Německý automotoklub ADAC připravil první test letních pneumatik pro rok 2021, ve kterém se zaměřil na populární rozměr 205/55 R16, obouvaný například na VW Golf, Škodu Octavii nebo Hyundai i30.
Chci vás varovat před vlastenectvím a koupě Barumek z Rumunska. V jiném testu se Barumky dostaly mezi čínský odpad, ale pořád s náskokem před Tomketama. Vypadá to, že země původu je nejdůležitější faktor, ale ten není udáván.
nejako ste zaspali dobu. Od slova k slovu som tento článok už čítal dávnejšie napriklad na auto pravda atd. Zaujímavé že v nemeckych testoch stále víťazí Continental. Sú to dobré pneu ale že by boli najlepšie vo všetkých rozmeroch. To je tak ako na Auto.cz. Najlepšie auto na svete je embéčka
Teraz neviem pri ktorych testoch ale viem ze je tam aj subjektivna cast hodnotenia ako sa to auto sprava pri urcitychpodmienkach :-). Ale nejdem sa hadat mozno ADAC test obsahuje len technicky meratelne dispcipliny ako brzdna draha, priecny/pozdlzny aquaplaning, atd.
Aha chapem. Tak trosku zakonspirujem , ze preco akurat dali znamku GY na suchu 2,6 co uz spada do uspokojivej kategorie a tym nemohla byt uz celkova znamka vyssia ako 2,6 (ak dobre chapen tomu ich principu hodnotenia). Ak by dali co i len o 0,1 lepsiu cize 2,5 tak by ta pneumatika vysla celkovo ako najlepsia a porazila by continentalky. Zvlastna zhoda okolnosti :-D
Problém je, že v tom testu podle mě nejsou top modely. Když Conti, tak SportContact, když Michelin, tak PilotSport. Třeba ta Primacy je za mě o dost horší guma, na auto střední třídy.
Re: nikdy jsem pri jizde nepoznal rozdil mezi pneu
Mám dojem (resp. měl jsem, když jsem ty testy trošku víc studoval, před lety), že Pirelli je občas trošku nevyrovnané... že v jednom testu zazáří a pak klidně ta samá guma třeba v jiném rozměru propadne.
Měl jsem kdysi na autě ty Cinturato P7 a na normální ježdění to byla slušná guma (tehdy hodně úspěšná v testech).
Obdobné potkalo i Pirelli. Což je vlastně jeden koncern. Jak přesunuli výrobu moto pneu do Číny (tuším že Super Corsy a Rosso Corsy ne), řada lidí to nechtěla. Ta guma co jsem měl možnost vidět měla i trochu jiný odstín. Takže se na bocích opět objevilo sdělení, že jsou z Evropy. Jestli teda.. Ty Efficienty 2. generace jsem obul na podzim. Jedničky fungovaly fajn, daly asi 40 tisíc. Dvojky mi přijdou o chlup tvrdší, což by odpovídalo vyššímu nájezdu v testu. Jestli to dají, tak asi nadávat nebudu.
Mám stejný pocit. Na moto jsem kupoval vždy Metzeler. Ovšem do doby, než jsem viděl sadu popraskaných a s nízkým kilometrovým náběhem - výroba přesunuta do Číny. Změnil jsem značku.
Re: nikdy jsem pri jizde nepoznal rozdil mezi pneu
Když od Conti vezmeš nějakou eko...to... ekogumu, tak to bude taky na prd. Conti má vyvážený ty SportContact... a Michelin má geniální PilotSport, to byla poslední roky uznávaná královna UHP gum, kterou se nemusíš bát dát ani na Superba, ani na Porsche 911.
Re: nikdy jsem pri jizde nepoznal rozdil mezi pneu
Ja som zimne kupoval Dunlop - vitaz viacerych testov a fakt su inde, nez boli 6 rocne micheliny. Ale mozno nove micheliny su tiez vyborne, to posudit neviem. Letne som kupoval Nokian - vitaz niektorych testov a vo vsetkych najlepsi na mokre (kvoli tomu som ich bral). Na mokre su fakt o triedu aj dve lepsie ako eko micheliny, ale na niektorych povrchoch su hlucne. Aspon, ze spotreba sa oproti eko michelinom nezvysila. Ja zastavam nazor, ze ked sa ti nechce citat testy, alebo sa v tom nevyznas treba kupovat continental. Tie nie su zle v nicom.
Ps: na zimnych + letnych michelinoch som najazdil 130.000 km a daval som ich prec kvoli veku nie hlbke dezenu. Co citam, tak tie nokiany sa k tomu ani nepriblizia. Uvidime
Ta známka vychází z nějakých parametrů testu, které mají přímo definované. Nevím teď přesně, co všechno ji tvoří, ale je tam třeba maximální rychlost v zatáčce o konkrétním poloměru, brzdná dráha a tak dál. Jsou stanovené hranice, které vymezují hodnocení, a pokud je pneu nesplní, tak prostě nemůže dostat lepší známku. Nejde to měnit podle dojmů.
Vliv má i nejhorší hodnocení v kategoriích sucho, mokro a opotřebení. Pokud je horší tak, že by spadalo do nižší kategorie, pak se celkové hodnocení upravuje podle toho konkrétního výsledku.