No zase tak kritický k ruským strojů bych nebyl. Jestli máš minutu pusť si tohle video s Lucií Výbornou, jak mluví o své cestě na Antarktidu https://www.youtube.com/watch?… . Ta citace (zkušenost) je popisována od 20:30 do 21:45
Jo tak to jsem nepochopil 8-s "Afgánce nikdy nepodceňujte," zdůrazňoval nám. "Zatraceně lstivá bestie, takový Afgánec. Ve stanech vždycky připoutávejte pušky ke stanové tyči. Jinak vám je štípne. Svlékne se do roucha Adamova, celý se namastí, až je kluzký jako úhoř, a prosmýkne se pod plachtu jako had. A když nemůže vzít pušku, vezme vám závěr. Ohromní řemeslníci, ti Afgánci. Hlavně a pažby dokážou vyrobit jako v našich zbrojovkách, ale závěry ne. Na ohni z kravského trusu přece nezakalíte ocel. Tak závěr vždycky vytáhnout, zamknout do bedny a tu připoutat taky k stanové tyči. . . Jsou nějaké dotazy?" (úryvek z knihy Jak jsem vyhrál válku od Patricka Ryana)
jako malej pamatuju obrovsky volanty ve stodesitce, ale my jsme meli krasnej malinkej, protoze to byla exportni verze.
doted nechapu, proc u nas byly volanty velky, ale export maly. pochybyju, ze by exportni verze mela posilovac a proto by stacil malej
Volanty byli větší, protože byla potřeba větší síla aby jsi zatočil. Já měl ve stodváce malý sportovní a dřel jsem se jak sviňa. Ono to znát bylo a ne že ne, pokud byl jen o trochu nebylo to významné, ale pokud byl menší bylo hodně citelné ;-)
Můj osobní (už velmi starý) pocit byl ten, že ve 120 (té poslední - M) byl menší volant než v Žigulíku (VAZ 2101) a daleko příjemnější pocit z řízení + šlo to lehčeji. Myslím, že jsme měli rok výroby 1985 a určitě to mělo hřebenové řízení.
to nevysvetluje, ze export mel volant malej, ale u nas volant velkej.
ze by komous zamerne na Zapad prodaval auta s malym volantem, aby se tamni chudej proletariat co tenhle bolsevickej sunt mozna obcas koupil s malym volantem udrel k smrti, zatimco u nas komous myslel na blaho "socialistickyho" cloveka udrenyho v komunistickym koncentraku a tak mu nadelil volant velkej ??
Tedy asi těžko na světě existuje SUV s neforemnějšími a nevyváženějšími proporcemi, než tento Rexton. Vypadá jako nějaká podivná zmenšenina starého amerického autobusu či co. :-[] Tady opravdu nepomůže ani 10 faceliftů! :-)
P.S. Proč má proboha ten volant spláclou spodní třetinu do roviny?! To jako aby se řidič této motorové maringotky cítil sportovně? :-[]:-[]:-[]
A hlavně uvnitř nevládne designová zaostalost a šetření jako ve VW, PSA a dalších automobilkách a důležité ovládací prvky mají ergonomicky výhodnější a samozřejmě dražší mechanické ovládací prvky. Jak je to zvenčí hnusný, tak vnitřek je na úrovni. Až na ten pouťovej volant.
O to nejde. Problém u diskutovaného dealu Apple Hyundai je (dle mého názoru) jiný. Hyundai by vyrobil komplet auto pro Apple a pak by se to prodávalo pod značkou Apple. Předpoklad je samozřejmě takový, že Apple by "dodal" technologii (i pro autonomní řízení) a z Hyundaie by byl dodavatel "železa", tedy obdobný model jako kompletní výroba IPhonů v Šen-Čenu (za pár centů) a prodej/marketing/vývoj za zbytek prodejní ceny pro Apple.
Edit: reagoval jsem na jiný příspěvek dříve než ho lamal změnil, proto to nedává smysl
Mas pravdu, preto som to zmenil. ´´Kompletní výroba IPhonů v Šen-Čenu (za pár centů)´´ je take trochu hanobne, pretoze Apple tam pouziva vlastne diely, keby to vyrabal v USA moc by sa nezmenilo. Zakladne dosky su osadene Bionic procakmi a chipsetmi od Applu, display a ostatne veci su standartne nakupovane diely. Ludska sila je lacnejsia, nejaka legislativa tiez, ale to robi vacsina aj ceskych vyrobcov, hlavne masovky uzivaju na vyrobu Cinu, tak ako cely svet.
Ci sa nam to paci, alebo nie, vyrabat (kvalitne) v Cine je konkurencna vyhoda, bohuzel ked to zacnu robit tvoji konkutenti a zostane im potom viac na vyvoj a marketing, pripadne vyplaty, tak budu na tom lepsie ako poctivacik v EU...
No já si myslím, že to je právě rozdíl mezi automobilkou a výrobcem elektroniky. Výrobci elektroniky jsou v drtivé většině případů montovny a velká část businessu je o tom být subdodavatelem. Automobilky naopak nastavují trendy, které následují dodavatelé.
Spolupráce s Applem by jim image obecně zlepšila, ale určitě pro H nemůže být výhodné rozebrání vývoje a výroby za účelem stát se subdodavatelem za zcela jistě velmi přísných podmínek.
Proto chápu rozhořčení nad jednáním s Applem, které proběhlo médii. V zásadě je to klasický vychcaný přístup "udělejme partnerství", které ale v praxi znamená ohnout si toho druhého přes koleno.
Nie je elektronika ako elektronika a pokial sa bavime o vyrobe aut a vyrobe elektroniky vseobecne je to to iste... TPCA je co ? Vyrobca istej znacky elektroniky ma na starosti vyvoj celeho produktu, jeho zaruky, nie len vyrobu/montovnu. To ze automobilka vacsinou vlastni aj vyrobu/montovnu je sice castejsie, ale vzhladom na celkove naklady a roznorodost technologii pochopitelne.
Spolupraca s Apple nemusi zvysit image kazdemu, pre Koreu je blizsie Rusko a image znacky je podstatnejsi v tychto regionoch, kde zrovna americky Apple nema sympatie. To, ze by to zvysilo sympatie dajme tomu v EU/USA je mozne, ale Hyundai to nepotrebuje, jeho pomer ceny a kvality sa o to postara momentalne.
TPCA je joint venture projekt vyrábějící produkty (původně) tří automobilek tak jak si oni představují a domluvili se. A ano, vzhledem právě ke složitosti automotive jsou tam výrobci elektroniky dodavatelé určitých řešení a ne že si nadiktují jak vybrakovat celej výrobní řetězec, který má mít na kapotě jejich logo.
Mimochodem Apple má v Rusku silnější image než u nás :D
TPCA bola montovacia linka/vyroba, pre 3 automobilky, tak ako je ina firma, ktora osadza tistaky s elektronikou pre ostatnych trebars 3 vyrobcov, kde je rozdiel ?
´´nadiktují jak vybrakovat celej výrobní řetězec, který má mít na kapotě jejich logo´´ odkial mas tu istotu, ze to bol tento pripad ? Apple je spolocnost, ktora kazdeho len zneuziva a nedokaze kooperovat, alebo co tym myslis ?
Ci ma Apple silnejsi image v Rusku nez v USA, pripadne celej EU tym by som si nebol isty.
Jestli chceš slovíčkařit tak jsem měl na mysli automobilky s vlastní značkou a marketingem. Takové třeba právě výrobce elektroniky mají jako dodavatele dílčích systémů/komponent.
Apple/Hyundai - v médiích proběhli informace proč H nemá zájem a sedí to na to co popisuju.
USA jako domovský trh Applu je samozřejmě nejsilnější, ale z to co jsem viděl u lidí i firem v západním Rusku, tak je tam Apple možná víc v kurzu než v EU. iPhone tam má každý včetně dětí na základní škole.
Nejde o image, ale prodávat vlastní výrobek pod cizí značkou a hlavně jaký peníze za to dostávat. Stejně se divím, že u dávno Apple nevybuduje jako Tesla nějakou gigaplnourobotů factory někde v USA a nenechá ty své krabičky bouchat na robotizované lince Made in USA.
Dizajn by mal z velkej casti na starosti Apple, je otazka co beries ´´prodávat vlastní výrobek pod cizí značkou´´, v tomto pripade neslo o re-brand. Poskytnutie platformy a vyrobnej kapacity este nie je cely vyrobok.
Neuvěřitelné se děje i v Česku, takový vysávač dotací Agrofert společně s Babišem stále okrádá stát a nic se neděje. Nebýt dotací, tak zkrachuje asi 70% firem v koncernu Agrofert. To je neuvěřitelné! Rexton vypadá jako kříženec Volva s Mitsubishi. :-O