Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Toto jsou nejlevnější kompaktní kombíky: Kolik připlatíte za velký kufr?

44 komentářů

Avatar - Mikesus
Mikesus
Fakt megane už stojí půl mega? Tak to už nedává jediný důvod ho kupovat.
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Emel
Emel
1.3TCe je fajn... ale jinak jasně, je to dost peněz.
Avatar - Ozzman
Ozzman
No, zdrazilo vše, motor a hezký vzhled včetně interiéru někoho osloví, ale jinak value/money asi vyhrává i30 ideálně s 1.5tgdi, zatím, než taky zdrazi.


Ale po faceliftu prý má mít lepší podvozek a řízení, takže ty největší slabiny by mohli být eliminovány a pak by to nemuselo být marně
lukas13
Pokud nejdeš vyloženě po nejlevnějších verzích, nejvíce smysl mi dával FoFo STline 1.0 mHEV. Vo parník, jediný konkurent byla i30 N-line. Reálně vybíráno na přelomu roku.

Megane po faceliftovém cenovém jemnocitu ekonomicky smysl vůbec, ale vůbec nedává. I po, v mém případě, započtení dvou výrazných bonusů - to auto se mi fakt líbí a veliká spokojenost s dealerem, kde jsem předchozí Megane přes pět let servisoval. Bohužel.
Avatar - Ozzman
Ozzman
To je ten 155konovy Ecoboost? To jsem ještě nezkoušel, ale já viz níže, měl bych dilema a záleželo by na konkrétní nabídce. Jezdil jsem 92kw EB, jelo to fajn, auto jinak skvěle ovladatelné a jezdící, ale pořád je to jen litr, mám k tomu trochu možná neodduvodneny výhrady :D Asi bych vybral radši 1.5 88kw TDCi, to je tak akorát.
lukas13
Jo, ten.

Jede skvěle, charakter motoru bych shrnul slovy "nas_aná beruška", parádní. 1.0 tříválec - taky obava, na druhou stranu hodně věcí Ford změnil (např. už má řetěz, ne řemen máčený v oleji) a pak - asi bude za pár let hůř.

Ps. Nakonec rozhodlo srdce, takže žádný kombík C segmentu nevyhrál. V tomhle marastu člověk občas musí na tu kalkulačku v hlavě zapomenout a udělat si prostě radost. Znáš to - někdy se ti prostě stane, že víš, na první pohled (a posez, v tomto případě), že tohle je prostě ono...
Ale FoFo byl blízko.
Avatar - hugino
hugino
Tak čo to nakoniec bolo ?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já se nebojím spolehlivosti, koneckonců narozdíl od větších 1.6EB těch litrů, co se pokazilo není tolik a budou to zřejmě určité série, ale spíše tak nějak do rodinného kombi mi to příjde tak nějak málo, pokud bych měl na to si připlatit.

A co si vybral ?
lukas13
Málo je to objemově, výkonem fakt nee. BTW - ta elektrika tomu fakt pomáhá.

Zbytek SZ.
Avatar - hugino
hugino
A čo teda vybral.Ten ma ale naťahuje...Hm
lukas13
V SZ ;-)
Avatar - hugino
hugino
A to je čo ?
lukas13
To jsou "Soukromé zprávy", najeď vpravo nahoře na svůj nick, vyjede Ti menu kde je tato položka ;-)
Avatar - hugino
hugino
Gratulujem dobrý výber a taktiež poznám ten pocit pri výbere nového auta že áno toto chcem a o tom to je.Treba si dopriať.Prajem veľa šťastných kilometrov.
lukas13
Díky ;-)
Futurista
Je to hodně, na druhou stranu má silnější motor než konkurence, a výbava taky už je víc než dostatečná... Litry v kufru jsou mnohdy jen hrátky s čísly, rozdíly v praktičnosti u těch aut moc nejsou.
Avatar - Ozzman
Ozzman
To nejsou, ale před faceliftem byl jen ten motor a výbava vs nic moc odhlučnění, gumové řízení a řazení a na nerovnostech také takový nijaký podvozek, jenže to vše stálo kolem 400 tisíc, takže se mu ledasco dalo odpustit.
Futurista
Já to vím, zrovna mám auto v servisu a projíždím a počítám. Ale nějak se nemůžu dopočítat rozumných čísel. A je to škoda, je to fešný auto.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Trochu naděje vidím v tom, že kdesi u recenze hybridu psali, že má mít po faceliftu přepracovaný podvozek, takže by se ledasco mohlo zlepšit, ale nevím, jestli se to vztahuje na všechny Megany, nebo jen na hybrid. Ale je smutné, že třeba 2. i 3. generace jsou komfortnější a tišší :/ Jasně, nezatáčí ani jedna moc dobře, pokud to není RS.
Avatar - Roman Horký
Roman Horký
protože co Čech to kočovník a velký kufr v tomto národě težce boduje. A máte to vždy komplet vytížené doufám. Škoda převážet vzduch.
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Roman Horký
Roman Horký
Máš recht, dneska Best in covid.
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Ozzman
Ozzman
HamaCzech dnes rozehnal pana magistra tělovýchovných sportů, ten si to ještě odskáče od vlastenců! :D
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Ozzman
Ozzman
V našich podmínkách spíš podhoubí ukázky inteligence, tam se část národa odkope :D Ale to vlastně tady někteří taky :D
lukas13
Problém je, že i vylízané pako může být přenašeč - v tomto jsou viry velmi liberální ;-)
Avatar - Ozzman
Ozzman
:-[] :yes:
tindo
nechapem tej narazke. mam kombi, lebo vozim velke veci castejsie ako zriedkavo...a aj keby nie, kde je hranica toho, ze je auto uz vyuzite a kedy nie? vozit vzduch je zakazane? su tie kombiky snad nadrozmerne, ze to tak vadi? mam mondeo kombi a uz rok som v nom nemal kocik. to ho mam preto predat? aby som nevozil 95% casu vzduch? ci preco to tak ludom vadi? niekedy nie je medzi kombi a sedanom rozmerovo ziaden rozdiel v dlzke, sirke ci vyske, tak v com je problem vozit vzduch? ine auta su na 100% vytazene s plnym kufrom? fakt divne veci uz vadia ludom.
Avatar - Emel
Emel
"Model i30 je nejlevnější a nejprodávanější kompakt"
Nejprodávanější kompakt kde, na Litoměřicku? :-)
Avatar - woody-alien
woody-alien
Zejména na Litoměřicku...to nevylučuje, že je i30 nejprodávanějším kompaktem třeba i v Oslově u Písku. :-[]
Avatar - Ozzman
Ozzman
A ix25 je nejprodávanější Liftback, to známe :D
Avatar - Ozzman
Ozzman
Toto je taková má oblíbená třída aut, kdybych kupoval nové, na moc vyšších tříd bych se nedostal.

Z nabízených bych měl obrovské dilema mezi dvěma vozy. KDYBY to bylo ideální, vezmu Fokuse 1.5EB kombi, ale ten stojí i v akčním ceníku asi 589 tisíc a už má povinně automat.

Což o to, touhle verzí jsem jel a bral bych ji, Aisin řadí fajn, ale ta cena..

Takže by to bylo dilema mezi Méganem se skvělým 1.33TCe a kompromisem v jízdních vlastnostech auta (které se prý zlepšily po faceliftu), či Fokusem s 92kw Ecoboostem, který jezdí skvěle, ale je to litrový tříválec. Za 450 tisíc jako Trend Edition, není to žádná paráda, ale to auto fakt dobře jezdí.

Pak je tu ještě 1.5EcoBlue, ale to už je přes 500, takže by záleželo na konkrétní nabídce.

Vím, že value/money vyhrává i30, jen jich začíná jezdit fakt hodně a já mam větší sympatie k Renaultu či Fordu.

edit: Teď jsem se podíval n neakční ceník Fokuse a klobouk dolu za tolik verzí a motorizací, benzín od 74 do 134kw potažmo 206kw ST a nafta od 70 do 110kw, to si myslím, že jde, jen nějak postrádám ST TDCI 140kw, to se podělo kam ?
Avatar - Emel
Emel
Kompaktní kombík je rodinný ideál, klidně bych se do kompaktu taky vrátil.
Ještě je tady pořád Ceed, na který se trošku zapomnělo... za 450 je kombík s 1.4TGDI...
Pro mě teda asi ten Focus ST Combi.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já vím, Ceed je ale pro mne jako i30 i když možná asi trochu sympatičtější, ten bych bral asi spíš jen jako ProCeed. Ale stejně jako Procced i Fokus ST kombi je taktéž jinde a pro mne kombíkový ideál C segmentu, tady se shodneme :).

Já zjištuji, že ten kompaktní kombík je naprosto dostatečný a i když ho mám jen jako druhé auto, nenašel sem problém v přepravní kapacitě vůči Dsegmentu, naopak má ještě staré ližiny, na které dám svou starou zahrádku a nosiče na kola, tak v létě asi bude i nějaká dovča :D
Avatar - Emel
Emel
No tak i30 jak píšeš je prostě král ve value for money... ale jestli ti vadí image a to že jich je hodně, tak těch Ceedů zdaleka tolik nejezdí a je to i hezčí auto... klidně i jako klasickej kombík, já na ty banány úplně nejsem.
Avatar - Ozzman
Ozzman
No, image, to někdo, kdo jezdí mainstreamem jako já moc neřeší :D to si nemůže dovolit :D , ale prostě jsou mi výše uvedené značky sympatičtější, pro mne je Hyundai jako koncern, takový slušný, ale nijak nezajímavý.

Proceed - mne se fakt líbila ta GT verze jak jezdí a funguje, přitom tehdy byla kolem 600 tisíc, což bylo hodně zajímavé, asi jako kombi bych tomu dal přednost, ale taková verze neexistuje :/, takže bych ten banán vzal na milost. Tady u nás jezdí cca 2 kusy a fakt se ohlédneš :).

Ale nevím, jak je na tom s praktičností, to jsem za tu krátkou dobu moc nezkoušel, jestli to ten kufr stačí a jak je použitelný.
Avatar - iudex
iudex
Tak ak ide o cenu, i30 je lacnejší ako Ceed, svoje robí aj fakt, že i30 má tú atmosféru 1,5 ako základ, kdežto Ceed začína na 1,0TGDi (ktorú má i30 ako druhý motor). Ak by som ale hľadal o chlp vyššie ako základ, tak zase radšej Ceed, vyzerá o niečo lepšie vnútri ako základná i30 a dá sa zohnať 1,4TGDi za fajn cenu. Naopak ešte vyššie zase boduje i30, s motorom 1,5TGDi je to zase najlacnejšie z podobných konkurentov (Focus 1,5EB a spol.). Ale ako som zaregistroval, aj Ceed aktuálne dostal tento nový motor 1,5TGDi. Medzi tými dvoma by fakt záležalo na cene.
Focus ST... u nás akosi nie je, na stránke figuruje, ale nie je konfigurátor ani cenník, človek fakt netuší, či sa dá vlastne kúpiť. Mimochodom vraj od MY 2021 stratil zvuk (ako mnohé autá, nejak to súvisí s EU reguláciami hluku).
Avatar - Emel
Emel
Njn... tak si holt budu ještě trošku opečovávat Insi... a vyčkám na správnej moment, až Freda omrzí kvedlání v Giu, a vezmu to od něj jako víkendovku :-)
Avatar - iudex
iudex
Focus BY bol jasná voľba v porovnaní s i30/Ceedom, keby... nebol ten značný cenový rozdiel.
Ceed s 1,5TGDi (štvorvalec 160k) sa dá zohnať za 440t, o tom nemôže Focus 1,5EB (trojvalec 150k) ani snívať: https://www.sauto.cz/…d/focus/18923591?…
Avatar - Ozzman
Ozzman
:yes: Pravda pravda...
h.onzyk
To naftové ST, nebude to nějaká dočasná šaráda dovozce s registracema kvůli emisím ? Německý i rakouský konfiurátor to 140 kW TDCI s manuálem normálně nabízí.

edit - i když to je blbost, že by naftová 2.0 vycházela emisně hůř než benzinová 2.3, tak nic
Avatar - Ozzman
Ozzman
Taky jsem koukal, že v Německu to je.. nevím :/