nechapem tej narazke. mam kombi, lebo vozim velke veci castejsie ako zriedkavo...a aj keby nie, kde je hranica toho, ze je auto uz vyuzite a kedy nie? vozit vzduch je zakazane? su tie kombiky snad nadrozmerne, ze to tak vadi? mam mondeo kombi a uz rok som v nom nemal kocik. to ho mam preto predat? aby som nevozil 95% casu vzduch? ci preco to tak ludom vadi? niekedy nie je medzi kombi a sedanom rozmerovo ziaden rozdiel v dlzke, sirke ci vyske, tak v com je problem vozit vzduch? ine auta su na 100% vytazene s plnym kufrom? fakt divne veci uz vadia ludom.
Je to hodně, na druhou stranu má silnější motor než konkurence, a výbava taky už je víc než dostatečná... Litry v kufru jsou mnohdy jen hrátky s čísly, rozdíly v praktičnosti u těch aut moc nejsou.
No, zdrazilo vše, motor a hezký vzhled včetně interiéru někoho osloví, ale jinak value/money asi vyhrává i30 ideálně s 1.5tgdi, zatím, než taky zdrazi.
Ale po faceliftu prý má mít lepší podvozek a řízení, takže ty největší slabiny by mohli být eliminovány a pak by to nemuselo být marně
Trochu naděje vidím v tom, že kdesi u recenze hybridu psali, že má mít po faceliftu přepracovaný podvozek, takže by se ledasco mohlo zlepšit, ale nevím, jestli se to vztahuje na všechny Megany, nebo jen na hybrid. Ale je smutné, že třeba 2. i 3. generace jsou komfortnější a tišší :/ Jasně, nezatáčí ani jedna moc dobře, pokud to není RS.
To nejsou, ale před faceliftem byl jen ten motor a výbava vs nic moc odhlučnění, gumové řízení a řazení a na nerovnostech také takový nijaký podvozek, jenže to vše stálo kolem 400 tisíc, takže se mu ledasco dalo odpustit.
Gratulujem dobrý výber a taktiež poznám ten pocit pri výbere nového auta že áno toto chcem a o tom to je.Treba si dopriať.Prajem veľa šťastných kilometrov.
To naftové ST, nebude to nějaká dočasná šaráda dovozce s registracema kvůli emisím ? Německý i rakouský konfiurátor to 140 kW TDCI s manuálem normálně nabízí.
edit - i když to je blbost, že by naftová 2.0 vycházela emisně hůř než benzinová 2.3, tak nic
Njn... tak si holt budu ještě trošku opečovávat Insi... a vyčkám na správnej moment, až Freda omrzí kvedlání v Giu, a vezmu to od něj jako víkendovku :-)
Focus BY bol jasná voľba v porovnaní s i30/Ceedom, keby... nebol ten značný cenový rozdiel.
Ceed s 1,5TGDi (štvorvalec 160k) sa dá zohnať za 440t, o tom nemôže Focus 1,5EB (trojvalec 150k) ani snívať: https://www.sauto.cz/…d/focus/18923591?…
Tak ak ide o cenu, i30 je lacnejší ako Ceed, svoje robí aj fakt, že i30 má tú atmosféru 1,5 ako základ, kdežto Ceed začína na 1,0TGDi (ktorú má i30 ako druhý motor). Ak by som ale hľadal o chlp vyššie ako základ, tak zase radšej Ceed, vyzerá o niečo lepšie vnútri ako základná i30 a dá sa zohnať 1,4TGDi za fajn cenu. Naopak ešte vyššie zase boduje i30, s motorom 1,5TGDi je to zase najlacnejšie z podobných konkurentov (Focus 1,5EB a spol.). Ale ako som zaregistroval, aj Ceed aktuálne dostal tento nový motor 1,5TGDi. Medzi tými dvoma by fakt záležalo na cene.
Focus ST... u nás akosi nie je, na stránke figuruje, ale nie je konfigurátor ani cenník, človek fakt netuší, či sa dá vlastne kúpiť. Mimochodom vraj od MY 2021 stratil zvuk (ako mnohé autá, nejak to súvisí s EU reguláciami hluku).
No, image, to někdo, kdo jezdí mainstreamem jako já moc neřeší :D to si nemůže dovolit :D , ale prostě jsou mi výše uvedené značky sympatičtější, pro mne je Hyundai jako koncern, takový slušný, ale nijak nezajímavý.
Proceed - mne se fakt líbila ta GT verze jak jezdí a funguje, přitom tehdy byla kolem 600 tisíc, což bylo hodně zajímavé, asi jako kombi bych tomu dal přednost, ale taková verze neexistuje :/, takže bych ten banán vzal na milost. Tady u nás jezdí cca 2 kusy a fakt se ohlédneš :).
Ale nevím, jak je na tom s praktičností, to jsem za tu krátkou dobu moc nezkoušel, jestli to ten kufr stačí a jak je použitelný.
No tak i30 jak píšeš je prostě král ve value for money... ale jestli ti vadí image a to že jich je hodně, tak těch Ceedů zdaleka tolik nejezdí a je to i hezčí auto... klidně i jako klasickej kombík, já na ty banány úplně nejsem.
Já se nebojím spolehlivosti, koneckonců narozdíl od větších 1.6EB těch litrů, co se pokazilo není tolik a budou to zřejmě určité série, ale spíše tak nějak do rodinného kombi mi to příjde tak nějak málo, pokud bych měl na to si připlatit.
Já vím, Ceed je ale pro mne jako i30 i když možná asi trochu sympatičtější, ten bych bral asi spíš jen jako ProCeed. Ale stejně jako Procced i Fokus ST kombi je taktéž jinde a pro mne kombíkový ideál C segmentu, tady se shodneme :).
Já zjištuji, že ten kompaktní kombík je naprosto dostatečný a i když ho mám jen jako druhé auto, nenašel sem problém v přepravní kapacitě vůči Dsegmentu, naopak má ještě staré ližiny, na které dám svou starou zahrádku a nosiče na kola, tak v létě asi bude i nějaká dovča :D
Kompaktní kombík je rodinný ideál, klidně bych se do kompaktu taky vrátil.
Ještě je tady pořád Ceed, na který se trošku zapomnělo... za 450 je kombík s 1.4TGDI...
Pro mě teda asi ten Focus ST Combi.
Jede skvěle, charakter motoru bych shrnul slovy "nas_aná beruška", parádní. 1.0 tříválec - taky obava, na druhou stranu hodně věcí Ford změnil (např. už má řetěz, ne řemen máčený v oleji) a pak - asi bude za pár let hůř.
Ps. Nakonec rozhodlo srdce, takže žádný kombík C segmentu nevyhrál. V tomhle marastu člověk občas musí na tu kalkulačku v hlavě zapomenout a udělat si prostě radost. Znáš to - někdy se ti prostě stane, že víš, na první pohled (a posez, v tomto případě), že tohle je prostě ono...
Ale FoFo byl blízko.
To je ten 155konovy Ecoboost? To jsem ještě nezkoušel, ale já viz níže, měl bych dilema a záleželo by na konkrétní nabídce. Jezdil jsem 92kw EB, jelo to fajn, auto jinak skvěle ovladatelné a jezdící, ale pořád je to jen litr, mám k tomu trochu možná neodduvodneny výhrady :D Asi bych vybral radši 1.5 88kw TDCi, to je tak akorát.
Pokud nejdeš vyloženě po nejlevnějších verzích, nejvíce smysl mi dával FoFo STline 1.0 mHEV. Vo parník, jediný konkurent byla i30 N-line. Reálně vybíráno na přelomu roku.
Megane po faceliftovém cenovém jemnocitu ekonomicky smysl vůbec, ale vůbec nedává. I po, v mém případě, započtení dvou výrazných bonusů - to auto se mi fakt líbí a veliká spokojenost s dealerem, kde jsem předchozí Megane přes pět let servisoval. Bohužel.
Toto je taková má oblíbená třída aut, kdybych kupoval nové, na moc vyšších tříd bych se nedostal.
Z nabízených bych měl obrovské dilema mezi dvěma vozy. KDYBY to bylo ideální, vezmu Fokuse 1.5EB kombi, ale ten stojí i v akčním ceníku asi 589 tisíc a už má povinně automat.
Což o to, touhle verzí jsem jel a bral bych ji, Aisin řadí fajn, ale ta cena..
Takže by to bylo dilema mezi Méganem se skvělým 1.33TCe a kompromisem v jízdních vlastnostech auta (které se prý zlepšily po faceliftu), či Fokusem s 92kw Ecoboostem, který jezdí skvěle, ale je to litrový tříválec. Za 450 tisíc jako Trend Edition, není to žádná paráda, ale to auto fakt dobře jezdí.
Pak je tu ještě 1.5EcoBlue, ale to už je přes 500, takže by záleželo na konkrétní nabídce.
Vím, že value/money vyhrává i30, jen jich začíná jezdit fakt hodně a já mam větší sympatie k Renaultu či Fordu.
edit: Teď jsem se podíval n neakční ceník Fokuse a klobouk dolu za tolik verzí a motorizací, benzín od 74 do 134kw potažmo 206kw ST a nafta od 70 do 110kw, to si myslím, že jde, jen nějak postrádám ST TDCI 140kw, to se podělo kam ?