Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
ADAC otestoval letní pneumatiky v rozměru 205/55 R16
ADAC otestoval letní pneumatiky v rozměru 205/55 R16
ADAC otestoval letní pneumatiky v rozměru 205/55 R16
ADAC otestoval letní pneumatiky v rozměru 205/55 R16
26
Fotogalerie

ADAC připravil test letních pneumatik v populárním rozměru 205/55 R16

Německý automotoklub ADAC připravil první test letních pneumatik pro rok 2021, ve kterém se zaměřil na populární rozměr 205/55 R16, obouvaný například na VW Golf, Škodu Octavii nebo Hyundai i30.

Pokud byste náhodou museli před sezónou vybírat nové obutí, možná se vám bude hodit nedávno zveřejněný test ADAC, ve kterém se němečtí odborníci zaměřili na pneumatiky v populárním rozměru 205/55 R16 třídy V, tedy do rychlosti 240 km/h.

V testu se objevilo celkem 15 pneumatik, které podávaly poměrně vyrovnané výkony. Žádná z nich sice nedosáhla na hodnocení „velmi dobré“, žádná si ale neodnesla ani hodnocen „nedostatečné“. Tři pneumatiky si odnesly hodnocení „dobré“, jedenáct skončilo s hodnocením „uspokojivé“ a jen jedna si odnesla hodnocení „dostatečné“.

Pneumatiky byly opět hodnoceny v pěti různých kategoriích, přičemž každá z nich sehrála ve finálním hodnocení rozdílnou roli, jak naznačují procenta v závorkách. Základem je samozřejmě chování na suchu (20 %) a na mokru (40 %). Roli ovšem sehrál i hluk/komfort (10 %), vliv na spotřebu paliva (10 %) a celkem výraznou roli letos sehrála i rychlost opotřebení (20 %).

Celkově nejlepší a nejvyváženější výsledky nabídly pneumatiky Continental PremiumContact6 a Semperit Speed-Life 3, které si odnesly hodnocení 2,2 a označení „Dobré“. Oba pláště získaly shodné hodnocení za jízdu na suchu a rychlost opotřebení. Continental ovšem předvedl vůbec nejlepší výsledky při chování na vodě, zatímco Semperit nabízí nižší hlučnost/vyšší komfort a nižší spotřebu. Opomenout bychom ale neměli ani podstatně nižší cenu pneumatik Semperit.

Na třetí příčce s hodnocením 2,3 a označením „Dobré“ skončila pneumatika Bridgestone Turanza 3, která získala stejnou známku za chování na suchu i rychlost opotřebení. Na dvojici premiantů sice ztrácela v chování na vodě i hlučností/komfortem, exceluje ovšem v oblasti spotřeba paliva. Cenou se pak umístila mezi Continental a Bridgestone.

ADAC hodnocení letních pneumatik 2021, rozměr 205/55 R16
PneumatikaCena v eurechHodnocení ADACSucho (20 %)Mokro (40 %)Hluk/komfort (10 %)Spotřeba paliva (10 %)Opotřebení (20 %)
Continental PremiumContact 6942,22,01,83,12,52,5
Semperit Speed-Life 3762,22,21,92,82,02,5
Bridgestone Turanza T005872,32,02,13,21,82,5
Goodyear EfficientGrip Performance 2892,62,62,32,81,90,6
Kumho Ecsta HS51712,62,62,22,81,62
Apollo Alnac 4G732,72,62,72,81,92
Hankook Ventus Prime 3 K125732,71,52,72,91,92,5
Fulda EcoControl HP 2742,82,52,82,71,91,5
BF Goodrich Advantage782,92,22,92,81,62,0
Maxxis Premitra 5723,01,41,53,12,73,0*
Nokian Wetproof713,02,12,32,72,33,0*
Pirelli Cintorato P7863,02,02,02,72,33,0*
Uniroyal RainSport 5763,02,92,12,71,93,0*
Petlas Imperium PT515633,03,33,33,12,21,5
King Meiler Sport 1423,63,23,63,72,02,5
*vedlo k celkovému zhoršení hodnocení pneumatiky
Hodnocení: 0,6 - 1,5 Velmi dobré; 1,6 - 2,5 Dobré; 2,6 - 3,5 Uspokojivé; 3,6 - 4,5 Dostatečné; od 4,6 Nedostatečné

U většiny pneumatik hodnocených jako „uspokojivé“ se během testů ukázaly celkem solidní a vyvážené jízdní vlastnosti na suchu i mokru. Celkem překvapivé je však umístění pneumatik Maxxis Premitra 5, Nokian Wetproof nebo Pirelli Cinturato P7 C2, které se v nižší části tabulky vymykají svým vysokým hodnocením z chování na suchu i na vodě.

Důvodem horšího umístění však bylo především rychlé opotřebení, které je stále sledovanějším parametrem jak z důvodů ekonomických, tak ekologických. Jak ovšem dodává ADAC, tyto pneumatiky lze stále bez problému doporučit lidem s nízkým nájezdem. Zajímavá je však tabulka srovnávající životnost jednotlivých pneumatik. Zatímco Nokiany dosáhly limitního nájezdu už po 24.800 km, pneumatiky Goodyear Efficient Grip Performance 2 zvládly za stejných podmínek až 55.300 km.

Pneumatiky King Meiler Sport 1, které skončily na posledním místě a odnesly si hodnocení „dostatečné“, byly jako jediné tzv. protektory. Tedy recyklované pneumatiky, které dostaly nový běhoun. Jejich hodnocení tak s ohledem na tuto skutečnost a nejnižší cenu vlastně není nijak překvapivé. Během jízdy pneumatiky vykazovaly nekonzistentní chování, dlouhé brzdné dráhy a ovládání vozu prý bylo celkově dost nepřesné.