Ačkoli se zdálo, že koncern General Motors má nejhorší za sebou, opak je pravdou. Koncern vykázal v uplynulém čtvrtletí obří ztrátu, která může podle analytiků ovlivnit jeho další vývoj.
Mohli byste se rozepsat, co znamenají "jednorázové daňové položky"? A proč bychom je měli vyčleňovat z celkového hospodářského výsledku? Speciálně když tvoří asi 95% ztráty. Díky.
Jedná se o tzv. odložené daňové pohledávky, které vznikají z několika důvodů, např. převedení nevyužitých daňových odpočtů do příštích období atp. V případě GM šlo o přecenění těchto daňových pohledávek. A protože přecenění je jednorázovou záležitostí, tak se to počítá jako zvláštní náklad, nikoli jako běžný náklad.
Děkuju za reakci. Takže to můžu chápat, jako korekci "fiktivního světa účetnictví" na stav skutečný. Resp. snížení hodnoty aktiv společnosti. Ještě pár informací mám z tohoto článku (část "Problems remain") [odkaz]
Článek naznačuje, že by mohlo dojít k dalšímu přeceňování. To já bohužel nevím, protože daňové zákony USA neznám. Ale souhlasil bych s tím, že GM bude mít problémy a bude vykazovat ztráty i v dalších minimálně dvou letech. Zejména kvůli dalšímu ekonomickému vývoji ve Spojených státech a v Číně.
To není zcela pravda. Do Číny proudí mnoho investic, které logicky zvedají cenu akcií tamních firem. Tento růst, ale přitahuje/nabaluje další více a více spekulativní "investory". Takže v současnosti je hodnota akcií mnoha čínských společností dost nadhodnocená. A je otázka, kdy dojde k protržní "Čínské bubliny". Dalším faktem je, že nemalá část těchto investic pochází přímo od čínského lidu. Takže v případě náhlého výrazného poklesu akcií, který se dominovým efektem přenese i do jiných odvětví, příde spousty lidí o peníze a hádejte na čem začnou šetřit jako na prvém. Budou to zbytné věci jako auta.
Investory jednorazove naklady moc nezajimaji. Je to sice zajimave pro media, ale investori jsou spis nespokojeni kvuli te provozni ztrate. Ta je daleko podstatnejsi i kdyz v absolutnich cislech se zda mala.
Trochu jsem se po tom pidil, protoze me to zajima. Takze pokud nekdo sdili muj zajem, jedna se o to, ze GM v minulych obdobich byla vysoce ztratova. Jedna z mala vyhod vyplyvajicich ze ztraty je to, ze si ji muzete prenaset dopredu a az budete jednou v zisku, postavite kumulovanou ztratu proti nemu a nemusite platit dan. Takze je to vlastne soucast vaseho majetku, nazyva se to odlozena danova pohledavka (deferred tax asset). Jenze. Regulator americke burzy, komise FSAB, od noveho roku zprisnila podminky pro vykazovani tohoto majetku. Vychazi se z toho, ze pokud neni vysoce pravdepodobne, ze v nejblizsich obdobich bude firma ziskova (a bude mit tedy moznost uplatnit svuj "slevovy kupon" na dani), nema pravo takto nadhodnocovat svuj majetek a je povinna ho jednorazove snizit oproti hospodarskemu vysledku. To udelal GM ve tretim Q. Takze neznamena to, ze by nyni prisli o tzto penize, ale ztrata, kterou vygenerovali v minulosti mela byt jeste o tyto penize vetsi. Tak, zajimalo by me, jestli si to precte aspon jeden clovek ;-)
Precetl. :-) Srozumitelne si to popsal. Ja se k tomu dobral vcera taky, ale uz jsem to zde nerozepisoval.
V cem s tebou nesouhlasim je predposledni veta: "...ale ztrata, kterou vygenerovali v minulosti, mela byt jeste o tyto penize vetsi. "
Dokud bylo/je GM ztratove, tak tato polozka nemela vliv na jeho hosp.vysledek. Ale pokud by se v budoucich obdobich dostali do plusu, mohli by neplatit dane ze zisku az do vyse teto polozky. To realne znamena, ze touto jednorazovou akci, prislo GM o cast potencialnich pristich penez. A proto je museli zahrnout do HV.
Co jsem se docetl, tak stat (USA) dava takto firmam cas 3 roky na vyuziti teto vyhody.
Nam to dava 2 signaly. Zaprve, ze budouci zisky GM budou danene a tedy nizsi. A zadruhe, coz je horsi, ze je realna sance (spis jistota), ze GM bude jeste minimlne 2, 3 roky ztratova.
Přečetl a díky, je to napsáno zcela srozumitelně - je to dost zajímavé. I to je o autech - navíc výše se píše (rovněž zcela srozumitelně), jaká rizika nese boom v Číně - to se může dotknout všech těch, kteří se tam angažují. Dalším problémem je pevný kurz juanu.