Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Dacia Sandero 1.0 SCe vs. Škoda Fabia 1.0 MPI – Nová pravidla hry

Dacia byla vždy ta laciná, Škoda zase ta dražší a hodnotnější. Zcela nové sandero se základním motorem a solidní výbavou dnes ale stojí na chlup stejných 279.900 Kč jako nejlevnější fabia končící generace. Vyplatí se vsadit na novinku, nebo letitou jistotu?
Zpět na článek
19. 2. 2021 08:13
19. 2. 2021 08:32
19. 2. 2021 09:54
19. 2. 2021 09:42
19. 2. 2021 09:53
19. 2. 2021 11:08
19. 2. 2021 10:28
19. 2. 2021 12:53
19. 2. 2021 10:29
19. 2. 2021 10:32
19. 2. 2021 12:03
19. 2. 2021 11:36
19. 2. 2021 11:51
19. 2. 2021 13:49
19. 2. 2021 13:57
19. 2. 2021 18:26
19. 2. 2021 14:45
19. 2. 2021 15:54
19. 2. 2021 16:33
19. 2. 2021 17:24
19. 2. 2021 18:00
20. 2. 2021 00:25
19. 2. 2021 17:59
19. 2. 2021 18:19
19. 2. 2021 17:46
19. 2. 2021 18:34
20. 2. 2021 08:22
20. 2. 2021 08:40
22. 2. 2021 08:43
Avatar - Roman Horký
19. 2. 2021 08:12
Srovnání je nemilosrdné
Dacie je hezčí.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Ozzman
19. 2. 2021 08:20
Re: Srovnání je nemilosrdné
Srovnává se auto konstrukčně 6 let staré (nebo jak dlouho je tu Fabia 3) a uplně nové, je jasné, že se obgeneračně udělal pokrok i v lowendu.
19. 2. 2021 09:12
Re: Srovnání je nemilosrdné
To ale nie je problém redakcie. Doteraz to v podstate tak bolo, že aj keď Sandero prišlo na trh, vychádzalo zo staršieho Clia. Čiže až taká samozrejmosť to nie je, ale bod pre Daciu, teda Renault.
Avatar - Emel
19. 2. 2021 08:27
Re: Srovnání je nemilosrdné
To je otázka názoru. Dacii se povedl čumák, to je pravda... ale třeba z boku je zase hezčí Fabia.
https://t.cncenter.cz/…igin-6829286.jpg?…
https://t.cncenter.cz/…igin-6829338.jpg?…
Sranda je... když Fabia 3 přišla, tak jsem si říkal, že to s těma předníma světlama přehnali. Pak je zmenšili při FL... a já si říkám, že to možná bylo původně lepší :-)
19. 2. 2021 09:23
Re: Srovnání je nemilosrdné
Mně se Fabia po faceliftu nelíbí.
Avatar - Blue Sun
19. 2. 2021 10:23
Re: Srovnání je nemilosrdné
Mně připadá Sandero z bočního pohledu vyváženější. Fabia je taková nemotorně osekaná, ty ostré hrany jí dnes spíš škodí.
Avatar - Ozzman
19. 2. 2021 08:13
Renault válí
Je to sice srovnání odcházející generace s novou, ale vlastně proč ne, lowend vs mainstream. Je vidět, že Renault udělal perfektní práci s Cliem 5 (sám jsem ho zkoušel a pro mne pořád jedno z nejlepších Bčkových aut) a Sandero z něj vychází, čehož si nelze nevšimnout.

Možná bych hnidopišsky rýpl do těch motorů, protože Fabii s tímto novým "HTP" není moc vidět, fakt to někdo kupuje ? Ale chápu srovnání srovnatelných motorizací. Renault s Dacií nakonec udělal smysluplnnou značku za kterou se její majitel nemusí stydět a za to :yes:
Rozbalit vlákno
65
19. 2. 2021 08:26
Re: Renault válí
Na krátké jízdy nebo všeobecně městské pojíždění bude asi základní empéíčko spolehlivější volbou. Test sám je zajímavý, je vidět, že až na tupé řízení nedělá Sandero skoro nic špatně. A spotřeba je nižší o třídu. Navíc má v záloze ještě litrové turbo bez přímého vstřiku a LPG variantu, vše za rozumné peníze.
Avatar - Ozzman
19. 2. 2021 08:32
Re: Renault válí
Proč by mělo být spolehlivější? Oba motory jsou atmosférické tříválce s nepřímým vstřikem.

U toho TCe vs TSI už to bude spíš ve prospěch TCe ne ? TSI je přímovstřik pokud vím?
19. 2. 2021 08:39
Re: Renault válí
Myslel jsem škodovácké MPI vs. přímovstřikové TSI. U Renaultu potažmo Dacie by to mělo být asi jedno, navíc má turbomotor šestikvalt a cenový rozdíl není oproti základu velký.
Avatar - Ozzman
19. 2. 2021 08:49
Re: Renault válí
Jo, tak to jo :) Už chápu.
Avatar - Emel
19. 2. 2021 08:31
Re: Renault válí
Nevím jak ty, ale já takhle na ulici nepoznám, jestli je pod kapotou MPI nebo TSI. Ale osobně si myslím, že máš pravdu a drtivá většina je TSI.
Fabka je z venku docela šik, zevnitř je ta Active verze hodně cítit... rádio s displejem velikosti hodinek, gumová řadička, šedošedé sedačky... tohle by mi asi vadilo víc, než o nějaké desetinky vyšší spotřeba (pokud to beru jako auto do města, jakmile by to mělo jezdit i dál, tak MPI není dobrá volba)... a to se mi jinak architektura vnitřku líbí u Fabie víc.
Avatar - Ozzman
19. 2. 2021 08:51
Re: Renault válí
Vycházím třeba z nabídky ojetin a skladovek na sauto, Fabií s MPI je pár nižších desítek kusů, s TSI stovky a i příplatek za TSI není kdovíjak veliký, takže si to prostě myslím :D

Hele, tohle je Active na fotkách? Vidím, že v tabulkách figuruje, ale má lakovaná zrcátka :D I když ten intriér asi jo, máš pravdu.
Avatar - Emel
19. 2. 2021 08:56
Re: Renault válí
Active má lakovaná zrcátka.
A měla by mít i 6,5" rádio Swing a dvouramenný volant... tohle vypadá jako nějaký starší model.
Je třeba možný, že důchodci kupujou MPI a pak ji neprodávaj, zatímco firmy berou TSI a točí je po pár letech... což může zkreslovat ty ojetiny. Ale určitě je TSI víc, to jen tak přemýšlím nahlas.
Avatar - Ozzman
19. 2. 2021 10:22
Re: Renault válí
Já myslím, že Fabie dnes už není asi typické doochodcovské auto, vídám je v jiných vozech, třeba právě v Dačkách, Cliích, Astrách, Yarisech, či něčem lehce zvýšeném, Fabie si myslím spíše osloví mladý pár (prostě vypadá dobře a ve vyšších výbavách i "sportovně" - Monte Carlo ) a pak to berou fleety jako auta "holka pro všechno" na popojíždky, či pro ty nejchudší cesťáky.
Avatar - Emel
19. 2. 2021 10:34
Re: Renault válí
Fabie možná ne... ale Fabia MPI?
Avatar - Ozzman
19. 2. 2021 10:36
Re: Renault válí
Myslím, že i duchodci se vyvíjejí, do tohoto věku přišly novější generace, které už mají jiné standardy a nároky :) Až budem v duchodu my ,taky nebudeme chtít jezdit s MPI Fabkou :D
Avatar - Emel
19. 2. 2021 10:49
Re: Renault válí
No tak jistě, já si představuju důchod v Porsche... ale jinak si myslím, že malé české auto se základním motorem je přesně to, co si spousta lidí koupí jako "poslední auto".
Avatar - Ozzman
19. 2. 2021 10:54
Re: Renault válí
No, tak mne by stačil Mustang, ale nevím, co na to řeknou moje záda :D

To je fakt těžká otázka, dnes je prostě velká konkurence a lákavé nabídky, takže jak jsem psal, vídám duchodce hodně a možná i více v jiných značkách, zapoměl jsem samozřejmě na Hyundaie. Fabie řídí spíš mladší řidiči, tedy ty nové.
20. 2. 2021 00:03
Re: Renault válí
Mám to úplně stejně, taky mám zacíleno na Mustoše! :-) Jenom s tím rozdílem, že já se bojím budoucí "kondice" svých kolen. :-)
Avatar - Ozzman
20. 2. 2021 12:36
Re: Renault válí
Ty ho chceš určitě v manuálu žejo? :D Já u své BYkonfigurace pořád nevím, ač je to sportovní auto a tam manuál patří, tak pořád nevím, jestli by ten automat třeba nebyl lepší, když už to má takový výkon, rozuměj, abych si neodkouřil spojku :D

Jo a taky barvu jsem si nevybral :D
Avatar - iudex
19. 2. 2021 12:37
Re: Renault válí
Tak pri Tvojom (resp. našom) veku to Porsche v dobe nášho dôchodku bude jedine baterkáč, takže ak si to predstavuješ ako benzín točiaci 9000 rpm, tak aby si začal šetriť, kým sa ešte budú predávať súčasné generácie spaľovákov. ;-)
Avatar - Emel
19. 2. 2021 13:02
Re: Renault válí
Ne, 9000rpm nutně nemusím... to jsem měl v Mazdě ;-) . Myslím nějaké lowcost Porsche... rád bych šestiválec, asi ojetinu. Ale tak... kdo ví, co bude za 30 let, třeba unie zatrhne spalováky úplně.
Avatar - iudex
19. 2. 2021 15:14
Re: Renault válí
Tak nie je 9000 ako 9000, v boxeri by som ich radšej než v tom wankeli: https://youtu.be/Ia1Lv_kCofs?t=104
Ale jasne, na GT3 asi nikdy nevydá, ale človek by sa uskromnil aj s ľahko jazdeným Caymanom. Len zase potom pri tom štvorvalci 2,0 bude asi dumať, či tam je nejaká dynamická prevaha nad hothečmi za polovicu ceny, o charaktere a zvuku nehovoriac. Takže asi ideálne GTS 4,0. Ale to je cenovo inde ako základ. https://suchen.mobile.de/…uge/details.html?…
Avatar - Emel
19. 2. 2021 16:16
Re: Renault válí
Však jo, to jsem si jen tak vzpomněl. A přesně to jsem chtěl říct... na nějakou GT3 si nemyslím. Jako důchodce by mě ani netrápila dynamická převaha nad HH... ale pro ten charakter jo, šestiválec je šestiválec.
Nebo jak říkal Ozák Mustanga s V8... akorát Mustang není úplně moje krevní skupina.
19. 2. 2021 16:41
Re: Renault válí
presne, riesit pri kazdom aute, ze nejaky fukany 300k hh ti to nanda je smiesne... to je pak otazka pre koho to auto kupujes, ci pre svoj pozitok, alebo pre svoje ego
Avatar - Emel
19. 2. 2021 17:14
Re: Renault válí
Říkal jeden můj známý šachista... já nehraju abych vyhrál, já hraju pro zábavu... ale když nevyhrávám, tak mě to nebaví.
20. 2. 2021 20:20
Re: Renault válí
cesta je ciel :-! take najstarsie ...
19. 2. 2021 18:51
Re: Renault válí
Mně se zdá, že "důchodcovská" auta jsou dost často Hyundaie iX20, případně starší Merivy a pak důchodci docela kupují to co marketing vymyslel pro mladé aktivní jedince :-) Kamiqy, 2008, Captury ,... pár jich potkávám v Toyotě C-HR, a ti méně majetní pak Sandera, nebo si drží staré Fusiony.
19. 2. 2021 09:40
Re: Renault válí
MPI je základ pro cenu již od. Jinak Češi prý úplný základ nechtějí ( tvrdí ŠKODA AUTO). Když přišla Scala, tak argumentovali tím, že nejnižší výbavu pro CZ trh nebude ( cena ani tak lidová nebyla). Např. v 80. letech byl každý rád, když dostal Š120 a ne Š105.
19. 2. 2021 18:34
Re: Renault válí
Ambition jde poznat zvenku podle mlhovek a zevnitř podle chromování (rámečky ventilace, rámečky kolem míst, kde by u vyšší výbavy byla tlačítka multifunkčního volantu) či koženého volantu.
19. 2. 2021 09:07
Re: Renault válí
Pamätám si, ako tu niektorí diskutéri pred pár rokmi písali, že Dacia postupne stratí zmysel, lebo cena pôjde hore. Áno, išla hore, ale pri mainstreame tiež a hádam ešte výraznejšie, takže v čase krízy sa ľudia budú trhať o Sandero (aspoň teda tí, ktorí sa ešte nevybodli na kúpu nového auta v B segmente). Keďže dnes môže byť kvantita už skôr na príťaž, bude zaujímavé sledovať, ako to Dacia bude schopná vyvažovať elektrickým Springom, aby splnila emisné kvóty.
Avatar - Emel
19. 2. 2021 09:16
Re: Renault válí
Smysl Dacie je daný její nízkou cenou. A ty spekulace byly o tom, že legislativa okolo CO2 dopadá nejvíc právě na malá benzínová auta. Sandero má 117-124g, což by znamenalo pokutu cca. 60.000... ale bez přepočtu na hmotnost, který tu pokutu ještě zvedne (a teď nejsem schopný rychle najít jak se to počítá). Což pokud si vezmeš, že auto je v základu pod 200 bez DPH... není to moc lukrativní kšeft.
19. 2. 2021 09:27
Re: Re: Renault válí
95g pri 1380kg. 30kg + 1g
Avatar - Emel
19. 2. 2021 09:32
Re: Re: Renault válí
Děkuji ti dobrá vílo :-)
Takže Sandero za "podváhu" 270kg schytá dalších 9 trestných g... což je ekvivalent cca. 22t. Takže z prodeje jednoho Sandera za 200 bez daně jde nějakých 80-85 na pokutu...
PS: a samozřejmě lehčí Fabia s větší spotřebou na tom bude ještě hůř... ta ale nemá základ za 200 bez daně aspoň.
Avatar - Blue Sun
19. 2. 2021 10:27
Re: Re: Renault válí
Na pokutu samozřejmě nejde vůbec nic, protože ji vyrovnají elektrické vozy aliance. Zatím se počítá celý Renault-Nissan, ne jednotlivé značky. A RNA požadované limity bez problémů splnil.
Avatar - Emel
19. 2. 2021 10:45
Re: Re: Renault válí
Může být... ale prostě je Dacia z toho pohledu zátěží... a pokud by nebyla, mohl by RN ty emisní kredity prodat.
Avatar - Blue Sun
19. 2. 2021 11:30
Re: Re: Renault válí
Proto taky přichází elektrická Dacia. :-)
Avatar - Emel
19. 2. 2021 11:41
Re: Re: Renault válí
Jo... já nepochybuju, že má Dacia budoucnost, respektive že po takových vozech (jednoduchých a levných) bude poptávka... jen bude složitý na tom vydělávat.
Avatar - Blue Sun
19. 2. 2021 11:52
Re: Re: Renault válí
Uvidíme. :-)
19. 2. 2021 10:03
Re: Renault válí
No tu nemožno s Tebou súhlasiť,,, dacia už by nebola v mojom hľadáčiku pretože social verzion v poriadku, ale akonáhle máš stepway - 12. 200 eur - tak - napr. https://www.noveauta.sk/…italia/21611800/ vs https://www.noveauta.sk/…00-lpg/23017413/ čo je auto úplne inej triedy a kvality, skús si zavrieť dvere na dacii a na tipe a pochopíš, to aptrí aj po usadnutí do auta... v tej cene je možná približne aj stonic, ceed, scala a tď. Sám nechápem ako môžu ľudia toľko peňazí dať za Daciu... ja mám imidžové 500x v cene Dustera... tým som povedal všetko.
19. 2. 2021 10:21
Re: Renault válí
Ak patríš k tým, ktorí porovnávajú full výbavu toho lacnejšieho auto s cenou od pri tom drahšom, tak jasné, že ti to tak vychádza. Komu ide len o čo najväčší kus auta za čo najmenej peňazí, tak dá sa na to takto pozerať, ale mne ide o to, aby sa s autom fajn jazdilo a hlavne o výbavu.

Skúšal som popri Sandere novú i20 s tým 100-koňovým trojvalcom a manuálom bez mild-hybridu a možno tu budem za blázna, ale dal by som za tú cenu 16-tis. prednosť Sanderu Stepway v plnke aj s automatom (ok, tam som opatrný, neviem aké je to CVT), ale stále by to vyšlo lacnejšie a s lepšou výbavou.

Inak aký máš v 500X motor? Kamarátka si to auto minulý týždeň objednala s litrovým Firefly a s manuálom.
19. 2. 2021 10:35
Re: Renault válí
Nooo Full výbava v Daciii--- :-) to je inde štandart.
Mám 1,0 FF 120K... manuál... ten motor ide ako čert a to auto neskutočne drží v zákrutách, proste multilink robí svoje, myslím že žiadne B SUV nemá taký dobrý podvozok, je však tvrdší. Je to strašne nedocenené a opomínané auto, ale dobre my čo ho máme sa vytešujeme. Keď stojím pred Tescom, nič zaujímavejšie tam nie je :-) Natožto Dacia :-)
Nooo tá i20 mne zase veľmi reže, je oveľa krajšia ako i30...
Avatar - iudex
19. 2. 2021 12:42
Re: Renault válí
Imidžový Fiat... keď stojím pred Tescom nič zaujímavejšie tam nie je... Pomerne silné vyhlásenia, ale tak hlavne že ťa vlastná garáž teší. ;-)
Avatar - Emel
19. 2. 2021 12:55
Re: Renault válí
Tak nevíš kde to Tesco je a jak to u nich vypadá... třeba je to tam Felicia, Favorit, Favorit, F500x, Felicia.
Avatar - twistedTSD
19. 2. 2021 13:34
Re: Renault válí
U nás "na vsi" to tak nějak je, akorát to vždy kazí Rolls-Royce/P100D/BMW 7/Bentley místních oligarchů. :D
19. 2. 2021 13:43
Re: Renault válí
Ty jazdíš na čom?
Avatar - Emel
19. 2. 2021 16:17
Re: Renault válí
Aktuálně Insignia... ale rozhodně před Tescem nijak nevyčnívá z davu.
Avatar - Beefcake
22. 2. 2021 08:50
Re: Renault válí
Tiez ma to dost pobavilo.
19. 2. 2021 13:20
Re: Renault válí
lol to tu bolo nedavno ´´street credit´´ pred Tescom... Topperove pólo vs ASX.

ty si to zasluzis ovela viac ako Topper ! :D
19. 2. 2021 13:48
Re: Renault válí
Pozri keď nechápeš čo som tým chcel povedať...za to ja nemôžem, proste je to auto, ktoré nie je všedne a vytŕča z radu... pochopené? jasné že som to nemyslel doslova, aj u nás jazdia Maserati, Mercedesy Jaguáre ja neviem čo všetko, ale za tú cenu mi to tak prijde, keď tebe nie, v poriadu...Topperove komentáre mi prídu logické odôvodnené a na 90 percent s nimi súhlasím... Kto povedal, že pravdu má niekto iný???
19. 2. 2021 13:56
Re: Renault válí
Neberiem ti nazor, ale podla toho co a ako pises, ti na moj vkus nejak moc zalezi na tom, aby tvoje auto bolo najlepsie z pomedzi ostatnich... co je total utopia.

´´Keď stojím pred Tescom, nič zaujímavejšie tam nie je´´
´´ja mám imidžové´´

image je na nič

PS: Ja s Toppikom obcas suhlasim a do konca si ho aj zastanem.. a este radsej ho šponujem
19. 2. 2021 14:58
Re: Renault válí
Teraz španuješ aj mňa :-)... veď ja za tým zaujímavejšie mám smailíka, nevidíš, to som myslel žartovne... Ale aby som uviedol na pravú mieru, áno imidž je nanič, ale za tú cenovku čo stála Xka nič imidžovejšie nie je...a že je to imidžové auto, to sa budem hádať s tebou... keby nebolo tak mám doma Tipo... isto nie Dachnu. Proste kolegyňa teraz kúpila Stepway a keď buchne dverami, ten plechový zvuk... no nieeeeee
19. 2. 2021 15:47
Re: Renault válí
Sorpresa čiže prekvapenie.Fiat bol pecka v osemdesiatych rokoch/Tipo,Croma/ ale dnes je to skôr značka ktorá pomaly ale isto stráca dych.500 x je imidžovka ale skôr pre baby takže chváliť sa Fiatom s litrovým motorom je trochu divné.Ale je to tvoj názor tak isto ako Tipo je lepšie ako Sandero.Lenže Tipo ako staršie Sandero možno je lepšie ale ako toto nové už asi ťažko lebo Tipo je na trhu min.štyri roky a vek nezastavíš.Porovnaj cenu Tipa po fl 2021 a nového Sandera a tam už bude cena Tipa o dosť vyššia.Nové Sandero vyzerá dobre a podľa mňa bude mať naďalej predajný úspech.A keď sme pri imidžovke v kategórii okolo 17 000 Eur tak je tu skôr Peugeot 2008 alebo Captur.V tej 500 x je pre mňa všetko také oblé,gulaté jednoducho zženštilé.
19. 2. 2021 16:57
Re: Renault válí
V prvom rade sa nechvalim, lebo Fiat tu nie je in. Súhlasím Tipo new je drahšie ale light. Sandero steoway začína o 1000 eur menej ako Tipo cross.Ano 2008 a Captur je fajn. No po čase... Predstav si dnes 10 ročný Peugeot 107, Twingo a 500 a povedz čo si drží štýl aj dnes... podľa mňa 500 a pri tých väčších to bude takisto myslím. No ženská jee 500 a x ko s podvozkom jeepu je chlapský ;-) Ale rešpektujem Tvoj názor, je logicky a niečím podložený nie ako u ostatných diskutérov.
19. 2. 2021 15:56
Re: Renault válí
nemam problem s tym, ze 500x vypada zaujimavo, dobre jazdi a ich trojvalec dobre taha... myslim si osobne, ze to je slusne auto od Fiatu, akurat by som to s tym imidzom neprehanal, pak si koledujes o šponovanie
Avatar - twistedTSD
19. 2. 2021 13:28
Re: Renault válí
To zase ne. Autoklima, navi, kamera, keyless, Android Auto bezdrátově, to rozhodně není standard, a pořád jsi na cca 330 tisících.
19. 2. 2021 10:22
Re: Renault válí
Porovnáváš "plynové" Sandero, to už je samo o sobě rozdíl +15 tisíc. U nás má sice taky Tipo nějaké akční ceny, jsou v nich ale bonusy za výkup vozu a podobně...
19. 2. 2021 10:31
Re: Renault válí
Však áno Lpg,,, uznávam, ale tie dva autá neznesú porovnanie, to fakt...môj názor.
19. 2. 2021 12:25
Re: Renault válí
Porovnávať asi rok starú skladovku (ktorá sa už nevyrába) a novinku na trhu je dosť divné. Inak, pravda je, že v súčasnosti ešte taký veľký zmysel to Sandero nedáva. Za pár mesiacov sa ale situácia výrazne zmení, keď sa dopredajú minuloročné skladovky od konkurencie a ostanú už len tie drahšie (pokutované).
Avatar - Emel
19. 2. 2021 12:34
Re: Renault válí
To je nějaký hoax... pokuty se platily už loni, ve stejné výši... jen byly vyšší odpustky za nulová auta (
Avatar - Blue Sun
19. 2. 2021 13:39
Re: Renault válí
Nedávno tu byl článek, na kolik že vlastně vyšly ty pokuty. Třeba pro VW to vyšlo na pár euro za kus, prakticky neznatelné navýšení.
Avatar - Emel
19. 2. 2021 16:20
Re: Renault válí
Ale jo, protože se jim to povedlo nahonit na pluginech apod.
Přečti si tu poslední větu v původním příspěvku... nic takového prostě nebylo (nepokutované skladovky).
19. 2. 2021 13:41
Re: Renault válí
Ano je 2020 ročník, no ešte je len 2 mesiac 2021, takže to nevyváži triedu auta...to Sandero nie je skladovka?
19. 2. 2021 10:07
Fabie s novým HTP
Bratr (starší) ji koupil neteři a pořád v rodině nabízel svezení, abychom překonali předsudky vůči atmosférickému slabému tříválci ;-) . Bral to těsně před faceliftem v nějaké lepší verzi (Trumf ?) a byla včetně metly za 249 tisíc.
Avatar - Ozzman
19. 2. 2021 10:18
Re: Fabie s novým HTP
Ale nenapsal si to podstatné - překonali jste ty předsudky? :D

Já s tím nikdy nejel, ale znám asi 3 verze HTP od té nejstarší 47kw, to bylo mé první auto až po 51kw ve Fabii 2 a fakt to nebylo tak strašné, pružná dynamika byla tristní, ale nakonec se to rozhýbalo a umělo letět i na Autobahnu 160... do té doby, než ti tam někdo vjel :D
19. 2. 2021 11:12
Re: Fabie s novým HTP
Bratr je trochu od rány, takže tatík se nechal svézt a já se vymluvil, že mu věřím. Když jsem pracoval v zahraničí létal jsem domů přes Vídeň, protože jsem jezdil pouze navštěvovat rodiče do mého současného bydliště (zádelní vesnička nedaleko hranic s Rakouskem). Na letišti jsem si vypůjčil auto, pokud jsem jel sám, tak to nejlevnější (Smart, FordKa ...). Domů jsem to měl 200 km a protože jsem jezdil horem (přes Horn, Schrems a Třeboň), tak jsem ty tříválce většinou kvalitně otestoval. Mydlit to celou cestu po dálnici až do Linze jsem si netroufl, to by ten motor mohla klepnout pepka.
19. 2. 2021 11:48
Re: Fabie s novým HTP
Já s prvním HTP jezdím doteď a pro mé účely bez dálniční známky to bohatě stačí. Občas s tím musím předjíždět i mnohem silnější auta (protože napadl milimetr sněhu a 4x4 SUV musí zpomalit na třicítku). Jediný problém je, že si na mě někteří honí ego - prostě někdo v Oktávce vidí Fabii HTP, tak musí za každou cenu riskantně předjet, i když je v zákazu a za 50m stejně odbočuje na dálnici. S novějším autem jezdím stejně rychle a tohle se mi nestává.
19. 2. 2021 13:10
Re: Fabie s novým HTP
Vůči takovým autům nemám žádné předsudky. Odveze tě to tam kam potřebuješ a to je to, co chci. Někteří lidé jsou č.u.r.ý.n.i a každý to občas zažije. Ještě před 15 lety jsem byl hrozněj letec a nikdo mě nepředjel :-!
19. 2. 2021 14:30
Re: Fabie s novým HTP
taky dobytok sa najcastejsie zivi v diskusiach pak :-|
19. 2. 2021 08:32
Porovnání
Uznávám že Sandero je na fotkách hezčí, ale dát na Fabii jinou barvu a mlhovky, tak vypadá taky dobře. Co by mě odradilo od koupi Sandera jsou ty odkryté plechy v kufru a pak ty černé parkovací senzory. To si snad někdo dělá srandu. Je to jak kdyby si to důchodce dodělal v garáži...
Rozbalit vlákno
0
19. 2. 2021 08:33
A co to zkusit z druhé strany,
Stepway v plné palbě vs. Fabia1.0TSI Style? 375k vs. 425 k? SM ví, co NIKDY NEDĚLAT :no:
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Blue Sun
19. 2. 2021 10:29
Re: A co to zkusit z druhé strany,
To by byla pro Sandero příliš drtivá porážka. I takhle je to stěží plichta.
19. 2. 2021 11:51
Re: A co to zkusit z druhé strany,
Drtivá porážka? A v čem poboha? Za těch 425k máš hůř vybavené, menší auto se srovnatelným motorem /70Kw TSI/, navíc bez možnosti LPG. I ten kufr má Sandero větší, stačí se podívat na rozměry a ne jen na vylhané litry..
Avatar - Blue Sun
19. 2. 2021 12:03
Re: A co to zkusit z druhé strany,
Dobrý nesmysl. :-D
19. 2. 2021 17:01
Re: A co to zkusit z druhé strany,
A nic konkrétního nemáš? Asi NE :no:
Avatar - Blue Sun
19. 2. 2021 18:01
Re: A co to zkusit z druhé strany,
Proti nesmyslům nemá cenu plýtvat argumenty a inteligencí.
20. 2. 2021 08:50
Re: A co to zkusit z druhé strany,
Akú inteligenciu máš teraz na mysli? Žiadnu si neprejavil. Berieš tie školenia asertivity príliš vážne.
19. 2. 2021 08:40
Ještě vyzkoušet
jestli v Dáčce taky v mazech přestávají fungovat některé el. zařízení, jak se děje u nových Škodovek, nebo jestli ji i ve spolehlivosti převyšuje.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Ozzman
19. 2. 2021 08:52
Re: Ještě vyzkoušet
Tohle je Active verze, tam není moc co by zamrzlo :D
Avatar - Mikesus
19. 2. 2021 09:52
Re: Ještě vyzkoušet
Jak zpívá Nohavica, hrudky v mogulu... :D
19. 2. 2021 12:18
Re: Ještě vyzkoušet
jauvajs :D
19. 2. 2021 17:00
Re: Ještě vyzkoušet
To je asi pravda, tam asi nic není :D
19. 2. 2021 08:47
Idem buchnúť šampus
Neverím, že som sa dožil dňa, keď na Auto.cz Dacia poráža Škodu. :D Dojmy zo základného Sandera by boli možno trochu horšie, minimálne z pocitu v kabíne a výbavy, ale inak podarený test.
Zo Sandera som úprimne nadšený, lebo po vyskúšaní je to pre mňa prvá Dacia, ktorú by som si vedel predstaviť mať doma.

Veľmi príjemne sa s ňou jazdí, hoci teda hovorím o 1,0 TCe s turbom. Do týchto základných atmosfér by som už v dnešnej dobe nešiel, ale verím, že kto málo jazdí alebo len "okolo komína", tak to môže stačiť, ale ja by som s tým už veru trpel.

Celkom ma prekvapilo, že sa pri dobrom odhlučnení Sandera nespomína z môjho pohľadu asi jediné výraznejšie mínus a to nezakryté podbehy. Kamienky od kolies dosť počuť, ale jasné, je to Dacia, Stepway to má tuším zakryté.
Rozbalit vlákno
14
Avatar - Blue Sun
19. 2. 2021 10:31
Re: Idem buchnúť šampus
Bylo by dost ostudné, kdyby nové auto na platformě moderního Clia neporazilo sedm let starou konstrukci v naprostém základu, i když je to jen o pár setinek.
Zajímavé by bylo srovnání TCe proti TSI v nějaké "typické" výbavě. Dacia by bodovala cenou, ale je otázkou, zda kvalita a výbava by převážily na stranu Fabie.
19. 2. 2021 11:53
Re: Idem buchnúť šampus
Kvalita u Fábie? To je co proboha?
Avatar - Blue Sun
19. 2. 2021 12:04
Re: Idem buchnúť šampus
Něco, co zaslepenec nedokáže vidět.
19. 2. 2021 17:15
Re: Idem buchnúť šampus
Myslíš tu "vnímanou kvalitu? A nebuď osobní joooo :-[]
Avatar - Blue Sun
19. 2. 2021 18:04
Re: Idem buchnúť šampus
Jak jsem psal, nemůžeš pochopit. A nejsem osobní, protože osobně tě neznám.
19. 2. 2021 13:54
Re: Idem buchnúť šampus
Dacia je fajn v tom, že ponúka prvky výbavy alebo príplatky ako navigáciu, keyless, el. ručnú, 360 stup. kameru, automat. klímu za fajn ceny. Všetko menované stojí dokopy okolo 800€. Pri koncernových autách je to drahšie, Hyundai a Kia ťa napr. nútia ísť do najvyššej výbavy a tam si priplatiť za mŕtvy uhol. Jednoducho aj v tomto mi je Dacia sympatická.
20. 2. 2021 00:12
Re: Idem buchnúť šampus
Proboha, proč by sis přikupoval el. P brzdu?! :-O
20. 2. 2021 08:50
Re: Idem buchnúť šampus
Lebo je pohodlná? Mysli trochu j na komfort.
Avatar - Blue Sun
20. 2. 2021 17:52
Re: Idem buchnúť šampus
Pohodlí, komfort. Lituji tě, že to neznáš.
Avatar - _beta
19. 2. 2021 10:44
Re: Idem buchnúť šampus
Nevieš či sa dá doobjednať lakťová opierka?
Do Sandera.
Lebo ako píšeš, také tce za nejakých 11+ tisíc môže byť slušné auto za slušné peniaze.
Hlavne je to nové auto na novej platforme.
Avatar - Emel
19. 2. 2021 10:53
Re: Idem buchnúť šampus
Měla by být
https://d62-a.sdn.cz/…-sandero-17.jpeg?…
Vypadá dost titěrně... snad se dá třeba vysunout.
Avatar - _beta
19. 2. 2021 11:14
Re: Idem buchnúť šampus
Dík.
Tak zasa ono je to malé auto, takže aj takáto je fajn.
Ale som sa bál, že tam bude len taká čo trčí zo sedadla, takže táto je ok.
Normálne si pôjdem to auto obzrieť, kto by to povedal, že sa začnem vážne zaujímať o Daciu.
19. 2. 2021 13:48
Re: Idem buchnúť šampus
Hej, ja som tam mal takú, ako poslal Emel. Vyhrievanie sedadiel príde neskôr, vraj sa teraz primárne rieši dopyt v južnejších krajinách, kde to nevyžadujú. A to CVT z Clia a Sandera dostane čoskoro aj Duster.
19. 2. 2021 11:49
Re: Idem buchnúť šampus
Presne a hlavne to uz ma konecne platformu a tuhost karoserie na urovni doby, so 6timi vankúšmi sa uz do toho nemusis bat posadit ako do predoslych verzii... a keby len seba, ale rodinu...
19. 2. 2021 09:10
Kedy bude článok bez chybičky?
"S délkou karoserie 4088 mm, šířkou 1484 mm, výškou 1499 mm a rozvorem 2604 mm je jasně největším vozem segmentu a uvnitř to poznáte." - tá šírka 1484 mm je fakt dobre? To už aj Škoda 100 bola širšia.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Roman Horký
19. 2. 2021 09:23
Re: Kedy bude článok bez chybičky?
Ty taky nejsi bez chybičky.
19. 2. 2021 11:44
Re: Kedy bude článok bez chybičky?
Že mi to píše zrovna taký pacient... :-!
19. 2. 2021 11:55
Re: Kedy bude článok bez chybičky?
1784 mm je správně
19. 2. 2021 09:31
Solidní auto
Nemít jako druhý vůz v garáži Thalii v perfektním stavu (kterou se mi absolutně nevyplatí prodat), tak už bych měl Stepway s LPG objednaný. Za pár let už podobné normální a celkem jednoduché auto pro pohrkávání půjde koupit jen ojeté. Hodit to hned po koupi na kvalitní nástřik podvozku a dutin, při nízkém ročním nájezdu a garážování by bylo na dvacet let vystaráno.
Rozbalit vlákno
15
19. 2. 2021 09:54