Zrušte tie nezmyselné šikmé prelisy na bokoch auta a drážky na lemoch blatníkov, a bude to celkom pohľadné auto. Interiér by sa zišlo dopracovať, príde mi to ako dva monitory k PC na rovnej palubke a nič viac.
Vcelku zajímavý auto. Líbí se mi světla - přední i zadní, ale jejich hranatý tvar mi moc nesedí se zbytkem poměrně oblé kastle. Hodně mi vadí uhlopříčná linka na dveřích - ta je absolutně zbytečná.
Výkonový rozpětí motorů stejně jako volba pohonů - výborné.
tomu tusconu z vedlejšího článku, je tohle příjemný pohled pro oko. Čistý, trochu audinózní design a vnitřek, nad kterým by si měli mnout brady designéři tesly. Pěkné. :yes:
Ako koncept to bolo vyborne. Ako seriovy model je to vyborne tiez.
Hyundai/Kia neustale potvrdzuje svoj technologicky naskok v oblasti EV.
Zial, mozno predpokladat, ze ceny budu stale vysoke, ale je to nadherna ukazka, ze buducnost EV nie je temna.
Mobilita ludi sa zasadne obmedzi - dlhe presuny budu zriedkavejsie a na vyuzitie okolo komina budu EV uplne dostacujuce.
Samozrejme, cena bude vyssia ako pri dnesnych spalovacich motoroch, rovnako ako prevadzka bude drahsia. To vsak je plne v sulade s akualnymi cielmi EU komisie - socialkari budu jazdit sockou, bohati na EV (kratke trasy) resp. lietadlami (dlhe trasy).
Cesty sa uvolnia, bude viac bicyklov.
Samozrejme, my, obycajne socky, co nemame 40k€ na poriadne EV, budeme nejaku dobu nadavat, ale casom si zvykneme. :yes:
Je dobre, ze to auto umi ne? U jinych aut jsou casto komentare o tom, ze nezvladne nabijet na nejrychlejsich nabijeckat. A kdyz se najde auto, ktere predbehlo nabijecky, tak ....
Jestliže někde nejde elektřina a tudíž nejde ani čerpací stanice, tak se v té lokalitě nedá ani nabíjet, takže by sis vybral prd. A tam kde elektřina jde, jdou i čerpačky a jde i nabíjet. Ovšem za cca 20 tisíc czk jedna "plná" do Tesly S a za cca 1 tisíc. jedna plná do RAM 1500.
Nie, nemyslim si, ze je to spravne.
V skutocnosti si myslim, ze je to zle.
Lenze mozem si o tom mysliet cokolvek, mozem s tym nesuhlasit - je to skratka fakt.
Jak to, že nejsou. 3x Ionity Beroun, Modletice, Jihlava a další dvě (Brno, Lovosice) se staví. Na západ od nás jich je ještě daleko víc. Mrkněte na ionity.eu
Hele, mám "EKO" vůz, výrobce se chlubí použitím od použitých pet flašek, až po holubí lejna, recyklovatelnost celého auta přes 90% a přesto mám měkké plasty a kůži.
Prius má tvrdé plasty (měl jsem ho, takže ti rozumím), protože je to japonec a tam jsou tvrdé plasty naprosto běžné. Měl jsem tvrdé plasty v Priusu, RAVce i takovém Lexusu. To není o ekologii, ale o původu. Nevím proč, asijci do svých aut tyto plasty preferují. A Grétou to nebude...
Jj. Mam 64kW. V lete jezdim za cca 12 a v zime kolem 15 az 16kW. Vcelku normalne s topenim a klimou. Je ale pravda, ze dalnice je tam tak max 10% a jedu tam 120. Mimo mesto jedu beznou rychlosti, ale.vic predjizdim, protoze se s tim predjizdi vyborne. Zkousel jsem v lete dojezd na max a dal jsem pres 500 v pohode docela. Hyundai jako jeden z mala udava vyuzitelnou kapacitu baterie.
Je to crossover. Prečo by to mal byt hatch? Prečo do toho miesas benzínové motory? Pochopil si vôbec budúcu líniu modelov Ioniq? Asi nie... A o dojazd sa neboj. Ak je podľa normy WLTP tak bude veľmi blízko realu.
Je zaujímavé, ako dizajnovo odlišné začal robiť Hyundai svoje autá. Kubistický Tucson, škaredá i20 a teraz tento skvost, ktorému tlieskam. Súhlasím, že nijaký, ale to nevadí, zvonku je to super.
Re: Kdy ti šašci v EU konečně přiznají, že elektrokrál je na
:D:D:D:D:D:D:D
Nemáš tam ještě něco třeba ze sputnik.cz Zrovna web, kde najdeš nejvíce článků o super ruských tancích a jejich poslední skutečný test je z roku 2017. :D Poklopec a jeho elita. :D
Se 64 kW baterkou? Takže pokud jezdíte třeba do 10%, tak běžně jezdíte za cca 12 kWh/100km?
Mám taky EV, také umím jezdit za 10-12 kWh/100km, ale normálním ježděním bych to nenazval...
Pokud nejedu dalnici, tak dam bezne 480 km, v zime 420. Normalne topim a najel jsem s tou "tramvaji" uz 70 tisic km.
Mimochodem degradace baterie zmerena pred mesicem a stale 0%. Nabijim vetsinou doma pomalou nabijeckou. Nekomu ten elektromobil smysl muze davat. Zalezi na konkretnim pouzivani a moznostech domaciho nabijeni.
Re: Kdy ti šašci v EU konečně přiznají, že elektrokrál je na
Jen si je, stejně jako ty, vhodně interpretovali a přizpůsobili.Jestli něco umí opravdu skvěle, tak vytrhávání z kontextu nebo upravené překlady a formulace. AF je odpad odpadu novinařiny.
Nechsi se o tom zbytecne hadat, davam to sem jen jako priklad toho, ze v pripade nejake nestandardni situace najdes problem s temer cimkoli. I kdyz za sebe bych si mozna vybral drazsi nabijeni EV, nez kompletni nemoznost natankovat.
On je Texas docela velky, vis? V pohode by se do nej vesla mesta jako Pariz, Amsterdam, Milan a Praha a jeste by zbyla spousta mista okolo. Takze informace, ze tam zbylo cca 3300 otevrenych benzinek muze byt dost k nicemu, kdyz k nim nedojedes...
Bude-li v podbězích dostatek místa a budou-li zadní kola samonatáčecí, ten rozvor nemusí být nutně na překážku.
Ale jak pravíš (píšeš) - počkáme a udivíme
Na to, že se to auto "na první dobrou" tváří jako vcelku běžný hatchback, jsou ty rozměry vstkutku gargantuovské.
465 x 189 x 160,5 cm, to jsou rozměry prakticky srovnatelné Kodiaqem, rozvor 3 metry by měl být sto poskytnout posádce více než dostatečný komfort.
Pokud pominu
- šikmou linku prolisu na bočních dveřích, která mi smysl úplně nedává
- relativně zvláštní 2 displeje, na které by si asi člověk musel nějakou dobu zvykat
- a to podivné "cosi", umístěné na místě středové konzole mezi sedadly
Tak bych si dokázal dobře představit, že auta s tímto designem budou za 2-3 roky u nás jezdit
Jenom si fakt neumím představit, jak se zopár takovýchto aut "nasardinkuje" na do parkovacích míst v podzemních garážích či v parkovacích domech někde u metra, které jsou svou šířkou původně projektovány snad ještě pro Škodu 105 :D
Edit: Jo, je fakt, že přední blatník tam vlastně není. Ale divná věc, ono to vlastně ani nijak zvlášť nevadí :yes:
...je to opravdu pecka (i když ten šikmý boční prolis bych asi vypustil), ale co z toho, když to má nesmyslný elektropohon? :-O:-O:-O:no: Pokud by v tomto stylu udělali normální spalovací hatchbback nižší střední třídy, šel bych do něj! :-):yes:
Re: Kdy ti šašci v EU konečně přiznají, že elektrokrál je na
Pravda nikomu nevadí. Vadí neustálá lživá manipulace, kterou tu předvádíš. A ten tebou vytrvale propagovaný lžiserver má k pravdě opravdu hodně daleko.
Teda ten 3m razvor by som fakt z fotiek netipoval... bude to asi riadny megahatch... akurat vyska mi pride uz kusok moc... ved je to o 15cm vyssie ako i30.. v podstate je to vyskou uz na urovni nejedneho crossoveru.... divny hatch... ale teda aspon ten samotny hranaty dizajn sa mi paci... len za mna auto mohlo byt mensie a podstatne nizsie a stihlejsie.... takto je to defakto megakvader sice ziadne vajce ako id3 ale zase vysoky prerasteny kvader.... inak pasoval by mi tu ten novy 1,5tgdi z i30 ako zaklad a potom este nieco silnejsie povedzme zo stingeru... co uz... tych 480km dojazd bude predpokladam papierovy udaj... real bude kolko... 350? ... no ale hlavne ze to ma razvor jak S klada.... aj do mesta pri manevrovani s polomerom otacania na urovni dodavky to bude fakt idealny spotrebic ... a cena urcite byde aspon melon dvesto.... zlaty golfik ci astra...
Mně se strašně líbí první Ioniq díky tomu, že je to ekovehikl, který vypadá jako ekovehikl a nemá nepraktickou zvýšenou kastli. Enyaq je hezký, ale nechtěl bych ho.
Třeba se konečně i v Texasu naučí stavět elektrárny tak, aby vydržely trochu chladnější počasí. Zajímavé, že v Evropě máme mrazy naprosto běžně a nic podobného se tu neděje, čím to asi bude, že?
OK. Asi máme každý jinou představu o neomezené jízdě. Po dálnici si to svištím běžně 140 km/h na tempomat a když spěchám, tak jedu na omezovači cca 153 km/h.
Súhlas. Jednoduché, dizajnovo čisté zvonku i zvnútra, možno nie každý detail sedí, ale ako celok veľmi fajn. Ja oceňujem dve veci: jednak že Kórejci sa neboja posúvať hranice a hľadať si nový dizajnový jazyk, keď ich rozhodne nemožno viniť z kopírovania Európy. Niekedy to nevyjde ako pri Tucsone, tu to ale vyšlo. No a tiež cením, že ako elektro to nejde len po čo najaerodynamickejších tvaroch ako niektoré európske EV (typicky id3 a id4), čo vedie k výzoru ocucaného cukríka.
Nemôžeš vyvodzovať závery z jediného čísla. Keby to boli 20" disky na kompakte s gumami 225/35 R20, máš pravdu, to je strašne málo gumy a komfort bude nulový. Ale tu na pohľad je tá bočnica pneumatiky celkom vysoká: https://t.cncenter.cz/…igin-6842304.jpg?…
takže profil bude možno 50% a to je úplne komfortné.
Zrovna tucson s tym plochym radiatorovym faceom s plochymi skrytymi dole posadenymi svetlami je uz rovno zrely na facelift.... v reale hruza za mna .... ale tak nove santa fe je fakt mega paradne .... aj i20 ... ale ano... hyundai celkovo slape moc pekne teraz :yes:
Mě třeba na tvrdých plastech vadilo, že do roka tam byly čáry a rýhy od nehtů, když jsi šahal na ovládací knoflíky. Něco podobného jako máš pod venkovní klikou na laku.
A také pocitově mi měkčené plasty přijdou lepší na dotek, nejsou (aspoň pro mně) pocitově studené.
Jezdil jsem v Kie Soul EV, ta vypadala na fotkách obdobně a uvnitř jsem si připadal jak v asijské mikrovlnce z 90tek, takže ty indicie tomu napovídají, ale soudit z obrázků.... no taky bych to chtěl umět :D
Re: Kdy ti šašci v EU konečně přiznají, že elektrokrál je na
http://www.autoforum.cz/…-dobre-myslenky/ http://www.autoforum.cz/…ava-leta-stejna/ http://www.autoforum.cz/…uje-nova-studie/
Tak a přemýšlím co tedy v příštích letech vybrat, když dobrých atmosfér už moc není a i podle odkazů si novým ICE nepolepším . :-!
Denní jízdy většinou cca 12km a zpět, občas 1x-2x měsíčně do 25km. 4x ročně do 300km a 2x ročně do 1200km. Tak už mi to BEV dává smysl (s nabíjením v garáži). Ale přiznám že cena není ještě příjemná.
Technika Ioniqu 5 je proti konkurenci špičková, už 800V architektura je v koncernu vyčleněna pouze pro prémiové Porsche a to o něčem svědčí. Celkem jsem zvědavý, jak se poprali s efektivitou pohonu, zda je stejně vynikající jako u stávajícího Ioniqu a Kony.
Čo je na tom podľa teba crossoverové? Na pohľad je to obyčajný hatchback ako vyšitý. Ani svetlá výška nič také neevokuje. Ani ja tým naznačeným rozmerom veľmi neverím. Proporcie naznačujú klasický hatchback rozmerov kompaktnej triedy. Keby toto malo mať výšku 1,6 m a 3 m rázvor, vieš si predstaviť aké mohutné by boli bočné dvere? Pár dverí ktorý siaha od predného kolesa a vylieza na zadné pri trojmetrovom rázvore, to sú dvere jak z mikrobusu...
Ač mám 2 auta, jedno s tzv. tvrdými plasty a druhé s tzv. měkkými plasty, stále ještě se mi nepodařilo pochopit, v čem jsou ty které lepší nebo horší. Pro mne jsou prostě takové. Rohlík chutná jako rohlík a chleba jako chleba.
Tak nekam se ten batterypack musi to dat, pokud to ma mit nejaky dojezd tak to musi byt vzdy o neco vyssi nez klasika. Navic soucasna moda CUV/SUV tomu nahrava a teziste je nize, takze to zas tolik nevadi.
Re: Kdy ti šašci v EU konečně přiznají, že elektrokrál je na
Aresi, copak neznáš základní mantru elektrofilů?
- Velká Pravda je to, co elektromobilitu podporuje -i kdyby to byl sebevětší žvást
- naopak cokoli, co elektromobilitu vokazuje v reálném světle, je fejk, podvod, špatně přeložené, nepochopené... prostě fuj ;-);-);-)
Vždyť si přečti sputa ( https://cs.wikipedia.org/wiki/Sputum) zdejších nejzarputilejších elektrofilů- teoretiků. Co elektrofil, to pachatel všeobecného dobra za cizí peníze a majitel té jedné, jediné (správně rudo-zelené) Velké Pravdy ;-);-);-)
Presne tak... dat tam 1.5tgdi tak yo nakoniec mohlo byt aj zaujimavy pocin... za mna to ale stejne ma divne proporcie.. vyska... razvor... cele je to kusok divocina... tak mozno nakoniec aj fajn ze to je len v elektrike taketo cudo... som zvedavy na cenovku... ale za mega to fakt zmysel nedava aj keby malo volant zo zlata... uvidime... zatial taketo elektra sa podla mnabeznemu motoristovi nijak nevyplatia...
Z venku se mi to líbí, konečně něco, co nemá tvar jak lesní slimák. Až na ten dle mne až moc velký šikmý prolis na boku to vypadá parádně.
Ale tím to asi tak končí. Interier se je celkem otřesný a auta kterým darovala orgány aku vrtačka u mě na milost nepřijdou. S 1,5-2.0 T-GDI by to bylo zajímavé (až na ten ošklivý interier).
A teď si představ, že by se svět skládal výlučně a jenom z tak "yntelygentňých" jedinců, jak jsi ty...
Taky se ti z představy takového světa zvedá žaludek a dělá mdlo? ;-)
To je mozno specifikum Renaultu, Citigo na 16kach az take problemy nema. A to ma menej gumy. Tam su ine veci neprijemne u cestovneho auta, podvozok asi vadi najmenej. Zase diery tak necitit.
Lebo nemam kam pripojit autosedacku? Ano, autobusom budem po meste a sidlisku chodit :-) Keby takym autam davali max 2* ncap, hned by sa prebrali. Ked uz su povinne ostatne blbosti.
Jak jsem psal, je to o vzájemném nepochopení významu slovního spojení "neomezená jízda". :-) Protože při neomezené jízdě, kdy si užíváš akcelerace, jezdíš na limity nebo mírně přes, tak nemůžeš jezdit za 12 kWh/100 km.
Odpověděl sis sám. A bouchá to víc, než mi je u cestovního auta příjemné, ani netlumí nerovnosti tak kvalitně, jak by zvládaly třeba šestnáctky s vhodně navrženým zavěšením a odpružením.
Já už moc nespěchám :-) ... Navíc šetřím tín baterii. Rychlé nabíjení je prakticky stejné, jako rychlé vybíjení. Takže jezdit delší dobu na max výkon tomu moc nepřidá.
Tak je normální se ptát, kde to proklamované nabíjení o extrémním výkonu využiju, když se běžně staví 50kW nabíječky, a když některé EV bez ohledu na papírové údaje v zimě ani na 50 kW nedosáhnou. To, že to auto umí, je hezký, ale mě zajímá spíš praxe.
jako my na dědině zase budeme celý rok sedět na zadku a "do města" jen 2x za rok, ano? Protože úroveň veřejné dopravy je na českých vesnicích mírně řečeno na dvě věci! Dosaďte si ty slova sám!
Měkčenou palubku se už naučili :) Horší je, že se od nich učí zase zpětně evropské automobilky a tvrdý plast je vlastně dobrý, jak občas v testu zazní :D
Je to uz taky polocrossover za mna... ved je to este o centi vyssie ako novy juke... a to je pritom uz fajny masivny voz a vedla i30 je to v podstate suv akurat s bruchom na zemi...
Bude to dost velká hmota, a i přes tenhle profil to zkrátka nebude úplně ideální. Bylo to vidět třeba u Scénicu, že to na tuhle velikostní kategorii opravdu nejsou vhodné rozměry.
takto mal vyzerat G8 ... na tomto aute by som kludne ocakaval logo VW a nebol by som prekvapeny. pekna praca. sivy interier nic moc, ale ciernom by mohol byt velmi fajn
Ono přijde na to, z jakého materiálu ten který díl je - ale všeobecně změkčovadla na plasty nejsou žádná velká "eko-bio-vege" hitparáda... Musíš pak dělat výluhové a senzometrické testy, nakládat to do fyziologických roztoků a měřit, zda, co a jak rychle se z toho uvolňuje... atd.
Pokud odhlédneš od toho pohonu (já bych osobně hlasoval pro 2.0 - 2.5 naftu s turbem a automatem, protože rozměrově tohle fakt není auto do městských center) tak to vypadá docela obstojně :yes:
Mýlíš se. Já jsem si naprosto jistý, že ty plasty jsou tvrdé. Dokaž mi, že nemám pravdu a omluvím se ti. Jaké myslíš, že mám plasty v Priusu? Přesně takové, šedé, z recyklátů. Tvrdé. A proč je tam mám? Protože je to móda. Pro tzv. eko auta tím víc. Protože to Gréta chce tak to všichni dělají.
Kde vidíš chybu v matrixu? Chrastítka na baterky musí vyrábět ti výrobci, kteří se na světovém trhu mimo EU nedokážou prosadit. Stranou nechme to, jak bezostyšně drancují zdroje na planetě všem.
Ostřejší tvary by nešly? Třeba abych se při nastupování pořezal o dveře, to by byl bylo fajn...
Kdy už konečně automobilky pochopí že lidé si raději koupí klasiký dizajn, než tento futuristický paskvil...
Klasické budíky by šli i u ev...
Místo výmýšlení futu dizajnů ať raději zvýší dojezd...
Ještě že to nemá Digi zpětné zrcátka....
Když zahlédnu tvůj nick tak vím, že bude následovat osobní útok. Prosím redakci, zda by to mohla nějak řešit. Prosím, diskutuj, ale slušně a korektně. Děkuji.
Edit: Nahlásil jsem tě. Jen abys to věděl, že hraju fér hru.