Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Volkswageny Arteon a Arteon Shooting Brake v rychlé verzi R mají české ceny. Za kolik dají 320 koní?

Volkswagen zahajuje předprodej rychlých modelů Arteon R a Arteon Shooting Brake R. Kolik stojí?
Zpět na článek
Avatar - white label
11. 3. 2021 22:41
Re: Wow
Tvoje svobodná volba...
Já si Arteon taky nepořídím, ale určitě ne k vůli nějakým údajným skandálům... :-)
11. 3. 2021 18:01
Re: ARteon v čeRvené...
V tomhle případě mi ty ceny už přijdou značně přestřelené. Aby top vybavený Arteon postavený na technice Golfu cenově konkuroval jen o něco hůře vybavené M340i případně byl jen o 10% pod 540i, to už je mazec.
Ale třeba to někdo bude kupovat. ;-)
Avatar - white label
11. 3. 2021 16:15
ARteon v čeRvené...
V té červené vypadá ARteon dobře, už jen ukecat pořádnou slevu. ;-)
https://t.cncenter.cz/…igin-6407056.jpg?…
12. 3. 2021 13:50
Re: Wow
Hele já nevím, 3er touring a Arteon shooting break označit za stejnou třídu...to je jako hodit do jednoho pytle kombíky Fabie a Octavie. Arteon je reálně prostornější než 5er.

Ale chápu pointu, že spoustě lidem co by kupovali Arteon, tak může velikostně stačit 3er. Arteon R je s cenou na tenkém ledě, rozhodnou slevy. Ale je potřeba vzít v potaz, že ani M340i nemá v základu moc výbavy a ten Arteon je naopak dost naložený.

Jen aby bylo jasno, není pochyb že 3er je jízdně úplně jinde. Ale stále je menší a dražší.
Avatar - white label
11. 3. 2021 19:16
Re: Wow
Srovnatelný čím? Prostorností, výkonem motoru (- 62PS) a výbavou v základu asi moc ne.
11. 3. 2021 18:24
Wow
Wow to jsou ceny, ti se toho teda neboji.

Pridas 100 tisic a mas C 43AMG kombi se sestivalcem? Ja vim je mensi ale stejne :-)
Avatar - _Karel_
11. 3. 2021 16:34
Re: ARteon v čeRvené...
Je to krásný auto, taky bych volil červenou. Ale ceny od 1,5M, to je brutus.
11. 3. 2021 19:07
Re: Wow
Hlavně srovnatelný kombajn 330i je o třista levněji...
12. 3. 2021 13:55
Re: Wow
Migu, v Passatu je jednoznačně více místa po všech směrech. Zrovna mezi těmito auty jsem několikrát přesedal. Arteon je ještě větší, znám taky dobře.
Avatar - white label
11. 3. 2021 19:42
Re: Arteon
Na prvním videu na slunci vypadá O.K., na druhém pod mrakem už je sice o něco méně výrazná, ale pořád to jde.
Ale třeba tady jde dost do cihlového odstínu, a to se mi moc nelíbí:
https://www.youtube.com/watch?…
Avatar - white label
11. 3. 2021 19:19
Re: Arteon
Ale ona vypadá atraktivně i (bez marketingu) tady v běžné galerii k testu:
https://www.auto.cz/…-dokonaly-138175
Asi zrovna nebylo pod mrakem.
11. 3. 2021 19:15
Re: ARteon v čeRvené...
Máš pravdu, předtím jsem srovnal naložený Arteon za 2 miliony s hůře vybavenou M340i.

Takže abych byl fér, tak ve srovnatelný výbavě je to takhle:
Arteon R = 1790
M340i = 2027
540i = 2236

Legrace začíná, když se započítají slevy, které jde běžně dostat - max 17% na VW a max 25% na BMW. Pak je to:
Arteon R = 1485
M340i = 1520
540i = 1677

Ano, rozdíly tam jsou, ale jde mi i o to, že technika, na které je Arteon R postavený za mě hrubě neodpovídá cenovce.
11. 3. 2021 19:03
Re: Wow
Otázka je, proč by se toho měli bát. Letos se u nás ve střední mainstreamové třídě prodalo 995 Supů, 157 Pašíků, 87 Arteonů. Zbytek světa vlaje za Arteonem (508 31 ks, Mazda 6 25 ks, Mondeo 24 ks, Insignia 19 ks, Talisman 2 ks). Navíc Arteon je jenom doplněk Pašíka a přesto se prodává násobně lépe než konkurence. A srovnatelnou motorizaci v mainstreamu nenabízí vůbec nikdo, konkurence je ráda když uplácá 200 koní a to ještě řada modelů vypustila benzín a nabízí jen chrochtáky. Zbývá jedině prémie a třeba to Cčko prodalo 34 ks a určitě ve srovnatelné konfiguraci a výbavě bude rozdíl více než tvých 100k. Zákon nabídky a poptávky v praxi.
Avatar - white label
11. 3. 2021 17:35
Re: ARteon v čeRvené...
Tys byl dycky skromný kluk, a to se mi na tobě právě líbí... : :-)
Avatar - white label
11. 3. 2021 16:52
Re: ARteon v čeRvené...
Bohužel, ceny nových (zejména těch výkonnějších) spalováků letí vzhůru obecně. :no:
Avatar - white label
11. 3. 2021 16:38
Re: ARteon v čeRvené...
V českém konfigurátoru zatím ta červená ani není. VýběR baRev je na eRka mizeRný, na G8R není dokonce ani žádná šedá, jen černá, bílá a modrá... :no:
Avatar - white label
11. 3. 2021 16:27
Re: Arteon
Ta modrá Lapiz je sice fotogenická, ale v reálu je to spíš zklamání, hlavně když je pod mrakem, vypadá pak hrozně "lacině"...
Avatar - Ozzman
11. 3. 2021 17:33
Re: ARteon v čeRvené...
Pánové, tady vám bohužel musím sdělit, že tento názor nesdílím, Arteon se mi nikdy extra nelíbil, já BYCH dal přednost klasickému Pašíkovi, když už bych musel volit koncernovku :)
Avatar - iudex
12. 3. 2021 12:02
Re: Wow
Tak že Arteon je v podstate Passat a rozdiel vo výrobe je len pár lisovacích foriem na plech je také škôlkarske zjednodušenie. Arteon nemá s Passatom spoločný jediný plech, je to úplne odlišné auto. Dokonca ani podvozok nemajú rovnaký, Arteon stojí na predĺženej platforme MQB s väčším rázvorom a tuším aj rozchodom. Takže Arteon je podobný Passatu asi ako Superb či Octavia. Teda rámcovo rovnaká platforma (tiež MQB) a technika (tiež R4 naprieč), ale inak odlišné autá.
Ale ak to vnímaš veľmi zjednodušene tak, že Passat a Arteon sú v podstate technicky rovnaké autá, tak potom sú pre teba v podstate rovnaké aj Passat s Octaviou, Octavia s Karoqom atď.
12. 3. 2021 11:05
Re: Wow
Naopak rozdil v realne dynamice bude v realu spis vyssi, kdyz Golf R s tim samym motorem jako Arteon konkurencni BMW m135, tj. vrcholny dvoulitr BMW, v dynamickych merenich doslova ponizi a zostudi. A to je papirove rozdil jen 10koni...

https://www.youtube.com/watch?…

330ix bude mit problemy i s obycejnym Arteonem 2.0 tsi 280.

Ale to asi neni moc prekvapenim, BMW se ten dvoulitr moc nepovedl. Dynamika prumer, dieselovy zvuk a vykonova charakteristika elektromotoru, ktery ale spaluje benzin...Jeden z nejhorsich turbomotoru dneska.
Avatar - white label
11. 3. 2021 19:27
Re: ARteon v čeRvené...
To ano, ale jsou to primárně tržní ceny, viz Šimpanz 19:03.
Avatar - miromen
11. 3. 2021 19:01
Re: ARteon v čeRvené...
Ten neznam, ale viděl jsem pravě arteona v te kings red s moji ženou a barva se nam oběma velice libila. Jak pišu niže ona hraje vicero odstiny takže z některych uhlu je hodně vyrazna teměř až typicka červena z jinych meně vyrazna a ještě chyta jiny odstin a ma v sobě hodně "třpytek". Vlastně je to i na golfa jedina pěkna barva, ktera se mi libi. Takove ty zelenožlute jak teď na 8 či podobně 7, ktere upoutaji na prvni pohled se mi třeba nikdy nelibii, řikam jim hovinkove, prostě jak nadilka od novorozencu.
Třeba zde na CS...
https://www.youtube.com/watch?…
Avatar - white label
11. 3. 2021 18:46
Re: Arteon
Jak to vypadá pod mrakem? Moc cihlově, nevýrazně?
Avatar - _Karel_
11. 3. 2021 17:12
Re: ARteon v čeRvené...
Přitom R-line červenou má (i když bych řekl, že jiný odstín).
Avatar - 3_diamanty
11. 3. 2021 16:54
Re: Arteon
Samo aj ta cervena je pecka.... obe sa mi pacia... a aj obe karosarske varianty.... pecka auto.... akurat sa obavam ci dostane aj nastupcu ... lebo bol by to rychly koniec inak paradneho auta... a v podstate aj naj vw sucasnosti po boku touaregu
Avatar - 3_diamanty
11. 3. 2021 16:17
Arteon
Pre mna je arteon momentalne najkrajsim vw.. potom touareg a tak az dalsi... krasna syta tmavomodra... krasne disky... :yes:
Avatar - 3_diamanty
11. 3. 2021 17:01
Re: ARteon v čeRvené...
Mne by stacil zakladny arteon s 1,5 tsi s 6st manualom... uz len dat na neho nejaku peknu farbu... nejake pekne disky a je to ... a stal by mozno polovicu Rka pritom by mi spravil rovnaku sluzbu..... arteon sa fakt podaril ... od prvej minuty sa mi zapacil ... co u vw u mna nie je beznym zvykom ... ale arteon vyzera skutocne paradne .... za mna dokonca aj lepsie ako nejaka udajne premiova A4ka..... :yes:
Avatar - Loptos
11. 3. 2021 20:33
Re: Wow
Ale nebude podtacat motor a bude ho mat pozdlzne s nahonom vzadu :-!

A keby aj z toho nic nemalo platit, podporim znacku, ktora si vyraba vlastne pohonne ustrojenstvo ako znacka, ktora dedi medzi znackami a ma skandaly kam sa pozrieme.
12. 3. 2021 20:20
Re: Wow
Spíše jsem měl na mysli porovnání reálného prostoru a použitelnosti. Arteon je fakt velký a (můj názor) ve verzi R oprávněný vrchol mainstreamu velikostí i schopnostmi. Nikdo jiný než prémie nedělá takto univerzální, prostorné a výkonné auto. Aspoň v EU. Ta cenovka mě nijak nepřekvapila. Pro méně nadšené řidiče udělá lepší službu než to BMW 330i/340i právě kvůli praktičnosti a výbavě.
12. 3. 2021 20:15
Re: Wow
Oproti 3er ve všech směrech. Nevím jak vychází šířka když se změří. Ale pocitově v kolenou je 3er těsnější (vpředu). Podélný směr je jasný, ale zase Passat i Arteon dohání k extrému využití prostor ala autobus. I Octavia má podle mě vzadu více místa na nohy než 3er. Nejsem si jistý rozdílem v šířce Passatu a Arteonu.
Avatar - Ham.
12. 3. 2021 19:59
Re: Wow
Existuje 5 verzí platformy MQB.
MQB I, MQB II A0, MQB II A1, MQB II A2 a MQB Evo. Passat, Superb i Arteon stojí na jedné a té samé platformě MQB první generace. Jestli má některý model širší rozchod nebo delší rozvor na platformě nic nemění, podstatné je, na které platformě auta stojí.

First generation MQB I (2012)
Audi A3 Mk3 (2013–2020)
Audi Q2 (2016–present)
Audi TT Mk3 (2014–present)
SEAT León Mk3 (2012–2020)
Škoda Octavia Mk3 (2012–2020)
Škoda Superb Mk3 (B8) (2015–2020)
Volkswagen Arteon (2017–present)
Volkswagen Atlas/Teramont (2017–present)
Atlas Cross Sport/Teramont X (2019–present)
Volkswagen Golf Mk7 (2012–2020)
Volkswagen Golf SportsVan (2013–2020)
Volkswagen Lamando (2014–present)
Volkswagen Passat/Magotan (B8) (2014–present)
Volkswagen Passat (China only) (2018–present)
Volkswagen Touran Mk2 (2015–present)

Second generation MQB II

MQB II A0

Audi A1 Mk2 (2018–present)
SEAT Arona (2017–present)
SEAT Ibiza Mk5 (2018–present)
Škoda Kamiq (global) (2019–present)
Škoda Scala (2019–present)
Volkswagen Nivus (2020–present)
Volkswagen Polo Mk6 (2017–present)
Volkswagen T-Cross/Tacqua (2019–present)
Volkswagen Virtus (2017–present)
Škoda Kushaq (2021–present)
Volkswagen Taigun (2021–present)

MQB II A1
Jetta VS5 (2019–present)
SEAT Ateca (2016–present)
Škoda Karoq (2017–present)
Volkswagen Bora Mk4 (2018–present)
Volkswagen Jetta/Sagitar/Vento (A7) (2018–present)
Volkswagen Lavida Mk3 (2018–present)
Volkswagen T-Roc (2017–present)
T-Roc Cabriolet (2020–present)
Volkswagen Taos/Tharu (2018–present)

MQB II A2
Audi Q3 Mk2 (2018–present)
Audi Q3 Sportback (2019–present)
Jetta VS7 (2020–present)
SEAT Tarraco (2018–present)
Škoda Kodiaq (2016–present)
Kodiaq GT (2018–present)
Volkswagen Tayron (2018–present)
Tayron X (2020–present)
Volkswagen Tiguan Mk2 (2016–present)
Tiguan Allspace/L (2017–present)
Tiguan X (2020–present)
Volkswagen Viloran (2020–present)

MQB Evo (2019)
Audi A3 Mk4 (2020–present)
Cupra Formentor (2020–present)
SEAT León Mk4 (2020–present)
Škoda Octavia Mk4 (2020–present)
Volkswagen Caddy Mk4 (2020–present)
Volkswagen Golf Mk8 (2019–present)
Avatar - Mokrous
12. 3. 2021 19:58
Re: ARteon v čeRvené...
Tak já třeba nedávno řešil Arteon SB vs Passat Variant a jednoznačně jsem vybral klasického Passata. Arteon je prostě jen stylovka zaměřená na lidi, kteří mají nutkavou potřebu se ukazovat. Naopak Variant je šedá myš, která do puntíku plní vše, co po ní uživatel chce. Každý řeší jiné priority, ale já našel během chvilky spoustu mínusů a ústupků u ASB. Namátkou bezrámová skla (pro mne komplikace s přimrzáním), nízko strop - horší nastupování a výhled + díky tomu sklopené A sloupky, navíc dole bez mini okénka = horší výhled, SB má o hodně menší kufr, nemá pevnou podlahu, nemá variabilní podlahu, tzn. nejde dát do roviny s hranou kufru a sedadly, nemá sklápění sedadel z kufru, horší dělení sedadel, nemá praktické přihrádky a další, dále nemá možnost volby barvy stropu, nemá USB na stř. tunelu v předu, má kolotočářské podsvícení, bohužel má tragické kapacitní ovládání na volantu, má vyšší hmotnost, větší poloměr otáčení, R-line má sedadla s pevnou opěrkou hlavy - za mne veliké mínus,... a takto se dá vypočítávat do nekonečna. Takže pro mne jasná volba - nenápadný kombík, kde neznalý ani nepozná, zda je nový, nebo 5 let ojetý... Jen ty ceny jsou děs. Ale dá se domluvit...
12. 3. 2021 17:06
Re: Wow
Tohle lpeni na tridni klasifikaci nechapu. Arteon ma podelne vzadu vic mista a obdobny kufr jako BMW 5. Ten, kdo ten prostor navic potrebuje, toho trojka proste neuspokoji a tridni zarazeni na tom nic nezmeni.

JInak ohledne slevy bych si spis vsadil na Arteon, casy 20, 25% slev u BMW do vyroby jsou alespon v CR na nejaky cas passe.
Avatar - iudex
12. 3. 2021 14:51
Re: Wow
Je to rovnaká trieda, to je podstatné. Aj Superb svojimi vnútornými rozmermi poráža konkurenciu na nikto preto netvrdí, že to nie je stredná trieda alebo že by sa nemal porovnávať s trebárs 508 (a 3er tiež priestorovo predčí 508).
No a o tom, že 3er je vraj drahšia, píšem inde. Nie nevyhnutne, najmä nie po zohľadnení zľavy.
Avatar - white label
12. 3. 2021 14:50
Re: Wow
Arteon není vyšší střední, ani kdyby byl ještě o kousek delší.
U toho srovnání jde především o prostornost, ne o vnější délku.
12. 3. 2021 14:40
Re: Wow
Měří se to délkou auta, ne? A Aerton není vyšší střední, i když už je blízko. Menší prostor je jednak koncepci motoru podélné, druhak záměrem (“jako oblíbená zimni bunda”)...
Avatar - white label
12. 3. 2021 13:54
Re: Wow
Souhlas, i když papírově to stejná třída je.
Viz 12:09
12. 3. 2021 13:36
Re: Wow
Na jednom kilo, na druhem 160. To první jsem měl i na brzde a sedelo to naprosto přesně. Z toho motoru dostanou i v BMW podobne čísla, tak bych se toho nebál...
Avatar - miromen
12. 3. 2021 12:37
Re: ARteon v čeRvené...
S těma slevama je to těžke, ono klidně muže byt, to co plati dnes zitra již nemusi.
A dva majitele 340, jeden z SK co maji nějake kontakty na BMW tvrdi, že ty slevy již opravdu nejsou takove jako v době tedy v pruběhu minuleho roku, kdy je pořizovali. Zase je otazka jake jsou slevy na toho Arteona, protože to co plati pro jeden model nemusi platit pro jiny u teže značky.
Avatar - iudex
12. 3. 2021 12:29
Re: Wow
Tak čítal som výhrady jednak k tomu navýšeniu výkonu, že nezodpovedalo proklamáciám, hlavne ale boli viaceré negatívne skúsenosti so spoľahlivosťou, spomínalo sa poškodenie motora vrátane úplného zadretia. Takže to trošku vzbudzuje obavy.
Koľko km si s tým najazdil ty?
12. 3. 2021 12:26
Re: Wow
V čem spočívá to zklamání? jede to jako prase a žere to o půl litru míň... u předchozího auta totéž. stačí krabičku přepojit na první úroveň výkonu a zřetelně to jede mnohem hůř...
Avatar - white label
12. 3. 2021 12:24
Re: Wow
Bylo to dokonce eSko (A45s).
Proč je ošemetné odhadovat podle G8R dynamiku ARteonu v přímce?
Shodná technika, rozdíl jen velikosti/rozvoru a hmotnosti, což papírově dělá 0,2 s u 0-100.
A s tím, že bude mít ARteon spíš víc, než 320PS (jako G8R), samozřejmě souhlasím.
Na tom DgRc s A45s bylo vidět, že větší zásluhu na té vyrovnanosti mělo spíš reálné naladění motoru, než samotný LC.
Avatar - iudex
12. 3. 2021 12:24
Re: ARteon v čeRvené...
Nie, najaktuálnejšiu situáciu nepoznám, posledné info mám z minulého roka. Takže je kľudne možné, že zľavy už také nedávajú. 20% som videl aktuálne na nejakých skladovkách, ale nie konkrétne 3er.
Ak by to ale bolo tak, že namiesto donedávna aj 25% je dnes len 10%, tak to samozrejme mení situáciu.
Avatar - iudex
12. 3. 2021 12:19
Re: Wow
Ako o dynamiku Arteonu R by som sa tiež neobával, určite bude viac ako dostatočná, hoci je to o triedu väčšie a ťažšie auto ako Golf, pri tom výkone a s rovnakou progresívnou štvorkolkou tie papierové údaje určite dosiahne.
Princíp je v tom, že je to stále "len" 2,0 R4 v kabáte mainstreamu a prémia s podobnou technikou je za nižšiu cenu. Ja som osobne presvedčený, že predaje tohto R modelu budú mizivé.
Pritom paradoxne je mi Arteon R veľmi sympatický, elegantný a praktický liftback s parádnym výkonom a technikou. To ale platí podobne (dokonca ešte vo väčšej miere) pre Stinger. Špičková technika (na rozdiel od Arteonu čisto prémiová) v peknom kabáte, ale za cenu, za ktorú už ľudia mainstream neakceptujú a idú radšej do prémie.
Avatar - miromen
12. 3. 2021 12:19
Re: ARteon v čeRvené...
A jsi si jisty těma slevama u BMW ? Loni to ještě nebyl problem dostat u BMW takove slevy, ale letos je prej situace docela jina a zdaleka se přes 20% neni šanc dostat. Musel bych dohledat debatu, kde se par kluku bavilo o konkretnich poptavkach cca 2-3 tydny zpět pravě na 3 řadu a pokud se nepletu tak ty slevy byly kolem 10%.
Avatar - iudex
12. 3. 2021 12:12
Re: Wow
Je dosť ošemetné odhadovať dynamiku Arteonu podľa dynamiky Golfu.
GR čo do dynamiky boxuje mimo svojej ligy, jednak má zjavne špičkový launch control, (v čom BMW úplne nevyniká), preto v tejto jednej (trochu pubertálnej) kategórii drag race GR poráža konkurenciu. A tiež motor EA888 je špička, veľakrát overené, že dosahuje reálne vyššie než udávané parametre.
Dokonca GR sa v drag race držal tesne za A45AMG (o 100k výkonnejšej!).
Dvojliter B48 je "len" slušný motor, nestačí na 2,0TSI, ale to nestačí ani motor Mercedesu (A35AMG). V priamom porovnaní M135i vs. A35AMG (rovnaké parametre) sú tie autá úplne vyrovnané.
Avatar - white label
12. 3. 2021 12:09
Re: Wow
Ano, papírově jde o stejnou (střední) třídu a oba mají benzínové 2L R4 turbo (Arteon o 62PS výkonnější).
A tím ta srovnatelnost prakticky končí. Prostorově je Arteon, třeba hlavně místem pro nohy vzadu, o třídu prostornější (má ještě delší rozvor, než Superb). Koncepce zcela rozdílná (včetně konstrukce automatu), klasika vs vše vpředu. A rozdíl v dynamice bude spíš v reálu větší, než ten papírový, viz drag race M135i vs G8R (se stejnou technikou jako ARteon).
Já bych se mezi těmito dvěma auty nerozhodoval, a kdo ví co chce, tak asi taky moc ne.
Že je ta cena ARteonu příliš vysoká, o tom žádná, VW chce zřejmě držet větší cenový rozdíl nejen od Passatu, ale v případě ARteonu i od GR. A pokud to trh nebude akceptovat, budou muset jít s cenou dolů, příp. dávat výrazné slevy.
12. 3. 2021 11:43
Re: Wow
No dva modely VW ve střední třídě má (A4 a hejno na MQB), ale Arteon je samostatný model jenom marketingově. Jinak je to 1:1 technika Passatu, takže "vydržování" takového modelu vyjde stejně draho jako vydržování provedení kombi nebo sedan nebo Supa, prostě pár lisovacích forem navíc pro jinak tvarované některé plechy. O nějakém rychlém konci Arteona mám pochyby už jenom vzhledem k informaci, že jej právě uvedli na čínský trh a to je daleko důležitější indikátor toho co bude nebo nebude, protože pochybuji, že by jej tam uváděli aby jej vzápětí zrušili..
Avatar - iudex
12. 3. 2021 11:05
Re: Wow
Jjm myslím, že B48 má dostatok potenciálu na ladenie, koniec koncov v 135i má 225 kW, takže dostať z 330i viac než sériových 190 kW by nebol nejaký problém.
Aj keď ja nie som moc priaznivec čiptuningu, internety sú plné sklamaných ľudí, najmä na Racechip som čítal kopec negatívnych recenzií. Aké si mal skúsenosti Ty? Ak si dobre pamätám dal si Racechip do jedného či dvoch áut.
Avatar - iudex
12. 3. 2021 11:02
Re: Wow
Jj, akosi zapadlo, že Arteon v rámci faceliftu tiež prešiel na dotykáč. Je to síce lacnejšie, ale zato horšie.
Avatar - iudex
12. 3. 2021 11:01
Re: Wow
Ja súhlasím, že klasické modely strednej triedy všeobecne idú dole, je to smutný fakt. Ale práve pre tento padajúci trh strednej triedy nevidím priestor na to, aby v rovnakej triede mal VW dva modely a aj to (popri nie veľkých predajoch Arteonu) mi logicky podporuje tie klebety o konci Arteonu.
Aby sme si rozumeli, mne sa Arteon páči, tvarmi, typom karosérie (liftbacky mám rád) aj motorizáciami (kto z mainstreamu má 300+ koní? Iba Stinger). Druhá vec je už cenovka, tá sa mi teda nepáči vôbec a v danej cenovej hladine by som sa už obzeral po prémii.
Avatar - speedfred
12. 3. 2021 10:35
Re: Wow
A hlavne aj ten idrive je niekde inde ako to šmatlacie peklo v nových VW.
12. 3. 2021 10:26
Re: Wow
myslím, že z určitých důvodů nechtějí dávat do trojky plnotučnou verzi dvoulitru, nicméně nějaký i značkový tuning na 300 koní bude otázkou pár set euro... takže rozdíl ve výkonu bych chápal jako nejmenší zlo. vnitřní prostor - neseděl jsem v Aertonu, ale v běžné Passatu a tam proti trojce o moc víc/míň místa není... a jinak samozřejmě, trojka je o světelné roky lepší auto než předokolka s motorem napříč...
12. 3. 2021 10:20
Re: Wow
Jenže tady se bavíme o cenách a prodejích v ČR a o tom zda jsou nebo nejsou přiměřené. Takže co se prodá v EU a za jaké ceny je úplně jiná diskuze. A o tom zda Arteon skončí si povíme až skončí, zatím to nikdo nepotvrdil, takže mluvit o nejvyšší pravděpodobnosti je spíše tvé přání. A obávám se, že až skončí, tak na trhu zbyde maximálně Passat a Superb, protože ostatní už budou dávno v propadlišti dějin. Už současné generace Insignií, Mondeí, Talismanů přežívají jenom aby se neřeklo se zastaralými modely, často se silně redukovanou nabídkou motorů, což nevěští nic jiného než postupný konec, tady se evidentně vyplatí dát na trh 320 koňový benzín a to jistě nesvědčí o tom, že zítra vyhlásí konec modelu. Takže ano, jestliže se někomu vyplatí dát na trh takovýto silný benzín, tak asi má slušný dopyt. Jo a porovnávat Arteon s Modeem či Insignií jenom zvýrazňuje totální propad těchto modelů, protože ty by se měly porovnávat s Passatem a ne s jednou verzí Passatu, která má shodou okolností pouze samostatné jméno (není to tak dlouho, co to byl Passat CC, prostě jakési pseudokupé od Passatu).
Avatar - speedfred
12. 3. 2021 09:49
Re: Wow
Ceny moc nesledujem pokial niečo nejdem kupovať ale fakt je taký rozdiel medzi 330i vs Artuš? 😮 Tak to ma po.ser čo si v tom VW myslia o svojom diele. 330i bude asi menšia ale inak vo všetkom lepšia.
Avatar - iudex
12. 3. 2021 09:26
Re: ARteon v čeRvené...
Presne, 1,5 je fajn do Golfa, nie do veľkej strednotriednej kravy. Naviac ten motor nie je známy zrovna tým, že subjektívne zodpovedá svojmu výkonu. A napokon sú tu poloprémiové ambície Arteonu, s ktorými sa tá 1,5ka moc nezlučuje.
Za mňa ideálny motor do Arteonu je 2,0TSI 140 kW, už dôstojný motor výkonom aj krútiakom. Vyššie motorizácie už sú cenovo v kategórii, že človek zvažuje skôr prémiu.
Avatar - iudex
12. 3. 2021 09:23
Re: ARteon v čeRvené...
Presne tak, cenníkové ceny hrajú stále v prospech VW, ale už ani tam nie je rozdiel taký dramatický. A hlavne po zohľadnení zliav sa situácia úplne otočí a BMW je reálne rovnako drahé, za určitých okolností dokonca lacnejšie, ako VW.
A s tými zľavami si ešte optimista, o 17% na VW som v poslednej dobe nepočul, kdežto u BMW viem aj o viac ako 25%. Takže to môže byť aj tak, že VW -15% a BMW -28%, čo bude potom:
Arteon: 1.521
M340i: 1,459
540i: 1,610
Avatar - iudex
12. 3. 2021 09:13
Re: Wow
To je česká kotlina. Skús sa na to pozrieť globálnejšie, v EU za 2020 sa predalo 13t Arteonov a mnohé tie autá, ktoré uvádzaš že "vlajú za Arteonom" (508, Mondeo, Insignia), sú v EU pred ním (508: 29t, Mondeo 21t, Insignia: 21t). A aj ten predajný prepadák Talisman nie je v rámci EU až tak za Arteonom (8t).
A že s tým VW asi nie je moc spokojný svedčí aj fakt, že Arteon nebude mať s najväčšou pravdepodobnosťou nástupcu a ako model skončí. Zákon dopytu a ponuky v praxi. ;-)
Avatar - iudex
12. 3. 2021 09:09
Re: Wow
Porovnateľný tým, že ide o auto rovnakej triedy/kategórie, rovnako s dvojlitrovým turbom, automatom a štvorkolkou (schopnou driftovať). Výkon Arteonu je samozrejme o dosť vyšší, ale na udávanej dynamike sa to až tak neprejavuje (rozdiel v zrýchlení na 100 len 0,7s a myslím, že aj v praxi to nebude nejak podstatný rozdiel). Beriem, že výkonovo je Arteon na polceste medzi 330i a M340i, ale parametrami (2,0 R4) je rozhodne skôr súperom pre 30i.
330i xDrive M Sport stojí 1,35M, kdežto základný Arteon R je 1,54M. A to mi príde sakra veľa za mainstream.
Avatar - Dinar
12. 3. 2021 11:03
Re: Wow
Musím souhlasit s chlapci, trojka v kombíku v reálu prostorností nijak výrazně nezaostává, všude jen o kousek menší, ale rozhodně je to porovnatelné tak, aby mohla ta auta být soupeři. Co se dynamiky týká, tak 330xi umí v reálu stovku za 5,5s je to bmw, naopak u vw jsem k 4,9s arteonu trochu skeptický, ale možná se pletu. Každopádně, ta auta lze postavit proti sobě, a pak je to pro arteon problém, s tím letitým vnitřkem (myslím designově), patlačkou, horšími jízdními vlastnostmi a vyšší cenou. Nepochybuju, že se prodá i tahle R varianta, ale bude to okrajovka, jak psal někde výše Iudex, nastrojený arteon se 140kW dvoulitrem bude dávat cenově smysl, tohle erko je prostě drahé, a srovnání s 340i je úplně mimo mísu.
Avatar - speedfred
11. 3. 2021 21:02
Re: ARteon v čeRvené...
Arteon je pekné auto tak by malo aj pekne jazdiť a na to mi príde 1.5tsi málo. Viem že pomaly není kde sa zviesť ale výkon by to chcelo.
Avatar - miromen
11. 3. 2021 20:16
Re: Arteon
A ještě bych dodal, že i ten nazev barvy je docela vystižny. Nejde o nějakou typickou sportovni barvu či odstin jako nějaka pastelově vyrazně červena, ale je to spiš takovy honosnějši či luxusnějši odstin. Takže, když ta barva bude na nějakem zakladnim vybavovem stupni tak podle mě to bude vypadat jak pěst na oko.
Avatar - miromen
11. 3. 2021 20:10
Re: Arteon
No nic trochu jsem se rozepsal a přispěvek nikde...takže zkraceně, v reale až tak cihlova neni byť ten cihlovy odstin je tam krom jinych take patrny jak jsem psal. Je to takovy na oko trochu složitějši odstin a dva lide ji mužou vnimat ruzně.
Avatar - miromen
11. 3. 2021 18:57
Re: Arteon
Tak pod mrakem nebo za šera zanika dost barev. I Kings red zanikne a vypada poměrně obyčejně, ale stači trochu světla a je jedno zda přirozeneho či uměleho a ta barva velmi vyleze, hraje vicero odstiny do červene, bronzove či cihlove a vypada velice dobře. Modra Lapiz by byl fajn odstin byt o něco světlejši, ale pořad lepši jak modra Atlantic.
Avatar - miromen
11. 3. 2021 19:27
Re: Arteon
Zde jsem našel asi to co je nejbliže realu. Je jak ve stinu tak na ne uplně vyraznem světle což te barvě stači aby vynikla naplno. A jak je vidět tak časti karoserie pod jinym uhlem hraji jinym odstinem což je samozřejmě v realu ještě patrnějši.
https://www.youtube.com/watch?…
Třeba zde už je ten odstin realu vzdalenějši...
https://www.youtube.com/watch?…
11. 3. 2021 19:16
Re: Arteon
Pod mrakem je to naprosto nevýrazná vínová. Na slunci už je to lepší, ale po tom, co jsem nakrmen propagačními fotkami od VW očekával pěknou barvu, jsem byl hodně zklamaný.
Avatar - white label
11. 3. 2021 18:52
Re: ARteon v čeRvené...
Je to možné.
Mně se líbil ten výraznější odstín červené co byl na Arteonu před fl.
Avatar - white label
11. 3. 2021 18:50
Re: ARteon v čeRvené...
Tak z těchto dvou modrých určitě spíš tu první.
Avatar - miromen
11. 3. 2021 18:49
Re: ARteon v čeRvené...
Podle mě to bude Kings red.
Avatar - white label
11. 3. 2021 18:44
Re: ARteon v čeRvené...
Je to hodně, o tom žádná. Ovšem u toho přímého cenového srovnání musíš brát v potaz i výbavu, která bude u vrcholné mainstreamové verze jinde, než u prémiového základu.
A ceny poměrně rychle stoupají i u aut o kterých píšeš..., přesto bych taky dal přednost něčemu s více válci, i když rozdíl ceny by byl ve finále určitě větší, než těch cca 200 tis.
Avatar - Ozzman
11. 3. 2021 18:32
Re: ARteon v čeRvené...
V té zelenomodre nebo modré a Rline, jo to bych asi vzal na milost :) I jakožto nekoncernovy fanoušek musím uznat, že vypadá fakt dobře, i uvnitř je vše jak má být (řídil jsem ale jen předfacelift, tak snad se moc nezměnilo). Mne se totiž líbí, že Passat je pořád Passatem a nehraje si na nic jiného, na coupe, stslovku, prostě je to dobré auto střední třídy :) Ale proti gustu..
Avatar - _Karel_
11. 3. 2021 18:16
Re: ARteon v čeRvené...
No problem, i když mě to překvapuje (že se někomu může víc líbit Passat než Arteon) :-)
11. 3. 2021 17:58
Re: Arteon
Ta červená Kings Red na Arteonu SB naživo naprosté zklamání. Na slunci a pod světly salonu možná dobrý, ale reálně v provozu pod mrakem je to děs.
Avatar - white label
11. 3. 2021 17:49
Re: ARteon v čeRvené...
No, nevím jestli zrovna VW dává živé barvy. Jak jsem psal, třeba na G8R jsou v nabídce jen tři barvy/odstíny: černá, bílá a modrá. To mi moc živé nepřijde.
A základní řada Arteonu (SB) jen černá, bílá, šedá, viz český konf.
Avatar - Ozzman
11. 3. 2021 17:38
Re: ARteon v čeRvené...
Já hranatý auta rád, ale tohle je takové na mne až moc nudné, bratranec má předfacelift ve zlaté, jo, v té barvě to zaujme, ale víš jak... Ford je Ford :-[] :-[] :-!

Na druhou stranu, je fajn, že VW dává živé barvy, za to jim dost fandím, pak jsou tu auta, která nutně potřebují černou a méně chromu... ehm.. lexus... ehm... :D