem buchnúť šampus
Lebo je pohodlná? Mysli trochu j na komfort.
19. 2. 2021 19:13
Re: Na Sandero budou pořadníky
Jedným služobným občas jazdím. Uhrkaný hlučný šmejd. Hrdza je to posledné, čo by ma na tom šrote trápilo.
19. 2. 2021 19:08
Re: Francúzske kladivo z Románie uderilo..
Áno, ale tu sa porovnáva práve ten základ. Jedna vec je, čo chce predávať výrobca, druhá je suma, ktorú si zákazník môže dovoliť utratiť, a v tom prípade je docela dôležité, čo za svoje peniaze dostane. Jak vidno aj v tomto článku, lacnejšia Dacia ponúka viac, a netýka sa to len motora. S novou Fabiou ponúkne viac aj Škoda, otázka je, či to ešte bude konkurencia pre Daciu, lebo cenovka bude určite o niečo vyššie.
19. 2. 2021 18:51
Re: Renault válí
Mně se zdá, že "důchodcovská" auta jsou dost často Hyundaie iX20, případně starší Merivy a pak důchodci docela kupují to co marketing vymyslel pro mladé aktivní jedince :-) Kamiqy, 2008, Captury ,... pár jich potkávám v Toyotě C-HR, a ti méně majetní pak Sandera, nebo si drží staré Fusiony.
19. 2. 2021 18:21
Peklo zamrzlo a hned dvakrát
1) Škodovka po velmi dlouhé době (10 let, nebo i víc?) půjčila novinářům auto se základní výbavou (i když ne přímo, ale z nabídky Škoda Plus Auto Jarov, jak ukazuje rámeček registrační značky). Všechny dosavadní testy Fabie III byly s vrcholnými výbavami Stylem (nebo Monte Carlo) s mnoha příplatky. Pro Fabii je o to hůř, že test základní verze přišel až nyní. Díra v palubce místo infotainmentu nebo volant bez ovládacích tlačítek, to je hodně odvážné (úplně nová auta už mají infotainment Swing i ve verzi Active). Ale cílové skupině to vlastně bude i vyhovovat. Otázkou ale je, jak jim bude vyhovovat, že auto je línější než jejich dřívější Favority či Felicie.
2) Vítězství Dacie nad Škodovkou v bodování Světa motorů? Možná teď bude popotahován a bude se mu říkat Svět Dacií :-) To byl jen vtípek. Je jasné, že vzhledem ke kvalitativnímu posunu Dacie má Fabie hodně velký problém něším zaujmout.

Prosím, sdílejte:
https://www.facebook.com/…/455462252488827
Avatar - lamal
19. 2. 2021 16:41
Re: Renault válí
presne, riesit pri kazdom aute, ze nejaky fukany 300k hh ti to nanda je smiesne... to je pak otazka pre koho to auto kupujes, ci pre svoj pozitok, alebo pre svoje ego
Avatar - lamal
19. 2. 2021 15:56
Re: Renault válí
nemam problem s tym, ze 500x vypada zaujimavo, dobre jazdi a ich trojvalec dobre taha... myslim si osobne, ze to je slusne auto od Fiatu, akurat by som to s tym imidzom neprehanal, pak si koledujes o šponovanie
Avatar - twistedTSD
19. 2. 2021 15:54
Re: mrzak
Tak bylo by celkem pochopitelné, kdyby byl design Dacie o 7 let napřed. Ale podle mě to vychází nastejno. Interiér se zde liší základní výbavou Fabie a top výbavou Dacie. Nevím, kde bereš, že se bude na nové Fabii víc šetřit, ono už to proti této generaci v podstatě nejde.
Avatar - lamal
19. 2. 2021 14:30
Re: Fabie s novým HTP
taky dobytok sa najcastejsie zivi v diskusiach pak :-|
Avatar - lamal
19. 2. 2021 14:25
Re: Na Sandero budou pořadníky
V praci mame 5r rapidy s 230tis km a vsetky su bez pihy zatial...
Avatar - twistedTSD
19. 2. 2021 14:23
Re: Na Sandero budou pořadníky
Nevím o tom, že by Rapid trpěl na korozi. Akorát se může třeba obouchat hrana nad čelním sklem od kamínků a pak to pochopitelně koroduje.
Avatar - twistedTSD
19. 2. 2021 13:57
Dacia
Předchozí Sandero bylo v podstatě ve všem kromě ESP a bočních airbagů na úrovni mého bývalého dvojkového Punta. Resp. to Punto asi bylo dotaženější, takže důvod ke koupi se hledal opravdu těžko. Ještě nejsou crashtesty, ale vypadá to, že Dacia konečně dělá auta cca odpovídající roku výroby. Přitom stále jednoduchá a dostupná. :yes:
Avatar - lamal
19. 2. 2021 13:20
Re: Renault válí
lol to tu bolo nedavno ´´street credit´´ pred Tescom... Topperove pólo vs ASX.

ty si to zasluzis ovela viac ako Topper ! :D
Avatar - lamal
19. 2. 2021 11:49
Re: Idem buchnúť šampus
Presne a hlavne to uz ma konecne platformu a tuhost karoserie na urovni doby, so 6timi vankúšmi sa uz do toho nemusis bat posadit ako do predoslych verzii... a keby len seba, ale rodinu...
19. 2. 2021 11:39
Re: Solidní auto
Dovolím si s tebou nesouhlasit, známý měl logana hned z počátky výroby asi rok 2004-5 a to auto rezavělo docela dost. Červený lak taky docela rychle zmatněl. Když se auta zbavoval mělo najeto do 100 000 km. Je otázkou, který roky výroby jsi přesně měl. Ty první roky byla pokud vím docela tragédie. Mám dojem, že dokonce za příplatek cca 1000 - 2000 korun při koupi nového auta nabízeli dodatečné ošetření lemů a ještě něčeho (přesně nevím). Postupem času, ale prý zapracovali na antikorozní ochraně. Strejdovi, který si v roce 1995 koupil novou Felicii taky po roce na blatníku objevil puchýřek na hraně blatníku, který mu uznali a opravili.
Avatar - Blue Sun
19. 2. 2021 11:30
Re: Re: Renault válí
Proto taky přichází elektrická Dacia. :-)
Avatar - Ozzman
19. 2. 2021 10:54
Re: Renault válí
No, tak mne by stačil Mustang, ale nevím, co na to řeknou moje záda :D

To je fakt těžká otázka, dnes je prostě velká konkurence a lákavé nabídky, takže jak jsem psal, vídám duchodce hodně a možná i více v jiných značkách, zapoměl jsem samozřejmě na Hyundaie. Fabie řídí spíš mladší řidiči, tedy ty nové.
Avatar - Emel
19. 2. 2021 10:49
Re: Renault válí
No tak jistě, já si představuju důchod v Porsche... ale jinak si myslím, že malé české auto se základním motorem je přesně to, co si spousta lidí koupí jako "poslední auto".
Avatar - Ozzman
19. 2. 2021 10:36
Re: Renault válí
Myslím, že i duchodci se vyvíjejí, do tohoto věku přišly novější generace, které už mají jiné standardy a nároky :) Až budem v duchodu my ,taky nebudeme chtít jezdit s MPI Fabkou :D
Avatar - Blue Sun
19. 2. 2021 10:27
Re: Re: Renault válí
Na pokutu samozřejmě nejde vůbec nic, protože ji vyrovnají elektrické vozy aliance. Zatím se počítá celý Renault-Nissan, ne jednotlivé značky. A RNA požadované limity bez problémů splnil.
19. 2. 2021 09:27
Re: Re: Renault válí
95g pri 1380kg. 30kg + 1g
Avatar - Emel
19. 2. 2021 09:16
Re: Renault válí
Smysl Dacie je daný její nízkou cenou. A ty spekulace byly o tom, že legislativa okolo CO2 dopadá nejvíc právě na malá benzínová auta. Sandero má 117-124g, což by znamenalo pokutu cca. 60.000... ale bez přepočtu na hmotnost, který tu pokutu ještě zvedne (a teď nejsem schopný rychle najít jak se to počítá). Což pokud si vezmeš, že auto je v základu pod 200 bez DPH... není to moc lukrativní kšeft.
19. 2. 2021 17:15
Re: Idem buchnúť šampus
Myslíš tu "vnímanou kvalitu? A nebuď osobní joooo :-[]
Avatar - rohYpnol
19. 2. 2021 16:33
Re: mrzak
Ale jde. A Škoda to navíc umí moc dobře. Tu zmizí chromové rámečky ve světlech, tu zmizí madlo, tu zmizí lampička, tu zmizí zámek, tu zmizí chrom, tu lišta, stěrač, ostřikovač...
Avatar - Mikesus
19. 2. 2021 14:45
Re: Kladivo z Románie uderilo..
Ja bych na to koukal jinak. Už i Dacia je schopna udělat lepší auto než mainstream před 7 lety
19. 2. 2021 14:45
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - twistedTSD
19. 2. 2021 13:50
Re: Na Sandero budou pořadníky
Dokázal by někdo doložit, že mají současné Dacie pozink? Na webu mají 6letou záruku proti prorezivění, což je hodně slabé.
Avatar - lamal
19. 2. 2021 13:25
Re: Dacia Sandero
za to by som sa mu nevysmieval... urcite by si radsej kupil noveho priusa a pod.
Avatar - iudex
19. 2. 2021 12:42
Re: Renault válí
Imidžový Fiat... keď stojím pred Tescom nič zaujímavejšie tam nie je... Pomerne silné vyhlásenia, ale tak hlavne že ťa vlastná garáž teší. ;-)
Avatar - Emel
19. 2. 2021 08:27
Re: Srovnání je nemilosrdné
To je otázka názoru. Dacii se povedl čumák, to je pravda... ale třeba z boku je zase hezčí Fabia.
https://t.cncenter.cz/…igin-6829286.jpg?…
https://t.cncenter.cz/…igin-6829338.jpg?…
Sranda je... když Fabia 3 přišla, tak jsem si říkal, že to s těma předníma světlama přehnali. Pak je zmenšili při FL... a já si říkám, že to možná bylo původně lepší :-)
Avatar - Blue Sun
19. 2. 2021 10:31
Re: Idem buchnúť šampus
Bylo by dost ostudné, kdyby nové auto na platformě moderního Clia neporazilo sedm let starou konstrukci v naprostém základu, i když je to jen o pár setinek.
Zajímavé by bylo srovnání TCe proti TSI v nějaké "typické" výbavě. Dacia by bodovala cenou, ale je otázkou, zda kvalita a výbava by převážily na stranu Fabie.
19. 2. 2021 09:42
Dacia Sandero
Dacia Sandero ,těsně po záruce ,nefunkční jednotka ABS . Oprava - 30 000 kč. !!!
19. 2. 2021 11:51
Re: A co to zkusit z druhé strany,
Drtivá porážka? A v čem poboha? Za těch 425k máš hůř vybavené, menší auto se srovnatelným motorem /70Kw TSI/, navíc bez možnosti LPG. I ten kufr má Sandero větší, stačí se podívat na rozměry a ne jen na vylhané litry..
Avatar - sorpersa
19. 2. 2021 10:35
Re: Renault válí
Nooo Full výbava v Daciii--- :-) to je inde štandart.
Mám 1,0 FF 120K... manuál... ten motor ide ako čert a to auto neskutočne drží v zákrutách, proste multilink robí svoje, myslím že žiadne B SUV nemá taký dobrý podvozok, je však tvrdší. Je to strašne nedocenené a opomínané auto, ale dobre my čo ho máme sa vytešujeme. Keď stojím pred Tescom, nič zaujímavejšie tam nie je :-) Natožto Dacia :-)
Nooo tá i20 mne zase veľmi reže, je oveľa krajšia ako i30...
Avatar - sorpersa
19. 2. 2021 10:03
Re: Renault válí
No tu nemožno s Tebou súhlasiť,,, dacia už by nebola v mojom hľadáčiku pretože social verzion v poriadku, ale akonáhle máš stepway - 12. 200 eur - tak - napr. https://www.noveauta.sk/…italia/21611800/ vs https://www.noveauta.sk/…00-lpg/23017413/ čo je auto úplne inej triedy a kvality, skús si zavrieť dvere na dacii a na tipe a pochopíš, to aptrí aj po usadnutí do auta... v tej cene je možná približne aj stonic, ceed, scala a tď. Sám nechápem ako môžu ľudia toľko peňazí dať za Daciu... ja mám imidžové 500x v cene Dustera... tým som povedal všetko.
Avatar - Beefcake
22. 2. 2021 08:43
To iste
"Na ostře řezané tvary fabie se stále hezky dívá, a přestože jich denně potkáváme stovky, nemůžeme říct, že by pro nás byla okoukaná. ". Tomu snad sami neverite.
Avatar - lamal
21. 2. 2021 09:38
Re: Solidní auto
ja sa nehadam... pá

howgh :D
21. 2. 2021 05:38
Re: Solidní auto
já Vo voze, ty vo koze... žádné z aut, které mi v minulosti shnilo a neprošlo na STK nemělo problém s vnějšími plechy, ale narušenou konstrukcí podvozku. Nejvíc do breku mi bylo, když jsem odvážel na vrakáč vynikající a zvenku jako nové Punto I s dírama v podvozku. Více se s Tebou nemá cenu přít a hádat. Ty si měř lak a já budu stříkat podvozek. How. ;-)
Avatar - lamal
20. 2. 2021 20:20
Re: Renault válí
cesta je ciel :-! take najstarsie ...
Avatar - lamal
20. 2. 2021 20:17
Re: Solidní auto
´´Vnější plechy jsou hračka - výměna je většinou bez větších problémů a nákladů´´ ked si toto myslis tak si mimo... kolko stoji lakovanie dielu ? 3000kc blatnik, 5-8000 kapota a to mas len lakovanie, kvalitnu pracu ti malo kto urobi a viac ako 5r to nevydrzi, jedine ze vymenis komplet nove karosarske diely... to je laca ze jo ? :D Iste nasolit 40-60 000 do celolaku a novych karosarskych dielov je pre teba nic.

Na aute zo spodu som este nevidel rozorate miesta ulozeni tlmicov ani ramien, iba v extremne vyzratych a starych autach, kde to aj tak cele nema zmysel.
Avatar - lamal
20. 2. 2021 20:10
Re: Solidní auto
Dalibor, kt. sledujem aj ja napisal, ze Dacie reznu a bol tam obrazok Dustera jeho podvozkovych komponentov. Nie je tam nic o karoserii a toto Sandero ma rovnako hruby lak ako Clio to mas zmerane. A ani o Cactuse...

Chybajuca ochrana podbehov, alebo blatnikov je uz vec majitela v tomto pripade :-) Kupit nove auto a za 8 tisic nechat urobit nastrek by asi nebola tragedia ked zbytok je prevedeny dobre.
Avatar - twistedTSD
20. 2. 2021 19:03
Re: Na Sandero budou pořadníky
Podle testu je. Dřív nebyl problém v malém hatchi odvézt 4 dospělé a kufry na týden. Ale dnes mi přijde, že natekly kvůli bezpečnosti a snížila se stavba skrz emise, takže je člověk nucen jít aspoň do malého SUV. Výjimkou je Polo a tedy asi Ibiza, údajně i20 a bylo by fajn, kdyby i Sandero.
Avatar - Blue Sun
20. 2. 2021 17:53
Re: Dacia Sandero
U nás má třeba Renault servisní sazby stejné pro Clio/Twingo/Captur jako pro Dacii. Až Mégane je dražší (a jen o stovku). To je fakt strašný rozdíl...
Avatar - Blue Sun
20. 2. 2021 17:52
Re: Idem buchnúť šampus
Pohodlí, komfort. Lituji tě, že to neznáš.
20. 2. 2021 15:59
Re: Francúzske kladivo z Románie uderilo..
Do města ten motor v pohodě stačí, to je jasné. S dobrým zpřevodovováním se s takovým motorem jezdí ve městě lépe než s malými turbodiesely.
Avatar - Ozzman
20. 2. 2021 12:36
Re: Renault válí
Ty ho chceš určitě v manuálu žejo? :D Já u své BYkonfigurace pořád nevím, ač je to sportovní auto a tam manuál patří, tak pořád nevím, jestli by ten automat třeba nebyl lepší, když už to má takový výkon, rozuměj, abych si neodkouřil spojku :D

Jo a taky barvu jsem si nevybral :D
Avatar - Emel
20. 2. 2021 11:05
Re: Francúzske kladivo z Románie uderilo..
Můj Swift má 116Nm@4200... při těch 3000 bude mít taky něco kolem 100. Pokud bude ten litr mít rozumné zpřevodování (vč. zpátečky, že...) a naladění plynu+spojky, tak to bude podle mě na to městské ježdění v pohodě.
20. 2. 2021 08:50
Re: A co to zkusit z druhé strany,
Akú inteligenciu máš teraz na mysli? Žiadnu si neprejavil. Berieš tie školenia asertivity príliš vážne.
Avatar - alf1963
20. 2. 2021 08:22
Autorádio
Atypický tvar otvoru znemožňuje zaměnit rádio ve Fábii :-(
20. 2. 2021 08:18
Re: Na Sandero budou pořadníky
Ano, není to problém antikorozní ochrany při výrobě plechů, ale nevhodné konstrukce auta. Jinak u Škodovek vidívám pupínky koroze často na pátých dveřích kombíků.
20. 2. 2021 08:11
Re: Francúzske kladivo z Románie uderilo..
Emel: Udávané hodnoty třeba v Polu MPI Evo byly o 2 Nm nižší moment a navíc posunutý do o něco vyšších otáček. Ale to vlastně ani není tak důležité. Jde prostě o to, že v nízkých a středních otáčkách to je pořád jen atmosferický litr, i kdyby udělali 5 evolucí. Aby ten motor byl doporučitelný pro nenáročného zákazníka, potřeboval by tak dvě deci objemu navíc, aby měl použitělnější nižší a střední pásmo otáček. Klidně i za cenu toho, že ve vysokých otáčkách bude slabší než MPI Evo.
20. 2. 2021 06:27
Re: Popelnice
Prosím, příště napiš, že se ti nelíbí a slovo škaredá si odpusť. Fabia je cokoliv, jen ne škaredá. Design je hodně o subjektivním názoru.
20. 2. 2021 00:25
Re: mrzak
Ano, mají tam na to celé oddělení, které se zabývá jen a pouze "optimalizací nákladů". :-O :-( :no:
Avatar - twistedTSD
20. 2. 2021 00:05
Re: Francúzske kladivo z Románie uderilo..
Ano, ale s dodatkem, že pouze skladem.
20. 2. 2021 00:03
Re: Renault válí
Mám to úplně stejně, taky mám zacíleno na Mustoše! :-) Jenom s tím rozdílem, že já se bojím budoucí "kondice" svých kolen. :-)
Avatar - Emel
19. 2. 2021 22:40
Re: Francúzske kladivo z Románie uderilo..
Prostě se to sveze s novým modelem...
https://autozurnal.com/…-so-sefom-vyvoja
V jiném čláku tady se psalo, že Fabia už jen skladovky... nicméně v konfigurátoru normálně je dál, tak nevím.
Avatar - Emel
19. 2. 2021 22:38
Re: Francúzske kladivo z Románie uderilo..
Jo, to je obvyklý, že lowend nabízí lepší value/money než mainstream... a mainstream než prémie.
Dobrý je, že Dacia už nemá vážné v konstrukci a bezpečnosti a i ten interiér vypadá dobře... Fabia tady "tabulkově" nemá moc co nabídnout.
Ale tak ono Fabia nikdy nebyla žádná velká hvězda, osobně mi přijde zajímavý kombík... ale po zaříznutí 81kW 6MT už taky ne tolik.
Avatar - Emel
19. 2. 2021 22:34
Re: Francúzske kladivo z Románie uderilo..
To píšu lamalovi k tomu testu a Fabia vs. Sandero.
Co se týče MPI Evo, dá se podívat na Ibizu nebo Polo. Mimochodem, v Polu se mihla varianta se 48kW, ale asi už v nabídce není... tak uvidíme, co u Fabie. Krouťák je všude stejný, 95@3000
19. 2. 2021 22:06
Re: Francúzske kladivo z Románie uderilo..
lamal:
Emel:
Nemluvím i Sanderu, ale o srovnání MPI vs. novější MPI Evo.
19. 2. 2021 21:29
Re: Solidní auto
Vím moc dobře, co je podstatné a co nikoliv. Přečti si třeba druhou půlku tohoto článku : https://www.garaz.cz/…vit-rzi-21004118
Avatar - Emel
19. 2. 2021 20:59
Re: Francúzske kladivo z Románie uderilo..
Ta tabulka je trošku zvláštní, ale chápu to tak, že v 80-120 na 4 vyhrálo Sandero o 3,1s, naopak na pětku to vyhrála o 3,9s Fabia... což opět může být částečně kratší pětkou... ale 4100 vs. 4200 zase není žádnej velkej rozdíl.
Avatar - rohYpnol
19. 2. 2021 20:42
Re: Na Sandero budou pořadníky
Pokud ty plastové podběhy nemělo zpočátku ani to SLX, tak to neměla žádná Oktávka z náběhu výroby. =však ano.

Ad jedničková fabia - opět ne. Je úplně jedno jestli se bavíš o před FL nebo po FL, je to stejné. Jen ty po FL jsou mladší takže to ještě není shnilé. A znovu - opět to není problém antikorozní ochrany. Ta byla dobrá. Problém je jen péče o vozidlo+ne zcela šťastné konstrukční řešení. Právě kvůli téhle kombinaci to hnije. Ale antikoroz je dobrý a kdo se stará problém s korozí nemá.
Avatar - lamal
19. 2. 2021 19:58
Re: Francúzske kladivo z Románie uderilo..
nevidis v teste pruzne zrychlenie ? sandero nadelilo fabii niekolko sekund v 60-100 aj 80-120 a to na vysokych kvaltoch... takze sa nepotvrdilo co pises
19. 2. 2021 19:24
Re: Na Sandero budou pořadníky
Pokud ty plastové podběhy nemělo zpočátku ani to SLX, tak to neměla žádná Oktávka z náběhu výroby.
Laurin & Klement přišel až někdy na přelomu let 1998 a 1999.
Ano to ale není důležité. Základní bod je, že ne všechno měla Škodovka z pohledu koroze dobře vyřešeno. Jedničková Fabia měla před faceliftem zase problém s korozí v oblasti přední blatník-práh.
Avatar - twistedTSD
19. 2. 2021 19:18
Re: Na Sandero budou pořadníky
Pro mě je třeba ideál prostorný malý HB.
Avatar - rohYpnol
19. 2. 2021 19:08
Re: Na Sandero budou pořadníky
Ne. SLX bylo málo. A navíc zpočátku výroby možná neměly ani ty SLX (do 1997).
19. 2. 2021 19:00
Re: Na Sandero budou pořadníky
Tak psal, že to měl na SLX, což byla nejvyšší výbava.
A má asi pravdu, protože naprostá většina Oktávek se vyrobila ve střední výbavě GLX a nejvyšší SLX (základních ošizených LX bylo naprosté minimum), přesto když se člověk podívá na ty starší ročníky, tak skoro všechny to mají kolem víčka nádrže opravované.
19. 2. 2021 18:52
Re: Francúzske kladivo z Románie uderilo..
Má sice 59 kW, ale až ve 6300 otáčkách, zatímco ve středních otáčkách je dle oficiálních dat slabší i než ta 44 kW verze z Fabie. Takže v reálu to bude spíše zhoršení, protože málokdo vytáčí motor pravidelně nad 6000 otáček.
19. 2. 2021 18:39
Re: Dacia Sandero
To zřejmě nebyla oprava, ale výměna.
19. 2. 2021 18:34
Re: Renault válí
Ambition jde poznat zvenku podle mlhovek a zevnitř podle chromování (rámečky ventilace, rámečky kolem míst, kde by u vyšší výbavy byla tlačítka multifunkčního volantu) či koženého volantu.
19. 2. 2021 18:26
Re: Dacia
Jeden takový detail. Prut antény předchozího Sandera mi připomíval Favorit. U toho současného už je konečně vzadu a je o něco kratší, asi tak jako u Felicie. Čili posun je i v tomto detailu :-)
Avatar - twistedTSD
19. 2. 2021 18:25
Re: Na Sandero budou pořadníky
Na co bys stál pořadník za 300 tisíc Kč, kdybys chtěl něco prostornějšího?
Avatar - twistedTSD
19. 2. 2021 18:19
Re: mrzak
Je to platforma z roku 2008 a platforma z roku 2020. Fabia na MQB bude pravděpodobně širší než Sandero.
Avatar - rohYpnol
19. 2. 2021 18:16
Re: Na Sandero budou pořadníky
Stačí se pobavit s karosáři.
Avatar - twistedTSD
19. 2. 2021 18:14
Re: Na Sandero budou pořadníky
A jak to víš?
Avatar - rohYpnol
19. 2. 2021 18:01
Re: Na Sandero budou pořadníky
To bezpochyby ano.
Avatar - twistedTSD
19. 2. 2021 17:21
Re: Na Sandero budou pořadníky
Nicméně takových konstrukčních nedotažeností bylo u škod několik, které vedly ke korozi určitých míst. Vždy to tak bylo.
Avatar - rohYpnol
19. 2. 2021 17:07
Re: Na Sandero budou pořadníky
Ale houby. To je naprosté nepochopení toho co se tam odehrávalo. Víčka rezly jen proto, že zpočátku výroby a v nižších výbavách nebyly plastové podběhy. K ústí hrdla se dostal bordel od kol, zůstal tam pak to vyhnilo. To nemělo nic společného s nekvalitní antikorozní ochranou. To bylo o konstrukční nedotaženosti zpočátku výroby a o údržbě. Nic víc.
19. 2. 2021 17:00
Re: Ještě vyzkoušet
To je asi pravda, tam asi nic není :D
Avatar - sorpersa
19. 2. 2021 16:57
Re: Renault válí
V prvom rade sa nechvalim, lebo Fiat tu nie je in. Súhlasím Tipo new je drahšie ale light. Sandero steoway začína o 1000 eur menej ako Tipo cross.Ano 2008 a Captur je fajn. No po čase... Predstav si dnes 10 ročný Peugeot 107, Twingo a 500 a povedz čo si drží štýl aj dnes... podľa mňa 500 a pri tých väčších to bude takisto myslím. No ženská jee 500 a x ko s podvozkom jeepu je chlapský ;-) Ale rešpektujem Tvoj názor, je logicky a niečím podložený nie ako u ostatných diskutérov.
Avatar - lamal
19. 2. 2021 16:39
Re: Francúzske kladivo z Románie uderilo..
jj suhlas, z pohladu globalu je lepsie aby auta boli usporne, menej fosilii minu... fabia sa dozije bez problemu 300tisic, s tymto motorom to bude mozno trvat 20 rokov, ale budis, vsetko co sa usetri sa pocita :-)

TSD dole pise, ze je nejake MPI Evo s 59kW co je velmi pekna hodnota na atmo liter
19. 2. 2021 16:32
Re: Na Sandero budou pořadníky
No a zrovna ta Octavie I z počátku hezky rezla např. u nádrže. Kamarádův otec to na 1,8 20 V SLX z roku 1997 musel nechat nějak opravit.
Avatar - Emel
19. 2. 2021 16:31
Re: Francúzske kladivo z Románie uderilo..
No... podle mě platí. Že je základní motor ve Fabii jaký je není dané tím, že by z toho motoru Škodovka nedokázala dostat větší výkon... dokázala, podle mě jen softwarem (ale z hlavy teď nevím, jestli tam byl i HW rozdíl). Ale Škodovka chce kupce dotlačit, aby vytáhli z kapsy víc peněz a koupili TSI.
Nojo, po 150tkm... pokud by teda ten rozdíl ve spotřebě byl všude stejný. To ale kupec takovýho auta nenajede třeba ani za 20 let.

Že je Dacia lepší - to určitě je... pro mě hlavně vevnitř, ta Acitve je dost smutná (byť jak se psalo výše to je zřejmě nějaká stará verze). Spotřeba a dynamika - tam jsou ty rozdíly pod mou rozlišovací schopnost, obzvlášť pokud to budu brát jako městský auto. Počítat s občasnou dálnicí, připlatím za TSI nebo TCe.
Avatar - Emel
19. 2. 2021 16:20
Re: Renault válí
Ale jo, protože se jim to povedlo nahonit na pluginech apod.
Přečti si tu poslední větu v původním příspěvku... nic takového prostě nebylo (nepokutované skladovky).
Avatar - Emel
19. 2. 2021 16:17
Re: Renault válí
Aktuálně Insignia... ale rozhodně před Tescem nijak nevyčnívá z davu.
Avatar - Emel
19. 2. 2021 16:16
Re: Renault válí
Však jo, to jsem si jen tak vzpomněl. A přesně to jsem chtěl říct... na nějakou GT3 si nemyslím. Jako důchodce by mě ani netrápila dynamická převaha nad HH... ale pro ten charakter jo, šestiválec je šestiválec.
Nebo jak říkal Ozák Mustanga s V8... akorát Mustang není úplně moje krevní skupina.
Avatar - lamal
19. 2. 2021 16:07
Re: Na Sandero budou pořadníky
zo spodu som ich nevidel, vsetko je mozne
Avatar - rohYpnol
19. 2. 2021 16:04
Re: Na Sandero budou pořadníky
Chevrolet měl taky jen 6 let... Prostě spíš bych řekl firemní politika. Nebo si nejsou jistí kvalitou výroby.

Škoda myslím ze začátku výroby Octavie I měla taky 6 let, nebo 10, už teď nevím. A přitom paradoxně auta z téhle doby jsou nejlíp antikorozně ošetřené Škodovky ever.
Avatar - lamal
19. 2. 2021 15:52
Re: Solidní auto
Treba rozlisit co je ohnile na podvozku, ci su to podvozkove diely, ako ramena naprav, tlmic, pruzina, pomocny ram, alebo karoseria. Skorodovane podvozkove diely najdes aj u Toyoty bohuzial, ale to nie je karoseria, to su podvozkove komponenty.... to ze to nepotesi je uz vec ina...
19. 2. 2021 14:45
Re: Dacia Sandero
Servis má nejlevnější. Třeba Renaut na shodné technice má vždy o 100vku víc. Toho mechanika prostě musíš zaplatit tak jako tak.
Avatar - rohYpnol
19. 2. 2021 14:17
Re: Na Sandero budou pořadníky
Taky by mě to zajímalo.

Myslím ale, že začali právě u předešlého Sandera s kataforézou. Ano, 6 let není žádný zázrak, ale svého času dával 6 let i Chevrolet zatímco Opel měl 10 nebo 12...

Obecně Dacie nereznou. Takže věřím tomu, že vydrží přinejmenším to co Felicie, které začaly hnít někde od 10-tého roku... Konkurence na tom ale není o moc líp, VW/Škoda začali na antikorozní úpravě dávno šetřit a to, co dokázali na Octaviích a Passatech je v nenávratnu. Rapidy běžně mají problémy s korozí a to jsou celkem nové auta. Stejně tak Golfy 6, Dvojkové Octavie atd. atd. O Touranech ani nehovořit...
19. 2. 2021 13:54
Re: Idem buchnúť šampus
Dacia je fajn v tom, že ponúka prvky výbavy alebo príplatky ako navigáciu, keyless, el. ručnú, 360 stup. kameru, automat. klímu za fajn ceny. Všetko menované stojí dokopy okolo 800€. Pri koncernových autách je to drahšie, Hyundai a Kia ťa napr. nútia ísť do najvyššej výbavy a tam si priplatiť za mŕtvy uhol. Jednoducho aj v tomto mi je Dacia sympatická.
19. 2. 2021 13:48
Re: Idem buchnúť šampus
Hej, ja som tam mal takú, ako poslal Emel. Vyhrievanie sedadiel príde neskôr, vraj sa teraz primárne rieši dopyt v južnejších krajinách, kde to nevyžadujú. A to CVT z Clia a Sandera dostane čoskoro aj Duster.
Avatar - twistedTSD
19. 2. 2021 13:44
Re: Francúzske kladivo z Románie uderilo..
Určitě dají MPI Evo 59 kW. Nechápu, proč ho tam nedali už teď.
Avatar - sorpersa
19. 2. 2021 13:41
Re: Renault válí
Ano je 2020 ročník, no ešte je len 2 mesiac 2021, takže to nevyváži triedu auta...to Sandero nie je skladovka?
Avatar - Blue Sun
19. 2. 2021 13:39
Re: Renault válí
Nedávno tu byl článek, na kolik že vlastně vyšly ty pokuty. Třeba pro VW to vyšlo na pár euro za kus, prakticky neznatelné navýšení.
Avatar - twistedTSD
19. 2. 2021 13:34
Re: Renault válí
U nás "na vsi" to tak nějak je, akorát to vždy kazí Rolls-Royce/P100D/BMW 7/Bentley místních oligarchů. :D
19. 2. 2021 13:10
Re: Fabie s novým HTP
Vůči takovým autům nemám žádné předsudky. Odveze tě to tam kam potřebuješ a to je to, co chci. Někteří lidé jsou č.u.r.ý.n.i a každý to občas zažije. Ještě před 15 lety jsem byl hrozněj letec a nikdo mě nepředjel :-!
Avatar - lamal
19. 2. 2021 13:08
Re: Francúzske kladivo z Románie uderilo..
Jasne, ale toto tedy neplati ´´Celkem není problém naladit litrové MPI na 50kW třeba... otázka je, jestli o to někdo stojí. Já myslím, že ani Škodovka nějak netouží prodávat Fabie v základu...´´ Skoda o to stoji a necha si kvalitne zaplatit :-)

Po 150tis km bude rozdiel v spotrebe pri cene 30kc/l 18 000 kč... niekto kto kupuje najlacnejsiu fabiu to asi oceni, alebo sa mu vratia naklady za servis. Pripadne, po kazdych 200km budes mat zdarma kafe/0,5 colu :D social edition :-)

...ale suhlas, nie su to ziadne extremy, ale proste Dacia je lepsia no...
Avatar - Emel
19. 2. 2021 13:02
Re: Renault válí
Ne, 9000rpm nutně nemusím... to jsem měl v Mazdě ;-) . Myslím nějaké lowcost Porsche... rád bych šestiválec, asi ojetinu. Ale tak... kdo ví, co bude za 30 let, třeba unie zatrhne spalováky úplně.
Avatar - Emel
19. 2. 2021 12:52
Re: Francúzske kladivo z Románie uderilo..
No jistě že za příplatek, kde žiješ ;-)?
Myslím, že to bývalo dokonce 20t... a do kombíku šel jen ten silnější. I tak byla většina aut s TSI.
I kdyby to žralo o 0,4 víc všude, tak při nájezdu 5000 za rok jsi třeba na 500 navíc na benzín, to je irelevantní. V testu je naznačeno, že vyšší spotřeba jde převážně na vrub kratší pětky a převážně dálniční trase testu...
Avatar - iudex
19. 2. 2021 12:37
Re: Renault válí
Tak pri Tvojom (resp. našom) veku to Porsche v dobe nášho dôchodku bude jedine baterkáč, takže ak si to predstavuješ ako benzín točiaci 9000 rpm, tak aby si začal šetriť, kým sa ešte budú predávať súčasné generácie spaľovákov. ;-)
Avatar - Emel
19. 2. 2021 12:34
Re: Renault válí
To je nějaký hoax... pokuty se platily už loni, ve stejné výši... jen byly vyšší odpustky za nulová auta (
19. 2. 2021 12:25
Re: Renault válí
Porovnávať asi rok starú skladovku (ktorá sa už nevyrába) a novinku na trhu je dosť divné. Inak, pravda je, že v súčasnosti ešte taký veľký zmysel to Sandero nedáva. Za pár mesiacov sa ale situácia výrazne zmení, keď sa dopredajú minuloročné skladovky od konkurencie a ostanú už len tie drahšie (pokutované).
Avatar - lamal
19. 2. 2021 12:09
Re: Solidní auto
U frantika s antikorom neslapnes vedla, to je uz historicky znama vec... je fajn, ze to plati aj pre nove Sandero.
Avatar - lamal
19. 2. 2021 12:07
Re: Francúzske kladivo z Románie uderilo..
Nebola silnejsia verzia MPI za priplatok nahodou ? :D

´´V dopoledním článku jsme vzpomínali, že cenový rozdíl mezi oběma výkonovými variantami tříválců 1.0 MPI je tak značný, že jenom málokdo si může dovolit vyřešit to volbou silnějšího agregátu s 55 kW bez velkých dilemat. I ekonomicky zdatným jedincům přijde těch 18.000 korun, které je třeba zaplatit, aby motor nebyl softwarově seškrcený na 44 kW, jako poměrně vysoká částka.´´

Nezabudaj na value for money, ak to zerie mimo mesto o 4deci menej je to celkom dost. Nemozes vychadzat z toho, ze celu zivotnost auta to bude jazdit 100% v meste.
19. 2. 2021 12:02
Re: Solidní auto
Na škoda foru naměřili na novém Kodiaqu nejmenší 80 um....
Avatar - lamal
19. 2. 2021 11:46
Re: Solidní auto
to poznam, novemu Sanderu myslim merali hrubku laku niekde v teste a nebol na tom horsie nez konkurencia, co ma teda prekvapilo... aj redakcia asi cakala, ze pes bude zakopany a nie je...

edit:
7:05 cas videa
https://www.youtube.com/watch?…
Avatar - lamal
19. 2. 2021 11:42
Re: Dacia Sandero
bez na vrakac pohladat nejake clio, vymenis si to sam na parkovisku :-)
Avatar - _beta
19. 2. 2021 11:14
Re: Idem buchnúť šampus
Dík.
Tak zasa ono je to malé auto, takže aj takáto je fajn.
Ale som sa bál, že tam bude len taká čo trčí zo sedadla, takže táto je ok.
Normálne si pôjdem to auto obzrieť, kto by to povedal, že sa začnem vážne zaujímať o Daciu.
19. 2. 2021 11:12
Re: Fabie s novým HTP
Bratr je trochu od rány, takže tatík se nechal svézt a já se vymluvil, že mu věřím. Když jsem pracoval v zahraničí létal jsem domů přes Vídeň, protože jsem jezdil pouze navštěvovat rodiče do mého současného bydliště (zádelní vesnička nedaleko hranic s Rakouskem). Na letišti jsem si vypůjčil auto, pokud jsem jel sám, tak to nejlevnější (Smart, FordKa ...). Domů jsem to měl 200 km a protože jsem jezdil horem (přes Horn, Schrems a Třeboň), tak jsem ty tříválce většinou kvalitně otestoval. Mydlit to celou cestu po dálnici až do Linze jsem si netroufl, to by ten motor mohla klepnout pepka.
Avatar - Emel
19. 2. 2021 10:53
Re: Idem buchnúť šampus
Měla by být
https://d62-a.sdn.cz/…-sandero-17.jpeg?…
Vypadá dost titěrně... snad se dá třeba vysunout.
Avatar - _beta
19. 2. 2021 10:44
Re: Idem buchnúť šampus
Nevieš či sa dá doobjednať lakťová opierka?
Do Sandera.
Lebo ako píšeš, také tce za nejakých 11+ tisíc môže byť slušné auto za slušné peniaze.
Hlavne je to nové auto na novej platforme.
Avatar - Emel
19. 2. 2021 10:34
Re: Renault válí
Fabie možná ne... ale Fabia MPI?
Avatar - sorpersa
19. 2. 2021 10:31
Re: Renault válí
Však áno Lpg,,, uznávam, ale tie dva autá neznesú porovnanie, to fakt...môj názor.
19. 2. 2021 10:22
Re: Renault válí
Porovnáváš "plynové" Sandero, to už je samo o sobě rozdíl +15 tisíc. U nás má sice taky Tipo nějaké akční ceny, jsou v nich ale bonusy za výkup vozu a podobně...
Avatar - Ozzman
19. 2. 2021 10:22
Re: Renault válí
Já myslím, že Fabie dnes už není asi typické doochodcovské auto, vídám je v jiných vozech, třeba právě v Dačkách, Cliích, Astrách, Yarisech, či něčem lehce zvýšeném, Fabie si myslím spíše osloví mladý pár (prostě vypadá dobře a ve vyšších výbavách i "sportovně" - Monte Carlo ) a pak to berou fleety jako auta "holka pro všechno" na popojíždky, či pro ty nejchudší cesťáky.
19. 2. 2021 10:21
Re: Renault válí
Ak patríš k tým, ktorí porovnávajú full výbavu toho lacnejšieho auto s cenou od pri tom drahšom, tak jasné, že ti to tak vychádza. Komu ide len o čo najväčší kus auta za čo najmenej peňazí, tak dá sa na to takto pozerať, ale mne ide o to, aby sa s autom fajn jazdilo a hlavne o výbavu.

Skúšal som popri Sandere novú i20 s tým 100-koňovým trojvalcom a manuálom bez mild-hybridu a možno tu budem za blázna, ale dal by som za tú cenu 16-tis. prednosť Sanderu Stepway v plnke aj s automatom (ok, tam som opatrný, neviem aké je to CVT), ale stále by to vyšlo lacnejšie a s lepšou výbavou.

Inak aký máš v 500X motor? Kamarátka si to auto minulý týždeň objednala s litrovým Firefly a s manuálom.
19. 2. 2021 10:07
Fabie s novým HTP
Bratr (starší) ji koupil neteři a pořád v rodině nabízel svezení, abychom překonali předsudky vůči atmosférickému slabému tříválci ;-) . Bral to těsně před faceliftem v nějaké lepší verzi (Trumf ?) a byla včetně metly za 249 tisíc.
Avatar - Mikesus
19. 2. 2021 09:52
Re: Ještě vyzkoušet
Jak zpívá Nohavica, hrudky v mogulu... :D
19. 2. 2021 09:40
Re: Renault válí
MPI je základ pro cenu již od. Jinak Češi prý úplný základ nechtějí ( tvrdí ŠKODA AUTO). Když přišla Scala, tak argumentovali tím, že nejnižší výbavu pro CZ trh nebude ( cena ani tak lidová nebyla). Např. v 80. letech byl každý rád, když dostal Š120 a ne Š105.
Avatar - Blue Sun
20. 2. 2021 17:54
Re: Na Sandero budou pořadníky
Což ale pořád není to Sandero.
Avatar - Blue Sun
19. 2. 2021 19:16
Re: Na Sandero budou pořadníky
Mno, asi ne na nové Sandero, že?
Avatar - Blue Sun
19. 2. 2021 19:15
Re: Kladivo z Románie uderilo..
Nebo ještě jinak - Renault konečně dal Dacii prostředky k tomu, aby dorovnala mainstream z doby před sedmi lety.
Avatar - Blue Sun
19. 2. 2021 18:05
Re: Na Sandero budou pořadníky
Jo jo, takový člověk, který potřebuje větší auto, bude určitě stát pořadník na Sandero...
Avatar - Blue Sun
19. 2. 2021 18:04
Re: Idem buchnúť šampus
Jak jsem psal, nemůžeš pochopit. A nejsem osobní, protože osobně tě neznám.
Avatar - rohYpnol
19. 2. 2021 18:00
Re: mrzak
Já jen říkám že to Škoda moc dobře umí. Vrátit se k tomu je to nejjednodušší co můžou udělat aby si navýšili marže v krizi.
Avatar - rohYpnol
19. 2. 2021 17:59
Re: Na Sandero budou pořadníky
No bohužel to auto nemá zrovna dobře ošetřené dutiny. Takže i relativně nové kusy zevnitř chytají korozi. Což samozřejmě zvenku není vidět.
19. 2. 2021 17:46
Fobie
Plusem objemny zavazadelnik? Jo, ale maximalne tak jen na papire, tam už koncern léta lže, až se mu od huby práší.
Avatar - sorpersa
19. 2. 2021 13:48
Re: Renault válí
Pozri keď nechápeš čo som tým chcel povedať...za to ja nemôžem, proste je to auto, ktoré nie je všedne a vytŕča z radu... pochopené? jasné že som to nemyslel doslova, aj u nás jazdia Maserati, Mercedesy Jaguáre ja neviem čo všetko, ale za tú cenu mi to tak prijde, keď tebe nie, v poriadu...Topperove komentáre mi prídu logické odôvodnené a na 90 percent s nimi súhlasím... Kto povedal, že pravdu má niekto iný???
Avatar - Emel
19. 2. 2021 10:45
Re: Re: Renault válí
Může být... ale prostě je Dacia z toho pohledu zátěží... a pokud by nebyla, mohl by RN ty emisní kredity prodat.
19. 2. 2021 08:40
Ještě vyzkoušet
jestli v Dáčce taky v mazech přestávají fungovat některé el. zařízení, jak se děje u nových Škodovek, nebo jestli ji i ve spolehlivosti převyšuje.
20. 2. 2021 08:40
Popelnice
Ona není žádná Škodovka, kromě Superba, extra hezká. A Fabia škaredá je, na tom trvám. A ta předchozí 2, to byl fakt humus
20. 2. 2021 00:12
Re: Idem buchnúť šampus
Proboha, proč by sis přikupoval el. P brzdu?! :-O
Avatar - Blue Sun
19. 2. 2021 18:01
Re: A co to zkusit z druhé strany,
Proti nesmyslům nemá cenu plýtvat argumenty a inteligencí.
Avatar - rohYpnol
19. 2. 2021 17:08
Re: Na Sandero budou pořadníky
Nepochopil jsi. Nejde o to shora x zespodu. Jde o to zvenku x zevnitř.
Avatar - iudex
19. 2. 2021 15:14
Re: Renault válí
Tak nie je 9000 ako 9000, v boxeri by som ich radšej než v tom wankeli: https://youtu.be/Ia1Lv_kCofs?t=104
Ale jasne, na GT3 asi nikdy nevydá, ale človek by sa uskromnil aj s ľahko jazdeným Caymanom. Len zase potom pri tom štvorvalci 2,0 bude asi dumať, či tam je nejaká dynamická prevaha nad hothečmi za polovicu ceny, o charaktere a zvuku nehovoriac. Takže asi ideálne GTS 4,0. Ale to je cenovo inde ako základ. https://suchen.mobile.de/…uge/details.html?…
Avatar - sorpersa
19. 2. 2021 14:58
Re: Renault válí
Teraz španuješ aj mňa :-)... veď ja za tým zaujímavejšie mám smailíka, nevidíš, to som myslel žartovne... Ale aby som uviedol na pravú mieru, áno imidž je nanič, ale za tú cenovku čo stála Xka nič imidžovejšie nie je...a že je to imidžové auto, to sa budem hádať s tebou... keby nebolo tak mám doma Tipo... isto nie Dachnu. Proste kolegyňa teraz kúpila Stepway a keď buchne dverami, ten plechový zvuk... no nieeeeee
19. 2. 2021 14:43
Re: Solidní auto
Co má tloušťka laku společného s odolností proti korozi? Nevšiml jsi si, že 99% puchýřů je vždy pod lakem, tzn. ze zadní strany plechu? Je snad na podvozku lak? Viděl jsi vůbec někdy auto zespoda? Vnější plechy jsou hračka - výměna je většinou bez větších problémů a nákladů, ale to nejdůležitější z hlediska koroze je vždy na podvozku - uchycení ramen, tlumičů, různé záhyby a zákoutí... To když je napadené, je konec, prostě konec. A to že má Dáčka pouze 6 let na prorezivění (běžně je 10-12), též o něčem vypovídá. Jak jsem nahoře napsal. První cesta z autosalónu by u mne byla na nástřik podvozku a dutin. A za 4 roky znova a pak znova... až do 16 let stáří :D
19. 2. 2021 14:36
Re: Solidní auto
Bývávalo. Renault ještě jakžtakž, ale třeba takový Kaktus od Citroenu je ohnilý na podvozku už po dvou letech. A to byval Citrón skoro premiant.
Avatar - Blue Sun
19. 2. 2021 12:06
Re: Kladivo z Románie uderilo..
Kladivo se dokázalo vyrovnat sedm let starému modelu v základní výbavě (a navíc neodpovídající dnes nabízené Active), to zase tak nadějně nevypadá.
Avatar - Blue Sun
19. 2. 2021 12:03
Re: A co to zkusit z druhé strany,
Dobrý nesmysl. :-D
Avatar - Blue Sun
19. 2. 2021 11:36
Re: Dacia Sandero
Možná ne, na druhou stranu ten servis není o tolik levnější, aby vůbec stál za zmínku jako něco, co může mít vliv na koupi auta. ;-)
Avatar - Blue Sun
19. 2. 2021 10:29
Re: A co to zkusit z druhé strany,
To by byla pro Sandero příliš drtivá porážka. I takhle je to stěží plichta.
19. 2. 2021 08:33
A co to zkusit z druhé strany,
Stepway v plné palbě vs. Fabia1.0TSI Style? 375k vs. 425 k? SM ví, co NIKDY NEDĚLAT :no:
19. 2. 2021 13:34
Chudák Škodovka
Vážený pane redaktore. Tak že Vámi opěvovaný design Fabie je hodně účelový pro reklamu Škodovce. Rád bych Vám připomněl že to není design Škody, ale Fiatu Stilo a bohužel ten tu již byl v roce 2001, a tento trend se promítá neustále v celé produkci Škodovek, je to smutné že neumějí přijít se svým nápadem a musejí kopírovat konkurenci. i ta bájná linka od předního světla po zadní světlo je naprosto shodná. Bohužel jen hlupáci kupují tyto předražené auta, které jim nic vlastně nenabízí. Jen to že z nich dělají bezvýznamné myši na poli
Avatar - VDC
19. 2. 2021 12:03
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Roman Horký
19. 2. 2021 09:23
Re: Kedy bude článok bez chybičky?
Ty taky nejsi bez chybičky.
19. 2. 2021 18:34
Popelnice
Tady je opět vidět, jak je to naše "zlato" bykradené proti konkurenci. To, že je to ještě ošklivé ani nepočítám. Z těch srovnání není moje parketa ani jedno, ale než Fabii, tak raději MHD nebo vlak