Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswageny Arteon a Arteon Shooting Brake v rychlé verzi R mají české ceny. Za kolik dají 320 koní?

Jan Zajíc
Diskuze (79)

Volkswagen zahajuje předprodej rychlých modelů Arteon R a Arteon Shooting Brake R. Kolik stojí?

Rychlé verze obou karosářských variant modelu Arteon, který loni na podzim prošel modernizací, spoléhají na turbodmychadlem přeplňovaný dvoulitr s označením EA888 evo4.

Čtvrtá generace této jednotky poskytuje nejvyšší výkon 235 kW mezi 5350 a 6500 min-1, maximum točivého momentu 420 N.m dává od 2100 do 5350 min-1. Nejvýkonnější Arteon lze mít výhradně s pohonem všech kol a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Volkswagen udává kombinovanou spotřebu paliva 7,7 a 7,9 l/100 km (NEDC).

Obě karosářská provedení umí zrychlit z klidu na stovku za 4,9 sekundy a v dalším rozletu je zastaví až omezovač při 250 km/h. Zákazníci si však mohou připlatit za paket R-Performance, který maximálku posune na 270 km/h.

Arteon R a Arteon Shooting Brake R výrobce standardně vybavil specificky nastaveným podvozkem s elektronicky řízenými tlumiči, pohon všech kol se systémem R-Performance Torque Vectoring pak nabízí funkci selektivního rozdělování hnací síly mezi jednotlivá kola. Speciálně pro R modely byly vyvinuty také pneumatiky.

Nejrychlejší variantu na pohled poznáte podle jiných nárazníků (vpředu s otvory pro přívod vzduchu, vzadu s difuzorem), matně chromovaných krytů zrcátek, brzdové soustavy R-Performance s modrými třmeny nebo lichoběžníkových kovových koncovek výfuku. 

V interiéru najdeme sedadla čalouněná černou tkaninou ArtVelours s logem „R“ na opěradlech vpředu, sportovní multifunkční volant velkými páčkami pro manuální řazení převodovky DSG nebo hliníkové dekory v karbonovém“stylu. Nechybí pro "erkové" modely charakteristické modré prošívání. Mezi příplatky se objevují sportovní sedadla s integrovanými opěrkami hlavy.

A ceny? Klasický Arteon R začíná na 1.536.900 Kč, stylový kombík Shooting Brake R startuje na 1.561.900 Kč.

Video se připravuje ...

Jan Zajíc
Diskuze (79)

Doporučujeme

12. 3. 2021 20:20
Re: Wow
Spíše jsem měl na mysli porovnání reálného prostoru a použitelnosti. Arteon je fakt velký a (můj názor) ve verzi R oprávněný vrchol mainstreamu velikostí i schopnostmi. Nikdo jiný než prémie nedělá takto univerzální, prostorné a výkonné auto. Aspoň v EU. Ta cenovka mě nijak nepřekvapila. Pro méně nadšené řidiče udělá lepší službu než to BMW 330i/340i právě kvůli praktičnosti a výbavě.
12. 3. 2021 20:15
Re: Wow
Oproti 3er ve všech směrech. Nevím jak vychází šířka když se změří. Ale pocitově v kolenou je 3er těsnější (vpředu). Podélný směr je jasný, ale zase Passat i Arteon dohání k extrému využití prostor ala autobus. I Octavia má podle mě vzadu více místa na nohy než 3er. Nejsem si jistý rozdílem v šířce Passatu a Arteonu.
Avatar - Ham.
12. 3. 2021 19:59
Re: Wow
Existuje 5 verzí platformy MQB.
MQB I, MQB II A0, MQB II A1, MQB II A2 a MQB Evo. Passat, Superb i Arteon stojí na jedné a té samé platformě MQB první generace. Jestli má některý model širší rozchod nebo delší rozvor na platformě nic nemění, podstatné je, na které platformě auta stojí.

First generation MQB I (2012)
Audi A3 Mk3 (2013–2020)
Audi Q2 (2016–present)
Audi TT Mk3 (2014–present)
SEAT León Mk3 (2012–2020)
Škoda Octavia Mk3 (2012–2020)
Škoda Superb Mk3 (B8) (2015–2020)
Volkswagen Arteon (2017–present)
Volkswagen Atlas/Teramont (2017–present)
Atlas Cross Sport/Teramont X (2019–present)
Volkswagen Golf Mk7 (2012–2020)
Volkswagen Golf SportsVan (2013–2020)
Volkswagen Lamando (2014–present)
Volkswagen Passat/Magotan (B8) (2014–present)
Volkswagen Passat (China only) (2018–present)
Volkswagen Touran Mk2 (2015–present)

Second generation MQB II

MQB II A0

Audi A1 Mk2 (2018–present)
SEAT Arona (2017–present)
SEAT Ibiza Mk5 (2018–present)
Škoda Kamiq (global) (2019–present)
Škoda Scala (2019–present)
Volkswagen Nivus (2020–present)
Volkswagen Polo Mk6 (2017–present)
Volkswagen T-Cross/Tacqua (2019–present)
Volkswagen Virtus (2017–present)
Škoda Kushaq (2021–present)
Volkswagen Taigun (2021–present)

MQB II A1
Jetta VS5 (2019–present)
SEAT Ateca (2016–present)
Škoda Karoq (2017–present)
Volkswagen Bora Mk4 (2018–present)
Volkswagen Jetta/Sagitar/Vento (A7) (2018–present)
Volkswagen Lavida Mk3 (2018–present)
Volkswagen T-Roc (2017–present)
T-Roc Cabriolet (2020–present)
Volkswagen Taos/Tharu (2018–present)

MQB II A2
Audi Q3 Mk2 (2018–present)
Audi Q3 Sportback (2019–present)
Jetta VS7 (2020–present)
SEAT Tarraco (2018–present)
Škoda Kodiaq (2016–present)
Kodiaq GT (2018–present)
Volkswagen Tayron (2018–present)
Tayron X (2020–present)
Volkswagen Tiguan Mk2 (2016–present)
Tiguan Allspace/L (2017–present)
Tiguan X (2020–present)
Volkswagen Viloran (2020–present)

MQB Evo (2019)
Audi A3 Mk4 (2020–present)
Cupra Formentor (2020–present)
SEAT León Mk4 (2020–present)
Škoda Octavia Mk4 (2020–present)
Volkswagen Caddy Mk4 (2020–present)
Volkswagen Golf Mk8 (2019–present)
Avatar - Mokrous
12. 3. 2021 19:58
Re: ARteon v čeRvené...
Tak já třeba nedávno řešil Arteon SB vs Passat Variant a jednoznačně jsem vybral klasického Passata. Arteon je prostě jen stylovka zaměřená na lidi, kteří mají nutkavou potřebu se ukazovat. Naopak Variant je šedá myš, která do puntíku plní vše, co po ní uživatel chce. Každý řeší jiné priority, ale já našel během chvilky spoustu mínusů a ústupků u ASB. Namátkou bezrámová skla (pro mne komplikace s přimrzáním), nízko strop - horší nastupování a výhled + díky tomu sklopené A sloupky, navíc dole bez mini okénka = horší výhled, SB má o hodně menší kufr, nemá pevnou podlahu, nemá variabilní podlahu, tzn. nejde dát do roviny s hranou kufru a sedadly, nemá sklápění sedadel z kufru, horší dělení sedadel, nemá praktické přihrádky a další, dále nemá možnost volby barvy stropu, nemá USB na stř. tunelu v předu, má kolotočářské podsvícení, bohužel má tragické kapacitní ovládání na volantu, má vyšší hmotnost, větší poloměr otáčení, R-line má sedadla s pevnou opěrkou hlavy - za mne veliké mínus,... a takto se dá vypočítávat do nekonečna. Takže pro mne jasná volba - nenápadný kombík, kde neznalý ani nepozná, zda je nový, nebo 5 let ojetý... Jen ty ceny jsou děs. Ale dá se domluvit...
12. 3. 2021 17:06
Re: Wow
Tohle lpeni na tridni klasifikaci nechapu. Arteon ma podelne vzadu vic mista a obdobny kufr jako BMW 5. Ten, kdo ten prostor navic potrebuje, toho trojka proste neuspokoji a tridni zarazeni na tom nic nezmeni.

JInak ohledne slevy bych si spis vsadil na Arteon, casy 20, 25% slev u BMW do vyroby jsou alespon v CR na nejaky cas passe.