Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Uniklé fotografie prozrazují podobu speciální edice VW Golf GTI 45 Edition

Ondřej Mára
Diskuze (15)

Ostrý hatchback Volkswagen Golf již brzy oslaví své pětačtyřicáté narozeniny, není tedy divu, že se automobilka rozhodla nachystat k oslavám speciální edici. A její podoba již unikla na veřejnost.

Automobilka Volkswagen představila první ostrý Golf s označením GTI v roce 1976, což znamená, že v tomto roce oslaví jeden z nejznámějších hot-hatchů světa již pětačtyřicáté narozeniny. K jejich oslavě přitom automobilka chystá pro své zákazníky malé překvapení, které však bylo předčasně prozrazeno.

Na instagramovém profilu Cochespias se totiž objevily snímky VW Golf GTI v údajně speciální edici 45 Edition, která nabídne několik estetických zajímavostí. Začít můžeme například od speciálního body kitu, který nabídne výraznější spliter z modelu GTI Clubsport, výraznější nástavce prahů nebo černě lakovaná zrcátka.

V podbězích jsou černě lakovaná litá kola, lemovaná červeným proužkem, zpoza kterých září červeně lakované třmeny brzd. Nejvýraznějším detailem speciální edice je však černý pruh ve spodní části dveří, na jehož konci je číslovka „45“. Vzadu si pak můžeme všimnout černě lakovaného spoileru, navazujícího na černou střechu, nebo dvou kulatých koncovek výuku.

Podle informací britských kolegů z AutoExpress by se měly v interiéru objevit sportovně tvarované sedačky, na kterých bude opět zvýrazněna číslovka 45. Vzhledem k historii Golfu GTI navíc očekáváme, že by se v interiéru mohlo objevit i tradiční kostkované čalounění, jaké jsme mohli vidět třeba v modelu Up! GTI.

Zatím také není jasné, jaká motorizace se objeví pod kapotou. Volkswagen by totiž mohl sáhnout jak po klasickém GTI, nabízejícím 180 kW a 370 N.m točivého momentu, tak po výkonnější verzi Clubsport, která nabízí 221 kW a 400 N.m točivého momentu. Vyloučena přitom není ani další úprava podvozku nebo systému brzd, čímž by mohla automobilka ještě zdůraznit jedinečnost modelu.

Podrobnější informace se však dozvíme až během oficiální premiéry, která by se údajně mohla uskutečnit již během následujících dnů či týdnů.

Ondřej Mára
Diskuze (15)

Doporučujeme

Avatar - pradeda777
25. 2. 2021 18:06
Re: Len paket
Třídveřák nemá problém při homologaci s emisemi. Zato manuál hej.... ;-)
Avatar - Londonbridge
25. 2. 2021 17:43
Re: Len paket
:-! Zostarol som na cielovku pre Golf ja radsej vacsie hupave kludne auta :-)
Avatar - white label
25. 2. 2021 16:00
Re: Len paket
Ano, tak jako se to u manuálů nepáči nejen tobě, ale především právě Aresemu.
Je dobře vidět, že pro konec třídveřových hh má mnohem větší pochopení, než pro výrazný útlum manuálů a konec klasických ruček/rukávů. ;-)
Avatar - iudex
25. 2. 2021 15:34
Re: Len paket
Presne, to nie je o nejakej extra nákladnosti výroby, ale o nákladnosti homologizácie, keď sa (úplne nezmyselne) musí samostatne homologovať trojdverák aj päťdverák (čo nielen stojí peniaze, ale aj trvá a brzdí to uvádzanie modelu na trh). Takže logicky potom odpískajú verziu, o ktorú je malý záujem. Tak, ako sa to mne nepáči pri manuáloch, Tebe sa to nepáči pri trojdverákoch, ale veľa s tým nespravíme.
Avatar - white label
25. 2. 2021 15:05
Re: Len paket
Sedm generací to nebyl problém vyrobit/nabízet a najednou by to byl nesmysl?.
Poslední hřebík do rakve 3dv. Golfu přišel už na konci 7G, kdy všechny ty "boční raznice" ještě měli k dispozici. Jenže přišla nutnost samostatné nákladné homologace (pro třídveřové verze) a bylo vymalováno.
A není to jen GTI, jde taky o GTD. GTE a hlavně taky o eRko.