Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Volkswagen Golf GTI – Mohl být dokonalý

Nový Volkswagen Golf GTI sice dovede rozdávat radost a malovat široké úsměvy na tváři řidiče, přesto jsem z něj trochu smutný.
Zpět na článek
26. 2. 2021 13:45
26. 2. 2021 13:46
28. 2. 2021 00:40
26. 2. 2021 14:25
26. 2. 2021 15:09
26. 2. 2021 15:54
26. 2. 2021 16:02
26. 2. 2021 16:02
26. 2. 2021 16:19
26. 2. 2021 17:25
26. 2. 2021 17:38
26. 2. 2021 18:08
26. 2. 2021 17:44
26. 2. 2021 19:53
26. 2. 2021 17:29
26. 2. 2021 17:56
26. 2. 2021 18:46
26. 2. 2021 22:57
26. 2. 2021 18:36
27. 2. 2021 02:26
27. 2. 2021 09:54
1. 3. 2021 09:10
1. 3. 2021 10:26
1. 3. 2021 10:29
1. 3. 2021 10:35
27. 2. 2021 12:45
1. 3. 2021 10:26
1. 3. 2021 08:50
1. 3. 2021 10:28
1. 3. 2021 10:35
1. 3. 2021 10:51
1. 3. 2021 12:09
1. 3. 2021 13:49
1. 3. 2021 15:07
1. 3. 2021 15:50
27. 2. 2021 09:19
1. 3. 2021 08:51
26. 2. 2021 17:02
Avatar - wakantanka
26. 2. 2021 13:44
Nemôžem si pomôcť
ale zvlášť v tejto farbe je z GTI také nenápadné auto, taký sleeper. Niekomu to očividne vyhovuje, podľa mňa by mali designéri popracovať na väčšom odlíšení od bežnej produkcie. A aby sme sa chápali, netrvám po bodykite alá Type-R. Stačilo by možno viac vytiahnuť blatníky a iný predný a zadný nárazník.
Rozbalit vlákno
13
Avatar - WinDiesel
26. 2. 2021 13:47
Re: Nemôžem si pomôcť
Němci jsou přidzissrráči, to je známo.
Avatar - WinDiesel
26. 2. 2021 13:49
Re: Nemôžem si pomôcť
A navíc Němci dnes zakazují jakékoli extrabuřty. Chytlavé reklamy jsou zakazovány, možná by nedostali certifikaci (a tak tvořili způsobem "abych to moc nepřehnal". Tak to je dnes v Německu.
Zaplať##### za ty jízdní vlastnosti.
Avatar - miromen
26. 2. 2021 16:29
Re: Nemôžem si pomôcť
Tak s tou barvou rozhodně nesouhlas. Pravě naopak jestli je nějaka barva, ktera je teď u VW povedena a navic je i vidět tak je to pravě tato, měl jsem možnost vidět na jinem modelu. Vlastně u GTI bych ani jinou nevolil. Jedine co bych změnil tak je ta klasicka červena lišta na masce, ktera je pro GTI typicka.Ta prostě s touhle červenou barvou knk kapotou zanika takže by to chtělo hodit do černe. Jinak samotny vzhled sice žadna hitparada, ale na poměry golfu ještě dobre ten agresivnějši a nasranějši předek v provedeni GT a celkově dynamičtějši profil, no už je to i slušně koukatelne. I tak do type-r to ma samozřejmě pořad hodně daleko.
Avatar - iudex
26. 2. 2021 17:24
Re: Nemôžem si pomôcť
Ako píše miromen, práve táto farba Kings red je úplne parádna, zďaleka najlepšia farba na GTI.
Avatar - _Karel_
26. 2. 2021 17:31
Re: Nemôžem si pomôcť
Souhlas, barva super, a za mě teda celkově zvenku zcela bez připomínek, mýmu oku to lahodí.
Avatar - iudex
26. 2. 2021 17:35
Re: Nemôžem si pomôcť
No ja tiež GTI (na rozdiel od obyč Golfa) beriem na milosť, ale základné GTI ešte nie je úplne ono, to je až Clubsport s tým o chlp agresívnejším dizajnom (predný nárazník, zadné krídlo, väčšie brzdy...). To je už úplne bez výhrad (zvonku, zvnútra je to žiaľ to isté).
P.S. Už je oficiálne vonku Edition 45, ten sa mi dizajnovo páči zo všetkých súčasných Golfov najviac: https://media.autoexpress.co.uk/image/private/s--yOgQsibS--/f_auto,t_content-image-full-desktop@2/v1614352216/autoexpress/2021/02/VW%20Golf%20GTI%20Clubsport%2045-4.jpg
Avatar - miromen
26. 2. 2021 18:11
Re: Nemôžem si pomôcť
No takhle skrze monitor se mi vic libi předek knk provedeni toho narazniku u klasickeho GTI než CS nebo R. Ale ty zase maji pravda křidlovějši křidlo a větrane a o něco větši kotouče.
Avatar - _Karel_
26. 2. 2021 18:18
Re: Nemôžem si pomôcť
Jo, Edition vypadá výborně. :yes:
Avatar - white label
27. 2. 2021 01:00
Re: Nemôžem si pomôcť
Je to výroční stylový sport paket pro GTI CS:
https://www.pistonheads.com/…5-revealed/43811
A už je vidět i na grafice českého konfigurátoru.
Avatar - miromen
26. 2. 2021 18:08
Re: Nemôžem si pomôcť
Ona je to vlastně jedina "barva" jinak je to bila, černa a šeď. Tedy je tam ještě nějaka modra, ale ta už je na muj vkus hodně tmava a přizemni.
Avatar - wakantanka
26. 2. 2021 20:00
Re: Re: Nemôžem si pomôcť
Farba parádna, zanikaju v nej ale už spomenuté detaily. Mohli toho Golfa viac odlíšiť od bežných verzií.
Avatar - Emel
26. 2. 2021 19:50
Re: Nemôžem si pomôcť
Červená je super, byť v ní teda trošku zanikne ta červená linka vpředu. Ale než nějakou šedou... takhle bych to klidně mohl.
Avatar - white label
26. 2. 2021 20:21
Re: Nemôžem si pomôcť
Než nějakou/kdejakou šedou ano, ale třeba tahle vypadá dost dobře:
https://media.autoexpress.co.uk/image/private/s--yOgQsibS--/f_auto,t_content-image-full-desktop@1/v1614352216/autoexpress/2021/02/VW%20Golf%20GTI%20Clubsport%2045-4.jpg
26. 2. 2021 13:45
Dekuji
Fajn, dekuji za test 👍
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Jaros71
28. 2. 2021 00:40
Re: Dekuji
TEST FAJN... ale max na 3* !!!

auto s tak debilním interierem víc mít nemůže , ergonomie VW je v čudu :no:
Avatar - WinDiesel
26. 2. 2021 13:46
S tím bych nemohl žít.
Autor článku se trochu zautocenzuroval, protože ty vady jsou závažné a je to max. na 3 a 1/2 hvězdy.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ada je zase tady
26. 2. 2021 14:16
kde je verze GTD?
Bez dieselu to nepůjde!
Rozbalit vlákno
1
Avatar - WinDiesel
26. 2. 2021 14:59
Re: kde je verze GTD?
S těmi dotykovými absurditami bych ho stejně nechtěl jako benzín. :no:
Avatar - lamal
26. 2. 2021 14:25
no nekúp
ten playstation so 145tis priplatkom :-) ... ma to ideal elektroniku pre pozérov a ano aj ten system jazdnej dynamiky k nej patrí

edit: Kolko displayov ma VW na skladoch ? Zaujimalo by ma kolko robitych displayov uz automobilka riesila
Rozbalit vlákno
0
26. 2. 2021 14:32
Na zamyslenie...
Prekvapuje ma, ze institucie ako EuroNCAP alebo prislusna komisia EU sa nevenuju tomu nesvaru ktorym je presuvanie ovladania (skoro) vsetkeho na dotykovy displej. Kolko ludi sa musi najprv zabit, aby sa nad tym niekto konecne zamyslel?
Rozbalit vlákno
15
Avatar - lamal
26. 2. 2021 14:56
Re: Na zamyslenie...
EuroNCAP radsej buzeruje Fiat s 0 hviezdami v testoch kvoli asistencnym systemom...
Avatar - WinDiesel
26. 2. 2021 15:03
Re: Na zamyslenie...
Tak kdokoli se buzeruje snáze než německé automobilky, pravda pravda ...
Avatar - _Karel_
26. 2. 2021 17:46
Re: Na zamyslenie...
Jo, to jsi trefil. Peugeotu plně dotykový ovládání před několika lety zakázali, a VW to prošlo.
Tak nějak jsi to myslel?
Avatar - WinDiesel
26. 2. 2021 15:02
Re: Na zamyslenie...
Zrovna jsem si to také říkal, je to holt VAG a na ten se nesahá .... :no:
Vzhledem k tomu, že sposta jiných modelů do těch dotykáčů nenastoupila, nebude to mít dlouhého trvání a tlačítka se částečně vrátí.
Němci si ovšem musí projít očistou a pádem prodejů.
Proto se prodávají jiné modely, protože tam to není tak dramatické a tabletářů-mlaďochů není jako kupců dostatek. :D
Starším lidem to poleze těžce na nervy.
26. 2. 2021 15:20
Re: Na zamyslenie...
Tak mě je 29, ještě bych řekl, že patřím do té mladší části řidičů, ale ty tablety a dotykové plošky lezou na nervy i mě :D tak jako na tlačítkových telefonech šlo psát poslepu, na dotykovém to kolikrát i nedám ani tak :D a co se týče Golfu, tak v nižší výbavě nemá ani tu lištu na teplotu a je vše opravdu jen v displeji..
Avatar - iudex
26. 2. 2021 17:33
Re: Na zamyslenie...
Dobrá poznámka, ten celodotykový infotainment nielen vyžaduje zvyk a štve (ak nefunguje ako má), ale hlavne na dlho odpútava pozornosť od premávky a riadenia a to je sakra nebezpečné. Ruku na srdce, kto z nás občas nesiahne na telefón za jazdy, ako to dokáže odpútať pozornosť. Ale to človek nemá robiť (je to priestupok), kdežto to ovládanie auta robiť musí. A v Golfe je to v podstate ako ovládanie mobilu za jazdy.
Avatar - lamal
26. 2. 2021 17:41
Re: Na zamyslenie...
101% s týmto
Avatar - Blue Sun
26. 2. 2021 19:00
Re: Na zamyslenie...
A kolik je kde těch zabitých? Kde je máš? Prokazatelně spojených s dotykovým ovládáním auta, ne s nějakou domněnkou. Hm?
26. 2. 2021 23:03
Re: Na zamyslenie...
No asi este nikto, tak prave preto sa pytam ze kolko ludi musi zomriet, aby sa tym niekto zacal konecne zaoberat? Mimochodom, nehody koli ovladaniu dotykoveho displeja tu uz mame. Akurat ze sa to zatial riesi tym najjednoduchsiim sposobom: vodicovi sa da pokuta a basta! Ze ten vodic dako musi ovladat veci v aute (v nizsie uvedenom clanku islo o cyklovac stieracov), to zatial nikoho netrapi...
https://echo24.cz/…t-displej-v-aute
Avatar - Blue Sun
27. 2. 2021 09:16
Re: Na zamyslenie...
Takže zatím nikdo neumřel... No vidíš, tím pádem to asi tak nebezpečné nebude, že?
Avatar - twistedTSD
28. 2. 2021 03:36
Re: Na zamyslenie...
Dlouhodobě má ovládání všeho v displeji jen Peugeot, ale novější modely mají navíc spoustu tlačítek. Golf se prodává rok. Takže kde chceš vzít takovou statistiku a jak její absence dokazuje, že se to neděje/nestane?
Avatar - Blue Sun
28. 2. 2021 10:23
Re: Na zamyslenie...
Dotykové infosystémy jsou v autech už deset let, takže prostor pro statistiku je více než dostatečný. Kdyby to byla skutečně tak častá příčina, už z toho budou soudní procesy, velké problémy, bude to řešit EK nebo jiný regulační orgán.
A ono pořád nic a pořád nic, co?
Avatar - twistedTSD
28. 2. 2021 13:19
Re: Na zamyslenie...
Jediný, kdo používal téměř plně dotykový infotainment, je Tesla. Soudní proces z toho byl, ale vina výrobce se dokazuje těžko, když splnil homologaci, a EK je banda kreténů.
27. 2. 2021 09:47
Re: Na zamyslenie...
Řidič má řídit, a ne se během řízení hrabat v displayi. Napiš mi jednu věc, která je v podmenu a kterou musí řidič udělat bezodkladně. Dík. A to je přesně to, proč to automobilkám prochází. A pokud dojde k nehodě kvůli hrabání se v menu, je to jako nevěnování se řízení. Jinak to, že je to všechno špatně, o tom žádná.
Avatar - Jaros71
28. 2. 2021 00:43
Re: Na zamyslenie...
snad tato imbecilita brzo skončí a dojde jim že to lidi nechtějí !!
26. 2. 2021 15:09
1800 kW
Těch 1800 kW výkonu v technických datech vypadá fakt slibně :yes: :-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - rohYpnol
26. 2. 2021 15:54
Re: 1800 kW
To víš, výkon na úrovni parní lokomotivy :-[]
Avatar - rohYpnol
26. 2. 2021 16:02
Bizár
Skoro to vypadá, že Golf 8 byl vyvíjen právě jako GTI a všechny ostatní verze vznikaly ořezáním verze GTI... GTI vypadá zkrátka proporčně skvěle. Právě na těchto kolech. Jenže už jen profil kol 35 spolu s estetickou kvalitou vypovídá i o praktické použitelnosti.

A tak je to bohužel i s infotainmentem a ovládáním. Golf GTI může být jakkoliv mechanicky sladěný a vytříbený, ale jestliže ovládání vozu jako celku je založeno na dotykovém omylu, tak se celá stavba svatostánku GTI rozpadá v prach :-!

Golf 8 je bohužel naleštěná bída. A na té se stavět zkrátka nedá. Navíc celkově nehorázný cenový skok nahoru ve spojitosti právě se zoufalstvím ovládání znamená jediné - Golf 8 se vyplatí vynechat. Je to nejvíc zmrskaný vůz, který měl na to být geniální :-!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - VDC
26. 2. 2021 16:02
Podle mýho
Je to mrd:ka
Rozbalit vlákno
0
Avatar - miromen
26. 2. 2021 16:19
Céčko
Z dnešniho C segmentu bych volil pravě buďto GTI nebo Focus ST a to samozřejmě s manualnim řazenim. Bohužel obě tyto varianty maji pro mě sice jedinou za to podstatnějši stopku. ST nemam vlastně co vytknout, ale bohužel je podvozkově až moc nizke a to je pro nejen me využiti značnějši problem. No u GTI by to bylo v pohodě až na interier. To dotykove ovladani mi prostě neni po chuti. Snad bych si na něj i zvykl, ale ty SW chyby jsou hodně na považenou. Sice majitele piši, že s poslednim SW je to evidentně lepši, ale stale ne bez chyb a problemu. Takže jedině jit do rizika a doufat.
Tak trochu vyběr panna nebo orel.
Rozbalit vlákno
30
Avatar - miromen
26. 2. 2021 17:38
Re: Céčko
Hm taky muže byt a vlastně jsem tak trochu na něj zapoměl. Ale u něj bych asi vyžadoval osobni zkoušku vic než v připadě těch 2 a v dnešni době je to opravdu docela složite, i když kdo vi jak to ma kia.
Avatar - iudex
26. 2. 2021 18:08
Re: Céčko
U nás sú Proceedy GT pomaly v každom salóne, neviem ako Ceed GT, ale rozdiely by mali byť minimálne. Dynamicky som nemal problém, tých 200k tam je, ale samozrejme je to o ligu nižšie ako čisté HH. Najviac mi vadil strašne fejkový zvuk najmä v športovom režime, to mi išlo tak na nervy, že kvôli tomu samotnému by som to auto nekúpil. Inak celkom spokojnosť, prekvapivo kvalitný interiér, istý podvozok a celkovo dobrý pocit.
26. 2. 2021 17:44
Re: Re: Céčko
Za mna proceed gt ma uzranu 1.6ku, vykon nic moc, tupe riadenie, hrackarske pedale, v sport mode otravny zvuk motora, focus st je vo vsetkom lepsi, gti som neskusal
Avatar - miromen
26. 2. 2021 18:01
Re: Re: Céčko
Co se řizeni tyče tak co mam od jistych kluku ohlasy tak je to prej opravdu slabota a jeden z duvodu proč bych si musel GT projet. Třeba spotřeba mě nezajima ta by mi nevadila.
Avatar - Emel
26. 2. 2021 19:53
Re: Céčko
No to nevím... kdybych mohl mít i30N, tak bych se po Ceedu GT ani nepodíval, to je jinej level.

Jinak TypeR Cupra ST... GR... je z čeho vybírat. Mě by nejvíc zajímalo to GR, pokud je tedy zadání auto čistě pro zábavu. Jinak ST kombi.
Avatar - iudex
26. 2. 2021 17:29
Re: Céčko
Z tých dvoch by som mal jasno: Focus. Vyšší výkon a lepšia dynamika, klasický interiér a ergonómia bez výhrad a naviac lacnejší.
Viac by som to zvažoval v prípade Clubsportu, tam je zase výkonová a dynamická prevaha Golfu, väčšie brzdy a celkovo viac úprav smerom k ostrejšej jazde, aj ten exteriér Clubsportu je o niečo krajší ako základného GTI. Výhrady k interiéru ale zostávajú, plus tam je povinný automat.
Avatar - miromen
26. 2. 2021 17:56
Re: Céčko
To už jsem ti psal, že dynamika v tomhle připadě vubec nehraje roli, rozdil určitě nepovažuji za zasadni. A ano u ST je vic věci, ktere se mi zamlouvaji. Třeba to, že na předokolku velice dobře funguje za zhoršenych adheznich podminek, ale GTI na tom udajně teď taky neni špatně. Zde je prej hodně slabe i30N. Ale prostě ta světla vyška nepusti. Ja jsem to probiral i s moji druhou polovičkou, protože sam si s tim da se řict nevim rady a zasekl se na tom. No a když jsem ji ukazal dostupny material tak jen prohlasila...hm to neni dobre. Prostě vychazime z osobni zkušenosti a nějakych limitu co jsme pravě diky nižšimu podvozku již zažili. A ono to vypada, že GTI je realně stejně ne li vyšši než klasicky Focus. Na druhou starnu je tu ta ergonomie což jak piši bych snad i dal, ale ty SW bugy...kdy to mini u VW pořešit toť otazka.
A co se ceny tyče tak to už jsem ti taky psal. Realně ST vyjde o něco draž, ale to neřešim. Vicemeně u ST se na 800tkč nedostaneš, což u GTI neni až takovy problem. A to je v zakladu GTI u nas už hodně naložene, třeba vic než je v německu nebo u anglanu.
26. 2. 2021 18:46
Re: Céčko
ST šlo nedávno jako nové objednat v Německu pod 25.000é, kombíky v automatu asi 27.000.
26. 2. 2021 22:57
Re: Re: Céčko
Videl som test za mokra, kde mala i30ka naozaj problem s trakciou, ale vraj to bolo obutim

https://youtu.be/VIWCAsM4Drc
Avatar - miromen
27. 2. 2021 10:08
Re: Re: Céčko
Nevim no k i30N jsem četl dost kritiky od lidi co si ji po kladnych recenzich chtěli pořidit i diky nizke ceně a po zkušenosti se těm reckam podivovali. A třeba ty pneu se zmiňuji nejen zde, že jsou zřejmě hlavni přičinou a to nejnen horšiho fungovani na mokru, ale i za sucha na horšich cestach.
26. 2. 2021 18:36
Re: Céčko
Vyšší výkon možná, lepší dynamika?
https://www.youtube.com/watch?…
27. 2. 2021 02:26
Re: Céčko
Ano dynamika.
Ja si pod dynamikou rozhodne nepredstavuju akceleraci na rovine, ale pesne naopak jak se to bude chovat na silnicich, v zatackach, tam, kde si jdes auto uzit.

A tam samozrejme jezdi lip Focus ST a jeste jsem nevidel nikoho, kdo se v obou projel a pochyboval o tom, ze podvozek, rizeni i motor ma lepsi Focus.

A vzhledem k tomu, ze Golf 8 je takovy eeeeh tak rozhodne ST co me se tyka.
Avatar - miromen
27. 2. 2021 09:54
Re: Céčko
Tohle jsou automaty a v tom je ten hlavni rozdil.
Nejen nějake klasicke testy, ale co jsem četl od uživatelu tak někteři z nich nejen majitele 7 generace jsou z 8 generace GTI až nadšeni a pišou že zpět do 7 generace by se už nevratili. Zmiňuji hlavně pravě jasne zlepšeni po jizdni strance a navic se k tomu přidala i ta zabavna stranka plus par dalšich věci co se jim libi oproti předchudcum. Dokonce jsem viděl i nějake porovnani s předchozim TCR, jedno je na YT, kde přimo majitel tvrdi, že nove GTI nejen, že lepe funguje, ale že se s nim dokonce vic bavi než s tim TCR byť ma větši dynamiku. Jo o rychlosti v přimce to prostě neni.
Ono to GTI nebude ani na okruhu pomale něco už na netu je a sice za tim ST zaostava, ale to neni něco podle čeho bych se řidil.
Ale taky je fakt, že i když se GTI posunulo tak zazniva, že je to pořad vuči konkurenci stejne co se tyče nějake interakce, zpětne vazby, chuliganstvi atp. Prostě GTI včetně CS je pořad takova bačkora a vstupenka mezi HH a pokud jde čistě o tu zabavnost tak zde konkurence nabidne vic.
Avatar - iudex
1. 3. 2021 09:10
Re: Céčko
Jj, nové GTI chvália za jazdné vlastnosti, vraj tam je posun oproti 7ke. Ale zase je to stále len základné GTI, univerzál, na nejaké väčšie zameranie na jazdu je tu Clubsport. Tu si myslím že ST bude mať navrch oproti základnému GTI.
Aj v tomto porovnávacom teste GTI s BMW 128ti zaznelo, že BMW jazdí zábavnejšie, GTI je stále predovšetkým univerzál: https://www.autoexpress.co.uk/car-group-tests/354383/bmw-128ti-vs-volkswagen-golf-gti
Avatar - miromen
1. 3. 2021 10:26
Re: Céčko
Ja jsem o tom nasal informaci opravdu hodně a ten pohled na to jak to zřejmě realně bude mam prostě jiny. VW se zřejmě rozhhodlo sice přiostřit a ne jen vylepšit takže i to zakladni GTI se prostě řidičsky evidentně posunulo po strance te interakce, ale stale je to to same co v předchozich generacich. Prostě konkurence zde ma prostě větši "divochy" ktere je potřeba mit vic v rukou a vic pobavi než HH od VW a to včetně CS. Už jsou vlastně i nějake recenze na to CS a i u něj jsou spiš rozpaky nad tou zabavnosti a vtahnuti do děje, evidentně se čekalo vic. Jasně oproti zakladnimu GTI tam bude vic te interakce, ale asi nic extra navic.
A dalši věci je to, že CS nemuže mit manualni převodvku což je velke minius a je to jeden z prvku, ktery spojuje řidiče s autem a tam ti to nějaky větši vykon, brzdy či ještě upravenějši podvozek nevynahradi.
Už teď třeba k te nove edici 45 zaznivaji ohlasy typu ať si ty nalepky a nějaky upravenějši vzhled VW strči za klobouk. Kdyby raději přidali trochu vykonu a dopřali mu manualni řazeni, ktere by auto i trochu odlechčilo. A k těmhle nazorum ja se rozhodně připojuji.
Avatar - iudex
1. 3. 2021 10:29
Re: Céčko
To súhlasím, aj ja by som vymenil celý paket 45 (aj s Akrapovičom, svetlami a nálepkami) za manuál. Ale žiaľ doba je taká, je jednoduchšie dať autu výfuk a výbavu, kdežto vymeniť automat za manuál znamená ďalšiu homologizáciu (a tiež horšie hodnoty emisií, ergo pokuty).
Avatar - miromen
1. 3. 2021 10:35
Re: Céčko
Holt to maji dnes automobilky těžke respektive maji ty mantinely nastavene tak, že nam co si radi zakvedleni zrovna vstřic nevychazeji. Takže jsem rad i za to co dnes trh nabizy a jsem ochoten přijmout i nějake kompromisy.
27. 2. 2021 12:45
Re: Céčko
Sorry ale pod pojmem dynamika začít psát o jízdních vlastnostech v zatáčkách, to chce velkou představivost. Prostě ten motor Fordu je ***, když při vyšším výkonu o 35koní jede hůř než mnohem větší a těžší Octavia, Golf ani nemluvím.
Navíc dle všech testů nového GTi je podvozek nalědný fantsticky, takže to tvrzení, že Ford jezdí líp bych teda jako 100% neviděl. Možná bude zábavnější, ale netroufl bych si říct, že rychlejší.
Avatar - iudex
1. 3. 2021 10:26
Re: Céčko
K porovnaniu jazdných vlastností pozri túto porovnávačku:
https://www.topgear.com/…vs-ford-focus-st
Z testu vyplýva, že Focus je najživší a najagilnejší podvozkovo. A tiež k Tvojim pochybnostiam o motore, píšu o ňom ako o najsilnejšom z trojice, nielen papierovo, ale aj pocitovo:
it’s undoubtedly the rambunctious one in this group. Perhaps it’s the placebo effect of its swift shifting manual gearstick, or maybe the relative rawness of its revvy 2.3-litre turbo, but it’s the athlete here, make no mistake. While it’s the easiest ST to live with yet – and the one resplendent in the nicest interior trim – it’ll still drag you into misbehaving, and with greater frequency than its studious German rivals. Though given its burlier torque figure (and slightly smaller suite of electronic assists) it puts its power down nearly as well as the obedient BMW, while still feeling the most muscular of the group. No replacement for displacement, and all that.
Avatar - iudex
1. 3. 2021 08:50
Re: Céčko
Jj, carwow sledujem a tento drag race som videl. A problém je v tom, že ten Focus má automat, pričom je to síce komfortný, ale pomalý klasický HDM automat. Zo všetkých testov Focusu ST s automatom vyplýva, že ten automat nie je moc rýchly a Focus s ním je pomalší, ako s manuálom, presný opak GTI, kde dvojspojka radí rýchlejšie ako manuál. Takže s automatmi môže byť aj slabšie GTI rýchlejšie ako Focus, nie kvôli motoru, ale kvôli prevodovke.
Avatar - miromen
1. 3. 2021 10:28
Re: Céčko
A navic to jeho zpřevodovani, kdy tušim od 4 či 5 stupně tu dynamiku uplně zabiji.
1. 3. 2021 10:35
Re: Céčko
Automat je v ST samozřejmě rychlejší než manuál. Tady je to detailně proměřené.
https://www.youtube.com/watch?…
Pokud by v dnešní době měl být automat pomalejší než manuál tak by to byl totální šmejd.
Avatar - iudex
1. 3. 2021 10:51
Re: Céčko
Holanďania (AutoTopNL) namerali automatu horšie cifry (6,3s vs 5,9s). A vo viacerých testoch som zaregistroval, že proste to nie je to pravé orechové čo sa rýchlosti týka, na dvojspojku nemá šancu. Ak FocuST, tak jedine s manuálom (notabene keď tých manuálnych hothečov je už len pár).
1. 3. 2021 12:09
Re: Céčko
Klidně sem dej odkazy na ty viaceré testy, kde naměřili automatu víc než manuálu.
Avatar - iudex
1. 3. 2021 13:49
Re: Céčko
Tu namerali automatu stovku za 6,32s (v druhom meraní 6,8s): https://www.youtube.com/watch?…
a tu manuálu za 5,9s: https://www.youtube.com/watch?… (a tam mal kameramana vedľa, teda záťaž navyše).
Rozdiel 0-200 bol ešte väčší.
1. 3. 2021 15:07
Re: Céčko
Ale to srovnáváš hrušky s jablky, dvě různé redakce, dvě různé metodiky, dva různé úseky dálnic, v různých časech a podmínkách.
Avatar - iudex
1. 3. 2021 15:50
Re: Céčko
Nejdem sa hádať, len som ilustroval, že ten tvoj výrok že automat je "samozrejme rýchlejší" nemusí platiť.
27. 2. 2021 09:19
Re: Céčko
Na You Tube na portáli CARWOW robili Drak Race medzi GTI,Focus ST a Octaviou RS a prekvapujúco bolo GTI najrýchlejšie aj napriek menšiemu výkonu ako ST takže s tou dynamikou to až taká pravda nebude.Golf GTI 245 k, 370 Nm vs RS 280 k,420 Nm. Podľa testu je GTI po konštrukčnej stránke špička ale problém je hlavne v tom infotainmente.Zaujimavé že keď to ide s klasickými ovladačmi pri novej Audi A 3 prečo to nejde pri Golfe,Leone alebo Octávii.Asi treba počkať dva roky na facelift.Mne sa G VIII nepáči spredu a ani prístrojovka a keď už tak skôr Clubsport ako GTI.Momentálne z koncernovej trojice sa mi najviac páči Leon/Cupra/.Ináč pri poslednom teste na ACZ G VII GTI dostalo 5 hviezdičiek takže niekde pri novom modeli urobili
"soudruzi" chybu.Hádam to časom doladia lebo s tým núdzovím brzdením je to fakt problém.
Avatar - iudex
1. 3. 2021 08:51
Re: Céčko
Viď môj príspevok vyššie, je to záležitosť prevodovky, rýchla DSG vs pomalý HDM. Fakt ale neviem, kto by si kupoval Focus s HDM automatom, tam jedine manuál.
Avatar - Machýrek
26. 2. 2021 16:28
Asi bych si zvyk
..jak autor píše, zvyknout se na to dá. Mám pochopení pro každýho, co si to koupí.

Na co bych si ale nezvykl nikdy, jsou látkou potažený přední sedačky i zezadu. U auta za 800k je to fail. Měl jsem chvíli Golfa 7 ve firmě, fajn auto, ale jak si někdo sednul dozadu ve špatnym počasí, ty sedačky vypadaly.. no prostě je to špatný řešení.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - lamal
26. 2. 2021 17:54
Re: Asi bych si zvyk
keby mam auto, ktore mi po vsetkych strankach vyhovuje a tento detajl mi tak vadi, tak si tie zadne sedacky necham precalunit zo zadu za 2-3000kč a je to
26. 2. 2021 17:02
Sympatické auto
Pekné auto so sympatickým výkonom, určite by sa dalo zvyknúť. :yes:

- Škoda tej prílišnej digitalizácie.
- Som zvedavý na živo, na fotkách je ten spodný nárazník divný. Ale môže byť, že naživo to bude fajn.
Rozbalit vlákno
0
26. 2. 2021 18:40
Auto k hovwnu...
Živý motor. OK
Zodpovedajúci podvozok, zábava za volantom super.
Pohodlie, auto na každú príležitosť - ešte lepšie.
Hluk, dunenie v kabíne - no, to už veľmi nepoteší.
Infoteinment - prispatý, s nemožným ovládaním, ktorý ma bude permanentne nasierať pri každom usadnutí za volant - to by so neprial ani hadovi. Zabíja tým všetky klady a prednosti, ktoré to auto má.

"Ráno jsem se přesouval z domova do kanceláře v centru Prahy a v jednom úseku jsem po široké silnici vedle kolejí jel bok po boku s tramvají. Volkswagen však tuhle situaci vyhodnotil jako nebezpečnou a na fleku bez výstrahy zabrzdil." - Ak toto nejde vypnúť, do tohto auta by som sa už asi bál sadnúť. A tým pádom GTI - neGTI, ako celok stojí za hovwno. K čomu také auto? Vytlačiť do škarpy a nechať tam. A nie cvaknúť zaň takú pálku...
Rozbalit vlákno
20
Avatar - _Karel_
26. 2. 2021 18:53
Re: Auto k hovwnu...
Těžko pochopit, jak se tohle může stát - jak tramvaj jedoucí vedle mě může spustit brzdy. To je extrémní a neomluvitelný kiks. Zajímalo by mě, jestli by se to dalo v případě zavinění havárky vyhledat v nějaké paměti řídící jednotky, abys nebyl za viníka.
Avatar - Mikesus
26. 2. 2021 19:19
Re: Auto k hovwnu...
mně to překvapuje, takových situací vedle tramvaje jsem zažil nespočet a nikdy to ani nezapípalo. Takže nejen infotainment není odladěnej?
Předpokládám, že v paměti to lze dohledat. U Toyoty mi vytáhli 3 měsíce zpětně a nevím, jestli to byl limit, nebo prostě víc už nechtěli.
Avatar - _Karel_
26. 2. 2021 19:47
Re: Auto k hovwnu...
Přitom tenhle asistent před podělanou změnou sw funguje bez problémů a spolehlivě. Škoda slov.
Avatar - Mikesus
26. 2. 2021 19:58
Re: Auto k hovwnu...
Vím že dřív s tím měli problém, ale měl jsem za to, ze to už odstranili. A hle, oni se zase opravou nejakych chyb dopustili dalších.
Avatar - Mokrous
26. 2. 2021 23:13
Re: Auto k hovwnu...
Tak mě třeba Peugeot při jízdě na obchvatu opakovaně bezdůvodně řval ať zabrzdím, ale naštěstí sám nezabrzdil. Chvíli na to se celý systém restartoval a já jel po dálnici asi 5 km s černými displayi. V servise se klasicky neukázalo nic. Po cca týdnu. Na to bych teda asi nespoléhal.
27. 2. 2021 10:34
Re: Auto k hovwnu...
Na Škode Superb sa mi náhle bezdôvodné brzdenie cez FrontAssist stalo viackrát. Vždy na diaľnici pri obiehaní kamiónu. Pritom som nebol na ten kamión vôbec natlačený a predo mnou ďaleko nikto. Prvýkrát to bolo dosť strašidelné kým som to pretlačil plynom. Lebo za mnou išlo iné auto, našťastie to ubrzdil.

Servis a infolinka Škody nezistili nič, na môj email k nebezpečnosti nereagovali pre istotu vôbec.

Neskôr som si dával pozor, plynom som to pretlačil. Bol to Superb r.v. 12/20215.
Avatar - Emel
27. 2. 2021 12:41
Re: Auto k hovwnu...
U Superbu mi parkrát zasvítila ta ikona přes celej maxidot co vypadá že auto vybuchuje.
U první předváděčky Insignie mi auto samo zabrzdilo v koloně, kdy se před náma motal nějakej skůtr... ale v zásadě stejnou rychlostí jako já (a prodejce se dušoval že jsem musel dupnout na brzdu). Pak se mi to ale už nikdy nestalo, maximálně červený blikání... to mám při předjíždění každou chvíli.
Avatar - Mikesus
27. 2. 2021 21:11
Re: Auto k hovwnu...
Jo červené bliknuti a pipani se obcas ozve, kdzy si dám trochu načas při předjíždění s vybocenim. A pak taky když se vyhýbám díře a stocim volant směrem k zaparkovanym autům u krajnice. V provozu mi to nezabrzdilo nikdy, u parkovani už několikrát, kdy prostě nenechá dojet na milimetry, nebo když se blíží zezadu auto a nenechá mne ani pomalu vycouvavat.
Avatar - Blue Sun
26. 2. 2021 19:07
Re: Auto k hovwnu...
"Mě každopádně tahle zkušenost přiměla k vypnutí systému nouzového brzdění." Stačilo dočíst o větu dál.
26. 2. 2021 20:01
Re: Auto k hovwnu...
Který se ti při dalším nastartování spolu s Lane Assist opět zapne? ;-)
Avatar - Mikesus
26. 2. 2021 21:29
Re: Auto k hovwnu...
Ja to nechápu. Zkoušeli jsme to v Highlanderu, tedy nové homologovanem aute pro Evropu a nic se po nastartovani nezapina a zůstává jak bylo nastaveno. Jde vše vypnout. Jaký je tedy důvod k tomu, že se to znovu samo zapíná?
Avatar - _Karel_
26. 2. 2021 21:58
Re: Auto k hovwnu...
Myslel jsem si, že je to jen zlovůle VW, ale prý k tomu jsou automobilky nějak vážně tlačený. I BMW to donedávna dovolovalo vypnout a teď už ne. Doufám, že nekecám.
Každopádně VW si dává záležet na tom jakoukoliv deaktivaci ztížit. U mýho auta v minulé generaci nebyl problém v řídící jednotce třeba deaktivovat SS, a dnes to neumí ani "hackeři", co se tímhle živí.
Avatar - Mikesus
26. 2. 2021 22:00
Re: Auto k hovwnu...
Já si právě taky myslel, že již to není možné z důvodu nějaké legislativy. Ale tohle mne vyvedlo z omylu. Pak nevím co je důvodem. Možná NCAP?
27. 2. 2021 20:35
Re: Auto k hovwnu...
NCAP má vôbec nejaké právomoci?
Avatar - Mikesus
27. 2. 2021 21:12
Re: Auto k hovwnu...
Pravomoci asi ne, ale marketing a PR sílu.
26. 2. 2021 22:11
Re: Auto k hovwnu...
A čo je to platné? Keď pri ďalšom sadnutí do auta musíš o to viac matlať po displeji a vypínať ďalšiu chujovinu navyše... Raz to zabudneš a zrovna sa ti to vypomstí.
Avatar - Blue Sun
27. 2. 2021 09:17
Re: Auto k hovwnu...
Ale vypnout to jde. Ale chápu, důvod nadávat se vždycky najde.
27. 2. 2021 20:32
Re: Auto k hovwnu...
Momentálne mám Citroena, pred každou jazdou vypínam stop-štart (systém je schopný vypnúť studený motor na prvej križovatke) a systém na udržiavanie smeru jazdy v pruhoch (ktorý ťahá za volant, aj keď obchádzam jamu na ceste alebo je krížom cez pruh stará čiara). Nadávam v kuse, lebo je to fakt na palicu a človeka, ktorý vymyslel, že po každom naštartovaní auta to musí byť zapnuté, by som zavesil dolu hlavou do prievanu.
27. 2. 2021 07:18
Re: Auto k hovwnu...
Podle mě je jediné adekvátní řešení stažení vozu s tímto nrdodelkem z provozu než výrobce poskytne funkcni opravu.
26. 2. 2021 20:35
Systém jízdní dynamiky...
... nemůžu si pomoci, ale celý ten popis toho systému je v recenzi dost divný... Rozeberu to postupně:

"Řídící jednotky stabilizačního systému, samosvorného diferenciálu, adaptivních tlumičů (jsou za příplatek) a řízení spolu neustále komunikují a přizpůsobují chování aktuální jízdě."

-> Tohle už se děje u minulé generace aut na MQB a nevěřím tomu, že je nějak poznat to, že to je nově "proaktivní".

"Pokud třeba řidič zatočí volantem, auto už ví, které kolo přibrzdit, nestane se tak až po jeho prokluzu. "

-> to je věc, kterou už dělá XDS+ v minulé generaci MQB aut... Jelikož mi vzadu zahřáté brzdy umí zapískat, tak v zatáčkách slyším jak auto brzdí zadní vnitřní kolo a stáčí se tím do vnitřku zatáčky.

"Pohyby volantu ovšem upravují také tuhost tlumičů, aby byly připraveny na případnou náhlou změnu směru."

-> opět by měla umět i minulá generace, tedy nic nového... A nějak jsem si nevšiml, že by to bylo zrovna moc znát. Ale je mi jasné, že u velkého SUV typu Kodiaq RS to bude znát více, než u malého a lehkého hatchbacku.

"Při rychlém uvolnění plynového pedálu zase Golf umí přibrzdit motorem, díky čemuž se hmotnost přesune na předek, zatíží se přední kola, a zvýší se tak přilnavost přední nápravy."

-> v téhle části jsem opravdu nevěřil tomu, co čtu. Snad každé auto přeci po ubrání plynu začne brzdit motorem, nebo mi něco uniká? Chtěl snad autor říci, že to Golf dělá víc něž jiná auta? Nesahá tedy opět stabilizace do brzd?

"Parádní je řízení, je citlivé, rychlé a strmé a díky okamžitým reakcím na každý pohyb volantu auto působí mimořádně hbitě."

-> zde musím souhlasit, koncernové progresivní řízení v MQB platformě je mimořádně povedené, jsem z něho nadšený každou cestu. Mám srovnání třeba s normálním řízením v 330xd F31 po faceliftu a proti MQB progresivnímu řízení je to v BMW vyloženě tragické - hlavně ta vůle kolem středové polohy.

"Výhrady nemám ani k brzdám."

-> docela by mě zajímala výdrž a odolnost proti vadnutí při aktivním ježdění. Tady jsou pravděpodobně 340/310mm vnitřně chlazené brzdy, které určitě pomůžou. Mám na autě 312/272mm kotouče, vnitřní chlazení jen vpředu a kotouče to pitomé XDS+ umí rozpálit i do kopce. S omezením stabilizace do režimu Sport se to zlepší, ale ne o moc. A u nového GTI má XDS+ fungovat i s vyplou stabilizací?!?! Tedy stabilizace za mě nejde vypnout, protože pořád do řízení bude sahat.

Celkově mi přijde vyznění testu až přiliš nadšené:
"V praxi tak GTI můžete do zatáček posílat v až absurdních rychlostech, Golf poslechne a razantně, bez náznaku odmlouvání se díky „lepivé“ přední nápravě stočí, kam chcete. A přitom působí tak nějak přirozeně, nenuceně. Způsob, jakým nejnovější „gé-té-í“ drtí zakroucené silnice, je vážně fenomenální."

Takže z toho VW udělal ještě větší playstation než dříve... Hothatch by přeci měl být relativně levná vstupenka k zábavě za volantem, nebo se pletu?

Nové GTI bude rychlé, to nepopírám, ale zdá se býti nudné a potřeba opravdu řídit tam s tou armádou asistentů fakt není.

A levná vstupenka k zábavě za volantem to díky mezigeneračnímu zdražení taky není. Aby GTI stálo milion, Leon Cupra 1.3 a Golf R 1.5 milionu?

Ještě jedna věc k zamyšlení. Nové GTI s manuálem dle výrobce váží 1429kg. Bez EU řidiče je to tedy 1354 kg. Můj Leon 1.8 TSI váží dle techničáku 1310kg, bez EU řidiče je to tedy 1235kg. Kde je těch 120 kg rozdílu??
Rozbalit vlákno
1
26. 2. 2021 21:50
Re: Systém jízdní dynamiky...
k první poznámce, ano autor evidentně píše nesmysly. "Řídící jednotky stabilizačního systému, samosvorného diferenciálu, adaptivních tlumičů (jsou za příplatek) a řízení spolu neustále komunikují a přizpůsobují chování aktuální jízdě." to platilo v 7 generaci. V 8 generaci všechny tyto separátní jednotky odpadly a v autě NEJSOU. Vše totiž řídí jediná jednotka a celý proces je daleko rychlejší a provázanější právě díky tomu, že zmizelo hejno řídících jednotek, které spolu musely složitě komunikovat a ztrácel se tak čas odezvy. Tady to (správně vysvětluje Rejlek), viz čas 5:20 a dále a stejné popisy v němčině nebo angličtině lze najít i v německých a britských testech. Autor zdejšího testu evidentně nepochopil zcela základní věc.
https://www.youtube.com/watch?…
Avatar - Machýrek
27. 2. 2021 11:50
Dlouhý nabíhání infotainmentu
To mi dělala Q7 taky, vždycky jsem u toho o kousek vyrostl. Se moc nezměnilo v koncernu.
A to dunění vzadu, nevíte jestli tady je zvuk přirozený, nebo to nějak přikrášlujou?
Rozbalit vlákno
0

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku