Ostrý hatchback Volkswagen Golf již brzy oslaví své pětačtyřicáté narozeniny, není tedy divu, že se automobilka rozhodla nachystat k oslavám speciální edici. A její podoba již unikla na veřejnost.
"Automobilka Volkswagen představila první ostrý Golf s označením GTI v roce 1976..."
Nikoli, představila jej už v r. 1975, konkrétně v září na IAA ve Frankfurtu... a na trh pak přišel až v červnu v r. 1976 za 13.850,- DM. Prvotním plánem bylo vyrobit 5.000 kusů, nakonec se vyrobilo 461.960 kusů GGTI první g.
Jinak u fotek interiéru máte špatný popis, není to CS, ale běžná verze GTI.
A to na těch fotkách (začátek galerie) je jen příplatkový "sport paket 45 let" pro Clubsport, nikoli další nová verze G8GTI. Takže co je pod kapotou je jasné.
To by ale znamenalo hafol odlišných bočních raznic, a ty jsou sakra drahé. A mimo GTI by o 3dv. byl takřka nulový zájem... Takže v tomto VW plně chápu...
Ano, tak jako se to u manuálů nepáči nejen tobě, ale především právě Aresemu.
Je dobře vidět, že pro konec třídveřových hh má mnohem větší pochopení, než pro výrazný útlum manuálů a konec klasických ruček/rukávů. ;-)
Presne, to nie je o nejakej extra nákladnosti výroby, ale o nákladnosti homologizácie, keď sa (úplne nezmyselne) musí samostatne homologovať trojdverák aj päťdverák (čo nielen stojí peniaze, ale aj trvá a brzdí to uvádzanie modelu na trh). Takže logicky potom odpískajú verziu, o ktorú je malý záujem. Tak, ako sa to mne nepáči pri manuáloch, Tebe sa to nepáči pri trojdverákoch, ale veľa s tým nespravíme.
Sedm generací to nebyl problém vyrobit/nabízet a najednou by to byl nesmysl?.
Poslední hřebík do rakve 3dv. Golfu přišel už na konci 7G, kdy všechny ty "boční raznice" ještě měli k dispozici. Jenže přišla nutnost samostatné nákladné homologace (pro třídveřové verze) a bylo vymalováno.
A není to jen GTI, jde taky o GTD. GTE a hlavně taky o eRko.
Ako už zistil white label, toto žiaľ nebude žiadny osobitný model, iba bežný príplatkový paket k Clubsportu, ktorý je už v českom konfigurátore (zaujímavé, že iba tam, nie napr. v DE).
Volá sa GTI Clubsport 45 let sport paket a obsahuje:
- omezovač maximální rychlosti navýšen na 270 km/h
- progresivní řízení pro 19" kola
- sportovní výfukový systém Akrapovič
- kulaté titanové koncovky výfukové soustavy vpravo a vlevo
- 19" kola z lehké slitiny Scottsdale, pneumatiky 235/35 R19
- zajištění proti krádeži
- kryty zpětných zrcátek v lesklé černé barvě - černě lakovaná střecha - číslo "45" na nástupích prazích vozu
- IQ.LIGHT LED Matrix
- dynamické ovládání dosahu světlometů
- dynamické přisvětlování zatáček
- highway light - speciální svícení pro jízdu na dálnici
- svícení pro jízdu ve špatném počasí
- LED denní svícení
- LED zadní světlomety s dynamickým ukazatelem změny směru jízdy
- Light Assist - automatické přepínání mezi dálkovými a potkávacími světlomety dle provozu v protisměru.
A to za ľudových 128500 Kč. A za 142200 Kč je vyššie uvedené doplnené o semislicky.